Skip to main content

စီးနင္းမႈ (၃)

[ ၁၇ ]

`ပန္းျခံထဲမွာေတာ့ ဘယ္သူမွမရွိဘူး´ ဟု ျခံဳႏြယ္မ်ားကို လက္ျဖင့္ထိုးခြဲၿပီး ေခ်ာင္း႐ိုးကို ျဖတ္ကာ ပုန္းေအာင္ေခ်ာင္းၾကည့္ေနရာမွ ေရာဘတ္က တီးတိုးေျပာသည္။ သူက ကြန္မန္ဒိုစိတ္၀င္ေနသည္။

သူ႔ရဲေဘာ္၏ ပုခံုးေပၚသို႔ ေခါင္းတင္ၿပီး ဂ်င္မီက သူကိုယ္တိုင္ တစ္ခ်က္ၾကည့္လွမ္းၾကည့္လိုက္သည္။ `သူတို႔ ထြက္သြားၿပီ။ သူတို႔ ဘာမွရွာမေတြ႕ဘူး´
`မင္းဘယ္လိုလုပ္သိလဲ´ ဟု ေရာဘတ္က ေမးသည္။

`မင္းကို ေျပာလို႔မရဘူး။ ငါ့ဘာသာ သိတာေပါ့´ ဟု ဂ်င္မီက ျပန္ေျဖသည္။
`သူတို႔ ဘာရွာေနတာလဲဆိုတာ အခု ငါ့ကို ေျပာျပေလကြာ။ ငါတို႔က သူငယ္ခ်င္းေတြပဲ၊ မွတ္မိတယ္မဟုတ္လား´
`ငါမင္းကို ေျပာသားပဲ ေရာဘတ္။ ငါ မေျပာျပႏိုင္ဘူး´ ဟု ေျပာရင္း သူတိတ္ဆိတ္သြားသည္။ ထို႔ေနာက္ ေခ်ာင္းရိုးကိုျဖတ္ၿပီး တစ္ခ်က္ျပန္ၾကည့္ျပန္သည္။ `မနက္ျဖန္က်ရင္ ေျပာမယ္ကြာ၊ ဟုတ္ၿပီလား´
`ေအး ၿပီးေရာ´ ဟု ေရာဘတ္က ေျပာလိုက္သည္။ ရဲေဘာ္ရဲဘက္သစၥာရွိမႈႏွင့္ နားပူေအာင္လုပ္ႏိုင္မႈတို႔ေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အက်ဳိးရွိခဲ့ၿပီ။

`ဒါေပမဲ့ တျခား ဘယ္သူ႔ကိုမွ ျပန္မေျပာပါဘူးလို႔ေတာ့ မင္းငါ့ကို ကတိေပးရမယ္။ မင္း အေမ၊ အေဖ၊ ညီမ။ ေျပာခဲ့ရင္ မင္းကို မိုးႀကိဳးပစ္´

`မိုးႀကိဳးပစ္´ ဟု ေရာဘတ္က က်ိန္လိုက္ၿပီး သူ႔လက္ဖ၀ါးထဲ တံေတြးေထြးထည့္ကာ ဂ်င္မီ့ကို ကမ္းေပးလိုက္သည္။ ဂ်င္မီကလည္း သူ႔လက္ဖ၀ါးအတြင္းသို႔ တံေတြးေထြးၿပီး သူတို႔ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။ စစ္ေၾကာေရးစခန္းတြင္ ႏွိပ္စက္ေမးျမန္းေတာင္မွ ခ်ဳိးဖ်က္မည္မဟုတ္သည့္ ကတိက၀တ္ကို အက်အန ခ်ိတ္ပိတ္အတည္ျပဳလိုက္ၿပီျဖစ္သည္။ ေကာင္ေလးမ်ားအတြက္ေတာ့ ထိုသို႔ေသာ ၿခိမ္းေျခာက္မႈမ်ဳိးမ်ားအား ေတာင့္ခံႏိုင္စြမ္းရွိသည္ဟု ကေလးတို႔၏ မသိနားမလည္မႈမ်ဳိးျဖင့္ ခိုင္မာစြာယံုၾကည္ထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္မည္။

`သူတို႔ ထြက္သြားၿပီလို႔ မင္းထင္လား´ ဟု ဂ်င္မီက ျခံဳပုတ္ကို လက္ျဖင့္ထိုးခြဲၾကည့္ရင္း ေမးလိုက္ျပန္သည္။
`ထြက္သြားၿပီးတဲ့ပံုပဲ´ ဟု ေရာဘတ္က ေျပာသည္။
`အေရွ႕ကိုသြားၿပီး ၾကည့္ၾကည့္ရေအာင္´

`ခဏေလး´ ဟု ေရာဘတ္က ေျပာလိုက္ၿပီး ထန္းပင္တစ္ပင္အနီးတြင္ အနီးကပ္ မတ္တပ္ရပ္လိုက္သည္။ သူ႔ေဘာင္းဘီတိုေလးကို ဇစ္ျဖဳတ္ၿပီး `မင္းဒီေလာက္ျမင့္ေအာင္ ပန္းႏိုင္လို႔လား´ ဟု ရယ္ရင္းေျပာလိုက္သည္။ သူ႔ရင္ဘတ္အျမင့္နီးပါးေရာက္ေအာင္ ႐ွဴ႐ွဴးေကာ့ပန္းေနသည္။
`ဘာလို႔ မရ,ရမွာလဲ´ ဟု ဂ်င္မီကေျပာရင္း သူႏွင့္အတူ ေရာပန္းသည္။ ႏွစ္ေယာက္စလံုး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မစိုေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး ေျခဖ်ားေထာက္ကာ အၿပိဳင္အဆိုင္ ေကာ့ပန္းေနၾကသည္။ သူတို႔ေျခေထာက္မ်ားကို ေသးစက္မ်ားစင္ေနစဥ္ ႏွစ္ေယာက္စလံုး ခိုးခိုးခစ္ခစ္ ရယ္ေနၾကသည္။
`ငါႏိုင္တယ္၊ ငါႏိုင္တယ္´ ဟု ေရာဘတ္က ေအာ္လိုက္သည္။ ေဘာင္းဘီကို ဇစ္ျပန္ပိတ္ရင္း တာလမ္းေပၚသို႔ ေရာဘတ္က ရယ္ေမာေျပးတက္သြားသည္။ `တံတားဆီ ဘယ္သူအရင္ေရာက္ေရာက္..´

