Skip to main content

Posts

Showing posts from June, 2014

အေလ့အက်င့္

မေန႔ည ငါ့အလုပ္ၿပီးေတာ့ ကြဲရွင္းျပတ္စဲထားတဲ့ ငါ့လက္ေတြက ေသြးခုန္ႏႈန္းလို အေမ့ခံအရာေတြကို တညီတညြတ္တည္း စိတ္၀င္စားလာၾက ၿဖိဳးၿဖိဳးဖ်ပ္ဖ်ပ္ ညေကာင္းကင္ ျပတင္းကေန ငါၾကည့္လိုက္တယ္ ၿပီး ခ်က္ခ်င္းပဲ လမင္းကို ငွက္ေမႊးခ်ဳပ္ရိုးလိုင္းနဲ႔ ပတ္ခ်ာလည္သီမိတယ္။ About Poem ကဗ်ာဆရာမ Hazel Hall သည္ အသက္ ၁၂ ႏွစ္အရြယ္မွစ၍ သြက္ခ်ာပါဒေ၀ဒနာ ခံစားခဲ့ရသည္။ သူသည္ ကဗ်ာေရးသလို အပ္ခ်ဳပ္ဆရာမတစ္ဦးလည္း ျဖစ္သည္။ ေတဇာ (လေရာင္လမ္း) Habit by Hazel Hall ကို ဆီေလ်ာ္သလို ဘာသာျပန္ဆိုပါသည္။

ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ေမြးေန႔

"ေႏြဆိုတာက ေမြးေန႔ျဖစ္ဖို႔ အေတာ္ေကာင္းတဲ့ရာသီပဲ" ဟု အဘိုးအိုကေျပာလိုက္သည္။ "အခုလို ေရြးခ်ယ္ခြင့္သာရွိေနမယ္ဆိုရင္ ေႏြရာသီကိုပဲေရြးမွာေပါ့" သူ႔လက္မကို လွ်ာနဲ႔တို႔ၿပီး စိုေအာင္လုပ္လိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ စစ္သားက ျဖည့္ဖို႔ေပးထားေသာ စာရြက္စာတမ္းတစ္ထပ္ႀကီးကို တဖ်ပ္ဖ်ပ္လွန္ေနေတာ့သည္။ ေမြးေန႔တစ္ခုေတာင္ မရွိဘဲႏွင့္ေတာ့ မည္သည့္စာရြက္ကိုမွ် ျဖည့္ႏိုင္မည္မထင္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေကာင္ေလးအတြက္ ေမြးေန႔တစ္ခု ေရြးခ်ယ္ရေပလိမ့္မည္။ "ဒီေန႔လည္း မင္းေမြးေန႔ျဖစ္ႏိုင္တာပဲ။ မင္း သေဘာက်မယ္ဆိုရင္ေပါ့" အဘိုးအိုက ေျပာသည္။ "ဒါေပမဲ့ မနက္က မိုးရြာတယ္" ေကာင္ေလးက ေျပာသည္။ "ဒါဆိုလည္း ၿပီးေရာကြာ။ မနက္ျဖန္ဆိုရင္ေရာ၊ မိုးသားေတြ ေတာင္ဘက္ကို လြင့္ေနၿပီ။ မနက္ျဖန္ဆိုရင္ေတာ့ တစ္ေနကုန္ ေနသာေတာ့မွာ" နံနက္ေစာေစာက်လာေသာ မိုးႀကိဳးမုန္တိုင္းမွ ခိုလႈံရန္ ေနရာရွာရင္း စစ္သားမ်ားက အဘိုးအိုႏွင့္ေကာင္ေလးတို႔ ပုန္းေအာင္းေနေသာ ကတုတ္က်င္းေလးကို အမွတ္မထင္ ရွာေတြ႕ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ၎တို႔ႏွစ္ဦးလံုး စာရြက္စာတမ္းမရွိ၊ ေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ အသက္ရွင္ေနထိုင္ရန္ တရား၀င္ခြင့္ျပဳခ်က္စာရြက္တစ္ခုခုမရွိဘဲ ထိုအပ်က္အ

