Skip to main content

Posts

Showing posts from June, 2010

ဦးမွန္၏ တစ္ခ်က္လြတ္ ေဟာကိန္း

ဦးေက်ာ္ နာမည္ေျပာင္းသည့္ သတင္းက ခုတေလာ ရပ္ကြက္အတြင္း လူေျပာအမ်ားဆံုး သတင္းျဖစ္ေနသည္။ နာမည္ရင္း ဦးထင္ေက်ာ္ဟု တစ္သက္လံုး သိလာခဲ့ၿပီးမွ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ဦးမွန္ ျဖစ္သြားရသည္ကို အားလံုး အံ့အားသင့္ေနၾကသည္။ ဘယ္လိုမ်ား ျဖစ္ရတာပါလိမ့္။ ကၽြန္ေတာ္ ေမာင္ထင္ေက်ာ္၏ အမည္မွန္မွာ ေမာင္မွန္သာ ျဖစ္ပါသည္ဟူ၍ သတင္းစာထဲထည့္ ေၾကျငာျခင္းမ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္။ ဘုစုခရုေလးမ်ားက အစ ကေလးမ်ား၏ ပါးစပ္ဖ်ားတြင္ ဦးမွန္ဦးမွန္ဟု တစ္မွန္တည္းျဖစ္ေနျခင္းက လူႀကီးမ်ားအတြက္ပါ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းလာသည္။ ျဖစ္ပံုက ဒီလုိ။ ဘယ္လိုကဘယ္လို စိတ္ကူးေပါက္သည္မသိ ဆရာႀကီးမင္းသိခၤ၏ ေမွာ္ဘီမရမ္းတလင္းျခံႀကီးတြင္ ဦးေက်ာ္တစ္ေယာက္ သီတင္းတစ္ပတ္ခန္႔ ေဗဒင္သင္တန္း သြားတက္သည္က စသည္။ နာမည္ရင္းအစား ဦးမွန္ ဆိုသည့္ အမည္နာမသစ္ကို ဆရာႀကီးကိုယ္တိုင္ ေ၀ဒနည္းက် တြက္ခ်က္မွည့္ေခၚေပးလိုက္သည္ ဟူ၏။ ဦးေက်ာ္၏ လူသိသူသိ မ်ားျပားလွစြာေသာ ၀ါသနာမ်ားသည္ အားလံုးအတြက္ မဆန္းလွေတာ့သည့္တိုင္ ပုန္းလွ်ဳိးေနသည့္ ေဗဒင္၀ါသနာကိုေတာ့ ခုမွပင္ တအံ့တၾသ သိၾကရသည္။ ကေလးမ်ားႏွင့္ လြန္စြာ လက္ပြန္းတတီး ရွိလွသည့္ ဦးေက်ာ္အဖို႔ ကေလးမ်ားအား သူ႔ကို ဦးမွန္ဟု ေျပာင္းလဲေခၚဆိုခိုင္းသည့္ကိစၥမွာ အပန္း

သူမအေပၚ မေနာကံျဖင့္ ျပစ္မွားလြန္က်ဴးမိသမွ်

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျဖဴစင္ခဲ့ၾကပါသည္။ အစြန္းအထင္း ကင္းခဲ့ၾကပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အၾကား ခ်ည္ေႏွာင္ထားခဲ့ေသာ ေႏွာင္ႀကိဳးသည္ မွဲ႔တစ္ေပါက္မစြန္းဘဲ ျဖဴစင္ရွင္းသန္႔ေနခဲ့သည္ကို အျခားသူမ်ား ေကာင္းစြာ အသိအမွတ္ျပဳ လက္ခံထားခဲ့ၾကပါသည္။ ဤသို႔လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ သူမကို ျဖဴစင္စြာ ခ်စ္ခဲ့သည္။ သို႔မဟုတ္ သူမကို ခ်စ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္၏အခ်စ္သည္ ျဖဴစင္ရွင္းသန္႔သည္ဟု အျခားသူမ်ားက ျမင္ေတြ႕လက္ခံႏိုင္ခဲ့ၾကပါသည္။ ဤသို႔ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သူမအေပၚ အမ်ား၏ ႐ႈျမင္ထားခ်က္သည္ မွန္ကန္သည္ဟု သက္ေသျပရန္၊ သို႔မဟုတ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ အျဖဴစစ္စစ္ျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသျပရန္ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါက ကၽြန္ေတာ္ အားထုတ္ခဲ့ဖူးပါသည္။

မီးကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့ေသာ ေခတ္သစ္ေမ်ာက္တစ္ေကာင္ (၃)

[ သံုး ] ဇာတ္လမ္းတစ္ခုလံုး ဤေနရာတြင္ ၿပီးသင့္ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ လက္ေတြ႕တြင္ မၿပီးဆံုးခဲ့ေသးပါ။ တစ္ေန႔လံုး မိုးေစြေနေသာ ေန႔တစ္ေန႔၏ ညေနခင္းတြင္ သူ ရံုးမွအျပန္ အိမ္သို႔ တန္းမ၀င္ေသးဘဲ အရက္ဆိုင္ဆီသို႔ ဦးစြာ ေျခဦးလွည့္ခဲ့မိသည္။ သူ႔တြင္ ေနာက္တစ္ေန႔ အိမ္မွအထြက္ ရံုးသို႔တန္းမသြားေသးဘဲ Myanmar Tele Port သို႔ အရင္၀င္ကာ ေပးသြင္းရမည့္ အင္တာနက္ လစဥ္ေၾကး FEC ၁၇၀ ပါလာခဲ့သည္။ တိုတိုေျပာရလွ်င္ ထိုညက ထိုေငြ ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့ပါသည္။ ညတြင္းခ်င္း ရဲစခန္းကို တိုင္ၾကားခဲ့ေသာ္လည္း မူးမူးျဖင့္ သူေျပာခဲ့ေသာ စကားမ်ားေၾကာင့္ ျပည္သူ႔ရဲအား မေလးမစားေျပာဆိုမႈ၊ ၀တၱရားေႏွာင့္ယွက္မႈတို႔ျဖင့္ ကိုယ္တိုင္ပင္ ျပန္တရားအစြဲမခံရရံုတမည္ ရွိခဲ့ရသည္။ ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ သူ ရံုးမသြားရဲခဲ့။ အရက္ကိုသာ မိုးလင္းမွ စေသာက္ေနခဲ့ၿပီး ခပ္ႀကီးႀကီး ျပႆနာတစ္ခုအတြက္ စိတ္ပ်က္မူးေ၀ေနခဲ့သည္။ ညေနေစာင္းတြင္ မူးရစ္ရီေ၀ေနသည့္ ဦးေႏွာက္မွ ေကာင္မေလး၏ခ်စ္သူဆိုသူအား ရုတ္တရက္ သတိရမိသည္။ စက္ဘီးေပၚ တက္ခြကာ ေကာင္မေလးရံုးသို႔ သူေရာက္သြားခဲ့သည္။ ေကာင္မေလးကို အက်ဳိးအေၾကာင္းေျပာျပ၏။ ေကာင္မေလးက ထိုသူရွိရာ ၿမိဳ႕နယ္ရံုးဆီသို႔ လမ္းညႊန္လိုက္သည္။ ထိုရံုးအတြင္းသို႔

မီးကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့ေသာ ေခတ္သစ္ေမ်ာက္တစ္ေကာင္ (၂)

[ ႏွစ္ ] ေကာင္မေလးတြင္ ခ်စ္သူရွိသည္။ စင္စစ္ သူ႔မိဘမ်ားပင္ သေဘာတူၿပီးသား ေစ့စပ္ထားသူ ရွိသည္ဟု သိရေသာညက သူ စိတ္ညစ္ညစ္ႏွင့္ အရက္ဆိုင္သို႔ ေရာက္သြားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ စိတ္လက္ေပါ့ပါးစြာ အရက္ဆိုင္သို႔ ေရာက္သြားၿပီးမွသာ သူ၏ အားကိုးရေသာ ေသာက္ေဖာ္ေသာက္ဖက္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားထံမွ ထိုအခ်က္မ်ားအား သူ သိရွိခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ ထိုသူမွာ သူတို႔ၿမိဳ႕နယ္၏ သံုးဦးတည္းေသာ အထူးရဲမ်ားထဲမွ တစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္းကိုပါ ဘံုဆိုင္မွ သတင္းအတိက် ရရွိခဲ့သည္။ ထိုသတင္းသည္ သူ႔အား တစ္ခြက္တစ္ဖလား ပိုေသာက္မိေစရန္ အားေပးသင့္ေသာ္လည္း ထူးဆန္းစြာပင္ ထိုညက သူ ပိုမေသာက္မိခဲ့။ ပံုမွန္မဟုတ္သည့္ ယံုၾကည္တက္ၾကြျခင္း တစ္မ်ဳိးကိုသာ အေျခအေနႏွင့္ မေလ်ာ္ညီစြာ သူခံစားေနခဲ့ရသည္။ အေပါင္းအသင္းတစ္ခ်ဳိ႕က လက္ေလွ်ာ့လိုက္ရန္တားၿပီး တခ်ဳိ႕က ယမကာတန္ခိုးျဖင့္ မိုးေကာင္းကင္ဒူးနဲ႔တုိက္ရန္ အၾကံမ်ားကို အာေလးလွ်ာေလးေျပာကာ ေျမွာက္ထိုးပင့္ေကာ္ လုပ္ၾက၏။ အေပါစားမွတ္ခ်က္မ်ား၏ သက္ေရာက္မႈ တစ္စံုတစ္ရာမပါေသာ သူ၏ သီးသန္႔ဆံုးျဖတ္ခ်က္မွာ ေနာက္တစ္ေန႔ပါ ႐ံုးပ်က္ရဦးမည္ ဟူ၍သာ ျဖစ္သည္။ ေဆးလိပ္ေငြ႕မ်ားကို မႈတ္ထုတ္ရင္း ေကာင္မေလး၏ ျပံဳးေနေသာ မ်က္လံုးမ်ားကို သူယံုသည္ဟု သူ႔ကိုယ

မီးကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့ေသာ ေခတ္သစ္ေမ်ာက္တစ္ေကာင္ (၁)

[ တစ္ ] သူ ကားဂိတ္သို႔ေရာက္ခ်ိန္တြင္ ေနက အစြမ္းကုန္ ပူေလာင္ေနၿပီ။ နံနက္ ဆယ္နာရီ ထိုးေတာ့မည္။ ခါတိုင္းလည္း အေတာ္အတန္ ေနာက္က်တတ္သည္သာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ယေန႔တြင္မူ ခါတိုင္းထက္ ပိုသည္။ အထိန္းမကြပ္ မရွိေသာ တနဂၤေႏြေန႔၏ ေရခ်ိန္တို႔က ယေန႔မနက္အထိပါ သူ႔ကို လိုက္ပါထိုးႏွက္ေနသည္။ အိပ္ယာမွ ကိုးနာရီခြဲမွ ႏိုးလာခဲ့သည္။ အမွန္ေတာ့ ထိုအခ်ိန္က်မွ ထလာႏိုင္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ႏိုးေနၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း ေခါင္းက တစစ္စစ္ ကိုက္ေနသျဖင့္ အသာ မွိန္းေနၿပီး ေနာက္ထပ္ အခ်ိန္ဆြဲရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့သည့္ ေနာက္ဆံုးမိနစ္တြင္မွ အိပ္ယာမွ ထခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ေရခ်ဳိးရန္ အခ်ိန္မရွိေတာ့။ ညစ္ပတ္ၿပီး ေစးကပ္ေနသည့္ ကိုယ္ခႏၶာေပၚသို႔ အေမ အေသအခ်ာ ေလွ်ာ္ဖြပ္ထားသည့္ အ၀တ္အစား သန္႔သန္႔ေလးကို ၀တ္ဆင္လိုက္သည္။ ထံုးစံအတိုင္း ကားဂိတ္တြင္ ဘ၀၏နာရီအခ်ဳိ႕ကို အရစ္က် ေပးသြင္းရေပဦးမည္။

