Skip to main content

ခီဟာရာဇာ (Scheherazade) (၁)

သူတို႔ လိင္ဆက္ဆံၿပီးတဲ့အခါတိုင္း သူမက ဟာဘရာ့ကို စိတ္၀င္စားဖြယ္ အဆန္းတၾကယ္ပံုျပင္တစ္ပုဒ္ ေျပာျပေလ့ရွိတယ္။ တစ္ေထာင့္တစ္ညပံုျပင္မ်ားထဲက ဘုရင္မ ခီဟာရာဇာလိုပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဟာဘရာကေတာ့ အဲဒီထဲက ဘုရင္ႀကီးလို ေနာက္တစ္ေန႔မနက္မွာ သူမေခါင္းကို ျဖတ္ပစ္ဖို႔ အစီအစဥ္မရွိဘူးေပါ့။ (ဘာလိုပဲျဖစ္ျဖစ္ သူမကလည္း မိုးလင္းတဲ့အထိ သူနဲ႔အတူ ေနေလ့မရွိပါဘူး) သူမ ဟာဘရာ့ကို ဒီပံုျပင္ေတြ ေျပာျပေနတယ္ဆိုတာကလည္း ေျပာခ်င္လို႔ေျပာတာလို႔ပဲ ဆိုရမယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ ခ်စ္တင္းေႏွာၿပီးခါစ အခုလို စိမ္ေျပနေျပ ရင္းႏွီးေႏြးေထြးလွတဲ့ အခိုက္အတန္႔မ်ဳိးမွာ အခုလို အိပ္ယာထဲ ေခြေခါက္ၿပီး ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ကို စကားေျပာရတာ သူမႏွစ္သက္လို႔ျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ သူ ယူဆတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေနတိုင္း အိမ္ထဲမွာပဲ အျမဲတမ္း ၾကပ္ၾကပ္ညွပ္ညွပ္ေနရတဲ့ ဟာဘရာ့ကို သူမ ႏွစ္သိမ့္ေပးခ်င္တာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မွာေပါ့။

ဒါေၾကာင့္ပဲ ဟာဘရာက အမ်ဳိးသမီးကို ခီဟာရာဇာလို႔ ကင္ပြန္းတပ္ခဲ့တာ။ သူ႔ေရွ႕မွာေတာ့ ဒီနာမည္ကို မသံုးပါဘူး၊ ဒါေပမဲ့ သူ တစ္ကိုယ္တည္းက်ိတ္ေရးေနတဲ့ ဒိုင္ယာရီစာအုပ္ေလးထဲမွာ သူမကို အဲဒီလိုပဲ ညႊန္းၿပီး ေရးသားေလ့ရွိတယ္။ "ဒီေန႔ ခီဟာရာဇာ လာတယ္" ေဘာပင္နဲ႔ သူက အမွတ္အသားျပဳမယ္။ ၿပီးေတာ့မွ အဲဒီေန႔မွာ ေျပာတဲ့ ပံုျပင္က လိုတုိရွင္းအခ်က္ေလးေတြကို သူတစ္ေယာက္တည္းနားလည္ႏိုင္မယ့္ ေ၀ါဟာရေတြနဲ႔ ခပ္ရွင္းရွင္း ေရးခ်ပါလိမ့္မယ္။ ဒီေတာ့လည္း ဒီဒိုင္ယာရီကို ေနာက္မ်ားမွာ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကမ်ား ဖတ္ခြင့္ရခဲ့ရင္ ေခါင္းကုပ္ေျခကုပ္ျဖစ္ရဖို႔ ေသခ်ာေနေတာ့တယ္။



သူမရဲ႕ ပံုျပင္ေတြဟာ အစစ္အမွန္လား၊ လုပ္ၾကံလား၊ ဒါမွမဟုတ္ တစ္၀က္အမွန္ တစ္၀က္လုပ္ၾကံလားဆိုတာကို ဟာဘရာ မသိဘူး။ သိႏိုင္ဖို႔ လမ္းလည္းမျမင္ဘူး။ သူမရဲ႕ စကားေျပာပံုျပင္ေတြဟာ အရွိတရားနဲ႔ ယူဆခ်က္၊ သံုးသပ္ခ်က္နဲ႔ စိတ္ကူးယဥ္သက္သက္ ဒီအရာေတြအားလံုးကို သမ, ထားသလိုမ်ဳိးပဲ။ ဒီေတာ့လည္း ဟာဘရာအေနနဲ႔က ဒါေတြကို ရွည္ရွည္ေ၀းေ၀းေမးခြန္းထုတ္တာမ်ဳိးမရွိဘဲ ကေလးေလးတစ္ေယာက္ႀကိဳက္သလို ႀကိဳက္လိုက္မိတယ္။ တကယ္ေတာ့လည္း ဒါေတြဟာ အလိမ္အညာျဖစ္ျဖစ္၊ အမွန္ျဖစ္ျဖစ္၊ ဒါမွမဟုတ္ အဲဒီႏွစ္မ်ဳိးကို ေရာက်ဳိထားတာျဖစ္ျဖစ္ သူ႔အတြက္ေတာ့ ဘာမ်ားထူးမွာမို႔လဲ။
ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိေပမယ့္ ႏွလံုးသားထဲ စူးနစ္၀င္ေရာက္သြားမယ့္ ပံုျပင္ေလးေတြ ေျပာဖို႔ ခီဟာရာဇာမွာ ပါရမီကိုပါတယ္။ ဘယ္လိုပံုျပင္မ်ဳိးကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သူမကေတာ့ ထူးျခားသြားေအာင္ လုပ္ပစ္လိုက္ႏိုင္တာခ်ည္းပဲ။ သူမရဲ႕ အသံ၊ သူမရဲ႕ ခ်ိန္သားကိုက္မႈ၊ သူရဲ႕ အတိုးအေလွ်ာ့ေတြအားလံုးက အျပစ္ဆိုစရာမရွိဘူး။ နားေထာင္သူရဲ႕ အာရံုစူးစိုက္မႈကို သူမက ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ရယူတယ္၊ ဘာဆက္ျဖစ္မလဲသိခ်င္လာေအာင္ မက္လံုးေပးမယ္၊ သို႔ေလာသို႔ေလာ စဥ္းစားမိလာေအာင္ လုပ္မယ္၊ ၿပီး ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့မွ ရွာေဖြေနတဲ့ အေျဖအတိုင္း အတိအက်ကို ဒိုင္းခနဲ ပစ္သြင္းလိုက္မယ္။ မွင္သက္မိေနရင္းနဲ႔ ဟာဘာရာ့အဖို႔ေတာ့ သူ႔ေဘးနားက အရွိတရားေတြကို ေမ့သြားခဲ့ႏုိင္တာခ်ည္းပဲ။ အ၀တ္စိုစိုတစ္ခုနဲ႔ ပြတ္တိုက္ခံလိုက္ရတဲ့ ေက်ာက္သင္ပုန္းလို သူ႔ရဲ႕ စိုးရိမ္ပူပန္မႈနဲ႔ မႏွစ္သက္စရာအာရံုေတြကို ဖယ္ရွားသုတ္သင္လိုက္ႏိုင္တယ္။ ဒီထက္ပိုၿပီးေရာ ဘာမ်ားေတာင္းဆိုႏိုင္ဦးမွာလဲ။ သူ႔ဘ၀ရဲ႕ အခုလို ခ်ိန္မွတ္တစ္ခုမွာေတာ့ ဒီလိုေမ့ပစ္ႏိုင္ပံုမ်ဳိးဟာ အရာအားလံုးထက္ပို ဟာဘရာလိုခ်င္တဲ့ အရာပဲ။

