Skip to main content

ခိုကေလး

မနက္လည္း မိုးစင္စင္ လင္းေလၿပီ။ တစ္ညလံုး တစိမ့္စိမ့္ရြာေနတဲ့ မိုးက မတိတ္ေသး။ ကြန္ျပဴတာ ပိတ္ၿပီး အခန္းထဲမွာ ဆက္လက္ စာဖတ္ေနခ်ိန္တြင္ သူ ဗိုက္ဆာလာသည္။ ေဒလီေရာက္သည့္ အခ်ိန္မွစ၍ ေန႔ႏွင့္ညကို ခပ္တည္တည္ ေျပာင္းျပန္လုပ္ထားသည္မွာ ၾကာၿပီ။ မုန္႔သြားယူၿပီး စားဦးမွလို႔ သူေတြးၿပီး အခန္းတံခါးကို ဖြင့္လိုက္သည္။ မီးဖိုေခ်ာင္သို႔ သြားရာ စၾကၤန္တြင္ ခိုကေလးတစ္ေကာင္ မိုးခိုေနသည္ကို မထင္မွတ္ဘဲ ေတြ႕လိုက္ရသည္။ ခိုကေလးကို ၾကည့္ရသည္မွာ ပံ်ႏိုင္သည့္ပံုမေပၚပါ။ အျပင္တြင္ ေတာ္ေတာ္ေအးေနသည္။ ခုိကေလးက ကုပ္ကုပ္ကေလး သူ႔ကိုၾကည့္ေနသည္။ မပ်ံႏိုင္ဘူးအထင္ႏွင့္ ခိုကေလးနားျဖတ္အေလ်ာက္တြင္ ခိုကေလးက လန္႔ၿပီး ထပ်ံသည္။ အေတာင္တြင္ မိုးေရမ်ားစိုၿပီး ကပ္ေနသျဖင့္ အေပၚသို႔ရုတ္တရက္မေရာက္ ျဖစ္ေနသည္။ အားတင္းၿပီးပ်ံလိုက္မွ တစ္ဘက္တိုက္၏ အုတ္တံတိုင္းေပၚသို႔ ေရာက္သြားသည္။ ပါးစပ္မွ “သနားစရာေကာင္းလိုက္တာ” ဟု သူ အလိုလို ေရရြတ္မိသြားသည္။

ဤသို႔ပါးစပ္က ရုတ္တရက္ထြက္သြားျခင္းမွာ ရင္တြင္းမွ အလိုလိုျဖစ္ေပၚလာေသာ ဂရုဏာတရားေၾကာင့္သာျဖစ္သည္။ သူ႕အေနျဖင့္ ခိုကေလးကို ေႏွာင့္ယွက္ဖို႔ မရည္ရြယ္ခဲ့ပါ။ မပ်ံႏိုင္၊ မပ်ံေလာက္ဘူးအထင္ျဖင့္သာ အနားမွ ျဖတ္ေလွ်ာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ခ်မ္းသည့္အေရးထက္ အသက္ေဘးသည္ ပိုေၾကာက္ရသျဖင့္ ခိုကေလးမွာ ႀကိဳးစားၿပီး ပ်ံသြားရရွာျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ မိုးသည္းသည္းေအာက္ တစ္ဘက္အုတ္နံရံေပၚတြင္ ခိုကေလးနားေနသည္။ ကိုယ္ခႏၶာကေလးက ပိုမိုေသးက်ံဳ႕သြားသလို ထင္ရ၏။ မုန္႔ယူၿပီးျပန္အလာတြင္ ထိုစၾကၤန္၀ရန္တာမွေန၍ ခိုကေလးကို သူ ေငးၾကည့္ေနမိသည္။ သူ႔အေနျဖင့္ ျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ ခိုကေလးကို ျပန္ေခၚခ်င္သည္။ “မင္းဒီမွာ မိုးလာခိုပါ။ ငါမင္းကို ရန္မျပဳပါဘူး။ မင္း လန္႔ၿပီးဒီလိုပ်ံေျပးမယ္မွန္းသိရင္ ... ငါမုန္႔သြားမယူခဲ့ပါဘူး။ ဆာခ်င္ဆာပေစ ငါ့အခန္းထဲမွာပဲ ငါေနမွာပါ။ မင္း မိုးခိုေနခ်ိန္မွာ ငါမစဥ္းစားဘဲ စြတ္လုပ္လုိက္မိလို႔ အခု မင္း ခိုက္ခုိက္တုန္ေအာင္ခ်မ္းေနရတာ .. ငါစိတ္မေကာင္းဘူး” အစရွိသည့္ စကားမ်ားကို ခိုကေလးကို သူေျပာျပခ်င္လွသည္။ သို႔ေသာ္ ဤသည္မွာ မျဖစ္ႏိုင္ေသာ စိတ္ကူးသာျဖစ္ပါသည္။ ခိုကေလးႏွင့္ သူ၏အၾကားတြင္ ကူးလူးဆက္သြယ္ႏိုင္ေသာ လမ္းေၾကာင္းတစ္ခု ရွိမေနခဲ့ပါ။

