Skip to main content

အခ်စ္ကိုစားေသာ ၾကြက္မ်ား (1984)

"ကမၻာေပၚမွာ ၾကံဳေတြ႕ရႏိုင္တဲ့ အဆိုးရြားဆံုးအျဖစ္ဟာ လူတစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္အၾကား ကြဲျပားတယ္။ အရွင္လတ္လတ္ေျမျမွဳပ္ခံရတာ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ မီးရႈိ႕ခံရတာျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ ဒါမွမဟုတ္လည္း ေရနစ္တာ၊ တံက်င္နဲ႔ထိုးခံရတာ၊ ဒါမွမဟုတ္လည္း ေသနည္းအမ်ဳိးအစား ၅၀ ထဲက တစ္ခုခုေပါ့။ တခ်ဳိ႕ျဖစ္ရပ္ေတြမွာ သိပ္ၿပီးထူးဆန္းေနတာမ်ဳိးေတာင္မဟုတ္ပဲ အမႈမထားေလာက္တဲ့ အရာမ်ဳိးေလးေတြလည္း ျဖစ္ေနတတ္တယ္" ဟု အိုဘရိုင္ယန္က ေျပာသည္။
သူက ေဘးဘက္သို႔ အနည္းငယ္တိမ္းလိုက္ၿပီး၊ စားပြဲေပၚတြင္ရွိေနသည့္ အရာကို ၀င္စတန္ ျမင္သာေအာင္ ျပလိုက္သည္။ ၀ါယာႀကိဳးျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ ရွည္ေမ်ာေမ်ာ ေလွာင္အိမ္တစ္ခု၊ သယ္ေဆာင္ရန္အတြက္ လက္ကိုင္တစ္ခု အေပၚတြင္ပါသည္။ ၎၏ အေရွ႕ဘက္တြင္ ပူးတြဲပါရွိသည့္အရာတစ္ခုမွာ ဓားသိုင္းစြပ္မ်က္ႏွာဖံုးႏွင့္တူၿပီး အခြက္မ်က္ႏွာျပင္အတိုင္း အျပင္ဘက္သို႔ ထိုးထြက္ေနသည္။ သူ႔ဆီမွ သံုးေလးမီတာခန္႔ ေ၀းကြာေနေသာ္လည္း ေလွာင္အိမ္ကို အကန္႔ႏွစ္ခုျဖင့္ ခြဲျခားထားသည္ကို ျမင္ေနရၿပီး၊ အထဲတြင္ သတၱ၀ါတစ္မ်ဳိးရွိေန၏။ ၾကြက္မ်ားျဖစ္သည္။
အိုဘရိုင္ယန္က ေျပာသည္။ "ခင္ဗ်ားကိစၥမွာေတာ့ ကမၻာေပၚမွာဆိုးရြားဆံုးအျဖစ္ဟာ ၾကြက္ေတြ လာျဖစ္ေနတယ္"
ေလွာင္အိမ္ကို ပထမဆံုး ဖ်ပ္ခနဲၾကည့္မိလိုက္စဥ္တြင္ပင္၊ နိမိတ္မေကာင္းေသာ တုန္လႈပ္မႈတစ္ခု၊ သူအမ်ဳိးအမည္မခြဲျခားတတ္ေသာ ေၾကာက္ရြံ႕မႈတစ္ခုက ၀င္စတန္ဆီသို႔ ျဖတ္စီးသြား၏။ သို႔ေသာ္ ထိုခဏမွာပင္ ေလွာင္အိမ္မွ ထိုးထြက္ေနသည့္ မ်က္ႏွာဖံုးလိုလိုအရာ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ရုတ္တရက္ဆိုသလို သူ သေဘာေပါက္လိုက္သည္။ ကိုယ္တြင္းရွိ ကလီစာမ်ား အရည္ေပ်ာ္သြားသလို သူခံစားလိုက္ရသည္။


"ခင္ဗ်ား ဒီလို လုပ္လို႔မရဘူးေလ" ဟု စူးရွအက္ကြဲေသာအသံျဖင့္ သူေအာ္ဟစ္လိုက္သည္။ "ခင္ဗ်ားမလုပ္ရဘူး၊ ခင္ဗ်ားမလုပ္ရဘူး။ ဒီလိုလုပ္လို႔ ဘယ္ျဖစ္မလဲ"
