Skip to main content

မ်က္စပစ္ျခင္း ေနာက္၀ယ္

[ ၁ ]

ဇာတ္လမ္းအစကေတာ့ ဘာျပႆ     နာ  မွ မရွိခဲ့တာပါ။
ဇာတ္လမ္းဆိုတာ ဘာကိုမွဆိုလိုခ်င္တာမဟုတ္ဘူးရွင့္၊ ကၽြန္မအာရံုလာတဲ့အတိုင္း ေျပာလိုက္မိတာ။ ဒီမွာ ကၽြန္မေျပာမယ္၊ အသက္ေလးဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္၊ ကေလးသံုးေယာက္၊ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္နဲ႔ အိမ္ေထာင့္တာ၀န္ေတြယူထားရသူဆို ရွင္ေရာ စိတ္လႈပ္ရွားစရာကို ရွာေဖြေမွ်ာ္လင့္မိမွာပဲလား။ ရုတ္တရက္ ကားဘရိတ္ကို အျပင္းနင္းခ်ၿပီး ေသြးေက်ာအားလံုးထဲက ယီးးး…ဟလို႔ ေပါက္ကြဲထြက္လာတဲ့ ေပါက္တက္ကရ စိတ္လႈပ္ရွားမႈမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲနဲ႔ေလ။

အခုေနာက္ပိုင္းမွာ ေယာက္်ားေတြကို ကၽြန္မ သတိထားၾကည့္ေနခဲ့မိတာ အမွန္ပဲ။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ လက္ေမာင္းသားေတြေပါ့။ ဘာလို႔လဲလို႔ေတာ့ ကၽြန္မကို မေမးနဲ႔၊ ေယာက္်ားေတြရဲ႕လက္ေမာင္းေတြကို ကၽြန္မ ေၾကြသြားတာ ရုတ္တရက္ႀကီးဆိုသလို ျဖစ္လာတာ။ မိန္းကေလးေတြမွာ မရွိတဲ့ တံေတာင္ဆစ္ေအာက္ပိုင္းက အေျမာင္းေျမာင္းထေနတဲ့ ၾကြက္သားစိုင္ေတြနဲ႔ ေမႊးညင္းပါးပါးေလးရွိေနတဲ့ လက္ဖ်ံေတြ။ ၿပီးေတာ့ ေလးေထာင့္က်ၿပီး လုပ္ႏိုင္ကိုင္ႏိုင္ရွိတဲ့ ေယာက္်ားေတြရဲ႕ လက္ဖ၀ါးေတြ။ အို.. ဒါေတြကို ကၽြန္မ ေနရာတကာမွာ ျမင္ေနရတယ္ရွင္။ စားေသာက္ဆိုင္ေတြ၊ ဓာတ္ဆီဆိုင္ေတြ၊ ေသာက္တလြဲ စူပါမားကတ္ေတြက လူသြားလမ္းအဆံုး၊ ဘုရားေရ.. မျမင္ခ်င္မွအဆံုးေပါ့။ လူထူထူေနရာတစ္ခုမွာ ကၽြန္မ စိတ္ထ, ေနမိမွန္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ျပန္သိရတာ ရွက္ေတာ့ရွက္စရာပါ။


ဒါဟာ ခပ္ငယ္ငယ္ေကာင္ေလးေတြအေပၚပဲ ျဖစ္သလားဆိုေတာ့ ဘယ္ကလာဟုတ္ရမွာလဲ။ ဘဲႀကီးေတြကိုလည္း ကၽြန္မကေတာ့ လိုက္ၾကည့္မိတာပဲ။ ဘယ္မိန္းမမွ ငါ့ကိုမၾကည့္ေတာ့ဘူးလို႔ အေတြး၀င္ခ်င္၀င္ေနႏိုင္တဲ့ ေလးဆယ္ေက်ာ္၊ ငါးဆယ္ေက်ာ္ ဘဲႀကီးေတြေပါ့။ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ အေမႊးအမွ်င္ေတြ ထူထူထဲထဲ က်န္ေနေသးၿပီး ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း မ်က္ႏွာက်နဲ႔ လူႀကီးေတြကို ကၽြန္မ သေဘာက်တယ္။ ငါစြမ္းေသးတယ္ဆိုတဲ့ ဂိုက္ေလ၊ သိတယ္မဟုတ္လား။ ၿပီးေတာ့ ၾကက္ေတာင္စည္းေရာပဲ၊ ဘဲႀကီးတစ္ေယာက္ေယာက္ရဲ႕ေခါင္းေပၚမွာ ေတြ႕တယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မ အာရံုကို ဖမ္းစားေတာ့တာပဲ။ ဒါကေတာ့ ငါ ရ,ေသးတယ္ဆိုတဲ့အထာနဲ႔ ဘဲပဲလို႔ ကၽြန္မ ေတြးၾကည့္မိတယ္။ မွားခ်င္လည္း မွားမွာေပါ့ရွင္၊ ဆံပင္ညွပ္ဆုိင္သြားရမွာ ပ်င္းတဲ့လူစားမ်ဳိးလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနမွာ၊ ထားပါေတာ့။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေလ ကၽြန္မက အဲဒီေကာ္ဖီဆိုင္မွာ ေရာ္ဘင္ဟမၼေလစာအုပ္ကို ထိုင္ဖတ္ေနမိရင္း အသံက်ယ္က်ယ္နဲ႔ ထရယ္မိသြားတယ္။ တစ္ေယာက္ေယာက္မ်ား ၾကားသြားလားလို႔ ေဘးဘီကို အကဲခတ္ၾကည့္ေတာ့ ဘဲတစ္ေပြက ကၽြန္မကို ျပံဳးၿပီးၾကည့္ေနတာ ျမင္လိုက္ရတယ္။ ခပ္ေခ်ာေခ်ာ ဘဲပဲ။ သူက ေကာ္ဖီဆိုင္ရဲ႕ ထိုင္ခံုေတြထဲကတစ္ခံုမွာ ထိုင္ေနတာ၊ မဂၢဇင္းတစ္အုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္။ အံမာ မဂၢဇင္းဆိုလို႔ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္အေၾကာင္း၊ ကြန္ျပဴတာအေၾကာင္း၊ ေဖ်ာ္ေျဖေရးအေၾကာင္းေရးထားတဲ့ ေပါေပါပဲပဲမဂၢဇင္းမဟုတ္ဘူးရွင့္။ သူက နယူးေယာ့ခ္ကာ မဂၢဇင္းဖတ္ေနတာ။ စာတတ္ေပတတ္ ဘဲပဲ၊ ေၾကြဇလံုထဲ ေခါင္းႏွစ္ငိုမယ့္ လူစားမ်ဳိးပဲ။

