Skip to main content

တိရစၦာန္႐ံု ေသဆံုးျခင္း (၂)

စစ္သားေတြဟာ မုဆိုးဒူးေထာက္ ထိုင္ခ်လိုက္ၿပီး ပစ္မွတ္ကို ဂ႐ုတစိုက္ ခ်ိန္လိုက္တယ္။ ဗိုလ္ေလးက အမိန္႔ေပးလိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ေသနတ္ေမာင္းေတြကို ဆြဲျဖဳတ္လိုက္ေတာ့တယ္။ ေသနတ္ေမာင္းရဲ႕ တြန္းအားေၾကာင့္ သူတို႔ပုခံုးေတြ ေနာက္ကိုယိမ္းသြားတယ္။ ဦးေခါင္းထဲက ႐ုတ္တရက္ ထြက္ေျပးေပ်ာက္ကြယ္သြားသလို သူတို႔ စိတ္ေတြဟာ ခဏေလာက္ၾကာေအာင္ ဗလာနတၳိျဖစ္သြားတယ္။ ၿပိဳင္တူထြက္လာတဲ့ တေ၀ါေ၀ါ ေသနတ္သံေတြဟာ ေျခာက္ကပ္ေနတဲ့ တိရစၧာန္႐ံုထဲမွာ ေတာ္လဲသံလိုၿပိဳက်လာခဲ့တယ္။ အေဆာက္အဦတစ္ခုကေနတစ္ခု၊ နံရံတစ္ခုကေန တစ္ခု ပဲ့တင္ထပ္ေနတယ္။ သစ္သားေတြကို လွီးျဖတ္ၿပီး ေရမ်က္ႏွာျပင္ကို ျဖတ္သန္းသြားသလိုပဲ။ အေ၀းက မိုးခ်ိန္းသံလို ၾကားရသူတိုင္းရဲ႕ ႏွလံုးသားကို ထိုးေခ်ေနတယ္။ ေလွာင္အိမ္ထဲက သတၱ၀ါႏွစ္ေကာင္ကေတာ့ အသက္႐ွဴရပ္သြားတယ္။ ပုရစ္ေတြေတာင္မွ ေအာ္သံရပ္သြားၾကတယ္။ ပဲ့တင္ေနတဲ့ ေသနတ္သံေတြ အေ၀းဆီကို တျဖည္းျဖည္း တိုး၀င္ေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီး အေတာ္ၾကာေတာ့ ဘာသံကိုမွ် မၾကားရေတာ့ဘူး။ မျမင္ရတဲ့ ဘီလူးႀကီးတစ္ေကာင္က ဧရာမတင္းပုတ္ႀကီးနဲ႔ ထုႏွက္လိုက္သလိုပဲ က်ားႏွစ္ေကာင္ဟာ ေလထဲကို ဖ်ပ္ခနဲေျမာက္သြားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ၾကမ္းျပင္ကို ေလးပင္စြာ ျပန္ျပဳတ္က်လာၾကတယ္။ နာက်င္စြာ အေက်ာဆြဲၿပီး ေသြးပြက္ပြက္အန္ေနၾကတယ္။ စစ္သားေတြအေနနဲ႔ သူတို႔ကို တစ္ခ်က္တည္းနဲ႔ အေသပစ္ၿပီး အဆံုးသတ္မေပးႏိုင္ခဲ့ဘူး။ အဲဒီေတာ့မွ စစ္သားေတြလည္း ၾကက္ေသေသေနရာက ႐ုတ္တရက္ သတိ၀င္လာလို႔ သူတို႔ရဲ႕ ႐ိုင္ဖယ္ေသနတ္က က်ည္ခြံေတြကို ထုတ္ၿပီး ေနာက္တစ္ခါ ျပန္ခ်ိန္ထားလိုက္ၾကတယ္။