ခ်မ္းလြန္းသျဖင့္ အုတ္တံတိုင္းေပၚတြင္ ေဘးတစ္ေစာင္းအတိုင္း နံရံရွိရာဘက္သို႔ တေရြ႕ေရြ႕ျဖင့္ ခိုကေလးက တိုးကပ္သြားသည္။ သို႔ေသာ္ နံရံသည္ နံရံသာျဖစ္သည္။ အမိုးတစ္ခုမဟုတ္ပါ။ နံရံႏွင့္ ခိုကေလး၏အေတာင္ပံတစ္ဘက္မွာ ထိေနေလၿပီ။ သို႔ေသာ္ မိုးသီးမိုးေပါက္မ်ားကေတာ့ ခိုကေလးအေပၚသို႔ က်ဆင္းေနဆဲျဖစ္သည္။ သူ အခန္းအတြင္းသို႔ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ျပန္၀င္လိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ခိုကေလး ၀ရန္တာေပၚသို႔ ျပန္လာလိုျပန္လာညား မွန္ျပတင္းေပါက္မွ လွမ္းၾကည့္ေနမိသည္။ ခိုကေလးက ၀ရန္တာကို ေက်ာခိုင္း၍ နားေနျခင္းသာျဖစ္သည္။ သူ၀ရန္တာမွာ ရွိေသးလားမရွိေသးလား ျမင္ႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။ ျမင္ႏိုင္သည့္တိုင္ေအာင္လည္း ဒုတိယအႀကိမ္ ၀ရန္တာတြင္ မိုးခိုရန္ စဥ္းစားမိသည့္ပံုမေပၚပါ။ စင္စစ္ သူ၏ အေတြးထဲတြင္ ခ်မ္းျခင္းဟူသည့္ ခံစားမႈတစ္ခုသာ ရွိပါလိမ့္မည္။

အခန္းတြင္းက ဘာသာတရားကိုးကြယ္မႈမရွိေသာ လူသားတစ္ေယာက္ကေတာ့ ဖတ္လက္စ “တာေတစေနသား” ဆိုသည့္ စာအုပ္ကို ေဘးခ်ၿပီး “ဂရုဏာတရား” အေၾကာင္း ဆက္ေတြးေနမိသည္။ တျခားသူမ်ားကို ၾကင္နာပါ၊ ဂရုဏာထားပါ၊ ကိုယ္ခ်င္းစာပါ၊ သနားပါ စသည့္ အဆံုးမမ်ားသည္ စာအုပ္စာေပမ်ားထဲတြင္ ဒင္းၾကမ္းျပည့္ေနခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။ ဂရုဏာတရားသည္ ေကာင္းျမတ္သည္ဟူသည့္အဆိုကိုလည္း လူသားတိုင္း ခၽြင္းခ်က္မရွိလက္ခံထားခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ “ဂရုဏာထားပါ” ဆိုသည့္ ၾသ၀ါဒသည္ တစ္နည္းတစ္ဖံု ရယ္စရာျဖစ္ေနၿပီး ေရွ႕ေနာက္ဆီေလ်ာ္မႈမရွိပါ။ အမွန္စင္စစ္ ဂရုဏာတရားသည္ ရင္တြင္းမွ အလုိအေလ်ာက္ (Spontaneously) ေမြးဖြားလာေသာ ခံစားခ်က္တစ္ရပ္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ဂရုဏာသက္စရာ ျမင္ကြင္း၊ အေတြး၊ ကိုယ္ခ်င္းစာမႈ စသည္တို႔ႏွင့္ ထိေတြ႕ရာမွ ေပၚေပါက္လာေသာ လူသား၏ရင္တြင္းမွ ခံစားခ်က္သာျဖစ္သည္။ ဂရုဏာသက္ခံအရာႏွင့္ လူသား၏ႏွလံုးသား ထိေတြ႕မႈမွ အလိုအေလ်ာက္ ႏိုးၾကားလာေသာ သိမ္ေမြ႕သည့္ ခံစားခ်က္သာျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဂရုဏာကို တမင္ေမြးယူႏိုင္ျခင္း ရွိမရွိဆိုသည္မွာ အျငင္းပြားစရာကိစၥျဖစ္ပါသည္။ တစ္ဘက္သားအေပၚ ဂရုဏာထားပါဟူေသာ ၾသ၀ါဒကို လိုက္နာရံုမွ်ျဖင့္ မာသာထရီဇာ ေပၚထြက္လာျခင္းမဟုတ္ခဲ့ပါ။ ၎၏ ျပင္းထန္ေသာ ရင္တြင္းဂရုဏာတရားေၾကာင့္သာ ေျပာင္ေျမာက္ေသာအလုပ္မ်ားကို လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

