Skip to main content

စီးနင္းမႈ (၁)

[ ၁ ]

စစ္သားမ်ား တံခါးလာေခါက္ခ်ိန္က မိုးစင္စင္လင္းေနၿပီ။ ညင္သာေသာ တံခါးေခါက္သံ ျဖစ္သည္။ လစဥ္ ပိုက္ဆံလာေကာက္ေလ့ရွိသည့္ မစၥတာမာဒင္၏ တံေခါက္သံမ်ဳိးႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္တူသည္။ `ငါ ေရာက္လာျပန္ၿပီ။ အခ်ိန္ေတြကုန္တာ မျမန္လား´ ဟု သူက ဂ်င္မီ့အေမကို ရယ္ရင္းေမာရင္း ေျပာလိမ့္မည္။ ထို႔ေနာက္ သူေကာက္စရာရွိသည့္ ႏွစ္သွ်ီလင္ခြဲကို ယူၿပီး သူ႔ခါးတြင္ အျမဲပတ္ထားသည့္ သားေရအိတ္ကေလးထဲ ထည့္မည္။ သူ႔ အ႐ိုးေပၚအရည္တင္ ေျခက်င္း၀တ္က ေျခစြပ္ကို ေနရာတက်ျဖစ္ေအာင္ ျပန္ျပင္ၿပီး အိမ္နံပါတ္ ၁၄၃ မွ မစၥဟက္ခ်ယ္ဆန္ အိမ္တံခါးကို ေခါက္ရန္အတြက္ စက္ဘီးကေလးေပၚ တက္ခြၿပီး ထြက္ခြာသြားလိမ့္မည္။ ဒီနားမွာ ႏွစ္က်ပ္နဲ႔ ျပားေျခာက္ဆယ္၊ ဟိုနားမွာ ငါးက်ပ္၊ အိမ္နံပါတ္ ၇၉  အဘြားႀကီးဘတ္စတာဆီက စ်ာပနအာမခံေငြ ေျခာက္ပဲနိ။ သူမက တစ္ေယာက္တည္းေအးေအးေနဖို႔ စိတ္ပိုင္းျဖတ္ထားသူ ျဖစ္၏။ ကိတ္မုန္႔ႏွင့္ အသားညွပ္ေပါင္မုန္႔စသည့္ အစားအေသာက္ အသံမၾကားလွ်င္ ေခါင္းေထာင္၍ပင္ ထၾကည့္မည့္သူမဟုတ္။

ယခုေတာ့ စစ္သည္မ်ားက တံခါးကို ထပ္ေခါက္ေနသည္။ တိက်ျပတ္သားသည့္ တံခါးေခါက္သံ၊ သို႔ေသာ္ သတိေပးျခိမ္းေျခာက္ရန္ ရည္ရြယ္ေခါက္ပံုမ်ဳိးေတာ့မဟုတ္။ ေဒါက္ေဒါက္ေဒါက္ဟု လက္အိတ္စြပ္ထားသည့္လက္ျဖင့္ ေခါက္ေနပံုမ်ဳိး။ ဒါက လက္ေတြ႕ျဖစ္ေနေသာ ျငင္းမရသည့္ ကိစၥျဖစ္သည္။

ဤသည္မွာ စစ္သားမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ဂ်င္မီသိပါသည္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ သူတို႔ လွည့္လည္ေနပံု၊ စစ္ကားမ်ား ျဖတ္သန္းသြားပံု၊ သူတို႔ထဲမွ ေျခာက္ေယာက္က ၀တ္စံုျပည့္၀တ္စားထားပံု၊ ေသနတ္မ်ား ကိုင္ေဆာင္ထားပံုကအစ အားလံုးကို ဂ်င္မီ ျမင္ေတြ႕ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။

`အေဖ့´ ဟု ဂ်င္မီက ေလွကားေပၚသို႔ ေအာ္ေျပာခဲ့သည္။
`သူတို႔ အိမ္ေပါက္၀ ေရာက္ေနၿပီ။ ရပ္ေနၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္တံခါးကို ၾကည့္ေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ထင္တာ သူတို႔ အိမ္ထဲကို ၀င္လာၾကေတာ့မယ္ ထင္တယ္အေဖ´
ေလွကားထိပ္ဆီမွ ႐ုန္းရင္းဆန္ခတ္ တရြတ္တိုက္ဆြဲသံမ်ား သူ ၾကားရသည္။ မ်က္ႏွာၾကက္အမုိးေပၚတက္သည့္ မလြယ္တံခါး ဖြင့္သံ သူၾကားၿပီးေနာက္၊ အေဖ့ေျခေထာက္မ်ား လက္ရန္းကို ကန္ထားသည္ကို တစ္စကၠန္႔မွ် သူ ျမင္လိုက္ရသည္။ ထို႔ေနာက္ သူတို႔ ထပ္ခိုးအတြင္းသို႔ ျပန္ဆင္းခဲ့ၿပီး မလြယ္တံခါးလည္း ေနသားတက် ျပန္ပိတ္သြားခဲ့ပါသည္။
`ျပတင္းေပါက္နားမွာ မေနနဲ႔ ဂ်င္မီ´ ဟု အေမက ခပ္မာမာေျပာသည္။ သူမ အသံတြင္ အေလာတႀကီးေလသံ ပါေနသည္။ `ျပတင္းေပါက္နားမွာ မေနနဲ႔။ အခုခ်က္ခ်င္း လာခဲ့။ အေမနဲ႔ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲမွာ လာေန။ အခုခ်က္ခ်င္း ေျပာတဲ့အတုိင္းလုပ္ ဂ်င္မီ´

တတိယေျမာက္တံခါးေခါက္သံ ထြက္ေပၚလာသည္။ ပိုျပင္းလာသည့္ ေခါက္သံ။ ပိုၿပီး ၾကမ္းတမ္းသည့္ေခါက္သံ။ `အခုခ်က္ခ်င္းတံခါးဖြင့္ရင္ ေကာင္းလိမ့္မယ္´ ဟူသည့္ အဓိပၸာယ္ အျပည့္အ၀ပါေနသည့္ ေခါက္သံမ်ဳိး။ `ေဒါသမထြက္ခင္ ျမန္ျမန္ဖြင့္´ ဆိုသည့္ သေဘာမ်ဳိး။ ဂ်င္မီက အေနာက္ဖက္မွ အေမ့ဆီသို႔ ျပာျပာယာယာ ေျပး၀င္သြားသည္။ အေမက ရင္ခြင္ထဲသို႔ ဂ်င္မီ့ကို ဆြဲယူေပြ႕ဖက္ထားသည္။

[ ၂ ]

`ဘာမွမျဖစ္ဘူး သားေလး။ အားလံုးအဆင္ေျပသြားလိမ့္မယ္။ သူတို႔ကို သား ဘာမွ မေျပာရဘူးေနာ္။ အေမေျပာမယ္။ သားက တိတ္တိတ္ကေလး ေနေနာ္´ ဟု သူမက ေျပာလိုက္သည္။
ဂ်င္မီက အေမ့မ်က္ႏွာဆီသို႔ ေမာ့ၾကည့္လိုက္သည္။ ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔ေနဟန္ အထင္းသားျဖင့္  အေမ့မ်က္ႏွာ။ ထို႔ေနာက္ သူ ေခါင္းၿငိတ္ျပလိုက္သည္။