[ ၁၈ ]

လမ္းသြယ္ကေလးအတြင္းမွ ညာဘက္သို႔ ခ်ဳိးထြက္ၿပီး ေဆာက္ပို႔ထ္လမ္းမေပၚ သူတို႔ ျပန္ေရာက္လာသည္။ ေျခလွမ္းေလးငါးလွမ္း လွမ္းၿပီးတိုင္း ေရာဘတ္က ျမက္ပင္မ်ားၾကားထဲမွ စိတ္၀င္စားစရာတစ္ခု ရွာေတြ႕တတ္သည္။ ေက်ာက္ခဲ၊ ၀ါယာႀကိဳး၊ စီးကရက္တိုေတြ႕လွ်င္ေတာ့ သူက အက်ႌအိတ္အတြင္းသို႔ ထည့္သည္။ အိမ္အမွတ္ ၁၆၇ ကို သူတို႔ ေရာက္လာသည္။ လမ္းမေပၚတြင္ လူသူကင္းရွင္းေနသည္။ သံေခ်းတက္ေနသည့္ တံခါးႀကီးကို ပြင့္လ်က္သားေတြ႕ရသည္။ အိမ္တြင္ လူရိပ္လူေယာင္ လံုး၀ရွိမေန။ တံခါးေပါက္ကို က်ဳိးတိုးက်ဲတဲ သစ္သားတန္းသံုးခုျဖင့္ ျဖစ္သလို ပိတ္ရိုက္ထားသည္။

`ငါတို႔ အထဲ ၀င္လို႔မရဘူး။ အဲဒီ သစ္သားတန္းေတြကို မျဖဳတ္ဘဲ အထဲ၀င္လို႔မရဘူး။ ျဖဳတ္လိုက္ရင္လည္း ၿပီးေတာ့ ငါတို႔ ဘယ္လိုျပန္တပ္မလဲ´ ဟု ေရာဘတ္က ေျပာလိုက္သည္။

`အထဲ၀င္စရာ မလိုပါဘူး။ ငါ အိမ္ထဲ မ၀င္ခ်င္ဘူး။ လာကြာ ျမန္ျမန္´ ဟု ဂ်င္မီက ေျပာၿပီး သူက လမ္းမေပၚေျပးဆင္းသြားသည္။ ဂ်င္မီ့ေနာက္မွ သူ၏ ဗလေတာင့္ေတာင့္ရဲေဘာ္ ေရာဘတ္လည္း ပါသြားသည္။

သူတို႔ႏွစ္ေယာက္သား အိမ္ေထာင့္သို႔ ေခါင္းကိုငံု႔လွ်ဳိးၿပီး ေရာက္လာသည္။ ထိုေနရာတြင္ သစ္သားဂိုေထာင္တစ္ခု ရွိေနသည္။ တံခါးက က်ဳိးပဲ့ျပဳတ္ထြက္ေနသည္။ ဂ်င္မီက ေခါင္းကို ပို၍ငံု႔လွ်ဳိးလိုက္သည္။ ေလးဘက္ေထာက္နီးနီးအေနအထားျဖင့္ သူက ျခံစည္း႐ိုး၏ ေခြးတိုးေပါက္အတိုင္း ပန္းျခံေလးရွိရာဆီသို႔ လွ်ဳိ၀င္လိုက္သည္။ ယခင္ကထက္ပင္ ကြန္မန္ဒိုစိတ္ပို၍၀င္လာေသာ ေရာဘတ္က သူ႔ေနာက္မွ ထပ္ခ်ပ္မကြာ လိုက္ပါလာသည္။ ဂ်င္မီက တန္းႏွစ္ခုသံုးခု က်ဳိးပဲ့ေနသည့္ ျခံစည္းရိုးကိုျဖတ္ၿပီး ခိုးေခ်ာင္ခိုး၀ွက္ ၀င္လာသည္။

`၀ပ္ေန´ ဟု ဂ်င္မီကေျပာလိုက္ၿပီးေနာက္ ေကာင္ေလးႏွစ္ေယာက္ ျခံစည္း႐ိုးတစ္ဖက္ရွိ ျမက္ပင္ရွည္မ်ားၾကားတြင္ ျပားျပား၀ပ္ေနၾကသည္။ ဆူးပင္မ်ားေၾကာင့္ သူတို႔ေျခေထာက္မ်ား ပြန္းပဲ့ေနၾကသည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ မမႈ။

[ ၁၉ ]

ေနာက္ဆံုးတြင္ ဂ်င္မီက ေက်ာခင္းၿပီး လွိမ့္ခ်လိုက္သည္။ သဖန္းပင္ အကိုင္းအခက္မ်ားၾကားမွ ေပၚထြက္ေနေသာ ေကာင္းကင္ျပာႀကီးကို ေငးၾကည့္ေနသည္။ ထိုအကိုင္းမ်ားေပၚသို႔ ေမ်ာက္တစ္ေကာင္လို တက္ၿပီး သူ နာရီေပါင္းမ်ားစြာ ေဆာ့ကစားခဲ့ဖူးသည္။ ထိုအပင္ႀကီးတြင္ မည္သည့္ေနရာသို႔ ေျခေထာက္နင္းရမည္၊ မည္သည့္ေနရာသို႔ လက္ျဖင့္ တြယ္ရမည္၊ မည္သည့္ေနရာတြင္ အေခါင္းေပါက္ရွိသည္ဆိုသည္ကို သူအားလံုးသိသည္။ မေန႔တစ္ေန႔ကပင္ ထိုအပင္ႀကီးေပၚတြင္ သူက တာဇံျဖစ္ခဲ့သည္။

`ဘာလုပ္ေနတာလဲကြ´ ဟု ေရာဘတ္ကေမးသည္။
`ငါမလႈပ္ႏိုင္ေသးဘူး၊ ရင္ဘတ္ေတြ နာေနတယ္´ ဟု ဂ်င္မီက ျပန္ေျဖလိုက္သည္။ `ငါေရာပဲ´ ဟု ေရာဘတ္က ေျပာသည္။
`ဂ်င္မီ လုပ္စမ္းပါဦးကြ၊ သူတို႔ ဘာရွာေနၾကတာလဲ´ ဟု ေရာဘတ္က အငိုက္ဖမ္းၿပီး ေမးလိုက္သည္။