၀ိုင္စီဒီစီ ပံုျပင္

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္၏ ေန႔လယ္ခင္းသည္ မီးစက္သံ တညံညံျဖင့္ စတင္ သက္၀င္လႈပ္ရွား ေနခဲ့သည္မွာ အရင္ေန႔မ်ားက အတိုင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ကုမၸဏီ၀န္ထမ္း တစ္ဦးအေနျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းရွိ ရံုးမ်ား၊ ဘဏ္မ်ားသို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေန႔စဥ္ သြားရေလ့ရွိသည္။ ထမင္းခ်ဳိင့္ဆြဲရမွာ အလြန္ပ်င္းသည့္ အက်င့္ေၾကာင့္ အျပင္ထြက္စရာ ကိစၥမ်ားရွိလွ်င္ ေန႔လယ္ ထမင္းစားခ်ိန္ေလာက္တြင္ ထြက္မည္။ အလုပ္ကိစၥမ်ားၿပီးစီး၍ စားၿပီးေသာက္ၿပီးမွ ႐ံုးခန္းသို႔ ျပန္ေရာက္ေလ့ ရွိပါသည္။ အမ်ားဆံုး သြားရေလ့ရွိသည္မွာ MFTB ေခၚ ႏိုင္ငံျခားေငြ လဲလွယ္မႈဘဏ္၊ ပုဇြန္ေတာင္ရွိ ပုဂၢလိက စာရင္းစစ္ရံုး၊ ဘဏ္လမ္းရွိ ဘဏ္ခြဲ (၄)၊ ေလာကနတ္ခန္းမ အေပၚထပ္ရွိ အေကာက္ခြန္ရံုး၊ ေရႊေတာင္ၾကားထဲရွိ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး စသည္ျဖင့္ အစိုးရ ႐ံုးဌာနမ်ား အေတာ္မ်ားမ်ား ပါ၀င္သည္။ ယေန႔တြင္မူ တမူထူးျခားစြာ ကၽြန္ေတာ္ ယခင္က တစ္ႀကိမ္ႏွစ္ႀကိမ္ခန္႔သာ ေရာက္ခဲ့ဖူးေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ (YCDC) ႐ံုးခ်ဳပ္ရွိရာ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမဆီသို႔ ႐ံုးခန္းေရွ႕ ကားပါကင္အတြက္ ႏွစ္စဥ္ေၾကး အခြန္ေပးေဆာင္ရန္ကိစၥတစ္ခု သြားရန္ရွိၿပီး အျခားတစ္ခုမွာ ေန႔စဥ္နီးပါး အလုပ္ျဖစ္ေသာ MFTB သုိ႔ ေလယာဥ္ဆီဖိုးသြင္းရာတြင္ ေရာပါသြ

ပုပ္သိုးေဆြးေျမ့ ေရာင္စံုဓာတ္ပံုမ်ား

ဤကိစၥတြင္ သူတို႔ မမွားခဲ့ၾကပါ။ ကမၻာတြင္ လူသားေျခာက္ဦးလွ်င္ တစ္ေယာက္ႏႈန္း အာဟာရခ်ဳိ႕တဲ့မႈ ေ၀ဒနာ ခံစားေနရကာ ငတ္မြတ္ ဆာေလာင္လ်က္ရွိသည္ ဟူေသာ ခိုင္မာတိက်သည့္ ကိန္းဂဏန္း အခ်က္အလက္ တစ္ရပ္ရွိေစကာမူ လူမႈကြန္ယက္ စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ စားခ်င္စဖြယ္ ဟင္းလ်ာမ်ား ခ်က္ျပဳတ္ေၾကာ္ေလွာ္၍ လွပစြာျပင္ဆင္ၿပီး ဓာတ္ပံု႐ိုက္ကာ ၀င့္၀ါစြာ ေဖာ္ျပေနၾကျခင္းႏွင့္ လူတ႐ုန္း႐ုန္းျဖင့္ ေဟးလား၀ါးလား လုပ္ေနျခင္းမ်ားသည္ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား ေခါင္းပါးသည့္ ျပယုဂ္၊ သို႔မဟုတ္ မသိသားဆိုးရြားသည့္ အျပဳအမူတစ္ရပ္ဟု မွတ္ခ်က္တစ္စံုတစ္ရာ ျပဳခဲ့ပါလွ်င္ ႀကီးစြာေသာအမွားကို က်ဴးလြန္မိရာေရာက္မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ သတိျပဳမိသျဖင့္ မည္သို႔မွ် မဆိုျဖစ္ခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္ ကသိကေအာက္ႏိုင္လွသည့္ ကိစၥတစ္ခုမွာ ၎တို႔သည္ ကၽြန္ေတာ္ ပင္ပန္းႀကီးစြာ ေမ့ေလ်ာ့ထားခဲ့ရသည့္ အစာအိမ္နံရံခ်င္း ပြတ္တိုက္ေနေသာ ခံစားမႈကို ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း လႈပ္ႏိုးလိုက္သလို ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚေစျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အမႈန္ဖမ္းယူႏိုင္စြမ္း အားေကာင္းသည့္ ကင္မရာမွ ႐ိုက္ယူထားေသာ ေရာင္စံုဓာတ္ပံုမ်ားသည္ ဖန္သားျပင္ေပၚမွတစ္ဆင့္ စကၡဳအာ႐ံုကို ျဖတ္ကာ ကၽြန္ေတာ္၏ ပင္ပန္းႀကီးေသာ အားထုတ္မႈတစ္ရပ္ကို အလြယ္တကူ အႏိုင္