ခီဟာရာဇာက အသက္သံုးဆယ့္ငါးႏွစ္၊ ဟာဘရာ့ထက္ ေလးႏွစ္ငယ္တယ္။ မူႀကိဳေက်ာင္းတက္ေနတဲ့ကေလးငယ္ငယ္မရွိတဲ့ အခ်ိန္ျပည့္ အိမ္ရွင္မပဲ။ သူနာျပဳလိုင္စင္ ရထားၿပီး အလုပ္ရွိတဲ့အခါမ်ဳိးေတြမွာ သြားေပးရတယ္ဆိုရင္ေတာင္မွေပါ့။ သူမ အမ်ဳိးသားကေတာ့ ပံုမွန္ ကုမၸဏီ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္ပါပဲ။ ဟာဘရာ့ဆီကေနဆို သူတို႔ေနတဲ့အိမ္က မိနစ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ ကားေမာင္းရတယ္။ ဒါကေတာ့ သူမဆီက သိရသမွ် သူမရဲ႕ကိုယ္ေရးအခ်က္ အားလံုး (နီးပါး) ပဲ။ ဒါေတြကို မွန္မမွန္စစ္ေဆးဖို႔ ဟာဘရာ့မွာ အခြင့္အေရးမရွိဘူး။ ဒါေပမယ့္လည္း သူမကို သံသယ၀င္ဖို႔ အေၾကာင္းျပခ်က္တစ္ခုခုလည္း သူ စဥ္းစားမရဘူး။ သူမနာမည္ကို ဘယ္တုန္းကမွ သူ႔ကို မေျပာခဲ့ဖူးဘူး။ "ရွင္သိဖို႔လည္း လိုတာမဟုတ္ပါဘူးေလ" လို႔ပဲ ခီဟာရာဇာက ေျပာတယ္။ ၿပီး ဟာဘရာ့ကိုလည္း နာမည္ထပ္ၿပီး သူမ တစ္ခါမွ မေခၚဖူးဘူး၊ သူ႔နာမည္ကို သူမ သိေနတယ္ဆိုေပမယ့္ေပါ့။ သူမပါးစပ္ဖ်ားမွာ အသံမ်ားထြက္မိခဲ့ရင္ နိမိတ္မေကာင္းသေယာင္၊ မသင့္ေလ်ာ္သေယာင္ ထင္ေရာ့သလားမသိေအာင္ကို သူမက သူ႔နာမည္ကို စကားထဲမပါေအာင္ ၾကပ္ၾကပ္မတ္မတ္ ေရွာင္ေနခဲ့တယ္။

အနည္းဆံုးအားျဖင့္၊ အေပၚယံမွာေတာ့ အခုေျပာေနတဲ့ ခီဟာရာဇာနဲ႔ "တစ္ေထာင့္တစ္ညပံုျပင္မ်ား" ထဲက လွပတဲ့ ဘုရင္မေလးနဲ႔ တူညီတာဆိုလို႔ ဘာမွမရွိပါဘူး။ သူမက လူလတ္ပိုင္းထဲကို ေျခတစ္ဖက္လွမ္းေနၿပီ၊ တြဲလာတဲ့ ပါးေစာင္ေတြ၊ မ်က္လံုးေထာင့္စြန္းေတြမွာ ပင့္ကူအိမ္ဖြဲ႕ေနတဲ့ အေရးေၾကာင္းငယ္ေလးေတြနဲ႔ ကိုယ္ခႏၶာရဲ႕ အသားစိုင္ေတြ ေလ်ာ့ရဲစျပဳလာၿပီ။ သူမရဲ႕ စတိုင္၊ မိတ္ကပ္နဲ႔ အမူအယာေတြက ျဖစ္ကတတ္ဆန္းေတာ့မဟုတ္ဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ခ်ီးက်ဴးေလာက္စရာ ထံုးဖြဲ႕မႈမ်ဳိးလို႔လည္း ဆိုမရဘူး။ ဆြဲေဆာင္မႈကင္းမဲ့ေနတာမ်ဳိးမဟုတ္ေပမယ့္ သူမမ်က္ႏွာမွာ လူအာရံုစိုက္စရာ ဆံုခ်က္တစ္ခု ေပ်ာက္ဆံုးေနလို႔ လူေတြအျမင္မွာေတာ့ သူမဟာ မႈန္၀ါး၀ါးျဖစ္ေနတဲ့ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးပဲ။ အက်ဳိးဆက္အားျဖင့္ေတာ့ လမ္းမွာ ျဖတ္သြားျဖတ္လာေတြ႕တဲ့လူ၊ ဓာတ္ေလွကားထဲ အတူတူ စီးမိတဲ့လူေတြအေနနဲ႔ သူမကို သတိျပဳမိဖို႔ ခဲယဥ္းတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ဆယ္ႏွစ္ေလာက္က ဆိုရင္ေတာ့ သူမဟာ တက္ၾကြဖ်တ္လပ္ၿပီး ဆြဲေဆာင္မႈရွိတဲ့ အမ်ဳိးသမီးငယ္တစ္ဦး၊ လူတခ်ဳိ႕ ႏွစ္ခါျပန္လွည့္ၾကည့္ရေလာက္သည္အထိေတာင္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ခဲ့ပါလိမ့္မယ္။ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ သူမဘ၀ရဲ႕ အဲဒီအစိတ္အပိုင္းကို ေနာက္ထပ္တစ္ခါ ျပန္မေပၚလာႏိုင္သည္အထိ ကားလိပ္ခ်လိုက္ၿပီးၿပီလို႔ပဲ ဆိုရမယ္။