`ဟိုမွာၾကည့္စမ္း´ ဟု ဂ်င္မီကေျပာၿပီး ျမက္ပင္မ်ားၾကားမွာ ေခ်ာင္းရိုးအစပ္အထိ တြားသြားထြက္သြားသည္။ အျပင္သို႔အကဲခတ္လိုက္သည္၊ တာေပၚတြင္ မည္သူမွ် မရွိ။ ၀မ္းလ်ားေမွာက္ထားၿပီး သူ႔လက္မ်ားက ရႊံ႕စပ္စပ္မွ ေရထဲသို႔ စမ္းေနသည္။ ထို႔ေနာက္ ႀကိဳးစတစ္ခုကို ကိုင္ထားေသာ သူ႔လက္ကေလး ျပန္ေပၚလာသည္။ `ေရာဘတ္ ေရာ့၊ ငါကို ကူဆြဲဦးကြ´ဟု သူက  ေျပာလိုက္သည္။ ႏွစ္ေယာက္သား ႀကိဳးကို ဆြဲယူၾကသည္။ `ေျဖးေျဖး´ ဟု ဂ်င္မီက သတိေပးသည္။
ငါးေပ ေျခာက္ေပခန္႔ ဆြဲအၿပီးတြင္ ႀကိဳးကို ဆက္ဆြဲ၍ မရေတာ့။ တစ္ဖက္တြင္ ဘာပဲရွိရွိ ေခ်ာင္းကမ္းပါးအစြန္းတြင္ ခံေနၿပီ။ `ကိုင္ထား၊ ျပန္ေလွ်ာမက်သြားေစနဲ႔´ ဟု ဂ်င္မီကေျပာလိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္သူက ကိုယ္ကိုပို၍ကိုင္းလိုက္ၿပီး လက္ျဖင့္စမ္းလိုက္သည္။ ဂ်င္မီလက္ထဲတြင္ ႀကိဳးမ်ားျဖင့္ အထပ္ထပ္ပတ္ထားသည့္ သံပံုးတစ္ပံုး ျပန္ပါလာသည္။ ဂ်င္မီက ႀကိဳးကိုအားစိုက္ဆြဲေနရာမွ သက္သာရာရသြားသည့္ ေရာဘတ္နားဆီသို႔ ေနာက္ျပန္ ထိုင္ခ်လိုက္သည္။ `ျမန္ျမန္၊ ဟိုသစ္ပင္ေအာက္ကို ယူသြားမယ္၊ ဘယ္သူမွ မျမင္ခင္´ ဟု ဂ်င္မီက ေျပာလိုက္သည္။

[ ၂၀ ]

`အထဲမွာဘာလဲ ဂ်င္မီ။ ဖြင့္ၾကည့္ရေအာင္။ လုပ္စမ္းပါ၊ ဖြင့္စမ္းပါ´ ဟု ေရာဘတ္က ေျပာလိုက္သည္။
`ငါ ဖြင့္လို႔မရဘူး။ အေဖက ေသခ်ာပိတ္ၿပီး ေရေပၚေပၚမေနေအာင္ ေက်ာက္ခဲေတြနဲ႔ တြဲခ်ည္ထားတာ။ ပုဆိန္တို႔ တူတို႔ လႊတို႔နဲ႔မရွိဘဲ ဘယ္လိုဖြင့္မလဲကြ။ ၿပီးေတာ့ ပ်က္စီးသြားေအာင္လည္း ငါမလုပ္ခ်င္ဘူး။ လာပါ ငါတို႔ ေတြ႕ၿပီးသြားၿပီပဲ။ စစ္သားေတြ ဒါကို ရွာမေတြ႕ဘူး။ သူ႔ေနရာမွာ ျပန္ထားလိုက္ရေအာင္´

`ေနပါဦး။ အထဲမွာ ဘာလဲကြ´
`ငါမင္းကို မနက္ျဖန္က်ရင္ ေျပာမယ္လို႔ ေျပာထားတယ္ေလ။ ဒီေန႔မဟုတ္ဘူးေလ´
`မင္း မတရားဘူးကြာ´
`ငါတို႔ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္တုန္းက ဒီေန႔လို႔ မေျပာဘူးေလ။ တရားပါတယ္ကြ။ လာ ေရာဘတ္၊ ငါ့ကို ေရထဲျပန္ကူခ်ေပးပါဦး´
ေရာဘတ္က ၀မ္းနည္းပက္လက္ျဖင့္ သံပံုးကို ထိုင္ၾကည့္ေနသည္။ `အထဲမွာ ေသနတ္ေတြ၊ ဒါမွမဟုတ္ ဓားေတြ၊ ဒါမွမဟုတ္ လွ်ဳိ႕၀ွက္ေျမပံုကြာ´
`မင္းကိုငါ ဒီေန႔ မေျပာဘူး။ ငါ့ကို ေရထဲျပန္ကူခ်ေပးဦး။ မင္းကို မနက္ျဖန္က်ရင္ ေျပာျပမယ္။ ငါ ကတိေပးတယ္´
`ေျပာလိုက္ ၿပီးေရာကြာ။ ကတိက ကတိပဲေနာ္´ ဟု ေရာဘတ္က ညည္းတြားလိုက္သည္။

[ ]

`ေရာဘတ္နဲ႔ ေပ်ာ္ခဲ့ရဲ႕လား´ ဟု မစၥမက္တိုင္းက ဂ်င္မီ့အတြက္ ညစာျပင္ေပးရင္း ေမးလိုက္သည္။
`ဟုတ္ကဲ့ ဆရာမ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ေက်ာင္းကစားကြင္းထဲမွာ သားတို႔ ေဘာလံုးကန္ၾကတယ္´
`အိုးး ဒါေၾကာင့္ မင္းအ၀တ္အစားေတြ ဘာလို႔ ဒီေလာက္ေပေနတာလဲ စဥ္းစားေနတာ။ မင္း ႏိုင္ခဲ့ရဲ႕လား´
ဂ်င္မီက ၿငိမ္ေနသည္။