အိုဘရိုင္ယန္က ေျပာသည္။
"ခင္ဗ်ားအိပ္မက္ထဲမွာ မက္ေလ့ရွိတဲ့ အျပင္းအထန္ေၾကာက္လန္႔တုန္လႈပ္ရတဲ့ အခ်ိန္ေလးေတြကို ခင္ဗ်ားမွတ္မိမွာေပါ့။ ခင္ဗ်ားေရွ႕မွာ နံရံမည္းမည္းႀကီးတစ္ခု ရွိေနတယ္။ ခင္ဗ်ားနားထဲမွာ မာန္ဖီေအာ္ဟစ္သံေတြ ၾကားေနရမယ္။ အဲဒီနံရံရဲ႕ အျခားတစ္ဖက္မွာ ေၾကာက္ရြံ႕စရာတစ္ခုခုရွိေနတယ္။ အဲဒီအရာဟာ ဘာလဲဆိုတာ ခင္ဗ်ားသိတာကို ခင္ဗ်ားေနသိတယ္၊ ဒါေပမဲ့ အဲဒါကို ခင္ဗ်ား ဖြင့္မၾကည့္ရဲဘူး။ အဲဒီနံရံရဲ႕ အျခားတစ္ဖက္မွာရွိေနတာ ၾကြက္ေတြေလ"
"အိုဘရိုင္ယန္။ ဒီလုိလုပ္ဖို႔မလိုဘူးဆိုတာ ခင္ဗ်ားသိပါတယ္။ ခင္ဗ်ားကၽြန္ေတာ့္ကို ဘာလုပ္ေစခ်င္တာလဲ" သူ႔အသံကို ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ႀကိဳးစားရင္း ၀င္စတန္က ေမးလိုက္သည္။
အိုဘရိုင္ယန္က တည့္တည့္မေျဖ။ တမင္လုပ္ယူထားသည့္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးေလသံမ်ဳိးျဖင့္ စကားကို ေျပာသည္။ ၀င္စတန္၏ ေနာက္ေက်ာဘက္တြင္ ပရိသတ္မ်ားရွိေနသလို အေ၀းသို႔ ေတြးေတြးဆဆ ေမွ်ာ္ၾကည့္ေနသည္။
"သူ႔အတိုင္းဆို နာက်င္မႈဟာ အျမဲတမ္းေတာ့ မလံုေလာက္ဘူး။ ေသတဲ့အထိ နာက်င္တယ္ဆိုရင္ေတာင္မွေပါ့။ ဒါေပမဲ့ လူတစ္ေယာက္တိုင္းအတြက္ မခံမရပ္ႏိုင္တဲ့ အရာတစ္ခုစီ ရွိေနတယ္။ ဆင္ျခင္တံုတရားရဲ႕ ျပင္ပက အရာေပါ့။ သတၱိေတြ၊ သူရဲေဘာေၾကာင္တာေတြ မပါတဲ့ကိစၥေပါ့။ ခင္ဗ်ားအျမင့္တစ္ေနရာက ျပဳတ္က်တယ္ဆိုပါေတာ့ ႀကိဳးစတစ္ခုကို ကေသာကေမ်ာလွမ္းဆြဲမိတဲ့အျဖစ္ဟာ သူရဲေဘာေၾကာင္တာမွမဟုတ္ပဲ။ ေရနက္ထဲကေန ထိုးတက္လာၿပီး ခင္ဗ်ားအဆုတ္ထဲကို ေလေတြရွဴသြင္းတယ္ဆိုပါေတာ့၊ ဒါ သူရဲေဘာေၾကာင္တာမွမဟုတ္ပဲ။ ဒါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မဖ်က္ဆီးႏိုင္တဲ့ ဗီဇစိတ္တစ္မ်ဳိးမွ်ပဲ။ ဒီၾကြက္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း အတူတူပဲ။ ခင္ဗ်ားအတြက္ ဒါေတြဟာ မခံမရပ္ႏိုင္တဲ့ကိစၥပဲ။ ၾကြက္ေတြဟာ ခင္ဗ်ား ခုခံဖို႔ မတတ္ႏိုင္တဲ့ ဖိအားပံုစံတစ္ရပ္ေပါ့။ ခင္ဗ်ား ခုခံဖို႔ ႀကိဳးစားေသးတယ္ဆိုရင္ေတာင္မွေပါ့။ ခင္ဗ်ားလုပ္ဖို႔ လိုအပ္တဲ့အရာကို ခင္ဗ်ားလုပ္ေတာ့မွာပါ"
"ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္လုပ္ရမွာက ဘာလဲ၊ ဘာလဲ။ ဘာလဲဆိုတာမွ ကၽြန္ေတာ္မသိဘဲနဲ႔ ဘယ္လိုလုပ္ ကၽြန္ေတာ္ အဲဒါကို လုပ္ႏိုင္မွာလဲ"
အိုဘရိုင္ယန္က ေလွာင္အိမ္ကို ဆြဲယူလိုက္ၿပီး ပိုနီးေသာစားပြဲေပၚသို႔ ယူေဆာင္လာသည္။ ၿပီး ေကာ္ေဇာစိမ္းေပၚတြင္ ဂရုတစိုက္ ေနရာခ်ထားလိုက္၏။ ေသြးမ်ား တထုတ္ထုတ္တိုးေနေသာအသံကို ၀င္စတန္႔နားထဲတြင္ ၾကားေနရသည္။ အဆံုးစြန္အထီးက်န္ေသာေနရာတစ္ခုတြင္ ထိုင္ေနရသည္ဟု သူခံစားရသည္။ ေနေရာင္ပက္ျဖန္းထားေသာ ကႏၱာရကြင္းျပင္တစ္ခု၏ အလယ္ဗဟိုတြင္ တစ္ေယာက္တည္း ထီးထီးခ်ည္းေရာက္ေနၿပီး၊ မေမွ်ာ္မွန္းႏုိင္သည့္ အေ၀းေနရာမ်ားမွ အသံမ်ဳိးစံု သူ႔ထံသို႔ ေရာက္လာသလို ခံစားရသည္။ သို႔တိုင္ ၾကြက္ေလွာင္အိမ္က သူႏွင့္ ႏွစ္မိတာခန္႔ ေ၀းကြာေနဆဲ။ ဧရာမ ၾကြက္ႀကီးမ်ားျဖစ္သည္။ ႏႈတ္သီးမ်ားခၽြန္ထြက္လာၿပီး အေမႊးအေရာင္မ်ား မီးခိုးမွ အညိဳေရာင္သို႔ ေျပာင္းလဲလာေသာ အသက္အပိုင္းအျခားတြင္ ေရာက္ေနသည့္ ၾကြက္ႀကီးမ်ား။
မျမင္ႏိုင္သည့္ ပရိသတ္ကို စကားေျပာေနသည့္ဟန္ျဖင့္ပင္ အိုဘရိုင္ယန္က ဆက္ေျပာသည္။
"ၾကြက္ေတြဟာ၊ အို ရွဥ့္ေတြေတာင္မွပဲ အသားစားသတၱ၀ါေတြေလ။ ဒါကို ခင္ဗ်ားလည္း သိပါတယ္။ ဒီၿမိဳ႕က ဆင္းရဲသားရပ္ကြက္ေတြမွာ ျဖစ္တတ္တဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြကို ခင္ဗ်ားလည္း ၾကားဖူးၿပီးသားျဖစ္မွာပါ။ တခ်ဳိ႕လမ္းေတြမွာဆို အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးဟာ သူ႔ကေလးကို အိမ္ထဲမွာ ငါးမိနစ္ေလာက္ေတာင္ တစ္ေယာက္တည္း ထားမသြားရဲဘူး။ ၾကြက္ေတြလာကိုက္မွာ ေသခ်ာေနလို႔ေပါ့။ အခ်ိန္ခဏေလးအတြင္း ေမြးကင္းစကေလးတစ္ေယာက္ကို အရိုးပဲက်န္ေအာင္ ကိုက္ျဖတ္လိုက္ႏိုင္တာေပါ့။ ဒါတင္မကေသးဘူး ၾကြက္ေတြဟာ နာမက်န္းသူေတြ၊ ေသခါနီးလူေတြကိုလည္း တိုက္ခုိက္တတ္ၾကေသးတယ္။ လူေတြ ကူကယ္ရာမဲ့ျဖစ္ေနတဲ့အေျခအေနကို သိတဲ့ေနရာမွာ ဒီသတၱ၀ါေတြဟာ အံ့ၾသစရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ဉာဏ္ရည္ျမင့္တယ္"
