Skip to main content

ခီဟာရာဇာ (Scheherazade) (၃)

"အတန္းေတြ ဒီေလာက္ပ်က္ေနေတာ့ ေက်ာင္းမွာေရာ ျပႆနာမျဖစ္ဘူးလား" လို႔ ဟာဘရာက ေမးတယ္။
"ကၽြန္မ မိဘေတြက ကိုယ္ပိုင္စီးပြားေရးလုပ္တယ္၊ ဒီေတာ့ သူတို႔အလုပ္နဲ႔သူတို႔ ကၽြန္မကို သိပ္ဂရုမစိုက္ႏိုင္ဘူး။ သူတို႔နဲ႔ ကၽြန္မ ဘယ္တုန္းကမွ ျပႆနာမရွိခဲ့ဘူး၊ သူတို႔ အုပ္ခ်ဳပ္မႈကိုလည္း ကလန္ကဆန္လုပ္ခဲ့တာမ်ဳိးမရွိဘူး။ ဒီေတာ့လည္း လႊတ္ထားတာက အေကာင္းဆံုးပဲလို႔ သူတို႔တြက္ပါလိမ့္မယ္။ ေက်ာင္းကိုျပဖို႔အတြက္ စာရြက္စာတမ္းအတုလုပ္တာက လြယ္လြယ္ေလးပဲ။ က်န္းမာေရးျပႆနာတစ္ခုရွိေနလို႔ တစ္ခါတေလ ေဆးရံုမွာ ေန႔တစ္၀က္ေလာက္ သြားေနရတယ္လို႔ အတန္းပိုင္ဆရာမကို ရွင္းျပလိုက္တယ္။ ေက်ာင္းမတက္တဲ့ ကေလးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တစ္သက္လံုး ေခါင္းေျခာက္လာရတဲ့ ဆရာေတြအေနနဲ႔လည္း တစ္ခါတေလက်မွ ကၽြန္မ ေန႔တစ္၀က္ေလာက္ေနာက္က်တဲ့ ကိစၥကို သိပ္စိတ္၀င္စားၾကဘူး"

ေရွ႕ဆက္မေျပာခင္ ခီဟာရာဇာက ကုတင္ေဘးက နာရီဆီ ခပ္ျမန္ျမန္ တစ္ခ်က္ၾကည့္လိုက္တယ္။
"ေကာ္ေဇာကေအာက္က ေသာ့တံကိုယူၿပီးေတာ့ အိမ္ထဲကို ကၽြန္မ တတိယအႀကိမ္အျဖစ္ ၀င္ခဲ့ျပန္တယ္။ အရင္တုန္းကလိုပဲ တိတ္ဆိတ္ေနတယ္၊ တိတ္တာမွ အရင္တုန္းကထက္ေတာင္ ပိုသလိုပဲ။ ေရခဲေသတၱာက မီးစိမ္းသြားေတာ့ ကၽြန္မဖ်ပ္ခနဲ လန္႔သြားတယ္၊ ဧရာမသားရဲႀကီးတစ္ေကာင္ ညည္းညဴေနသလို ျဖစ္သြားတာကိုး။ ကၽြန္မရွိေနတဲ့ အခ်ိန္မွာပဲ ဖံုးကလည္း လာတယ္။ တယ္လီဖံုးျမည္သံက က်ယ္ေလာင္ျပင္းရွလြန္းလို႔ ကၽြန္မ ႏွလံုးခုန္သံ ရပ္သြားေတာ့မတတ္ပဲ။ ေခၽြးေစးေတြ ထြက္လာတယ္။ ဘယ္သူမွမကိုင္တဲ့အဆံုးေတာ့ ဆယ္ႀကိမ္ေျမာက္ေခၚသံအၿပီးမွာ ရပ္သြားတယ္။ အဲဒါၿပီးေတာ့ အိမ္ထဲမွာ အရင္ကထက္ေတာင္ ပိုၿပီး တိတ္ဆိတ္သြားတယ္လို႔ ခံစားရတယ္"
အဲဒီေန႔ကေတာ့ သူ႔အိပ္ယာေပၚမွာ ခါးဆန္႔ရင္း ခီဟာရာဇာ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာၾကာေနလိုက္တယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ့ ရင္ခုန္သံက သိပ္မက်ယ္ေတာ့ဘူး၊ အသက္ကိုလည္း ပံုမွန္အတိုင္း ရွဴႏိုင္တယ္။ သူ႔မ ေဘးနားမွာ သူ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းအိပ္စက္ေနတယ္လို႔ ထင္မိတယ္၊ သူ အိပ္ေနတာကို သူမက ေဘးနားက ေစာင့္ၾကည့္ေနတယ္လို႔ေတာင္ ထင္လိုက္မိတယ္။ တကယ္လို႔ လက္သာလွမ္းလိုက္ရင္ သူ႔ လက္ေမာင္းသားေလးကို ထိမိသြားမယ္လို႔ကို သူမ ခံစားရတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူက သူမနားမွာ ဘယ္ရွိလိမ့္မလဲ။ စိတ္ကူး၀ကၤပါထဲမွာ သူမ ေမ်ာေနရံုပဲ။

သူ႔အနံ႔ကို ခံၾကည့္ခ်င္တဲ့စိတ္ သူမမွာ တားဆီးမရႏိုင္ေအာင္ျဖစ္လာတယ္။ အိပ္ယာေပၚကထၿပီး သူ႔ အံဆြဲေတြဆီ ေလွ်ာက္သြားၿပီး တစ္ခုကို ဖြင့္တယ္၊ အထဲမွာ ရွပ္အက်ႌရွိမရွိ ၾကည့္တယ္။ အားလံုးက ေလွ်ာ္ဖြပ္ၿပီး၊ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ေခါက္ၿပီးသား။ အရင္တစ္ေခါက္ကလိုပဲ အားလံုးက သန္႔ရွင္းေနၿပီး အနံ႔အသက္မရွိဘူး။

အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာပဲ အေတြးတစ္ခု သူမဆီ၀င္လာတယ္။ ေလွကားအတိုင္း ပထမထပ္ဆီကို ကေသာကေမ်ာဆင္းလာခဲ့တယ္။ အဲဒီက ေရခ်ဳိးခန္းနားမွာ အခန္းတစ္ခန္းရွိေနတယ္၊ အ၀တ္ေလွ်ာ္ဇလံုကို သူမေတြ႕တာနဲ႔ အဖံုးကို ဖြင့္လိုက္တယ္။ အေဖ၊ အေမ၊ သား၊ မိသားစု၀င္သံုးဦးရဲ႕ ေရာေႏွာေနတဲ့ အ၀တ္အစားအေပေတြကို ေတြ႕ရတယ္။ ၾကည့္ရတာ တစ္ရက္စာျဖစ္မယ္။ ခီဟာရာဇာကက ေယာက္်ား၀တ္အက်ႌတစ္ထည္ကို ဆြဲထုတ္လိုက္တယ္။ အျဖဴေရာင္တီရွပ္တစ္ထည္။ သူမ နမ္းၾကည့္လိုက္တယ္။ လူငယ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ ရနံ႔ဆိုတာ မမွားႏိုင္ဘူး။ အတန္းေဖာ္ေယာက္်ားေလးေတြ အနားကျဖတ္ေလွ်ာက္သြားတဲ့အခါ သူမ ရခဲ့ဖူးတဲ့ ေအာက္သိုးသိုးအနံ႔။ တကယ္တမ္းေတာ့ သိပ္ၿပီး ဆြတ္ပ်ံ႕ၾကည္ႏူးဖြယ္ အနံ႔ေတာ့မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ဆီက အနံ႔ဆိုတဲ့ အခ်က္က ခီဟာရာဇာကို အေပ်ာ္ႀကီးေပ်ာ္ေစတယ္။ ခ်ဳိင္းနားကို ႏွာေခါင္းကပ္ၿပီး အသက္ရွဴသြင္းလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ သူမကိုယ္တိုင္ဟာ သူ႔ရင္ခြင္ထဲေရာက္ေနတယ္ၿပီး သူ႔လက္ေမာင္းေတြနဲ႔ တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ ရစ္သိုင္းခံထားရတယ္လို႔ ခံစားမိတယ္။

တီရွပ္ကို လက္မွာကိုင္ရင္း ဒုတိယထပ္ကို တက္လာခဲ့ၿပီး သူ႔အိပ္ယာေပၚမွာ ခီဟာရာဇာ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထပ္လွဲလိုက္တယ္။ သူ႔ရွပ္အက်ႌေပၚမွာ မ်က္ႏွာကပ္ထားၿပီး အငမ္းမရ ရွဴရႈိက္ေနမိတယ္။ သူမကိုယ္ခႏၶာေအာက္ပိုင္းက အလိုလို ညင္သာလူးလြန္႔ေနတဲ့ ခံစားမႈတစ္ခု ရလာတယ္။ သူမ ႏို႔သီးေလးေတြကလည္း တင္းမာလာတယ္။ သူမ ရာသီလာေတာ့မွာလား။ မဟုတ္ေလာက္ေသးဘူး၊ သိပ္ေစာလြန္းေသးတယ္။ ဒါဆို ဒါက လိင္ဆႏၵလား။ ဟုတ္တယ္ဆိုရင္ေရာ သူမ ဘာလုပ္ႏိုင္မလဲ။ သူမ မသိဘူး။ ေသခ်ာတာတစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္၊ အခုလိုအေျခအေနမွာေတာ့ သူမ ဘာကိုမွ ၿပီးေျမာက္ေအာင္လုပ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ သူ႔ အခန္းနဲ႔ သူ႔ ကုတင္ေပၚမွာ အခုလိုေရာက္ေနခ်ိန္မွာေပါ့။
ေနာက္ဆံုးေတာ့ ခီဟာရာဇာက သူ႔ရွပ္အက်ႌကို ယူသြားဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ စြန္႔စားရာက်တာေတာ့ အမွန္ပဲ။ သူ႔အေမကေတာ့ ရွပ္အက်ႌတစ္ထည္ေပ်ာက္ေနဆိုတာ သိသြားဖို႔မ်ားတယ္။ အခုိးခံရတယ္ဆိုတာ မသိဘူးဆိုရင္ေတာင္မွ ဘယ္မ်ားေရာက္သြားလဲ ေတြးေနဦးမွာပဲ။ အိမ္ကို ဒီေလာက္ မွဲ႔တစ္ေပါက္မစြန္းေအာင္ ထိန္းသိမ္းတတ္တဲ့ ဘယ္အမ်ဳိးသမီးမဆို ပထမတန္းစားဇီဇာေၾကာင္သူျဖစ္ဖို႔ နီးစပ္တာပဲ။ တစ္ခုခုေပ်ာက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ မေတြ႕မခ်င္း အိမ္ကို ရဲေခြးတစ္ေကာင္လို ေျခဆံုးေခါင္းဆံုးလိုက္ရွာေတာ့မွာပဲ။ ခီဟာရာဇာ သူ႔ သားေတာ္ေမာင္ရဲ႕ အခန္းထဲကို ေရာက္ခဲ့ေၾကာင္း သဲလြန္စေတြကို ရွာေတြ႕မွာပဲဆိုတာ သံသယျဖစ္စရာမလိုဘူး။ ဒီအခ်က္ေတြကို သိသိခ်ည္းနဲ႔ပဲ ခီဟာရာဇာကေတာ့ ရွပ္အက်ႌေလးကို ထားမပစ္ခဲ့ခ်င္ဘူး။ ဦးေႏွာက္က ႏွလံုးသားရဲ႕အလိုဆႏၵကို မလြန္ဆန္ႏိုင္ဘူးျဖစ္ေနတယ္။