က်ားႏွစ္ေကာင္ကို ေသ,မေသ စစ္ေဆးဖို႔ ဗိုလ္ေလးက စစ္သားတစ္ေယာက္ကို ေလွာင္အိမ္ထဲသြားဖို႔ အခ်က္ျပလိုက္တယ္။ ၾကည့္ရတာကေတာ့ အဖတ္ဆယ္မရေအာင္ ေသသြားတဲ့ပံုစံပါပဲ။ မ်က္လံုးေတြမွိတ္ၿပီး သြားေတြျပဲေနၿပီ။ လံုး၀လႈပ္ရွားမႈ မရွိေတာ့ပါဘူး။ တိကုဆရာ၀န္က ေလွာင္အိမ္တံခါးကို ဖြင့္လိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ အသက္ႏွစ္ဆယ္ျပည့္႐ံုသာ ရွိေသးတဲ့ စစ္သားငယ္ေလးဟာ အထဲကို ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႔လန္႔နဲ႔ လွမ္း၀င္သြားတယ္။ သူ႔ေသနတ္က လွံစြပ္ကို ေရွ႕ကိုခ်ိန္ၿပီး အကာအကြယ္ယူထားေသးတယ္။ ေဘးကၾကည့္တဲ့လူေတြ အဖို႔ေတာ့ သူ႔ဟန္က ကိုး႐ိုးကားယားျဖစ္ေနတာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္သူမွ် မရယ္ၾကဘူး။ သူ႔စစ္ဖိနပ္ရဲ႕ ဖေနာင့္ခြာနဲ႔ က်ားတစ္ေကာင္ရဲ႕ ေက်ာပိုင္းကို ခပ္ဖြဖြ ကန္ၾကည့္တယ္။ က်ားကေတာ့ မလႈပ္ဘူး။ အဲဒီေနရာကိုပဲ ေနာက္တစ္ခါ နည္းနည္းပိုျပင္းေအာင္ ထပ္ကန္ၾကည့္ျပန္တယ္။ က်ားကေတာ့ အၿပီးအပိုင္ ေသသြားခဲ့ပါၿပီ။ က်ားမ,ျဖစ္တဲ့ ေနာက္တစ္ေကာင္ကလည္း သူ႔ေနရာမွာပဲ အလားတူ လဲေသေနၿပီ။ အဲဒီစစ္သားေလးဟာ သူ႔ဘ၀မွာ တစ္ခါမွ် တိရစၧာန္႐ံုမေရာက္ခဲ့ဖူးသလို က်ားအစစ္ကိုလည္း အျပင္မွာ ျမင္ဖူးခဲ့သူမဟုတ္ဘူး။ သူနဲ႔ ဘာမွ်မဆိုင္တဲ့ ေနရာတစ္ခုဆီ သူ႔ကို ဂုတ္ကဆြဲမလာၿပီး သူနဲ႔ဘာမွ်မဆိုင္တဲ့ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုထဲ ၀င္သ႐ုပ္ေဆာင္ခိုင္းထားသလို သူ႔အေနနဲ႔ ခံစားေနရတယ္။ အိုင္ထြန္းေနတဲ့ ေသြးနက္နက္ေတြေပၚ ရပ္ၿပီး က်ားေသေကာင္ေတြကို သူ တအံ့တၾသ ေငးၾကည့္ေနမိတယ္။ ရွင္ေနတုန္းကထက္စာရင္ က်ားေသေကာင္ေတြဟာ သူတို႔အဖို႔ အမ်ားႀကီး ပိုႀကီးတဲ့ပံု ေပါက္ေနတယ္။ ဒါက ဘယ္လိုျဖစ္ရတာပါလိမ့္လို႔ နားမလည္ႏိုင္စြာနဲ႔ သူ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေမးခြန္းထုတ္မိတယ္။

ေလွာင္အိမ္ရဲ႕ သမန္တလင္း ၾကမ္းျပင္မွာေတာ့ ေၾကာင္ႀကီးေတြရဲ႕ ေသးနံ႔ေတြနဲ႔ နံ႔ေဟာင္ညစ္ပတ္ေနတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီအနံ႔ေတြဟာ ပူေႏြးတဲ့ ေသြးနံ႔ေတြနဲ႔ ေရာေႏွာသြားတယ္။ က်ားေသေကာင္ေတြရဲ႕ ကိုယ္ခႏၶာက အေပါက္ေတြကေန ေသြးေတြ ပန္းထြက္ေနတုန္းပဲ။ သူ႔ေျခရင္းမွာ အနက္ေရာင္ ေသြးအိုင္တစ္ခု ျဖစ္ေနၿပီ။ ႐ုတ္တရက္ဆိုသလိုပဲ သူ႔လက္ထဲက ႐ိုင္ဖယ္ေသနတ္ဟာ ေအးစက္ေလးလံလာတယ္လို႔ သူခံစားရတယ္။

သူ ေသနတ္ကို လႊင့္ပစ္ၿပီး ဒူးေထာက္ထိုင္ခ်လိုက္ခ်င္တယ္။ သူ႔အစာအိမ္ထဲမွာ ရွိသမွ်အရာ အားလံုးကို ၾကမ္းျပင္ေပၚ အိတ္သြန္ဖာေမွာက္ အန္ထုတ္ပစ္လိုက္ခ်င္တယ္။ အဲလိုသာ လုပ္လိုက္ရရင္ ဘယ္ေလာက္သက္သာသြားလိမ့္မလဲ။ ဒါေပမဲ့ အန္ခ်ဖို႔ဆိုတာ သူ႔ကိုေပးထားတဲ့ အမိန္႔ထဲမွာ မပါဘူး။ အဲလိုသာလုပ္ရင္ ေခါင္းေဆာင္က သူ႔မ်က္ႏွာကို ပံုပ်က္သြားေအာင္ ထု႐ိုက္လိမ့္မယ္။ (တကယ္လည္း အဲဒီစစ္သားငယ္ဟာ ေနာက္ထပ္ ဆယ့္ခုနစ္လအၾကာမွာ ဆိုဗီယက္အေစာင့္စစ္သားတစ္ေယာက္က ဦးေခါင္းခြံကို ေဂၚျပားနဲ႔ ႐ိုက္ခြဲလို႔ ေသခဲ့ရရွာတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ သူ ႀကိဳမသိႏိုင္ခဲ့ဘူးေပါ့) နဖူးေပၚက ေခၽြးေတြကို သူ႔လက္ခုံနဲ႔ သုတ္ပစ္လိုက္တယ္။ သူ႔စစ္ဦးထုပ္က သူ႔ေခါင္းေပၚမွာ တနင့္တပိုးဖိထားသလို ခံစားရတယ္။ ပုရစ္တစ္ေကာင္က စတင္လိုက္ၿပီးေနာက္ ႐ုတ္တရက္ အသက္ျပန္၀င္သြားသလိုပဲ တစ္ေကာင္ၿပီးတစ္ေကာင္ သံၿပိဳင္ေအာ္ျမည္ေနျပန္ေတာ့တယ္။ မၾကာခင္မွာပဲ ပုရစ္ေအာ္သံေတြဟာ ငွက္တစ္ေကာင္ရဲ႕ ေအာ္ျမည္သံနဲ႔ ေရာေႏွာသြားတယ္။ ေႏြဦးမွာ တိုက္တဲ့ ေလ႐ူးလိုပဲ၊ အဲဒီငွက္သံဟာ ထူးထူးျခားျခား တ၀ွီး၀ွီး ေအာ္ျမည္ေနတယ္။