အမည္မဲ့စစ္သား

အေရးမပါတဲ့ကိစၥပါ၊ က်ဳပ္တို႔ကေလးကို ခရစ္ႏွစ္သံုးေထာင္ထဲကို ခ်ဥ္းနင္း၀င္ေရာက္လာၿပီး ပထမဆံုးေမြးတဲ့ ႏ်ဴးေယာက္ၿမိဳ႕ဖြားကေလးငယ္လို႔ သူတို႔က ေျပာတယ္။ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီ (၁) ရက္ေန႔ ညသန္းေခါင္အၿပီး ဆယ္စကၠန္႔အၾကာမွာေပါ့။ လူအမ်ားေထာက္ျပၾကသလိုပဲ၊ တကယ္ေတာ့ သံုးဆယ္ရာစုထဲကို တာစထြက္ဖို႔ဆိုတာက ၂၀၀၁ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီ (၁) ရက္ေန႔မွ စ,ရမွာပါ။ နကၡတ္ေဗဒအရေျပာရင္လည္း က်ဳပ္တို႔ကေလးကို ေမြးေတာ့ ႏွစ္သစ္ေတာင္ ေျခာက္နာရီသားျဖစ္ေနၿပီေလ၊ ဘာလို႔ဆို ဒါက အဂၤလန္၊ ဂရင္းနစ္က ေတာ္၀င္ေစာင့္ၾကည့္ေရးဌာနမွာ အခ်ိန္ စ,ခဲ့တာမဟုတ္လား။ ဒါေပမဲ့လည္း ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ေမြးေန႔ေတာင္မွ ခန္႔မွန္းေျခကိုပဲ သတ္မွတ္ထားၾကတာဆိုေတာ့ ဒီလိုကိန္းဂဏန္းေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သိပ္ေခါင္းရႈပ္ခံေနစရာေတာ့ မရွိဘူး။ ဒီလိုကိန္းဂဏန္းအခ်က္အလက္ေတြက သိပ္ကို ေ၀၀ါးလြန္းတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘယ္ကေလးက ဘယ္နမိနစ္မွာ ေမြးတယ္လို႔ ဘယ္သူက ေျပာႏိုင္တာမွတ္လို႔။ ေခါင္း စ,ထြက္လာတဲ့ အခ်ိန္လား။ တစ္ကိုယ္လံုး အေမ့အျပင္ေရာက္မွလား။ အခ်င္းျဖတ္ၿပီးတဲ့ အခ်ိန္လား။ ၿမိဳ႕မွာ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ရဲ႕ ပထမဆံုးေမြးဖြားတဲ့ကေလးကို တန္ဖိုးႀကီးတဲ့ ဆုေတြအျမားအျပားေပးဖို႔ ရွိေလေတာ့၊ အခ်င္းျဖတ္တဲ့အခ်ိန္ထိေတာ့ တြက္လို႔မျဖစ္ဘ

မ်က္စပစ္ျခင္း ေနာက္၀ယ္

[ ၁ ] ဇာတ္လမ္းအစကေတာ့ ဘာျပႆ     နာ  မွ မရွိခဲ့တာပါ။ ဇာတ္လမ္းဆိုတာ ဘာကိုမွဆိုလိုခ်င္တာမဟုတ္ဘူးရွင့္၊ ကၽြန္မအာရံုလာတဲ့အတိုင္း ေျပာလိုက္မိတာ။ ဒီမွာ ကၽြန္မေျပာမယ္၊ အသက္ေလးဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္၊ ကေလးသံုးေယာက္၊ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္နဲ႔ အိမ္ေထာင့္တာ၀န္ေတြယူထားရသူဆို ရွင္ေရာ စိတ္လႈပ္ရွားစရာကို ရွာေဖြေမွ်ာ္လင့္မိမွာပဲလား။ ရုတ္တရက္ ကားဘရိတ္ကို အျပင္းနင္းခ်ၿပီး ေသြးေက်ာအားလံုးထဲက ယီးးး…ဟလို႔ ေပါက္ကြဲထြက္လာတဲ့ ေပါက္တက္ကရ စိတ္လႈပ္ရွားမႈမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲနဲ႔ေလ။ အခုေနာက္ပိုင္းမွာ ေယာက္်ားေတြကို ကၽြန္မ သတိထားၾကည့္ေနခဲ့မိတာ အမွန္ပဲ။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ လက္ေမာင္းသားေတြေပါ့။ ဘာလို႔လဲလို႔ေတာ့ ကၽြန္မကို မေမးနဲ႔၊ ေယာက္်ားေတြရဲ႕လက္ေမာင္းေတြကို ကၽြန္မ ေၾကြသြားတာ ရုတ္တရက္ႀကီးဆိုသလို ျဖစ္လာတာ။ မိန္းကေလးေတြမွာ မရွိတဲ့ တံေတာင္ဆစ္ေအာက္ပိုင္းက အေျမာင္းေျမာင္းထေနတဲ့ ၾကြက္သားစိုင္ေတြနဲ႔ ေမႊးညင္းပါးပါးေလးရွိေနတဲ့ လက္ဖ်ံေတြ။ ၿပီးေတာ့ ေလးေထာင့္က်ၿပီး လုပ္ႏိုင္ကိုင္ႏိုင္ရွိတဲ့ ေယာက္်ားေတြရဲ႕ လက္ဖ၀ါးေတြ။ အို.. ဒါေတြကို ကၽြန္မ ေနရာတကာမွာ ျမင္ေနရတယ္ရွင္။ စားေသာက္ဆိုင္ေတြ၊ ဓာတ္ဆီဆိုင္ေတြ၊ ေသာက္တလြဲ စူပါမားကတ္ေတြက လူသြားလမ္းအဆံ

မေန႔က (၂)

