Skip to main content

အခ်စ္ႏွင့္ ထိေတြ႕ျခင္း [ဇာတ္သိမ္း] (Samsa in Love)

ခါးကို ျပန္ကိုင္းရင္း ေလးလံတဲ့ အနက္ေရာင္အိတ္ႀကီးကို ညာလက္နဲ႔ဆြဲယူၿပီး ေလွကားေပၚ သူမ ခက္ခက္ခဲခဲ တက္သြားတယ္၊ တြားသြားပိုးမႊားတစ္ေကာင္နဲ႔ အေတာ္ကို တူတာပဲ။ သူမေနာက္ကေန ဆမ္ဆာလည္း ကျပာကယာ လိုက္ရတယ္၊ လက္ေတြကို လက္ရန္းမွာကိုင္လို႔ေပါ့။ သူမရဲ႕ တေရြ႕ေရြ႕ေျခလွမ္းေတြကိုၾကည့္ၿပီး ဆမ္ဆာ သနားစိတ္ေတြ တဖြားဖြားေပၚလာတယ္၊ ၿပီးေတာ့ တစ္ခုခုကိုလည္း သူ႔ကို သတိရလာေစသလိုပဲ။

အမ်ဳိးသမီးကေတာ့ ေလွကားထိပ္မွာ ရပ္ရင္း ခန္းမထဲကို လွမ္းၾကည့္လိုက္တယ္။ “ဒီေတာ့ ဒီတံခါးေလးေပါက္ထဲက တစ္ခုမွာ တံခါးေသာ့ပ်က္ေနႏိုင္တယ္ ဆိုပါေတာ့” လို႔ သူမက ေျပာလိုက္တယ္။
ဆမ္ဆာ့မ်က္ႏွာ နီျမန္းသြားတယ္။ “ဟုတ္ကဲ့။ အဲဒီထဲက တစ္ခုေပါ့။ ခန္းမေထာင့္ ဘယ္ဘက္က တစ္ေပါက္မ်ား ျဖစ္ေနမလားမသိဘူး” လို႔ သူက အေယာင္ေယာင္အမွားမွား ေျပာမိတယ္။ သူ ဒီမနက္ႏိုးလာခဲ့တဲ့ ဗလာက်င္းေနတဲ့အခန္းရဲ႕ တံခါးပဲ။
“ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပါ့” လို႔ မီးပံုအေသတစ္ခုလို အသက္မဲ့တဲ့ေလသံနဲ႔ အမ်ဳိးသမီးက ေျပာတယ္။ အေနာက္ကိုလွည့္ၿပီး ဆမ္ဆာ့မ်က္ႏွာကို အကဲခတ္လိုက္တယ္။
“တစ္နည္းမဟုတ္ တစ္နည္းေပါ့” လို႔ ဆမ္ဆာေျပာလိုက္တယ္။


အမ်ဳိးသမီးက သက္ျပင္းခ်ျပန္တယ္။ “ဂရီေဂၚဆမ္ဆာ။ ရွင္နဲ႔ စကားေျပာရတာ တကယ္ေပ်ာ္စရာေကာင္းပါတယ္။ ေ၀ါဟာရလည္း ၾကြယ္တယ္၊ လိုရင္းကိုလည္း အျမဲတမ္း ရွင္းေအာင္ေျပာတယ္” လို႔ေျပာၿပီး သူမ ေလသံတစ္မ်ဳိးေျပာင္းသြားတယ္။ “ကဲပါ၊ ဒါေတြ ထားလိုက္ပါေတာ့၊ ခန္းမေထာင့္က အဲဒီအခန္းကိုပဲ အရင္သြားၾကည့္ၾကဦးစို႔”
အမ်ဳိးသမီးက တံခါးဆီကို ေလွ်ာက္သြားတယ္။ တံခါးလက္ကိုင္ကို လွည့္လို႔ ေရွ႕တိုးေနာက္ဆုတ္လုပ္ၿပီး တြန္းလိုက္ေတာ့ တံခါးက အတြင္းကို ပြင့္သြားတယ္။ အခန္းကေတာ့ အရင္အတိုင္းပါပဲ၊ သန္႔ရွင္းတယ္ဆိုတဲ့ အဆင့္ေအာက္ကို ေရာက္ေနတဲ့ ဖ်ာတစ္ခ်ပ္နဲ႔ ကုတင္တစ္လံုးပဲ ရွိေနတယ္။ ၾကမ္းျပင္ကလည္း ေျပာင္သက္သက္ပဲ။ ျပတင္းေပါက္မွာေတာ့ သံနဲ႔ရိုက္ထားတဲ့ ကန္႔လန္႔ျဖတ္ သစ္သားျပားေတြ။ ဒါေတြကို အမ်ဳိးသမီးအေနနဲ႔ သတိျပဳမိမွာပဲ၊ ဒါေပမဲ့ အံ့ၾသတဲ့ အရိပ္အေယာင္ေတာ့ မျပဘူး။ သူမ အမူအရာကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ဒီလိုအခန္းမ်ဳိးကို ဒီတစ္ၿမိဳ႕လံုး ဘယ္မွာမဆို ျမင္ေတြ႕ႏိုင္တယ္လို႔ ေဖာ္ျပေနတယ္။

သူမက ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္ခ်လိုက္ၿပီး အိတ္အနက္ကို ဖြင့္တယ္၊ အျဖဴေရာင္သကၠလက္အ၀တ္တစ္စကို ဆြဲထုတ္လိုက္ၿပီး ၾကမ္းျပင္ေပၚ ျဖန္႔ခင္းလိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ကိရိယာအေတာ္မ်ားမ်ားကို ဆြဲထုတ္ၿပီး အ၀တ္စေပၚမွာ ဂရုတစိုက္ စီေနတယ္။ သနားစရာ အာဇာနည္တစ္ဦးေရွ႕မွာ ႏွိပ္စက္မယ့္ငရဲမင္းက သူ႔ရဲ႕ ေသမင္းတမန္လက္နက္ေတြနဲ႔ ဟန္ေရးျပေနသလိုပဲ။
အလယ္အလတ္အထူရွိတဲ့ ၀ိုင္ယာႀကိဳးတစ္ခုကို သူမ ေရြးၿပီး ေသာ့ဂေလာက္ထဲ ထိုးထည့္လိုက္တယ္။ က်င့္သားျပည့္၀ေနတဲ့ လက္ေတြနဲ႔ ရႈေထာင့္အမ်ဳိးမ်ဳိးကေန ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ ေမႊေနွာက္ေနေတာ့တယ္။ အာရံုစူးစိုက္ထားလို႔ သူမ မ်က္လံုးေတြက က်ဥ္းေျမာင္းေနၿပီး နားေတြကေတာ့ အသံတိုးတိုးေလးတစ္ခုကိုေတာင္ ၾကားႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ႏိုးၾကားေနပံုပဲ။ ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ ပိုပါးတဲ့ ၀ါယာႀကိဳးကို ေရြးလိုက္ၿပီး အဲဒီအစီအစဥ္အတိုင္း ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထပ္လုပ္ျပန္တယ္။
“ဒီေသာ့ဂေလာက္ကိုဖြင့္ဖို႔ ေသာ့တံရွိလား” လို႔ ေမးလိုက္တယ္။