ကၽြန္မ သူ႔ကို အျပံဳးခပ္စစေလး ေကၽြးလိုက္တယ္။ စာအုပ္ကို ျပန္ဖတ္ရင္း ကၽြန္မကိုယ္ဟန္ကို ျပင္လိုက္တယ္၊ ေျခေထာက္ေတြကို ခ်ိတ္တယ္၊ ခါးကို မဆိုစေလာက္ေလး မတ္လိုက္တယ္။ ကၽြန္မအေဒၚေျပာေလ့ရွိသလိုေပါ့၊ မုဆိုးေတြဟာ မားမားမတ္မတ္ပဲဆိုတာေလ။ ကၽြန္မလက္ေပၚမွာ ေမ့ေစ့ေလးကို တင္ၿပီး လည္တိုင္ကို ခပ္ေကြးေကြးေလးထားလိုက္တယ္။ ဒါဟာ “ရွင့္ကို ကၽြန္မ စိတ္၀င္စားတယ္” ဆိုတဲ့ ကိုယ္ခႏၶာဘာသာစကား၊ ဒါမွမဟုတ္ရင္လည္း အဲဒီလို ခပ္ဆင္ဆင္တစ္ခုေပါ့။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ေရွ႕နားက ေကာ္ဖီေသာက္ေနတဲ့တစ္ေယာက္က ေကာ္ဖီခြက္ေမွာက္က်သြားလို႔ ေအာက္မွာပြစာက်ဲသြားတယ္၊ လင္ပန္းက ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ ရိုက္ေနတယ္။ ကၽြန္မလည္း အခြင့္ေရးကို လက္လြတ္မခံဘဲ “ကိုလူေခ်ာ” ဆီ ဖ်ပ္ခနဲ လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ ကိုယ္ေတာ္ေခ်ာကလည္း ကၽြန္မကို ၾကည့္ေနတယ္ရွင့္။ ၿပီးေတာ့လား၊ နတ္ေကာင္းမတယ္ ေျပာမလားမသိဘူး၊ ကၽြန္မ သူ႔ကို မ်က္စိတစ္ဖက္ မွိတ္ျပလိုက္ႏိုင္တယ္။

တကယ့္ကို မ်က္လံုးတစ္ဖက္ မွိတ္ျပလိုက္မိရံုေလးပါပဲ၊ သူက အဲဒီမွာရွိေနတယ္ ကၽြန္မက ဒီမွာရွိေနတယ္ဆိုတာကို အသိအမွတ္ျပဳမိၾကရံုေလာက္၊ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔အျဖစ္ရဲ႕ ရယ္စရာေကာင္းပံုကို ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္စလံုး ခံစားမိေၾကာင္း အသိအမွတ္ျပဳမိရံုေလာက္ေပါ့ရွင္။ ႏွစ္ေယာက္လံုး နည္းနည္းေတာ့ ရယ္ခ်င္ရဲ႕လက္တို႔ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနမလား မေျပာတတ္ဘူး၊ ႏွစ္ေယာက္ၾကားမွာ ပတ္သက္မႈကေလးတစ္ခုေတာ့ ရွိသြားၾကၿပီေပါ့။ အေျခအေနက အဲဒီေလာက္ေလးပါပဲရွင္၊ ဘုရားစူးရပါေစရဲ႕။