တံခါးေခါက္သံက ထု႐ိုက္သံအျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလာသည္။ လက္အိတ္စြပ္ထားသည့္ လက္ဖ၀ါးျဖင့္ ႐ိုက္ေနသကဲ့သို႔၊ ထို႔ျပင္ တံခါးေအာက္ေျခသို႔ ခပ္ဆတ္ဆတ္ ကန္ေၾကာက္သံမ်ားလည္း ထြက္ေပၚလာသည္။ တံခါးက်ဳိးသြားေလာက္သည္ အထိေတာ့ မဟုတ္၊ သို႔ေသာ္ မဖြင့္ပါက က်ဳိးသည္အထိျဖစ္ေစမည္ဟူေသာ သေဘာကို အျပည့္အ၀ေဆာင္ေနသည္။ `တံခါးဖြင့္ပါ´ ဟု ေပါ့ပ်က္ပ်က္ေအာ္သံတစ္ခု ၾကားရသည္။ စစ္သားတစ္ေယာက္က ျပတင္းေပါက္ဆီသို႔လာၿပီး ဇကာကြက္လုိက္ကာကို ေဖာက္ထြင္းျမင္ႏိုင္ရန္ႀကိဳးစားၿပီး အတြင္းသို႔ ေခ်ာင္းၾကည့္သည္။ ဂ်င္မီ့အေမက ေနာက္ေဖးဘက္သို႔ အၾကည့္ကိုေျပာင္းလိုက္သည္။ အိမ္ေနာက္ ပန္းျခံတြင္လည္း စစ္သားသံုးေယာက္ မတ္တပ္ရပ္ေနသည္ကို ျမင္ရသည္။ လက္ထဲတြင္ ေသနတ္မ်ား ကုိင္ထားသည္။ သူမ၏ တုန္လႈပ္မႈက ကေလးဆီသို႔ပါ အလိုလုိ ကူးစက္စီး၀င္သြားသည္။ အေမ့လက္ေမာင္းမ်ား၊ ေျခေထာက္မ်ားႏွင့္ ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုလံုး တဆတ္ဆတ္တုန္ေနသည္ကို ဂ်င္မီခံစားရသည္။ 

အိမ္ေရွ႕တံခါးရြက္ ျပဳတ္ထြက္လြင့္စင္သြားၿပီးေနာက္ ခဏမွ် ၿငိမ္သက္ေနသည္။ ေသာ့ဂေလာက္ အပိုင္းအစမ်ား အိမ္တြင္းသို႔ လြင့္စင္လာၿပီး ၾကမ္းျပင္ေၾကြျပားေပၚ တတင္တင္ႏွင့္ က်သြားသံကိုပါ ၾကားရသည္။ စစ္သားမ်ားက အိမ္တြင္းသို႔ ၀င္လာသည္။ ေသနတ္မ်ား ပိုက္ထားၿပီး၊ မ်က္ႏွာမ်ားက တင္းမာျပတ္သားလွသည္။ ေလွကားေအာက္ေျခတြင္ ႏွစ္ေယာက္ ရပ္ေနၿပီး အေပၚသို႔ စိုက္ၾကည့္ေနသည္။ ႏွစ္ေယာက္က ဧည့္ခန္းအတြင္းသို႔ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ရွာေဖြလိုက္သည္။ ပုန္းေနသူရွိမရွိသိႏိုင္ရန္ ဆိုဖာမ်ားကို ဆြဲလွန္ပစ္သည္။ ႏွစ္ေယာက္က ဂ်င္မီႏွင့္ အေမကို ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီး မီးဖိုေခ်ာင္အတြင္း လွည့္ၾကည့္သည္။ ေနာက္ေဖးပန္းျခံအတြင္းမွ စစ္သားမ်ားကို အသိအမွတ္ျပဳ အခ်က္ျပလိုက္သည္။

သူတို႔ ေလွကားေအာက္ေျခတြင္ ျပန္လည္စုစည္းၾကသည္။ ႏွစ္ေယာက္က ေလွကားေပၚတြင္ အသင့္အေနအထား ရပ္ေနၿပီး အျခားလူမ်ားက သူတို႔ကို ျဖတ္ေက်ာ္ကာ ေရခ်ဳိးခန္းႏွင့္ အိပ္ခန္းမ်ားအတြင္းသို႔ ရွာေဖြၾကသည္။ ဘာမွ်မေတြ႕။ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္သူက ထပ္ခိုးသို႔တက္သည့္ ၀င္ေပါက္ကို ေမာ့ၾကည့္ေနသည္။ သူ႔လူတစ္ေယာက္ကို ေခါင္းဆတ္ျပလိုက္ၿပီးေနာက္ ထိုသူက တံခါးလက္ရန္းေပၚသို႔ ခုန္တက္ၿပီး မလြယ္တံခါးကို သူ႔ ေသနတ္ေျပာင္းျဖင့္ ထိုးကေလာ္သည္။ တံခါးက လႈပ္ေနသည္။ သူက ခပ္ျပင္းျပင္း ထိုးလိုက္ၿပီးေနာက္ တံခါးက သူ၏ ဘယ္ဘက္သို႔ တစ္ေပခန္႔ ေရြ႕သြားသည္။ သူက လက္ျဖင့္ေဘးသို႔ တြန္းဖြင့္လိုက္သည္။ အိတ္ထဲမွ ဓာတ္မီးထုတ္ၿပီးဖြင့္သည္။ အေပါက္အတြင္းသို႔ ေခါင္းကို သတိျဖင့္အသာတိုး၀င္ရင္း မ်က္ႏွာၾကက္ေပၚသို႔ ဓာတ္မီးျဖင့္ ထိုးၾကည့္ေနသည္။

ေသနတ္သံတစ္ခ်က္ ၾကားၿပီးေနာက္ ဂ်င္မီ့အေမ၏ ဒူးမ်ား ေကြးညြတ္သြားသည္။ သူမ၏ သားငယ္ကို ဖက္ထားသည့္လက္မ်ားကေတာ့ ပိုမိုတင္းၾကပ္လာသည္။ အေမသူ႔ကို ၾကမ္းျပင္ေပၚသို႔ ဆြဲခ်ေတာ့မလား သူ ထင္မိသည္။ အရာအားလံုး ႐ႈပ္ေထြးေနသည္။ ၾကားသည္ဆိုတာထက္ စစ္သားတစ္ေယာက္၏ ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခု ထပ္ခိုးမွ ျပဳတ္က်လာသည္ကို သူ ခံစားလိုက္ရသည္။ ေလွကားဆီမွ တရြတ္တိုက္ျမည္သံမ်ားကို သူ ခံစားေနရသည္။ ထို႔ေနာက္ ေသနတ္သံမ်ားက သူ႔အာ႐ံုကို ဖံုးလႊမ္းသြားသည္။ အေမ့ရင္ခြင္အတြင္းမွ သူ ကုန္း႐ုန္းထၿပီး ေဟာခန္းအတြင္းသို႔ ေျပး၀င္လာခဲ့သည္။ စစ္သားက ပက္လက္လန္ လဲေနၿပီး ေျခေထာက္မ်ားက ေလွကားေပၚတြင္ ေထာင္ေနသည္။ ေခါင္းက ေၾကြျပားကို ေမွးထားသည္။ သူ႔ေခါင္းေအာက္တြင္ ေသြးအိုင္တစ္အိုင္ရွိေနသည္။ မ်က္လံုးမ်ားက အံ့အားသင့္မႈျဖင့္ ျပဴးထြက္ေနၿပီး သူ႔နဖူးတည့္တည့္တြင္ အေပါက္တစ္ေပါက္ ရွိေနသည္။

[ ၃ ]

ေလွကားထိပ္ေနရာက်ဥ္းက်ဥ္းကေလးတြင္ ျပည့္ၾကပ္ေနေသာ စစ္သားငါးေယာက္ကို သူ ေမာ့ၾကည့္လိုက္သည္။ သူတို႔အားလံုး ေအာ္တိုမစ္တစ္႐ိုင္ဖယ္မ်ားျဖင့္ မ်က္ႏွာၾကက္ဆီသို႔ ပစ္ခတ္ေနၾကသည္။ ဘယ္ညာ က်ည္ဆန္ေဖာက္ရာလမ္းအတိုင္း မ်က္ႏွာၾကက္ပလာစတာျပားမ်ား ေပါက္ျပဲေၾကြပ်က္သြားခဲ့ၿပီ။ စစ္သားမ်ားက မ်က္ႏွာၾကက္တစ္ခုလံုး ေနရာလပ္မရွိ အဆက္မျပတ္ ပစ္ခတ္ေနသည္။

