Skip to main content

အရည္မရအဖတ္မရမ်ားအား ၀င္ပါျခင္း

ကၽြန္ေတာ္လဲ Forum ေလးေတြ ၀င္ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ပညာ Forum တစ္ခုမွာဗ်ာ ေမးခြန္းတစ္ခုကို ၀င္ၾကည့္ၾကည့္ပါတယ္။ သူ႔ေမးခြန္းက စိတ္ပညာကိုေလ့လာသူေတြ၊ စိတ္ပညာရွင္ေတြဟာ မ႐ူးႏိုင္ဘူး။ ေထာက္ခံပါသလားတဲ့ဗ်။ ဒါနဲ႔ ေဆြးေႏြးထားခ်က္ေလးေတြ လိုက္ဖတ္ၾကည့္လိုက္တာ ေထာက္ခံတဲ့လူေတြခ်ည္းပဲျဖစ္ေနတယ္ဗ်ာ။ အဲဒါနဲ႔ မေနႏိုင္မထိုင္ႏိုင္ ၀င္ပါလိုက္ေရာ....
ေအာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္ ရႊီးထားတာေလးေတြပါ။ ဖတ္ၾကည့္ပါ။ ေသာက္ျမင္ကတ္ရင္လဲ ျပန္ေဆာ္ႏိုင္ပါတယ္ဗ်ာ။


ဒီေမးခြန္းကို ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ေနတာၾကာၿပီ။ အခုမွ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြကို ၀င္ဖတ္ၾကည့္မိတာပါ။ ေဆြးေႏြးသူအားလံုး သေဘာထားတိုက္ဆိုင္ေနတာေတြ႕ရေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လန္႔ေတာင္လန္႔သြားမိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း စိတ္ပညာနဲ႔ ေက်ာင္းၿပီးထားပါတယ္။ သိပ္ၿပီးသိလွတတ္လွတယ္မဟုတ္ေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္သက္သက္ ဒီကိစၥက ရွင္းရွင္းေလးပါ။
စိတ္ပညာကို ေလ့လာလို႔ မ႐ူးႏိုင္ဘူးလို႔ ဘယ္သူမွ အာမခံခ်က္မေပးႏိုင္ပါဘူး။ ရူးတယ္ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္ နားလည္ထားသေလာက္ Abnormal လို႔ သတ္မွတ္ပါမယ္။ လူအမ်ားစု လုပ္သလို၊ ေနထုိင္သလို မေနထိုင္ဘူးေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ လူမႈစံႏႈန္းေတြနဲ႕ မကိုက္ညီတဲ့သူေပါ့။ ဒါကေတာ့ အရမ္းေယဘုယ် က်ပါတယ္။ လူအမ်ားစု အ၀တ္အစား၀တ္တယ္၊ အ၀တ္မပါဘဲ လမ္းမမွာေလွ်ာက္သြားေနရင္ အရူးေပါ့။ တစ္နည္းအားျဖင့္ စိတ္ေနာက္ေနတဲ့သူေပါ့။
စိတ္ပညာစာအုပ္ေတြ တစ္ပံုတစ္ပင္ဖတ္ထားေပမဲ့ Whiskey တစ္ေန႔တစ္လံုးေလာက္ ဒါမွမဟုတ္ စိတ္ၾကြေဆးလိုဟာမ်ဳိးေလးေတြ ပံုမွန္ေသာက္ၾကည့္ပါလား။ သူ႔လိုျဖစ္ဖို႔ ရာႏႈန္းေတာ္ေတာ္မ်ား လာမယ္ေလ။ စစ္မ်က္ႏွာေရွ႕တန္းကို တစ္ခါေလာက္ ေလ့လာေရးခရီးထြက္ ၾကည့္ပါလား။ ေလာေလာလတ္လတ္ေတာင္ စိတ္ေနာက္သြားလို႔ ကုေနရတဲ့ အေမရိကန္စစ္ျပန္ေတြအမ်ားႀကီးရွိတယ္ေလ။ ဒါက ကၽြန္ေတာ္ အထင္ရွားဆံုးေတြကို ေျပာျပတာပါ။ ဒီအေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ မဟုတ္လဲ မရူးဘူးလို႔ မဆိုႏိုင္ပါဘူး။ ဘာလို႔လဲဆို စိတ္ပညာဆိုတာ မရူးေအာင္ လုပ္ေပးတဲ့ ပညာမဟုတ္ပါဘူး။ လူေတြရဲ႕ စိတ္(Mind) နဲ႔ လုပ္ရပ္ေတြကို (Behavior) ေလ့လာတဲ့ပညာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ Science တစ္ပိုင္း Art တစ္ပိုင္းဘာသာရပ္လဲျဖစ္တဲ့အတြက္ အရမ္းစိတ္၀င္စားစရာေပမဲ့ သူေပးႏိုင္တဲ့ ေဆာင္ရန္/ေရွာင္ရန္ အခ်က္ေတြဆိုတာ ေ၀၀ါးေနပါတယ္။ တစ္ၿပီးႏွစ္လာမယ္ ဆိုတာမ်ဳိးေတြ မဟုတ္ပါဘူး။
နိဂံုးခ်ဳပ္ရရင္ ဒီအဆိုကို ကၽြန္ေတာ္ ကန္႔ကြက္ပါတယ္။
ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ``ဆရာ၀န္ေတြ မေသႏိုင္ဘူး/ေရာဂါမျဖစ္ႏိုင္ဘူး`` လို႔ေျပာသလိုျဖစ္ေနပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ ကန္႔လန္႔တိုက္လိုေသာဆႏၵမရွိသလို၊ တတ္လွသိလွသည့္လူလည္း မဟုတ္ပါ။ ပြင့္လင္းရိုးသားစြာ ေဆြးေႏြးျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။
ပုဂၢိဳလ္ေရးအရမတိုက္ခိုက္ေသာ ေ၀ဖန္အၾကံေပး/အမွားျပင္ေပးျခင္းမ်ားကို ႀကိဳဆိုပါတယ္။