အဲဒီစစ္သားငယ္ဟာ သူ႔အသက္ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္တုန္းက မိဘေတြနဲ႔အတူ ေတာင္ေပၚၿမိဳ႕ေလးတစ္ၿမိဳ႕ကေန ပင္လယ္ျပင္ကိုျဖတ္ၿပီး တ႐ုတ္ႏိုင္ငံကို ေရာက္လာခဲ့ၾကတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ တစ္ႏွစ္ေလာက္ကအထိ နယ္စပ္ေက်းရြာေလးတစ္ရြာမွာပဲ ေျမယာရွင္းလင္းတဲ့ အလုပ္ကိုပဲ အတူတကြ လုပ္ကိုင္ေနခဲ့ၾကေသးတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ သူလည္း စစ္တပ္က ေခ်ာဆြဲတာခံခဲ့ရတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔အေနနဲ႔ မန္ခ်ဴးရီးယားက ငွက္ေတြအားလံုးနီးပါးကို သိတယ္လို႔ ဆိုရမယ္။ ဒါေပမဲ့ ထူးဆန္းတာက ခုနကလို ေအာ္ျမည္ႏိုင္တဲ့ ငွက္ရဲ႕ အသံကို သူ မၾကားဖူးတာပဲ။ ရပ္ေ၀းေျမျခားကေန တင္သြင္းလာၿပီး တိရစၧာန္႐ံုရဲ႕တစ္ေနရာ ေလွာင္အိမ္ထဲကေန ေအာ္ေနတဲ့ငွက္တစ္ေကာင္ ျဖစ္ေနမလားမေျပာတတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့လည္း သူၾကားရတာေတာ့ အနီးနားသစ္ပင္ရဲ႕ ခပ္ျမင့္ျမင့္ ကိုင္းေတြဆီက ထြက္လာတဲ့ အသံပါပဲ။

သူက ဘာဆက္လုပ္ရမလဲဆရာလို႔ ေမးလိုက္တဲ့အလား ဗိုလ္ေလးရွိတဲ့ဘက္ဆီ လွမ္းၾကည့္လိုက္တယ္။ ဗိုလ္ေလးက ေခါင္းဆတ္ျပၿပီး ေလွာင္အိမ္ထဲက ထြက္ခဲ့ဖို႔ အခ်က္ျပလိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ တိရစၧာန္႐ံု ေျမပံုကို ျဖန္႔ခင္းလိုက္တယ္။ က်ားေတြအတြက္ေတာ့ ေတာ္ေလာက္ၿပီလို႔ သူေတြးမိလိုက္တယ္။ ေရွ႕ဆက္ၿပီး က်ားသစ္ေတြကို ဆက္ကိုင္ရဦးမယ္။ ၿပီးရင္ ေျမေခြးေတြ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ၀က္၀ံေတြကိစၥလည္း ကိုင္တြယ္ရဦးမွာပါပဲ။ အားလံုးၿပီးသြားေတာ့မွ ဆင္ႀကီးေတြအေၾကာင္း စဥ္းစားရေတာ့မွာပဲ။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ ဘယ္ေလာက္ပူေလာင္အိုက္စက္ေနတယ္ဆိုတာ သူ သတိျပဳမိသြားတယ္။ `ခဏတျဖဳတ္ နားၾကဦး။ ေရေလးဘာေလးေသာက္ဦး´ လို႔ သူ႔ လူေတြကို ေျပာလိုက္တယ္။ ေရဘူးေတြထဲက သူတို႔ ကိုယ္စီထုတ္ေသာက္လိုက္ၾကတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ သူတို႔ ႐ိုင္ဖယ္ေသနတ္ေတြကို ပုခံုးမွာလြယ္လိုက္ၾကၿပီး စနစ္တက်စီတန္းလို႔ က်ားသစ္ေလွာင္အိမ္ဆီ ေလွ်ာက္လာခဲ့ၾကတယ္။ စစ္သားေတြရဲ႕ လက္တိုစစ္၀တ္စံုေတြမွာ ရင္ဘတ္ေရာ ေက်ာမွာပါ အနက္ေရာင္ေခၽြးကြက္ႀကီးေတြ စြန္းေနၾကၿပီ။ လက္နက္အျပည့္ကိုင္ေဆာင္ထားတဲ့ အခုလို စစ္သားတစ္ဖြဲ႕ စနစ္တက်ခ်ီတက္လာေတာ့လည္း သတၱဳခ်င္းထိခတ္တဲ့ တခၽြင္ခၽြင္အသံေတြဟာ ေျခာက္ကပ္ေနတဲ့ တိရစၧာန္႐ံု၀န္းထဲမွာ ပဲ့တင္ထပ္ေနေတာ့တယ္။ သူတို႔ေလွာင္အိမ္ရဲ႕ ဘားတန္းေတြဆီမွာ တြဲလဲခိုေနၾကတဲ့ ေမ်ာက္ေတြကေတာ့ အျခားတိရစၧာန္ေတြကို သတိေပးတဲ့အေနနဲ႔ စူးစူး၀ါး၀ါး ေအာ္ျမည္ေနၾကတယ္။ ဒီေတာ့လည္း အျခားတိရစၧာန္ေတြကပါ သူတို႔ရဲ႕ မတူညီတဲ့ အသံေတြနဲ႔ ပါ၀င္လာၾကတယ္။ ေျမေခြးေတြက ေကာင္းကင္ကို ေမာ့ၾကည့္ၿပီး ေဆြးေဆြးေျမ့ေျမ့ အူတယ္။ ငွက္ေတြကလည္း အေတာင္ေတြကို တဖ်ပ္ဖ်ပ္ခတ္ၿပီး အားျဖည့္ၾကတယ္။ တစ္ေနရာဆီက ႀကီးမားတဲ့ တိရစၧာန္တစ္ေကာင္က ၿခိမ္းေျခာက္မႈကို ျပတဲ့အလား သူ႔ကိုယ္ခႏၶာကို ေလွာင္အိမ္နဲ႔ ျဗန္းခနဲတိုက္ခ်လိုက္တယ္။ လက္သီးဆုပ္သ႑ာန္ တိမ္တိုက္တစ္ခုဟာ ဘယ္ေနရာကမသိဘဲ ႐ုတ္တရက္ေပၚလာၿပီး ေနကို ခဏေလာက္ၾကာေအာင္ ဖုံးအုပ္လိုက္တယ္။ အဲဒီၾသဂုတ္လ ေန႔လယ္ခင္းမွာေတာ့ လူေတြ တိရစၧာန္ေတြနဲ႔ အားလံုးဟာ ေသျခင္းတရားအေၾကာင္း ေတြးေတာေနၾကတာပဲ။ ဒီေန႔မွာ ဒီလူေတြက တိရစၧာန္ကို သတ္ေနတယ္ပဲဆိုပါေတာ့၊ မနက္ျဖန္မွာေတာ့ ဆိုဗီယက္တပ္ေတြက ဒီလူေတြကို သတ္ခ်င္သတ္မွာပဲ။