တကယ္ေတာ့ အဲဒီေလာက္နဲ႔တင္ လံုေလာက္ၿပီမဟုတ္ဘူးလား။

[ ၂ ]

ဒါေပမဲ့ ေနာက္ခဏအၾကာမွာေတာ့ သူ႔ေကာ္ဖီခြက္နဲ႔ နယူးေယာ့ခ္ကာမဂၢဇင္းကို ယူၿပီး သူ ကၽြန္မဆီကို ေရာက္လာပါေလေရာ။ မ်က္ခံုးေလးပင့္ၿပီး ကၽြန္မနဲ႔အတူ ေကာ္ဖီေသာက္ခြင့္ရွိမလားေမးေတာ့ မယံုႏိုင္စရာအျဖစ္ပါလားလို႔ ေတြးရင္းပဲ ကၽြန္မ ေခါင္းကို တဆတ္ဆတ္ၿငိမ့္ေနလိုက္မိတယ္။ သူက ကၽြန္မဖတ္ေနတဲ့ စာအုပ္အေၾကာင္းေမးေတာ့ ကၽြန္မလည္း သူဖတ္ေနတဲ့ မဂၢဇင္းအေၾကာင္း ျပန္ေမးမိတာေပါ့။ ကၽြန္မက စာေရးဆရာမတစ္ေယာက္ပါလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ခပ္ရိုးရိုးပဲေျပာလိုက္ေတာ့ သူကလည္း သာမန္ကာလွ်ံကာပဲ ကၽြန္ေတာ္က ဂီတသမားတစ္ေယာက္ပါလို႔ သူ႔ကိုယ္သူ မိတ္ဆက္တယ္ေလ။ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ဟာ တကယ္တမ္းမွာ စာအုပ္ဆိုင္ပိုင္ရွင္တစ္ဦးနဲ႔ နည္းပညာရွင္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနတယ္ဆိုရင္ေတာင္ ကိုယ့္ကို ထမင္းေကၽြးေနတဲ့အလုပ္ကိုေျပာၿပီး မိတ္ဆက္ေနၾကတာမဟုတ္မွန္း ႏွစ္ေယာက္စလံုး နားလည္ထားၿပီးသားပဲေလ။ ကၽြန္မနာမည္ သူ႔ကိုေျပာေတာ့ သူ႔နာမည္လည္း ကၽြန္မကို ျပန္ေျပာတယ္။ အေထြအထူးေတာ့မဟုတ္ဘူး၊ ကၽြန္မ အျမဲတမ္းသေဘာက်ခဲ့တဲ့ နာမည္တစ္ခုကို သူ႔ကိုေျပာလိုက္တာပါပဲ။ အျဖဴ၊ မီးခိုး၊ အမဲေရာစပ္ေနတဲ့ လႈိင္းတြန္႔ဆံပင္တစ္စြန္းတစ သူ႔ ရွပ္အက်ီေကာ္လံေအာက္က ထြက္ေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ သူ႔မ်က္လံုးရဲ႕ ေထာင့္စြန္းေတြမွာ အေရးေၾကာင္းေလးေတြရွိေနၿပီး တံေတာင္ေထာက္ထားတဲ့ သူ႔လက္ဖ်ံက ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေျပာင္းေျပာင္းပါပဲ။ သူက ေလသံခပ္တိုးတိုးနဲ႔ပဲ စကားေျပာလို႔ ကၽြန္မက ေခါင္းကိုေရွ႕တိုးၿပီး နားေထာင္ယူရတယ္။ ကၽြန္မ ပါးခ်ဳိင့္ေတြကို ျမင္ေစခ်င္တာနဲ႔ သူ႔ကိုျပံဳးျပလိုက္တယ္၊ ကၽြန္မပါးစပ္က ေကာ္ဖီနံ႔ထြက္မေနဘူးလို႔ေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္မိတာပဲ၊ ကၽြန္မတို႔ စကားဆက္ေျပာၾကတယ္။ စာအုပ္၊ ဂီတနဲ႔ ျပဇာတ္အေၾကာင္းေတြေပါ့။ ဒီၿမိဳ႕မွာေတာ့ ကားရပ္စရာေနရာတစ္ခုရဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ ေသာက္ျမင္ကပ္ဖို႔ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္တဲ့အေၾကာင္း။ သူက ေတာင္ပန္းျခံနားမွာ ေနတယ္လို႔ သူ႔ကိုယ္သူညႊန္းေတာ့ ကၽြန္မလည္း တကၠသိုလ္အေက်ာ္ေလးမွာ ေနတယ္လို႔ ျပန္ညႊန္းလိုက္တယ္။ သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ ကၽြန္မတို႔ ေကာ္ဖီေတြလည္း ေအးသြားတယ္၊ အခုေလာက္ဆိုရင္ တစ္နာရီ၀န္းက်င္ေလာက္ အခ်ိန္ျဖဳန္းၿပီးၾကၿပီေပါ့။