`အေဖ´ ဟု ဂ်င္မီ အက်ယ္ႀကီး ေအာ္ဟစ္လိုက္ၿပီး ေလွကားေပၚတက္ရန္ ေျခလွမ္းျပင္လိုက္သည္။ ထိုစဥ္ပင္ စစ္သားတစ္ေယာက္က သူ႔ကို လွည့္ၾကည့္သည္။ ဆယ္ႏွစ္သားကေလးဆီသို႔ သူ၏ ေသနတ္ေျပာင္းကို လွည့္လိုက္သည္။ မစဥ္းမစား တုန္႔ျပန္မႈႏွင့္ ထိုက္တန္သည့္အရာကို ေပးဖို႔ျဖစ္မည္။ သူ႔လက္ေခ်ာင္းက ေမာင္းခလုတ္ေပၚတြင္ ေတာင့္တင္းေနသည္။ သူ႔ အေပၚမွ မ်က္ႏွာၾကက္ ပလာစတာျပားႀကီးတစ္ခုလံုး ၿပိဳပ်က္သြားၿပီ ျဖစ္သည္။ ထိုစဥ္ပင္ ထိုစစ္သားေပၚသို႔ အေပၚမွ ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခု ျပဳတ္က်လာသျဖင့္ သူ႔ကို တစ္ဖက္ဆီသို႔ ယိမ္းယိုင္သြားေစသည္။ သူပစ္လိုက္သည့္ က်ည္ဆန္က ဂ်င္မီ့ဘယ္ဘက္ရွိ နံရံကို ထိုးေဖာက္၀င္ေရာက္သြားခဲ့သည္။
`အေဖ´ ဟု ဂ်င္မီ ေအာ္ေခၚလိုက္သည္။

[ ]

အေလာင္းႏွစ္ေလာင္းအား နာရီပိုင္းအတြင္း ဖယ္ရွားၿပီးစီးသြားသည္။ ဂ်င္မီႏွင့္အေမကို မဂ္ေဟာရဲစခန္းသို႔ အနက္ေရာင္ကားႀကီးျဖင့္ ေခၚေဆာင္သြားသည္။ အေနာက္ လန္ကတ္႐ႈိင္းယားေဒသ၏ ဌာနခ်ဳပ္လုပ္ရန္ ရဲစခန္းကို စစ္သားမ်ားက သိမ္းပိုက္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ဂ်င္မီ့အား စားပြဲႏွင့္ ကုလားထိုင္ႏွစ္လံုးမွလြဲ၍ ဘာမွ်မရွိသည့္ ႐ံုးခန္းတစ္ခန္းအတြင္း ထိုင္ခိုင္းထားသည္။ ယူနီေဖာင္း၀တ္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး စားပြဲေနာက္တြင္ ထိုင္ေနေသာ္လည္း သူ႔ကို စကားတစ္ခြန္းမွ် မေျပာ၊ ဆာေနၿပီလားဟုပင္ ေမးေဖာ္မရ။ အေမ့ကို စစ္သားမ်ားက ေကာ္ရစ္ဒါတစ္ေလွ်ာက္ ေစာင့္ၾကပ္ေခၚေဆာင္သြားၿပီးေနာက္ ႀကီးမားသည့္ သံတံခါးႀကီးတပ္ထားသည့္ အခန္းတစ္ခုအတြင္းသို႔ ၀င္သြားသည္ကို ဂ်င္မီ ျမင္လိုက္ရသည္။ အခန္း၏ မွန္ျပတင္းေပါက္တြင္ သံတိုင္မ်ားတပ္ထားသည္။ ထိုထိုင္ခံုတြင္ ဂ်င္မီ ႏွစ္နာရီခန္႔ ထိုင္ေနခဲ့သည္။ ယူနီေဖာင္း၀တ္ အမ်ဳိးသမီးႀကီးက စာအုပ္တစ္အုပ္ဖတ္ေနၿပီး အခါအားေလ်ာ္စြာ သူမ၏ ေျခေထာက္မ်ားကို ခ်ိတ္လိုက္ျဖည္လိုက္ လုပ္သည္။ သူမထံမွ ေပါင္ဒါႏွင့္ ဆပ္ျပာနံ႔ရသည္ဟု ဂ်င္မီ ထင္မိသည္။ အန္တီဖွရီဒါလိုပဲ ေနမွာဟု သူေတြးလိုက္သည္။

`ဘယ္ေတာ့မွ၊ ဘာမွ သူတို႔ကို မေျပာနဲ႔ သား´ ဟု အေဖက သူ႔ကို ေျပာခဲ့သည္။ `မင္းနာမည္ဘယ္သူလဲ၊ ဘယ္မွာေနလဲ၊ ေခ်ာကလက္ႀကိဳက္လား ဘာေမးေမးေျဖစရာမလိုဘူး။ သူတို႔ကို ဘာမွကို မေျပာနဲ႔။ လမ္းမေပၚမွာလည္း မေျပာနဲ႔၊ အေဖ့သားလို႔လည္း မေျပာနဲ႔။ သူတို႔ ေျပာသမွ် တစ္ခုမွ နားမေထာင္နဲ႔။ အကုန္ အလိမ္ေတြခ်ည္းပဲ။ သူတို႔ကို တစ္ခုခုေျပာမိတာနဲ႔ တစ္ေယာက္ေယာက္ အသတ္ခံရႏိုင္တယ္ သား´

ထိုစဥ္က ဂ်င္မီ မ်က္ေတာင္ပုတ္ခတ္ပုတ္ခတ္ လုပ္ေနခဲ့သည္။
`အဲဒီတစ္ေယာက္ေယာက္ဟာ အေဖကိုယ္တိုင္၊ ဒါမွမဟုတ္ သားေမေမျဖစ္ေနႏိုင္တယ္သား။ အေဖေျပာတာ ၾကားလား´
ဂ်င္မီက ေခါင္းညိတ္ျပခဲ့သည္။ မိဘမ်ား ေသမည္ဟူေသာ အေတြးေၾကာင့္ သူ မ်က္ရည္မ်ား စီးက်လာခဲ့သည္။

[ ၄ ]

`မငိုနဲ႔´ ဟု အေဖက ေျပာသည္။ `အခုခ်က္ခ်င္း တိတ္။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ သားကို ငိုေအာင္ လုပ္ခြင့္မျပဳနဲ႔။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အဲဒါ သူတို႔ လိုခ်င္တာျဖစ္လို႔ပဲ။ သားက ကေလးေလးဆိုေတာ့ သူတို႔က သားကို ေၾကာက္သြားေအာင္ ေျခာက္ခ်င္လိမ့္မယ္။ အေဖနဲ႔ အေမအေၾကာင္းကို သားက သူတို႔ကို ေျပာျပေအာင္လို႔ သူတို႔က သားကို ေျခာက္လွန္႔လိမ့္မယ္။ တစ္လံုးမွမေျပာနဲ႔ ၾကားလား။ အေဖတို႔ကို သား မေသေစခ်င္ဘူး မဟုတ္လား။ အဲဒီေတာ့ ဘာတစ္ခြန္းမွ ပါးစပ္က မဟနဲ႔ ငါ့သား´
ဂ်င္မီ ေခါင္းညိတ္ျပခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ သူ႔စိတ္ေျပာင္းသြားၿပီး ေခါင္းကို သြင္သြင္ခါမိျပန္သည္။ မ်က္ရည္မ်ား သူ႔ပါးျပင္သို႔ စီးက်လာသည္။