“ေသာ့တံဘယ္မွာလဲဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ နည္းနည္းေလးမွ စဥ္းစားမရဘူး” လို႔ သူက အရိုးခံအတိုင္း ျပန္ေျဖလိုက္တယ္။
“အာ့၊ ဂရီေဂၚဆမ္ဆာ ရွင္ကေတာ့ ကၽြန္မကို ေသခ်င္စိတ္ေပါက္ေအာင္ လုပ္ေနတာပဲ” လို႔ သူမက ျပန္ေျပာတယ္။
အဲဒီေနာက္ေတာ့ သူမက သူ႔ကို သိပ္ဂရုမစိုက္ေတာ့ဘူး။ အ၀တ္စေပၚမွာ စီတန္းထားတဲ့ ကိရိယာေတြထဲက ၀က္အူလွည့္တစ္ခုကို ေရြးယူလိုက္ၿပီး တံခါးက ေသာ့ဂေလာက္ကို ျဖဳတ္ဖို႔ လုပ္တယ္။ သူမ လႈပ္ရွားမႈေတြက ခပ္ေျဖးေျဖးနဲ႔ သတိအျပည့္ပဲ။ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္မွာေတာ့ အရင္ကလိုပဲ အေၾကာလိုက္ဖို႔ ခဏတျဖဳတ္ ရပ္ပစ္ရတယ္ေပါ့။

သူမေနာက္ကေန ရပ္၊ သူမ အဲဒီလို လုပ္ေနတာေတြကို ေစာင့္ၾကည့္ေနရင္းမွာပဲ ဆမ္ဆာ့ကိုယ္ခႏၶာမွာလည္း ထူးဆန္းတဲ့ တံု႔ျပန္မႈတစ္မ်ဳိး ျဖစ္ေပၚလာတယ္။ သူ႔တစ္ကိုယ္လံုး ပူထူၿပီး ႏွာသီး၀ေတြက ပိုက်ယ္လာတယ္။ အာေခါင္ေတြက ေျခာက္လာလို႔ အသံထြက္ေအာင္ေတာင္ တံေတြးေတြကို ၿမိဳခ်မိတယ္။ နားသီးေတြက က်င္တက္လာတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူ႔ရဲ႕ လိင္အဂၤါ၊ အဲဒါကလည္း ဒီအခ်ိန္အထိ ေပ်ာ့ဖတ္ၿပီး တြဲေလ်ာင္းက်ေနတဲ့ အေျခအေနကေန တင္းမာႀကီးထြားလာတယ္။ သူ႔ဟာက ေထာင္လာတာနဲ႔အမွ် ဂါ၀န္ရဲ႕ အေရွ႕ဆီမွာ တျဖည္းျဖည္းေဖာင္းလာတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူက အေမွာင္ထဲေရာက္ေနေတာ့ သိပ္ၿပီးမသိသာလွဘူးျဖစ္ေနတယ္။
ေသာ့ဂေလာက္ကို ျဖဳတ္လိုက္ႏိုင္ၿပီးတဲ့ေနာက္ အမ်ဳိးသမီးငယ္က ျပတင္းေပါက္ဆီကို ယူသြားၿပီး သစ္သားျပားႏွစ္ခ်ပ္ၾကားထဲက ၀င္ေနတဲ့ ေနေရာင္ထဲမွာ စစ္ေဆးၾကည့္ရႈလိုက္တယ္။ ၀ါယာႀကိဳးမွ်င္နဲ႔ ထိုးထားၿပီး အထဲက ဘာသံမ်ားထြက္လာမလဲလို႔ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းလႈပ္ၾကည့္တယ္။ သူမ မ်က္ႏွာက ေလးနက္ေနၿပီး ႏႈတ္ခမ္းေတြကို ခပ္တင္းတင္းေစ့ထားတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ သက္ျပင္းထပ္ခ်လိုက္ျပန္ၿပီး ဆမ္ဆာ့ဆီကို မ်က္ႏွာလွည့္လာတယ္။
“အတြင္းမွာ ျဖစ္ေနတာ။ ရွင္ေျပာသလိုပဲ ဒါ အပ်က္ပဲ”
“ေကာင္းပါတယ္” လို႔ ဆမ္ဆာ ေျပာလိုက္တယ္။

“ဟင့္အင္း။ မေကာင္းဘူး” လို႔ အမ်ဳိးသမီးက ျပန္ေျပာတယ္။ “ကၽြန္မဒါကို ဒီမွာတစ္ထိုင္တည္း ျပင္ေပးႏိုင္မွာမဟုတ္ဘူး။ ေသာ့က အထူးျပဳလုပ္ထားတဲ့ ေသာ့မ်ဳိး။ အိမ္ျပန္ယူသြားၿပီး ကၽြန္မ အေဖ၊ ဒါမွမဟုတ္ အစ္ကိုတစ္ေယာက္ေယာက္ကို လုပ္ခိုင္းမွ ရမွာ။ သူတို႔ ျပင္ခ်င္ျပင္ႏိုင္မွာပဲ။ ကၽြန္မက အလုပ္သင္ပဲရွိေသးလို႔ သာမန္ေသာ့ေတြေလာက္ပဲ ျပန္ႏိုင္တာ”
“ေၾသာ္ ဟုတ္ကဲ့” လို႔ ဆမ္ဆာေျပာလိုက္တယ္။
ဒါဆို ဒီအမ်ဳိးသမီးငယ္မွာ အေဖတစ္ေယာက္နဲ႔ အစ္ကိုေတြရွိတာေပါ့။ သူတို႔ တစ္မိသားစုလံုးက ေသာ့ျပင္ဆရာေတြေပါ့။
“တကယ္ေတာ့ ဒီေန႔ ဒီကို ကၽြန္မအစ္ကိုတစ္ေယာက္လာဖို႔ပဲ၊ ဒါေပမဲ့ ဒုန္းဒုန္းဒိုင္းဒိုင္းေတြ ရုတ္တရက္ျဖစ္လာလို႔ သူတို႔က ကၽြန္မကိုပဲ လႊတ္လိုက္တာ။ ဒီတစ္ၿမိဳ႕လံုးမွာ စစ္ေဆးေရးဂိတ္ေတြနဲ႔ ပြစာက်ဲေနတယ္”
ေျပာရင္းဆိုရင္း သူမက လက္ထဲကိုင္ထားတဲ့ ေသာ့ဂေလာက္ကို ငံု႔ၾကည့္ေနတယ္။ “ဒါနဲ႔ ေနပါဦး။ ဒီေသာ့ဂေလာက္က ဘာလို႔ ဒီလိုပ်က္သြားရတာလဲ။ ဒါ ပံုမွန္မဟုတ္ဘူး။ တစ္ေယာက္ေယာက္က အတြင္းထဲကို လက္နက္တစ္ခုခုနဲ႔ ထိုးေဖာက္ထားသလိုပဲ၊ တျခားျဖစ္စရာအေၾကာင္းေတာ့ မရွိဘူး”