ေလွာင္အိမ္အတြင္းမွ ေနာက္ထပ္ တစီစီအသံမ်ား ထြက္ေပၚလာျပန္သည္။ ၎တို႔သည္ အေ၀းတစ္ေနရာဆီမွ ၀င္စတန္႔ထံ ေရာက္ရွိလာသလို ခံစားရသည္။ ၾကြက္မ်ားက တိုက္ခုိက္ေနၾကသည္၊ အကန္႔အတြင္းမွ သူ႔ထက္ငါ ေရွ႕ေရာက္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကသည္။ စိတ္ပ်က္ညစ္ညဴးေသာ မာန္မဲသံတစ္ခုကို သူၾကားရသည္။ ထိုအသံသည္လည္း သူ႔ကိုယ္ခႏၶာ၏ ျပင္ပမွ ထြက္ေပၚလာသလို သူ ခံစားေနရသည္။
အိုဘရိုင္ယန္က ေလွာင္အိမ္ကို ေကာက္ယူလိုက္ၿပီး၊ ၎မွ တစ္စံုတစ္ခုကို ႏွိပ္လိုက္သည္။ စူးရွေသာေမာင္းတံတစ္ခုျဖစ္သည္။ သူ႔ကို တုပ္ေႏွာင္ထားေသာ ထိုင္ခံုမွ ေလ်ာ့လိုေလ်ာ့ျငား ၀န္စတန္ အရူးတစ္ေယာက္လို ရုန္းထြက္ေနမိသည္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္လံုးလံုးမရွိ။ သူ႔အစိတ္အပိုင္အားလံုး၊ ဦးေခါင္းေသာ္မွ ရွိသည့္ေနရာတြင္ပင္ မလႈပ္ႏိုင္ေအာင္ တုတ္ေႏွာင္ခံထားရသည္။ အိုဘရိုင္ယန္က ေလွာင္အိမ္ကို အနီးသို႔ ဆြဲယူလာသည္။ ယခု ေလွာင္အိမ္မွာ ၀င္စတန္၏မ်က္ႏွာႏွင့္ တစ္မီတာပင္ မကြာေ၀းေတာ့။
"ပထမေမာင္းကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ျဖဳတ္လိုက္ၿပီးၿပီ" ဟု အိုဘရိုင္ယန္က ေျပာလိုက္သည္။ "ဒီေလွာင္အိမ္ရဲ႕ တည္ေဆာက္ပံုကို ခင္ဗ်ားနားလည္ပါတယ္။ မ်က္ႏွာဖံုးကို ခင္ဗ်ားေခါင္းမွာ အေပါက္မရွိေအာင္ အံကိုက္စြပ္လိုက္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ေဟာဒီကေနာက္ထပ္ေမာင္းတံကို ထပ္ျဖဳတ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ေလွာင္အိမ္တံခါးက ေဘးတိုက္ပြင့္သြားလိမ့္မယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ငတ္မြတ္ေနတဲ့ ဒီသားရဲေတြက က်ည္ဆန္ေတြလို အျပင္ကို ၀ွီးခနဲေျပးထြက္လာလိမ့္မယ္။ ၾကြက္တစ္ေကာင္ ေလထဲမွာ ခုန္ပ်ံေနပံုကို ခင္ဗ်ားေတြ႕ဖူးတယ္မဟုတ္လား။ သူတို႔က ခင္ဗ်ားမ်က္ႏွာဆီကို အဲဒီလိုပဲ ခုန္ပ်ံလာၿပီး တည့္တည့္ထိုးေဖာက္လိုက္လိမ့္မယ္။ တစ္ခါတေလေတာ့ သူတို႔က မ်က္လံုးကို အရင္ေဖာက္ၾကတယ္။ တစ္ခါတေလက်ေတာ့လည္း ပါးကိုအရင္ ကိုက္ေဖာက္ၿပီး အထဲက လွ်ာကို စျမည္းတတ္တယ္"