ဒါ ကၽြန္မျပန္သင့္တဲ့ အခ်ိန္ပါပဲ၊ သူက ကၽြန္မကားအထိ လမ္းေလွ်ာက္ၿပီးလိုက္လာတယ္။ ေတာ္ပါေသးရဲ႕၊ ကားေရွ႕ခံုေပၚမွာ စံုစီနဖာဟမ္ဘာဂါဆိုတဲ့ မက္ဂ္ေဒၚနယ္ေၾကာ္ျငာႀကီး ကပ္မထားဘဲ သန္႔ရွင္းေနေပလို႔ပဲ။ ဒါနဲ႔ လာမယ့္ေသာၾကာေန႔က်ရင္ ကိုယ္ ကဗ်ာရြတ္ၿပိဳင္ပြဲတစ္ခု သြားတက္ဖို႔ရွိတယ္လို႔ သူက ကၽြန္မကို ေျပာတယ္။ သူ႔ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က အဲဒီမွာ ကဗ်ာဆရာတခ်ဳိ႕အတြက္ ပေလြမႈတ္မွာတဲ့ေလ။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္မက ကဗ်ာရြတ္ၿပိဳင္ပြဲကို တစ္ခါမွမေရာက္ဘူးပါဘူးလို႔ ေျပာလိုက္ေတာ့ သူက တက္ၾကည့္ပါလားလို႔ ျပန္ေျပာတယ္။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္မလည္း တက္ျဖစ္မလားမသိဘူးလို႔ ေျပာလိုက္ၿပီး ကားကို ေမာင္းထြက္လာခဲ့လိုက္တယ္၊ စတီယာရင္ကို ကိုင္ထားတဲ့ ကၽြန္မလက္ေတြကေတာ့ ေခၽြးေစေတြပ်ံလို႔ပါပဲ။

[ ၃ ]

ကၽြန္မေယာက္်ားအေပၚမွာ မေက်နပ္ခ်က္ တစ္ခုမွမရွိဘူးဆိုတာကိုေတာ့ ရွင္တို႔ သေဘာေပါက္ထားမွရမွာ။ သူက ခ်စ္တတ္တယ္၊ ေတြးေတြးဆဆ ရွိတယ္၊ ဆြဲေဆာင္မႈရွိတယ္၊ ေျခအိတ္ေတြခၽြတ္ၿပီးရင္ သူ႔ဘာသာ ျပန္ေကာက္တယ္၊ ၿပီးေတာ့ အိမ္သာခြက္အဖံုးကိုလည္း ျပန္ပိတ္တတ္တဲ့ ေယာက္်ားမ်ဳိးပါ။ ဒါေပမဲ့လည္းေပါ့ေလ၊ ေသာၾကာေန႔ညမွာေတာ့ အဲဒီ ေသာက္တလြဲကဗ်ာရြတ္ၿပိဳင္ပြဲကို ကၽြန္မ ေရာက္သြားခဲ့ပါရဲ႕။ သူတို႔ရြတ္ေနတာေတြကို စိတ္၀င္စားပံုေပါက္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနေပမယ့္ တကယ္ကေတာ့ ကၽြန္မမ်က္လံုးေတြက “ကိုလူေခ်ာ” ကို က်ိတ္ရွာေနမိတာ။ သူ႔ကို မေတြ႕တာနဲ႔ ကၽြန္မလည္း အရူးလုပ္ခံရတယ္လို႔ ခံစားလာမိတယ္၊ ဒါနဲ႔ ကၽြန္မလည္း ခ်က္ခ်င္း ထျပန္ခဲ့ေတာ့မလို႔ပဲ၊ (ဒါ ကၽြန္မ တကယ္ေျပာတာပါရွင္၊ ငါးမိနစ္ပဲထပ္ေစာင့္ေတာ့မယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ထားတာ) အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ သူ အထဲကို ၀င္လာတယ္၊ ကၽြန္မကို မ်က္စိမွိတ္ျပရင္းနဲ႔ေပါ့။