`အဲဒီနားတစ္၀ိုက္မွာ မင္းတို႔ စစ္သားေတြ မေတြ႕ဘူးလား။ မစၥအီဗန္ေျပာတာေတာ့ စစ္သားေတြ ေမးဘန္႔လမ္းတစ္ေလွ်ာက္က စိုက္ခင္းေတြထဲ လိုက္ရွာေနၾကတယ္ ၾကားတယ္။ မေန႔က ေသနတ္ပစ္တာေတြနဲ႔ စပ္ေနမယ္လို႔ ထင္တာပဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္ေယာက္ေယာက္ကေတာ့ ဒုကၡေရာက္ေတာ့မွာပဲ။ ဘယ္ေတာ့မ်ားမွ၊ ဒါေတြအားလံုး ဘယ္ေတာ့မ်ားမွ အဆံုးသတ္မလဲ မသိပါဘူး´
ဂ်င္မီ သီးသြားသည္။

[ ၂၁ ]

`ေရေသာက္လိုက္ ဂ်င္မီ။ ဆရာမအိမ္မွာေတာ့ မသီးေအာင္ ေနကြယ္။ ရွန္ဒီကေတာ့ မင္းကို တစ္ေနကုန္ ေမွ်ာ္ေနတာပဲ။ မင္းကေတာ့ ေၾကာင္ေခ်း႐ုပ္နဲ႔ ျပန္လာတယ္´
`ဆရာမ´
`အင္း ဂ်င္မီ´
`မေန႔ကတုန္းက ဆရာမေျပာတာ ျပန္တိုက္ခုိက္ေနတာကို လူတိုင္း ရပ္လိုက္ၿပီး က်ဴးေက်ာ္စီးနင္းတာကို လက္ခံလိုက္ရင္ ပိုေကာင္းမယ္လို႔ ေျပာတာလား´
`စိတ္ထဲကအေတြးကို ပါးစပ္က ထြက္သြားမိတာပါ။ ဒါပါပဲ´
`ဒါေပမဲ့ အဲဒါ ဆရာမ တကယ္ေျပာတာ မဟုတ္ဘူးလား။ သားတို႔ႏိုင္ငံကို သူတို႔လက္ အပ္လိုက္ရမွာလား။ သား အေဖေျပာတာက သူတို႔ဟာ အရိုင္းအစိုင္း လူသတ္ေကာင္ေတြ...´
`ဂ်င္မီ စကားေျပာတာဂရုစိုက္´

`ေတာင္းပန္ပါတယ္ ဆရာမ။ ဒါေပမဲ့ အေဖကေတာ့ ေျပာတာပဲ။ သားတို႔ကို သူတို႔ ကၽြန္လုပ္ပစ္မွာ၊ သားတို႔ ပစၥည္းေတြအားလံုးကို ခိုးယူမွာ။ အေဖေျပာတာက ဒါ သားတို႔ႏိုင္ငံတဲ့၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံကိုကိုယ္ ကာကြယ္ခြင့္ရွိတယ္တဲ့။ သားတို႔စစ္တပ္ကို သူတို႔က ေခ်မႈန္းလိုက္ေတာင္မွ ကာကြယ္ဖို႔က သားတို႔ရဲ႕ တာ၀န္တဲ့။ အေဖေျပာတာက အဲလို မကာကြယ္တဲ့လူဟာ သူရဲေဘာေၾကာင္တဲ့လူတဲ့၊ ကၽြန္ပဲ ျဖစ္သင့္တဲ့လူတဲ့´

မစၥမက္တိုင္းက ဂ်င္မီ့ကို ၾကည့္ေနသည္။ သူမ မ်က္ႏွာက ေသြးေရာင္ျဖင့္ ရဲရဲနီေနသည္။ ထို႔ေနာက္ ဂ်င္မီ့လက္ေမာင္းကို လွမ္းကိုင္လိုက္သည္။ `ဆရာမ မသိဘူး ဂ်င္မီ။ ဆရာမ တကယ္မသိဘူး။ အဲဒီအေၾကာင္းကို ညတိုင္း ဆရာမ စဥ္းစားတယ္။ အသက္ေတြ အခ်ည္းအႏွီးေသဆံုးရတဲ့အခ်က္ကို ပထမဦးစားေပးအေနနဲ႔ ဆရာမ စဥ္းစားတယ္၊ ဂ်ာမနီနဲ႔ ရင္ဆိုင္ စစ္ျဖစ္ဖို႔ဆိုတာကေတာ့ ဒုတိယေနရာမွေပါ့။ ျပင္သစ္မွာ၊ ဘယ္ဂ်ီယံမွာ သတ္ျဖတ္ခံလိုက္ရတဲ့ ရဲရင့္တဲ့လူငယ္ေလးေတြအေၾကာင္း ဆရာမ စဥ္းစားတယ္။ သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ ျဖစ္ခဲ့သမွ် စစ္ပြဲေတြအားလံုး ေလာဘႀကီးတဲ့ လူတစ္စုေၾကာင့္ သူတို႔ေသြးခ်င္းေတြ တိုက္ခိုက္ေသဆံုးခဲ့ၾကရတာခ်ည္းပဲလို႔ စဥ္းစားတယ္။ ၿပီးေတာ့ စစ္မွာ ေကာင္းတာ ဘာမ်ားရွိလို႔လဲလို႔ ေတြးမိတယ္´
`ဒါေပမဲ့ အေဖေျပာတာက ကိုယ့္ယံုၾကည္ခ်က္အတြက္ တိုက္ခိုက္ရမွာပဲတဲ့။ မတိုက္ခုိက္ဘူးဆိုရင္ လူအစစ္မဟုတ္ဘူးတဲ့´
မစၥမက္တိုင္း သက္ျပင္းခ်လိုက္သည္။ 