ေလွာင္အိမ္က ပိုမိုနီးကပ္လာၿပီး အႏၱရာယ္က ေတ့ေတ့ဆိုင္ဆိုင္ျဖစ္ေနၿပီ။ သူ႔ဦးေခါင္းအေပၚမွ ေလထဲတြင္ ေပၚေပါက္လာဟန္ရွိသည့္ စူးရွေသာေအာ္ဟစ္သံမ်ားကို ဆက္တိုက္ဆိုသလို ၀င္စတန္ ၾကားေနရ၏။ သို႔ေသာ္ သူက ရူးမတတ္ေၾကာက္ရြံ႕စိတ္ကို မီးကုန္ယမ္းကုန္ တြန္းလွန္ပစ္ေနမိသည္။ စဥ္းစားစမ္း၊ စဥ္းစားစမ္း၊ ေနာက္ဆံုးတစ္စကၠန္႔က်န္သည္အထိ စဥ္းစားစမ္း။ စဥ္းစားျခင္းသည္သာ တစ္ခုတည္းေသာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖစ္လိမ့္မည္။ ရုတ္တရက္ သားရဲမ်ားထံမွ ထြက္ေပၚလာေသာ ပုတ္အဲ့စူးရွသည့္အနံ႔တစ္ခု သူ႔ႏွာသီးဖ်ားဆီသို႔ ၀င္ေရာက္လာသည္။ သူ႔အတြင္းထဲတြင္ ျပင္းထန္ဆိုးရြားေသာ ေအာ္ဂလီဆန္မႈတစ္ခု တလႈိက္လႈိက္တက္လာၿပီး သတိလစ္ေတာ့မတတ္ ျဖစ္သြားသည္။ အရာရာ ေမွာင္မဲသြားသည္။ လွ်ပ္တစ္ျပက္ဆိုသလို သူ ရူးသြပ္သြားၿပီး အသံကုန္ေအာ္ဟစ္ေနေသာ တိရစၦာန္တစ္ေကာင္ ျဖစ္သြား၏။ သို႔တိုင္ ေနာက္ဆံုးတြင္ ထိုအေမွာင္ထုအတြင္းမွ အၾကံတစ္ခုကိုင္ဆြဲၿပီး သူ ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္လာသည္။ သူ႔ကိုယ္သူကယ္တင္ရန္ တစ္ခုတည္းေသာ နည္းလမ္းတစ္ခုသာ ရွိေတာ့သည္။ အျခားလူသားတစ္ဦး၊ အျခားလူသားတစ္ဦး၏ ကိုယ္ခႏၶာျဖင့္ သူကိုယ္တိုင္ႏွင့္ ၾကြက္ေတြအၾကား သူ စည္းျခားရမည္။
မ်က္ႏွာဖံုး၏ အ၀န္းအ၀ိုင္းက အျခားမည္သည့္အရာကိုမွ် မျမင္ႏိုင္ေအာင္ သူ႔ျမင္ကြင္းကို ကာကြယ္ထားသည္အထိ ႀကီးမားသည္။ ေလွာင္အိမ္၏၀ိုင္ယာတံခါးက သူ႔မ်က္ႏွာမွ ႏွစ္မိုက္ခန္႔သာ ကြာေ၀းေတာ့သည္။ ေရာက္လာေနသည့္အရာကို ၾကြက္မ်ားက ေကာင္းေကာင္းသိေနသည္။ တစ္ေကာင္က အထက္ေအာက္ ၀ရုန္းသုန္းကား ခုန္ေပါက္ေနၿပီး၊ မိလႅာနယ္ေျမ၏ သက္ေတာ္ရွည္ၾကြက္အိုႀကီးတစ္ေကာင္က မတ္တပ္ရပ္၍ သူ႔ ပန္းႏုေရာင္လက္ေခ်ာင္းမ်ားျဖင့္ ၀ါယာႀကိဳးမ်ားကို ကိုင္ထားၿပီး ေလထဲသို႔ အငမ္းမရ အနံ႔ခံေနသည္။ ႏႈတ္ခမ္းေမႊးမ်ားႏွင့္ ၀ါက်င္က်င္သြားမ်ားကိုပါ ၀င္စတန္ ျမင္ေနရ၏။ အဆံုးစြန္ေၾကာက္ရြံ႕ေသာ အေမွာင္ထုႀကီးက သူ႔ထံသို႔ တဖန္ႀကီးစိုးလာျပန္သည္။ ကူကယ္ရာမဲ့၊ အသိစိတ္မဲ့၊ အျမင္မဲ့။
"ဒါက ထီးနန္းပိုင္တရုတ္ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးမွာေတာ့ အေတာ္ေလးေခတ္စားတဲ့ အျပစ္ေပးနည္းမ်ဳိးပါ" ဟု အိုဘရိုင္ယန္က သူ၏ ဆရာလုပ္ေသာေလသံျဖင့္ပင္ ေျပာသည္။
