Skip to main content

မေတာ္တဆမႈ အၿပီး

ဒီေတာ့ ဒါဟာ ဦးေႏွာက္ေတြ ျဖစ္တတ္တဲ့အရာပဲ
လမ္းမေပၚ တစဆီျပန္႔က်ဲသြားတယ္
ဒါဟာ ကိုယ္ခႏၶာရဲ႕ အဆံုးသတ္နိဂံုးပဲ
အခန္းတစ္ခန္းအတြင္းက စက္တစ္လံုးထဲ ပစ္ထည့္ခံလိုက္ရတယ္

ၿပီးေတာ့ ဒါဟာ အသက္ရွင္ေနဆဲနဲ႔ ယံုရခက္ခက္ အသက္ရွင္ေနဆဲ
ဒီကိုယ္ခႏၶာ ေရာက္တတ္ခဲ့တဲ့ ေနရာပဲ
ဦးေႏွာက္ကို လႊာခ်ထားတဲ့ပံုစံ အေဆာက္အဦတစ္ခုရဲ႕
အ၀ါေရာင္ အခန္းရွည္ေတြထဲ၊ ၀ါေနတဲ့ ေသြးလႊတ္ေၾကာေတြထဲ
အျခားေသာ ကိုယ္ခႏၶာမ်ားနဲ႔အတူ

ၿပီးေတာ့ ဒီလူေတြဟာ ကိုယ္ခႏၶာေတြကို ၾကပ္မတ္ၾကရသူေတြ
လူ႔ဂြစာတစ္ေယာက္၊ စိတ္ၾကြေဆးတစ္လံုးနဲ႔ နတ္ဘုရားမတစ္ပါး
ေတာင္ကုန္းတစ္ခုေပၚက အ၀ါေရာင္ အခန္းရွည္ေတြထဲမွာ

ၿပီးေတာ့ ဒီမွာ ဒုကၡိတလူနာရဲ႕ လူေတြ၊ အေဖာ္အေပါင္းေတြ
ဒါဟာ ကာလရွည္ သတိလစ္ေမ့ေျမာေနတဲ့ ကေလးငယ္
သူ႔အေမက သူ႔ကို ငါးႏွစ္တိုင္တိုင္ နံနက္တိုင္း တေၾကာ္ေၾကာ္ေအာ္ေခၚေလ့ရွိခဲ့တယ္
ေပါင္းေခ်ာင္ထဲက ကေလးငယ္
ၿပီးေတာ့ ေျခမရွိ၊ လက္မရွိ၊ အသံမရွိ၊
ဦးေႏွာက္မရွိ ဒါမွမဟုတ္ ပကတိဦးေႏွာက္ မရွိ
အိပ္ယာေပၚက ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခု၊ ၿပီးေတာ့ အနံ႔အသက္
ဘာနံ႔ႀကီးလဲဟလို႔ တစ္ေန႔ေတာ့ ငါေမးမိခဲ့
ဒါဟာ အိမ္သာနံ႔၊ က်င္ငယ္၊ တံေတြးနဲ႔ ပုပ္အက္မႈ

ၿပီးေတာ့ ဒါဟာ စိတ္ရဲ႕ ျပန္လာတတ္ပံုပဲ
အခုန္အပ်ံမရွိ အေက်ာ္အလႊားမရွိ
ေဆး၀ါးသံုးစြဲမႈေၾကာင့္ သက္သက္၊
ဘယ္ဟာဓာတု ဘယ္ဟာပဥၥလက္လဲလည္း ငါမေျပာႏိုင္ခဲ့
ဒါေပမဲ့ စိတ္ဟာ အမွန္တကယ္ ကုသခဲ့တယ္၊ အနည္းငယ္မွ်

ဒါဟာ စိတ္ေတြ လွည့္လည္က်က္စားတတ္ပံုပဲ
မွတ္ဉာဏ္ေတြဆီ စကားလံုးေတြဆီ ၿပီးေတာ့ အတိတ္ေတြဆီ တစ္၀က္တစ္ပ်က္မွားယြင္းစြာ
ဒါကို ဆြံ႕အ႐ူးသြပ္၊ အတိတ္ေမ့ေရာဂါ၊ သြက္ခ်ာပါဒလို႔ ေခၚခဲ့ၾက
ေရွးဦးအႏုပညာေတြထဲက ဣတၳိယအလွ အေတာ္ဆန္တယ္
ေတးသံမရွိ၊ ကဗ်ာမရွိ၊ အကမရွိ
စကားနဲ႔ အေတြးတစ္စ၊ ၿပီး.. ေျခလွမ္းတစ္လွမ္းမွ်