§ § §

ဒီအမ်ဳိးသမီးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ဟာ စားေသာက္ဆိုင္တစ္ခုတည္းမွာပဲ ထိုင္ခံုတစ္ခုတည္းမွာပဲ စကားစျမည္ေျပာရင္း အျမဲတမ္း မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ထုိင္ခဲ့ၾကတယ္။ သူက ဒီဆိုင္ကို လာေနက်။ ၿပီးေတာ့ စားသမွ်ကိုလည္း သူပဲ ရွင္းေနက်။ ကၽြန္ေတာ္ရတဲ့ ၀င္ေငြမ်ဳိးနဲ႔ဆိုလည္း ဒီလိုေနရာမွာ ဒီလိုဟင္းလ်ာကို ၀ယ္စားဖို႔ တတ္ႏိုင္ခ်င္မွ တတ္ႏိုင္လိမ့္မယ္။ စားေသာက္ဆိုင္ရဲ႕ အေနာက္ပိုင္းကို သီးသန္႔ခန္းေတြ လုပ္ထားတယ္။ တစ္၀ိုင္းက ေျပာတဲ့စကားကို တျခားတစ္၀ိုင္းက မၾကားရေတာ့ဘူးေပါ့။ ညေနပိုင္းေတြမွာဆိုရင္ တစ္ခံုတစ္ခံုစာပဲ ေနရာသတ္မွတ္ထားလို႔ အခ်ိန္ျဖဳန္းရင္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္စကားေျပာႏိုင္တယ္။ စားပြဲထုိးေတြက လြဲလို႔ ေႏွာင့္ယွက္မယ့္လူ တစ္ေယာက္မွ် မရွိဘူး။ စားပြဲထိုးဆိုတာကလည္း ပန္းကန္ေတြခင္းဖို႔ သိမ္းဖို႔ ေလာက္သာ လာတာပါ။ သူကေတာ့ အျမဲတမ္း ၀ိုင္နီတစ္လံုးကို မွာေသာက္တတ္တယ္။ တစ္၀က္ေလာက္ေသာက္ၿပီးရင္ က်န္တဲ့တစ္၀က္ကို ဒီအတိုင္း ခ်န္ထားခဲ့တာပဲ။

`ေႏြဦးေခၚတဲ့ ငွက္တဲ့လား´ လို႔ ကၽြန္ေတာ္က စားေသာက္ေနရာက ေမာ့ၾကည့္ၿပီး ေမးလိုက္တယ္။
`ေႏြဦးေခၚတဲ့ ငွက္တဲ့လား´ လို႔ သူ႔ကိုယ္သူ ဇာတိပၹိဳလ္လို႔ ေခၚတဲ့ အမ်ဳိးသမီးက ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတဲ့ စကားလံုးေတြအတိုင္း သူက အတိအက် သံေယာင္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ သူ႔ရဲ႕ႏႈတ္ခမ္းလႊာေတြ နည္းနည္း ေကြးသြားတယ္။
`ရွင္ေျပာေနတာ ကၽြန္မ နားမလည္ဘူး။ ရွင္ ဘာအေၾကာင္း ေျပာေနတာလဲ´
၀ိုင္ကို ကၽြန္ေတာ္စုပ္လိုက္ၿပီး ပါးစပ္သုတ္လိုက္တယ္။