ဒါေတြအစား သူမကေတာ့ ခ်န္ထားခဲ့ရမယ့္ပစၥည္းကိုပဲ စဥ္းစားေနမိတယ္။ သူမ အတြင္းခံေလးကို ခ်န္ထားခဲ့တာကေတာ့ အေကာင္းျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ ဒီေန႔၀တ္လာခဲ့တာက သာမန္အမ်ဳိးအစားပါပဲ၊ ခပ္ရိုးရိုးနဲ႔ အသစ္ဘက္ကိုလည္းေရာက္ေသးတယ္။ သူ႔ ဘီရိုရဲ႕ အေနာက္ဘက္ဆံုးမွာ သူမ ဖြက္ထားခဲ့လို႔ရတယ္။ အျပန္အလွန္အေနနဲ႔ သူခ်န္ထားခဲ့စရာ တျခားသင့္ေတာ္မွာ တစ္ခုခုေရာ ရွိပါ့မလား။ ဒါေပမဲ့ သူမ ခၽြတ္လိုက္တဲ့အခါမွာေတာ့ ခြၾကားမွာ စိုထိုင္းထိုင္းျဖစ္ေနတာ ေတြ႕လိုက္ရတယ္။ ငါ့စိတ္ေတြထေနလို႔ ဒီလိုျဖစ္တာ ျဖစ္ရမယ္လို႔ သူမ ေတြးမိလိုက္တယ္။ သူမ ရမၼက္နဲ႔ စြန္းထင္းေနတဲ့အရာ တစ္ခုခုေတာ့ သူ႔အခန္းထဲ ခ်န္ထားခဲ့ဖို႔ ခက္တယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အဆင့္ႏွိမ့္ခ်လိုက္သလိုပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ သူမက အတြင္းခံေလးကို ျပန္၀တ္လိုက္ၿပီး ခ်န္ထားခဲ့စရာ တျခားတစ္ခုခုကို ထပ္စဥ္းစားရေတာ့တယ္။

ခီဟာရာဇာက သူမရဲ႕ ဇာတ္လမ္းကို ရပ္လိုက္တယ္။ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာေအာင္ တစ္ခြန္းမွဆက္မေျပာဘူး။ ေနရာမွာပဲ သူမ မ်က္လံုးေတြကို မွိတ္ထားရင္း အသက္ကို ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ ရွဴေနတယ္။ သူမ နားမွာေတာ့ ဟာဘရာက သူမကိုယ္ဟန္အတိုင္းပဲ၊ ေရွ႕ဆက္ေျပာမွာကို ေမွ်ာ္ေနမိတယ္။

ေနာက္ဆံုးေတာ့ သူမက မ်က္လံုးေတြကိုျပန္ဖြင့္ၿပီး "ဟာဘရာ" လို႔ ေခၚလိုက္တယ္။ သူမ သူ႔ကို နာမည္တပ္ၿပီးေခၚတာ ဒါ ပထမဆံုးအႀကိမ္ပဲ။
ဟာဘရာက သူမကို ၾကည့္လိုက္တယ္။
"ကၽြန္မတို႔ ေနာက္တစ္ေခါက္ ထပ္လုပ္လို႔ရဦးမလား"
"လုပ္ႏိုင္မယ္ထင္တာပဲ" လို႔ သူက ေျပာတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ သူတို႔ ခ်စ္တင္းထပ္ေႏွာၾကတယ္။ ဒီတစ္ႀကိမ္ေတာ့ အရင္အႀကိမ္နဲ႔ အမ်ားႀကီး ကြာတယ္။ ရမၼက္ျပင္းျပင္းနဲ႔ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း အခ်ိန္အေတာ္ႀကီးၾကာတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ သူမ ၿပီးသြားတာ မမွားႏိုင္ဘူး။ အရွိန္ျပင္းျပင္း အေၾကာဆတ္ခနဲ အႀကိမ္ႀကိမ္ဆြဲၿပီးေနာက္မွာ သူမ တုန္တုန္ယင္ယင္ က်န္ရစ္တယ္။ သူမ မ်က္ႏွာေတာင္ အေရာင္ေျပာင္းသြားသလိုပဲ။ ဟာဘရာ့အဖို႔ေတာ့ ဒါဟာ ခီဟာရာဇာရဲ႕ ငယ္ဘ၀ကို ဖ်ပ္ခနဲ ဖမ္းမိလိုက္တာနဲ႔တူတယ္။ သူ႔ရင္ခြင္ထဲရွိေနတာဟာ ခ်စ္ဒုကၡေရာက္ေနရွာတဲ့ ဆယ့္ခြန္နႏွစ္သမီးေလးပဲ၊ တစ္နည္းတစ္ဖံုနဲ႔ သံုးဆယ့္ငါးႏွစ္အရြယ္အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကိုယ္ခႏၶာထဲ ပိတ္မိေနရတာက လြဲလို႔ေပါ့။ အဲဒီေကာင္မေလးပဲလို႔ ဟာဘရာ ခံစားေနရတယ္။ မ်က္လံုးေတြကိုမွိတ္ထားရင္း၊ ကိုယ္ခႏၶာက တဆတ္ဆတ္တုန္ခါရင္း၊ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေခၽြးနံ႔ထြက္ေနတဲ့ တီရွပ္က ရနံ႔ကို အျပစ္ကင္းစင္စြာ ရွဴသြင္းေနတဲ့ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ေပါ့။

