ဟိုေကာင္က တို႔သြားနားေထာင္ရေအာင္ ဆိုတာနဲ႔ပဲ ဆရာႀကီးဦးေရႊေရာင္ရဲ႕ ေဟာေျပာပြဲဆီကို လိုက္လာမိတာ။ ဆရာႀကီးဦးေရႊေရာင္က နာမည္ကသာ ေရႊေရာင္ေတာက္ေပတဲ့ လူကေတာ့ မြဲညစ္ညစ္ရယ္။ အသားအေရာင္တင္ မြဲတာမဟုတ္ဘူး၊ ေငြေရးေၾကးေရးအရလည္း မေတာင့္တင္းေတာ့ လူပါမြဲတယ္လို႔ ေျပာရမွာပဲ။ ဒါေပတဲ့ သူ႔မွာ ပီအိပ္(ခ်)ဒီေတြ အပံုႀကီး။ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာအသိအမွတ္ျပဳ ဘြဲ႕ထူးဂုဏ္ထူးေတြ အပံုႀကီး။ အသိပညာဆိုတာကိုသာ တင္းေတာင္းနဲ႔ထည့္ တိုင္းတာလို႔ရရင္ ဆရာႀကီးဦးေရႊေရာင္မွာရွိတဲ့ အသိပညာေတြ တိုင္းတာၾကည့္ဖို႔ တင္းေတာင္းရက္ခိုင္းမယ္ဆိုရင္ ရက္တဲ့လူခမ်ာ အလ်င္မီေအာင္ ရက္ေပးႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ အသိပညာဆိုတာကလည္း ပိုက္ဆံလို ထုတ္သံုးလို႔ရတာမွ မဟုတ္ဘဲ။ ဒီေတာ့လည္း ဆရာႀကီးမြဲတယ္ဆို မြဲေပ်ာ္တာပဲ။ ဆရာႀကီးက ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီးနဲ႔ မြဲေနတာ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔တကၠသိုလ္ေရာက္ေတာ့ ဆရာႀကီးက ပင္စင္ေတာင္ယူၿပီးၿပီ။ ဘြဲ႕လြန္တန္းေလာက္ကိုပဲ တစ္ခါတေလ လာၿပီး သင္ေလ့ရွိေတာ့တယ္။ အၿငိမ္းစားယူၿပီး သူ႔ဘာသာပဲ သုေတသန လုပ္ေနသတဲ့။ `လူရဲ႕ ျဖစ္-ရွိေနရျခင္းအတြင္းမွ အတိုင္းအတာ´ ကို ေလ့လာေနတယ္ ဆိုသလားပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔က ဘြဲ႕လြန္တန္းေရာက္မွ ေတြ႕ရသိရေတာ့ သိပ္မကၽြမ္းလွဘူး။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ေက်ာင္းေနဖက္ မႏၱေလးဆီက ေဒါက္တာေပၚထိန္နဲ႔ကေတာ့ အေတာ္ကိုရင္းတယ္။ တစ္ခါက ေဒါက္တာေပၚထိန္က ေျပာဖူးတယ္။ ဆရာႀကီးဦးေရႊေရာင္ရဲ႕ သုေတသနလုပ္ငန္းကကြာ သိပ္စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းတာ။ ဆရာႀကီးက လူေတြရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္ေနပံုေတြ ေလ့လာၿပီး ယုတၱိနည္းလမ္းတက် အေျဖထုတ္ယူတယ္။ ဥပမာကြာ၊ ဘတ္စ္ကားေပၚမွာ လူေတြ မတ္တပ္ရပ္ေနတာကိုျမင္ေတာ့ ဒီလူေတြ ဘာလို႔ မတ္တပ္ရပ္ေနၾကတာတံုးလို႔ စဥ္းစားၾကည့္တယ္။ အေျဖမရဘူး။ ခုေတာ့ ပင္စင္ယူၿပီးတာနဲ႔ ဆရာႀကီးက ႏွစ္ႏွစ္သာသာေလာက္ ဘတ္စ္ကားေတြ လိုက္စီးၾကည့္သတဲ့။ ေနာက္ေတာ့ ႏွစ္ဆယ့္ရွစ္လ ႏွစ္ဆယ့္ကိုးလေလာက္ၾကာေတာ့ ဆရာႀကီးဆီက ယုတၱိနည္းလမ္းတက် ေယဘုယ်နိဂံုးတစ္ခု ထြက္လာတယ္။ `ဘတ္စ္ကားမ်ားေပၚတြင္ ထိုင္သူထိုင္၊ ထသူထ ျဖစ္ေနရျခင္းမွာ ထိုင္ခံုမလံုေလာက္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ သို႔ရာတြင္ ဘတ္စ္ကားမ်ားတြင္ ထို႔ထက္ပို၍ ထိုင္ခံုမ်ားတိုးရန္ မျဖစ္ႏိုင္။ သို႔ျဖစ္ရကား လက္ရွိထိုင္ခံုမ်ား ရွိေနသည့္အေနအထားတြင္ ထိုင္ႏိုင္သူႏွစ္ဆျဖစ္လာေစရန္၊ ထိုင္ခံုတစ္လံုးတြင္ ထိုင္သူႏွစ္ဦး ထိုင္ႏိုင္ရမည္။ ထိုအခ်က္ကိုေထာက္ဆ၍ေသာ္ ေရြးခ်ယ္ရန္ အေနအထားသံုးရပ္ ေပၚလာသည္။ (တစ္) ပိန္သူမ်ားကိုသာ ဘတ္စ္ကားစီးခြင့္ျပဳရန္၊ (ႏွစ္) ၀သူမ်ားမွာ ပိန္လာသည္အထိ လမ္းေလွ်ာက္ၾကရန္ႏွင့္ (သံုး) ၀သူမ်ားႏွင့္ ပိန္သူမ်ားပင္ ပို၍ပိန္လာေစရန္ ဘတ္စ္ကားစီးသူမွန္သမွ် ထမင္းတစ္နပ္သာ စားသင့္ေၾကာင္း´ လို႔ သုေတသနစာတမ္း ထြက္လာတယ္။ မင္းစဥ္းစားၾကည့္စမ္း၊ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတဲ့ သုေတသနစာတမ္းလဲ။
မွန္ရာကိုေျပာရရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းက အဲဒီေလာက္ မသြားဘူး။ ေဒါက္တာေပၚထိန္က ေက်ာင္းေနဖက္လည္း ျဖစ္တာကတစ္ေၾကာင္း၊ အဲဒီအေၾကာင္းေတြ ေျပာေနတုန္း သူတိုက္တဲ့ ဘီယာကိုလည္း ေသာက္ထားမိတာက တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ ေခါင္းကို တြင္တြင္ပဲ ညိတ္ခ့ဲရတယ္။ ခုေတာ့ ေဒါက္တာေပၚထိန္လည္း မရွိေတာ့ဘူး။ သူရွိတုန္းက ဆရာႀကီးဦးေရႊေရာင္ရဲ႕ သုေတသနစာတမ္းေပၚမွာ အေျခခံၿပီး၊ သူက ဆင့္ပြားနိဂံုးဆြဲတယ္။ `ပိန္ရန္ အစာမစားျခင္းသည္ ဘတ္စ္ကားေပၚတြင္ ထိုင္ခံုျဖင့္ထိုင္ႏိုင္သည္သာမက အစားအေသာက္ရွားပါးေသာ အာဖရိကမွ ႏိုင္ငံမ်ားအတြက္ အစားအစာ ေ၀ငွသံုးစြဲျခင္းလည္း မည္၏´ လို႔ ထပ္ဆင့္အဆိုျပဳတယ္။ အဲဒီအဆိုအတိုင္း သူလည္း အစားေလွ်ာ့စားတယ္။ ပထမေတာ့ တစ္နပ္ပဲ စားတယ္။ ေနာက္ေတာ့ တတ္ႏိုင္သမွ် မစားဘဲ ေနတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ လြန္ခဲ့တဲ့ ေလးငါးႏွစ္ကေတာ့ အာဟာရျပတ္ၿပီး ေသပါေလေရာ။ ခုေတာ့ ဟိုေကာင္က ဆရာႀကီးဦးေရႊေရာင္ ေဟာေျပာတာ သြားနားေထာင္ရေအာင္လို႔ လာေခၚျပန္တယ္။ ဟိုေကာင္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က ဘြဲ႕လြန္တန္း အတူတူတက္လာခဲ့ေပတဲ့ ေက်ာင္းဆရာျဖစ္ေလာက္ေတာ့ ဇာတာက ပါမလာဘူး။ လက္ဖ၀ါးထဲမွာလည္း တကၠသိုလ္ဆရာျဖစ္ေလာက္တဲ့ လိုင္းေတြဘာေတြ မပါဘူး။ ဒီေတာ့လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္သား မတ္တပ္ရပ္လို႔ လမ္းမွာငိုဆိုတဲ့ သတၱ၀ါမ်ဳိးပဲ ျဖစ္လာတယ္။ ဂ်ာေအးသူ႔အေမရိုက္ဆိုသလို ဘ၀ဆိုတာက ခ်ာလယ္လယ္နဲ႔ေနတယ္လို႔ပဲ လက္ခံရင္း ၾကံဳသလိုပဲ ေနမိၾကတယ္။