`အဲဒါက အေျခအေနအေပၚမူတည္ပါတယ္ ဂ်င္မီရယ္။ လူအစစ္ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ။ တစ္ခါတေလက်ေတာ့ ျပန္လည္တိုက္ခိုက္တာထက္ မတိုက္ခိုက္ဘဲေနတာက ပိုၿပီးသတၱိလိုတယ္။ ဆရာမစဥ္းစားမိတာက လက္ရွိအေျခအေနကို လက္ခံလိုက္ၿပီး ျပန္တိုက္ေနတာေတြကို ရပ္လိုက္ရင္ ဘယ္ေလာက္မ်ား ပိုဆိုးသြားႏိုင္မလဲ ဆိုတာပဲ။ အရွိအတိုင္း ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္ ဆက္ေနမယ္ေလ။ အဲလိုေနမယ္ဆိုရင္ လမ္းမေပၚက သာမန္လူေတြအတြက္ ႀကီးႀကီးမားမား ေျပာင္းလဲသြားမွာလား။ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြကေတာ့ ေျပာင္းလဲသြားမွာေပါ့လို႔ ေျပာလိမ့္မယ္။ သူတို႔ကေတာ့ ဆံုး႐ႈံးသြားစရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတာကိုး။ ဒါေပမဲ့ မင္းအတြက္၊ ဆရာမအတြက္ အဲဒါက ႀကီးႀကီးမားမား ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္သလား။ ဆရာမမွာ မသက္မသာခံစားခ်က္ႀကီးတစ္ခု ရွိေနတာက ဒါေတြအားလံုးနဲ႔ ဆရာမတို႔ မၾကာခင္ ေနသားက်သြားၾကလိမ့္မယ္ ဆိုတာပဲ။ ၿပီးေတာ့ ရွိတာေလးကုိပဲ ပိုၿပီးေတာ့ ေက်နပ္ခ်င္ေတာင္ ေက်နပ္ေနဦးမွာ၊ ဘယ္သူသိႏိုင္မလဲ´

[ ၂၂ ]

ဂ်င္မီက သူမကို ေငးၾကည့္ေနသည္။ စားလက္စ ထမင္းပန္းကန္အတြင္းသို႔ ဓားႏွင့္ခရင္းကို ျပန္ခ်လိုက္ၿပီး ဂ်င္မီက ေျပာလိုက္သည္။ 

`အေဖေျပာတာက အဲလို ေျပာတဲ့လူေတြဟာ သစၥာေဖာက္...´
တယ္လီဖုန္းသံျမည္လာသျဖင့္ မစၥမက္တုိင္းယား ထသြားသည္။ ဂ်င္မီႏွင့္ စကားျဖတ္ႏိုင္လိုက္သျဖင့္ က်ိတ္ၿပီး ေက်းဇူးတင္ေနမိသည္။

`ဟုတ္ကဲ့ ေျပာပါ´ ဟု သူမျပန္ေျဖသည့္အသံကို ဂ်င္မီ ၾကားေနရသည္။
`ဟင့္အင္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္တုန္းက ျဖစ္တာလဲ။ အို သနားစရာ ကေလးပဲ၊ ၀မ္းနည္းဖို႔ေကာင္းလိုက္တာ။ ဘာေျပာရမလဲေတာင္ မသိေတာ့ဘူး ဂြင္းနက္ေရ။ ဂ်င္မီ့ကို ဘယ္လိုျပန္ေျပာရမလဲ။ ဂြင္းနက္၊ ဘယ္ေတာ့ လာခဲ့ရမလဲ။ ကူညီႏိုင္တာ ဘာမ်ားရွိလဲ။ ေကာင္းၿပီေနာ္၊ ဖုန္းဆက္အေၾကာင္းၾကားတာ ေက်းဇူး။ မနက္ျဖန္က်မွ ေက်ာင္းမွာ ေတြ႕မယ္။ စိတ္မေကာင္းလိုက္တာကြယ္´

ဖုန္းခ်လိုက္သံႏွင့္အတူ ႐ႈိက္သံပါ တစ္ဆက္တည္း ၾကားလိုက္ရသည္။ `ဆရာမ လာခဲ့မယ္ေနာ္ ဂ်င္မီ´ ဟု သူမက လွမ္းေျပာလိုက္သည္။ သူမ၏ အခန္းတံခါး ပြင့္ၿပီး ျပန္ပိတ္သြားသည္ကို ဂ်င္မီျမင္လိုက္ရသည္။
နာရီ၀က္ခန္႔ ဂ်င္မီႏွင့္ ရွန္ဒီ ပန္းျခံထဲတြင္ ေဆာ့ေနသည္။ ျမက္ခင္းေပၚ လူးလွိမ့္ရင္း နပမ္းလံုးၾကသည္။ ရွန္ဒီပဲ အျမဲတမ္းႏိုင္သည္။ ဂ်င့္မီ့အေပၚက တက္ခြရင္း မ်က္ႏွာကို လွ်ာျဖင့္ အဆက္မျပတ္ရပ္ၿပီး သူႏိုင္သည္ဟု ရွန္ဒီက သက္ေသထူေနသည္။ အသက္ကို တဟဲဟဲ႐ွဴေနသည္။ အိမ္တြင္းမွ ဖုန္းျမည္သံ ၾကားရျပန္သည္။

`ဂ်င္မီ´ ဟု မိနစ္အနည္းငယ္ခန္႔  ၾကာၿပီးေနာက္ မစၥမက္တိုင္းက ျပတင္းေပါက္မွ လွမ္းေခၚလိုက္သည္။ `ဒီကို ခဏေလာက္ လာခဲ့ပါလား။ သားကို ေျပာစရာတစ္ခု ရွိလို႔´ သူမမ်က္ႏွာတြင္ မ်က္ရည္စတို႔ စြန္းေနသည္။ မ်က္လံုးမ်ားက ရဲရဲနီေနသည္။ ဂ်င္မီက သူမဆီ ေလွ်ာက္သြားလိုက္သည္။
`ဆရာမေရွ႕မွာ ထိုင္ဦးသား။ သတင္း၊ သတင္းဆိုးတစ္ခု သားကို ေျပာစရာရွိတယ္။ မင္းကို အခုလိုေျပာျပရတဲ့သူ ဆရာမ မျဖစ္ခ်င္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့..´
`အေမလား ဆရာမ။ အေမ့ကုိ သူတို႔ တစ္ခုခု လုပ္လိုက္ၿပီလား´ ဂ်င္မီ့မ်က္လံုးမ်ားက သူမကို အသနားခံေနသည္။
`သား အေမမဟုတ္ပါဘူးကြယ္။ ေရာဘတ္ပါ´
`ေရာဘတ္´
`သူ႔အေလာင္းကို သားတို႔အိမ္ေနာက္ေဖး ေခ်ာင္းရိုးေလးထဲက အခုပဲ ရွာေတြ႕ခဲ့တယ္´

[ ၂၃ ]