ဒီတစ္ခါေတာ့ လိင္ဆက္ဆံၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ခီဟာရာဇာက သူ႔ကို ပံုျပင္မေျပာေတာ့ဘူး။ သူ႔ကြန္ဒြန္ထဲကိုလည္း မစစ္ေဆးေတာ့ဘူး။ ေနရာမွာပဲ ႏွစ္ေယာက္သား ေဘးခ်င္းယွဥ္ရက္ လွဲေနၾကတယ္။ သူမ မ်က္လံုးေတြက ျပဴးက်ယ္ၿပီး မ်က္ႏွာၾကက္ကို ေငးၾကည့္ေနတယ္။ စုပ္ကပ္ငါးတစ္ေကာင္ ေတာက္ပတဲ့ေရမ်က္ႏွာျပင္ဆီ ေငးစိုက္ၾကည့္ေနသလိုပဲ။ ဘယ္ေလာက္ အံ့ၾသၾကည္ႏူးစရာ ေကာင္းလိုက္မလဲလို႔ ဟာဘရာ ေတြးမိတယ္။ သူကိုယ္တိုင္ အျခားအခ်ိန္နဲ႔ ေနရာတစ္ခုခုမွာ ေနထိုင္သျဖစ္ခဲ့ရင္၊ အခုလို ဟာဘရာလို႔ အမည္ရတဲ့ လူသားတစ္ေယာက္အျဖစ္ကေန အမည္မဲ့ စုပ္ကပ္ငါးတစ္ေကာင္ျဖစ္သြားခဲ့ရင္ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းလိုက္မလဲ။ သူနဲ႔ ခီဟာရာဇာ ေဘးခ်င္းယွဥ္လ်က္သား သူတို႔ စုပ္ခြက္ေတြကို ေက်ာက္တံုးတစ္တံုေပၚမွာ တြယ္ကပ္ထားတယ္လို႔ သူ ပံုေဖာ္ၾကည့္တယ္။ သူတို႔ ကိုယ္ခႏၶာေတြက ေရစီးေၾကာင္းနဲ႔အတူ လူးလြန္႔ေနမယ္၊ တအိအိျဖတ္ကူးလာမယ့္ ဖားျပဳတ္၀၀တစ္ေကာင္ကို ေစာင့္စားရင္း၊ ေရမ်က္ႏွာျပင္ေပၚကို ေမွ်ာ္ၾကည့္ေနၾကရင္းေပါ့။

"ဒီေတာ့ ရွပ္အက်ႌအစား ခင္ဗ်ား ဘာျပန္ထားခဲ့လဲ" ဟာဘရာကစၿပီး တိတ္ဆိတ္မႈကို ၿဖိဳခြင္းလိုက္တယ္။
"ဘာမွမထားခဲ့ဘူး" လို႔ ေနာက္ဆံုးမွာ သူမက ျပန္ေျပာတယ္။
"သူ႔ရနံ႔ေလးစြဲေနတဲ့ ရွပ္အက်ႌေနရာမွာ အစားထိုးဖို႔ သင့္ေလ်ာ္တာတစ္ခုမွ ကၽြန္မဆီ ပါမလာဘူး။ ဒါနဲ႔ ဒီတိုင္းပဲ ယူလာၿပီး အျပင္ကို ျပန္ထြက္ခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ကၽြန္မ သူခိုးျဖစ္သြားတာေပါ့၊ သူခိုးစစ္စစ္"
ေနာက္ဆယ့္ႏွစ္ရက္အၾကာ ခီဟာရာဇာ ေကာင္ေလးရဲ႕အိမ္ကို စတုတၳအႀကိမ္ ေရာက္သြားတဲ့အခါမွာေတာ့ အိမ္ေရွ႕တံခါးမွာ ေသာ့ဂေလာက္အသစ္တစ္ခု တပ္ဆင္ထားတာေတြ႕ရတယ္။ ေသာ့ဂေလာက္က သူ႔ရဲ႕ ၾကံ့ခိုင္မႈကို ၾကြား၀ါတဲ့အလား ေန႔လယ္ခင္းေနေရာင္ေအာက္မွာ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ေတာက္ေနတယ္။ ေကာ္ေဇာေအာက္မွာဖြက္ထားတဲ့ ေသာ့တံလည္း မရွိေတာ့ဘူး။ ရွပ္အက်ႌေပ်ာက္သြားလို႔ သူ႔အေမ သံသယျဖစ္သြားတာ ေသခ်ာတယ္။ တစ္အိမ္လံုး ပိုက္စိတ္တိုက္ၿပီး သူမ လိုက္ရွာမယ္၊ ဒီလိုနဲ႔ အိမ္ထဲက ေျခရာလက္ရာပ်က္ေနတဲ့ တျခားသဲလြန္စေတြကိုလည္း သူမ ေတြ႕သြားမွာပဲ။ သူမက တိတိက်က်အနံ႔ခံႏိုင္တယ္၊ ၿပီး တံု႔ျပန္ပံုကလည္း သြက္လက္တယ္။

ခီဟာရာဇာကေတာ့ ဒီလိုျဖစ္သြားတာကို မေက်နပ္ႏိုင္ဘူး၊ ဒါေပမဲ့ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ စိတ္သက္သာရာလည္း ရသြားမိတယ္။ သူမ ေနာက္ကေန တစ္ေယာက္ေယာက္ေရာက္လာၿပီး သူမ ပုခံုးေပၚက ဧရာမအေလးအပင္ႀကီးတစ္ခုကို ဆြဲခ်လိုက္သလိုပဲ။ ဒါ ငါ သူ႔အိမ္ထဲကို ထပ္ၿပီး ခုိး၀င္ေနစရာမရွိေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ သေဘာပဲလို႔ သူမ ေတြးတယ္။ ေသာ့ဂေလာက္သာ မေျပာင္းသြားဘူးဆိုရင္ သူမ ဒီလိုပဲ ဆက္ၿပီး က်ဴးေက်ာ္၀င္ေရာက္ေနဦးမွာပဲဆိုတာ သံသယရွိစရာမလိုဘူး။ သူမ လုပ္ရပ္ေတြကလည္း တစ္ႀကိမ္ထက္တစ္ႀကိမ္ ပိုအတင့္ရဲလာဦးမွာပဲ။ ေနာက္ဆံုးတစ္ေန႔မွာ သူမ ဒုတိယထပ္မွာရွိေနတုန္း အိမ္သားတစ္ေယာက္ေယာက္ ျပန္လာတာနဲ႔ ပက္ပင္းတိုးမွာပဲ။ လြတ္ေျမာက္စရာ ထြက္ေပါက္မရွိဘူး။ ညွပ္ပူးညွပ္ပိတ္အေျခအေနမွာ ဘာေျပာၿပီးဘာလုပ္ရမွန္းကို သိေတာ့မွာမဟုတ္ဘူး။ ဒါဟာ သူမကို အေႏွးနဲ႔အျမန္ ေစာင့္ႀကိဳေနတဲ့ အနာဂတ္ပဲ။ ဒီအတြက္ ရလဒ္ေတြကေတာ့ သိပ္ကိုဆိုးရြားသြားႏိုင္တယ္။ အခုေတာ့ ဒီအျဖစ္ကို သူမ လက္မတင္ေလး ေရွာင္လႊဲလိုက္ႏိုင္ၿပီ။ တစ္ခါမွမျမင္ဖူးတဲ့ သူ႔ အေမကိုေတာင္ ေက်းဇူးတင္ရမလားပဲ။ သိန္းငွက္တစ္ေကာင္ကို မ်က္လံုးရွင္လြန္းလို႔ေပါ့။

