Skip to main content

Posts

Showing posts from September, 2012

The Fluke

ဘာဒီ[*] ေလာက္ဆို ေတာ္ပါၿပီ တစ္ခ်က္တည္း က်င္း၀င္သြားရင္ ၾကက္ကန္းတိုးမွန္း သိပ္သိသာသြားမယ္။ ကိုယ္ မင္းဆီ မဆိုစေလာက္ေလး ေစာၿပီးပဲ လိမ့္က်ခ်င္ပါတယ္။ ေတဇာ (လေရာင္လမ္း) [*] Birdie: (in golf) getting the ball into the hole in one shot (= hit ) less than par (= the expected number ) for that hole

ဘယ္ခရီးမွ သိပ္မေ၀းဘူး၊ ဘယ္စြန္႔လႊတ္မႈမွ သိပ္မႀကီးမားဘူး (ျမင့္သန္း)

(ဒီ၀တၳဳရဲ႕ ေခါင္းစဥ္ျဖစ္တဲ့ `ဘယ္ခရီးမွ သိပ္မေ၀းဘူး၊ ဘယ္စြန္႔လႊတ္မႈမွ သိပ္မႀကီးမားဘူး´ ဆိုတာက တ႐ုတ္ဒႆနိကေဗဒပညာရွင္ႀကီး မင္းစီးယပ္ (ဘီစီ ၃၇၂-၂၈၉) ရဲ႕ အဆံုးအမေတြကို မွတ္တမ္းတင္ထားတဲ့ ကြန္ျဖဴးရွပ္(စ)ရဲ႕ အေရးအသားထဲမွာ ပါတဲ့ အခ်က္တစ္ခုကို ေလာင္ရွီးက ယူထားတာပဲ။ မင္းစီးယပ္က တ႐ုတ္ဧကရာဇ္ ဟြီနဲ႔ လာေတြ႕တဲ့အခါ တ႐ုတ္ဧကရာဇ္မင္းျမတ္က `ခင္ဗ်ားအေနနဲ႔ အခုလို မိုင္ေပါင္းေသာင္းခ်ီလာရတာျဖစ္ေပတဲ့ မေ၀းလွပါဘူးလို႔ ေျပာၿပီး၊ ခင္ဗ်ားေျပာမယ့္အေၾကာင္းထဲမွာ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အက်ဳိးရွိတာေတြပါမယ္လို႔ က်ဳပ္ကေတာ့ ယူဆတယ္´ လို႔ မိန္႔ၾကားခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်က္ကိုယူလို႔ ေလာင္ရွီးက သူ႔ဇာတ္ေကာင္ ၀ါန္ကို ေမြးထုတ္ျပလိုက္တာပဲ။ ၀ါန္ကေတာ့ မင္းစီးယပ္လိုမဟုတ္ဘူး၊ သူ႔ကိစၥကလြဲလို႔ ဘာမွ သိပ္အေရးႀကီးတယ္လို႔ မထင္ဘူး။ ဖတ္တဲ့သူေတြ သတိထားမိၾကပါလိမ့္မယ္။) ဂ်ပန္ေတြလက္ထဲ ရွန္ဟိုင္း ဂူအန္[*] က်သြားၿပီဆိုတဲ့ သတင္းလည္းၾကားကေရာ မိန္းမယူဖို႔ေတာ့ အခ်ိန္တန္ၿပီလို႔ ၀ါန္က ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္မိတယ္။ ဒါေပတဲ့ ဘယ္မွာသြားၿပီး မဂၤလာပြဲကို လုပ္ရမွာတုန္း။ တီယန္ဂ်င္မွာေရာ၊ ေပပင္းမွာေရာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဂ်ပန္တပ္ေတြ အဲဒီကို ေရာက္လာႏိုင္သမို႔ အတိတ္ေကာင္း နိမိတ္ေကာင္း ယူ

အထီးက်န္ (၁)