ေနရာကေတာ့ လူေတြအုန္းအုန္းထၿပီး ဆူညံေနတာပါပဲ၊ လူေတြက တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ စကားလွမ္းေျပာေနၾကတယ္၊ အီတလီေခါက္ဆြဲအေၾကာင္း ဖြဲ႕ႏြဲ႕ထားတဲ့ ကဗ်ာကို အာေဂါင္ျခစ္ေအာ္ေနတဲ့ မရမ္းေစ့ေရာင္ဆံပင္, ေျခစြပ္ေတြနဲ႔ အမ်ဳိးသမီးကိုေတာ့ ရွိတယ္လို႔ေတာင္ ထင္ပံုမရဘူး။ ဒါနဲ႔ သူက ကၽြန္မ တံေတာင္ကို ဆြဲယူလိုက္ၿပီး နည္းနည္းပိုၿပီး တိတ္ဆိတ္တဲ့ ေထာင့္တစ္ခုကို ေခၚသြားတယ္။ ကၽြန္မလက္ေမာင္းဆီကေန ေၾကာက္စိတ္ေလးသဲ့သဲ့ ထိုးတက္လာတယ္လို႔ ခံစားရတယ္။ ဒီေနရာကေန ထြက္သြားခ်င္လားလို႔ သူကေမးေတာ့ ကၽြန္မလည္း ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္မိတယ္ေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ရုတ္တရက္ဆိုသလိုပဲ ကၽြန္မဒူးေတြ ညြတ္က်သြားသလိုပဲ ခံစားရတယ္။ လမ္းေလွ်ာက္လိုက္ရင္ အေနာက္ဘက္ကို ယိုင္ေနမွာေတာင္ ကၽြန္မ ေၾကာက္မိတယ္။ အဲဒီလိုသာဆို ပံုပန္းမက်ျဖစ္ေနမွာပဲ၊ ဘယ္လိုမွ ဆြဲေဆာင္မႈရွိမွာမဟုတ္ဘူးေလ။

ကၽြန္မ စိတ္ကို သက္သာရာရေအာင္ ေလွ်ာ့ခ်ထားလိုက္ၿပီး ကားထဲကို၀င္လိုက္တယ္၊ ၿပီးေတာ့ ဘားတစ္ခုဆီကို သူ႔ကားေနာက္ကေန ေမာင္းၿပီး လိုက္သြားမိတယ္။ ဘားက တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္နဲ႔ မီးေရာင္မွိန္မွိန္ေလးထြန္းထားၿပီး ေခတ္ေဟာင္းသီခ်င္းေတြကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္တီးခတ္ေနတဲ့ ဂီတာ၀ိုင္းတစ္၀ိုင္းလည္း ရွိတယ္။ ကၽြန္မတို႔ စကားေျပာၿပီးေတာ့ ကၾကတယ္၊ သူ႔လက္ေတြကေတာ့ ကၽြန္မ ခါးနားတစ္၀ိုက္မွာ တရစ္၀ဲ၀ဲနဲ႔ေပါ့၊ အရင္က အျမဲတမ္းဆိုသလို မီးဖိုေခ်ာင္အ၀တ္စ ပတ္ထားတဲ့၊ ကေလးေတြရဲ႕ အၿငိမ္မေနတဲ့ေျခေထာက္ေတြ တေတာက္ေတာက္ရိုက္ေနတတ္တဲ့၊ ကၽြန္မေယာက္်ားရဲ႕ လက္ေတြ ရွိေနတတ္တဲ့ ကၽြန္မ ခါးပဲေပါ့။ ကၽြန္မေယာက္်ားရဲ႕ ခပ္ညိဳညိဳလက္ကလည္း ေျပျပစ္တဲ့အေမႊးအမွ်င္ေတြနဲ႔ က်စ္လစ္တဲ့ ၾကြက္သားေတြ ရွိပါတယ္။ ထားပါ ဒီအေၾကာင္းကိုေတာ့ ကၽြန္မ ေလာေလာဆယ္ မစဥ္းစားခ်င္ပါဘူး၊ “ကိုလူေခ်ာ” ေရာ ကၽြန္မေရာ ႏွစ္ေယာက္စလံုး လက္ထပ္လက္စြပ္ေတြ ကိုယ္စီနဲ႔ဆိုတာကို သတိမထားမိသေယာင္ ႀကိဳးစားေနရသလိုေပါ့။  ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္မတို႔က ဒါဟာ လူျမင္ကြင္းမွာ လုပ္ေနတဲ့ ေသြးပူေလ့က်င့္ခန္း တစ္ခုေလာက္ပါပဲ၊ တျခားအေထြအထူး မဟုတ္ပါဘူးလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္လာေအာင္ လွည့္ဖ်ားလိုက္, မလွည့္ဖ်ားလိုက္ ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။

ရွင္တို႔သိရဲ႕လား၊ အသက္ေလးဆယ္ေက်ာ္မွ လူျမင္ကြင္းထဲေရာက္ေနရတာပါလားလို႔ ကၽြန္မခံစားေနရတာရွင့္။ အို ရွင္က ဒီမွာရွိေနေသးတယ္ေလ၊ လူေတြကလည္း ရွင့္ကို ျမင္ေနရတယ္၊ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ ရွင့္ကို တကယ္မျမင္ပါဘူး။ သူတို႔ျမင္ေနရတာက အရြယ္ေရာက္ၿပီး သမီးတစ္ေယာက္ ရွိေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္၊ အဲဒီ သမီးရဲ႕ အေမဟာ ကေလးေလးတစ္ေယာက္ျပန္ျဖစ္ၿပီး ေနရာတကာေတြ႕သမွ်ပစၥည္း ဆြဲခ်ခြင့္ရွိေနသလိုမ်ဳိးေပါ့။ ဆႏၵေတြ၊ သံသယေတြနဲ႔ မျပည့္၀ခဲ့တဲ့ အံု႔ပုန္းတမ္းတမႈေတြေတာင္ မရွိတဲ့လူတစ္ေယာက္ရယ္လို႔ သူတို႔အျမင္မွာ ျဖစ္ေနမလား မေျပာတတ္ေတာ့ဘူး။ ဘုရားစူးရွိေနေသးတဲ့ လူတစ္ေယာက္၊ အမ်ားတကာရဲ႕ သတိျပဳမႈေရဒါထဲမွာ မေပၚေတာ့တဲ့လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနမွာ။

