Skip to main content

အမည္မဲ့စစ္သား

အေရးမပါတဲ့ကိစၥပါ၊ က်ဳပ္တို႔ကေလးကို ခရစ္ႏွစ္သံုးေထာင္ထဲကို ခ်ဥ္းနင္း၀င္ေရာက္လာၿပီး ပထမဆံုးေမြးတဲ့ ႏ်ဴးေယာက္ၿမိဳ႕ဖြားကေလးငယ္လို႔ သူတို႔က ေျပာတယ္။ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီ (၁) ရက္ေန႔ ညသန္းေခါင္အၿပီး ဆယ္စကၠန္႔အၾကာမွာေပါ့။ လူအမ်ားေထာက္ျပၾကသလိုပဲ၊ တကယ္ေတာ့ သံုးဆယ္ရာစုထဲကို တာစထြက္ဖို႔ဆိုတာက ၂၀၀၁ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီ (၁) ရက္ေန႔မွ စ,ရမွာပါ။ နကၡတ္ေဗဒအရေျပာရင္လည္း က်ဳပ္တို႔ကေလးကို ေမြးေတာ့ ႏွစ္သစ္ေတာင္ ေျခာက္နာရီသားျဖစ္ေနၿပီေလ၊ ဘာလို႔ဆို ဒါက အဂၤလန္၊ ဂရင္းနစ္က ေတာ္၀င္ေစာင့္ၾကည့္ေရးဌာနမွာ အခ်ိန္ စ,ခဲ့တာမဟုတ္လား။ ဒါေပမဲ့လည္း ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ေမြးေန႔ေတာင္မွ ခန္႔မွန္းေျခကိုပဲ သတ္မွတ္ထားၾကတာဆိုေတာ့ ဒီလိုကိန္းဂဏန္းေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သိပ္ေခါင္းရႈပ္ခံေနစရာေတာ့ မရွိဘူး။ ဒီလိုကိန္းဂဏန္းအခ်က္အလက္ေတြက သိပ္ကို ေ၀၀ါးလြန္းတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘယ္ကေလးက ဘယ္နမိနစ္မွာ ေမြးတယ္လို႔ ဘယ္သူက ေျပာႏိုင္တာမွတ္လို႔။ ေခါင္း စ,ထြက္လာတဲ့ အခ်ိန္လား။ တစ္ကိုယ္လံုး အေမ့အျပင္ေရာက္မွလား။ အခ်င္းျဖတ္ၿပီးတဲ့ အခ်ိန္လား။ ၿမိဳ႕မွာ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ရဲ႕ ပထမဆံုးေမြးဖြားတဲ့ကေလးကို တန္ဖိုးႀကီးတဲ့ ဆုေတြအျမားအျပားေပးဖို႔ ရွိေလေတာ့၊ အခ်င္းျဖတ္တဲ့အခ်ိန္ထိေတာ့ တြက္လို႔မျဖစ္ဘူး၊ ဒီလိုဆိုရင္ လူေတြအာရံုစိုက္ေနမွာျဖစ္တဲ့ သန္းေခါင္အခ်ိန္ထက္ အေတာ္ေလးစြန္းသြားမွာစိုးရတယ္လို႔ တက္ေရာက္လာၾကတဲ့ သားဖြားဆရာ၀န္ႀကီးေတြကိုယ္တိုင္က ႀကိဳတင္သေဘာတူညီခ်က္ ယူထားၾကေလရဲ႕။ ဒီလိုဆိုရင္ တစ္ၿမိဳ႕လံုးမွာ၊ နာရီကိုၾကည့္ၿပီး သူတို႔ ကတ္ေၾကးေတြကို အသင့္အေနအထားျပင္ထားၾကမယ့္ ဆရာ၀န္ေတြ ျပည့္ေနလိမ့္မယ္၊ အသင့္ရွိေနတဲ့ မ်က္ျမင္ေတြကလည္း ကတ္ေၾကးေတြ၊ နာရီေတြကို မ်က္ေတာင္မခတ္ၾကည့္ေနၾကလိမ့္မယ္။ အႏိုင္ရတဲ့ဆရာ၀န္ကေတာ့၊ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားေတြ အတန္အသင့္သြားရဲေနၿပီျဖစ္တဲ့ ဘာျမဴဒါကၽြန္းစုေလးေတြထဲက တစ္ခုဆီ စားရိတ္ၿငိမ္း အပန္းေျဖခရီးထြက္ခြင့္ရရွိမယ္တဲ့။ အဲဒီမွာ ၿဗိတိသွ်ေလထီးတပ္စုတစ္စု တပ္စြဲထားေလရဲ႕။ ဒီေတာ့လည္း ဆရာ၀န္ေတြကို ေမြးဖြားခ်ိန္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စာအုပ္ႀကီးအတိုင္းမလုပ္ၾကဖို႔၊ ေပးထားတဲ့မက္လံုးက ျဖားေယာင္းေနသလိုပဲ။