တိုနီတခိတနိရဲ႕ နာမည္အရင္းကလည္း တိုနီတခိတနိပဲ။ သူရဲ႕ ခပ္ဆန္းဆန္းနာမည္၊ သူ႔ရဲ႕ ဆံပင္လိမ္ေကာက္ေကာက္နဲ႔ သူ႔ကိုယ္ဟန္အေနအထားေတြေၾကာင့္ သူ႔ကို ကျပား, ကေလးေလးလို႔ ထင္မွတ္တတ္ၾကတယ္။ အခ်ိန္ကလည္း စစ္ၿပီးစဆိုေတာ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာ အေမရိကန္ေသြးေႏွာတဲ့ ကေလးေတြရွိေနတတ္တာလည္း ဆန္းမွမဆန္းပဲ။ ဒါေပမဲ့ တိုနီတခိတနိရဲ႕ မိဘႏွစ္ပါးစလံုးကေတာ့ တစ္ရာရာႏႈန္း ဂ်ပန္လူမ်ဳိးစစ္စစ္ေတြပါ။ သူ႔အေဖ ႐ႈိဇာဘု႐ိုတခိတနိက အေတာ္ကေလးကို ေအာင္ျမင္ထင္ရွားတဲ့ ဂ်က္ဇ္ခရာမႈတ္သမားတစ္ဦးပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဒုတိယကမၻာစစ္မီးႀကီး စစခ်င္း သိပ္မၾကာဘူး၊ မိန္းမနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အ႐ႈပ္အေထြးတစ္ခုေၾကာင့္ တိုက်ဳိၿမိဳ႕ကေန ထြက္ေျပးရဖို႔ ဖန္လာတယ္။ သူလည္း စဥ္းစားတယ္။ တိုက်ဳိၿမိဳ႕မွာ ေနလို႔မျဖစ္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ေတာ့ လြတ္ရာကၽြတ္ရာကိုသာ ေရာက္ေအာင္ေျပးတာ အေကာင္းဆံုးပဲ။ ဒါနဲ႔ နယ္စပ္ကိုျဖတ္ၿပီး တ႐ုတ္ျပည္ထဲကို ၀င္လာခဲ့တာ၊ သူ႔ရဲ႕ ခရာႀကီးကလြဲလို႔ သူ႔လက္ထဲ ဘာတစ္ခုမွ ပါမလာခဲ့ဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ရွန္ဟိုင္းဆိုတာက နာဂါဆကီၿမိဳ႕ကေန သေဘၤာတစ္ရက္ေလာက္ပဲစီးရတဲ့ ခရီးကိုး။ ေနာက္ဆံတင္းစရာ ပိုင္ဆိုင္မႈဆိုလို႔လည္း တိုက်ဳိမွာေရာ ဂ်ပန္တစ္ႏိုင္ငံလံုးမွာပါ ႐ႈိဇာဘု႐ိုအေနနဲ႔ ဘာတစ္ခုမွ ပိုင္ခဲ့တာမဟ

အထီးက်န္ (၂)

အိမ္ေထာင္သည္ျဖစ္လာေတာ့ တိုနီတစ္ေယာက္ သူ႔ရဲ႕ တစ္ကိုယ္ေတာ္ဘ၀ကို ျပည္ဖံုးကားခ်လိုက္ႏိုင္တယ္။ မနက္မိုးလင္းၿပီဆိုရင္ သူပထမဆံုးလုပ္တဲ့အလုပ္က ဇနီးကို ရွာတာပဲ။ သူ႔ေဘးနားမွာ အိပ္ေနတာ ျမင္ေနရမွ စိတ္သက္သာရာရတယ္။ သူ႔ေဘးမွာမရွိဘူးဆိုရင္ စိုးရိမ္တႀကီးနဲ႔ သူ တစ္အိမ္လံုး ပတ္ရွာမယ္။ အရင္လို အထီးက်န္မဟုတ္ေတာ့တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူ႔ရင္ထဲ ခုေနတာ တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ေနာက္တစ္ဖန္ အထီးက်န္ျပန္ျဖစ္သြားမွာကို စိုးရိမ္တဲ့ စိတ္ပဲ။ အထီးက်န္ဘ၀က လြတ္ေျမာက္သြားျခင္းေၾကာင့္ပဲ အထီးက်န္ဘ၀ျပန္ျဖစ္မွာကို သူ ေၾကာက္မိတယ္။ တစ္ေယာက္တည္းသာ ျပန္ေနရရင္ ငါဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုတဲ့ အေတြးက သူ႔ကို ေျခာက္လွန္႔ေနတယ္။ တစ္ခါတေလ အဲဒီစိုးရိမ္စိတ္ေၾကာင့္ ေခၽြးေစးေတြပါ ပ်ံလာတတ္တယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ဘ၀သစ္မွာ ေနသားက်လာတာနဲ႔အမွ် သူ႔ဇနီး ႐ုတ္တရက္ေပ်ာက္ကြယ္သြားမလားဆိုတဲ့ ထမင္းလံုးတေစၧလည္း တျဖည္းျဖည္း အားေပ်ာ့သြားတယ္။ စိုးရိမ္ပူပန္မႈေတြလည္း ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ပ်က္ျပယ္သြားတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေအးခ်မ္းေပ်ာ္ရႊင္ေနတဲ့ ဘ၀သစ္ထဲမွာပဲ ေဘာင္ခတ္ၿပီး အေျခက်သြားေတာ့တယ္။