အိပ္ယာမ၀င္ခင္ ညတိုင္း သူ႔တီရွပ္ေလးရဲ႕ အေငြ႕အသက္ကို ခီဟာရာဇာ ရွဴရႈိက္ေနတတ္တယ္။ အဲဒါေလးကို သူမ ေဘးနားမွာထားၿပီး အိပ္တယ္။ မနက္ ေက်ာင္းမသြားခင္မွာ စကၠဴနဲ႔ထုပ္ၿပီး တစ္ေနရာမွာ သိမ္းထားခဲ့တယ္။ ေနာက္ ညဘက္ျပန္ေရာက္လို႔ ညစာစားၿပီးတဲ့အခါ တစ္ခါျပန္ဆြဲထုတ္မယ္၊ ပြတ္သပ္ၿပီး တရႈတ္ရႈတ္နမ္းမယ္။ အခ်ိန္ေတြၾကာလာတာနဲ႔အမွ် အနံ႔ေလးေတြ လြင့္ပါးသြားမွာ သူမ စိုးရိမ္မိတယ္၊ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလို မျဖစ္ပါဘူး။ ရွပ္အက်ႌမွာ စြန္းေနတဲ့ သူ႔ေခၽြးနံ႔က အဲဒီေနရာမွာပဲ တစ္သက္လံုးစြဲေနၿပီ။

ေနာက္တစ္ေခါက္ ထပ္ခိုး၀င္ဖို႔ကိစၥကိုေတာ့ ဘယ္လိုမွထည့္စဥ္းစားလို႔မရေတာ့ဘူး။ ခီဟာရာဇာရဲ႕ စိတ္ေတြက တျဖည္းျဖည္း ပံုမွန္အေျခအေနကို ျပန္ေရာက္လာတယ္။ အတန္းထဲမွာလည္း စိတ္ကူးထဲေမ်ာေနတာ နည္းလာတယ္၊ ဆရာဘာေျပာေနလဲဆိုတာ ေခါင္းထဲေရာက္စျပဳလာတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူမရဲ႕ မူလအာရံုကေတာ့ ဆရာ့အသံမွာမဟုတ္ေသးဘူး၊ အတန္းေဖာ္ေကာင္ေလးရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈဆီမွာပဲ ရွိေသးတယ္။ သူမ မ်က္လံုးေတြက သူ႔ဆီကို ခိုးေခ်ာင္ခိုး၀ွက္ၾကည့္ေနမိတုန္းပဲ၊ တီရွပ္ေပ်ာက္သြားတာေၾကာင့္ သူ႔ဆီမွာ အေျပာင္းအလဲတစ္ခုခုမ်ား ရွိမလား၊ မသိုးမသန္႔တစ္ခုခုျဖစ္မလား အကဲခတ္ေနမိတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူကေတာ့ အရင္တုန္းကလိုပဲ မေျပာင္းမလဲ။ ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္ေမာေနတုန္း၊ သူ႔နာမည္ေခၚတဲ့အခါမွာ မဆိုင္းမတြ ျပန္ေျဖတုန္းပဲ။ ေဘာလံုးပြဲေတြမွာဆို အက်ယ္ႀကီးေအာ္ဟစ္ေနတတ္ၿပီး ေခၽြးေတြလည္း ရႊဲေနတတ္တုန္းပဲ။ သဘာ၀မက်တာဆိုလို႔ ဘာတစ္ခုမွ သူ႔ဆီမွာ သူမ မေတြ႕ရဘူး။ မေၾကာင့္က်ရတဲ့ ဘ၀တစ္ခုဆီဦးတည္ေနတဲ့ တက္လူေလးတစ္ေယာက္လို႔ပဲ ျမင္ေနရတယ္။