ဟိုေကာင္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ထက္သာတာ ရွိတယ္။ ပညာတတ္အသိုင္းအ၀ိုင္းနဲ႔ လူခ်မ္းသာအသိုင္းအ၀ိုင္းနဲ႔ အဆက္အဆံ ရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔အဆက္အဆံရွိတာေတြက စာေရးဆရာတို႔၊ ကဗ်ာဆရာတို႔ ဆိုတာေတြပဲ။ ပိုက္ဆံရွာဖို႔ဆိုတာကို မတတ္ေျမာက္ထားတဲ့ေနရာမွာ စနစ္တက်ရွိတဲ့လူေတြ။ စားဖို႔ေသာက္ဖို႔ မရွိရင္သာေနရမယ္ ပိုက္ဆံရွာတယ္ဆိုတာကို ဂုဏ္သိမ္ငယ္တယ္လို႔ ထင္ထားတဲ့လူေတြ။ လြယ္အိတ္ထဲမွာ စကၠဴစုတ္ေတြ ထည့္ၿပီး ေလထဲမွာ အႏုပညာရဲ႕ အႏွစ္သာရဆိုတာကို လိုက္ရွာေနတဲ့လူေတြ။ ပိုက္ဆံဆိုတာကို ဟန္ေဆာင္ၿပီး မုန္းျပႏိုင္တဲ့ လူမ်ဳိးေတြ။ တကယ္ေတာ့ ဆရာႀကီးဦးေရႊေရာင္တို႔၊ ေဒါက္တာေပၚထိန္တို႔နဲ႔ တစ္လိုင္းတည္းသမားေတြပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဒီလိုလူေတြ အၾကားမွာ ရွင္သန္ေနရတယ္ဆိုေပတဲ့လည္း အစြန္းမေရာက္ဘူး။ ကိုယ္က မသာဘူးဆိုရင္ေတာင္ မနာေအာင္ ေနတတ္ရသေပါ့။ ဒီေတာ့လည္း အိတ္ကပ္ထဲမွာ တစ္ျပားမွ မရွိေပမယ့္လည္း ၿမိဳ႕ျပလူ႔အဖြဲ႕အစည္းထဲမွာေတာ့ ထမင္းမငတ္ဘူး။ လက္ဖက္ရည္တိုက္မယ့္သူ ရွိတယ္။ ထမင္းေကၽြးမယ့္သူ ရွိတယ္။ ရက္ရာဇာက်တဲ့ေန႔မ်ားဆိုရင္ ေနလံုးႀကီး အေနာက္ဖက္ကို မခိုခင္ ဘီယာတိုက္မယ့္လူ၊ ၀ီစကီတိုက္မယ့္လူေတြနဲ႔ေတာင္ တိုးမိတတ္ေသးတယ္။ ဒီေန႔ေတာ့ ျပႆဒါးက်ပံုရတယ္၊ ဟိုေကာင္နဲ႔ တိုးတာသာ ၾကည့္ေပေတာ့။ ပိုဆိုးတာက ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေဟာေျပာပြဲ သြားနားေထာင္ရေအာင္တဲ့။ ၇ ရက္ ေသာၾကာဆိုေတာ့ ၀ါရမိတၱဴေတာင္ ျဖစ္ေလာက္တယ္။
ဟိုေကာင္လိုလူမ်ဳိးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ တြဲျဖစ္သြားတာကေတာ့ ဆရာႀကီးဦးေရႊေရာင္ရဲ႕ေနာက္ ပါေမာကၡျဖစ္လာတဲ့ ဆရာႀကီး ဦးေငြေရာင္လင္းေၾကာင့္ပဲ။ ဆရာႀကီး ဦးေငြေရာင္လင္းက်ေတာ့ ပိုၿပီး ပညာရွိပီသတယ္လို႔ေတာင္ ကၽြန္ေတာ္ျမင္မိတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ဆရာျဖစ္ခဲ့ဖူးလို႔ ကိုယ့္ဆရာကိုယ္ တင္တယ္ရယ္လို႔ေတာ့လည္း မထင္ၾကေစခ်င္ဘူး။ မတင္လို႔လည္း မျဖစ္ဘူး။ ဆရာေကာင္းတပည့္လို႔ ဆိုၾကသမို႔လား။ ဒီေတာ့ ဆရာတင္ထားဖို႔ လိုတယ္။ ဟုတ္ႏိုးႏိုး၊ သာႏိုးႏိုးေတြကိုေတာင္ ေအာင္ေဇယ်တု သဗၺမဂၤလံလုပ္ရတယ္ မဟုတ္လား။ ဆရာႀကီး ဦးေငြေရာင္လင္းကေတာ့ တကယ္ေတာ္တာပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဆံုးမဖူးတယ္။ `ဒီလိုရွိတယ္ကြဲ႕ ငါ့တပည့္ရဲ႕။ အသိပညာဆိုတဲ့ေနရာမွာ အသိနဲ႔ ပညာနဲ႔ ကြဲဖို႔လိုတယ္။ အသိဆိုတာက မင္းကို ထမင္းေကၽြးမယ့္ေကာင္၊ မင္းကို ေစာင့္ေရွာက္မယ့္လူ။ ပညာဆိုတာက ေခါင္းထဲမွာ သူ႔ဘာသာေနတာ။ ထမင္းေကၽြးထားစရာ မလိုဘူး။ ဒါေပတဲ့ အသိပညာဆိုတာက တြဲေနတယ္။ ပညာရွိမွ အသိရွာတတ္တာ။ ပညာမရွိရင္ မေတြးတတ္ဘူး။ မေတြးတတ္ေတာ့ အေျမာ္အျမင္မရွိဘူး။ ကိုယ့္ကို ထမင္းေကၽြးမယ့္ေကာင္နဲ႔ ကိုယ့္ဆီက ပိုက္ဆံေခ်းမယ့္ေကာင္ကို