ဒီေတာ့ကၽြန္ေတာ္လည္း ေတြးတယ္ေလ

ပုဒ္မလို႔ မရည္ရြယ္ခဲ့ပါဘူး အထက္ေအာက္ အေနအထားမွာ ညီမွ်ျခင္းကို ေဒါင္လိုက္ခ်မိလို႔ ရပ္တန္႔ခဲ့ရတာ။ ေစ်းလမ္းေပၚ ျပဳတ္က်ရစ္ခဲ့တဲ့ ငါ့ ၾကက္ဥကေလး ဘယ္သူလာျပန္ေပးပါ့မလဲေပါ့။ ေတဇာ (လေရာင္လမ္း) စက္တင္ဘာ၊ ၂၀၁၂

မိုးသည္းထန္စြာရြာသြန္းၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔

အစကေတာ့ တိမ္လိုလြင့္ေမွ်ာမယ္ ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ကင္းဗတ္စေပၚ အခုေတာ့ ေရအိုင္ႀကီးအကြက္လိုက္ စြန္းေနတယ္ အနမ္းေတြမွာ အနာဂတ္မရွိဘူး ကတိက ျပင္မရေတာ့ေအာင္ ပ်က္သြားတယ္ ညကေျပာမိတဲ့ စကားေတြမွားတယ္ ေနာက္ဆို ခ်ေရးမိတဲ့စာသားေတြကို ဂ႐ုစိုက္ရေတာ့မယ္ မွတ္ဉာဏ္အခ်ဳိ႕ အရက္နာနဲ႔ပါသြားလို႔ေတာ့ ၀မ္းသာတယ္ သူ, မႏိုးခင္ မွန္မွာ ေဗဒါေရာင္ႏႈတ္ခမ္းနီနဲ႔ ေရးမိခဲ့တဲ့ကဗ်ာ တစ္ေယာက္တည္း ထြက္မလာခင္မွာပဲ ျပန္ဖ်က္လိုက္တယ္ တံခါးပိတ္သံ သဲ့သဲ့ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္၊ ဒီႏွစ္ပစ္ခဲ့သမွ် မိုးႀကိဳးေတြ ငါနဲ႔ တက္တက္စင္ေအာင္ လြဲေနေသးတယ္။ ေတဇာ (လေရာင္လမ္း) စက္တင္ဘာ၊ ၂၀၁၂