ဒါေပမဲ့ သူ႔အေပၚမွာ က်ေရာက္ေနတဲ့ တစ္ခုေသာအရိပ္ကို ခီဟာရာဇာကေတာ့ သိေနတယ္။ အရိပ္မဟုတ္ေတာင္မွ အရိပ္နဲ႔ နီးစပ္တဲ့တစ္ခုေပါ့။ ဒီအေၾကာင္း အျခားတစ္ေယာက္သိဖို႔ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ သူမ တစ္ေယာက္တည္းပဲ (သူ႔အေမလည္း သိခ်င္သိေနႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာပါေတာ့)။ သူ႔အိမ္ထဲကို တတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ခိုး၀င္တုန္းက သူ႔ ဘီရိုရဲ႕ေနာက္ဘက္ဆံုးမွာ အံ၀ွက္တစ္ခုနဲ႔ ပါးပါးနပ္နပ္ သို၀ွက္ထားတဲ့ အျပာမဂၢဇင္းေတြကို သူမ ျမင္ခဲ့ရတယ္။ အထဲမွာ ကိုယ္လံုးတီးအမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕ ဓာတ္ပံုေတြနဲ႔ျပည့္ေနတယ္၊ ေျခေထာက္ေတြကို ကားထားၿပီး၊ သူတို႔အဂၤါေတြကို ျမင္သာေအာင္ ရက္ရက္ေရာေရာျပထားတဲ့ ျမင္ကြင္းေတြ။ တခ်ဳိ႕ပံုေတြက်ေတာ့လည္း လိင္ဆက္ဆံတဲ့ကိစၥကို ပံုေဖာ္ထားတယ္၊ သံေခ်ာင္းလိုမာေက်ာတဲ့ လိင္တံေတြက အမ်ဳိးသမီးကိုယ္ခႏၶာေတြထဲ သဘာ၀မက်ဆံုး အေနအထားနဲ႔ ၀င္ေရာက္ေနပံုေတြ။ ခီဟာရာဇာအေနနဲ႔ ဒီလုိမ်ဳိးပံုေတြကို အရင္တုန္းက တစ္ခုမွ မျမင္ခဲ့ဖူးဘူး။ သူ႔ စာၾကည့္စားပြဲမွာထိုင္ရင္း မဂၢဇင္းေတြကို ခပ္ေျဖးေျဖးလွန္ၿပီး ဓာတ္ပံုတစ္ပံုခ်င္းစီကို စိတ္၀င္စားမႈအျပည့္နဲ႔ ၾကည့္ေနခဲ့မိတယ္။ ဒီပံုေတြကိုၾကည့္ၿပီး သူ အာသာေျဖမွာပဲလို႔ သူမ ခန္႔မွန္းမိတယ္။ ဒီအေတြးေၾကာင့္ေတာ့ သူ႔ကို  မႏွစ္ၿမိဳ႕တဲ့ခံစားခ်က္မ်ဳိး မေပၚမိဘူး။ တစ္ကိုယ္ရည္အာသာေျဖမႈကို ပံုမွန္အျပဳအမူတစ္ရပ္လို႔ပဲ သူမ လက္ခံထားတယ္။ ဒီသုတ္ရည္ေတြဟာ တစ္ေနရာရာကိုေတာ့ သြားရမွာပဲ၊ မိန္းကေလးေတြ ရာသီလာသလိုပဲ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ေျပာရရင္ေတာ့ သူက ပံုမွန္ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ပဲ။ သူရဲေကာင္းေရာ၊ သူေတာ္စင္ေရာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီလို သိလိုက္ရတာဟာ စိတ္သက္သာစရာတစ္ခုလို႔ သူမ ခံစားလိုက္ရတယ္။

"အိမ္ထဲ ခိုး၀င္တာကို ရပ္လိုက္ေတာ့ ကၽြန္မ စိတ္ဆႏၵေတြလည္း ေသြးေအးစျပဳလာတယ္။ ရွည္လ်ားတဲ့ ဆင္ေျခေလ်ာကမ္းေျခအတိုင္း ဒီေရက တျဖည္းျဖည္းက်သြားသလိုမ်ဳိးပဲ။ တစ္နည္းနည္းနဲ႔၊ သူ႔ အက်ႌကို အနံ႔ခံတဲ့အခ်ိန္ နည္းနည္းလာတယ္၊ သူ႔ခဲတံေလးနဲ႔ တံဆိပ္ေလးကို ပတ္သပ္ေနမိတာေတြ ေလ်ာ့လာတယ္။ အဖ်ားက်စျပဳၿပီ။ ကၽြန္မၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရတဲ့အရာက အဖ်ားနဲ႔တူတဲ့အရာတစ္ခုမဟုတ္ဘူး၊ တကယ့္ကို အဖ်ားစစ္စစ္။ အဲဒါရွိေနသေရြ႕ ကၽြန္မ ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္း ဆင္ျခင္ႏိုင္စြမ္းမရွိဘူး။ လူတိုင္း တစ္ခ်ိန္မဟုတ္တစ္ခ်ိန္ေတာ့ ဒီလိုမ်ဳိး ရူးသြပ္တဲ့ကာလတစ္ရပ္ ၾကံဳခဲ့ၾကမွာပါ။ ဒါမွမဟုတ္လည္း ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္းပဲ ကြက္ျဖစ္ခဲ့တာမ်ဳိးလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပါ့။ ရွင္ေရာ၊ အဲဒီလိုမ်ဳိး အေတြ႕အၾကံဳ ရွိဖူးလား"

