Skip to main content

ႏွစ္ကိုယ္ကြဲလူသား (Dual Existence)

လူတစ္ေယာက္ကို တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ မတူညီေသာ ေနရာ ႏွစ္ခုမွာ ျမင္ခဲ့ရတယ္ဆိုတဲ့ ျဖစ္ရပ္မ်ား အေတာ္မ်ားမ်ား ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အာ႐ံုသိမႈေဘာင္ကို ေက်ာ္လြန္ၿပီး မိတၱဴပြား ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုရွိသလားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခု ထြက္ေပၚလာပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီလိုမေတာ္တဆ ျဖစ္ရပ္မ်ားက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို သို႔ေသာသို႔ေလာ ဇေ၀ဇ၀ါျဖစ္မႈေတြ က်န္ရစ္ခဲ့ေစပါတယ္။ ႏိုင္ငံေပါင္းမ်ားစြာမွ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ သုေတသန အဖြဲ႕အစည္းတို႔က ကမၻာတစ္၀ွမ္းမွ တင္ျပလာတဲ့ ဒီလိုျဖစ္ရပ္မ်ားစြာကို စတင္ စူးစမ္းေလ့လာ သုေတသန ျပဳေနခဲ့ၾကၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။

ကမၻာတစ္၀ွမ္းမွာ ဤသို႔ ႏွစ္ကိုယ္ကြဲျဖစ္စဥ္မ်ား ေထာင္ႏွင့္ခ်ီၿပီး ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ တူညီတဲ့အခ်ိန္ ကာလတစ္ခုအတြင္း ႐ုပ္ခႏၶာက မတူညီတဲ့ေနရာႏွစ္ခုမွာ တစ္ၿပိဳင္တည္း တည္ရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုျဖစ္ရပ္ ခုနစ္ရာေက်ာ္ ေလာက္ကို Phantasm of the Living ဆိုတဲ့ စာအုပ္မွာ အက်ယ္တ၀င့္ ေဆြးေႏြးခဲ့ဖူးတယ္။ လူအမ်ားစုမွာေတာ့ သူတို႔ကို အျခားတစ္ေနရာတစ္ခုခုမွာ ျမင္ခဲ့ရေၾကာင္း ကိုယ္တိုင္ေတာင္ သတိမျပဳမိခဲ့ၾကပါဘူး။

ဒါက ၁၉၀၈ ခုႏွစ္တုန္းက အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုပါ။ အတိုက္အခံေတြဟာ အစိုးရကိုျဖဳတ္ခ်ဖို႔ ေရကုန္ေရခမ္းႀကိဳးစားေနခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ အိမ္ေတာ္မွာ အစိုးရအဖြဲ႕၀င္မ်ားဟာ ပါလီမန္ အစည္းအေ၀း ထိုင္ေနၾကပါတယ္။ အစိုးရကိုကယ္တင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ဥပေဒေရးဆြဲေရးပါတီ၀င္ မ်ား အိမ္ေတာ္မွာ မ်က္ႏွာစံုညီေရာက္ရွိေနဖို႔ အေရးတႀကီးလိုအပ္ေနခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဖြဲ႕၀င္ တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ဆာကြန္း႐ုရွ္ဟာ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အဖ်ားေရာဂါနဲ႔ အိပ္ယာထဲ လဲေနပါတယ္။ သူဟာ အဖ်ားဒဏ္ေၾကာင့္ အစည္းအေ၀းပြဲကို မတက္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ အစည္းအေ၀း စတင္တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ သူ႔ကို အိမ္ေတာ္မွာရွိေနတာကို ေတြ႕ၾကရတယ္။ အိပ္ယာထဲမွာပဲ လွဲေနရဖို႔ျဖစ္ေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ အိမ္ေတာ္ကို ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ ေရာက္ေအာင္လာႏိုင္ ခဲ့သလဲလို႔ လူေတြက အေတြးပြားၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ အိမ္ေတာ္မွာ ခုလိုသူရွိေနသလို သူ႔အိပ္ယာထဲမွာလည္း သူရွိေနတာပါပဲ။ ဆာ ေ၀ၚလ္ကာ၊ ဆာ ဟက္တာနဲ႔ ဆာ အိုနာမန္ဆိုတဲ့ အဖြဲ႕၀င္သံုးဦးက သူအိမ္ေတာ္မွာရွိေနခဲ့ေၾကာင္း အခိုင္အမာ သက္ေသခံၾကတယ္။ အိမ္ေတာ္မွာလုပ္တဲ့ အစည္းအေ၀းကို သူတက္ေရာက္ေၾကာင္း စာရြက္ စာတမ္း၊ မွတ္တမ္းမွတ္ရာနဲ႔တကြ အေလးထားေဖာ္ျပခဲ့ၾကတယ္။

အလားတူျဖစ္ရပ္တစ္ခုကေတာ့ ကေနဒါႏိုင္ငံမွာ ျဖစ္ပြားခဲ့တယ္။ ၿဗိတိန္ကိုလံဘီယာစုေ၀းပြဲကို ကေနဒါႏိုင္ငံ ဗစ္တိုးရီးယားၿမိဳ႕ေတာ္မွာ ၁၈၆၅ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ (၁၃) ရက္ေန႔မွာ က်င္းပခဲ့ တယ္။ တည္ဆဲအစိုးရရဲ႕အႏၱရာယ္ဟာ တရိပ္ရိပ္ႀကီးထြားလာေနခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ အဖြဲ႕၀င္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ခ်ားလ္စ္၀ုဒ္ဆိုသူဟာ ဆိုးဆိုးရြားရြား ဖ်ားနာေနခဲ့တယ္။ သူ႔အတြက္ အသက္ရွင္ဖို႔အခြင့္အလမ္း နည္းပါးလွတယ္။ အုပ္စုလိုက္ဓာတ္ပံု႐ိုက္ၾကတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ကုလားထိုင္ေပၚထိုင္ေနတဲ့သူ႔ကို အံ့အားသင့္ဖြယ္ေကာင္းစြာ ေတြ႕ျမင္ၾကရပါတယ္။