သူမ၌ေတြ႕ရွိရေသာ ငါ၏ ခ်စ္ျခင္း

[တစ္] ထည္လဲမဟုတ္တတ္ေသာ အပ်ဳိမ၏ အျပံဳးမ်ဳိးကို ထြက္ျပဴစလေရာင္ေအာက္၌ ေတြ႕ရလိမ့္မည္လားဟု ကၽြန္ေတာ္က ေတြးလိုက္မိသည့္တိုင္ ထိုအျပံဳး၏ ေနာက္နားဆီမွ ထပ္ၾကပ္မကြာ လိုက္ပါလာသည့္  မေတြ႕ရေတာ့ဘူးဟူေသာ တင္ကူးသိရွိထားမႈတစ္ရပ္အား သိသိခ်ည္းျဖင့္ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ ေနလိုက္မိသည္မွာ စင္စစ္ ကၽြန္ေတာ္၏ အရင္းခံက်က် ႐ိုးသားမႈတစ္ရပ္သာ ျဖစ္မည္ထင္ေသာ္လည္း လေရာင္ကိုမူ လဆန္းတြင္ျဖစ္ေစ၊ လဆုတ္တြင္ျဖစ္ေစ တစ္ခါမွ် ႐ိုးသားသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ မျမင္မိေသးေသာေၾကာင့္ အကယ္၌ လေရာင္က ဒီေရျမင့္တက္ေစသည္ ဟူေသာ အဆိုမွာ တကယ္ပင္ခိုင္မာခဲ့သည္ဟု ဆိုၾကလွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ ထိုအဆိုမ်ဳိးကို လက္ခံရင္း လမ၀င္သြားေစရန္လည္းေကာင္း၊ လကြယ္ေန႔ညမ်ား ရွိမလာေစရန္လည္းေကာင္း ႀကိဳးစားၾကည့္ခ်င္စိတ္ ရွိပင္ရွိခဲ့ေစကာမူ မျဖစ္ႏိုင္ေသာ အေၾကာင္းတစ္ခုအတြက္ အခ်ိန္ကုန္ခံေနမည့္အစား ျဖစ္ႏိုင္ေသာ အေၾကာင္းတစ္ခုခုကို ႀကိဳးစားခ်င္သည္ဟု ေတြးၾကည့္မိလိုက္ျခင္းမွာ အခ်ိန္ကုန္သြားေစရန္ ျဖဳန္းတီးပစ္မည္ဆိုေသာ အားထုတ္မႈမ်ဳိး မဟုတ္သည္ကဲ့သို႔ ကုန္ဆံုးသြားခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ အခ်ိန္ကာလမ်ားအတြင္း လေရာင္ေၾကာင့္ျဖစ္ေစ လေရာင္မပါဘဲလ်က္ျဖစ္ေစ ေျပာင္းလဲမည္မဟုတ္ဟု ထင္ရေသာ တင္ကူးလက္ခံတြက္ဆထားေသာ

စာမ်က္ႏွာထက္တြင္ထင္သြားေသာ မွင္စတခ်ဳိ႕တေလ

စာေရးဦးမွလို႔ ေတြးၿပီး ေဘာပင္ေကာက္ကိုင္ လုိက္တာကအစ တစ္မ်ဳိး ထူးဆန္းေနတယ္။ စာတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ အဆံုးသတ္တဲ့ အထိ ေဘာပင္သံုးၿပီး ေရးဖူးတာမွ မရွိခဲ့ဘဲကိုး။ အခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္နားမွာ ေဘာပင္ေလးနဲ႔ စာအုပ္ေလးပဲ အလြယ္တကူ ရွိေနတယ္။ စာေရးဖို႔ရာ အေျခခံအားျဖင့္ လံုေလာက္ေနၿပီလို႔ပဲ ဆိုရမယ္။ အ႐ိုးစြဲေနတဲ့ အက်င့္ကိုေဖ်ာက္ဖို႔ ဒီမွင္ေတြကို ျဖဳန္းပစ္ရမယ္လို႔ ေတြးမိလိုက္ေသးတယ္။ အတင္းအၾကပ္ တိုက္ဖ်က္ဖို႔ေတာ့ လိုေကာင္းမွ လိုမယ္။ ဒါေပမဲ့ အခု ကၽြန္ေတာ္ ဒီေဘာပင္ေလးနဲ႔ စာေရးၾကည့္ခ်င္စိတ္ ေပါက္ေနတယ္ပဲ ဆိုၾကပါစို႔။

ပါပီလြန္မွ အျပင္းစားေလာကဓံမ်ား

ကၽြန္ေတာ္သည္ အခ်ဳပ္ခန္းက်ဥ္းေလးအတြင္း ေခါက္တံု႔ေခါက္ျပန္ လမ္းေလွ်ာက္၏။ အခန္းမွာ က်ဥ္းလြန္းသျဖင့္ ေျခလွမ္းမ်ားမ်ား ေလွ်ာက္မရ။ တစ္လွမ္း၊ ႏွစ္လွမ္း၊ သံုးလွမ္း၊ ေလးလွမ္း၊ ငါးလွမ္း။ နံရံေရာက္ၿပီ။ ေနာက္ျပန္လွည့္ရ၏။ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္မပ်က္ပါ။ ငါးလွမ္းလွမ္းၿပီး တစ္ႀကိမ္ ေနာက္ျပန္လွည့္၍ မရပ္မနားလြတ္လပ္ေသာ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ခရီးရွည္သြား ေနရသကဲ့သို႔ လမ္းေလွ်ာက္၏။ ေမာလာၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ မရပ္။ (၁၆) နာရီျပည့္သည္အထိ ကၽြန္ေတာ္ လမ္းေလွ်ာက္၏။ လမ္းေလွ်ာက္ေနသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ခႏၶာကိုယ္မွ ၾကြက္သားမ်ားမွာ ပိုၾကံ့ခိုင္လာ၏။ ေမာလြန္းသျဖင့္ ေခါင္းခ်လိုက္လွ်င္ ခ်က္ခ်င္းအိပ္ေပ်ာ္သြား၏။ စိတ္ေလလြင့္ခ်ိန္၊ ေတြေ၀ခ်ိန္မ်ား မရေတာ့။ မွန္သည္။ တ႐ုတ္လူမ်ဳိးတို႔သည္ လူ႔ ေခါင္းေပၚ ေရတစ္စက္ခ်င္းခ်ေပး၍ ညွဥ္းဆဲေသာနည္းကို ကမၻာတြင္ ပထမဆံုး စေတြ႕သကဲ့သို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပင္သစ္လူမ်ဳိးမ်ားသည္လည္း လူကို ဆိတ္ၿငိမ္ေသာအခန္းတြင္းသြင္း၍ ဆိတ္ၿငိမ္ျခင္းျဖင့္ ညွဥ္းဆဲေသာနည္းကို ပထမဆံုးေတြ႕ခဲ့သူ၊ နားလည္ခဲ့သူမ်ားျဖစ္၏။ အက်ဥ္းသားကို ျပင္ပပတ္၀န္းက်င္မွ ဘာသံမွ်မၾကားႏိုင္ေသာ အလံုပိတ္အခန္းတြင္ ထား၏။ မည္သည့္အက်ဥ္းသားႏွင့္မွ် စကားမေျပာရ။ မည္သည့္၀ါဒါမွ်လည္း လာစကာ