`ဘယ္သူ လုပ္တာလဲ။ သားတို႔အိမ္ ေနာက္ဖက္မွာလား။ ဘယ္လို ျဖစ္တာလဲ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္နာရီေလာက္ကမွ သားနဲ႔သူနဲ႔ လမ္းခြဲခဲ့တာေလ။ ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ..´ သူက တတြတ္တြတ္ ေရရြတ္ေနမိသည္။
`တိုးတိုး ဂ်င္မီ၊ တိုးတိုး။ စိတ္ေအးေအးထားပါ။ ၾကည့္ရတာ စစ္သားေတြ သားတို႔အိမ္ကို ျပန္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ေရာဘတ္ကို ဖမ္းမိတဲ့ပံုပဲ။ အိမ္ေနာက္ေဖး ပန္းျခံထဲမွာ သူမလုပ္သင့္တဲ့အရာ တစ္ခုခုကို လုပ္ေနတယ္ထင္တယ္။ အဲဒါ ဘာလဲဆိုတာ ဘယ္သူမွဘူး။ ဒါေပမဲ့ စစ္သားေတြ သူ႔ကိုဖမ္းမိတဲ့အခ်ိန္မွာ သူက ေခ်ာင္းထဲ ခုန္ခ်တယ္´

`ေရာဘတ္ ေရမကူးတတ္ဘူး´
`... အဲလို သူေပ်ာက္သြားတာပဲ။ တံတားနားမွာ သူ႔အေလာင္း ျပန္ေပၚလာတယ္။ ဂ်င္မီေရ၊ ဆရာမ စိတ္မေကာင္းလိုက္တာ´
ဂ်င္မီက ခံုတန္းေပၚတြင္ ငူငူႀကီးထိုင္ေနမိသည္။

`ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းစာေရး၊ မစၥအီဗန္က ေနာက္တစ္ခါ ဖုန္းထပ္ေခၚတယ္။ သူ႔ေျပာပံုအရေတာ့ သားတို႔ အိမ္ေနာက္ေဖးပန္းျခံနားက ေခ်ာင္း႐ိုးထဲမွာ ယမ္းတခ်ဳိ႕ေတြ႕တယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ေရာဘတ္ကို အဲဒီယမ္းေတြနဲ႔ မိလို႔ စစ္သားေတြက ဖမ္းတာျဖစ္မယ္လို႔ ဂြင္းနက္က စဥ္းစားတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေရာဘတ္ အလြတ္ရုန္းေျပးဖို႔ အသည္းအသန္ ႀကိဳးစားတာျဖစ္မယ္´
ဂ်င္မီက ႏႈတ္ဆိတ္ေနသည္။

`ဆရာမကိုၾကည့္ ဂ်င္မီ။ ဆရာမ မ်က္လံုးကို ၾကည့္၊ ၿပီးေတာ့ မွန္မွန္ေျဖ။ ယမ္းေတြအေၾကာင္း ေရာဘတ္ ဘယ္လိုလုပ္သိတာလဲ။ မင္း ေျပာလိုက္လား။ အဲဒီအေၾကာင္း မင္းသိလား´
`ယမ္းေတြရွိတယ္လို႔ သား သူ႔ကို လံုး၀မေျပာခဲ့ဘူးဆရာမ။ သား အမွန္အတိုင္းေျပာတာ´
ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီး၏ မ်က္ႏွာကို ရဲရဲၾကည့္ၿပီး ျပန္ေျဖလိုက္သည့္ ဂ်င္မီ့ပံုစံက အျပစ္ကင္းစင္ေၾကာင္း ထင္ရွားလွသည္။
`တကယ္ေျပာတာ ဆရာမ။ သား သူ႔ကို ဘာမွ မေျပာခဲ့ဘူး´

သူငယ္ခ်င္းေကာင္းတစ္ေယာက္ ဆံုး႐ႈံးသြားမႈက ဆယ္ႏွစ္သား ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ကိုလည္း မွင္သက္ေငးငိုက္သြားေစႏိုင္သည္။ ေသျခင္းတရားပါ၀င္သည့္ အရာတိုင္းသည္ သာမန္ေၾကကြဲမႈမ်ဳိးေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ဂ်င္မီ့အတြက္ ငိုခ်လိုက္ရန္ပင္ ခက္ေနသည္။ သူ႔အေနျဖင့္ ေရာဘတ္ကို သံပံုးအား မျပသင့္။ ေရာဘတ္မသိသည့္အရာတစ္ခုကို သူသိေၾကာင္း ဟန္ေရးျပခဲ့မိသည္။ သို႔ေသာ္ ေရာဘတ္လည္း သူ႔ကို သစၥာေဖာက္ခဲ့သည္။ ေရာဘတ္ ဂ်င္မီ့ကို သစၥာေဖာက္ခဲ့သည္။ ဂ်င္မီ့ ဦးေႏွာက္က ဆင္ေျခကန္ေနမိသည္။ မစၥမက္တိုင္းသို႔ သူေျပာလိုက္သည္မွာ ရာႏႈန္းျပည့္ရိုးရိုးသားသားျဖစ္သည္ဟု သူ ယံုၾကည္သည္။ စကားတစ္ခြန္းမွ် မေျပာဘဲ သူ႔အခန္းေလးအတြင္းသို႔ ျပန္၀င္ၿပီး အိပ္ယာေပၚ သူ လဲေလ်ာင္းလိုက္သည္။ ရွန္ဒီ့ကို လက္ျဖင့္ ေပြ႕ဖက္ထားလိုက္သည္။

[ ၂၄ ]

`သူ စည္းေဖာက္တာ´ ဟု ေခြးကေလး၏ နားရြက္ကုတ္ကုတ္ေလးဆီသို႔ ဂ်င္မီက တီးတိုးေရရြတ္လိုက္သည္။ `ငါကတိေပးတယ္၊ သူလည္း ကတိေပးတယ္။ ငါတို႔ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ခဲ့ၾကတယ္။ သူ႔ဘာသူ ေသေအာင္လုပ္တာ၊ ငါလုပ္တာမဟုတ္ဘူး။ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား ရွန္ဒီ´
ရွန္ဒီက လွဲေနရင္းမွ သူ႔ကိုၾကည့္ေနသည္။ သူက ဂ်င္မီ့စကားကို နားလည္ပံုမေပၚ။
`ဆရာမေျပာတာ မွန္တယ္။ မင္းကလြဲၿပီး တျခား ဘယ္သူ႔ကိုမွ ငါ ယံုလို႔မျဖစ္ဘူး။ မင္းကေတာ့ ငါ့ကို သစၥာမေဖာက္ဘူးမဟုတ္လား ရွန္ဒီ။ မင္းကေတာ့ ကတိတည္မွာပါေနာ္။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မေပါက္ၾကားပါဘူးေနာ္´
`ဒီေန႔ ေက်ာင္းမသြားနဲ႔ ဂ်င္မီ´ ဟု ေနာက္တစ္ေန႔နံနက္တြင္ မစၥမက္တိုင္းက ေျပာသည္။ 