စေနေန႔က်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ အီရီကာတို႔ ရွီဘူယာမွာေတြ႕ၿပီး နယူးေယာက္ၿမိဳ႕မွာ ဇာတ္အိမ္တည္ထားတဲ့ ၀ူဒီအလန္ရုပ္ရွင္ကားကို ၾကည့္ၾကတယ္။ သူ ၀ူဒီအလန္ရုပ္ရွင္ေတြကို ႀကိဳက္တယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ တစ္နည္းနည္းနဲ႔ အနံ႔ရလိုက္သလိုပဲ။ ၿပီးေတာ့ ကီတရုအေနနဲ႔ သူ႔ကို အခုလို ရုပ္ရွင္ၾကည့္ဖို႔ တစ္ခါမွမေခၚဖူးဘူးဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္အေသအခ်ာေျပာရဲတယ္။ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ ရုပ္ရွင္ကားကလည္း ေကာင္းတယ္၊ ရံုထဲကထြက္လာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္လံုး ရႊင္ျမဴးေနၾကတယ္။ ေန၀င္ရီတေယာလမ္းေတြအတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခဏေလာက္ ေျခဦးတည့္ရာေလွ်ာက္လာခဲ့ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ဆာကူရာဂို၀ါကာက အီတလီရပ္ကြက္ေလးတစ္ခုကိုသြားၿပီး ပစ္ဇာနဲ႔ ကီယန္းတီး၀ိုင္နီ ေသာက္ၾကတယ္။ ဆိုင္ေလးက စားေပ်ာ္ေသာက္ေပ်ာ္ရွိၿပီး ေစ်းႏႈန္းကလည္း သင့္တင့္တယ္။ အလင္းေရာင္မွိန္မွိန္ပဲရွိၿပီး စားပြဲေတြေပၚမွာ ဖေယာင္းတိုင္ေလးေတြ ထြန္းထားတယ္။ (အဲဒီအခ်ိန္းတုန္းက အီတလီစားေသာက္ဆိုင္အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ စားပြဲေတြေပၚမွာ ဖေယာင္းတိုင္ထြန္းၿပီး စားပြဲခင္းကို ပိုးသားေရာင္စံုအကြက္ဆင္ေတြ သံုးတတ္ၾကတယ္) ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ေရာက္တတ္ရာရာ အကုန္ေလွ်ာက္ေျပာၾကတယ္၊ ပထမဆံုးခ်ိန္းေတြ႕တဲ့ ေကာလိပ္ဒုတိယႏွစ္ေက်ာင္းသားႏွစ္ဦး ေျပ

မေန႔က (၁)

ဘီတဲလ္စ္ေတြရဲ႕ "မေန႔က" ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေတးသြားမွာ ဂ်ပန္စာသားေတြသြတ္သြင္းခဲ့တဲ့သူ (ၿပီးေတာ့လည္း ဘယ္သူနဲ႔မွမတူတဲ့ ခန္ဆိုင္းေလသံနဲ႔) ဟာ ကၽြန္ေတာ္သိသေလာက္ေတာ့ ဒီကမၻာေပၚမွာ ကီတရုဆိုတဲ့ေကာင္တစ္ေယာက္တည္းပဲ ရွိမယ္ထင္တယ္။ ေရခ်ဳိးကန္ထဲမွာ ၀င္စိမ္ေနတဲ့အခ်ိန္တိုင္း သူက သူ႔ကိုယ္ပိုင္ဟန္ျဖစ္သြားတဲ့ အဲဒီသီခ်င္းစာသားကို ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ ဆိုေလ့ရွိခဲ့တယ္။ "မေန႔ကဆိုတာ... မနက္ျဖန္မေရာက္ခင္ ႏွစ္ရက္အလိုပါ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ရက္အၾကာရဲ႕ အေနာက္မွာ..." ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိသေလာက္ သီခ်င္းအစက အဲဒီလိုပါ။ ဒါေပမဲ့ မၾကားခဲ့ရတာလည္း အေတာ္ၾကာၿပီဆိုေတာ့ ဒီစာသားအတိုင္း အတိအက်လားဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္မေသခ်ာေတာ့ဘူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကီတရုရဲ႕ သီခ်င္းစာသားဟာ အစကေနအဆံုးထိ တစ္လံုးမွ အဓိပၸာယ္ရွိတာမဟုတ္ဘူး။ မူရင္းစာသားေတြနဲ႔ ဘာမွမသက္ဆိုင္တဲ့ ေပါက္တတ္ကရေတြပဲ။ ဘီတဲလ္စ္ေတြရဲ႕ ရင္းႏွီးၿပီးသား ခ်စ္စရာအေဆြးသံစဥ္ေလးဟာ အာေပါင္အာရင္းသန္တဲ့ ခန္ဆိုင္းေလသံ (အေဆြးဓာတ္နဲ႔ လံုးလံုးဆန္႔က်င္ဘက္လို႔ပဲ ေျပာပါေတာ့) နဲ႔ မိတ္ဖက္ျဖစ္သြားရတယ္။ ဒီေတာ့လည္း သီခ်င္းရဲ႕အစပ္အဟပ္က ဆန္းေနတယ္၊ စနစ္တက်ထုဆစ္ပံုေဖၚမႈအေပၚ ျပတ္ျပတ္သားသား ျငင္းခ်က္ထုတ္လိုက္သလိုပဲ။