ခီဟာရာဇာက တစ္ပတ္တစ္ခါ ဟာဘရာ့ဆီလာတယ္။ ဘယ္ေန႔လာမယ္လို႔ အတိအက်သတ္မွတ္ထားတာမရွိေပမယ့္ စေနတနဂၤေႏြေန႔ေတြမွာေတာ့ သူမ လာေလ့မရွိဘူး။ အဲဒီေန႔ေတြမွာ သူမ မိသားစုနဲ႔အတူပဲ ရွိေနမွာ သံသယျဖစ္စရာမလိုဘူး။ မေရာက္ခင္ တစ္နာရီႀကိဳၿပီး သူမ ဖံုးဆက္ေလ့ရွိတယ္။ အိမ္နားက ဆူပါမားကတ္ေလးမွာ လိုအပ္တဲ့ပစၥည္းေလးေတြ၀ယ္ၿပီး သူမရဲ႕ အျပာေရာင္ မာဇဒါကားေလးနဲ႔ ပစၥည္းေတြကို ဟာဘရာ့ဆီ သယ္လာေလ့ရွိတယ္။ ကားက ေမာ္ဒယ္အေဟာင္း၊ အေနာက္ဘန္ပါမွာ အေပါက္တစ္ခုနဲ႔ ဘီးေတြကလည္း ေခ်းအထပ္ထပ္နဲ႔ မဲညစ္ေနၿပီ။ အဲဒီကားေလးကို ဟာဘရာ့အိမ္အတြက္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ပါကင္မွာ ထိုးၿပီးရင္၊ အထုပ္အပိုးေတြကို အိမ္ေရွ႕တံခါးေရာက္တဲ့အထိ သယ္လာၿပီး လူေခၚေခါင္းေလာင္းကို သူမ တီးမယ္။ ေခ်ာင္းၾကည့္ေပါက္က ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ဟာဘရာကေတာ့ ေသာ့ကို ဖြင့္ေပးလိုက္မယ္၊ ခ်ိတ္ကို ျဖဳတ္ၿပီးရင္ သူမကို အထဲ၀င္ခိုင္းလိုက္ပါလိမ့္မယ္။ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲမွာေတာ့ သူမက ပစၥည္းေတြကို ေရခဲေသတၱာထဲမွာ အစီအရီထည့္လိုက္မယ္။ ၿပီးရင္ ေနာက္တစ္ခါလာရင္ ၀ယ္ရမယ့္ပစၥည္းေတြကို စာရင္းျပဳစုမယ္။ ဒီတာ၀န္ေတြအားလံုးကို သူမက စကားကိုေခၽြတာေျပာရင္း၊ မလိုအပ္တဲ့လႈပ္ရွားမႈလည္း မပါ၀င္ေစဘဲ ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ ေဆာင္ရြက္သြားပါလိမ့္မယ္။

သူမ ၿပီးၿပီဆိုတာနဲ႔ သူတို႔ႏွစ္ဦးသား စကားတစ္ခြန္းမွ်မေျပာဘဲ အိပ္ခန္းဆီကို မျမင္ရတဲ့ စြမ္းအင္လႈိင္းတစ္ခုက သယ္ေဆာင္သြားသလို ေရြ႕လ်ားသြားၾကလိမ့္မယ္။ ခီဟာရာဇာက စကားမေျပာေသးဘဲ သူမအ၀တ္အစားေတြကို ဖယ္ရွားၿပီး အိပ္ယာေပၚက ဟာဘရာ့ဆီ ပူးကပ္လိုက္မယ္။ ခ်စ္တင္းေႏွာေနတဲ့ အေတာအတြင္း သူမကေတာ့ စကားမေျပာသေလာက္ပဲ၊ လႈပ္ရွားမႈတိုင္းကလည္း အလုပ္တာ၀န္တစ္ရပ္ကို ေက်ျပြန္ေအာင္ ထမ္းေဆာင္ေနသလိုပဲ။ သူမ ရာသီလာေနတဲ့ အခါေတြမွာဆိုရင္ေတာ့ လက္နဲ႔ပဲ ၿပီးေအာင္ လုပ္ေပးေလ့ရွိတယ္။ သြက္လက္ၿပီး အလုပ္သေဘာဆန္တဲ့ သူမရဲ႕ ဟန္ပန္ေတြေၾကာင့္ သူမဟာ လိုင္စင္ရသူနာျပဳတစ္ေယာက္မွန္း ဟာဘရာ့ကို သတိျပဳမိေစတယ္။

လိင္ဆက္ဆံၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ အိပ္ယာေပၚမွာ လွဲၿပီး သူတို႔ စကားေျပာၾကတယ္။ ပိုတိတိက်က်ေျပာရရင္ေတာ့ သူမက ေျပာၿပီး သူက နားေထာင္တာပဲ။ လိုအပ္တဲ့ေနရာမွာ အလိုက္သင့္ေလး စကားေထာက္ေပးမယ္၊ အေျခအေနအရ ေမးခြန္းေမးသင့္တဲ့ေနရာ ေမးမယ္။ တိုင္ကပ္နာရီက ေလးနာရီခြဲ ဒင္ဆိုတာနဲ႔ သူမက ေျပာေနတဲ့ ဇာတ္လမ္းကို ျဖတ္ခ်လိုက္မယ္၊ (တစ္နည္းနည္းေၾကာင့္၊ အဲ့ဒီအခ်ိန္ကလည္း ဇာတ္လမ္းရဲ႕ အထြဋ္အထိပ္ေရာက္ေနတတ္တဲ့ အခ်ိန္မ်ဳိးပဲ) ကုတင္ေပၚက ခုန္ခ်ၿပီး အ၀တ္အစားေတြကို လိုက္ေကာက္မယ္၊ ၿပီးတာနဲ႔ အိမ္ျပန္ဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္သြားေတာ့တယ္။ ညစာျပင္ေပးဖို႔အတြက္ အိမ္ျပန္ရေတာ့မယ္လို႔ သူမက ေျပာတယ္။