ခြဲမျမင္တတ္ဘူး။ ကိုယ့္ကို ထမင္းေကၽြးမယ့္ေကာင္၊ ေစာင့္ေရွာက္မယ့္လူကို ျမင္တတ္ရတယ္။ အဲဒါက မဂၤလာတစ္ပါးပဲ။ ဗာလနံကေတာ့ ဗာလနံပဲ။ ကိုယ့္ဆီက ပိုက္ဆံေခ်းမယ့္ေကာင္၊ မေပါင္းထိုက္ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ အေသ၀နာစ ဗာလနံလို႔ ဆိုတာ။ အေရးႀကီးဆံုးကေတာ့ တို႔မ်ားအေနနဲ႔ အသိကို ပညာနဲ႔ရွာရမွာပဲ။ ပညာတတ္ဆိုတာက ပိုက္ဆံမွ မရွိဘဲ။ ဒီေတာ့ အသိကို ပညာနဲ႔ရွာရမွာ´ တဲ့။ ဒီအဆံုးအမအရ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေစာင့္ေရွာက္ထားမယ့္၊ ကၽြန္ေတာ္ ငတ္မွာကို မၾကည့္ရက္တဲ့ ဟိုေကာင္နဲ႔ ေပါင္းမိလိုက္တာပဲ။
မင္းက ဘာျဖစ္လို႔ သြားနားေထာင္ခ်င္ရတာလဲလို႔ သူ႔ကိုေမးေတာ့ ဒီဟာက ဆရာႀကီးဦးေရႊေရာင္ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးလက္ခ်ာတဲ့ကြ။ ဒီေနာက္ ဆရာႀကီးက သူ႔ သုေတသနလုပ္ငန္းေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဘာမွ မေဟာ၊ မေျပာေတာ့ဘူးတဲ့လို႔ ဟိုေကာင္က ေျဖတယ္။ ဘာလို႔လဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္ကေမးေတာ့၊ သူက ေျဖတယ္။ ဆရာႀကီးက သူ႔ဘိုးဘြားလက္ထက္ကတည္းကပိုင္တဲ့ ပတိန္းငဖဲဘက္က ျခံႀကီးထဲသြားၿပီးေနရင္း သူ တစ္သက္လံုးေလ့လာေနခဲ့တဲ့ `လူရဲ႕ ျဖစ္-ရွိေနျခင္းအတြင္းက အတိုင္းအတာ´ ဆိုတာကို၊ အဖန္တလဲလဲ ျပန္ၿပီး ေတြးဆၾကည့္ေနေတာ့မယ္တဲ့။ ဒီေတာ့လည္း ဆရာႀကီးေလ့လာမႈက သူ႔အသက္နဲ႔သူ႔ကိုယ္ ျမဲေနသေရြ႕ ၿပီးေလာက္မယ္မထင္ဘူးလို႔ ရိပ္မိလိုက္တယ္။ အခု ဆရာႀကီးကို ေဟာေျပာဖို႔ ပင့္ဖိတ္ေတာင္းပန္တာက သူ႔တပည့္ရင္း ေဒါက္တာနႏၵာပါ။ သူက ေတာင္းပန္ႏိုင္လြန္းလို႔ ဆရာႀကီးက လာေဟာမွာလို႔ သူက ဆက္ေျပာတယ္။ ေဒါက္တာနႏၵာဆိုတာကလည္း ကၽြန္ေတာ့္ဆရာ ျဖစ္ဖူးတယ္။ ခုေတာ့ အင္တာေနရွင္နယ္ အင္စတီက်ဳေအာ့ ဖေလာ့ဆိုဖစ္ကယ္လ္ စတတ္ဒီး(စ) ရဲ႕ အႀကီးဆံုး တာ၀န္ရွိပုဂၢိဳလ္ပဲ။ ဘာမွန္းေတာ့ အေသအခ်ာ မသိဘူး။ ျမန္မာလို အနက္ဖြင့္စရာ စာလံုး ရွာမရၾကလို႔ ဘိဇနက္လို႔ တန္းေရးေနၾကတဲ့ ကာလႀကီးမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း နားလည္ေအာင္ သိပ္မႀကိဳးစားေတာ့ဘူး။ ေဒါက္တာနႏၵာက ပညာရပ္ဆိုင္ရာ စာအုပ္ေတြဘာေတြ ေရးေလ့ရွိတယ္။ ငါးဆယ္ျပည့္စာအုပ္တိုက္က ထုတ္ေ၀တဲ့ စနစ္တက်ကင္းၿမီးေကာက္ေထာင္နည္း က်မ္းမ်ားဆိုရင္ ျပန္ရိုက္ရတာကို ေလးဆယ့္သံုးႀကိမ္ေလာက္ ရွိၿပီ။ စာအုပ္တစ္အုပ္အတြက္ ဉာဏ္ပူေဇာ္ခ သံုးဆယ့္ခုနစ္သိန္းေလာက္ အနည္းဆံုးရတာတဲ့။