သူမက အေၾကာထပ္လိုက္သြားျပန္တယ္။ လက္ေမာင္းေတြက ေရကူးသမားတစ္ဦး လက္ခတ္ေလ့က်င့္ေနသလိုပဲ။ အဲဒီပံုစံကပဲ ဆမ္ဆာ့စိတ္အာရုံကို ညွိဳ႕ယူထားၿပီး စိတ္လႈပ္ရွားလာေစတယ္။
ဆမ္ဆာ သူ႔စိတ္ကုိ ပိုင္းျဖတ္လိုက္တယ္။ “ကၽြန္ေတာ္ ခင္ဗ်ားကို ေမးခြန္းတစ္ခုေလာက္ ေမးလို႔ရမလား” လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။
“ေမးခြန္းတစ္ခု ဟုတ္လား..” ဇေ၀ဇ၀ါနဲ႔ တစ္ခ်က္ၾကည့္လိုက္ၿပီး ျပန္ေမးတယ္။ “ဘာေမးမလဲေတာ့ စဥ္းစားမရဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေမးၾကည့္ေလ..”
“ခင္ဗ်ား အဲဒီလို ဘာလို႔ ခဏခဏတြန္႔ေနရတာလဲ”
“ဟုတ္တယ္။ အဲဒီလိုျဖစ္တာကိုေျပာတာ”
“ကၽြန္မ ဘရာဇီယာက အံ၀င္ခြင္က်မျဖစ္လို႔ေလ၊ ဒါပါပဲ”

“ဘရာဇီယာ” လို႔ ဆမ္ဆာက ပလံုးပေထြးေျပာလိုက္တယ္။ ဒီစကားလံုးကို သူ႔ မွတ္ဉာဏ္ထဲကေန ေဖာ္မရဘူးျဖစ္ေနတယ္။
“အင္းေလ ဘရာဇီယာ။ အဲဒါဘာလဲဆိုတာ ရွင္သိတယ္မဟုတ္လား။ ဒါမွမဟုတ္ ခါးကုန္းမိန္းမက ဘရာဇီယာ၀တ္လို႔ ရွင္ အထူးအဆန္းျဖစ္ေနတာလား။ လာလာခ်ည္ေသးလို႔ ရွင္ေတြးေနတာလား” လို႔ အမ်ဳိးသမီးက ေမးလိုက္တယ္။
“ခါးကုန္း” လို႔ ဆမ္ဆာ တအံ့တၾသ ေရရြတ္မိျပန္တယ္။ ဗလာက်င္းေနတဲ့ သူ႔ဦးေခါင္းထဲကို ေနာက္ထပ္ထိုးစိုက္လိုက္တဲ့ စကားလံုးတစ္လံုးပဲ။ သူမ ဘာေျပာေနတယ္ဆိုတာကို သူ တစ္လံုးတစ္ပါဒမွ မသိဘူး။ ဒါေပမဲ့လည္း သူ တစ္ခုခုျပန္ေျပာသင့္တယ္ဆိုတာေတာ့ သိေနတယ္။
“ဟင့္အင္း။ ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီလို လံုး၀မထင္ပါဘူး” လို႔ သူက တီးတိုးေျပာလိုက္တယ္။
“ကဲ နားေထာင္။ ကၽြန္မတို႔ ခါးကုန္းေတြမွာလည္း တျခားအမ်ဳိးသမီးေတြလိုပဲ ရင္သားႏွစ္ဖက္ရွိတယ္။ အဲဒါေတြကို ထိန္းထားဖို႔ ကၽြန္မတို႔လည္း ဘရာဇီယာလိုတယ္။ ႏြားမႀကီးေတြလို ႏို႔သီးလႊဲရမ္းလႊဲရမ္းနဲ႔ ေလွ်ာက္သြားမေနႏိုင္ဘူး”
“အို ဒါေပါ့။ ဘယ္သြားႏိုင္မလဲ”
ဆမ္ဆာ ဘာမွ်နားမလည္ေတာ့။
“ဒါေပမဲ့ ဘရာဇီယာေတြက ကၽြန္မတို႔အတြက္ ရည္ရြယ္ထားတာမဟုတ္ဘူး၊ ေခ်ာင္က်ေနတယ္။ ကၽြန္မတို႔က သာမန္အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပံုနဲ႔ မတူဘူးေလ၊ သိတယ္မဟုတ္လား။ ဒါေၾကာင့္ ေနရာတက်ျဖစ္ေအာင္ မၾကာခဏ တြန္႔ၿပီး ျပန္တင္ေနရတာေပါ့။ ခါးကုန္းျဖစ္ရတာ ရွင္ေတြးၾကည့္ႏိုင္တာထက္ အမ်ားႀကီးပို ဒုကၡႀကီးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရွင္ ကၽြန္မကို ေနာက္ကေန စိုက္ၾကည့္ေနတာဟုတ္။ ရွင္ ဒါကို ရယ္ခ်င္ေနတာလား”
“မဟုတ္ရပါဘူးဗ်ာ။ ခင္ဗ်ား အဲဒီလို ဘာလို႔လုပ္ေနလဲ ကၽြန္ေတာ္က သိခ်င္ရံုပါ”
အခုေတာ့၊ ဘရာဇီယာဆိုတာ ရင္သားေတြကို ေနရာမွန္မွာ ထိန္းဖို႔ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ တန္ဆာပလာတစ္ခုလို႔ သူ ေတြးၾကည့္လိုက္ႏိုင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ခါးကုန္းဆိုတာကေတာ့ ဒီအမ်ဳိးသမီးလို ကိုယ္ခႏၶာဖြဲ႕စည္းပံုရွိတဲ့ လူေပါ့။ ဒီကမၻာေလာကႀကီးမွာ သူ သင္ယူစရာေတြ မ်ားလြန္းလွပါလား။