ဟာဘရာက သူမကုိ တံခါး၀အထိ လိုက္ပို႔မယ္၊ ခ်ိတ္ကိုျပန္တပ္ၿပီးရင္၊ ေခ်ာက္ခ်က္ေခ်ာက္ခ်က္ ကားျပာေလး အေ၀းဆီေမာင္းထြက္ထားတာကို လိုက္ကားၾကားထဲကေန သူ ၾကည့္ေနလိမ့္မယ္။ ညေန ေျခာက္နာရီမွာ ခပ္ရိုးရိုးညစာကို ျပင္ဆင္ၿပီး သူ႔ဘာသာ စားတယ္။ တစ္ခ်ိန္တုန္းက စားဖိုမွဴးလုပ္ခဲ့ဖူးလို႔ ထမင္းတစ္ပြဲျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရတာ သူ႔အတြက္ေတာ့ သိပ္ေတာ့အခက္အခဲမရွိဘူး။ ညစာနဲ႔အတူ ဓာတ္ဆားရည္ကို ေသာက္ၿပီး (အရက္ကိုေတာ့ သူက လက္ဖ်ားနဲ႔မတို႔ဘူး) ေကာ္ဖီတစ္ခြက္ဆက္ေသာက္တယ္။ ဒါကိုေတာ့ ဒီဗီဒီၾကည့္ရင္းျဖစ္ျဖစ္၊ စာဖတ္ရင္းျဖစ္ျဖစ္ တစိမ့္စိမ့္ေသာက္တာပဲ။ စာအုပ္ရွည္ရွည္ေတြကို သူ သေဘာက်ေလ့ရွိတယ္၊ အထူးသျဖင့္ နားလည္ဖို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ျပန္ဖတ္ရတဲ့ ဟာမ်ဳိးေတြ။ တျခားလုပ္စရာေတာ့ သိပ္မရွိလွဘူး။ စကားေျပာေဖာ္ တစ္ေယာက္မွ်မရွိ၊ တယ္လီဖံုးမရွိ၊ ကြန္ျပဴတာမရွိ၊ အင္တာနက္ၾကည့္စရာလည္း မရွိဘူး။ သတင္းစာလာမပို႔သလို တယ္လီေဗးရွင္းကိုလည္း သူ ၾကည့္ေလ့မရွိဘူး။ (ဒီအတြက္ေတာ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ေကာင္းေကာင္းတစ္ခု ရွိပါတယ္) သူ အိမ္ျပင္ထြက္လို႔မရဘူးလို႔ တစ္ေယာက္ေယာက္က ေျပာမထားပါပဲ ဒီအတိုင္းျဖစ္ေနခဲ့တယ္။ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ ခီဟာရာဇာ အခုလို သူ႔ဆီလာမေနႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုရင္၊ သူကေတာ့ လံုးလံုးစြန္႔ပစ္ခံထားရတဲ့ တစ္ကိုယ္တည္းသမား ျဖစ္ေနမွာပဲ။

ဒီအေျခအေနကိုေတာ့ ဟာဘရာက အရမ္းႀကီး စိတ္မပူလွဘူး။ တကယ္တမ္း အဲ့ဒီလိုျဖစ္လာရင္ ခက္ခဲလိမ့္မယ္ဆိုတာ သူသိတယ္၊ ဒါေပမဲ့လည္း တစ္နည္းမဟုတ္တစ္နည္းနဲ႔ေတာ့ ေက်ာ္လႊားႏိုင္သြားမွာပဲ။ ငါက ကႏၱာရကၽြန္းေပၚမွာ ေသာင္တင္ေနတာမွမဟုတ္တာ၊ အို မဟုတ္ဘူး၊ တကယ္ေတာ့ ငါကိုယ္တိုင္က ကႏၱရကၽြန္းတစ္ခုပဲလို႔ သူေတြးမိတယ္။ သူ႔ဘာသာတစ္ေယာက္တည္း ရွိေနရတဲ့အေပၚ သူ အျမဲတမ္း သက္ေတာင့္သက္သာရွိခဲ့တာပဲ။ သူ႔ကို ထိခိုက္ေစတာက တျခားမဟုတ္ဘူး၊ အိပ္ယာထဲမွာ ခီဟာရာဇာနဲ႔ စကားေျပာခြင့္မရေတာ့မွာကို ေတြးမိလို႔ပဲ။ ဒါမွမဟုတ္ ပိုတိက်ေအာင္ေျပာရရင္၊ သူမ ေနာက္ထပ္ေျပာျပမယ့္ အခန္းဆက္ပံုျပင္ကေလးကို မၾကားရေတာ့မွာစိုးလို႔ပဲ။
"အရင္ဘ၀တုန္းက ကၽြန္မက ငါးရွဥ့္စုပ္ကပ္တစ္ေကာင္ေပါ့" လို႔ အိပ္ယာထဲမွာ အတူလဲေလ်ာင္းရင္း တစ္ခါေတာ့ ခီဟာရာဇာက ေျပာတယ္။ ေျပာလိုက္တာကေတာ့ ရိုးရိုးရွင္းရွင္းပဲ၊ ေျမာက္၀င္ရိုးစြန္းဟာ ေျမာက္ဘက္ အစြန္ဆံုးမွာရွိတယ္လို႔ ေၾကျငာလိုက္သလို သာမန္ကာလွ်ံကာပဲ။ ဟာဘရာကေတာ့ စုပ္ကပ္ဆိုတာ ဘာနဲ႔တူသလဲဆိုတာမေျပာနဲ႔ ဘာေကာင္မွန္းကို စဥ္းစားမရဘူး။ ဒီေတာ့လည္း သူမေျပာတဲ့ အေၾကာင္းကို ထင္ျမင္ခ်က္တစ္ခုခု မေပးႏိုင္ဘူး။
"စုပ္ကပ္ငါးက ဖားျပဳပ္စားတယ္ဆိုတာေရာ ရွင္သိလား" လို႔ သူမက ေမးတယ္။