စာၾကြင္း
ကၽြန္ေတာ္သတိထားမိတာေလးတစ္ခုက ေဆြးေႏြးခိုင္းထားတဲ့ အဆိုကိုယ္တိုင္ကိုက မသိစိတ္က (Unconsciously) ေထာက္ခံခ်င္ေနေအာင္ ဆြဲေဆာင္ထားသလိုျဖစ္ေနပါတယ္။ နဲနဲ Trick ေလးပါတယ္ထင္ပါတယ္။ ဘာလို႔ဆို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီ Forum ထဲေရာက္လာထဲက စိတ္ပညာ ကို နဲနဲပဲျဖစ္ျဖစ္ စိတ္၀င္စားလို႔ေပါ့....၊ ကိုယ့္စိတ္၀င္စားတဲ့ပညာကိုလဲ ဂုဏ္တင္ခ်င္မွာေပါ့။ ဟုတ္ဖူးလား။ ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္ခ်င္ေတြးနည္း (Wishful Thinking) နဲ႔ စဥ္းစားလိုက္မိတာထင္မိတာပါပဲ။ :P
ေတဇာ

Comments

  1. စာဖတ္သူSeptember 28, 2009 at 8:51 PM

    စိတ္ပညာကို ဝါသနာအရ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဖတ္ခဲ႔ေတာ့ ကိုယ္က ရူးမရူးေတာ့ မသိ ကိုယ္နဲ႔ ဆံုတဲ႔ နည္းနည္းထူးသူေတြကို ေရာဂါမ်ားရွိေနမလားေတာ့ ထင္မိတာေတာ့ ဆိုးပါတယ္။ :P
    ဒါေပမယ့္ ဒီစာဖတ္သူလည္း ပုထုဇဥ္မို႔ ေလာကဓံအဆိုးနဲ႔ ႀကံဳတဲ့အခါ သတိတရားမရွိရင္ ရူးခ်င္လည္း ရူးသြားႏိုင္ပါတယ္။

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”