တစ္ခါက ဆရာ့စာမူခက အေတာ္ရတာပဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာေတာ့ ေဒါက္တာနႏၵာက သိပ္ ေက်နပ္ပံုမရဘူး။ ခင္ဗ်ားဗ်ာ၊ တီဗီထဲက ပုလံုးလံုးေကာင္မေလး ေၾကာ္ျငာ မၾကည့္ဖူးဘူးလား။ အဲဒီေကာင္မကေလးက ေၾကာ္ျငာတစ္ခါရိုက္ရင္ သိန္းတစ္ရာ အနည္းကေလးရတာ။ သူနဲ႔ယွဥ္ရင္ က်ဳပ္ရတာ အစြန္းထြက္ေလာက္ပဲရွိေသးတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဒီလိုျဖင့္ ဆရာရယ္ ေၾကာ္ျငာ၀င္ရိုက္ပါလားလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာလိုက္မိတယ္။ ေၾကာ္ျငာ႐ိုက္တယ္ဆိုတာက လူႀကိဳက္မ်ားေအာင္ လုပ္ရတာဗ်။ ပညာတတ္ဆိုတာ လူႀကိဳက္မ်ားေအာင္ လုပ္တဲ့လူမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ မလုပ္အပ္ဘူး။ ပညာတတ္ဆိုတာ အမွန္တရားအေၾကာင္းပဲ ေျပာတာ။ ဘယ္သူႀကိဳက္ႀကိဳက္ မႀကိဳက္ႀကိဳက္ သိပ္မပူဘူး။ အမွန္တရားအတြက္ သတၱိရွိတယ္။ ဥပမာ တစ္ေယာက္ေယာက္က ထမင္းစားမလားလို႔ေမးရင္ အလကားလူေတြလို အားနာတယ္ ဘာရယ္ညာရယ္ ၿဖီးမေနဘူး။ စားမယ္လို႔ ေျပာင္ေျပာင္ပဲ ေျပာတယ္။ ေကၽြးတဲ့လူရွိေနမွ စားရတာေပါ့ဗ်ာ၊ မဟုတ္ဘူးလား။ စားတာေတာင္ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ပုဇြန္ထုပ္ဆီျပန္ေလာက္နဲ႔မွ၊ ငါးျမင္း ၀မ္းျပင္းသားေလာက္နဲ႔မွ စားတာ။ ပညာတတ္ဆိုတာ အဲသလိုဗ်။ အမွန္တရားဖက္က အျမဲရပ္တည္ေတာ့ မွန္တာပဲေျပာတယ္။ အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ့္ဆရာ ေဒါက္တာနႏၵာက ျဖည့္ေျပာတဲ့အခ်က္တစ္ခု၊ ခုထိ ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိေနေသးတယ္။ အမွန္တရားဆိုတာကလည္း ဗိုက္ျပည့္မွ ပိုေကာင္းသဗ်တဲ့။ အဲဒီလိုပဲ ကၽြန္ေတာ္လည္း မွတ္ပါတယ္။
ဆရာႀကီးဦးေရႊေရာင္ ေဟာေျပာမယ့္ေနရာေရာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေတာသားၿမိဳ႕တက္ဆိုတာမ်ဳိး ျဖစ္ကေရာ။ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာဘိဇနက္စင္တာ ဆိုတာပဲ။ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဆိုတာကေတာ့ အဂၤလိပ္လိုက ျမန္မာလို ျပန္ေျပာလို႔ ျဖစ္တယ္။ ဘိဇနက္ဆိုတာကေတာ့ သိပ္ေခတ္မီတဲ့ အိုနာက်ဳိးကန္းႀကီးေတြ ေခၚသလို ေခၚလိုက္တာပဲ။ ဟိုေကာင္ေတြ ရလာတဲ့လက္မွတ္က ဖိတ္ၾကားခံရသူေတြအတြက္ ေနရာမွာဆိုေတာ့ အေတာ္ကေလး နိပ္တယ္။ ေရွ႕ဆံုးတန္းမဟုတ္ေပမဲ့ ဒုတိယတန္းမွာဆိုေတာ့ မဆိုးလွဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က မင္းလမ္းေဘးနားက ခံုမွာ ၀င္ထိုင္လိုက္တယ္။ ထိုင္ၿပီး မ်က္ေစ့ကစားလိုက္တာနဲ႔ မင္းလမ္းရဲ႕အျခားတစ္ဖက္ဆီမွာ ထိုင္ေနတဲ့ အမ်ဳိးသမီးဆီ မ်က္ေစ့ေရာက္သြားမိတယ္။ ပုထုဇဥ္ကိုး၊ ဘယ္တတ္ႏိုင္ပါ့မလဲ။ အမ်ဳိးသမီးက ကၽြန္ေတာ္တို႔အရြယ္ေလာက္ပဲ ရွိလိမ့္မယ္။ ဒီအရြယ္ေရာက္ရင္ ေရျမင္းႀကီးေတြလို