`သား ေနာက္အပတ္က်မွ ေက်ာင္းျပန္တက္ရင္ေကာင္းမယ္´
ဂ်င္မီက ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္သည္။ သူ႔နံနက္စာ ေပါင္မုန္႔မီးကင္ကို မထိရေသး။ `ဆရာမ အျပင္ထြက္ေနတုန္း အိမ္မွာပဲ ရွန္ဒီ့ကိုၾကည့္ရင္း ေနခဲ့ေပါ့။ အိမ္ထဲမွာ ဒါမွမဟုတ္ ပန္းျခံထဲမွာပဲ ေနေနာ္။ အျပင္ထြက္မသြားနဲ႔၊ ၾကားလား´ ဂ်င္မီက ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္ျပန္သည္။
`ဟုတ္ကဲ့ ဆရာမ´
ဆယ္နာရီတြင္ ဖုန္းသံျမည္လာသည္။ `ဆရာမပါ ဂ်င္မီ၊ စစ္သားေတြ မင္းဆီလာတဲ့ လမ္းေပၚေရာက္ေနၿပီ။ မင္း ေက်ာင္းမွာ ရွိသလားလို႔ သူတို႔အခုပဲ ဖုန္းဆက္တယ္။  ေရာဘတ္နဲ႔ မိုက္ကယ္တို႔အေၾကာင္း မင္းကို ေမးခ်င္လို႔တဲ့။ မိုက္ကယ္ကို သူတို႔ မေန႔ညက ဖမ္းမိတယ္။ သူက ဟိုတစ္ေန႔တုန္းက စစ္သားတစ္ေယာက္ကို သတ္ခဲ့တာတဲ့။ ေသနတ္သံေတြကလည္း အဲဒါေၾကာင့္ပဲ။ စစ္သားကိုသတ္ၿပီး ေသနတ္ေတြကို ယူသြားတယ္တဲ့၊ သူ၀န္ခံခ်က္ေပးတာက ေမးလ္ဘန္႔လမ္းေပၚမွာ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ကို သူေပးခဲ့တယ္လို႔ ေျပာတယ္။ သူတို႔ ႏွိပ္စက္ၿပီး ေမးတာျဖစ္ရမယ္ ဂ်င္မီ..´
ဂ်င္မီ ဘာမွ် မေျပာ။
`ရွိေသးရဲ႕လား ဂ်င္မီ´
`ဟုတ္ကဲ့ ဆရာမ´
`သူ ေသနတ္ေတြေပးခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ ေကာင္ေလးဟာ မင္းလား ဂ်င္မီ´
ဂ်င္မီ ဘာမွ်မေျပာ။
`အဲဒါ မင္းပဲျဖစ္ရမယ္ ဂ်င္မီ။ ေကာင္ေလးမွာ ေခြးေလးတစ္ေကာင္ပါတယ္တဲ့။ အဲဒါေၾကာင့္ သူတို႔ မင္းမွန္းေသခ်ာသြားတာ။ သူတို႔ အနီးအနားမွာ စံုစမ္းေမးျမန္းၿပီးသြားၿပီ။ ရွိေသးရဲ႕လား ဂ်င္မီ´
`ဟုတ္ကဲ့ ဆရာမ´

[ ၂၅ ]

`အဲဒါ မင္းလား ဂ်င္မီ´
`ဆရာမပဲ သားကို ဘာမွမေျပာနဲ႔လို႔ ေျပာထားတယ္ေလ´
`ဒါေပမဲ့ ဂ်င္မီ၊ အခုစကားေျပာေနတုန္းပဲ သူတို႔ မင္းဆီကို လာေနၾကၿပီ။ ျမန္ျမန္ေျပာ ဂ်င္မီ။ မစၥတာ ၀ါတာလီဆီကို ေျပးဖို႔ မင္းကို ဆရာမ ေျပာမလို႔။ ဆရာမလႊတ္လိုက္တာလို႔သာ သူ႔ကိုေျပာ၊ ဘာလုပ္ရမယ္ဆိုတာ သူသိတယ္´
ဂ်င္မီက ဘာမွျပန္မေျပာ။ အေဖ့စကားသံမ်ားက သူ႔ေခါင္းထဲ ပဲ့တင္ထပ္ေနသည္။ `ဘယ္သူ႔ကိုမွ ဘာမွမေျပာနဲ႔ ငါ့သား´ 

သူက ဖုန္းကို ျပန္ခ်လိုက္သည္။ သူ႔အေပၚက်ႌကို ထိုင္ခံုေပၚမွ ဆြဲယူၿပီး အျပင္သို႔ ေျပးထြက္လိုက္သည္။ ရွန္ဒီက သူ႔ေနာက္ေျပးလိုက္ရင္း ျမဴးတူးစြာ ေဟာင္ေနသည္။ ပန္းျခံအဆံုးမွ စည္းရိုးေပၚသို႔ သူကုပ္တက္လိုက္သည္။ ရွန္ဒီ့မ်က္ႏွာကို နမ္းလိုက္ၿပီး ခပ္ဆတ္ဆတ္တစ္ခ်က္ရိုက္ကာ ေနာက္တြင္ ခ်န္ထားခဲ့လိုက္သည္။ `ဆရာမနဲ႔ လိမ္လိမ္မာမာေနေနာ္´။ ထို႔ေနာက္ ေနာက္ေဖးလမ္းၾကားအတိုင္း ေဒါ့လမ္းသြယ္ဆီေရာက္သည္အထိ သူလာခဲ့သည္။ ဘယ္ညာ ခပ္သြက္သြက္ တစ္ခ်က္ၾကည့္လိုက္ၿပီးေနာက္ လမ္းမကို တစ္ဟုန္ထိုးျဖတ္ေျပးၿပီး အိုးမားေရာဒ္၏ စိုက္ခင္းအတြင္းသို႔ ၀င္လိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္သူ စပါးက်ီထဲေရာက္လာသည္။ ျမက္ေျခာက္ပံုမ်ားၾကားမွ သူ႔ ကတုတ္က်င္းကေလးရွိရာသို႔ ခုန္၀င္လိုက္ၿပီးေနာက္ သူ အသက္ကို ျပင္းျပင္း႐ွဴေနမိသည္။ တာလမ္းကို အသံုးျပဳလွ်င္ သူ အျခားရြာေရာက္ေအာင္ ေျပးႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ ထိုေနရာတြင္ သူ႔ကို ၀ွက္ေပးမည့္သူကို ရွာႏိုင္ပါသည္။ အန္ကယ္ရပ္ပ္လည္း ထိုေနရာတြင္ ရွိေနသည္။ ဘာလုပ္ရမည္ဆိုသည္ကို သူ ေကာင္းေကာင္းသိသည္။