`တိတ္ေတာ့ တိတ္ေတာ့´ ဟု အေဖကေျပာၿပီး လက္ကိုင္ပ၀ါ ထုတ္ေပးသည္။ သူ႔မ်က္ရည္မ်ားကို သုတ္ပစ္ရန္ ကမ္းလိုက္ေသာ တြန္႔ေၾကညစ္ပတ္ေနသည့္ လက္ကိုင္ပ၀ါကေလး။
ထိုသို႔ျဖင့္ ဂ်င္မီ ထိုင္ခံုေပၚတြင္ ႏွစ္နာရီခန္႔ မလႈပ္မယွက္ ထိုင္ေနခဲ့သည္။ ထိုင္ခံုေပၚမွ တြဲေလ်ာင္းခ်ထားသည့္ သူ႔ေျခေထာက္မ်ား က်င္တက္လာသည္။ ေျခေထာက္မ်ားကို သူ မသိမသာ အနည္းငယ္ျပင္သည္။ တစ္ႀကိမ္လွ်င္ တစ္ဖက္စီ။ ထံုက်င္ေနသည့္ ေျခေထာက္မ်ားဆီသို႔ ခံစားမႈျပန္ေရာက္လာရန္ ႀကိဳးစားရသည္။ ထိုေနရာတြင္ သူ ႏွစ္နာရီခန္႔ၾကာေအာင္ ထိုင္ၿပီး မငိုမိေအာင္ ႀကိဳးစားေနခဲ့သည္။ သူ႔ကို သူတို႔ဘာလုပ္လုပ္ အေဖ့ကိုေတာ့ မ်က္ႏွာပ်က္ေအာင္ သူမလုပ္ခ်င္ပါ။ သူ ဘာမွ် ေျပာလိမ့္မည္ မဟုတ္။ သူ သူတို႔ကို ဘာမွ်ေျပာလိမ့္မည္ မဟုတ္။ တစ္ခြန္းမွ် မဟ။ အေဖ့လိုပင္ ရဲရင့္ဖို႔ သူ ႀကိဳးစားရမည္။

သူတို႔ႏွင့္ စကားေျပာခဲ့ဖူးသလားဟု သူ ျပန္လည္စဥ္းစားေနလိုက္သည္။ ကားအသြားအလာကင္းရွင္းသည့္ ေဆာက္ပို႔ထ္လမ္းတြင္ ကစားေနရင္း သူဆီသို႔ ေဘာလံုးျပန္ကန္ေပးခဲ့ဖူးသည့္ ခပ္ငယ္ငယ္စစ္သားတစ္ေယာက္ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဟု သူ ေျပာခဲ့ဖူးသည္။ သူ ေျပာဖူးသည္မွာ ထိုတစ္ႀကိမ္သာ ျဖစ္သည္။ ဒါေၾကာင့္ အေဖအသတ္ခံခဲ့ရတာေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး မဟုတ္လား။ ဒါေပမဲ့ ဘာျဖစ္လို႔...။

ယူနီေဖာင္းတြင္ တံဆိပ္မ်ား႐ႈပ္ပြေနေေအာင္ ထိုးထားသည့္ စစ္သားႀကီးတစ္ေယာက္ အခန္းထဲ ၀င္လာၿပီး အမ်ဳိးသမီးႀကီးကို တစ္စံုတစ္ခု တီးတိုးေျပာလိုက္သည္။ သူမက ဂ်င္မီ့ကို ၾကည့္သည္။ `လာ လိုက္ခဲ့´ ဟု ျပတ္ေတာင္းေတာင္းေျပာၿပီး ႐ံုးခန္းအတြင္းမွ ထြက္ခြာသြားသည္။ ရဲစခန္းအတြင္းမွ အထြက္တြင္ ဂ်င္မီႏွင့္သူမ ေဘးခ်င္းယွဥ္ေလွ်ာက္လာခဲ့သည္။ သူမ၏ လက္တစ္ဖက္ကို ဂ်င္မီ့ ပုခံုးေပၚတြင္ တင္ထားသည္။ 

ကားနက္ႀကီးအတြင္းသို႔ ျပန္၀င္ၿပီး ေဆာက္ပို႔ထ္လမ္းအတိုင္း ျပန္လည္ေမာင္းႏွင္လာခဲ့သည္။ ကားက ဂ်င္မီတို႔ အိမ္ကို ျဖတ္သြားသည္။ အိမ္ေရွ႕တံခါးမႀကီး ဟင္းလင္းပြင့္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ အျပင္တြင္ စစ္သားတစ္ေယာက္ေစာင့္ၾကပ္ေနၿပီး အျခားစစ္သားမ်ားက ပန္းျခံႏွင့္ ေနအိမ္အတြင္း လွည့္လည္ရွာေဖြေနၾကသည္။ ကိုက္ ၂၅၀ ခန္႔အကြာတြင္ သူတို႔ ညာဘက္သို႔ ခ်ဳိးလိုက္သည္။ လမ့္ဘ္ရွီးယားလမ္းအတိုင္း ၀င္လာၿပီးေနာက္ ကားက မူလတန္းေက်ာင္းေရွ႕တြင္ ရပ္သြားသည္။ ေက်ာင္းတံခါး၀တြင္ အမ်ဳိးသမီးႀကီးတစ္ဦး သူတို႔ကို ရပ္ေစာင့္ေနပါသည္။

[ ၅ ]

`ဟဲလို ဂ်င္မီ´ ဟု ကားတံခါးကို ဆြဲဖြင့္ရင္း သူမက ေျပာသည္။ `လာ သား။ ဒီမွာ လံုျခံဳသြားၿပီ´
ယူနီေဖာင္း၀တ္အမ်ဳိးသမီးကို သူမက တစ္ခ်က္မွ် ေခါင္းဆတ္ျပလိုက္သည္။ လိုအပ္ေသာ၊ သို႔ေသာ္ ေဖာ္ေရြပ်ဴငွာမႈကင္းမဲ့ေသာ ေခါင္းဆတ္ပံုမ်ဳိး။

`အေမေရာ၊ ဆရာမ။ သား အေမေရာ။ အေမ့ကို ရဲစခန္းမွာ သူတို႔ ဖမ္းထားတယ္´
ေၾကာက္ရြံ႕မႈႏွင့္ စိတ္ထိခုိက္မႈတို႔ကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားရသည့္ နာရီမ်ားအၿပီးတြင္ အမ်ဳိးသမီးႀကီး၏ ရင္ခြင္အတြင္းသို႔ သူ တိုး၀င္ၿပီး တအင့္အင့္ ငို႐ႈိက္လိုက္သည္။ မစၥမက္တိုင္းက ယူနီေဖာင္း၀တ္အမ်ဳိးသမီးကို ပြင့္ေနသည့္ ကားတံခါးဆီမွ တစ္ခါ ထပ္ၾကည့္သည္။ `ဒီေတာ့ ဒါေၾကာင့္ ရွင္တို႔ ေရာက္လာၾကတာေပါ့။ ဆယ္ႏွစ္သားကေလးေလးကို စစ္မီးထဲ သြင္းဖို႔ေပါ့။ ရွင္တို႔ အလကားလူေတြ၊ ရွင္တို႔ အားလံုးပဲ´ ဟု သူမက ေျပာလိုက္ၿပီး ခ်ာခနဲလွည့္ထြက္ကာ ေက်ာင္းကစားကြင္းဆီသို႔ ဂ်င္မီ့ကို ဦးေဆာင္ေခၚယူသြားခဲ့သည္။ `လာ ဂ်င္မီ။ ဆရာမနဲ႔ဆိုရင္ သားအတြက္ လံုျခံဳၿပီ´

[ ]