သူ မသိဘူး။ တကယ္ေတာ့ စုပ္ကပ္ငါးက စားျပဳပ္စားတယ္ဆိုတာ သူ ပထမဆံုး ၾကားဖူးတာပဲ။
"စုပ္ကပ္ေတြမွာ ေမးရိုးမရွိဘူး။ ဒါေၾကာင့္ပဲ တျခားငါးရွဥ့္မ်ဳိးစိတ္ေတြနဲ႔ ကြဲထြက္ေနတာေပါ့"
"ဟင္ ငါးရွဥ့္ေတြမွာက ေမးရိုးရွိတာလား"
"ငါးရွဥ့္ကို ရွင္ေကာင္းေကာင္း မျမင္ဖူးဘူးလား" လို႔ သူမက အံ့ၾသတႀကီးေမးတယ္။
"ငါးရွဥ့္ကို တစ္ခါတေလေတာ့ စားဖူးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔မွာ ေမးရိုးရွိ,မရွိ ၾကည့္ရေလာက္ေအာင္ေတာ့ အေျခအေနမေပးဘူး"
"အင္း။ ဒါဆိုရင္လည္း တစ္ခါေလာက္ ၾကည့္ၾကည့္သင့္တယ္။ အဏၰ၀ါျပတိုက္လို ေနရာမ်ဳိးတစ္ခုခုကို သြားေပါ့။ ပံုမွန္ငါးရွဥ့္ေတြမွာေတာ့ သြားေတြပါတဲ့ ေမးရိုးရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ စုပ္ကပ္ေတြမွာေတာ့ စုပ္ခြက္ပဲပါတယ္။ ျမစ္ေတြ ေရကန္ေတြရဲ႕ ေအာက္ေျခက ေက်ာက္တံုးေတြမွာ သူတို႔ကိုယ္ကို တြဲလ်က္သား ကပ္ေနေအာင္ စုပ္ထားႏိုင္တဲ့ စုပ္ခြက္ေတြေပါ့။ ၿပီးရင္ေတာ့ သူတို႔က ေရထဲမွာ ေမ်ာေနရံုပဲ၊ အေရွ႕အေနာက္လြင့္ေမ်ာေနတဲ့ ေရေမွာ္ပင္ေတြလိုေပါ့"
ေရကန္ေအာက္ေျခမွာ ေရေမွာ္ပင္ေတြလို ယိမ္းထိုးေနတဲ့ စုပ္ကပ္ငါးအုပ္လိုက္ႀကီးကို ဟာဘရာ ျမင္ေယာင္ၾကည့္မိတယ္။ ျမင္ကြင္းက တစ္နည္းနည္းနဲ႔ အရွိတရားကေန ေသြဖည္ေနသလိုပဲ။ ဒါေပမဲ့ အရွိတရားကိုယ္တိုင္ကလည္း သူသိသေလာက္ မၾကာခဏဆိုသလို ဆိုးဆိုးရြားရြား စိတ္ကူးယဥ္ဆန္ေနတတ္တာပဲ။

"စုပ္ကပ္ေတြက ဒီအတိုင္းပဲ ေနထိုင္ၾကတယ္၊ ေရေမွာ္ပင္ေတြၾကားမွာ ပုန္းေနတတ္တယ္။ လဲေလ်ာင္းရင္း ေစာင့္ေနတာေပါ့။ ၿပီး၊ ဖားျပဳပ္တစ္ေကာင္ အေပၚကျဖတ္သြားၿပီဆိုတာနဲ႔ ဆတ္ခနဲ ထိုးေပါက္ၿပီး သူ႔စုပ္ခြက္နဲ႔ ညွပ္လိုက္ေတာ့တာပဲ။ သူ႔စုပ္ခြက္ထဲမွာေတာ့ လွ်ာနဲ႔တူတဲ့ သြားေတြရွိေနတယ္။ အဲဒီသြားေတြနဲ႔ ဖားျပဳပ္ရဲ႕ ဗိုက္ကို မေပါက္မခ်င္း ေရွ႕ေနာက္ပြတ္တိုက္တာ၊ တတိတိ စားလို႔ရတဲ့အေျခအေန ေရာက္တဲ့အထိပဲ"
"ဒီလိုဆိုရင္ ငါကေတာ့ ဖားျပဳပ္မျဖစ္ခ်င္ေလာက္ဘူး" လို႔ ဟာဘရာက ေျပာလိုက္တယ္။
"ေရာမေခတ္တုန္းကဆိုရင္ေတာ့ စုပ္ကပ္ေတြကို ေရကန္ေတြထဲမွာ ထည့္ေမြးၾကတယ္။ ၿပီးရင္ ကလန္ကဆန္လုပ္တဲ့ ကၽြန္ေတြကို ေရကန္ထဲပစ္ခ်ၿပီး စုပ္ခြက္ေတြက အရွင္လတ္လတ္စားတာခံခိုင္းတယ္"
ေရာမကၽြန္တစ္ေယာက္လည္း သူမျဖစ္ခ်င္ေလာက္ဘူးလို႔ ဟာဘရာ ေတြးမိတယ္။

"စုပ္ခြက္ကို ကၽြန္မ ပထမဆံုးစေတြ႕ဖူးတာကေတာ့ မူလတန္းေက်ာင္းတုန္းက ငါးျပတိုက္ကို ေလ့လာေရးခရီးသြားတုန္းကပဲ။ သူတို႔ ဘယ္လိုေနထိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အညႊန္းကို ဖတ္မိလိုက္တဲ့ခဏမွာပဲ အရင္ဘ၀တုန္းက ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ဟာ စုပ္ခြက္တစ္ေကာင္ျဖစ္ခဲ့တယ္လို႔ သိလိုက္ရတယ္။ ကၽြန္မဆိုလိုတာက၊ ေက်ာက္တံုးတစ္တံုးေပၚမွာ တြယ္ကပ္၊ ေရေမွာ္ပင္ေတြၾကားမွာ မျမင္သာေအာင္ လြင့္၀ဲၿပီး ကၽြန္မအေပၚကေန ျဖတ္သြားမယ့္ ဖားျပဳပ္၀၀တစ္ေကာင္ကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနရတဲ့ အျဖစ္ကို အမွန္တကယ္ သတိရလိုက္မိတာ" လို႔ ခီဟာရာဇာက ေျပာတယ္။