`ေနပါဦး။ ခင္ဗ်ား ခုနက ေႏြဦးကို ေခၚတဲ့ငွက္အေၾကာင္း ေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူးလား´
သူက ေခါင္းကို ခပ္ျဖည္းျဖည္း ယမ္းလိုက္တယ္။
`ဟမ္.. ကၽြန္မ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ ငွက္အေၾကာင္း လံုး၀ မေျပာမိဘူးထင္တာပဲ။ ေႏြဦးေခၚတဲ့ငွက္တဲ့လား။ ရွင္ေျပာတာ အ႐ုပ္ငွက္လိုဟာမ်ဳိးလား´
အက်ဳိးမထူးေတာ့မွန္း ကၽြန္ေတာ္ နားလည္သြားတယ္။ သူေျပာတဲ့ ပံုျပင္ေတြဟာ အျမဲတမ္း ဒီအတိုင္းပဲေလ။
`ဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားကို မန္ခ်ဴးရီးယားမွာ ေမြးခဲ့တာေပါ့´ လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေမးလိုက္တယ္။

သူက ေခါင္းကို ထပ္ခါျပန္တယ္။ `ကၽြန္မကို ယိုကိုဟားမားမွာပဲ ေမြးတာပါ။ မိဘေတြက ကၽြန္မ သံုးႏွစ္သမီးအရြယ္မွာ မန္ခ်ဴးရီးယားကို ေခၚသြားတယ္။ ကၽြန္မ အေဖက တိရစၧာန္ေဆးကု ေက်ာင္းတစ္ခုမွာ ဆရာလုပ္ေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရွင္ခ်င္းၿမိဳ႕က အာဏာပိုင္ေတြက အသစ္ေဆာက္မယ့္ တိရစၧာန္႐ံုမွာ တိကုဆရာ၀န္ခ်ဳပ္တစ္ေယာက္ လိုတယ္ဆိုတာနဲ႔ အေဖက အဲဒီအလုပ္မွာ အခေၾကးေငြမယူပဲ ကူညီေပးတယ္။ ကၽြန္မ အေမကေတာ့ ဂ်ပန္မွာ အေျခက်ေနတဲ့ဘ၀ကို မစြန္႔လႊတ္ခ်င္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အေဖက အတင္းအၾကပ္ တိုက္တြန္းတယ္ေလ။ သူ႔အေနနဲ႔ေတာ့ ဂ်ပန္ထက္ ပိုႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔တဲ့ ေနရာတစ္ခုမွာ သူ႔ကိုယ္သူ စမ္းသင္ခ်င္တာ ျဖစ္မွာေပါ့။ ကၽြန္မကေတာ့ အရမ္းငယ္ေသးေတာ့ ဘယ္ေနရာမွာ ေရာက္ေနေန ကိစၥမရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ တိရစၧာန္႐ံုမွာ ေနရတာကိုေတာ့ အရမ္းေပ်ာ္တာပဲ။ အရမ္းကို ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းတဲ့ ဘ၀ေပါ့ရွင္။ အေဖကေတာ့ အျမဲတမ္းလို တိရစၧာန္နံ႔ေတြ ထြက္ေနတာပဲ။ တိရစၧာန္ေတြ အမ်ားႀကီးရဲ႕ အနံ႔ကိုေပါင္းထားတဲ့ အနံ႔တစ္ခုေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ေရေမႊးတံဆိပ္ကို ေျပာင္းၿပီးဆြတ္ထားသလိုပဲ တစ္ေန႔နဲ႔တစ္ေန႔ေတာ့ အနံ႔ခ်င္း မတူဘူး။ သူ အိမ္ျပန္ေရာက္တယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မက သူ႔ေပါင္ေပၚ ကုပ္တက္တယ္၊ ၿပီးရင္ သူ႔ကို ထိုင္ရက္သားထားၿပီး ကၽြန္မ အနံ႔ခံေတာ့တာပဲ။ အဲဒီဘ၀မ်ဳိးလိုသာ အျမဲတမ္းဆက္သြားရင္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းမလဲ။ ကၽြန္မ ဘယ္ေလာက္ ေပ်ာ္လိုက္မလဲ´