ေစတနာအက်ဳိးမေပးနဲ႔၊ သံသယအက်ဳိးပဲေပး

ရာဘာအစြပ္ကေလးကလြဲလို႔ ဘာအကာအကြယ္မွ မပါဘဲ ဆက္ဆံ(ခံ)ခဲ့တာဆိုေတာ့ တကယ္လည္း အဲဒါေလးပဲလိုတာပါတဲ့၊ ဒီလိုနဲ႔ အနည္းဆံုး၀ါဒကို စဖြင့္တယ္။  [    ] ေျပာရမယ္ဆိုရင္၊ ေဘးမ်ဥ္းတားရတဲ့ အရြယ္ေက်ာ္လာကတည္းက ၀ါက်အစေတြ မညီေတာ့ဘူး။ ေအဘီေသြး ဆံုပိုင္း ဘယ္သန္ ဋသန္လွ်င္းခ်ိတ္စသည္ ရွားပါးမႈကို ခ႐ုသင္းစြဲ ဆင္တစ္ေကာင္လို ဂုဏ္ယူေၾကြးၾကာ္မႈဟာ ဒီဘက္ႏွစ္ေတြမွာ အံမ၀င္ေတာ့ဘူး။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္၊ အျငင္း၀ါက်ေတြခ်ည္း သံုးသံုးေနရရင္ ဟုတ္ေတာ့မဟုတ္ေသးဘူး။ ႏိုင္တီးႏိုင္တီးစ္ေတြရဲ႕ အယ္လ္ကိုေဟာလက္ခံႏိႈင္မႈ ပမာဏက ကိုယ့္ကိုေက်ာ္ျဖတ္သြားတာကို မုဒိတာပြား႐ံုပါပဲ။ လည္ပင္း႐ိုးရဲ႕အဆစ္ေတြကလည္း ပါ၀ါစတီယာရင္လို၊ ၃၆၀ ဒီဂရီ လွည့္ပတ္ခြင့္မျပဳမွေတာ့ ေနာက္လွည့္ၾကည့္လို႔မရ။ တစ္ခ်က္ေလး ေစာင္းငဲ့ၾကည့္႐ံု၊ ဆက္ေလွ်ာက္႐ံု။ လူငယ္ေတြကလည္း လူငယ္ေတြပဲ၊ နတ္ကေတာ္ဆန္႔က်င္ေရး လႈပ္ရွားမႈႀကီးမွာ တစ္ခါက ဖင္မွာဖ်ာႀကီးတစ္ခ်ပ္ ကပ္ပါဖူးတဲ့အေၾကာင္း စမိတိုင္း ခုတေလာ စကားျဖတ္ခံ ထိထိေနတယ္။ ဆံသဆရာ ရိတ္သင္လုဆဲဆဲ လည္ဂုတ္က မွဲ႔နက္တစ္လံုးရဲ႕ မေရြ႕လ်ားႏိုင္မႈဟာ ဘယ္ေလာက္တုန္လႈပ္ ေၾကကြဲဖြယ္ေကာင္းလဲ။ ေအာ္ေလ ႀကိဳက္သေလာက္ေအာ္ပါ၊ သန္း, သန္းေျခာက္ေထာင္ေက်ာ္ၾကားထဲမွာ Bysta

လရိပ္

ကေလးဘ၀က လဟာ ကိုယ့္ေနာက္ကိုပဲ လိုက္တာလို႔ ထင္ခဲ့တယ္ အေမ့ကို ေမးၾကည့္ဖူးတယ္ လႀကီးက ဟိုဘက္ကိုသြားတဲ့ လူေတြေနာက္မလိုက္ဘူး သားတို႔ေနာက္ပဲ လိုက္တာေနာ္လို႔၊ အေမက ျပံဳးၿပီး ေခါင္းညိတ္ျပခဲ့တယ္။ အခုေတာ့ လဟာ ကိုယ့္ေနာက္ကို လိုက္တယ္ ထင္ရ႐ံုပဲလို႔ တစ္ေယာက္တည္း သိလိုက္ရတယ္ ေခါင္းညိတ္ေထာက္ခံတဲ့ အျပံဳးတစ္ခု ရွာမေတြ႕ခဲ့ဘူး ေနာက္မွာ လမင္းႀကီးက်န္ခဲ့သူအဖို႔ တစ္ခုခုျမင္ရဖို႔ သိပ္ကိုေမွာင္ေနၿပီ။ ပိတ္မိေနတဲ့ လရိပ္မွာ အခုငါ ဘာျဖစ္ေနမွန္း မသိရသလို ငယ္ငယ္ကငါ သိပ္ေပ်ာ္ဖူးခဲ့မွာပဲ၊ လေရာင္ကို အပိုင္စီးထားတဲ့ ယံုမွားမႈ ခိုင္ခိုင္မာမာနဲ႔။ ေတဇာ (လေရာင္လမ္း) စက္တင္ဘာ၊ ၂၀၁၂