ထိုသို႔ေသာ ေရေမ်ာကမ္းတင္အေတြးမ်ားကို ရုတ္တရက္ သူရပ္တန္႔လိုက္ခ်ိန္တြင္ ခိုကေလးကို ျပန္လည္ သတိရလိုက္မိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပတင္းေပါက္မွန္ေနာက္ကြယ္မွေန၍ ခိုကေလးရွိရာ အုတ္တံတိုင္းေပၚသို႔ ၾကည့္လိုက္မိခ်ိန္တြင္ ခိုကေလးကို ေတြ႕ရွိေနရပါေသးသည္။ ေနာက္ေက်ာမွေန၍ အျမီးဖ်ားဆီသို႔ မိုးေရစက္မ်ား တစ္စက္တစ္စက္ စီးဆင္းက်ေနသည္။ သူ႔အေနျဖင့္ ဂရုဏာသက္ျခင္းမွတစ္ပါး တျခားလုပ္ေဆာင္ႏိုင္စရာ ရွိမေနပါ။ ခိုကေလးႏွင့္ သူမဆက္သြယ္ႏိုင္ပါ။ ခိုကေလးဆီသို႔ သူမသြားႏိုင္ပါ။ အကယ္၍ သြားခဲ့လွ်င္လည္း ခိုကေလးက ႀကိဳးစားၿပီးပ်ံသန္းထြက္ေျပးမည္သာျဖစ္သျဖင့္ ပိုမိုႏွိပ္စက္ရာပင္ ေရာက္ပါလိမ့္မည္။ ဂရုဏာတရားသည္ သူ႔ထံတြင္ အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ စိတ္မေကာင္းျခင္းဆီသို႔ကူးေျပာင္းသြားသည္။ မိုးစင္စင္လင္း၍ အိပ္စက္ခ်ိန္ေရာက္ေတာင္မွ စိတ္မေကာင္းျခင္းကို အခ်ိန္အေတာ္ၾကာ ခံစားေနရသည္။ မၾကာခင္ နံနက္ခင္းေနေရာင္ျခည္ႏွင့္အတူ သူ အိပ္ေမာက်သြားခဲ့ပါသည္။ ခိုကေလးကေတာ့ ခ်မ္းေနသည္သာျဖစ္သည္။ ခိုက္ခိုက္တုန္ေအာင္ခ်မ္းေနသည္။ သူ႔တြင္ ခ်မ္းေနျခင္းမွတစ္ပါး စိတ္မေကာင္းျခင္း၊ စိတ္ဆိုးျခင္း၊ ဂရုဏာ စသည္တို႔ လံုး၀ရွိမေနခဲ့ပါ။ ခိုကေလးအတြက္မူ မိုးေရထဲတြင္ ခ်မ္းေနေသာ ခံစားခ်က္တစ္ခုသာ ရွိပါသည္။

◄ ေတဇာ ► စက္တင္ဘာ (၁၁) ၂၀၀၉

Comments

Popular posts from this blog

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အားနာရင္ ခါးပါတယ္

“အားနာရင္ ခါးပါတယ္” ဆိုတဲ့ ျမန္မာစကားပံုေလးတစ္ခု ရွိပါေရာလား။ ျမန္မာပံုျပင္ေတြရဲ႕ထံုးစံအတိုင္း သူနဲ႔ဆက္စပ္ေနတဲ့ ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္လည္း ရွိေလရဲ႕။ ပံုျပင္ေလးရဲ႕နာမည္က “အားနာရင္ ခါးပါ” တဲ့။ ဟိုေရွးေရွးတုန္းက သိပ္ခ်စ္ၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ရွိၾကတယ္တဲ့။ သူတို႔အိမ္ေထာင္က်ေတာ့ ေမြးလာတဲ့ သားသမီးခ်င္း လက္ထပ္ၾကမယ္လို႔ ကတိထားၾကတယ္ဆိုပဲ။ ခက္ခ်င္ေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္လံုး ေမြးၾကတာ မိန္းကေလးေတြခ်ည္းျဖစ္ေနေရာ။ ဒီကေလးမေတြ အရြယ္ေရာက္ေတာ့ ကတိအတိုင္း လက္ထပ္ေပးခ်င္ေပမဲ့ ဘယ္လိုမွမျဖစ္ႏိုင္တာမို႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္လံုး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနၾကတယ္တဲ့။ ဒီမွာတင္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ဟာ ခုလိုေတြးေနမိတယ္တဲ့…။ “အင္း.. ငါသာ ေယာက္်ားေလးျဖစ္ရင္၊ သိပ္ေကာင္းမွာ၊ ဒါဆိုရင္ အေဖလည္း စိတ္မညစ္ရေတာ့ဘူး” ဒီလို ကေလးမေလးရဲ႕ ညည္းသံကိုၾကားေတာ့ သူတို႔အိမ္နားက ေညာင္ပင္ေစာင့္ ႐ုကၡစိုးႀကီးဟာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္တဲ့။ ဒီ႐ုကၡစိုးႀကီးက သိပ္စိတ္ေကာင္းရွိတာ။ သိပ္လည္း အားနာတတ္တာဆိုပဲ။ ၾကံရာမရတဲ့ မိန္းကေလးလည္း ေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္ လာၿပီး ခုလိုေတာင္းပန္သတဲ့။ “႐ုကၡစိုးႀကီးရယ္၊ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ သံုးလေလာက္ ေအာက္ပိုင္းခ်င္းလဲရေအာင္ပါ၊ ကၽြန္မ မဂၤလာေဆာင္ၿပီးရင္ ျ