“ဒါေပမဲ့ စစ္ႀကီးေရာက္လာေတာ့ အဆိုးဘက္ကို ေျပာင္းသြားတယ္။ ေၾကာက္စရာ အေျခအေနေတြ ျဖစ္လာတယ္။ ဒီေတာ့ အေဖက သိပ္ေနာက္မက်ေသးခင္ အေမနဲ႔ ကၽြန္မကို ဂ်ပန္ကို ျပန္ပို႔ဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ တျခားလူေတြ အမ်ားႀကီးနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ ျပန္လာခဲ့ၾကတာပဲ။ ရွင္ခ်င္းကေန ကိုရီးယားကို ရထားစီးတယ္။ အဲဒီမွာ သီးသန္႔ သေဘၤာတစ္စီး ကၽြန္မတို႔ကို ေစာင့္ေနတယ္ေလ။ အေဖကေတာ့ ရွင္ခ်င္းမွာပဲ က်န္ေနရစ္ခဲ့တယ္။ သူ႔ကို ကၽြန္မ ေနာက္ဆံုးျမင္လိုက္ရတဲ့အခ်ိန္က သူက ဘူတာ႐ံုမွာရပ္ၿပီး ကၽြန္မတို႔ကို လက္ေ၀ွ႔ယမ္းျပေနတဲ့ အခ်ိန္ပဲ။ ကၽြန္မက ျပတင္းေပါက္ကေန ေခါင္းထုတ္ၿပီး လူေတြျပည့္ၾကပ္ေနတဲ့ ပလက္ေဖာင္းကေန သူ ေပ်ာက္ကြယ္မသြားခင္အထိ တျဖည္းျဖည္း ေသးေသးသြားတဲ့ သူ႔ကို ေငးၾကည့္ေနမိခဲ့တယ္။  အဲဒါၿပီးေတာ့ သူဘာဆက္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ မသိၾကေတာ့ဘူး။ မီးခိုးေငြ႕လို သူ အေငြ႕ပ်ံ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတာ။ ကၽြန္မတို႔ေနာက္မွ ရွင္ခ်င္းကေန ဂ်ပန္ကို လြတ္ေျမာက္လာတဲ့ မိတ္ေဆြေတြကိုလည္း သူ႔အေၾကာင္း စံုစမ္းခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႔အေၾကာင္း ဘယ္သူမွ် မသိၾကတာဟာ ထူးဆန္းတယ္လို႔ေတာင္ ထင္ရေလာက္တယ္။ ဆိုဗီယက္တပ္ေတြက သူ႔ကို အက်ဥ္းသားအျဖစ္ ဖမ္းဆီးမယ္၊ ၿပီးေတာ့ ဆိုက္ေဘးရီးယားကို ပို႔ၿပီး အလုပ္ၾကမ္းခိုင္းမယ္၊ ၿပီးေတာ့ တျခားလူေတြလိုပဲ သူ အဲဒီမွာ ေသသြားမွာေပါ့လို႔ ကၽြန္မ ေတြးၾကည့္မိတယ္။ ဘယ္သူမွ မွတ္တိုင္ထူမေပးတဲ့ အထီးက်န္ေအးစက္တဲ့ ေျမတြင္းေလးတစ္တြင္းမွာ သူ အျမွဳပ္ခံလိုက္ရတာ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာပဲ။ သူက သာမန္အရပ္သားပဲေလ၊ သူ႔ကို ေလာကႀကီးထဲကေန ဒီလို ရက္ရက္စက္စက္ ဆြဲထုတ္စရာအေၾကာင္း တစ္ခုမွ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အခ်ိန္က ေခတ္ပ်က္ႀကီးပဲ။ အမွားေတြအမ်ားႀကီး ျဖစ္ၿပီးခဲ့ၿပီ”

ရွင္ခ်င္းက တိရစၧာန္႐ံုအေၾကာင္း အေသးစိတ္ေတြကအစ အားလံုး ကၽြန္မ မွတ္မိေနတုန္းပဲ။ အဲဒီအေၾကာင္းေတြ အားလံုးကို ေခါင္းထဲမွာ ျပန္ေဖၚႏိုင္တယ္။ အဲဒီကလမ္းကေလးေတြ၊ တိရစၧာန္ေတြ အားလံုးပဲ။ တိကုဆရာ၀န္ခ်ဳပ္အတြက္ ဌာနဆိုင္ရာက ေပးထားတဲ့ လိုင္းခန္းမွာ ကၽြန္မတို႔ ေနခဲ့ရတယ္။ တိရစၧာန္႐ံုရဲ႕ ေထာင့္တစ္ေနရာမွာေပါ့။ တိရစၧာန္႐ံုက အလုပ္သမားအားလံုးက ကၽြန္မကို သိၾကတယ္။ ဘယ္ေနရာမဆိုလည္း သြားခြင့္ေပးထားတယ္။ တိရစၧာန္႐ံု ပိတ္တဲ့ အားလပ္ရပ္ေတြမွာေတာင္မွ ကၽြန္မ သြားခ်င္ရာ သြားႏိုင္ခဲ့တယ္။ အဲဒီလိုေန႔ေတြက်ရင္ ဒီေနရာႀကီးတစ္ခုလံုးဟာ ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္းနဲ႔ပဲ သက္ဆိုင္သလိုပဲ။ အဲဒါ ဘယ္ေလာက္ စိတ္လႈပ္ရွားစရာေကာင္းလဲ ရွင္စဥ္းစားမိရဲ႕လား။ အဲဒါဟာ ကၽြန္မရဲ႕ ကမၻာပဲ။ ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ အဲဒီ တိရစၧာန္႐ံုဟာ အရွိတရားပဲ။ တိရစၧာန္႐ံုေတြဟာ လုပ္ၾကံဖန္တီးထားတာလို႔ ေတြးတတ္တဲ့ သာမန္လူေတြနဲ႔ေတာ့ ေျပာင္းျပန္ေပါ့´

ဇာတ္ကြက္ေတြကို သူ႔ေခါင္းထဲမွာ ျပန္ေဖၚဖို႔ ဇာတိပၹိဳလ္က မ်က္လံုးေတြကို မွိတ္လိုက္တယ္။ သူ႔ဇာတ္လမ္းကို ေရွ႕ဆက္ေျပာႏိုင္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း စကားတစ္လံုးမွ် ၀င္မေျပာဘဲ ေစာင့္ေနလိုက္တယ္။ `ဒါေပမဲ့ အဲဒီတိရစၧာန္႐ံုဟာ ကၽြန္မ ျပန္စဥ္းစားတဲ့အတိုင္း တကယ္ေရာတူရဲ႕လားလို႔ ကၽြန္မ မေသခ်ာဘူး။ ဘယ္လိုေျပာရမလဲ၊ တခါတေလက်ရင္ အဲဒါဟာ အရမ္း ရွင္းလင္းလြန္းေနတယ္လို႔ ကၽြန္မ ခံစားရတယ္။ ကၽြန္မေျပာတာ ရွင္သေဘာေပါက္ရဲ႕လား။ ၿပီး အဲလိုအေတြးမ်ဳိး ကၽြန္မမွာ ၀င္လာတာနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္ အဲဒီအေၾကာင္းစဥ္းစားေလေလ၊ အဲဒီ ကြင္းကြင္းကြက္ကြက္ျဖစ္ေနမႈဟာ ဘယ္ေလာက္က အရွိတရားလဲ၊ ဘယ္ေလာက္က ကၽြန္မရဲ႕ စိတ္ကူးလဲဆိုတာကို ေ၀ခြဲမရေလ ျဖစ္လာေတာ့တယ္။ ၀ကၤပါတစ္ခုထဲမွာ လွည့္လည္ေနရသလို ကၽြန္မ ခံစားလာရတယ္။ အဲဒီလိုမ်ဳိး ရွင္ေရာ ျဖစ္ဖူးလား´
ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ မျဖစ္ခဲ့ဖူးဘူး။