ေဒါ့လမ္းသြယ္ရွိ မစၥ မက္တိုင္း၏ အိမ္ကေလးမွာ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီးျဖစ္သူ သူမကဲ့သို႔ပင္ သပ္ရပ္ ႏွစ္လိုဖြယ္ေကာင္းသည္။ အပင္မ်ားတန္းထားသည့္ စည္း႐ိုးျမင့္ျမင့္ကို ဂ႐ုတစိုက္ တိထားသည္။ အ၀င္လမ္းဆီသို႔ ဦးတည္ၿပီးေနာက္ အဆံုးတြင္ သူမ၏ မီးခိုးေရာင္ကားေလးကို ညင္သာစြာ ထိုးရပ္လိုက္သည္။ ကားဆီမွ ဆီမ်ားတေတာက္ေတာက္ ေက်ာက္ခင္းလမ္းဆီသို႔ ယိုစိမ့္က်ေနသည္။ ျခံေရွ႕ပန္းျခံကို စိန္ပံုသ႑ာန္* စိုက္ခင္းကေလးမ်ားမွတစ္ပါး လမ္းခင္းထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ေျမဆီၾသဇာ၀ေနၿပီး အေသအခ်ာျပဳစုထားသည့္ ႏွင္းဆီပန္းခင္းကေလးမ်ား အစြမ္းကုန္ ပြင့္ဖူးေနသည္။ ဂ်င္မီ့အဘြားဆိုလွ်င္ ႏွင္းဆီပန္းမ်ားႏွင့္ ေႏြဦးရာသီကို အလြန္ႏွစ္သက္ခဲ့သည္။ `ဒီကေလးဟာ ဇြန္လႏွင္းဆီပြင့္ေတြနဲ႔ အတူလာတာပဲ´ ဟု ဂ်င္မီ့ေမြးေန႔အတြက္ လက္ေဆာင္၀ယ္ေပးရင္း ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ဂ်င္မီ့အေမကို ေျပာေလ့ရွိခဲ့သည္။ သူ႔ေမြးေန႔အေၾကာင္း စဥ္းစားမိေတာ့ ဂ်င္မီ ငိုမိျပန္သည္။ ဒီႏွစ္အတြက္ ေမြးေန႔လက္ေဆာင္က သူ႔အေဖအသတ္ခံရျခင္းႏွင့္ အေမ့ကို သူ႔ထံမွ ေခၚေဆာင္သြားခဲ့ျခင္းတဲ့လား။ မစၥမက္တိုင္း၏ အပိုအိပ္ခန္းအတြင္း အိပ္ယာေပၚတြင္ ဘယ္ညာလူးလွိမ့္ရင္း ေနာက္ထပ္ငိုေၾကြးရန္ မတတ္ႏိုင္ေတာ့သည္အထိ သူ အဆက္မျပတ္ ငိုေၾကြးေနမိသည္။ ဧည့္ခန္းအတြင္းတြင္လည္း သူ၏ အုပ္ထိန္းသူအသစ္သည္ ေခြးကေလးကို ပြတ္သပ္ရင္း ဂ်င္မီ့အတြက္ ငိုေၾကြးေပးေနပါသည္။ `ဘယ္ေလာက္ရက္စက္တဲ့ ကမၻာႀကီးလဲ ရွန္ဒီ။ ဘယ္ေလာက္ ရက္စက္သလဲ။ ဒီလိုကိစၥမ်ဳိးကို ကေလးေလးတစ္ေယာက္ကို ဘယ္သူမ်ားလုပ္လိမ့္မလဲ´ ဟု သူမက ညည္းတြားေနသည္။

ျပတင္းတံခါးအျပင္သို႔ သူမ ေငးၾကည့္သည္။ အဆံုးတြင္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ျခံစည္း႐ိုးတစ္ခုရွိေနေသာ ရွည္ေမ်ာေမ်ာ ျမက္ခင္းျပင္။ အေ၀းဆီမွ က်ယ္ျပန္႔သည့္ ယာေတာမ်ားႏွင့္ သူမ၏ ကိုယ္ပိုင္ကမၻာငယ္ေလးကို ကန္႔သတ္ထားေသာ စည္း႐ိုး။ ညအခ်ိန္မ်ားတြင္ ဤေနရာကေလးတြင္ ထိုင္ၿပီး ေျမျပင္ေပၚသို႔ က်ဲခ်ေနေသာ ဗံုးမ်ားဆီမွ ေကာင္းကင္သို႔ ပဲ့တင္လင္းလက္လာေသာ ေပါက္ကြဲမႈမ်ားကို သူမၾကည့္ေနခဲ့ရသည္မွာ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ အခုေတာ့ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းသြားပါၿပီ။ ႐ႈံနိမ့္မႈတြင္လည္း ၎၏ အက်ဳိးေက်းဇူးရွိသည္။ လူတိုင္းအတြက္ေတာ့ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္လိမ့္မည္။ ဂ်င္မီ့အေဖ၊ သို႔မဟုတ္ သူ႔လို အ႐ႈံးကို ျငင္းဆန္ေသာ၊ ဆက္လက္တိုက္ပြဲ၀င္လိုေသာ လူမ်ားအဖို႔ေတာ့ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္လိမ့္မည္။ မၾကာေသးမီကမွ ေပ်ာက္ဆံုးသြားသည့္ ေဘာ့ဘ္၊ ဟယ္ရီ၊ ေမာ္ဂန္တို႔လို လူမ်ားအဖို႔ေတာ့ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္လိမ့္မည္။ ထိုသူမ်ားအားလံုး ဤရြာငယ္ေလးတစ္ရြာတည္းမွသာ ျဖစ္သည္။ စီးနင္းသိမ္းပိုက္မႈအၿပီး အဖမ္းခံရသည့္ လူမ်ား မပါေသး။ ဂ်င္မီကိုယ္တိုင္ႏွင့္ ဂ်င္မီ့အေမတို႔ မပါေသး။ ဆက္လိုက္တိုက္ပြဲ၀င္ေနၾကသည့္ ဇနီးမ်ား၊ အေမမ်ား၊ ကေလးမ်ား မပါေသး။ `အေျခအေနကို အရွိအတိုင္း လက္ခံလိုက္တာ ပိုမေကာင္းဘူးလား ရွန္ဒီ။ မင္းေတာ့ ဘယ္လိုထင္မလဲ မသိဘူး။

[ ၆ ]

ယခုေတာ့ သူမ ကေလးတစ္ေယာက္ လက္ေဆာင္ရခဲ့ၿပီ။ တာ၀န္၀တၱရားအတြက္ ေက်ာင္းတြင္ တစ္ေနကုန္ အုပ္ထိန္းသူ လုပ္ခဲ့ရသည္။ အခုေတာ့ အိမ္တြင္ ဂ်င္မီ၏ မိဘေနရာ အလိုလို ေရာက္လာသည္။ သူမ ဘာမ်ားေရာ တတ္ႏိုင္ပါမည္နည္း။ ရြာတြင္ ကေလး၏ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းမ်ားလည္း မရွိ။ ခရီးသြားလာခြင့္ကိုလည္း တားျမစ္ထား၏။ ကေလးကို ေစာင့္ေရွာက္ရန္ အျခား မည္သူမွ် မရွိ။ မစၥမက္တိုင္း သက္ျပင္းခ်လိုက္သည္။ သူမတြင္ ကိုယ္ပိုင္ရင္ေသြးမရွိသျဖင့္ သူမ အျမဲေနာင္တရခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္က ေနာ္မန္ဒီကမ္းေျခတြင္ စတီဖွင္ ေသဆံုးခဲ့ျခင္းက သူမကို အပ်ဳိႀကီးဘ၀ႏွင့္ အ႐ိုးထုတ္ရန္ ခိုင္မာေစခဲ့သည္။ အသက္တစ္ေခ်ာင္း ဆံုး႐ႈံးသြားသည္။ ဘ၀မ်ားစြာ ပ်က္စီးသြားခဲ့ၿပီး အနာဂတ္မ်ား ေခ်မႈန္းခံခဲ့ရသည္။ ကေလးမ်ား ကမၻာႀကီးကို ျမင္ခြင့္မရခဲ့။ ဒါေတြအားလံုး ဘာအတြက္မ်ားနည္း။