စဥ္းစားစရာကေတာ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ မတူညီတဲ့ေနရာႏွစ္ခုမွာ ရွိေနႏိုင္တာလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ သိပၸံပညာက ဒီ ႏွစ္ကိုယ္ကြဲျဖစ္တည္မႈပုစၧာကိုေျဖရွင္းဖို႔ နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၿပီးျဖစ္ေပမယ့္ တိက်တဲ့အေျဖတစ္ခုကိုေတာ့ အခုထိ မေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ေသးပါဘူး။ လူတစ္ေယာက္ဟာ သူ႔ရဲ႕ မူပြားခႏၶာကိုယ္ႀကီးနဲ႔ အျပင္မွာ အရွင္လတ္လတ္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ရင္ဆိုင္လိုက္ရတဲ့ကိစၥမွာေတာ့ ပိုၿပီး စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းလာပါတယ္။ ဟားဘန္ကာ (Herr Banker) ေရးတဲ့ Gaspanter and Scoop ဆိုတဲ့ စာအုပ္ထဲမွာ ဒီလိုျဖစ္ရပ္ေတြကို အလွ်ံပယ္ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီအထဲက စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းတဲ့ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုကိုျပရရင္ ညေနခင္းအိမ္ျပန္ေရာက္တဲ့အခါမွာ မိမိရဲ႕ ပံုဆြဲဘုတ္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့လူတစ္ေယာက္ ကို ေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ ျမဴးနစ္ၿမိဳ႕က အင္ဂ်င္နီယာတစ္ေယာက္ရဲ႕ျဖစ္ရပ္ပါ။ ခြင့္ျပဳခ်က္မရဘဲ အိမ္ထဲ၀င္ၿပီး သူ႔ပံုဆြဲဘုတ္ ကို အသံုးျပဳေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကိုေတြ႕လိုက္ရခ်ိန္မွာ သူ အႀကီးအက်ယ္ေဒါသထြက္သြားမိတယ္။ အဲဒီလူရဲ႕ အနားကိုေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ သူ႔ရဲ႕ေဒါသေတြဟာ အံ့အားသင့္မႈအျဖစ္ကို ကူးေျပာင္းသြားေတာ့တယ္။ ပံုဆြဲ ဘုတ္ကိုအသံုးျပဳေနသူဟာ သူကိုယ္တိုင္ပင္ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ပါ။ ခဏေလာက္ သူ႔ရဲ႕ကိုယ္ပြားကို ေငးၾကည့္ေန မိၿပီးတဲ့ေနာက္ မိတၱဳခႏၶာကိုယ္ဟာ ေလထဲကို တိမ္ျမွဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့တယ္။ အဲဒီေနာက္မွာ ပံုဆြဲဘုတ္ ေပၚကစာရြက္ကို သူ စစ္ေဆးၾကည့္လိုက္တယ္။ ႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္း မေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ သူဆြဲဖို႔ႀကိဳးစားေနတဲ့ ႐ုပ္ပံုအေသးစိတ္ကုိ စာရြက္ေပၚမွာျမင္လိုက္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ အံ့ၾသသြားမိပါေတာ့တယ္။

(ဆက္ရန္)

◄ ေတဇာ ►

Comments

  1. ကိုတာရာ က အဲ့ဒီ သေဘာတရား ကိုပဲ (သို႔) ခပ္ဆင္ဆင္ ကို အေနအထိုင္မတတ္တဲ့ၾကယ္ ဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ဝတၳဳေရးဖူးတယ္
    တခါတခါမွာ ကိုယ္တို႔ ကိုက ကိုယ္တို႔ ဆီကေနခြဲထြက္ျပီးေတာ့
    ကိုယ္တို႔ စိတ္ရဲ႕ ျဖစ္ခ်င္ေနတဲ့ဆႏၵေတြကို လိုက္လုပ္ေပးတာမ်ိဳးေပါ့

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

ေခ်ာင္းကေလး (The Brook)

I come from haunts of coot and heron, I make a sudden sally And sparkle out among the fern, To bicker down a valley. By thirty hills I hurry down, Or slip between the ridges, By twenty thorpes, a little town, And half a hundred bridges. Till last by Philip’s farm I flow To join the brimming river, For men may come and men may go, But I go on for ever. I chatter over stony ways, In little sharps and trebles, I Bubble in to eddying bays, I babble on the pebbles. With many a curve my banks I fret, By many a field and fallow. And many a fairy foreland set, With willow-weed and mallow. I chatter, chatter, as I flow To join the brimming river, For men may come and men may go, But I go on for ever. Alfred Lord Tennyson ေခ်ာင္းကေလး ေရၾကက္နဲ႔ဗ်ဳိင္းတို႔ က်က္စားရာမ်ားမွ ကၽြန္ေတာ္စထြက္၊ ကၽြန္ေတာ္ ရုတ္တရက္ထြက္ေပၚျခင္းတစ္ခု ျပဳလို႔။ ၿပီးေတာ့ ဖန္းေရညွိပင္ၾကားမွာ တဖ်ပ္ဖ်ပ္လက္၊ ေတာင္ၾကားတစ္ခုမွ အတင္းကေလးေျပးဆင္းဘို႔။ ကၽြန္ေတာ္ျမန္ျမန္ဆင္းလာတာက ေတာင္ကုန္းသံုးဆယ္ေ