"သူတို႔ကို စားတာကိုေရာ မွတ္မိေသးလား"
"ဟင့္အင္း။ မမွတ္မိဘူး"
"ေတာ္ေသးတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ စုပ္ကပ္ဘ၀အေၾကာင္း ခင္ဗ်ားမွတ္မိတာ ဒါအကုန္ပဲလား၊ ျမစ္ေအာက္ေျခမွာ ဟိုဒီ ယိမ္းထိုးေနတာေလာက္ပဲလား" လို႔ ဟာဘရာက ေမးတယ္။
"ေရွ႕ဘ၀ဆိုတာက ရွင္ ဒီအတိုင္းေလး ျပန္စဥ္းစားလိုက္လို႔ ေပၚလာႏိုင္တာမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး။ ကံေကာင္းပါမွ ဖ်ပ္ခနဲ တစ္ခ်က္ေလာက္ ျပန္သတိရတတ္တာမ်ဳိး။ နံရံေပၚက အေပါက္ေသးေသးေလးကို ဖ်ပ္ခနဲျမင္မိလိုက္သလိုပဲ။ ရွင္ေရာ ရွင့္ဘ၀ေဟာင္းတစ္ခုခုအေၾကာင္း မွတ္မိလား"
"ဟင့္အင္း တစ္ခုမွမမွတ္မိဘူး" အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ေတာ့ ေရွ႕ဘ၀ကို ျပန္လည္ပတ္ခ်င္တယ္လို႔ သူဘယ္တုန္းကမွ မခံစားရဖူးပါဘူး။ လက္ရွိဘ၀နဲ႔တင္ လက္နဲ႔မဆန္႔မျပဲ သယ္ေနရတာမဟုတ္လား။
"ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေရကန္ေအာက္ေျခမွာေတာ့ အေတာ္ေလး ေနလို႔ေကာင္းသားပဲ။ ေဇာက္ထိုးအေနအထားနဲ႔ ကၽြန္မ ပါးစပ္ကို ေက်ာက္တံုးတစ္တံုးေပၚမွာ တင္းၾကပ္ေနေအာင္ကပ္ထားၿပီး အေပၚက ျဖတ္သြားတဲ့ ငါးေတြကို ၾကည့္ေနမယ္။ တစ္ခါတုန္းကဆို အေတာ္ကိုႀကီးတဲ့ လိပ္ႀကီးတစ္ေကာင္ကို ရိပ္ခနဲျဖတ္သြားတာ ျမင္ခဲ့ရတယ္၊ ဧရာမအနက္ေရာင္အရိပ္ႀကီးတစ္ခု လြင့္ေနသလိုမ်ဳိး "စတား၀ါးစ္" ထဲက မေကာင္းဆိုးရြားအာကာသယာဥ္ပ်ံႀကီးတစ္ခုလိုေပါ့။ ေနာက္ေတာ့ ႏႈတ္သီးခၽြန္ခၽြန္ရွည္ရွည္ေတြနဲ႔ အျဖဴေရာင္ငွက္ႀကီးေတြေရာပဲ၊ ေအာက္ကေနၾကည့္ေတာ့ သူတို႔ဟာ ေကာင္းကင္မွာ လြင့္ေမ်ာေနတဲ့ တိမ္ဆိုင္ျဖဴျဖဴေတြလိုပဲ"
"အဲ့ဒါေတြအားလံုးကို ခင္ဗ်ား အခုေရာျမင္ေနရေသးတာလား"
"သိပ္ကိုရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္ရတာေပါ့။ အလင္းေရာင္၊ ေရစီးေၾကာင္း အားလံုးပဲ။ တစ္ခါတေလဆို အဲ့ဒီက စိတ္ကူးဆီကိုေတာင္ ျပန္သြားလို႔ရေသးတယ္"

"အဲ့ဒီအခ်ိန္တုန္းက ခင္ဗ်ားေတြးေနတဲ့ဆီကိုလား"
"အင္း"
"စုပ္ကပ္ေတြက ဘာကိုမ်ား ေတြးၾကမွာပါလိမ့္"
"စုပ္ကပ္ဆိုမွေတာ့ စုပ္ကပ္ဆန္ဆန္အေတြးေတြပဲေပါ့။ စုပ္ကပ္ဆန္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေအာက္က စုပ္ကပ္ဆန္တဲ့ ေခါင္းစဥ္ေတြကို ေတြးၾကတာေပါ့။ အဲ့ဒီအေတြးေတြအတြက္ စကားလံုးေတြေတာ့မရွိပါဘူး။ ေရေအာက္ကမၻာနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့အေတြးေတြပဲ။ ရွင့္အေမရဲ႕ သားအိမ္ထဲမွာရွိေနတုန္းကလိုပဲ။ အဲဒီတုန္းကလည္း ကၽြန္မတို႔ တစ္ခုခုကို ေတြးေနခဲ့ၾကတာပဲ၊ ဒါေပမဲ့ အခု အျပင္မွာသံုးေနတဲ့ ဘာသာစကားနဲ႔ေတာ့ အဲ့ဒီအေတြးေတြကို တည္ေဆာက္ျပလို႔မရဘူး မဟုတ္လား"
"ခဏေလာက္ ေနပါဦး။ ခင္ဗ်ားက သားအိမ္ထဲမွာေနတုန္းက ဘယ္လိုရွိတယ္ဆိုတာကို မွတ္မိေနတဲ့သေဘာလား"
"ဒါေပါ့။ ရွင္က မမွတ္မိဘူးလား" လို႔ ခီဟာရာဇာ့က ေခါင္းေမာ့ၿပီး သူ႔ရင္ဘတ္ကိုေမာ့ၾကည့္ရင္း ေျပာလိုက္တယ္။
"ဟင့္အင္း" သူဘယ္လုိလုပ္မွတ္မိမွာလဲ။
"ဒါဆိုရင္ ၾကံဳလာေတာ့ ကၽြန္မေျပာျပမယ္။ သားအိမ္ထဲက ဘ၀ဟာ ဘယ္လိုလဲဆိုတာကို"
"ခီဟာရာဇာ့၊ စုပ္ခြက္၊ ဘ၀ေဟာင္း" စတာေတြကေတာ့ အဲ့ဒီေန႔က ဟာဘရာ သူ႔ဒိုင္ရာရီထဲ ေရးမွတ္ထားခဲ့တဲ့ စကားလံုးေတြပဲ။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကမ်ား သူ႔ဒိုင္ယာရီကို မေတာ္တဆေတြ႕ခဲ့ရင္ေတာ့ ဒီစကားလံုးေတြရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို ခန္႔မွန္းမိလိမ့္မယ္လို႔ သူ မထင္ဘူး။