ေသနတ္ေတြ။ ျမက္ေျခာက္ပံုမ်ားၾကားသို႔ သူ႔လက္ကို စမ္းလိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ အ၀တ္ထုတ္ကို ဆြဲထုတ္လိုက္ၿပီး ျဖည္လိုက္သည္။ ႏွစ္လက္စလံုး မူလအတိုင္းပင္ ရွိေနသည္။ တစ္လက္တြင္ ေျခာက္ကပ္ေနေသာ ေသြးမ်ားရွိသည္။ ေသနတ္မ်ားက ေလးလံသည္။ သူက က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္ထားလိုက္သည္။ `ဒိုင္းးးး´ ဟု သူ တီးတိုးေရရြတ္ၾကည့္သည္။ ယာကြင္းမွ သူ႔ ရန္သူဆီသို႔ စိတ္ကူးျဖင့္ က်ည္ဆန္ကို ပို႔လႊတ္လိုက္သည္။ `ဒိုင္းးးးးး´ ေနာက္တစ္ေတာင့္။

[ ၂၆ ]

လမ္းမဆီမွ ၾကားဖူးေနက် ေခြးေဟာင္သံတစ္ခု အၾကားတြင္ ေသနတ္ကို သူ ေအာက္သို႔ႏွိမ့္ခ်လိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ စိုက္ခင္းျပင္ဆီမွ ထပ္ၾကားရျပန္သည္။ ေခြးေဟာင္သံႏွင့္အတူ ႏိုင္ငံျခားဘာသာျဖင့္ ေအာ္ဟစ္ေနသံမ်ား ကပ္ပါလာသည္။ ထို႔ေနာက္ ေျပးလႊားေနသည့္ ေျခသံမ်ား။ တ၀ုတ္၀ုတ္ေခြးေဟာင္သံမ်ား အဆံုးတြင္ သူပုန္းေနသည့္ေနရာ ေရွ႕မွ ျမက္ေျခာက္ပံုေပၚသို႔ ရွန္ဒီ ေျပးတက္လာသည္ကို ျမင္လိုက္ရသည္။ တဟဲဟဲျဖင့္ အသက္႐ွဴၿပီး အၿမီးကို နမ့္ေနသည္။ ထို႔ေနာက္ တေဒါက္ေဒါက္ ေျခသံမ်ား ပိုမ်ားလာသည္။ စိုက္ခင္းျပင္ဆီသို႔ ၀င္ေရာက္လာၿပီးေနာက္ စပါးက်ီ။

`အဲဒီက ထြက္လာခဲ့ ဂ်င္မီ။ မင္းအဲဒီမွာဆိုတာ ငါတို႔ သိတယ္။ ငါတို႔ လာမဖမ္းခင္ မင္းဘာသာ ထြက္လာခဲ့ေတာ့´
ရွန္ဒီက ဂ်င္မီ့ေပါင္ေပၚသို႔ ခုန္ခ်လိုက္ၿပီး သူ႔မ်က္ႏွာကို လွ်ာျဖင့္ လွ်က္သည္။
`မင္းေျပာလိုက္တာေပါ့ ရွန္ဒီ။ ငါ ဒီမွာရွိေနတာကို မင္း သူတို႔ကို ေျပာလိုက္တာေပါ့´
သူ႔မ်က္ႏွာေပၚသို႔ မ်က္ရည္မ်ား ဖိတ္လွ်ံက်လာသည္။ 

`ငါက မင္းကုိ ယံုခဲ့တာ၊ မင္းက သူတို႔ကို ေျပာျပလိုက္တာကိုး´
သူက ေခြးကေလးကို ၾကမ္းတမ္းစြာ တြန္းထုတ္လိုက္သည္။ သူ႔လက္ထဲတြင္ ေသနတ္ကို ကိုင္ထားသည္။ ရွန္ဒီက ကိန္ခနဲ တစ္ခ်က္ေအာ္သည္။
`ထြက္လာခဲ့ေတာ့ ဂ်င္မီ။ ငါတို႔ ေနာက္တစ္ေခါက္ ထပ္မေျပာဘူး´

သူက ေခြးကေလးကို ကတုတ္က်င္းအတြင္းမွ တြန္းထုတ္ပစ္လိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ေသနတ္ကို လက္တြင္ကိုင္ထားၿပီး သူ မတ္တပ္ထရပ္လိုက္သည္။  စစ္သားမ်ားကို သူ ျမင္ေနရသည္။ ႏွစ္ေယာက္က ရိုင္ဖယ္ေသနတ္မ်ား ကိုင္ေဆာင္ထားသည္။ သူက သူ႔ ေသနတ္ကို ေျမွာက္လိုက္သည္။
ေမာင္းခလုတ္အတြင္းသို႔ လက္ညွိဳးထိုးသြင္းကာ သူပစ္လိုက္ေသာ က်ည္ဆန္ထိပ္ဖူးေၾကာင့္ စစ္သားတစ္ေယာက္ အသက္ထြက္သြားသည္ဟု စိတ္ကူးျဖင့္ ျမင္ေယာင္ၿပီး ေသနတ္ကို ဟန္ျပထိုးခ်ိန္လိုက္စဥ္မွာပင္ ေအာက္ဘက္ဆီမွ ေသနတ္သံမ်ားထြက္ေပၚလာသည္။

ေတဇာ (လေရာင္လမ္း)
Charlie Taylor ၏ Occupation ကို ဆီေလ်ာ္သလို ဘာသာျပန္ဆိုသည္။

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”