ဂ်င္မီ့ငိုသံကို သူမ ၾကားေနခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔ခံစားခ်က္မ်ား ေမာပန္းသြားသည္အထိ သူ႔အတိုင္း လႊတ္ထားလွ်င္ ပိုေကာင္းမည္ဟူေသာ အေတြးျဖင့္ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနခဲ့သည္။ သို႔ရာတြင္ အကန္႔အသတ္ေတာ့ရွိသည္။ ေယာက္်ားေလးမ်ားသည္ စိတ္၀င္စားစရာတစ္ခုခု ရွိေနဖို႔လိုေၾကာင္း သူမ ေကာင္းေကာင္းသိသည္။ ေခြးကေလးမ်ားလည္း အတူတူပင္။

`ဂ်င္မီ။ ရွန္ဒီကို လမ္းေပးေလွ်ာက္ခ်င္လား ဂ်င္မီ။ သူ ဒီေန႔ တစ္ေန႔လံုး အျပင္မထြက္ရေသးဘူး။ သားေရာပဲ မဟုတ္လား။ ဒီကိုလာပါဦး။ စကားသြက္သြက္ေျပာ၊ အလုပ္ကို ထက္ထက္ျမက္ျမက္လုပ္ သား´ ဟု သူမက ေအာ္ေျပာလိုက္သည္။ နံရံတြင္ ခ်ိတ္ထားသည့္ ေခြးလည္ပတ္ကို ဆြဲျဖဳတ္ရင္း ဂ်င္မီ့အိပ္ခန္းတံခါးကို သူမ ေခါက္သည္။ 

`ဂ်င္မီ ထြက္လာေတာ့ေလ သား။ ရွန္ဒီ့ကို သားၾကည့္မွ ရမွာ။ မ်က္ရည္ေတြ သုတ္လိုက္။ သတၱိရွိမွေပါ့´
 နီရဲေသာ မ်က္လံုးမ်ား၊ ျဖဴေရာ္ေနသည့္ မ်က္ႏွာ၊ ႏွပ္ေခ်းမ်ားေပေနသည့္ အက်ႌလက္စႏွင့္ မ်က္ရည္မ်ားရႊဲနစ္ေနသည့္ မ်က္ႏွာေလး တံခါး၀သို႔ ထြက္လာစဥ္တြင္ သတၱိရွိရမည္တဲ့လားဟု ကိုယ့္စကားကိုယ္ သူမ ေတြးေနမိသည္။ ဆယ္ႏွစ္သားေလးတစ္ေယာက္ကို သူမ သတၱိရွိခိုင္းေနမိပါလား။ `ခဏေလး ဂ်င္မီ´ ဟု ေျပာၿပီး ေရခ်ဳိးခန္းအတြင္းသို႔ သူမ ေျပး၀င္သြားသည္။ ထို႔ေနာက္ ေရပတ္၀တ္တစ္ခု လက္မွာကိုင္ၿပီး ျပန္ထြက္လာသည္။ `မင္းက ေၾကာင္ေခ်း႐ုပ္ျဖစ္ေနတာကိုးကြ´ ဟု သူမက ေျပာရင္း ဂ်င္မီ့ အငိုမ်က္ႏွာေလး ရယ္မိမတတ္ ျဖစ္သြားသည္အထိ ခပ္ေနာက္ေနာက္ ပြတ္သပ္လိုက္သည္။ `ကဲ ရၿပီ။ ကမၻာႀကီးကို ရင္ဆိုင္ဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ၿပီ။ ဆရာမ မင္းတို႔ႏွစ္ေယာက္အတြက္ ညစာအဆင္သင့္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထားမယ္၊ မင္းက ရွန္ဒီနဲ႔ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ဖို႔ မိနစ္ႏွစ္ဆယ္ အခ်ိန္ရတယ္´ ဟု သူမက စည္းကမ္းတက် ေျပာလိုက္သည္။ `ေပါ့ေပါ့ပါးပါးနဲ႔ မိဘေတြ ဂုဏ္ယူရေအာင္ ေနေပါ့။ သားအခုဆိုရင္ လူႀကီးျဖစ္ေတာ့မယ္၊ လူႀကီးတစ္ေယာက္လို ေနရမွာေပါ့´

အျဖဴေရာင္ေခြးကေလး၏ လည္ပတ္ကိုကိုင္ရင္း ကားလမ္းမအတိုင္း ေခါင္းငိုက္စိုက္ ေလွ်ာက္သြားသည့္ ေဘာင္းဘီတိုႏွင့္ ေကာင္ကေလး၏ ေနာက္ေက်ာကိုၾကည့္ရင္း သူမ၏စကားမ်ား နည္းနည္းလြန္သြားသလားဟု မစၥမက္တိုင္းတစ္ေယာက္ အေတြးပြားေနမိသည္။ အားလံုးက သူတို႔ကို လမ္းေဘးကေလးႏွင့္ ေခြးကေလးဟုသာ ထင္ၾကမည္။ ေဒါ့လမ္းသြယ္ တစ္ဖက္သို႔ သူတို႔ ခ်ဳိးေကြ႕သြားသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ သူမ စိတ္သက္သာရာရသြားသည္။ သူမ ငိုႏိုင္ၿပီ။ သူမ အားရပါးရငိုႏိုင္ၿပီ။ ဆယ္ႏွစ္သား ကေလးေလးကို သူမကိုယ္တိုင္၏ အားနည္းခ်က္အား ျပသရျခင္းမရွိဘဲ စိတ္ရွိလက္ရွိ ငိုႏိုင္ၿပီ ျဖစ္သည္။

[ ၇ ]

ရွန္ဒီက လည္ပတ္ႀကိဳးကို အားရပါးရဆြဲေနသည္ကို ဂ်င္မီ သတိမျပဳမိခဲ့။ သူ႔ေခါင္းအတြင္းတြင္ ၀မ္းနည္းမႈ၊ စိတ္႐ႈပ္ေထြးမႈႏွင့္ အိမ္လြမ္းနာတို႔ျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေနသည္။ သို႔ရာတြင္ လူသား၏ မိုက္မဲမႈႏွင့္ ျပင္ပကမၻာအေၾကာင္း ဘာတစ္ခုမွ် မသိသည့္ ေခြးကေလး၏ သဘာ၀တက္ၾကြမႈကို သူ မၾကာခင္ သတိျပဳမိလာခဲ့သည္။ သူက ရပ္လိုက္ၿပီး ရွန္ဒီ့ကို ခပ္ဆတ္ဆတ္ျပန္ဆြဲယူလိုက္သည္။ `ထိုင္´ ဟု သူက အာဏာသံအပါဆံုးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား ေျပာလိုက္သည္။ 

`ဒီမွာ ထိုင္´
ရွန္ဒီက ရပ္လိုက္ၿပီး သူ႔ကို အ႐ူးတစ္ေယာက္ကိုၾကည့္သည့္ အၾကည့္ျဖင့္ ၾကည့္သည္။ ထို႔ေနာက္ စိတ္မပါ့တပါ ထိုင္လိုက္သည္။ ပါးစပ္ကိုဖြင့္ထားၿပီး ဟဲဟဲဟဲဟဲျဖင့္ အသက္႐ွဴေနသည္။ သူ႔မ်က္လံုးမ်ားက တက္ၾကြမႈျဖင့္ အေရာင္လက္ေနသည္။ ဂ်င္မီက ထိုင္ခ်လိုက္ၿပီး သူ႔လက္ေမာင္းျဖင့္ ေခြးကေလး၏ေခါင္းကို ဖက္ထားလိုက္သည္။ သူ႔မ်က္ႏွာကို ေခြးကေလး၏ လက္ကုတ္တြင္ အပ္သည္။ နားရြက္ကုတ္ကုတ္ကေလးမ်ားကို ႏွာေခါင္းျဖင့္ ထိုးၾကည့္သည္။ ဘယ္လိုမွ မမွားႏိုင္သည့္ ညစ္ပတ္ပတ္ ေခြးေလးတစ္ေကာင္၏ အနံ႔ကို သူ႐ွဴ႐ႈိက္မိသည္။ ေနာင္အခါတြင္ ထိုအေၾကာင္း သူက မစၥမက္တိုင္းကို ေျပာေသာအခါ `ဆယ္ႏွစ္သားေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ဆီက အနံ႔နဲ႔ ဘာမွမထူးဘူး။ ေရခ်ဳိးဖို႔အခ်ိန္ေရာက္ၿပီ´ ဟု ျပန္ေျပာတာ ခံခဲ့ရသည္။