“ကၽြန္မကို ေလွာင္ေနတာမဟုတ္ဘူးဆိုတာ ရွင္ေသခ်ာရဲ႕လား” လို႔ အမ်ဳိးသမီးက ေမးတယ္။
“ကၽြန္ေတာ္ ခင္ဗ်ားကို မေလွာင္ပါဘူး”
အမ်ဳိးသမီးက ဆမ္ဆာ့ကို ေမာ့ၾကည့္လိုက္တယ္။ သူ႔ဆီမွာ ေလွာင္ေျပာင္တဲ့ အရိပ္အေယာင္နည္းနည္းေလးေတာင္ မေတြ႕ရလို႔ အမွန္ကိုေျပာေနတာပဲလို႔ သူမ သိလိုက္တယ္။ ဒီလူဟာ ဦးေႏွာက္နည္းနည္းေခ်ာင္ေနတာမ်ဳိးပဲျဖစ္မယ္၊ ဒီေလာက္ပဲ။ သူမထက္ သူက အသက္နည္းနည္း ႀကီးခ်င္ႀကီးလိမ့္မယ္။ လမ္းေလွ်ာက္ပံုက ခ်ိနဲ႔ေနသလို အသိဉာဏ္ပိုင္းမွာလည္း အခက္အခဲရွိေနပံုပဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူက မိေကာင္းဖခင္သားသမီးပဲ၊ သူ႔ အျပဳအမူေတြက အျပစ္ဆိုစရာမွ မရွိပဲ။ ၿပီးေတာ့ သူက ၾကည့္ေပ်ာ္ရႈေပ်ာ္လည္း ရွိတယ္၊ လူေသေကာင္မ်က္ႏွာလို မ်က္ႏွာက ျဖဴဖပ္ေနၿပီး ပိန္ခ်ဳံးေနတယ္ဆိုေပမယ့္ေပါ့။
အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ သူ႔ ဂါ၀န္ေအာက္ပိုင္းက ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္ျဖစ္ေနတာကို သူမ သတိျပဳမိသြားတယ္။
“အဲဒါ ဘာႀကီးလဲ။ အဲဒီအေဖာင္းႀကီးက ဘာျဖစ္ေနတာလဲ” လို႔ သူမ စူးစူး၀ါး၀ါး ေအာ္လိုက္တယ္။

ဆမ္ဆာလည္း သူ႔ဂါ၀န္ေအာက္ကို ငံု႔ၾကည့္လိုက္မိတယ္။ သူ႔အဂၤါက တကယ့္ကို ႀကီးထြားမာေက်ာေနၿပီ။ ဒီကိစၥဟာ သိပ္မသင့္ေလ်ာ္တဲ့ အေနအထားတစ္ခုလို႔ သူမေျပာလိုက္တဲ့ ေလသံကေန သူတြက္ၾကည့္လိုက္ႏိုင္တယ္။
“ကၽြန္မ သေဘာေပါက္ၿပီ။ ရွင္က ခါးကုန္းမိန္းမတစ္ေယာက္ကို လုပ္ရရင္ ဘယ္လိုမ်ားေနပါ့မလဲလို႔ အေတြးနယ္ခ်ဲ႕ေနတာမဟုတ္လား” သူမ ပါးစပ္က အဆက္မျပတ္ေျပာေနတယ္။
လုပ္ရရင္..” သူ အဓိပၸာယ္ေကာက္လို႔မရတဲ့ ေနာက္ထပ္ စကားလံုးတစ္ခုပါပဲ။
“ခါးကုန္းေတြက ခါးအလိုလိုကုန္းၿပီးသားျဖစ္ေနလို႔ ေနာက္ကေန အသာေလး လုပ္ရံုပဲလို႔ ရွင္ ေတြးေနတာမဟုတ္လား။ ခါးကုန္းျဖစ္ေနတာနဲ႔ပဲ လုပ္ခ်င္တာ လုပ္လို႔ရမယ္လို႔ ထင္ေနတဲ့ ရွင့္လို တဏွာေကာင္ေတြ ေလာကႀကီးမွာ ျပည့္ေနတာပဲလို႔ ေျပာလိုက္ပါရဲ႕။ ဒါေပမဲ့ ရွင့္လိုေကာင္ စဥ္းစားထားဖို႔က အဲဒီေလာက္ မလြယ္ဘူးဆိုတာပဲ”
“ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ဘာမွ နားမလည္ေတာ့ဘူးဗ်ာ။ တစ္နည္းနည္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ခင္ဗ်ားကို ထိခိုက္သြားေစတယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ တကယ္ကို ၀မ္းနည္းပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ခြင့္လႊတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေစာ္ကားလိုစိတ္ မရွိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ေနသိပ္မေကာင္းခဲ့ဘူး၊ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္ႏိုင္တဲ့ ကိစၥေတြလည္း ျပည့္ေနတယ္”
“ဟုတ္ပါၿပီ။ ကၽြန္မ ေတြးၾကည့္လို႔ရပါတယ္။ ရွင္က နည္းနည္းထံုတယ္၊ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား။ ဒါေပမဲ့ ရွင့္ အေျမွာက္ကေတာ့ စံခ်ိန္မီပဲ။ အဲဒါကေတာ့ ဘုရားေပးလက္ေဆာင္ထင္ပါရဲ႕”
“ကၽြန္ေတာ္ ေတာင္းပန္ပါတယ္” ဆမ္ဆာ ထပ္ေျပာလိုက္တယ္။

“ထားပါေတာ့။ အိမ္မွာလည္း တစ္စက္မွမေကာင္းတဲ့ အစ္ကိုေလးေယာက္ေတာင္ ရွိတယ္။ ကၽြန္မ ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက ရွိသမွ် အကုန္ထုတ္ျပေနၾကတာပဲ။ အဲဒါမ်ဳိးေတြလုပ္ၿပီး ပြဲက်ေနၾကတာပဲ။ သူတို႔အကုန္လံုး အယုတ္တမာေကာင္ေတြခ်ည္းပဲ။ ဒီေတာ့ ကၽြန္မရွင့္ကိုေပးတဲ့အမွတ္က ေနာက္ေျပာလိုက္တာ မဟုတ္ဘူး”
သူမက ကိရိယာေတြကို အိတ္ထဲျပန္ထည့္ဖို႔ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္လိုက္ၿပီး သကၠလက္အ၀တ္စထဲ ေသာ့ဂေလာက္ပ်က္ကို စုခ်ည္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေဘးမွာ အသာထားလိုက္တယ္။
“ဒီေသာ့ဂေလာက္ကို ကၽြန္မ ယူသြားမယ္။ ရွင့္မိဘေတြကို ေျပာလိုက္ေပါ့။ ျပင္လို႔ရရင္ျပင္၊ မရရင္ အသစ္နဲ႔လဲေပးမယ္။ အသစ္တစ္ခုနဲ႔ လဲရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အခ်ိန္နည္းနည္း ပိုၾကာလိမ့္မယ္။ ကံေသကံမေတာ့ မေျပာႏိုင္ဘူး။ ရွင္ သူတို႔ကို ျပန္ေျပာဖို႔ မေမ့နဲ႔ေနာ္။ ကၽြန္မေျပာတာကို နားလည္ရဲ႕လား၊ မွတ္ေရာ မွတ္မိရဲ႕လား”
“ကၽြန္ေတာ္ ေျပာလိုက္ပါ့မယ္”