လြန္ခဲ့တဲ့ေလးလေလာက္တုန္းက ပထမဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္ ခီဟာရာဇာ့နဲ႔ ဟာဘရာ စေတြ႕ခဲ့တယ္။ တိုက်ဳိၿမိဳ႕ေျမာက္ပိုင္း နယ္ၿမိဳ႕ေလးတစ္ခုဆီကေန သူ႔အိမ္ကို ျပန္ပို႔ခဲ့ၾကတာ၊ သူမကိုေတာ့ သူ႔အတြက္ "ျပဳစုေရးသံတမန္" အျဖစ္ တာ၀န္ေပးခဲ့တယ္။ အဲ့ဒီကတည္းပဲ သူလည္း အျပင္မထြက္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။ သူမကပဲ သူလိုအပ္တဲ့ ပစၥည္းနဲ႔ အစားအစာေတြကို အျပင္က၀ယ္ၿပီး သူ႔အိမ္ဆီ ယူေဆာင္ေပးရသူျဖစ္လာခဲ့တယ္။ သူဖတ္ခ်င္တဲ့စာအုပ္ေတြ၊ နားေထာင္ခ်င္တဲ့ စီဒီခ်ပ္ေတြကိုလည္း လိုက္ရွာေပးခဲ့ရတယ္။ ဒီ့အျပင္ေတာ့ ဒီဗီဒီေခြအမ်ဳိးမ်ဳိးကို သူမက ေရြးခ်ယ္၀ယ္ယူေပးတယ္၊ ဒီကိစၥမွာေတာ့ သူမရဲ႕ ဒီဗီဒီဆိုင္ရာ စံႏႈန္းေတြကို ဟာဘရာလက္ခံႏိုင္ဖို႔ ခက္ခဲခဲ့ရတယ္။
သူ႔အိမ္ကိုေရာက္ၿပီးလို႔ တစ္ပတ္အၾကာမွာေတာ့၊ မျဖစ္မေန ေနာက္တစ္ဆင့္တက္လွမ္းရမယ့္ ေျခလွမ္းတစ္ခုလိုပဲ ခီဟာရာဇာက သူ႔အိပ္ယာေပၚ ေရာက္လာခဲ့တယ္။ သူေရာက္လာကတည္းက ကုတင္ေဘးက စားပြဲခံုအံဆြဲထဲမွာ ကြန္ဒြန္ေတြ ရွိေနခဲ့ၿပီးသား။ လိင္ကိစၥ၊ ဒါမွမဟုတ္လည္း သူတို႔သံုးတဲ့စကားလံုးအရ "ျပဳစုေရးကိစၥ" က သူမကိုေပးအပ္ထားတဲ့ တာ၀န္ေတြထဲက တစ္ခုလို႔ပဲ ဟာဘရာယူဆခဲ့တယ္။ ဘယ္လိုစကားလံုးကိုပဲသံုးသံုး၊ သူမရဲ႕ ေစ့ေဆာ္မႈက ဘာပဲျဖစ္ပါေစ၊ သူကေတာ့ သူမရဲ႕ ကမ္းလွမ္းခ်က္ကို အတံု႔အဆိုင္းမရွိဘဲ အလိုက္သင့္ေမ်ာပါခဲ့တာပဲ။

သူတို႔ရဲ႕ လိင္ကိစၥက တာ၀န္အရသက္သက္ရယ္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ ဒီလိုပဲ ႏွလံုးသားနဲ႔ အျပည့္အ၀ျမွဳပ္ႏွံၿပီး လုပ္တဲ့ ကိစၥလည္းမဟုတ္ျပန္ဘူး။ အဆံုးစြန္ထိ စီးေျမာနစ္၀င္သြားတာမ်ဳိးမျဖစ္ရေအာင္ သူမအေနနဲ႔ သတိထားေနသလိုပဲ။ ကားေမာင္သင္တဲ့ဆရာက ကားေမာင္းရတာ သိပ္စိတ္လႈပ္ရွားဖို႔ေကာင္းတယ္လို႔ သူ႔တပည့္ကို မခံစားမိေစခ်င္တာနဲ႔ ဆင္တယ္။ ရမၼက္အျပည့္နဲ႔ ခ်စ္တင္းေႏွာတယ္လို႔ မေခၚဆိုႏိုင္ေပမယ့္ အလုပ္ကိစၥခ်ည္းသက္သက္ရယ္လို႔လည္း ေျပာမရျပန္ဘူး။ ဒီကိစၥဟာ သူမရဲ႕ တာ၀န္ေတြထဲက တစ္ခု (ဒါမွမဟုတ္ အနည္းဆံုးေတာ့ လုပ္ေပးဖို႔ သူမကို တိုက္တြန္းထားတာေတြထဲကတစ္ခု) ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ ဒါေပမဲ့ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္မွာေတာ့ သူမဆီက သာယာတဲ့အေငြ႕အသက္ေလးကို မသိမသာ ေတြ႕ရေလ့ရွိတယ္။ သူ႔ကိုလည္း သာယာမႈေပးတဲ့၊ သူမကိုယ္ခႏၶာဆီက သိမ္ေမြ႕သိုသိပ္တဲ့ တံု႔ျပန္မႈတစ္မ်ဳိးကေန ဒါကို ဟာဘရာ အကဲျဖတ္ႏိုင္တယ္။ တကယ္ေတာ့ သူက ျခံခတ္ခံထားရတဲ့ ေတာရိုင္းတိရစၦာန္တစ္ေကာင္မွမဟုတ္တာ၊ ကိုယ္ပိုင္ခံစားခ်က္ေတြ အျပည့္အ၀ တပ္ဆင္ထားတဲ့ သက္ရွိလူသားတစ္ဦးပဲ၊ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာေျပေလ်ာ့ဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္သက္သက္ လိင္ဆက္ဆံရတယ္ဆိုရင္ ေက်နပ္စရာဘယ္ဟုတ္လိမ့္မလဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ခီဟာရာဇာအေနနဲ႔ ဘယ္အတိုင္းအတာအထိ ဒီကိစၥကို တာ၀န္တစ္ရပ္အေနနဲ႔သတ္မွတ္တယ္၊ ဘယ္အတိုင္းအတာအထိ ပုဂိၢဳလ္ေရးခံစားခ်က္ အ၀န္းအ၀ိုင္းထဲမွာ ထားတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ သူ မေ၀ခြဲတတ္ဘူး။