`ရွင္ခ်င္းမွာ အဲဒီတိရစၧာန္႐ံု ရွိေသးလား´ လို႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္က ေမးလိုက္တယ္။
သူ႔ နားဆြဲေလးကို ထိလိုက္ရင္း ဇာတိပၹိဳလ္က ျပန္ေျဖတယ္။
`ကၽြန္မၾကားသေလာက္ေတာ့ စစ္ႀကီးၿပီးေတာ့ အဲဒီတိရစၧာန္႐ံုကို ပိတ္ထားလိုက္တယ္။ အခုထိ ျပန္ဖြင့္မဖြင့္ ကၽြန္မ မသိဘူး။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီၿမိဳ႕ကိုလည္း ရွင္ခ်င္းလို႔ မေခၚေတာ့ပါဘူး။ အခုေတာ့ Changchun ျဖစ္ေနၿပီ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီတိရစၧာန္႐ံု ရွိေသးတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္မ သြားၾကည့္ခ်င္ပါေသးတယ္။ ကၽြန္မမွတ္မိတဲ့ ဘယ္ေလာက္က အရွိအတိုင္းလဲ၊ ဘယ္ေလာက္က ကၽြန္မဦးေႏွာက္ရဲ႕ တီထြင္မႈေတြလဲဆိုတာ သိခ်င္လို႔ေပါ့။ အဲဒီမွာ ဆင္ႀကီးေတြ တကယ္ရွိခဲ့လားဆိုတာ ကၽြန္မ သိခ်င္တယ္။ ၿပီးေတာ့ က်ားသစ္ေတြ၊ က်ားေတြ၊ ၀က္၀ံေတြ။ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္မွာ စစ္သားေတြပစ္သတ္တာ သူတို႔ တကယ္ခံခဲ့ရလားဆိုတဲ့ အခ်က္ကိုေရာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မ မသိဘူး။ အမွန္ကို ဘယ္သူမွ် မသိၾကတာေတာင္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာ´

သူတို႔ က်ားသစ္ေတြကို သတ္ၾကတယ္။ သူတို႔ ၀ံပုေလြေတြကို သတ္ၾကတယ္။ သူတို႔ ၀က္၀ံေတြကို သတ္ၾကတယ္။ အဲဒီအထဲကမွ အခ်ိန္အမ်ားဆံုး ယူရတာက ၀က္၀ံေတြကို ပစ္သတ္ဖို႔ပဲ။ ႐ိုင္ဖယ္က်ည္ဆန္ေတြ ဒါဇင္ေက်ာ္ထိၿပီးတာေတာင္မွ ႀကီးမားလွတဲ့ တိရစၧာန္ႀကီးႏွစ္ေကာင္ဟာ သံေလွာင္အိမ္က ဘားတန္းေတြကို တြန္းတိုက္ေနၾကတယ္။ စစ္သားေတြကို ေဒါသတႀကီး ဟိန္းေဟာက္ေအာ္ျမည္ေနတယ္။ သြားရည္တျမားျမားနဲ႔ အစြယ္ႀကီးေတြကို ျဖဲျပေနၾကတယ္။ ဒါက ေၾကာင္မ်ဳိးႏြယ္ေတြနဲ႔ေတာ့ သိပ္မတူဘူး။ ေၾကာင္ေတြကေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ကံၾကမၼာကို ပိုၿပီး အသာတၾကည္ လက္ခံႏိုင္တယ္လို႔ပဲ ဆိုရမယ္။ (အနည္းဆံုးအားျဖင့္ေတာ့ အဲဒီလို ပံုေပါက္ေနတာပဲ) ၀က္၀ံေတြကေတာ့ ဒီလို မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ အသတ္ခံေနရတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို သူတို႔မွာ နားမလည္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေနရပံုပဲ။ အေတာ္ေလးၾကာၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ စစ္သားေတြဟာ ၀က္၀ံႀကီးေတြဆီမွာ ေနာက္ဆံုးက်န္တဲ့ အသက္ေငြ႕ကေလးကို ဖယ္ရွားပစ္လိုက္ႏိုင္တယ္။ သူတို႔မွာလည္း ေနရာမွာတင္ ပံုက်သြားေလာက္ေအာင္ အေတာ္ေလး ေမာပန္းႏြမ္းနယ္ေနၾကၿပီ။ ဗိုလ္ေလးက သူ႔ပစၥတိုေသနတ္ကို ျပန္ပိတ္လိုက္ၿပီး သူ႔မ်က္ခံုးဆီက စီးက်လာတဲ့ ေခၽြးစက္ေတြကို သုတ္ေနမိတယ္။ သတ္ျဖတ္မႈေတြၿပီးတဲ့ေနာက္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္မႈမွာ စစ္သားေတြဟာ ေျမျပင္ေပၚကို တံေတြးက်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ေထြးရင္း သူတို႔ရဲ႕ လိပ္ျပာမသန္႔စိတ္ကို ႀကိဳးစားဖံုးကြယ္ေနၾကတယ္။ က်ည္ခြံေတြကေတာ့ သူတို႔ေျခေထာက္ေတြနားမွာ စီးကရက္အစီခံေတြလို အႏွံ႔အျပား ျပန္႔က်ဲေနတယ္။ သူတို႔နားထဲမွာ ႐ိုင္ဖယ္ေသနတ္သံေတြ ပဲ့တင္ထပ္ေနတုန္းပဲ။