[ ၄ ]

ငါက်န္ေသးတယ္ဆိုတဲ့ ဟန္အျပည့္ရွိေနတဲ့ “ကိုလူစြမ္း” ကို ကၽြန္မ ခပ္ၾကာၾကာေလးၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေရာ့ခ္န္ရိုးေတးသြားကိုလည္း သူႀကိဳက္ေနေသးပါလားဆိုတာ ျမင္လိုက္ရတယ္။ တက္မကို ႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္း ကိုင္ႏိုင္ေသးတဲ့ မာလိန္မွဴးႀကီးျဖစ္ေနဆဲပါလားဆိုတာ သိလိုက္ရတယ္။ အင္း.. သူ႔ထက္ငယ္တဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္အျမင္မွာ သူဘယ္လိုမ်ား ျဖစ္ေနပါ့မလဲဆိုတဲ့ စိုးရိမ္မႈသဲ့သဲ့ကိုလည္း ျမင္လိုက္ရတာေပါ့။ ဒါက ကၽြန္မ သူ႔အေပၚျဖစ္ေနသလိုမ်ဳိးပါပဲ။ ဒါနဲ႔ပဲ ကၽြန္မလည္း ျပံဳးလိုက္ၿပီး အီစီကလီေလးေတြ စေျပာလိုက္ေတာ့ သူကလည္း ျပန္ၿပီး အီစီကလီေျပာတယ္၊ တကယ့္ကို အလာႀကီးပဲရွင္။ ကၽြန္မတို႔ က, ေနရင္းပဲ အျခားလူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ရင္ခြင္ထဲေရာက္ေနရတာဟာ ဘယ္ေလာက္ထူးဆန္းလိုက္သလဲလို႔ စဥ္းစားေနမိတယ္။ ကၽြန္မေယာက္်ားထက္ နည္းနည္းပို အရပ္ျမင့္ၿပီးေတာင့္တင္းတဲ့ အျခားေယာက္်ားတစ္ေယာက္၊ ၿပီးေတာ့ အသံ၊ ႏႈတ္ခမ္းေတြနဲ႔ မ်က္လံုးေတြ မတူတဲ့ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ေပါ့။

အခုလိုမ်ဳိးေနရတာ ကၽြန္မတကယ့္ကို တမ်ဳိးႀကီးခံစားရတယ္၊ ၿပီးေတာ့ သူ ကၽြန္မကို နမ္းေတာ့ ပိုဆိုးလာတယ္။ အခုလို ကပြဲရဲ႕ အလယ္တည့္တည့္ႀကီးမွာေလ။ တျခားေယာက္်ားတစ္ေယာက္ရဲ႕ႏႈတ္ခမ္းကို ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အတြင္း ကၽြန္မ တစ္ခါမွ မနမ္းခဲ့ဖူးဘူး၊ အခုေတာ့ သူ႔ႏႈတ္ခမ္းေတြက ကၽြန္မအေပၚမွာ၊ ျခားနားတဲ့ အထိအေတြ႕၊ အရသာနဲ႔ လႈပ္ရွားမႈေတြနဲ႔ေပါ့။ အဲဒါေတြထက္ကို ဒါဟာတကယ္ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတဲ့ အသိက ကၽြန္မကို ပိုၿပီးတုန္လႈပ္ေစတယ္၊ ငါဒီမွာ တကယ္ရွိေနၿပီး ဒီအလုပ္ကို တကယ္လုပ္ေနပါလားဆိုတဲ့ အသိေပါ့။

ကၽြန္မ စၿပီး တဆတ္ဆတ္တုန္လႈပ္လာတယ္၊ ဂစ္တာႀကိဳးညွိတဲ့ ခက္ရင္းခြတစ္ခုလိုပဲ။ သူအနမ္းေပးေကာင္းလိုက္ပံုမ်ား ကၽြန္မၿပီးခ်င္ခ်င္ေတာင္ျဖစ္ေနၿပီလို႔ သူ ထင္ခ်င္ထင္သြားမတတ္ပါပဲရွင္။ ဘယ္ကလာ၊ တကယ္ေတာ့ ၿပီးဖို႔ဆိုတာ ရပ္ကြက္သံုးခုစာေလာက္ ျခားေသးတာေပါ့။ အမွန္က ကၽြန္မမွာ ေၾကာက္စိတ္နဲ႔ တုန္လႈပ္ေနတာပါ၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ နမ္းေနတာထက္ပိုၿပီး ခရီးေတာ္ေတာ္ေပါက္ေအာင္အထိ ကၽြန္မစဥ္းစားေနမိမွန္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သတိထားလိုက္မိလို႔ပါပဲ၊ အဲဒီအေတြးေၾကာင့္ ကၽြန္မမွာ လိပ္ျပာလြင့္သြားမတတ္ပဲ။