တစ္ခုခု သတိရမလား ဟာဘရာ စဥ္းစားၾကည့္လိုက္တယ္၊ ဒါေပမဲ့ ဘာမွေပၚမလာဘူး။ "ဟင့္အင္း။ ဒီေလာက္ ျပင္းထန္တာမ်ဳိးေတာ့ မၾကံဳဖူးဘူး" လို႔ ေျပာတယ္။
ခီဟာရာဇာက သူ႔အေျဖကို သိပ္ေတာ့ ေက်နပ္ပံုမရဘူး။
"ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္မ ဘြဲ႕ရၿပီးတဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး သူ႔အေၾကာင္းအားလံုးကို ေမ့သြားေတာ့တာပဲ။ သိပ္ျမန္သိပ္လြယ္လြန္းလို႔ တမ်ဳိးႀကီးေတာင္ျဖစ္ေနတယ္။ ကၽြန္မဆယ့္ခြန္နစ္ႏွစ္သမီးတုန္းက ဘာေၾကာင့္ ဒီေလာက္ဆိုးဆိုးရြားရြား သူ႔ကို ျဖစ္ခဲ့ရတာလဲ။ ျပန္စဥ္းစားေပမယ့္လည္း သတိမရေတာ့ဘူး။ ဘ၀က ဆန္းၾကယ္တယ္လို႔ ရွင္မထင္ဘူးလား။ တစ္ခုခုက ရွင့္ကို ခဏတြင္းခ်င္း အရူးအမူးျဖစ္သြားေအာင္ လုပ္ပစ္လိုက္ႏိုင္တယ္၊ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရဖို႔ အရာအားလံုးကို စေတးခ်င္လာေအာင္ လုပ္ပစ္ႏိုင္တယ္။ အခ်ိန္ေလးနည္းနည္းၾကာေတာ့၊ ဒါမွမဟုတ္ အျမင္ေလး အနည္းငယ္ေျပာင္းသြားေတာ့ အဲဒီအေရာင္အ၀ါေတြ ဘယ္လိုေမွးမွန္သြားတယ္ဆိုတာကို ရွင္ ရုတ္တရက္ ပါးစပ္အေဟာင္းသားျဖစ္ရေတာ့တာ။ ကၽြန္မ ဘာကို ၾကည့္ေနခဲ့တာလဲဆိုတာ ရွင္ေတြးၾကည့္စမ္းပါ။ ဒါကေတာ့ ကၽြန္မရဲ႕ "ခ်ဳိးေဖာက္၀င္ေရာက္" ခဲ့တဲ့ အခိုက္အတန္႔ေပါ့"
သူမက ကုတင္ေဘးက နာရီကို ၾကည့္လိုက္တယ္။ သူမ ျပန္ရမယ့္အခ်ိန္ ေရာက္လုၿပီ။

"အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ေတာ့ ဇာတ္လမ္းက ဒီေနရာမွာ မဆံုးေသးဘူး။ ေနာက္ႏွစ္အနည္းငယ္အၾကာ၊ ကၽြန္ သူနာျပဳေက်ာင္းဒုတိယႏွစ္တက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆန္းၾကယ္တဲ့ ကံၾကမၼာအလွည့္အေျပာင္းတစ္ခုက ကၽြန္မတို႔ကို အတူျပန္ဆံုေအာင္ ဖန္တီးခဲ့ေသးတယ္။ ဒီကိစၥမွာ သူ႔အေမက အဓိကအခန္းက႑က ပါ၀င္ခဲ့တယ္၊ တကယ္ဆို ဒီအျဖစ္အပ်က္တစ္ခုလံုးဟာ အဆန္းႀကီးလို႔ပဲေျပာရမယ္၊ ဟိုတုန္းက တေစၦပံုျပင္အေဟာင္းေတြထဲက တစ္ပုဒ္လိုပဲ။ အျဖစ္အပ်က္ေတြဟာ ယံုႏုိင္စရာေတာင္မေကာင္းဘူး။ အဲဒီအေၾကာင္းေရာ ရွင္နားေထာင္ခ်င္ေသးလား"
"သိပ္နားေထာင္ခ်င္တာေပါ့" လို႔ ဟာဘရာက ေျပာတယ္။

"ကၽြန္မ ေနာက္တစ္ေခါက္လာတဲ့အထိ ေစာင့္တာ ပိုေကာင္းမယ္။ အခု ေနာက္က်ေနၿပီ။ အိမ္ျပန္ၿပီး ကၽြန္မ ညစာျပင္ဆင္ရေတာ့မယ္" လို႔ ခီဟာရာဇာက ေျပာလိုက္တယ္။
အိပ္ယာေပၚက ထၿပီး သူမ အ၀တ္အစားေတြကို ၀တ္တယ္။ အတြင္းခံ၊ ေျခအိတ္၊ ေအာက္ခံအက်ႌနဲ႔ ေနာက္ဆံုး စကတ္နဲ႔ ဘေလာက္စ္အက်ႌကို ၀တ္လိုက္တယ္။ ဟာဘရာကေတာ့ ကုတင္ေပၚကေန သူမရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈေတြကို အလိုက္သင့္ၾကည့္ေနမိတယ္။ အမ်ဳိးသမီးေတြ အ၀တ္အစားေတြကို ျပန္၀တ္တဲ့ပံုစံဟာ ခၽြတ္တဲ့ပံုစံထက္ေတာင္ ပိုၿပီး စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတယ္လို႔ သူ႔စိတ္ထဲမွာ ထင္မွတ္လိုက္မိတယ္။
"ကၽြန္မကို ၀ယ္ခိုင္းခ်င္တဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္အုပ္မ်ား ရွင့္ဆီမွာ ရွိလား" တံခါးဆီကို သြားေနရင္း သူမက ဟာဘရာ့ကို ေမးတယ္။

"ဟင့္အင္း။ မရွိပါဘူး" လို႔ သူက ေျဖတယ္။ သူတကယ္လိုခ်င္တာက ပံုျပင္ရဲ႕က်န္တဲ့အပိုင္းကို ဆက္ေျပာျပေစခ်င္တာပဲလို႔ သူေတြးေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ ပါးစပ္ကေတာ့ ေျပာမထြက္လိုက္ဘူး။ အဲဒီလိုေျပာလိုက္ျခင္းအားျဖင့္ ပံုျပင္ရဲ႕က်န္တဲ့အပိုင္းကို သူ ၾကားႏိုင္ဖို႔အခြင့္အေရး ထိခိုက္သြားႏိုင္တယ္။