“ေနလို႔ေကာင္းရင္ ၿပီးတာပဲ”

ငါ့တူေတြထဲမွာေတာ့ မင္းအလြန္ထူတာပဲရယ္လို႔ ဘႀကီးက ေျပာရင္းဆဲတယ္ ဓားတိုတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ယာမခုတ္တတ္သလို စားလုိ႔ေကာင္းမယ့္ မႈိမ်ားလည္း မရွာတတ္ဘူး...တဲ့။ ဟိုဘက္ရြာက အပ်ဳိေတြငမ္း ဒီဘက္ရြာက အပ်ဳိေတြျဖန္း ၾကမ္းၾကမ္းရမ္းရမ္းေတာ့ ဘာမွမလုပ္ဘဲ ဖ်ာစုတ္တစ္ခ်ပ္ေပၚလွဲရင္း ပ်င္းၿပီးရင္းပ်င္းေနေတာ့ ဖ်င္းၿပီးရင္းဖ်င္းသေပါ့တဲ့။ ဘႀကီးရာ ကိုယ့္ထမင္းကိုယ္စား ဘႀကီးႏြားေက်ာင္းေနရတာထက္စာရင္ ဖ်ာေပၚေက်ာခင္း ပ်င္းၿပီးရင္း ပ်င္းေနရတာကေတာ့ျဖင့္ နာမည္ပ်က္ေလာက္ေပတဲ့ ေနလို႔ေတာ့လည္း အေခ်ာင္သား...ဗ်။ ◄ ျမင့္သန္း ► ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ၊ ျမားနတ္ေမာင္မဂၢဇင္းမွ။

သိမႈကာရန္လြဲျခင္း (Cognitive Dissonance)

၁၉၅၉ ခုႏွစ္၊ ပံုစံက် လူမႈစိတ္ပညာ စမ္းသပ္မႈ တစ္ရပ္က ဘာေၾကာင့္ ဘယ္လို၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိမိကိုယ္ကိုယ္ လိမ္ညာေလ့ရွိေၾကာင္း ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ အဆိုပါ စမ္းသပ္ခ်က္အား နားလည္ျခင္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အတြင္း ေစ့ေဆာ္မႈမ်ား၏ အေမွာင္ကမၻာဘက္ျခမ္းအား ပိုမိုနားလည္ေစရန္ လမ္းစေဖာ္ေပးလိုက္သလို ရွင္းလင္းေစပါလိမ့္မည္။ Festinger ႏွင့္ Carlsmith တို႔၏ ေျမလွန္ လူမႈစိတ္ပညာ စမ္းသပ္ခ်က္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာေၾကာင့္ ေတြးထင္သည္၊ မိမိတို႔လုပ္ပံုလုပ္နည္းအတိုင္း ျပဳမူေဆာင္ရြက္ၾကသည္ ဆိုေသာ အရာမ်ားအေၾကာင္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ေျပာသည့္ ပံုျပင္မ်ားအတြင္းသို႔ ထင္လင္းစြာသိျမင္ႏိုင္ရန္ ျဖည့္ဆည္းေပးခဲ့သည္။ စမ္းသပ္ခ်က္တြင္ ကၽြမ္းက်င္ပါးနပ္သည့္ လွည့္စားမႈမ်ား ျပည့္ႏွက္ေနသည့္အတြက္ သင္ကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္ဟု ထင္ျမင္ၾကည့္ျခင္း သည္သာ ၎အား နားလည္ဖို႔ အလြယ္ဆံုးနည္းလမ္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သက္ေတာင့္သက္သာ ထုိင္၍ အတိတ္သို႔ ျပန္လွည့္ၾကည့္ပါမည္။ အခ်ိန္ကား ၁၉၅၉ ခုႏွစ္ျဖစ္ၿပီး သင္သည္ Stanford တကၠသိုလ္မွ ေက်ာင္းသားတစ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။

ေက်ာက္တံုးမ်ား

စိန္တစ္ပြင့္ရဲ႕ အဇၩတၱကို ေလ့လာဖုိ႔ သူက မွန္ဘီလူးကို မကိုင္ဘဲ အဘိဓာန္ကိုသာ လွန္လိုက္မိတယ္။ ဒီလိုဆိုလို႔ သူနဲ႔လက္လွမ္းမီရာမွာ ရွိေနတာက မွန္ဘီလူးမဟုတ္ဘဲ အဘိဓာန္သာ ျဖစ္ေနလို႔ပဲလို႔ အေၾကာင္းျပရင္ေတာ့ ခိုင္လံုမွာမဟုတ္ဘူး။ သူ႔ မွာ စိန္ပြင့္တစ္ပြင့္ကို ရွိမေနဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သူဟာ စိန္တစ္ပြင့္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို အဘိဓာန္ထဲမွာသာ ရွာေဖြခဲ့ရတယ္။ ကံေကာင္းေထာက္မစြာ မဟုတ္ဘဲ အဘိဓာန္ေတြရဲ႕ အလုပ္ဆန္ဆန္ ပံုသဏၭာန္တစ္ရပ္အေနနဲ႔ ေဖာ္ျပခ်က္ကို သူ ေတြ႕လည္းေတြ႕ခဲ့ရတယ္။