ဖိုင့္ဖိုင့္ႀကီးေတြ ျဖစ္တတ္တဲ့ကာလမွာ သူက ခပ္သြယ္သြယ္ရယ္။ အန္တီတို႔ကေတာ့ ဂ်င္(မ)မွန္မွန္သြားတယ္၊ အခ်ိန္ရရင္ ေအရိုးဘစ္ကေလးဘာေလးလည္း လုပ္တယ္ဆိုတ့ဲ အန္တီကေလးမ်ဳိး ျဖစ္ပံုရတယ္။ သူကလွည့္ၾကည့္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က မသိမသာ ျပံဳးျပလိုက္မိတယ္။ လူေပၚလူေဇာ္လုပ္နည္းစာအုပ္ထဲမွာ ေတြ႕လွ်င္ေတြ႕ခ်င္း ေမတၱာရွိေစေသာနည္းကား ျပံဳးပါလို႔ ပါတာကိုး။ ေမတၱာမရွိေတာင္ ျပံဳးျပရတာပဲ။ ကိုယ့္ဖက္က ဘာ႐ႈံးစရာရွိတာမွတ္လို႔။ အဲဒီ အန္တီကေလးကေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာႀကီး ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာႀကီး ျပန္ျပံဳးျပတယ္။ ဒီေတာ့လည္း မဟုတ္ကာမွ လြဲကေရာ ဒီေန႔ေတာ့ျဖင့္ ျပႆဒါးလြတ္႐ံုတင္ မကဘူး၊ ဖုတ္သြင္းရထားမ်ားေတာင္ ဆိုက္ေလာက္တဲ့ အေျခအေနရွိတယ္လို႔ပဲ ထင္လိုက္မိတယ္။
ကၽြန္ေတာ္လည္း ထပ္ၿပီးျပံဳးျပမယ္လုပ္ေနတုန္း အခမ္းအနားစေတာ့မည္ဆိုတဲ့ အသံၾကားရတာနဲ႔ အေရွ႕ဖက္ကို လွမ္းၾကည့္လိုက္မိတယ္။ ထပ္ၿပီး ျပံဳးမျပျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ေနာက္ေတာ့ ေဒါက္တာနႏၵာတို႔ ဆရာႀကီးဦးေငြေရာင္လင္းတို႔က အဖြင့္စကား အမွာစကားေတြ ေျပာၾကတယ္။ အရွည္ႀကီးေျပာၾကေပမဲ့ လိုရင္းကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆရာႀကီး သိပ္ေတာ္တယ္၊ သိပ္တတ္တယ္ ဆိုတာပါပဲ။ ပညာတတ္ေတြကိုး၊ ဒီေတာ့လည္း ေတာ္တဲ့တတ္တဲ့အေၾကာင္းပဲ ေျပာရေတာ့မွာေပါ့။ ဒီထက္ပိုၿပီး ေျပာစရာမွ မရွိဘဲ။ ဒါနဲ႔ပဲ ဆရာႀကီးဦးေရႊေရာင္အလွည့္ ေရာက္လာလို႔ သူ႔ရဲ႕ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ေလ့လာထားတဲ့ သုေတသနအေၾကာင္း စေျပာေတာ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္နားထဲစြဲသြားတဲ့ အခ်က္တခ်ဳိ႕ကေတာ့ လူေတြဟာ တိရိစၧာန္ေတြထက္ ညံ့ဖ်င္းေနရတာဟာ အၿမီးမပါလို႔ပဲတဲ့။ အၿမီးမပါတဲ့အတြက္ ေမ်ာက္ေတြလို အၿမီးအားကိုးနဲ႔ ခ်ိတ္တြယ္ထားလို႔ မရဘူး။ ႏြားေတြလို အၿမီးနဲ႔ ယင္ေကာင္ျခင္ေကာင္ ယပ္ပစ္လို႔မရဘူး။ လူေတြအားကိုးေနတဲ့ ဆင္ျခင္တံုတရားဆိုတာက ခလုတ္တိုက္မလဲေအာင္ ႀကိဳတင္ကာကြယ္ႏိုင္စြမ္းမရွိဘူး။ ၀မ္းေလွ်ာေနတဲ့အခါ စနစ္တက်ဆင္ေျခေတြနဲ႔ ၀မ္းကို ထိမ္းထားလို႔ မရဘူးတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာအက်ဆံုးအခ်က္ကေတာ့ လူေတြရဲ႕ အႀကီးမားဆံုး ညံ့ဖ်င္းမႈကေတာ့ ႏြားေတြလို ျမက္တစ္မ်ဳိးတည္းကိုပဲ မစားၾကတဲ့အတြက္ လူေတြမွာ တပ္မက္မႈေတြ ေပၚေနတာပဲ။ လူေတြမွာ ေရြးခ်ယ္စရာေတြ မ်ားေနတယ္။ ဒီေတာ့လည္း သံသရာမွာလည္ေနဖို႔ တပ္မက္မႈေတြ၊ တဏွာေတြ ေပၚေနတာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း စိတ္ထဲမွာ သိပ္သေဘာက်လိုက္မိတယ္။ ဟုတ္တာပဲ။ ဒါေပတဲ့ တစ္ခုေတာ့ စဥ္းစားဖို႔ လိုတယ္။ လူေတြသာ ျမက္ေတြကိုပဲစားၾကရင္ ႏြားေတြ ဘာသြားစားၾကမွာတံုး။ ဒီလိုစဥ္းစားၾကည့္တာဟာ မံုေရြးဖက္ဆီက ပညာရွိႀကီးေျပာဖူးတဲ့ တျခားတစ္ဖက္ကစဥ္းစားၾကည့္တာပဲ မဟုတ္ဘူးလား။