အဲဒီညကေတာ့ ဟာဘရာ အိပ္ယာေစာေစာ၀င္ၿပီး ခီဟာရာဇာအေၾကာင္း ေတြးေနမိတယ္။ သူမကို သူ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ျပန္ေတြ႕ရေတာ့ခ်င္မွ ေတြ႕ရမယ္။ အဲဒီအေတြးေၾကာင့္ သူ စိုးရိမ္မိတယ္။ အဲဒီျဖစ္ႏိုင္ေျခက သိပ္ကို လက္ေတြ႕က်တာေပါ့။ သူတို႔ႏွစ္ဦးၾကားမွာ ပုဂိၢဳလ္ေရးပတ္သက္တဲ့ အေနအထားမရွိဘူး။ သူတို႔ႏွစ္ဦးကို တြဲခ်ည္ထားဖို႔ အာမဘေႏၱခံထားတဲ့ ကတိမရွိဘူး၊ ႏွလံုးသားခ်င္းနားလည္ထားတာမရွိဘူး။ သူတို႔အျဖစ္က အျခားတစ္ေယာက္က ဖန္တီးထားတဲ့ ဆက္ဆံေရးတစ္ခုပဲ၊ အဲဒီလူရဲ႕ စိတ္ကစားမႈအတိုင္း အခ်ိန္မေရြး ရပ္ဆိုင္းသြားႏိုင္တယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ပူးကပ္ေနတဲ့အျဖစ္က အပ္ခ်ည္ႀကိဳးနဲ႔ ခ်ည္ထားရံုမွ်ပဲ။ အေသအခ်ာမေျပာႏိုင္ေပမယ့္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိေနတာက၊ အဲ့ဒီေႏွာင္ႀကိဳးဟာ ေနာက္ဆံုးမွာ ျပတ္ေတာက္သြားၿပီး သူမ သူ႔ကိုေျပာခဲ့တဲ့ ထူးျခားဆန္းၾကယ္ ပံုျပင္ေတြဟာလည္း သူ႔ဆီမွာပဲ ေပ်ာက္ဆံုးသြားႏိုင္တယ္။ ဒါေတြ ဘယ္ေတာ့ျဖစ္လာမလဲဆိုတာပဲ စဥ္းစားစရာရွိတယ္။
တျခားျဖစ္ႏိုင္ေသးတာတစ္ခုက အေျခအေနတစ္ခုမွာ သူကိုယ္တိုင္ သူ႔လြတ္လပ္မႈကို လံုး၀ဆံုးရႈံးသြားရရင္ ခီဟာရာဇာတင္မကဘူး မိန္းမေတြအားလံုး သူ႔ဘ၀ထဲက ေပ်ာက္ကြယ္သြားႏိုင္တယ္။ သူတို႔ ကိုယ္ခႏၶာေတြရဲ႕ ေႏြးေထြးဆြတ္စိုမႈထဲ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္လည္မ၀င္ေရာက္ႏိုင္ေတာ့တဲ့ဘ၀မ်ဳိး ေရာက္သြားႏိုင္တယ္။ ဟာဘရာ့တြက္ ပိုၿပီး စိတ္ပ်က္စရာေကာင္းတာက လိင္ကိစၥေတြ ရပ္ဆိုင္းခံရလိုက္တာထက္၊ ေ၀မွ်ထားတဲ့ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္စရာ အခိုက္အတန္႔ေလးေတြ ေပ်ာက္ဆံုးသြားမွာကိုပဲ။ သူ႔အတြက္ အမ်ဳိးသမီးေတြနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္ဆံုးရတဲ့အခါမွာ အရွိတရားကို လက္တစ္ဖက္နဲ႔ ေပြ႕ဖက္ခြင့္ရတယ္၊ အျခားတစ္ဖက္ကေတာ့ အဲ့ဒီအရွိတရားကို ျငင္းဆန္ထားရင္းနဲ႔ေပါ့။ ဒါကေတာ့ ခီဟာရာဇာ သူ႔ကို အလွ်ံပယ္ျဖည့္ဆည္းေနတဲ့ အရာပဲ။ တကယ္ေတာ့ သူမဟာ သူ႔အတြက္ တန္ဖိုးအရမ္းႀကီးမားတဲ့ လက္ေဆာင္တစ္ခုပဲ။ ဒါကို ဆံုးရႈံးလိုက္ရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သူ႔အတြက္ အရာအားလံုးထက္ပို ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းတဲ့ ကိစၥပဲျဖစ္လိမ့္မယ္။
ဟာဘရာက မ်က္လံုးေတြကို မွိတ္ထားလိုက္ၿပီး ခီဟာရာဇာအေၾကာင္း ေတြးေနတာကို ရပ္လိုက္တယ္။ အဲ့ဒီအစား စုပ္ကပ္ငါးေတြအေၾကာင္း သူ ေျပာင္းေတြးၾကည့္တယ္။ ေမးရိုးမရွိတဲ့ စုပ္ကပ္ငါးေတြ ေက်ာက္တံုးေတြေပၚမွာ တြယ္ကပ္ေနၾကတယ္။ ေရေမွာ္ေတြၾကားမွာ ပုန္းေအာင္းရင္း၊ ေရစီးေၾကာင္းအတိုင္း ေရွ႕ေနာက္ ယိမ္းထိုးရင္း။ သူ႔ကိုယ္သူ ဖားျပဳပ္တစ္ေကာင္ေပၚလာမွာကို ေစာင့္ေနတဲ့ အဲ့ဒီအထဲက တစ္ေကာင္လို႔ စိတ္ကူးၾကည့္လိုက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ ဘယ္ေလာက္ၾကာေအာင္ေစာင့္ေစာင့္ ဖားျပဳပ္တစ္ေကာင္မွ ျဖတ္မသြားဘူး။ ဖားျပဳပ္၀၀လည္းမျဖတ္ဘူး၊ ဖားျပဳပ္ပိန္ပိန္လည္းမျဖစ္ဘူး၊ ဘာဖားျပဳပ္မွကို မျဖတ္ဘူး။ ေနာက္ဆံုးမွာ ေန၀င္သြားတယ္၊ သူ႔ကမၻာဟာ အေမွာင္ရဲ႕ တင္းၾကပ္တဲ့ေပြ႕ဖက္မႈထဲ ျပန္ေရာက္သြားေတာ့တယ္။

ေတဇာ (လေရာင္လမ္း)
Scheherazade by Haruki Murakami ကို ဆီေလ်ာ္သလို ဘာသာျပန္ဆိုပါသည္။
Translated from the Japanese by Ted Goossen
Source: The New Yorker

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”