(ဆရာ) ၾကဴးႏွစ္၏ အနိ႒ာ႐ံုဘြဲ႕ႏွင့္ ဘ၀၏ အေမွာင္ဘက္ျခမ္းမ်ား

လူေတြက အ႐ူးထၿပီး အခ်င္းခ်င္း သတ္တဲ့ျဖတ္တဲ့ ဗေယာက္ဗယက္ ကစားပြဲႀကီးထဲမွာ ငါမပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ငါမေသဘူး။ ငါဟာ လူ႔အဖိုးတန္ တစ္ေယာက္ပဲ။ ငါ့ေဆြမ်ဳိးေတြ ငါ့မိတ္ေဆြေတြ က်ီးစာ၊ လင္းတစာ ျဖစ္ကုန္ၾကပါပေကာ…။ ငါကေတာ့ လူျဖစ္ရက်ဳိးနပ္ၿပီ။ ဒသမသံုးသုညသံုး ႐ိုင္ဖယ္ျဖင့္ ေခ်ာင္းပစ္ခံရ၍ ၀မ္းဗိုက္ပြင့္ကာ စားၿပီးစထမင္းေစ့မ်ား၊ ၀က္သားဖတ္မ်ားေပၚမွာ မ်က္ႏွာအပ္လ်က္ ေသခဲ့ရေသာ အစ္ကိုႀကီး ကိုငေဒါင္း၏ အေလာင္းကို ထြန္းအံ့သည္ ေသြးခုန္ႏႈန္း မွန္ကန္စြာျဖင့္ ဖုတ္ၾကည္းသၿဂႋဳဟ္ေပးႏိုင္ခဲ့သည္ မဟုတ္ေပဘူးလား။ သူေပြ႕ပိုက္ထားေသာ ဂ်ပ္စကၠဴဘူးထဲတြင္ အေသေကာင္ေလးတစ္ခု ေအးစက္စြာ လဲေလ်ာင္းေနသည္။ အေသေကာင္ေလး။ လမေစ့ဘဲ ေမြးဖြားလာရာမွ မိခင္၀မ္းထဲမွ ျပင္ပသို႔ ေရာက္လွ်င္ေရာက္ခ်င္း အသက္႐ွဴရပ္သြားသည့္ လူသား မိန္းကေလး။ ထိုကေလးသည္ သူစိမ္းျပင္ျပင္လည္း မဟုတ္ပါ။ သူႏွင့္ ေအးမတို႔၏ ရင္ေသြးဦးသာျဖစ္၏။ အိမ္ေထာင္သက္ ေလးႏွစ္အၾကာ၌ ေမာ္တာသံ၊ စိန္ေျပာင္းသံ၊ ႐ိုင္ဖယ္သံ၊ စက္ကေလးသံတို႔ ျမည္ဟိန္းေနဆဲတြင္ အမိ၏ ၀မ္းၾကာတိုက္ထဲသို႔ ခဲရာခဲဆစ္ တိုး၀င္လာခဲ့ေသာ ဤမိန္းမသားေလးသည္ အမိအဖတို႔၏ ဒုကၡတစ္ခုအျဖစ္ ထပ္မံမျဖည္းဆည္းလိုေတာ့သလို ေမြးေသဘ၀ျဖင့္ ေရွာင္တိမ္းသြားခဲ့ျခင္းဟ

ေနမင္းႀကီး၏ အလွတြင္ မ်က္ရည္က်ခဲ့ရျခင္း

ကၽြန္ေတာ္က ကူးတို႔ေပၚသို႔ ေရြးခ်ယ္ စီးနင္းလိုက္သည္။ ဒီေန႔ ဧရာ၀တီတိုင္း ေက်းရြာေလး တစ္ရြာမွ ရန္ကုန္သို႔ ျပန္ၾကမည္။ ေမေမ၊ ညီမေလးႏွင့္အတူ ေဒၚေလးႏွစ္ေယာက္လည္း ပါသည္။ ရန္ကုန္ျပန္မည့္ သူထက္ သေဘၤာဆိပ္ရွိရာ ျမစ္တစ္ဖက္ကမ္းသို႔ ပစၥည္းပစၥယမ်ား သယ္ပိုးၿပီး လိုက္ပို႔ၾကမည့္ လူအင္အားက ပိုမ်ားေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလွတစ္စင္းႏွင့္ မေလာက္၊ ဆန္အိတ္၊ အုန္းသီး၊ ငွက္ေပ်ာသီးစသည့္ ရြာမွေဆြမ်ဳိးမ်ား၏ ရန္ကုန္ျပန္ လက္ေဆာင္မ်ားက မ်ားျပားလွသည္။ ဘိုးဘိုးတို႔ပိုင္ ေလွႏွင့္ ငွားထားသည့္ ကူးတို႔ စုစုေပါင္းႏွစ္စင္း ေခ်ာင္းကမ္းနဖူးတြင္ ဆိုက္ကပ္ထားသည္။ မည္သူမွ် ေလွေပၚသို႔ မတက္ၾကေသးခင္တြင္ လူႀကီးမ်ားက ကၽြန္ေတာ့္အား ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ျဖင့္ ေရြးခ်ယ္စီးနင္းေစပါသည္။ က်ဥ္းေျမာင္းသည့္ ေခ်ာင္း႐ိုးအတိုင္း မိနစ္ႏွစ္ဆယ္ခန္႔ စုန္ဆင္းၿပီးလွ်င္ ျမစ္ျပင္က်ယ္ႀကီးကို ျဖတ္ရဦးမည္မွန္း ကၽြန္ေတာ္ သိၿပီးျဖစ္သည္။ ဘိုးဘိုးတို႔ေလွေလးမွာ သိပ္မေသးလွသည့္တိုင္ ကူးတို႔ေလာက္လည္း ေတာင့္တင္းခိုင္ခံ့ လိမ့္မည္မဟုတ္ဟု ကၽြန္ေတာ္ တြက္ဆမိသည္။ လႈိင္းႀကီးသည့္ျမစ္ျပင္အား ေရျပင္ႏွင့္နီးကပ္စြာထုိင္ၿပီး ေလွငယ္ေလးျဖင့္ျဖတ္ရမည္ထက္ ကၽြမ္းက်င္ေသာ ကူးတို႔သမား ခတ္သည့္ က