သူက ခပ္ဖြဖြ ရယ္တယ္၊ စိတ္ေက်နပ္သြားတဲ့သေဘာမ်ဳိး ညင္ညင္သာသာေလး။ ကၽြန္မကေတာ့ လက္သည္းဖ်ားအထိေရာက္ေအာင္ အရွက္ပိုသြားမိတယ္။ ၿပီးေတာ့ စားပြဲဆီကို ျပန္လာခဲ့ၾကတယ္။ သူက ကၽြန္မကို ၾကည့္ေနတယ္ရွင္။ ကၽြန္မစိတ္ထဲမွာလား၊ ဒါေပါ့ ရွင္,ကၽြန္မကို ၾကည့္ရမွာေပါ့။ ကၽြန္မက ေပ်ာ္စရာေတြအားလံုးကို ေနာက္မွာခ်န္ထားၿပီး အိုပစ္လိုက္ဖို႔ အဆင့္သင့္မျဖစ္ေသးဘူးဆိုတာ ရွင္ေတြ႕ၿပီမဟုတ္လား၊ ကၽြန္မက က,ရင္ ေျဗာင္းဆန္ေနခ်င္တာ၊ လမ္းေလွ်ာက္ရင္ ၿငိမ့္ေနခ်င္တာ။ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ ကၽြန္မကိုၾကည့္ၿပီး စိတ္ထဲမွာ ယီးးးးးးဟ လို႔ ျမည္သြားတာကို လိုခ်င္တာ။

အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ ဒါေၾကာင့္ပဲ လူေတြ ေနာက္မီး စ, လင္းၾကတာေနမွာလို႔ ကၽြန္မ အေတြး၀င္စျပဳလာတယ္။ အျခားတစ္ေယာက္မ်က္၀န္းက ထြက္က်လာတဲ့ ေႏြးေထြးတဲ့အလင္းေရာင္ကို ရဖို႔။ ငါဘာေကာင္လဲဆိုတာကို အျမဲသတိရေနေစဖို႔နဲ႔၊ အျခားလူေတြကိုယ့္ကို ျမင္ေနသလို သံုးစားမရေတာ့တဲ့ လူစားမ်ဳိး မျဖစ္ေစဖို႔။ ေနာက္ေတာ့ ကိုယ္ဘာဆိုတာ ကိုယ့္ဘာသာသိေနရတဲ့ အျဖစ္ကို နည္းနည္းပဲျဖစ္ျဖစ္ ထစ္ေငါ့ပစ္ဖို႔ေပါ့။

[ ၅ ]

အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ ကၽြန္မသူ႔ကို ၾကည့္မိတယ္။ ကၽြန္မလိုပဲ လူျမင္ကြင္းက ေပ်ာက္ကြယ္သြားရမွာ ေၾကာက္ရြံ႕ေနတဲ့ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ကို ကၽြန္မ ျမင္ရတယ္ေလ။ ဒါမွမဟုတ္ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္အျဖစ္က ျပဳတ္က်လုဆဲဆဲ အစြန္းတစ္ဖက္က အတိတ္ေဟာင္းတစ္ခုအျဖစ္ အျမင္ခံရမွာ၊ ကုန္သြားၿပီလို႔ အထင္ခံရမွာ ေၾကာက္ရြံ႕မႈမ်ဳိးေပါ့။ ဒီလိုဆိုေတာ့လည္း ကၽြန္မက စားပြဲေပၚကိုျဖတ္ၿပီး သူ႔လက္ (ေယာက္်ားပီသတဲ့လက္၊ က်ယ္ျပန္႔သြယ္လ်တဲ့ စက္ျပင္ဆရာလက္မ်ဳိးပါပဲ) ကို လွမ္းကိုင္လိုက္မိတယ္ရွင္။ သူ႔လက္ေကာက္၀တ္ကို ကၽြန္မ ပြတ္ေပးလိုက္မိတယ္၊ တကယ္ေတာ့ ရွင္ဟာ ကၽြန္မ သြားရည္ယိုေစေလာက္တဲ့အထိ အေတာ္ေလး ဆြဲေဆာင္မႈရွိပါတယ္လို႔ အသံတိတ္ႏွစ္သိမ့္ အသိေပးလိုက္တဲ့ သေဘာေပါ့။ ကၽြန္မတစ္ခါမွ မလုပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ အလုပ္ေတြအေၾကာင္းကို ကၽြန္မစဥ္းစားေနမိတယ္၊ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မ ဘယ္ေတာ့မွ လုပ္ျဖစ္မွာမဟုတ္တဲ့ အရာေတြကိုေရာေပါ့။ ငါသိပ္ေနာက္က်သြားၿပီလားလို႔ အေတြး၀င္လိုက္မိပါတယ္။