ေခြးကေလးက သူ႔နားရြက္၊ မ်က္ႏွာႏွင့္ မွီသည့္ေနရာမ်ား အားလံုးကို လွ်ာျဖင့္လ်က္ေနသည္။ ေျခေထာက္တစ္ဖက္မွ တစ္ဖက္ဆီသို႔ အားျပဳရပ္ၿပီး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေျပးလႊားရန္ တာစူေနသည္။ ေခြးကေလးက သူ႔လက္ေမာင္းကို ခပ္ဖြဖြကိုက္ေသာအခါ၊ သူျပံဳးမိသြားသျဖင့္ ဂ်င္မီကိုယ္တိုင္ သူ႔ကိုယ္သူ အံ့ၾသရသည္။ ေကာင္ေလးအား ေခြးတံဆိပ္ ေဆးရည္ တစ္ဇြန္းႏွစ္ဇြန္း တိုက္ရန္အၾကံရသည့္ မစၥမက္တိုင္း၏ ေဆးညႊန္း မွန္ခဲ့သည္ဟုပဲ ဆိုရမည္။

သူ႔ေရွ႕တြင္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ အိမ္တန္းကေလးမ်ား မိုင္၀က္ခန္႔အထိ စီတန္းတည္ရွိေနသည္။ ၎တို႔ၿပီးလွ်င္ ကြင္းျပင္မ်ားရွိသည္။ လမ္းမကို ျဖတ္သြားလွ်င္ အိုမားေရာ့ဒ္၏ စိုက္ခင္းမ်ား ရွိသည္။ ထို႔ေနာက္ က်ယ္ျပန္႔သည့္ ကြင္းျပင္ႀကီး ျပန္ျဖစ္သြားသည္။ ေဒါ့လမ္းသြယ္သည္ ေမးလ္ဘန္႔လမ္းသြယ္ႏွင့္ အက္ဖ္တန္ရြာဆီသို႔ ေသး၀င္ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္။ လမ္းမမ်ားက တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနသည္။ က်ဴးေက်ာ္စီးနင္းမႈ၏ ေအးစက္စက္အရိပ္အေငြ႕တစ္ခုတေလမွ်ပင္ မျမင္ရ။ တစ္စီးႏွင့္တစ္စီး အေ၀းႀကီးျခားသည့္ ကားအနည္းငယ္သာ ရွိသည္။ စစ္တြင္း ကိုယ္တာရသည့္စနစ္ကို သတိရၿပီး သူ႔အေမက ထိုအေၾကာင္းကို အမွတ္တရ ေျပာဖူးသည္။ `ဘယ္က စစ္လဲ´ ဟု အေဖက မခ်ဳိမခ်ဥ္ရယ္ရင္း ျပန္ေမးခဲ့သည္။

`ဒါဟာ တစ္ဘက္နဲ႔တစ္ဘက္ တိုက္ေနတဲ့ စစ္ပြဲမဟုတ္ပါဘူး။ စစ္တပ္က ၀င္သိမ္းတာ။ ဒီတစ္ခါေတာ့ ငါတို႔ ျပန္မတိုက္ေတာ့ဘူး´ ဟု အေမက ေျပာခဲ့သည္။
`ျပန္မတိုက္လို႔ ျဖစ္မလား။ ၄၅ အၿပီးမွာ ငါတို႔ဆီမွာ ဘာမွ မက်န္ေတာ့ဘူး။ အခု ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ၾကာေတာ့လည္း ငါတို႔ဆီမွာ ဘာမွမက်န္ဘူး။ ဗံုးတစ္လံုးႏွစ္လံုးေထာင္ၿပီး ေအးေအးေဆးေဆး ၀င္လာ႐ံုလို႔ ထင္မေနနဲ႔။ သူတို႔ေျပာေလ့ရွိသလို ကေလးလက္ထဲက သၾကားလံုးလုတာမ်ဳိးပဲ။ ငါတို႔ လိုအပ္တဲ့အခါက်ေတာ့ သူတို႔ ဘယ္ေရာက္ေနလဲ။ ၃၉ တုန္းကလိုပဲ အိမ္မွာေနၿပီး ပီေက၀ါးေနၾကတာပဲ မဟုတ္ဘူးလား´ ဟု အေဖက ေျပာခဲ့သည္။

[ ၈ ]

`လာ ရွန္ဒီ။ ယုန္လိုက္ၾကစို႔´ ဟု မတ္တပ္ထရပ္ၿပီး ရင္ဘတ္ကိုဆန္႔ရင္း ဂ်င္မီက ေျပာသည္။ ထိုစဥ္မွာပင္ အက္ဖ္တန္ရြာဘက္ဆီမွ ကြင္းျပင္ကိုျဖတ္လာသည့္ ေသနတ္သံမ်ား တေဖာက္ေဖာက္ ၾကားလိုက္ရသည္။ မုေယာစပါးပင္မ်ားၾကားတြင္ ဂ်င္မီ ကုန္းကုန္းကြကြ ျဖစ္သြားသည္။ စိတ္ကူးထဲမွ ယုန္မ်ားေနာက္လိုက္ရင္း ရွန္ဒီေျပးသြားသည့္ လမ္းေၾကာင္းကို လႈပ္ေနသည့္ စပါးပင္အဖ်ားမ်ားကို ၾကည့္ရင္း သူျမင္ေနရသည္။ `ေဟ့ေကာင္ ရွန္ဒီ၊ ဒီကိုလာ´ သူက ဖ်စ္ညွစ္ေခၚလိုက္သည္။ ေခြးကေလးက ျပန္ေျပးလာၿပီး သူ႔ကို တ႐ွဴး႐ွဴးနမ္းသည္။ သူက ေခြးကေလးကို ဆြဲမလိုက္ၿပီး သူႏွင့္အတူ ေျမျပင္တြင္ ၀ပ္ခိုင္းထားလိုက္သည္။ ေသနတ္သံမ်ား ဆက္လက္ထြက္ေပၚေနသည္။ ႀကိဳၾကားႀကိဳၾကား၊ သို႔ေသာ္ ဂ်င္မီရွိရာလမ္းဆီသို႔ ဦးတည္ေနသည္။