အယူသည္းျခင္း

အေဆာင္လက္ဖြဲ႕ကဲ့သို႔ သာမန္ အယူသည္းမႈ မ်ားသည္ အလိုအေလ်ာက္ စြမ္းရည္ (Mortor) ႏွင့္ သိမႈအရည္အေသြးအား တိုးတက္ေစႏိုင္သည္ဟု လက္ေတြ႕စမ္းသပ္မႈမ်ားက ေဖာ္ျပသည္။ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ အားကစားသမားမ်ားမွာ အယူသည္းတတ္ သူမ်ားထဲတြင္ အပါအ၀င္ျဖစ္ၿပီး၊ ဤသည္မွာ စကၠန္႔ပိုင္း အခ်ိန္ကုိက္မႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေနရျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ ကံေကာင္းျခင္းဟု ယူဆစရာျဖစ္ေနျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္ေပသည္။ လူသိမ်ားထင္ရွားသည့္ အယူသည္းအျပဳအမူရွိ အေမရိကန္ အားကစားသမားမ်ားမွာ ၿပိဳင္ပြဲတြင္ ရွပ္အက်ႌအနီေရာင္ကိုသာ အျမဲတမ္း၀တ္ဆင္ေလ့ရွိသည့္ ေဂါက္သီးသမား “တိုက္ဂါး၀ုဒ္” ႏွင့္ အားကစားသမားဘ၀ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္ တူညီသည့္ အတြင္းခံအျပာေရာင္ တစ္ခုတည္းကိုသာ ၀တ္ဆင္ခဲ့သည့္ ဘတ္စကတ္ေဘာကစားသမား “မိုက္ကယ္ေဂ်ာ္ဒန္” တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနျဖင့္ ဤအျပဳအမူမ်ားအား ဆီေလ်ာ္မႈမရွိဟု ယူဆခ်င္စရာ ျဖစ္ေသာ္လည္း မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္လည္း အယူသည္းမႈမ်ားႏွင့္ ကၽြမ္း၀င္ေနႏိုင္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ စိတ္ပညာသိပၸံ တြင္ ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ ေလ့လာမႈအသစ္တြင္ ဤအယူသည္းမႈမ်ားမွာ အမွန္တကယ္ အလုပ္ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ မဆီေလ်ာ္ဟု ဆိုႏုိင္ပါဦးမည္လားဟု ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့၏။

ဓါးေသနတ္ႏွင့္ ဒႆန

ဒႆနသမား ဆိုေတာ့လည္း ဓားေတြ ေသနတ္ေတြေတာ့ ဘယ္ရွိပါ့မလဲလို႔ စိတ္နာနာနဲ႔ ေတြးပစ္လိုက္တယ္။ ဟုတ္တယ္၊ အေတြးဆိုတာ အစရွိဖို႔ပဲ လိုတာမဟုတ္လား။ က်န္တာ သူ႔ဟာသူ ဆက္ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။ ဇီ၀႐ုပ္ေတြလိုပဲေပါ့။ အခုပဲ ၾကည့္ေလ။ ဒႆနသမားလို႔ ဆိုလိုက္မိမွ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဒႆနသမားလို႔ သံုးႏႈန္းႏိုင္ ပါ့မလားဆိုတဲ့ ျပႆနာက ၀င္လာတယ္။ ဒႆနသမားဆိုတာ ဘယ္လိုသတၱ၀ါမ်ဳိးလဲလို႔ ဆက္ေတြးရေတာ့တယ္။ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ကို မသိဘူး။ လမ္းေပၚမွာ လွတပတေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ ေတြ႕လို႔ ခ်စ္လိုက္မိတဲ့သူလည္း အခ်စ္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ စာအုပ္ေတြထဲ ဘယ္လိုသတ္မွတ္ခ်က္ရွိမယ္ဆိုတာ သိမွာမဟုတ္ဘူး။ အနည္းဆံုး ပရိုတာဂိုးရပ္စ္ကေတာ့ “ခ်သာခ်ငါ့ေကာင္။ မင္းေျပာတာမွန္တယ္။ မင္းမွားတယ္လို႔ ငါ့စိတ္ထဲထင္ေနတာလည္း အမွန္ပဲ” လို႔ ေျမွာက္ထိုးပင့္ေကာ္လုပ္မွာ ေသခ်ာတယ္။ ဒီေတာ့လည္း ဒႆနသမားဆိုတာ ဖွေလာ္ေဆာ္ဖွာကိုးဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႔ပဲ ေက်နပ္လိုက္ေတာ့တယ္။ ဟိုေယာင္ေယာင္ဒီေယာင္ေယာင္၊ ေတာင္ေတြးေျမာက္ေတြး၊ လက္ေၾကာမတင္း၊ ေဂါက္ေၾကာင္၊ ဒီလို သမား႐ိုးက် ႐ုပ္ပံု (Connotation) ေတြကိုေတာ့ ကိုယ္လည္း သိၿပီးသားပဲေပါ့။

အတိုးဆံုး ကဗ်ာမ်ား (၁၅)

“အတြဲအစပ္” အလုပ္သာ အဓိကဆိုလို႔ ႏြားေတြကို ေျပးျမင္မိတယ္ အေတြးမွ ပဓာနဆိုျပန္ရင္လည္း “ဇီးဂမြန္ဖွ႐ြိဳက္” က ျပန္ႏႈိးေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး ႐ုပ္ရယ္နာမ္ရယ္ ႏွစ္ပါးပဲရွိတာကြဲ႕ တဲ့ေအာင္ ေနမွေပါ့။ “ေျခရာမ်ား” ကမ္းေျခမွာ သဲပံုေစတီေလးေတြ တည္ခဲ့မယ္ ဒီကိုတစ္ဦးတစ္ေယာက္ ေရာက္ခဲ့ေၾကာင္း ေႏွာင္းလူအေပါင္း သိေကာင္းသိႏိုင္ေအာင္။ “အခ်ဳိး” အေတြးေတြကို ထုပ္ပိုးၿပီး အလကား ေပးျပစ္လိုက္မယ္ ငါ့ေစတနာမွာ အတၱေတြ ေရာင္စံုျဖာလို႔။ “တစ္ဖက္သတ္” ခင္ဗ်ားခ်ည္းပဲ ေျပာေနတယ္ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာလည္း နားေထာင္ဦးလို႔ ေရဒီယိုကလာတာ ၾကားလိုက္ရသလို သူကပဲ ကၽြန္ေတာ့္ကို ခံစားခ်က္မရွိလို႔ဆိုပဲ။ “ဂံုးတံတားေအာက္က ႏိုင္ငံေရး” သူေတာင္းစားတစ္ဦးဟာ အစာငတ္ခံဆႏၵျပခ်င္ရင္ ဘယ္လိုလုပ္ရပါ့ စားႏိုင္ေသာက္ႏိုင္မွသာ ဆႏၵလည္းျပႏိုင္ေပလိမ့္မယ္။ ◄ ေတဇာ ►