ေရခဲေတာင္ သီအိုရီ [*]

ေရနစ္ေနတဲ့ ေတာင္တန္းေတြကို ကၽြန္းစုလို႔ ခပ္လြယ္လြယ္ သမုတ္ၿပီး တို႔ေတြ သာယာၾကည့္ၾကတာေပါ့။ ဒီမွာေတာ့ အနည္းဆံုး၀ါဒီေတြက လႊမ္းမိုးသူ လူတန္းစားပဲေလ။ မသိစိတ္ကို ၀င္တိုက္မိခဲ့တဲ့ ဧရာမသေဘၤာႀကီး နစ္ျမဳပ္သြားဖူးတဲ့ ပင္လယ္။ ေတဇာ (လေရာင္လမ္း) စက္တင္ဘာ၊ ၂၀၁၂ [*] Iceberg Theory Image: http://fineartamerica.com

သစ္ရြက္ေတြအေၾကာင္း

သိပ္ၿပီး ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းပါတယ္ “ခ်စ္မိၿပီ” ဆံုးျဖတ္ခဲ့တာကို ျပန္ျပင္လိုက္ရတယ္။ တကယ္ေတာ့ အျပင္ခံလိုက္ရတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ဆိုတာ ဂ်င္းထည့္ခံလိုက္ရတဲ့ ေအာ္ရီဂ်င္နယ္၊ လိင္အစားထိုး ခြဲစိတ္မႈလိုပဲ ႐ုတ္တရက္လက္ခံရမွာ ခက္ခဲတယ္။ ဒါေတာင္ တခ်ဳိ႕က မလြမ္းတတ္ဘူးလို႔ စြပ္စြဲၾကေသးတယ္။ ဟာသဓာတ္ခံရွိတဲ့လူ ေရွ႕မွာမွ တိုက္ခတ္ခဲ့တဲ့ ေလ လႈပ္ခတ္ျပခဲ့တဲ့ သစ္ရြက္ေတြ ၿပီးေတာ့ ဘယ္ဆီေနမွန္းမသိဘူး။ ငါတစ္ေယာက္တည္းပဲ ရယ္ေမာက်န္ရစ္တယ္။ “လြမ္းမယ္” ဆံုးျဖတ္ခဲ့တာကို မျပင္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ငါ႐ုတ္တရက္ အလြယ္တကူ လက္ခံလိုက္ပါတယ္။ ေတဇာ (လေရာင္လမ္း) ၾသဂုတ္၊ ၂၀၁၂

ေကြ႕ေကာက္ေသာ လမ္း

လမ္းေတြက ေကြ႕ေကာက္ေတာ့ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္ရင္ တစ္ခါတခါ ဦးတည္ရာပန္းတိုင္ဆီက ေဘးေခ်ာ္ေနၿပီလို႔  ျမင္ရတယ္။ ဒီအတြက္ ပန္းတိုင္ဆီကို ဦးတည္ၿပီး ေကာက္ေကြ႕လိုက္ျပန္ရင္လည္း လမ္းေပၚက ေဘးေခ်ာ္သြားေတာ့မွာ။ တျခားစီျဖစ္ေနတဲ့ ရြာငယ္ေလးေတြ အမ်ားႀကီးေဘးနားက ျဖတ္စီးေပးခ်င္လို႔ ေကာက္ေကြ႕ရတာပါတဲ့၊ ျမစ္ကေတာ့ ဆင္ေျခေပးပါတယ္။ သူ႔အေနနဲ႔ကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ လမ္းေခ်ာ္စရာ မရွိဘူးကိုး။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ၀န္ခံခ်င္တယ္၊ ကိုယ္ဟာ မင္းဆီေရာက္ဖို႔ ရည္ရြယ္ကာ ေကြ႕ေကာက္ခဲ့ရပါတယ္။ ေတဇာ (လေရာင္လမ္း) ၾသဂုတ္၊ ၂၀၁၂ Image: http://darknee.deviantart.com