အရွိန္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေျပာေနရင္း ဆရာႀကီးရဲ႕ေလသံ တိမ္၀င္သြားတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ငိုက္ခနဲျဖစ္ၿပီး လဲမလိုလိုျဖစ္သြားလို႔ အနားမွာရွိတဲ့ ေဒါက္တာနႏၵာက ေပြ႕ထားလိုက္ရတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဆရာ၀န္ေတြဘာေတြ ေရာက္လာၿပီး မၾကာခင္မွာပဲ လူနာတင္ကားေရာက္လာၿပီး ဆရာႀကီးဦးေရႊေရာင္ကို တင္ေခၚသြားေတာ့တယ္။ ေဒါက္တာနႏၵာက မေမွ်ာ္လင့္တဲ့အေျခအေနမ်ဳိးနဲ႔ တိုးရတာကို ခြင့္လႊတ္ၾကဖို႔နဲ႔ အသက္ႀကီးရင့္ေနၿပီျဖစ္တဲ့ ဆရာႀကီး က်န္းမာေရးကိုေထာက္ၿပီး ေဟာေျပာပြဲအခန္းကို ရုပ္သိမ္းရေတာ့မွာျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာတယ္။ ဆရာႀကီးရဲ႕ စာတမ္းကိုေတာ့ တစ္ေစာင္ႏွစ္ေထာင္နဲ႔ ၀ယ္ႏိုင္ေၾကာင္းလမ္း ေျပာတယ္။ ေျပာလို႔မွ မဆံုးေသးဘူး၊ ဟိုေကာင္က ထိုင္ရာကထၿပီး သြား၀ယ္ပါေလေရာ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း မၿပီးျပတ္ေသးတဲ့ အျပံဳးကိစၥ သတိရလိုက္မိတယ္။ မင္းလမ္းဟိုဖက္ကို လွည့္ၾကည့္မလို႔ ေခါင္းလွည့္လိုက္ေတာ့ အန္တီကေလးက ကၽြန္ေတာ့္နားဆီမွာ ရပ္ေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ နင္ငါ့ကို မမွတ္မိေတာ့ဘူးလားလို႔ သူက ေမးတယ္။ မွတ္မိသလိုလိုပဲလို႔ တက္သာဆုတ္သာကေလး ေျဖလိုက္မိတယ္။ ငါဘယ္သူဘယ္၀ါပဲလို႔ေျပာရင္း သူ႔ကဒ္ျပားကေလး ထုတ္ေပးတယ္။ ကဒ္ျပားကို မသိမသာၾကည့္လိုက္ေတာ့မွ သူ ဘယ္သူဘယ္၀ါဆိုတာ ေရရာသြားတယ္။ ဒီေတာ့မွပဲ ပညာရွိတို႔ရဲ႕ စနစ္တက် ေရလိုက္ငါးလိုက္ေျပာနည္းကို အသံုးခ်ဖို႔ အခြင့္အေရးရေတာ့တယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ သူက ငါ့ဆီ ဖုန္းဆက္ဦးေလ။ တစ္ညေနဖက္ ညစာေလးဘာေလးစားရင္း စကားေျပာရေအာင္လို႔ ေျပာတယ္။ ညစာဆိုတာေရာ ဘာေလးဆိုတာေရာ ကၽြန္ေတာ္သေဘာက်တယ္။ မိဂပဒ၀ဠဥၹန နည္းကို အေျခခံၿပီး ယုတၱိနည္းလမ္းတက် ေတြးၾကည့္လိုက္မိတယ္။ ဒီေတာ့လည္း ငါ ဖုန္းဆက္ျဖစ္ေအာင္ ဆက္လိုက္မယ္။ ငယ္ငယ္ကလိုေပါ့ဟာလို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ သူက သြားမယ္လို႔ေျပာၿပီး ျပံဳးျပတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဆရာႀကီးေရာ ဘယ့္ႏွယ့္ေနသလဲမသိဘူးလို႔ သူက ေမးတယ္။ အသက္ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္သြားရင္ ေကာင္းရာမြန္ရာေရာက္မယ္လို႔ တြက္ထားတဲ့လူခ်ည္းပဲ။ ဒီေတာ့ နင္ပူေနလို႔လည္း အလကားပဲလို႔ ေျပာလိုက္ေတာ့ သူက ျပံဳးျပန္တယ္။