ေနာက္ဆယ့္ခုနစ္လအၾကာမွာ ဆိုဗီယက္စစ္သားတစ္ဦး ႐ိုက္သတ္တာခံရမယ့္ စစ္သားငယ္ကေတာ့ အသက္ကို ျပင္းျပင္းနဲ႔ အဆက္မျပတ္႐ွဴေနခဲ့တယ္။ ၀က္၀ံေသေတြကို မၾကည့္မိေအာင္ မ်က္ႏွာလႊဲေနတယ္။ လည္ေခ်ာင္း၀အထိ တက္လာတဲ့ အစာေတြကို မအန္ခ်မိေအာင္ သူ အျပင္းအထန္ ႀကိဳးစားေနရတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့လည္း သူတို႔ ဆင္ေတြကို မသတ္ျဖစ္ၾကဘူး။ တကယ္လုပ္မယ္ဆိုေရာ ဒီသတၱ၀ါႀကီးေတြဟာ သတ္ဖို႔မျဖစ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ႀကီးလြန္းတယ္ဆိုတာ သူတို႔သိလာခဲ့ရတယ္။ ဆင္ႀကီးေတြေရွ႕မွာေတာ့ စစ္သားေတြရဲ႕ ႐ိုင္ဖယ္ေသနတ္ဟာ ကေလးကစားစရာလို ျဖစ္ေနတယ္။ ဗိုလ္ေလးက ခဏေလာက္စဥ္းစားၿပီးေတာ့ ဆင္ႀကီးေတြကို ဒီအတိုင္းထားလိုက္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တယ္။ အဲဒါကိုလည္း ၾကားေရာ စစ္သားေတြဟာ ၀မ္းသာအားရနဲ႔ သက္ျပင္းခိုးခ်လိုက္ၾကတယ္။ ထူးဆန္းတယ္လို႔ ေျပာရမလား၊ ဒါမွမဟုတ္ မထူးဆန္းဘူးလို႔ပဲ ေျပာႏိုင္မလားေတာ့ မသိဘူး၊ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက သူတို႔အားလံုးမွာ တူညီတဲ့အေတြးတစ္ခု ရွိေနခဲ့တယ္။ အဲဒါကေတာ့ ေလွာင္အိမ္ထဲက တိရစၧာန္ေတြထက္ စစ္ေျမျပင္မွာ လူတစ္ေယာက္ကို သတ္ဖို႔ အမ်ားႀကီးပိုလြယ္ကူတယ္ဆိုတာပဲ။ စစ္ေျမျပင္မွာက ကိုယ္တိုင္လည္း အသတ္ခံရႏိုင္တယ္ ဆိုခဲ့ရင္ေတာင္မွေပါ့။

အခုေတာ့ အေလာင္းေကာင္ေတြ ျဖစ္သြားတဲ့ တိရစၧာန္အေသေကာင္ေတြကို တ႐ုတ္အလုပ္သမားေတြက ေလွာင္အိမ္ေတြထဲက ဆြဲထုတ္ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ လွည္းေတြေပၚတင္ၿပီး လြတ္ေနတဲ့ ကုန္ေလွာင္႐ံုထဲ သြင္းလိုက္ၾကတယ္။ အဲဒီမွာေတာ့ အရြယ္အစားနဲ႔ ပံုသဏၭာန္ အမ်ဳိးမ်ဳိးကြဲျပားတဲ့ တိရစၧာန္ေတြဟာ ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ စီတန္းေနၾကတယ္။ တာ၀န္ႀကီးၿပီးဆံုးသြားတာကို ၾကည့္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ဗိုလ္ေလးဟာ တိရစၧာန္႐ံုအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ႐ံုးခန္းဆီ ျပန္သြားၿပီး အဲဒီလူကို လိုအပ္တဲ့စာရြက္စာတမ္းေတြမွာ လက္မွတ္ထိုးခိုင္းတယ္။ ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ စစ္သားတစ္စုဟာ ညီညီညာညာစီတန္းၿပီး ျပန္လည္ ခ်ီတက္သြားၾကေတာ့တယ္။ သူတို႔ ၀င္လာခဲ့တုန္းကလိုပဲ ခၽြင္ခၽြင္ခၽြမ္ခၽြမ္အသံေတြ ဆူဆူညံညံနဲ႔ေပါ့။

>>> ဆက္ရန္ >>>
ေတဇာ (လေရာင္လမ္း)
The Zoo Attack by Haruki Murakami ကို ဆီေလ်ာ္သလို ျပန္ဆိုသည္။

Comments

  1. မူရင္းကလည္းေကာင္း၊ဘာသာျပန္တာလည္းေကာင္းေတာ့ ဖတ္သူကိုယ္တိုင္ေတာင္ အန္ခ်ခ်င္လာတယ္။

    ReplyDelete
  2. ဖတ္ေပးတာ ေက်းဇူးပါဗ်ာ။

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