စံခ်ိန္စံညႊန္းေတြက ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ၊ ေမြးဖြားခ်ိန္ကို သတ္မွတ္တဲ့ကိစၥက "သေႏၶေအာင္တဲ့ မမ်ဳိးေစ့ဟာ မိခင္ရဲ႕သားအိမ္ထဲမွာ ဘယ္အခ်ိန္ကစၿပီး လူသားျဖစ္လာသလဲ" ဆိုတဲ့ ျပႆနာေလာက္ေတာ့ အျငင္းပြားဖြယ္မေကာင္းပါဘူး။ ဒီၿပိဳင္ပြဲရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္အရ၊ ေမြးဖြားခ်ိန္ဟာ ကေလးငယ္ရဲ႕ မ်က္လံုး၊ ဒါမွမဟုတ္ မ်က္ခြံဟာ ျပင္ပကမၻာရဲ႕ အလင္းေရာင္ကို စတင္ထိေတြ႕အခ်ိန္လို႔ သတ္မွတ္လိုက္ၾကတယ္၊ အဲဒါကို မ်က္ျမင္သက္ေသေတြကလည္း ျမင္ၾကရမယ္ေပါ့။ ဒီေတာ့ ကေလးငယ္ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတခ်ဳိ႕က အေမ့အတြင္းထဲမွာက်န္ၿပီး တစ္၀က္တစ္ပ်က္ ျဖစ္ေနရဦးမယ့္ပံုပဲ (တကယ္လည္း က်ဳပ္တို႔ကေလးက အဲဒီလိုျဖစ္ခဲ့တယ္)။ တကယ္လို႔မ်ား ကေလးက ဆံုပိုင္းမ်ားျဖစ္ေနရင္ေတာ့ မ်က္လံုးဆိုတာက ေနာက္ဆံုးမွ အျပင္ထြက္လာမွာ။ က်ဳပ္တို႔ အႏိုင္ရခဲ့တဲ့ ဒီၿပိဳင္ပြဲႀကီးမွာ တျခားဘ၀င္မက်စရာကိစၥေတြကလည္း ရွိေသးတယ္။ ကေလးက ဆံုပိုင္း၊ ဒါမွမဟုတ္ ၿဂိဳဟ္သားရုပ္ကေလးထြက္ေနတာမ်ဳိး၊ ေက်ာဘုကေလးျဖစ္ေနတာမ်ဳိး၊ အဂၤါမစံုတာမ်ဳိး၊ ေအ့စ္ေရာဂါပါလာတာမ်ဳိး စတာေတြျဖစ္ေနခဲ့ရင္ ဆုရဖို႔ အရည္အခ်င္းမျပည့္မီဘူးတဲ့။ ေမြးဖြားခ်ိန္သတ္မွတ္ရာမွာ အဆင္မေျပတာမ်ဳိး ျဖစ္ႏိုင္တာေၾကာင့္နဲ႔၊ သမာဓိဒိုင္လူႀကီးေတြအေျပာအရေတာ့ သတ္မွတ္တဲ့ စံခ်ိန္စံညႊန္းေတြက ေသြဖီနလို႔ဆိုပဲ။ တကယ္ေတာ့ လာမယ့္ေထာင္စုႏွစ္မွာ လူသားေတြ ဘယ္ေလာက္က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေနထိုင္ႏိုင္လိမ့္မယ္ဆိုတဲ့ နိမိတ္ရယ္လို႔ ပထမဆံုးေမြးမယ့္ကေလးငယ္ကို လူေတြက ယူဆထားၾကတာကိုး။ သမာဓိဒိုင္လူႀကီးေတြက အာမခံေပးတဲ့တစ္ခ်က္ကေတာ့ ကေလးငယ္ရဲ႕ မိဘေတြဟာ မည္သည့္လူမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ ဇာတိႏိုင္ငံကျဖစ္ပါေစ ထည့္တြက္ေနမွာမဟုတ္ဘူးလို႔ဆိုတယ္။ တကယ္လည္း မွန္ပါတယ္၊ က်ဳပ္ဆို အေမရိကန္ႏိုင္ငံဖြားလူမည္း၊ က်ဳပ္မိန္းမကေတာ့ လူျဖဴစာရင္းထဲပါေပမဲ့ က်ဴးဘားမွာေမြးတာ။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ေတြဘာေျပာေျပာ က်ဳပ္က ကိုလံဘီယာတကၠသိုလ္လူမႈေဗဒဌာနမွဴး၊ က်ဳပ္မိန္းမက ႏ်ဴးေယာ့ခ္ေဆးရံုမွာ ျပင္ပေ၀ဒနာအထူးကုျဖစ္ရလို႔ အႏွိမ္ခံရတာမ်ဳိးမွ မရွိခဲ့ပဲ။ တျခားၿပိဳင္ဘက္အနည္းငယ္ၾကားထဲမွာ က်ဳပ္တို႔ကေလး ဗိုလ္စြဲမွာပဲလို႔ က်ဳပ္ကေတာ့ တစ္ထက္ခ်ယံုတယ္။ အဲဒီၿပိဳင္ဘက္ဆိုတာအထဲမွာ ဘရြတ္ကလင္းက အမႈိက္ပံုးထဲမွာရွာေတြ႕တဲ့ ေမြးခါစေကာင္ကေလးတစ္ေယာက္လည္းပါေသးတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ဘာအေရးလဲ၊ က်ဳပ္တို႔က လူလတ္တန္းစားေတြပဲ။

ဖို႔ဒ္ကားေလးတစ္စင္းရယ္၊ ဒစၥေနေ၀ၚဒ္ကို တစ္သက္တာလည္ပတ္ခြင့္လက္မွတ္သံုးေစာင္ရယ္၊ အိမ္တြင္းေဖ်ာ္ေျဖေရးအစီအစဥ္ရယ္၊ ေျခာက္ေပရွိတဲ့ တီဗီဖန္သားျပင္ရယ္၊ ေအာက္စက္တစ္လံုးရယ္၊ ဘယ္သီခ်င္းကိုမဆို နားေထာင္ႏိုင္တဲ့ အသံေကဘယ္ႀကိဳးလိုင္းတစ္ခုရယ္၊ အိမ္တြင္းကိုယ္ကာယေလ့က်င့္ခန္းပစၥည္းေတြရယ္၊ စသည္ျဖင့္ က်ဳပ္တို႔ ဆုအျဖစ္ ရခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ က်ဳပ္တို႔ သမီးကေလး အရြယ္ေရာက္ရင္သံုးဖို႔ ေဒၚလာငါးေသာင္းတန္ အစိုးရခ်က္လက္မွတ္ရယ္၊ ပုခက္၊ ေတာက္ေတာက္ေျပးဖို႔လွည္း၊ အခမဲ့အႏွီး၀န္ေဆာင္မႈရယ္ တိုလီမုတ္စေတြလည္း ရခဲ့ေသးတယ္။ အဲဒါၿပီးေတာ့ သီတင္းေျခာက္ပတ္အၾကာမွာပဲ က်ဳပ္တို႔သမီးကေလး ေသေရာ။ သမီးေလးကို ေမြးေပးတဲ့ သားဖြားဆရာ၀န္ႀကီးက အဲဒီအခ်ိန္က ဘာျမဴဒါကၽြန္းကိုေရာက္ေနေလေတာ့၊ သမီးေလးေသတဲ့သတင္းကို မၾကားဘူးေပါ့။ ေမြးတဲ့သတင္းတုန္းကေတာ့ ဟိုးေလးတေၾကာ္ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္၊ သမီးေလးေသတဲ့သတင္းက အဲဒီမွာေတာ့ သတင္းထူးဘယ္ျဖစ္လိမ့္မလဲ၊ ႏ်ဴးေယာ့ခ္ၿမိဳ႕  ျပင္ပမွာလည္း ဒီလိုပဲဘယ္သူမွမသိၾကပါဘူး။ ဒီအူေၾကာင္ေၾကာင္ၿပိဳင္ပြဲကို ျမွင့္တင္ေရးလုပ္ေနသူေတြ၊ ဆုေတြေပးဖို႔ အလွဴေငြထည့္ထားၿပီး ကေလးအေၾကာင္းလူအမ်ား တရုန္းရုန္းစိတ္၀င္စားတာကို ႀကီးေလးတဲ့ကိစၥႀကီးတစ္ခုလို လုပ္ေနၾကတဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးေတြ၊ အလွတရားနဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္မႈတို႔ ကူးလူးေရာယွက္ေနတဲ့ လူသားမ်ဳိးႏြယ္ဆိုၿပီး၊ က်ဳပ္တို႔သမီးေလးဟာ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာေတြကို ကိုယ္စားျပဳတယ္၊ သုခဘံုႀကီးတစ္ခုျဖစ္ခဲ့တဲ့၊ ကမၻာေပၚမွာအခမ္းနားဆံုးႏိုင္ငံႀကီးတစ္ခုက အခမ္းနားဆံုးၿမိဳ႕ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ႏ်ဴးေယာက္ခ္ၿမိဳ႕ႀကီးရဲ႕ အသက္၀ိဉာဥ္အျဖစ္ ျပန္လည္ေမြးဖြားလာတဲ့ ကေလးမေလးအျဖစ္၊ (သူတို႔ေျပာတာေတြအကုန္လံုးေတာ့ က်ဳပ္လည္း မမွတ္မိေတာ့ဘူး) မစားရ၀ခမန္းေျပာေနတဲ့လူ တခ်ဳိ႕ကလြဲရင္ က်ဳပ္တို႔သမီးေလး ေသတဲ့သတင္းကို တျခားဘယ္ေခြးတစ္ေကာင္ေၾကာင္တၿမီးမွ သတိမျပဳမိခဲ့ဘူး။ က်ဳပ္စိတ္ထဲမွာ ထင္ရတာေတာ့ သမီးေလးဟာ အခုေတာ့ စစ္သခ်ဳႋင္းထဲက အမည္မဲ့စစ္သားေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ပဲတူတယ္၊ အရူးအမူးခ်ီးက်ဴးေထာပနာျပဳခံလိုက္ရတဲ့ အရိုးအသားအစအနေလးတစ္ခုေပါ့။ သူ႔အသုဘကိုေတာ့ တစ္ေယာက္မွ ေယာင္လို႔ေတာင္ေရာက္မလာၾကဘူး။ ၿပိဳင္ပြဲႀကီးလုပ္မယ္လို႔ အၾကံစ,ရတဲ့ ရုပ္သံလိုင္းက အဆင့္နိမ့္၀န္ထမ္းႏွစ္ေယာက္ေလာက္ေတာ့ လႊတ္လိုက္တယ္၊ အေရးပါတဲ့သူတစ္ေယာက္မွမလာဘူး၊ ကင္မရာရိုက္မယ့္လူ မပါတာေတာ့ အေသအခ်ာေပါ့။ လာမယ့္ႏွစ္တစ္ေထာင္ႀကီးမ်ားကိုေတာင္ သၿဂႋဳဟ္လိုက္တဲ့ စ်ာပနကို ဘယ္သူက လာခ်င္မွာတဲ့လဲ။ တီဗီေတြကမွ တစ္ခုခုကို မၾကည့္ဘူးလို႔ ျငင္းဆန္ရင္ေတာ့ အဲဒီအရာဟာ ဘယ္တုန္းကမွ မျဖစ္ပ်က္ခဲ့သလိုပဲ။ တီဗီေတြဆိုတာက အရာတိုင္းကို ဖ်က္ပစ္ႏိုင္တယ္၊ အာဖရိကလို တိုက္ႀကီးတစ္တိုက္လံုးကိုေတာင္ ဖ်က္ပစ္ႏိုင္တယ္။ အာဖရိကဆိုတာက အခုဆိုရင္ ကႏၱာရႀကီးတစ္ခုပဲ။ သူတို႔ေရွ႕မွာ ေထာင္စုႏွစ္အသစ္စက္စက္တစ္ခု ဖူးပြင့္ေစာင့္ႀကိဳေနတဲ့ သန္းေပါင္းသန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ ေမြးကင္းစကေလးေလးေတြ၊ အစာငတ္ေသေနၾကတယ္ေလ။ က်ဳပ္တို႔သမီးေလးက ရုတ္တရက္ေသသြားတာလို႔ သူတို႔ကေျပာတယ္။ ေမြးကင္းစရုတ္တရက္ေသဆံုးမႈက အခုထိေတာ့ မ်ဳိးရိုးဗီဇခ်ဳိ႕တဲ့မႈေၾကာင့္ဆိုပဲ၊ ဒီလိုပဲ အျမဲတမ္းျဖစ္ခ်င္လည္းျဖစ္သြားမွာ၊ သေႏၶသားစစ္ေဆးခ်က္နဲ႔လည္း ရွာမေတြ႕ႏိုင္တဲ့ ေရာဂါမ်ဳိးေပါ့။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူက က်ဳပ္တို႔ရဲ႕ သမီးေလးပဲ၊ ေသာက္က်ဳိးနည္း။

ေတဇာ (လေရာင္လမ္း)
Unknown Soldier by Kurt Vonnegut ကို ဆီေလ်ာ္သလို ဘာသာျပန္ဆိုပါသည္။

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