သူျပန္သြားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ထိုင္က်န္ရစ္ခဲ့တယ္။ ခန္းမထဲမွာလည္း လူကုန္သေလာက္ရွိသြားၿပီ။ စာတမ္းႏွစ္ေစာင္ကို လက္ကကိုင္ရင္း ဟိုေကာင္က မင္း ဘာရွာေနတာလဲလို႔ ေမးတယ္။ ဒီစာတမ္းကို ဘယ္သူခ်ဳပ္ေပးသလဲလို႔ သိခ်င္လို႔လို႔ေျဖေတာ့ ေပါက္ေပါက္ရွာရွာကြာလို႔ ဟိုေကာင္က ေျပာတယ္။ ေပါက္ေပါက္ရွာရွာမဟုတ္ဘူး ငါ့လူ။ ကမၻာေပၚမွာ တို႔လူမ်ဳိးလို စာအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့လူကို ေနရာေပးတာ၊ တန္ဖိုးထားတာ ရွားတယ္။ စာအုပ္တိုင္းလိုမွာ စာအုပ္ကို ဘယ္သူခ်ဳပ္တယ္ဆိုတာ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ငါရွာၾကည့္ေနတာလို႔ ေျပာေတာ့ ဟိုေကာင္က ဘာမွ်ျပန္မေျပာေတာ့ဘူး။ သူ႔လက္ထဲကစာတမ္းကို လွန္ေလွာၾကည့္ေနတယ္။ အဲဒီတုန္းမွာပဲ တံျမက္စည္းရယ္ ဘာလီပံုးရယ္ကိုင္ၿပီး ေနာက္ဖက္ဆီက လူတစ္ေယာက္ထြက္လာတယ္။ ခုနက ေဟာေျပာတဲ့စင္လို အျမင့္ေနရာမွာကို သြားၿပီး သန္႔ရွင္းေနတယ္။ ဆရာႀကီး ေမ့လဲသြားတုန္းက လြင့္သြားတဲ့ စာရြက္တစ္ခ်ဳိ႕ကို လိုက္ေကာက္ရင္း လံုးေထြးလိုက္ရင္း အမႈိက္ပံုးထဲပစ္ထည့္လိုက္တာ ေတြ႕ရတယ္။ ၿပီးေတာ့ တံျမက္စည္း စ, လွည္းေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္သားလည္း ထိုင္ရာက ထ,လိုက္ၾကတယ္။ ဟိုေကာင္ကပဲ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ေနတဲ့သူကို ဗ်ဳိ႕ဆရာ အျပင္ကို ဘယ္လိုထြက္ရသလဲလို႔ လွမ္းေမးလိုက္တယ္။ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ေနတဲ့လူက တံျမက္စည္းလွည္းေနတာကိုရပ္လိုက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုၾကည့္လိုက္ရင္း ေဟာဒီေရွ႕နားမွာ၊ ဘယ္ဖက္မွာ တံခါးတစ္ေပါက္၊ ညာဖက္မွာ တံခါးတစ္ေပါက္ရွိပါတယ္ခင္ဗ်ားလို႔ ေျဖတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကပဲ ထပ္ေမးလိုက္မိတယ္။ ဘာထူးသလဲဗ်ာလို႔။ သူက ခ်က္ခ်င္းမေျဖေသးဘဲ ခဏ စဥ္းစားေနပံုရတယ္။ ၿပီးမွ မထူးပါဘူး၊ အျပင္ေရာက္တာခ်ည္းပါပဲလို႔ ေျဖတယ္။
တိုင္ပင္မထားဘဲ ဟိုေကာင္နဲ႔ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ၾကည့္လိုက္မိတယ္။ ဟိုေကာင္က အသာေမးေငါ့ျပတယ္။ ဘယ္အေပါက္က ထြက္ခ်င္သလဲလို႔ ေမးခ်င္တာပဲ ထင္ပါရဲ႕။
ခ်င္းတြင္း၊ စက္တင္ဘာ၊ ၂၀၀၆
Comments
Post a Comment