ေလွကားအတိုင္း သူမ ခပ္ျဖည္းျဖည္းဆင္းသြားေတာ့ ဆမ္ဆာလည္း အေနာက္က တေရြ႕ေရြ႕လိုက္သြားတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ဆန္႔က်င္ဘက္အေနအထားနဲ႔ ကိုယ္စီေလွ်ာက္ေနၾကတယ္၊ သူမက ေျခေလးေခ်ာင္းနဲ႔ သြားသလို ျဖစ္ေနၿပီး ဆမ္ဆာကေတာ့ ပံုမက်ပန္းမက် အေနာက္ကို ျမင့္တစ္ခါနိမ့္တလွည့္နဲ႔။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ ေျခလွမ္းေတြက ညီလို႔ေတာင္ေနေသးတယ္။ ဆမ္ဆာက သူ႔ရဲ႕ေရွ႕က အေဖာင္းကို ဖံုးဖိဖို႔ အသည္းအသန္ႀကိဳးစားေနေပမယ့္ အဲဒီေနရာက နဂိုအေျခအေနဆီ ျပန္မေရာက္ႏိုင္ေသးဘူး။  ေလွကားအတိုင္းဆင္းလာရင္း သူမရဲ႕ လႈပ္ရွားဟန္ေတြကို ေနာက္ကေန ၾကည့္ရတာ သူ႔ႏွလံုးသားကို တဒိတ္ဒိတ္ခုန္လာေစတယ္။ သူ႔ေသြးေၾကာေတြထဲက ပူေႏြးလတ္ဆတ္တဲ့ ေသြးေတြဟာ အလ်င္အျမန္စုန္ဆန္ေနတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေဖာင္းေနရာကေတာ့ ေခါင္းမာမာနဲ႔ ရွိေနဆဲပဲ။

ရွင့္ကို ေျပာခဲ့တဲ့အတုိင္းပဲ၊ အမွန္ေတာ့ ဒီေန႔ ကၽြန္မအစ္ကိုတစ္ေယာက္ ဒီကိုလာဖို႔ပဲ။ ဒါေပမဲ့ လမ္းေတြမွာ စစ္သားေတြ၊ တင့္ကားေတြနဲ႔ ျပည့္ေနတယ္။ လူေတြကို အစုလိုက္အျပံဳလိုက္ ဖမ္းေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မအိမ္က ေယာက္်ားသားေတြ အျပင္ကို မထြက္ႏိုင္ဘူး။ အဖမ္းခံရၿပီဆိုတာနဲ႔ အိမ္ျပန္ေရာက္ဖို႔ ဘယ္သူမွ အာမမခံႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မ ေရာက္လာရတာ၊ ပရက္ဂ္ၿမိဳ႕ကို ျဖတ္ၿပီး တစ္ေယာက္တည္း။ အိမ္ကလူေတြအေျပာကေတာ့၊ ခါးကုန္းမေလးတစ္ေယာက္ကို ဘယ္သူမွ သတိျပဳမိမွာမဟုတ္ဘူးတဲ့ေလ”
“တင့္ကားေတြ..” ဆမ္ဆာက တီးတိုးေျပာလိုက္တယ္။

“အင္းေလ၊ အမ်ားႀကီးပဲ။ အေျမွာက္ေတြ၊ စက္ေသနတ္ေတြပါတဲ့ တင့္ကားေတြ။ ရွင့္အေျမွာက္က အထင္ႀကီးစရာပါ”
ဆမ္ဆာ့ဂါ၀န္ေအာက္က အေဖာင္းေနရာကို ညႊန္ျပရင္း သူမက ေျပာလိုက္တယ္။
“…ဒါေပမဲ့ ဟိုက အေျမွာက္ေတြကေတာ့ ပိုႀကီးၿပီး ပိုလည္းမာတယ္။ ရွင္ဟာထက္ အမ်ားႀကီးပို အသက္ပါသြားႏိုင္တယ္။ ရွင့္မိသားစု၀င္ေတြ အႏၱရာယ္ကင္းကင္း ျပန္ေရာက္ဖို႔ပဲ ေမွ်ာ္လင့္ရမွာေပါ့”
ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ရာျဖစ္ အရဲစြန္႔ဖို႔ ဆမ္ဆာ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။

“ေနာက္တစ္ခါ ထပ္ေတြ႕ဖို႔ ျဖစ္ႏိုင္ေသးရဲ႕လား”
အမ်ဳိးသမီးက ေခါင္းကို မတင္ၿပီး ဆမ္ဆာ့ကို ၾကည့္တယ္။
“ရွင္က ကၽြန္မကို ေနာက္တစ္ခါထပ္ေတြ႕ခ်င္တယ္လို႔ ေျပာေနတာလား”
“ဟုတ္ကဲ့။ ခင္ဗ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ ေနာက္တစ္ခါ ထပ္ေတြ႕ခ်င္ပါေသးတယ္”
“ရွင့္ဟာက အခုလို ထိုးထြက္ေနတဲ့ ပံုစံနဲ႔ပဲလား”

ဆမ္ဆာ ေအာက္က သူ႔အေဖာင္းကို ငံု႔ၾကည့္လိုက္မိတယ္။ “ဘယ္လိုရွင္းျပရမလဲေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မသိဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီဟာက ကၽြန္ေတာ့္ ခံစားခ်က္နဲ႔ ဘာမွမဆိုင္ပါဘူး။ ႏွလံုးျပႆနာတစ္ခုခု ျဖစ္ရမယ္”
“မေနာက္ဘူးေပါ့ေလ” လို႔ ဒီတစ္ခါေတာ့ သူမက အတည္ေပါက္ ေျပာတယ္။ “ႏွလံုးသားျပႆနာလို႔ ရွင္ေျပာတယ္ေနာ္။ အေတာ္စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတဲ့ ရႈျမင္ပံုမ်ဳိးပဲ။ အရင္တုန္းက မၾကားဖူးခဲ့ဘူး”
“ဒီအေဖာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ မထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ ခင္ဗ်ားလည္း သိသားပဲ”
“ဒါဆုိ လုပ္တဲ့ကိစၥနဲ႔လည္း ဘာမွမပတ္သက္ဘူးေပါ့”
လုပ္ဖို႔ကိစၥကို ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ မရွိပါဘူး။ တကယ္ပါ”
“ကဲ ဒါဆို ရွင္းသြားေအာင္ ကၽြန္မပဲ ေျပာၾကည့္မယ္။ ရွင့္ဟာက ဒီလို ႀကီးၿပီးမာလာတဲ့အခ်ိန္မွာ ရွင့္စိတ္ထဲမွာ ဘာမွမရွိဘူး။ ရွင့္ႏွလံုးသားက ဒီလိုျဖစ္ေအာင္ လုပ္လိုက္တာ၊ ဒီလိုမ်ဳိးလား”
ဆမ္ဆာက ေထာက္ခံတဲ့အေနနဲ႔ ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္တယ္။
“ဘုရားစူးလား”
“ဘုရား” လို႔ ဆမ္ဆာက သံေယာင္လိုက္တယ္။ က်န္တဲ့စကားလံုးကိုေတာ့ အရင္ကၾကားဖူးသလား သူ မမွတ္မိဘူး။ သူ ၿငိမ္ေနလိုက္တယ္။