တစ္ေထာင္မ်က္စိ ညမွာရွိေစ

“The Night Has A Thousand Eyes”   The night has a thousand eyes, And the day but one; Yet the light of the bright world dies With the dying of the sun. The mind has a thousand eyes, And the heart but one; Yet the light of a whole life dies When love is done. by Francis William Bourdillon “တစ္ေထာင္မ်က္စိ ညမွာရွိေစ” တစ္ေထာင္မ်က္စိ ညမွာရွိေစ ေန႔မွာေတာ့ေလ တစ္ခုသာ ကမၻာေတာက္ေျပာင္ အလင္းေရာင္ေသ ၀င္ဆဲေနႏွင့္ အတူသာ။ တစ္ေထာင္မ်က္စိ စိတ္မွာရွိျငား ႏွလံုးသားမွာ တစ္ခုသာ ဘ၀တစ္ခုလံုး အလင္းေရာင္ေသသြား အခ်စ္ေနနား ၿပီးခ်ိန္မွာ။ ဘာသာျပန္  ■ လန္ေထာင္စပ္စုေလး ■

အတၱဘ၀အမွန္၀ါဒဆိုင္ရာ အေရးအသားႏွင့္ပတ္သက္၍

[ဒီဇင္ဘာ ၂၀၀၄၊ စတိုင္သစ္မဂၢဇင္းပါ ဆရာျမင့္သန္း၏ ေဆာင္းပါးအား ျပန္လည္တင္ျပျခင္း] (အမွာ။ မႏၱေလးေတာင္ေျခအနီးမွ ႏိုဗတလ္တြင္ ေက်ာင္းေနဖက္ မိတ္ေဆြ ပါေမာကၡတစ္ဦးက အတၱဘ၀အမွန္၀ါဒႏွင့္ ဆက္ဆိုင္ေသာ ျမန္မာဘာသာျဖင့္ ပံုႏွိပ္ထားေသာ စာအုပ္တစ္အုပ္ လက္ေဆာင္ေပးပါသည္။ ဘာေၾကာင့္လဲဟု ေမးေသာအခါ `ကၽြန္ေတာ္တို႔ နားလည္တာနဲ႔ မတူလို႔၊ ဖတ္ၾကည့္ေစခ်င္လို႔ပါ´ ဟု ဆိုပါသည္။ သူေျပာေသာစကားထဲမွ `တို႔´ ဟူေသာ အသံုးအႏႈန္းမွာ မည္သူတို႔ကိုရည္ညႊန္းမွန္း ကၽြန္ေတာ္မသိပါ။ ဘာေၾကာင့္ ယခုမွ ဖတ္ၾကည့္ေစခ်င္မွန္းလည္း ကၽြန္ေတာ္မသိပါ။ ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ၾကည့္ေသာအခါ၊ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ေဆြးေႏြးလိုေသာအခ်က္ မ်ားစြာ ေတြ႕ရပါသည္။ ေဆြးေႏြးျခင္းအားျဖင့္ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ တစ္စံုတစ္ရာရွိမည္ဟု ယူဆပါသည္။ မိတ္ေဆြျဖစ္သူ ပါေမာကၡမရွိေတာ့ဘူးဟု ၾကားကာမွ၊ ဤအေရးအသားကို ျပန္လည္သတိရမိသည့္အတြက္မူ ၀မ္းနည္းရပါသည္။) [တစ္] စာအုပ္မွာ စိုးမင္းဦးေရးေသာ (တစ္နည္း၊ ျပဳစုေသာ) `ျဖစ္တည္မႈပဓာနႏွင့္ သိစိတ္အစဥ္´ ဟူေသာ စာအုပ္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုစာအုပ္ကို စာေပေလာက စာအုပ္တိုက္မွ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ ဧၿပီလတြင္ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ခဲ့ပါသည္။ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ ႐ႈမ၀ မဂၢဇင္းတြင္ေရးခဲ့ေသာ အေရးအသားမွစ၍ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္

ယံုၾကည္မႈ အညွာလြယ္ျခင္း

ဖတ္မိသမွ် စာေၾကာင္းတိုင္းအား ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနျဖင့္ ယံုၾကည္ရန္ မသင့္ဘူး မဟုတ္လား။ သို႔တိုင္ ပံုစံက်စိတ္ပညာ ေလ့လာမႈတစ္ခုအရ အစပိုင္းတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ မယံုဘဲ မေနႏိုင္ၾကဟု ဆိုသည္။ စိတ္၏ ပကတိ အေျခအေနသည္ မည္သို႔နည္း။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ သဘာ၀အားျဖင့္ ေမးခြန္းထုတ္ေ၀ဖန္ တတ္ပါသလား၊ သို႔မဟုတ္ ယံုၾကည္မႈ အညွာလြယ္ၾကပါသလား။ သက္ရွိမ်ဳိးစိတ္တစ္ခုအေနျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ဒ႑ာရီဆန္ဆန္ သတၱ၀ါဆန္းမ်ားႏွင့္ ၿဂိဳဟ္သားမ်ားမွ လာေရာက္ဖမ္းဆီးမႈကဲ့သို႔ ကိစၥမ်ားကို အစဥ္ ယံုၾကည္ခ်င္သည့္ X-files ဇာတ္လမ္းတြဲမွ စံုေထာက္ “မူလ္ဒါ” (Mulder) လို လူမ်ဳိးလား။ သို႔မဟုတ္ သူ၏အေဖာ္ စံုေထာက္ “စကပ္လီ” (Scully) ကဲ့သို႔ ေ၀ဖန္တတ္သည့္ သိပၸံပညာရွင္ႏွင့္ သူတို႔ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည့္ ထူးဆန္းအံ့ၾသဖြယ္ ျဖစ္ရပ္မ်ားကို ေၾကာင္းက်ဳိးက်က် နားလည္တန္ဖိုးျဖတ္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစား၍ အျခားေသာ ေျဖရွင္းခ်က္မ်ားကို ၾကံေဆာင္တတ္သူလား။ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား၊ သတင္းစာ၊ ဘေလာ့ဂ္ (Blog) မ်ားမွအထိ ေျပာၾကားသည္မ်ားကို ျမင္ျမင္ခ်င္း ယံုမိတတ္ပါသလား၊ သို႔မဟုတ္ သဘာ၀အရကို ေမးျမန္းစူးစမ္းတတ္သည့္ အေလ့ရွိပါသလား။ ေၾကာ္ျငာမ်ားတြင္ ေၾကြးေၾကာ္ေနသည္မ်ားကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈႏိုင္ ပါသလား။ ႏိုင္ငံေရးသမ