Skip to main content

အေၾကာင္းကိုက ပိုးေလာက္လန္းေတြရဲ႕ အကအေၾကာင္း(တဲ့)


နဖါေခ်းဟာ ခါးတယ္၊ ျဖစ္ပံုက မယံုလို႔ကလည္း မရဘူး။ ဒါမ်ဳိးကိုေတာ့ တို႔မ်ား(မ်ားတို႔)က သြားမျငင္းရဲဘူး။ တစ္ခါတခါက်ေတာ့လည္း သြားၾကားထဲက အၾကြင္းအက်န္ေတြရဲ႕ ခ်ဥ္စူးစူးအနံ႔ကို ႐ႈတ္ခ်ခ်င္လို႔ကို ကိုယ္က သြား႐ွဴ႐ႈိက္ၾကည့္မိတာက တကူးတက။ အဲလိုေပါ့ အခုမွ ေတြ႕ၾကရသူအခ်င္းခ်င္း ရာသီဥတုအေၾကာင္း ေစာက္ေဖွာင္းထုရင္း ရင္းႏွီး၊ ျမွဳပ္ႏွံၿပီး မိတ္ျဖစ္ေဆြျဖစ္ ဘံုရန္သူရွာတမ္း ကစားၾကည့္။ အားေပးၾကပါဦး´ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ေနာက္မွာ၊ ရွင္´ ထည့္ရတယ္ဆိုတာမွ မသိၾကေတာ့ဘူး မိေမာ္လြင္ေရ ဘာညာေပါ့။ ကုလားႀကီးအလိုအရေတာ့၊ ခ်က္ေနာက္က ေျခာက္နက္ထဲ ျပဳတ္က်လုဆဲဆဲ၊ အဘား´ေအာ္သံဟာ ငါတို႔ျပဳလုပ္ၾကတဲ့ ကဗ်ာပဲ၊ ကဲ.. ဒါကိုေရာ ခံစားခ်က္(မ)ပါ(ဘူး)လို႔ ဘယ္သူျငင္း(ဆန္)မလဲ။ သူကေတာ့ ငယ္ငယ္ကအသံေလးပါ ပါေအာင္ ျပဳလုပ္ၾကည့္တာပါပဲ။ ၿပီးေတာ့၊ ဆိုတာက အမိန္႔ေပးေစခိုင္းမႈလိုလို စကားဆက္လိုလို မေရမရာနဲ႔ ၿပီးၿပီးေရာ ၿပီးခ်င္ၿပီးၿပီး ၿပီးခ်င္မွလည္း ၿပီးတယ္။ ႐ိုး႐ိုးေရကို ပူရွိန္းျပားစားၿပီး ေအးေအးေလးေသာက္လိုက္ရတာ ကိုယ္ေတြငယ္ငယ္က သိပ္သေဘာက်ခဲ့သလိုေပါ့။ သြားတိုက္ေဆးေတြ ခုိးစားတာ လူမမိလိုက္ဘူး။ သြားမတိုက္တာကိုေတာ့ ၁၁ ႏွစ္ကတည္းက လူမိခံလိုက္တယ္တဲ့၊ မိုက္ပါ့။ တကယ္ေတာ့၊ ေရကူးကန္တစ္ကန္တည္း(/ထဲ)ကို အခါႏွစ္ဆယ္ ျပန္ဆင္းဖူးပါတယ္။ မိမိရဲ႕ ႐ွဴးေပါက္ခ်မႈကို လူသိရွင္ၾကား ေတာင္းပန္ရေလာက္ေအာင္ မမိုက္႐ိုင္းခဲ့ဘူး။ ပူေႏြးလာတဲ့ ဘဒၵကမၻာႀကီးက အသုဘယပ္ေတာင္ေပၚ ပံုႏွိပ္ခံထိသြားတဲ့ ႏွစ္ဆယ့္ေလးပစၥည္းဟာ ဖြဲ႕စည္းပံုအရဆို အေျခခံအရိပ္ကဗ်ာ။ ခ်ေကၽြးထားလည္း ေခၽြးဒီးဒီးက် အခြံခြာရခက္တဲ့ ကြာေစ့ေတြရဲ႕ ေကာက္က်စ္ေစ့စပ္မႈ။ ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္တဲ့၊ ေခါင္းတိုင္က ဟန္ျပမီးခိုးထုတ္လႊတ္မႈကိုၾကည့္ၿပီး ေၾကကြဲမ်က္ရည္စီးေနတဲ့ က်န္ရစ္သူမိသားစု။ ဘယ္လိုေျပာရင္ ေကာင္းမလဲ။ သမာဓိတည္တည္။ ဘ၀ဆိုတာကို..(ကံပုဒ္လို)၊ ၿပီးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အခ်ိန္မေရြး ၿပီးခ်လိုက္လို႔ရတယ္၊ ဒါေပမဲ့ တတ္ႏိုင္သေလာက္ မၿပီးေအာင္ထိန္းထားမယ္´ ဆိုတဲ့ (ငါးစမန္ ကတၱားပုဒ္ရဲ႕) ေဒါသမာန္နဲ႔ အရသာ ဆက္ခံၾကရ။ ..အရသာ ဆက္ခံေနရတာ၊ ဘယ္သူ႔အလိုအရ ဆိုတာက် အစလည္းမရွာရဲ၊ အဆဲလည္းရွာမရ။ ကဲပါ၊ ေျပာင္းဖို႔သာလြယ္ၿပီး ျပင္ဖို႔က်မလြယ္ဘူး´ ဆိုတာမွာ ဘာႏိုင္ငံေရးမွမပါဘူး။ အျပစ္ေတြ ေဆးေၾကာေလွ်ာ္ဖြပ္ရာ ဂဂၤါျမစ္ဟာ ေနာက္က်ိေနတဲ့မွန္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျပန္မျမင္ရေသာ ပံုႏွိပ္စကားလံုး။ ထိုးျမဲလက္မွတ္အေပၚက ပံု- ဟာ၊ ငါပဲကြ´ ဆိုတဲ့ ဟိန္းေဟာက္သံ။ သက္ဆိုင္သူသိေစရန္´ ရဲ႕ ရသတန္ဖိုး သိုးသိုးသဲ့သဲ့။ အမွန္ေတာ့ လူတကာရဲ႕ ေမ့ေလ်ာ့ခံျဖစ္ေနတာက မွတ္သားဖြယ္ရာ မိုးေရခ်ိန္မ်ား။ အံစာ တစ္ခ်က္တည္းေခါက္ၿပီး ၾကြက္တြင္းထဲျပဳတ္က်သြားတဲ့ ဘူမသိကိုးမသိ အျငင္းပြားမႈ။ အၾကာႀကီးစိမ္ ထိုင္ၿပီးလို႔ ကိစၥ၀ိစၥၿပီးကာမွ ေရဆြဲခ်မရတဲ့ အိမ္သာခြက္ႀကီးရဲ႕ ဟက္ဟက္ပက္ပက္ က်ိန္စာ။

ေတဇာ (လေရာင္လမ္း)
ေအာက္တိုဘာ၊ ၂၀၁၂

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