ဒီအေျခအေနဟာ တျခားကိစၥေတြမွာလည္း အတူတူပဲ။ မၾကာခဏဆိုသလို ခီဟာရာဇာရဲ႕ ခံစားခ်က္နဲ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ဖတ္ႏိုင္ဖို႔ခက္တယ္ဆိုတာ ဟာဘရာ ေတြ႕ရတယ္။ ဥပမာေျပာရရင္ ခ်ည္သားသက္သက္ေအာက္ခံေဘာင္းဘီေလးေတြကိုပဲ  အခ်ိန္အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ သူမ ၀တ္ေလ့ရွိတယ္။ အသက္သံုးဆယ္ေက်ာ္အိမ္ရွင္မေတြ အမ်ားအားျဖင့္၀တ္ေလ့ရွိတဲ့ ေအာက္ခံေဘာင္းဘီမ်ဳိးလို႔ အၾကမ္းဖ်င္း ေျပာရမလားပဲ၊ လက္ေတြ႕လိုက္ၾကည့္ဖို႔ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ တခ်ဳိ႕ေန႔ေတြက်ေတာ့ အေရာင္ေတာက္ေတာက္ ဇာအထပ္ထပ္ပိုးသားေအာက္ခံေဘာင္းဘီေလးေတြကို ၀တ္လာတာေတြ႕ရျပန္ေရာ။ ဒီႏွစ္ခုၾကား ဘာလို႔အေျပာင္းအလဲျဖစ္ေနရတာလဲ သူ မေတြးတတ္ဘူး။

သူ႔ကိုပေဟဠိျဖစ္တဲ့ ေနာက္ထပ္တစ္ခ်က္ကေတာ့ သူတို႔ ခ်စ္တင္းေႏွာတာနဲ႔ သူမ ပံုေျပာတဲ့ကိစၥႏွစ္ခုဟာ နီးနီးကပ္ကပ္ခ်ိတ္ဆက္ေနတာပဲ။ တစ္ခုက ဘယ္မွာဆံုးၿပီး အျခားတစ္ခုက ဘယ္မွာစလဲဆိုတာကို သိႏိုင္ဖို႔ခက္တယ္။ ဒီလိုအျဖစ္မ်ဳိး အရင္က တစ္ခါမွ သူ မခံစားဖူးဘူး။ သူမကို သူ မခ်စ္ေပမယ့္၊ လိင္ကိစၥကလည္း အလိုက္အထိုက္ေလာက္ဆိုေပမယ့္၊ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာအရ သူမက သူ႔ကို တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ ခ်ည္ေႏွာင္ထားႏိုင္တယ္။ ဒါေတြ အားလံုးက ခပ္ရႈပ္ရႈပ္လို႔ပဲေျပာရမယ္။

****
ေတဇာ (လေရာင္လမ္း)
Scheherazade by Haruki Murakami ကို ဆီေလ်ာ္သလို ဘာသာျပန္ဆိုပါသည္။
Translated from the Japanese by Ted Goossen
Source: The New Yorker

Comments

  1. Harrah's Cherokee Casino & Hotel - JMH Hub
    Harrah's Cherokee 광양 출장샵 Casino & 영천 출장마사지 Hotel · Amenities · Casino & Resort Fee · COVID-19 · Fitness Center 영천 출장마사지 · 대전광역 출장안마 Restaurants 광주 출장샵 · Casino · Resort Spa.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Reynold Aquino, Leading Water Treatment Expert, Announces Unprecedented Black Friday Deals on Premium Water Filters

Los Angeles, California – November 25, 2024  – Reynold Aquino, a renowned authority in water treatment and a prolific writer on water purification technologies, today announced an exclusive Black Friday sale on a range of high-performance water filters. This limited-time offer provides consumers with an exceptional opportunity to access top-tier water filtration systems at significantly reduced prices, ensuring healthier and cleaner water for households across the nation. Aquino, whose expertise is widely recognized through his insightful articles and in-depth analyses of water treatment devices, emphasizes the importance of quality water filtration for overall well-being. "With growing concerns about water contaminants, investing in a reliable water filter is no longer a luxury but a necessity," says Aquino. "Our Black Friday sale is designed to make premium water filtration accessible to everyone, ensuring families can enjoy the peace of mind that comes with knowing ...

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ...

အားနာရင္ ခါးပါတယ္

“အားနာရင္ ခါးပါတယ္” ဆိုတဲ့ ျမန္မာစကားပံုေလးတစ္ခု ရွိပါေရာလား။ ျမန္မာပံုျပင္ေတြရဲ႕ထံုးစံအတိုင္း သူနဲ႔ဆက္စပ္ေနတဲ့ ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္လည္း ရွိေလရဲ႕။ ပံုျပင္ေလးရဲ႕နာမည္က “အားနာရင္ ခါးပါ” တဲ့။ ဟိုေရွးေရွးတုန္းက သိပ္ခ်စ္ၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ရွိၾကတယ္တဲ့။ သူတို႔အိမ္ေထာင္က်ေတာ့ ေမြးလာတဲ့ သားသမီးခ်င္း လက္ထပ္ၾကမယ္လို႔ ကတိထားၾကတယ္ဆိုပဲ။ ခက္ခ်င္ေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္လံုး ေမြးၾကတာ မိန္းကေလးေတြခ်ည္းျဖစ္ေနေရာ။ ဒီကေလးမေတြ အရြယ္ေရာက္ေတာ့ ကတိအတိုင္း လက္ထပ္ေပးခ်င္ေပမဲ့ ဘယ္လိုမွမျဖစ္ႏိုင္တာမို႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္လံုး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနၾကတယ္တဲ့။ ဒီမွာတင္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ဟာ ခုလိုေတြးေနမိတယ္တဲ့…။ “အင္း.. ငါသာ ေယာက္်ားေလးျဖစ္ရင္၊ သိပ္ေကာင္းမွာ၊ ဒါဆိုရင္ အေဖလည္း စိတ္မညစ္ရေတာ့ဘူး” ဒီလို ကေလးမေလးရဲ႕ ညည္းသံကိုၾကားေတာ့ သူတို႔အိမ္နားက ေညာင္ပင္ေစာင့္ ႐ုကၡစိုးႀကီးဟာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္တဲ့။ ဒီ႐ုကၡစိုးႀကီးက သိပ္စိတ္ေကာင္းရွိတာ။ သိပ္လည္း အားနာတတ္တာဆိုပဲ။ ၾကံရာမရတဲ့ မိန္းကေလးလည္း ေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္ လာၿပီး ခုလိုေတာင္းပန္သတဲ့။ “႐ုကၡစိုးႀကီးရယ္၊ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ သံုးလေလာက္ ေအာက္ပိုင္းခ်င္းလဲရေအာင္ပါ၊ ကၽြန္မ မဂၤလာေဆာင္ၿပီးရင္ ျ...