အမ်ဳိးသမီးက သူမဦးေခါင္းကို ခပ္ညည္းညည္း ခါရမ္းလိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ တြန္႔ၿပီး သူမ ဘရာဇီယာကို အေနအထားျပင္တယ္။
“ထားလိုက္ပါေတာ့။ ပရက္ဂ္ၿမိဳ႕ကို လြန္ခဲ့တဲ့ရက္အနည္းငယ္ကတည္းက ဘုရားသခင္စြန္႔ခြာသြားခဲ့တဲ့ ပံုပဲ။ ဘုရားကို ေမ့လိုက္ေတာ့”
“ဒါဆို ကၽြန္ေတာ္ ခင္ဗ်ားကို ေနာက္တစ္ခါ ထပ္ေတြ႕ႏိုင္မွာလား”
သူတစ္ခါမွမျမင္ဖူးတဲ့ ဟန္ပန္တစ္ခု မိန္းကေလးရဲ႕ မ်က္ႏွာေပၚမွာ ျဖတ္ေျပးသြားတယ္။ သူမ မ်က္လံုးေတြက အေ၀းတစ္ေနရာဆီက ျမဴေတြဆိုင္းေနတဲ့ ရႈခင္းကို စူးစိုက္ၾကည့္ေနတယ္။ “ရွင္ ကၽြန္မကို တကယ္ပဲ ေနာက္တစ္ခါ ျပန္ေတြ႕ခ်င္တာလား”
ဆမ္ဆာ ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္တယ္။
“အဲဒီအခ်ိန္က်ေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ဘာလုပ္ၾကမွာလဲ”
“ကၽြန္ေတာ့္တို႔ စကားအတူ ေျပာႏိုင္တာေပါ့”
“ဘာအေၾကာင္းေတြလဲ” အမ်ဳိးသမီးက ျပန္ေမးတယ္။
“အေၾကာင္းေတြ အမ်ားႀကီးေပါ့”
“စကားေျပာရံုပဲလား”
“ခင္ဗ်ားကို ေမးခ်င္တာေတြ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အမ်ားႀကီးရွိတယ္” ဆမ္ဆာက ေျပာလိုက္တယ္။
“ဘာအေၾကာင္းလဲ”
“ဒီကမၻာႀကီးအေၾကာင္းေပါ့။ ခင္ဗ်ား အေၾကာင္းေပါ့။ ကၽြန္ေတာ့္ အေၾကာင္းေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာစရာ အေၾကာင္းအရာအေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ခံစားရတယ္။ ဥပမာ တင့္ကားေတြအေၾကာင္း။ ဘုရားသခင္အေၾကာင္း။ ဘရာဇီယာအေၾကာင္း။ ေသာ့ဂေလာက္အေၾကာင္း”
သူတို႔ႏွစ္ဦးၾကားကို တိတ္ဆိတ္မႈက ေနာက္တစ္ႀကိမ္ တိုး၀င္လာတယ္။

“ကၽြန္မ မသိဘူး” လို႔ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အမ်ဳိးသမီးက ေျပာတယ္။ ေခါင္းကို သူမ ျဖည္းညင္းစြာ ခါယမ္းလိုက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူမ အသံရဲ႕ ေအးစက္မႈကေတာ့ မသိမသာ ေလ်ာ့က်သြားၿပီ။ “ရွင္က ကၽြန္မထက္ပိုၿပီး ေကာင္းေကာင္းေနထိုင္လာခဲ့ရတာ။ ၿပီးေတာ့ ၿမိဳ႕တစ္ဖက္စြန္းက ခါးကုန္းမတစ္ေယာက္နဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ သားေလး ပတ္သက္ေနတာသိရင္ ရွင့္မိဘေတြက ၀မ္းသာၾကမလားဆိုတာ ကၽြန္မ သံသယရွိတယ္။ သူတို႔သားေလးဟာ ပိန္လွီၿပီး ထံုတံုတံုေလး ဆိုရင္ေတာင္မွေပါ့။ အဲဒါေတြအားလံုးထက္ ပိုအေရးႀကီးတာက ကၽြန္မတို႔ၿမိဳ႕ကို ႏိုင္ငံျခားတပ္သားေတြနဲ႔ တင့္ကားေတြက လႊမ္းမိုးထားၿပီ။ ေရွ႕ဘာဆက္ျဖစ္မယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ မသိဘူးေလ”

ေရွ႕ဘာဆက္ျဖစ္မယ္ဆိုတာ ဆမ္ဆာမသိတာ အေသအခ်ာပဲေပါ့။ အနာဂတ္ကို ဆမ္ဆာမသိဘူး၊ ဒါေပမဲ့ သူ႔လို အရာရာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အေမွာင္အတိက်ေနသူအတြက္ ပစၥဳပၸန္နဲ႔ အတိတ္ကေရာ ဘာထူးလို႔လဲ။ အမွန္ကဘာလဲ၊  အမွားကဘာလဲ။ အ၀တ္အစားဘယ္လို၀တ္ရမယ္ဆိုတာကအစ သူကေတာ့ ပေဟဠိတစ္ခုလိုျဖစ္ေနတာပဲေလ။
“ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ၊ ရက္အနည္းငယ္ၾကာရင္ ဒီလမ္းကို ကၽြန္မ ျပန္လာခဲ့မယ္။ ျပင္လို႔ရတယ္ဆိုရင္ ေသာ့ဂေလာက္ကို ကၽြန္မ ျပန္လာေပးမယ္။ ျပင္လို႔မရရင္လည္း ျပန္လာေပးမွာပဲ။ ဖုန္းဆက္ေခၚတဲ့အတြက္ေတာ့ ရွင္တို႔ ပိုက္ဆံေပးရမွာေပါ့။ ရွင္ဒီမွာ ရွိေနရင္ ကၽြန္မတို႔ အဲဒီအခ်ိန္က်ေတာ့ ေတြ႕ႏိုင္တာေပါ့။ အခ်ိန္ၾကာၾကာ စကားေျပာႏိုင္မလားဆိုတာကေတာ့ ကၽြန္မ မေသခ်ာဘူး။ ဒါေပမဲ့ ရွင့္ေနရာမွာ ကၽြန္မဆိုရင္ေတာ့ ရွင့္အေဖာင္းႀကီးကို ရွင့္မိဘေတြ မျမင္ေအာင္ ဖံုးထားမွာပဲ။ လက္ေတြ႕ဘ၀မွာ ဒီလိုအရာမ်ဳိးေတြကို လူျမင္ေအာင္ျပလို႔ ရွင့္ကို ဘယ္သူမွ ခ်ီးက်ဴးမွာမဟုတ္ဘူး”