သူက ေခါင္းေထာင္ၾကည့္လိုက္သည္။ ပစ္ခတ္ေနသူမ်ားကို သူ မျမင္ရေသာ္လည္း သူ ၀႐ုန္းသုန္းကား ထေျပးမိသည္။ ရွန္ဒီ့ကို သူ ေပြ႔ခ်ီၿပီး အဆက္မျပတ္ ေျပးသည္။ စပါးပင္႐ိုးတန္မ်ားက သူ႔မ်က္ႏွာကို တဖ်ပ္ဖ်ပ္ခတ္ေနသည္။ ေခြးကေလး၏ နားရြက္ကုတ္ကုတ္ကေလးမ်ားက သူ႔ အေပၚအက်ႌႏွင့္ ကပ္ေနသည္။ ထို႔ေနာက္ ေမးလ္ဘန္႔လမ္းႏွင့္ ေဒါ့လမ္းသြယ္၊ ပန္းျခံလမ္းတို႔ စုဆံုရာ စိုက္ခင္းအစပ္သို႔ သူ ေရာက္လာသည္။ ေရွ႕သို႔ သတိျဖင့္ သူ တေရြ႕ေရြ႕တိုးလိုက္ၿပီးေနာက္ မိလႅာေျမာင္းအတြင္းသို႔ အသာဆင္းလိုက္သည္။ ေဘးဘီကို သူ ေခါင္းျပဴၾကည့္သည္။ ေမးလ္ဘန္႔လမ္းအတိုင္း အက္ဖ္တန္ရြာဘက္ဆီသို႔ ကမူး႐ွဴးထိုး စက္ဘီးနင္းလာေသာ လူတစ္ေယာက္ကို သူေတြ႕ရသည္။ သူ႔ေခါင္းကို ငံု႔ထားၿပီး ကိုယ္ခႏၶာက စက္ဘီးလက္ကိုင္တန္းေပၚ ေရာက္ေနသည္။ ေရွ႕ကိုမွ် မၾကည့္ႏိုင္။ စက္ဘီးက ယိုင္ထုိးေနၿပီး လမ္းႏွင့္အျပည့္ျဖစ္ေနသည္။ ထိုသူ႔ကို ဂ်င္မီ မွတ္မိလိုက္သည္။ အေဖႏွင့္ ထိုလူႀကီး စကားေျပာေနသည္ကို သူ ျမင္ခဲ့ဖူးသည္။ သူ႔နာမည္ကိုေတာ့ ဂ်င္မီ မသိ။ ဂ်င္မီက ေခါင္းကို ေမာ့ၾကည့္လိုက္စဥ္တြင္ ရွန္ဒီ လြတ္ထြက္သြား၏။ သူက လမ္းမဆီသို႔ တစ္ဟုန္ထိုး ေျပးထြက္သြားသည္။ စက္ဘီးေအာက္ေရာက္လုလုနီးနီးအထိ ေျပးသြားၿပီး တက္ၾကြစြာ ထိုးေဟာင္ေနသည္။ ေခြးကေလးအတြက္ေတာ့ ေပ်ာ္စရာ ကစားနည္းတစ္ခုျဖစ္မည္။ ထိုသူႀကီး စက္ဘီးလဲက်သြားၿပီး `ေစာက္ေခြးက တေမွာင့္´ ဟု ဆဲဆိုေရရြတ္လိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ သူ ဂ်င္မီ့ကို ျမင္သြားသည္။

`ေဟ့ေကာင္ေလး။ မေျပးနဲ႔။ ငါ မင္းကို သိတယ္။ ငါ မင္းအေဖနဲ႔ သိတယ္ေလ´ ဟု သူက ေျပာသည္။ ေဘးဘီ၀ဲယာကို အကဲခတ္ၿပီးေနာက္ သူလာခဲ့ရာ လမ္းဘက္ဆီသို႔ ေမွ်ာ္ၾကည့္ေနသည္။ `ဒီမွာ။ တစ္ခုေလာက္ ကူညီပါ။ ဒါကို ၀ွက္ထားေပး´ ဟု သူ႔ အေပၚအက်ႌေအာက္ လက္ကို ထိုးစမ္းရင္း ေျပာလိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ သူက ေလးလံသည့္ အ၀တ္ထုတ္တစ္ခုကို ဂ်င္မီ့ရွိရာဘက္ ပစ္လိုက္သည္။ အထုတ္က ဂ်င္မီ့ ေျခရင္းနား က်လာသည္။ `အဲဒါကို ၀ွက္ထား။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မေျပာနဲ႔´ ဟု စက္ဘီးေပၚျပန္တက္ခြၿပီး သူက ေအာ္ေျပာလိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ေရွ႕နားဆီမွ အိမ္စုစုကေလးမ်ားရွိရာဆီသို႔ စက္ဘီးကို တဟုန္ထိုးျပန္နင္းသြားသည္။ `အဲဒါကို ၀ွက္ထား။ မင္းအေဖအတြက္ အမွတ္တရေပါ့´ ဟု ေျပာသြားသည္။ ထို႔ေနာက္ အိမ္ကေလးႏွစ္လံုးၾကားမွ လမ္းသြယ္ေလးထဲ အရွိန္မေလွ်ာ့ဘဲ ခ်ဳိး၀င္ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္။ ရွန္ဒီက ထိုသူ႔ေနာက္ ေျပးလိုက္ရန္ ဟန္ျပင္လိုက္သည္။

ေတဇာ (လေရာင္လမ္း)

စီးနင္းမႈ (၂)

Comments

Popular posts from this blog

Reynold Aquino, Leading Water Treatment Expert, Announces Unprecedented Black Friday Deals on Premium Water Filters

Los Angeles, California – November 25, 2024  – Reynold Aquino, a renowned authority in water treatment and a prolific writer on water purification technologies, today announced an exclusive Black Friday sale on a range of high-performance water filters. This limited-time offer provides consumers with an exceptional opportunity to access top-tier water filtration systems at significantly reduced prices, ensuring healthier and cleaner water for households across the nation. Aquino, whose expertise is widely recognized through his insightful articles and in-depth analyses of water treatment devices, emphasizes the importance of quality water filtration for overall well-being. "With growing concerns about water contaminants, investing in a reliable water filter is no longer a luxury but a necessity," says Aquino. "Our Black Friday sale is designed to make premium water filtration accessible to everyone, ensuring families can enjoy the peace of mind that comes with knowing ...

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ...

အားနာရင္ ခါးပါတယ္

“အားနာရင္ ခါးပါတယ္” ဆိုတဲ့ ျမန္မာစကားပံုေလးတစ္ခု ရွိပါေရာလား။ ျမန္မာပံုျပင္ေတြရဲ႕ထံုးစံအတိုင္း သူနဲ႔ဆက္စပ္ေနတဲ့ ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္လည္း ရွိေလရဲ႕။ ပံုျပင္ေလးရဲ႕နာမည္က “အားနာရင္ ခါးပါ” တဲ့။ ဟိုေရွးေရွးတုန္းက သိပ္ခ်စ္ၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ရွိၾကတယ္တဲ့။ သူတို႔အိမ္ေထာင္က်ေတာ့ ေမြးလာတဲ့ သားသမီးခ်င္း လက္ထပ္ၾကမယ္လို႔ ကတိထားၾကတယ္ဆိုပဲ။ ခက္ခ်င္ေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္လံုး ေမြးၾကတာ မိန္းကေလးေတြခ်ည္းျဖစ္ေနေရာ။ ဒီကေလးမေတြ အရြယ္ေရာက္ေတာ့ ကတိအတိုင္း လက္ထပ္ေပးခ်င္ေပမဲ့ ဘယ္လိုမွမျဖစ္ႏိုင္တာမို႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္လံုး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနၾကတယ္တဲ့။ ဒီမွာတင္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ဟာ ခုလိုေတြးေနမိတယ္တဲ့…။ “အင္း.. ငါသာ ေယာက္်ားေလးျဖစ္ရင္၊ သိပ္ေကာင္းမွာ၊ ဒါဆိုရင္ အေဖလည္း စိတ္မညစ္ရေတာ့ဘူး” ဒီလို ကေလးမေလးရဲ႕ ညည္းသံကိုၾကားေတာ့ သူတို႔အိမ္နားက ေညာင္ပင္ေစာင့္ ႐ုကၡစိုးႀကီးဟာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္တဲ့။ ဒီ႐ုကၡစိုးႀကီးက သိပ္စိတ္ေကာင္းရွိတာ။ သိပ္လည္း အားနာတတ္တာဆိုပဲ။ ၾကံရာမရတဲ့ မိန္းကေလးလည္း ေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္ လာၿပီး ခုလိုေတာင္းပန္သတဲ့။ “႐ုကၡစိုးႀကီးရယ္၊ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ သံုးလေလာက္ ေအာက္ပိုင္းခ်င္းလဲရေအာင္ပါ၊ ကၽြန္မ မဂၤလာေဆာင္ၿပီးရင္ ျ...