အင္အားျပင္းထန္တဲ့ စြမ္းအင္လႈိင္းတစ္ခု ကၽြန္မဆီကို ျဖတ္စီးသြားတယ္၊ ကၽြန္မရဲ႕ ႏႈတ္ခမ္းေတြကစလို႔ ျပည့္၀ပူေႏြးလာေစၿပီတဲ့ေနာက္မွာ၊ လာစမ္း.. ငါ့ရဲ႕ လတ္ဆတ္တဲ့ အေသြးအသားအသစ္တစ္ခု ရေတာ့မယ့္အခ်ိန္ပဲလို႔ ကၽြန္မ ေတြးလိုက္မိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါဟာ လတ္ဆတ္တဲ့ အေသြးအသားတစ္ခုေတာ့ ဘယ္ဟုတ္ပါ့မလဲ။ တကယ္ေတာ့ ဒါဟာ ကၽြန္မ ဘာကိုမွလုပ္ျဖစ္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ အေသအခ်ာသိလိုက္ရတဲ့ နားလည္မႈပါပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္မဘ၀မွာ လုပ္ခ်င္တဲ့အရာေတြအမ်ားႀကီးထဲမွာ ဒီလိုအလုပ္မ်ဳိးဟာ စာရင္းမွ မရွိခဲ့ပဲရွင္။

ကၽြန္မက ငါအိပ္မက္မက္ေနတာလားဆိုတဲ့ အထာနဲ႔ အံ့အားသင့္ေနတဲ့ “ကိုအိပ္မက္” ရဲ႕ ပါးျပင္ကို ဖ်ပ္ခနဲ အနမ္းေပးလိုက္တယ္။ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္လည္း အေတာ္အတန္ၾကာတဲ့အထိ သူ႔အေၾကာင္းကို ေရာ္ရမ္းတမ္းတေနဦးမွာပါပဲ၊ ငါ့ကို သူ အျပစ္က်ဴးလြန္ေစခဲ့သင့္တာဆိုတဲ့ အေတြးေတြနဲ႔ ကစားရင္းနဲ႔ေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မ စိတ္ေတြ အလြယ္တကူ ႏုိးၾကြမလာႏိုင္တဲ့ ေန႔ေတြအတြက္ သူ႔ အနမ္းကို မွတ္ညဏ္ထဲမွာ ေသေသခ်ာခ်ာ သိမ္းဆည္းထားဦးမွာေပါ့ရွင္။ ကားကို အိမ္ျပန္ေမာင္းလာၿပီးေတာ့ ကားထဲကမထြက္ေသးဘဲ ကၽြန္မ ခဏဆက္ထိုင္ေနမိတယ္။ ကၽြန္မတို႔ အိပ္ခန္းကေလးရဲ႕ ျပတင္းေပါက္က ျဖာက်ေနတဲ့ မီးေရာင္ကို ၾကည့္ရင္းနဲ႔ေပါ့။

ရွင္သိရဲ႕လား၊ တစ္ခါတေလမွာ မ်က္စိကေလးတစ္ဖက္ မွိတ္လိုက္တာဟာ တကယ္ေတာ့ အာရံုေၾကာခ်ဳိ႕ယြင္းမႈ တစ္ခုမွ်ေလာက္ပဲ။ ဦးတည္ရာလြဲသြားတဲ့ ႏ်ဴယြန္ေလးတစ္ခုရဲ႕ အမွားေၾကာင့္ တြန္႔လိမ္သြားတဲ့ ၾကြက္သားစေတြက ရုတ္တရက္ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ ခတ္လိုက္တာပါပဲရွင္။ ႏ်ဴယြန္နဲ႔ ၾကြက္သားၾကားက မေတာ္တဆမႈတစ္ခုဟာ ခၽြတ္ေခ်ာ္မႈျဖစ္သြားေစတာပါ။ ၾကြက္သြားေတြဟာ တစ္စံုတစ္ခု ဖ်ပ္ခနဲျဖစ္ေပၚလာေစဖို႔ တြန္႔လိမ္သြားခဲ့တယ္၊ ၿပီးေတာ့လည္း ျပန္လည္ေျပေလ်ာ့သြားၾကပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အရာရာဟာ ပံုမွန္အေနအထားကို ျပန္ေရာက္သြားေတာ့တာပါပဲေလ။ ဒီတိုင္းပဲ ျဖစ္သင့္တယ္လို႔ ကၽြန္မကေတာ့ ယူဆတယ္။ ဒါျဖစ္တတ္တဲ့ ပံုစံပဲေလ၊ ဒါဟာ ဂီတသံစဥ္တစ္ခုကို အေကာင္းဆံုး တီးခတ္သြားတဲ့ ပံုစံပဲေပါ့။

ေတဇာ (လေရာင္လမ္း)
After the Wink by Carolyn Steele Agosta ကို ဆီေလ်ာ္သလို ဘာသာျပန္ဆိုပါသည္။

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”