ဆမ္ဆာ ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီလိုအရာမ်ဳိးကို လူမျမင္ေအာင္ ဘယ္လိုထားရမယ္ဆိုတာေတာ့ သူလည္း သိပ္မရွင္းဘူး။
“ထူးေတာ့ ထူးဆန္းတယ္ေနာ္” လို႔ အမ်ဳိးသမီးက ေတြးေတြးဆဆအသံနဲ႔ ေျပာလိုက္တယ္။ “ကၽြန္မတို႔ေဘးနားက အရာေတြအားလံုး ေပါက္ကြဲပ်က္စီးေနတယ္၊ ဒါေတာင္ ေသာ့ဂေလာက္တစ္ခု ပ်က္တာကို ဂရုစိုက္တဲ့လူရွိေသးတယ္၊ ၿပီးေတာ့ အဲဒါကို တာ၀န္ေက်ေက်နဲ႔ ျပင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနသူေတြလည္း ရွိေသးတယ္ေနာ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါကလည္း ျဖစ္သင့္ပါတယ္ေလ။ အေသးအမႊားေလးေတြကို တာ၀န္ေက်ေက်နဲ႔ ရိုးရိုးသားသား ျပဳလုပ္တာဟာ တစ္စစီၿပိဳက်ေနတဲ့ ကမၻာႀကီးထဲမွာ ကၽြန္မတို႔ေတြကို ရူးမသြားေအာင္ ေနႏိုင္ေစတဲ့ နည္းလမ္းျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာ”

အမ်ဳိးသမီးက ဆမ္ဆာ့မ်က္ႏွာကို ေမာ့ၾကည့္လိုက္တယ္။ “စပ္စုတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒုတိယထပ္က အဲဒီအခန္းထဲမွာ ဘာေတြျဖစ္ခဲ့တာလဲဟင္။ ကုတင္တစ္လံုးပဲ ရွိေနတဲ့အခန္းကို ပိတ္ဖို႔ ရွင့္မိဘေတြက ဘာလို႔ ဒီေလာက္ႀကီးတဲ့ ေသာ့ဂေလာက္ လိုတာလဲ။ ၿပီးေတာ့ ေသာ့ဂေလာက္ပ်က္သြားတာကိုေရာ သူတို႔ ဘာေၾကာင့္ ဒီေလာက္အေလးထားေနတာလဲ။ ျပတင္းေပါက္မွာ ျဖတ္ရိုက္ထားတဲ့ သစ္သားျပားေတြကေရာ ဘာအတြက္လဲ။ အဲဒီအထဲမွာ တစ္ခုခုကို ပိတ္ေလွာင္ထားခဲ့တာ မဟုတ္လား”
ဆမ္ဆာ ေခါင္းကို ယမ္းလိုက္တယ္။ တစ္ေယာက္ေယာက္ ဒါမွမဟုတ္ တစ္ခုခုကို အဲဒီအထဲမွာ ပိတ္ေလွာင္ထားခဲ့တယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒါက သူပဲျဖစ္မွာ။ ဒါေပမဲ့ ဘာလို႔ ဒီလိုလုပ္စရာ လိုရတာလဲ။ သူ႔မွာ အေျဖမရွိဘူး။
“ရွင့္ကို ေမးေနလို႔ေတာ့ အေၾကာင္းမထူးဘူး ထင္ပါတယ္” လို႔ အမ်ဳိးသမီးက ေျပာလိုက္တယ္။

“ကဲ ကၽြန္မလည္း သြားမွပဲ။ ေနာက္က်ရင္ အိမ္က စိတ္ပူေနလိမ့္မယ္။ ၿမိဳ႕ကို တစ္စစီမျဖစ္ဘဲ ကၽြန္မျဖတ္ႏိုင္ဖို႔ ဆုေတာင္းေပါ့။ သနားစရာ ခါးကုန္းမေလးကို စစ္သားေတြ ဂရုမစိုက္ပါေစနဲ႔လို႔ ဆုေတာင္းေပါ့။ သူတို႔ထဲက တစ္ေယာက္မွ တဏွာရူးမဟုတ္ပါေစနဲ႔လို႔ ဆုေတာင္းေပါ့။ တကယ္ေတာ့ ဒီထက္ပိုၿပီး အလုပ္ခံရစရာမရွိေလာက္ေအာင္ကို ကုန္ၿပီးပါၿပီ”

“ကၽြန္ေတာ္ ဆုေတာင္းပါ့မယ္” လို႔ ဆမ္ဆာေျပာလိုက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ “တဏွာရူး” ဆိုတာ “ဆုေတာင္း” တယ္ဆိုတာ ဘာလဲေတာ့ သူ နားလည္တာ မဟုတ္ဘူး။
အမ်ဳိးသမီးက သူမရဲ႕ အိတ္အနက္ကို ဆြဲယူလိုက္တယ္၊ ၿပီးေတာ့ ကုန္းလ်က္သားအတိုင္းပဲ တံခါး၀ဆီကို ဦးတည္လိုက္တယ္။
“ကၽြန္ေတာ္ ခင္ဗ်ားကို ျပန္ေတြ႕ရမွာလား” ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္အေနနဲ႔ ဆမ္ဆာ ေမးလိုက္တယ္။
“တစ္ေယာက္ေယာက္အေၾကာင္း လံုေလာက္ေအာင္စဥ္းစားတယ္ဆိုရင္ အဲဒီလူကို ရွင္ျပန္ေတြ႕ဖို႔ သိပ္ေသခ်ာတာေပါ့” လို႔ ထြက္သြားရင္းပဲ သူမက ေျပာတယ္။ ဒီတစ္ႀကိမ္မွာေတာ့ သူမ ေလသံထဲမွာ တကယ့္ေႏြးေထြးမႈတစ္ခု ကိန္း၀ပ္ေနပါတယ္။
“ငွက္ေတြကို သတိထားေနာ္” လို႔ သူက ေအာ္ေျပာလိုက္တယ္။ သူမက လွည့္ၾကည့္ၿပီး ေခါင္းညိတ္ျပတယ္။ အဲဒီေနာက္ေတာ့ လမ္းမေပၚကို ေလွ်ာက္သြားေတာ့တယ္။
ခါးကုန္းေနတဲ့ သူမရဲ႕ ပံုရိပ္ကေလး ေက်ာက္ခင္းလမ္းကို ျဖတ္သြားပံုကို လိုက္ကာေပါက္ကေန ဆမ္ဆာ ေစာင့္ၾကည့္ေနမိတယ္။ မသက္မသာ ေလွ်ာက္ေနရေပမဲ့ အံ့ၾသစရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ကို ျမန္တယ္။ သူမရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈတိုင္းကို ဆမ္ဆာ ျမတ္ႏိုးမိတယ္။ သူမကိုၾကည့္ရင္း ေရေပၚလမ္းေလွ်ာက္ေကာင္တစ္ေကာင္ ကုန္းေပၚမွာ အလန္႔တၾကား ေျပးလႊားေနတဲ့ ပံုရိပ္တစ္ခု သူ႔ေခါင္းထဲေပၚလာတယ္။ သူ႔အေနနဲ႔ကေတာ့ သူမ လမ္းေလွ်ာက္ပံုဟာ ေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္းေထာင္လ်က္သားနဲ႔ နိမ့္ခ်ည္ျမင့္ခ်ည္ လမ္းေလွ်ာက္ရတာထက္ အမ်ားႀကီးပိုၿပီး သဘာ၀က်ေနပါရဲ႕။