ဒီေတာ့ ဒီလို တစ္၀က္တစ္ပ်က္ဘ၀အေၾကာင္း က်ဳပ္တို႔ ဘာမ်ားေျပာၾကမလဲ
ဒါကို ေန၀င္ရီသေရာ၊ အာရုဏ္ခ်ိန္အတု၊ ျပားငါးဆယ္လို႔ ေခၚၾကမလား
ဆိုလိုတာက၊ စိတ္ဟာ ေပ်ာက္ဆံုးျခင္းအျဖစ္ကို သည္းမခံႏိုင္တဲ့အတြက္
အေမွာင္ထဲမွာပဲ တစ္၀က္တစ္ပ်က္အမွန္ဆီ ေရာက္သြားခဲ့ရပံု

စံမမီတန္းမမီ၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဟန္ခ်က္မညီ၊ ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးခံ
အလုပ္ရုံေတြ၊ အလုပ္သေဘာ ကုခန္းေတြ၊ ထမင္းစားဘုတ္နဲ႔ ဂ႐ုျပဳယုယမႈေတြရဲ႕ ကမၻာ
ငါကေတာ့ ဒုကၡိတေတြကုိထားတဲ့ စည္းထဲ နဂါးမ်က္ေစာင္းခဲၿပီး ရပ္ေနခဲ့ရ
ငါဆိုတာ ကိုယ္ခႏၶာအတြင္းကစိတ္ရဲ႕ အေနာက္ဘက္က စိတ္

ဒီလိုနဲ႔ ဒါဟာ အနားသတ္ေဘာင္ေတြအတြင္းက ဘ၀ျဖစ္ခဲ့
ငါတို႔ရဲ႕ နာ့ဗ္ေၾကာေတြနဲ႔ ငါတို႔ရဲ႕စိတ္ေတြဟာ အဖိုးထိုက္ရတနာမ်ားျဖစ္ခဲ့
ခ်စ္ျခင္းတရားနဲ႔ ကံေကာင္းမႈဟာ သိစိတ္မဲ့ဗလာနယ္ရဲ႕ ေက်ာဘက္မွာ အတူယွဥ္တြဲေနထိုင္ခဲ့
လူသူမျမင္တဲ့ တြင္းဆံုးမွာ

ဒီေတာ့ ဒါဟာ လမ္းမတစ္ခုရဲ႕ အမွန္တရားပဲ
စိတ္တစ္ခုက ပိုးလိုးပက္လက္ျဖစ္ေနစဥ္ အျခားတစ္၀က္က အရွင္လတ္လတ္ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္
နက္႐ႈိႈင္း ခက္ခဲၿပီး ဆင္ျခင္ႏိုင္စြမ္းကင္းမဲ့စြာ
အဲဒီအေၾကာင္းကို တစ္နာရီတစ္ခါ ငါ စဥ္းစားခဲ့

ဒါဟာ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးပဲ၊ ဒါဟာ ဂရုျပဳယုယမႈပဲ၊ ဒါဟာ ေခၚသံပဲ
ဒါဟာ ငါသံုးႏွစ္အရြယ္ မတိုင္ခင္က တစ္စံုတစ္ေယာက္က ငါ့ကို ဘီးတြန္းေပးခဲ့ျခင္းပဲ
၀န္ထုပ္၀န္ပိုးဟာ ဘာလို႔မ်ား ဒီစက္၀န္းထဲ ေရာက္ေနလဲ ငါမသိဘူး
စိတ္ေတြဟာ ေပ်ာက္ဆံုးတတ္တယ္၊ ျပန္ရွာေတြ႕တတ္တယ္၊ ၿပီး.. ေျပာင္းလဲခဲ့ၿပီ
ဆိုတာကုိ ငါသိတယ္။

After the Accident by ~ Phyllis Holliday ကို ဆီေလ်ာ္သလို ဘာသာျပန္ဆိုသည္။

ေတဇာ (လေရာင္လမ္း)
ဒီဇင္ဘာ ၂၀၁၁

Comments

  1. အရမ္းေကာင္းလြန္းတဲ့ ကဗ်ာေလးပါ...
    ဖတ္ရႈ႕ခြင့္ရတဲ့အတြက္ ဆရာ ေတဇာ (လေရာင္လမ္း) ကိုအရမ္းပဲ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္မ်ာ.....

    ReplyDelete
  2. ဒီေတာ့ ဒါဟာ ႏွလံုးသားေတြျဖစ္တတ္တဲ့ အရာပဲ...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