မ်က္ႏွာဖံုးက မ်က္ႏွာကို အုပ္ေနသည္။ ၀ါယာႀကိဳးမ်ားက သူ႔ ပါးျပင္ကို လာေရာက္ပြတ္သပ္ေန၏။ ထို႔ေနာက္တြင္ စိတ္သက္သာရာ၊ မဟုတ္ဘူး၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တစ္ခု ေသးငယ္ေသာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အပိုင္းအစေလးတစ္ခုကို သူ ျမင္ရသည္။ သိပ္ေနာက္က်ခဲ့ၿပီဆိုတာမ်ဳိးလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ႏိုင္သည္။ သို႔ရာတြင္ ဤကမၻာႀကီးတစ္ခုလံုးတြင္ သူ႔အျပစ္ဒဏ္ကို လက္ေျပာင္းလႊဲစရာ လူသားတစ္ဦးတည္းသာရွိေၾကာင္း သူ ရုတ္တရက္နားလည္လိုက္သည္။ သူႏွင့္ ၾကြက္မ်ားအၾကားသို႔ တြန္းပို႔ႏိုင္မည့္ ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခု။ ထို႔ေနာက္တြင္ သူ ငယ္သံပါေအာင္ အထပ္ထပ္ေအာ္ဟစ္ေနမိေတာ့သည္။
"ဒါကို ဂ်ဴလီယာ့ (၀င္စတန္၏ ခ်စ္သူ) ကို လုပ္။ ဒါကို ဂ်ဴလီယာ့ကို လုပ္။ ငါ့ကို မလုပ္နဲ႔။ ဂ်ဴလီယာကိုလုပ္။ သူ႔ကို ဘာလုပ္လုပ္ ငါဂရုမစိုက္ဘူး။ သူ႔မ်က္ႏွာကို ဆြဲျဖဲပစ္။ သူ႔ကို အရိုးပဲက်န္ေအာင္ ကိုက္ျဖဲပစ္။ ငါ့ကိုေတာ့ မလုပ္ပါနဲ႔။ ငါ့ကို မလုပ္ပါနဲ႔"
ၾကြက္မ်ားထံမွ သူ အလြန္နက္ရႈိင္းစြာ ေနာက္ျပန္လန္က်သြားသည္။ သူ႔ကို ထိုင္ခုံတြင္ တုပ္ေႏွာင္ထားဆဲ၊ သို႔ေသာ္ သူ ၾကမ္းျပင္ေပၚသို႔ ျပဳတ္က်သြားသည္။ နံရံမ်ား၊ အေဆာက္အဦမ်ား၊ ကမၻာေျမႀကီး၊ ပင္လယ္သမုဒၵရာမ်ား၊ ေလထု၊ အာကာသ၊ ၾကယ္မ်ားအခ်င္းခ်င္းၾကားမွ ဗလာနယ္မ်ားအားလံုးကို ေဖာက္ထြက္ၿပီး ၾကြက္မ်ားႏွင့္ ထာ၀ရ ေ၀းရာ ေ၀းရာ ေ၀းရာဆီသို႔။ သူ အလင္းႏွစ္မ်ားစြာ ေ၀းကြာသြားေသာ္လည္း၊ အိုဘရိုင္ယန္က သူ႔နံေဘးတြင္ မတ္တပ္ရပ္ လိုက္ပါလာေနဆဲရွိသည္။ ေအးစက္ေသာ ၀ါယာႀကိဳး၏ အထိအေတြ႕က သူ႔ပါးျပင္တြင္ ရွိေနဆဲ။ သို႔ေသာ္ သူ႔ကို အုပ္ဆိုင္းထားေသာ အေမွာင္ထဲႀကီးကိုျဖတ္သန္း၍ ေမာင္းျဖဳတ္ခ်လိုက္ေသာသတၱဳသံတစ္ခုကို သူၾကားလိုက္ရသည္။ ေလွာင္အိမ္တံခါးကို ေသသပ္စြာ ခ်က္ျပန္ခ်လိုက္ၿပီးေနာက္ တံခါးပြင့္လာေတာ့မည္မဟုတ္ေၾကာင္း သူသိလိုက္သည္။

ေတဇာ (လေရာင္လမ္း)
1984 by George Orwell မွ Chapter 22 ကို ဆီေလ်ာ္သလို ထုတ္ႏႈတ္ျပန္ဆိုပါသည္။
Image: www.listoid.com

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