သူ႔လိင္အဂၤါဟာ ႏူးညံ့ေပ်ာ့ေျပာင္းတဲ့ မူလအေျခအေနကို ျပန္ေရာက္သြားမွန္း သူ သတိထားမိခ်ိန္အထိ သူမ သူ႔ျမင္ကြင္းက ေပ်ာက္ကြယ္မသြားေသးဘူး။ အေျခအေနတစ္ခုမွာ ခဏတာျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ အဲဒီ ထိန္းမႏိုင္တဲ့ အေဖာင္းဟာ အခုေတာ့ စုပ္စျမဳပ္စေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ၿပီ။ အခုေတာ့ သူ႔အဂၤါက သူ႔ေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္းၾကားမွာ အကာအကြယ္မဲ့တဲ့၊ ၿငိမ္းခ်မ္းၿပီး အျပစ္ကင္းစင္တဲ့ သစ္သီးတစ္လံုးလို တြဲေလ်ာင္းက်ေနတယ္။ သူ႔ေ၀ွးေစ့ေတြက ေနရာတက် ၿငိမ္သက္အနားယူေနတယ္။ ဂါ၀န္ခါးစည္းႀကိဳးကို ေနသားတက်ျပန္စည္းလိုက္ၿပီး ထမင္းစားခန္းထဲက စားပြဲမွာ သူထိုင္လိုက္တယ္၊ ၿပီးေတာ့ သူ႔ေအးစက္စက္ ေကာ္ဖီလက္က်န္ကို ေသာက္ခ်လိုက္ေတာ့တယ္။

ဒီေနရာမွာ ေနခဲ့တဲ့လူေတြဟာ တစ္ေနရာရာကို ထြက္သြားခဲ့ၿပီ။ သူတို႔ ဘယ္သူေတြဆိုတာေတာ့ သူ မသိဘူး၊ ဒါေပမဲ့ သူ႔ မိသားစု၀င္ေတြ ျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ေတာ့ သူ႔ မွန္းၾကည့္လို႔ရတယ္။ ရုတ္တရက္ တစ္ခုခုျဖစ္ခဲ့ၿပီး သူတို႔ ထြက္သြားၾကတာ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ သူတို႔ တစ္သက္လံုး ျပန္လာခ်င္မွ ျပန္လာၾကေတာ့မယ္။ “ကမၻာႀကီး တစ္စစီၿပိဳက်တယ္” ဆိုတာက ဘာမ်ားပါလိမ့္။ ဂရီေဂၚဆမ္ဆာမွာ အေျဖမရွိဘူး။ ႏိုင္ငံျခားတပ္ေတြ၊ စစ္ေဆးေရးဂိတ္ေတြ၊ တင့္ကားေတြ… အရာရာဟာ ပုစၦာဆန္ေနတယ္။
သူအေသအခ်ာသိတဲ့ တစ္ခုတည္းေသာအရာကေတာ့ သူ႔အေနနဲ႔ ခါးကုန္းမေလးကို ေတြ႕ခ်င္တယ္ဆိုတာပဲ။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ထိုင္ၿပီး သူ စိတ္ေက်နပ္တဲ့အထိ စကားေတြ တစ္၀ႀကီး ေျပာခ်င္တယ္။ သူမနဲ႔အတူတူ ကမၻာေျမႀကီးရဲ႕ ပေဟဠိကို အေျဖညွိၾကဖို႔။ သူမ ဘရာဇီယာကို ျပင္ခ်ိန္မွာ တြန္႔သြားတဲ့ပံုစံကို ရႈေထာင့္အမ်ဳိးမ်ဳိးကေန သူ ထိုင္ၾကည့္ေနခ်င္တယ္။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ သူ႔လက္ေတြကို သူမရဲ႕ ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုလံုးေပၚမွာ ေျပးလႊားေနခ်င္တယ္။ သူမရဲ႕ ႏူးညံ့တဲ့အေရျပားကို ထိေတြ႕ၿပီး သူ႔လက္ေခ်ာင္းထိပ္ကေလးေတြနဲ႔ သူမရဲ႕ ေႏြးေထြးမႈကို ခံစားခ်င္တယ္။ သူမနဲ႔ ေဘးခ်င္းယွဥ္လ်က္သား ကမၻာေျမႀကီးရဲ႕ ေလွကားထစ္ေတြကို ျမင့္ခ်ည္နိမ့္ခ်ည္ ေလွ်ာက္လွမ္းခ်င္မိတယ္။

သူမအေၾကာင္း စဥ္းစားမိရံုနဲ႔ပဲ သူ႔အတြင္းထဲက ေႏြးေထြးလာရတယ္။ ဒီအတြက္ေတာ့ သူ႔မွာ ငါးတစ္ေကာင္၊ ဒါမွမဟုတ္ ေနၾကာပန္းတစ္ပြင့္၊ ဒါမွမဟုတ္ တျခားအရာတစ္ခုခု ျဖစ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵေတြ မရွိေတာ့ဘူး။ လူျဖစ္ရတာကို သူ ၀မ္းသာမိတယ္။ အ၀တ္အစားေတြ ၀တ္ရတာ၊ ေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္းေပၚ လမ္းေလွ်ာက္ရတာေတြကေတာ့ အဆင္မေျပတာ အမွန္ပဲ။ သူ မသိတဲ့ အရာေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဒါေပမဲ့လည္း သူသာ လူသားတစ္ေယာက္မဟုတ္ဘဲ ငါးတစ္ေကာင္၊ ဒါမွမဟုတ္ ေနၾကာပန္းတစ္ပြင့္ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ ဒီလိုစိတ္ခံစားမႈမ်ဳိးကို သူ ခံစားခြင့္ရွိခ်င္မွ ရွိမွာ။ ဒီလိုပဲ သူ ေတြးမိတယ္။

မ်က္လံုးေတြကို မွိတ္ထားၿပီး အဲဒီေနရာမွာပဲ ဆမ္ဆာ အၾကာၿပီး ထိုင္ေနမိတယ္။ ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ စိတ္အာရံုကို စုစည္းၿပီး သူ မတ္တပ္ထရပ္လိုက္တယ္။ လမ္းေလွ်ာက္တုတ္အနက္ကို ဆြဲယူၿပီး ေလွကားဆီကို ဦးတည္လိုက္တယ္။ ဒုတိယထပ္ကို ျပန္သြားၿပီး အ၀တ္အစားကို အဆင္ေျပေအာင္ ဘယ္လို၀တ္ရမယ္ဆိုတာ သူ အေျဖရွာမယ္။ အနည္းဆံုး အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ဒါဟာ သူ႔အတြက္ အေရးႀကီးတာ၀န္တစ္ရပ္ပဲ။

သူ သင္ယူရမယ့္ ကမၻာေျမႀကီးက ေရွ႕မွာ ေစာင့္ႀကိဳေနၿပီေလ။

ေတဇာ (လေရာင္လမ္း)
Samsa in Love by Haruki Murakami ကို ဆီေလ်ာ္သလို ျပန္ဆိုသည္။
Ref: The New Yorker

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”