Skip to main content

သူမ

[၁]
ႀတိဂံပံုအမိုး ေက်းလက္အခန္းငယ္ေလး တစ္ခုအတြင္းမွာ ထိုင္ေနရင္း တံခါးရြက္ႏွစ္ခုပါမွန္တံခါးကိုျဖတ္ၿပီး အျပင္ကို သူမ လွမ္းၾကည့္ေနမိတယ္။ စိုထိုင္းထိုင္း ေႏြတစ္ေန႔ပါပဲ။ သူမ ၀တ္စားထားပံုကေတာ့ သိပ္ေခတ္မဆန္လွဘူး။ ေရွ႕အိတ္ကပ္ႏွစ္ခုပါ စစ္ဖ်င္ၾကမ္း ရွပ္အက်ႌလက္တုိ၊ အိတ္ကပ္တစ္ခု အတြင္းမွာေတာ့ ခဲတံတစ္ေခ်ာင္း ထိုးသြင္းထားတယ္။ အေရာင္အေသြးကင္းမဲ့ေနၿပီျဖစ္တဲ့ မီးခုိးေဖ်ာ့ေရာင္ အၾကမ္းစားေဘာင္းဘီက ဆူးပင္ေတြၾကား ျဖတ္ခဲ့ရတာေၾကာင့္ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ စုတ္ျပဲေနၿပီ။ သူမ အရွက္ကိုေရာ ပိုးမႊားေတြရန္ကပါ တစ္ၿပိဳင္တည္း တာ၀န္ႏွစ္ခုယူ ကာကြယ္ေပးထားတဲ့ အရာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ပိုးမႊားေတြဆီက ထုတ္လႊတ္တဲ့ ယူကလစ္ဆီနံ႔ အၾကြင္းအက်န္ေတြ ရွိေနေသးတဲ့ သန္မာၿပီး ၾကြက္သားျပည့္၀တဲ့ သူမရဲ႕ လက္ဖ်ံေတြ။ ဒီလက္ဖ်ံေတြက အၿပိဳင္းအရိုင္းေပါက္ေနတဲ့ ကိုင္းပင္ေတြၾကားမွာ လမ္းျဖစ္ေအာင္ ဖယ္ရွားရွင္းလင္းသြားႏိုင္ေၾကာင္းကို ျပသေနတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူမရဲ႕ ၾကမ္းရွရွေျခဗလာကလည္း မညီမညာ ပက္ၾကားအက္ေတြေပၚ ေလွ်ာက္သြားႏိုင္စြမ္းရွိေၾကာင္းကို သက္ေသထူေနပါတယ္။

ဆင္ေျခေလ်ာဖုန္းဆိုးေျမဆီ သူမ ေ၀ွ႕ၾကည့္လိုက္တယ္။ တစ္ဖက္မွာ ပင္လယ္ေရတိုက္စားထားတဲ့ ဆားေသာင္ျပင္ကို ေ၀့၀ိုက္ပိုင္းျခားထားတဲ့ ပင္လယ္၀ျမစ္ျပင္။ ဒီထက္ေရွ႕ဆက္ၾကည့္ရင္ ထူထပ္ခိုင္မာတဲ့ အျဖဴေရာင္ေက်ာက္သားတန္းႀကီး ရွိေနၿပီး၊ အဆံုးမွာေတာ့ ကုန္းျမင့္ႀကီးဆီကို ထိစပ္သြားတဲ့ ေနာက္ထပ္ ေသာင္ျပင္ႀကီးတစ္ခု ထပ္ရွိေနပါတယ္။ သူမၾကားေနရတဲ့ အသံေတြက ေရခဲေသတၱာအေဟာင္းႀကီးရဲ႕ တဟမ္းဟမ္း ျမည္သံ၊ ပုရစ္ေအာ္သံ၊ ကမ္းရိုးတန္းတစ္ဖက္ ကၽြန္းထိပ္ေပၚက ညည္းေငြ႕ဖြယ္ ဆီးႏွင္းအခ်က္ျပ ဥၾသဆြဲသံတို႔သာ ျဖစ္ပါတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ သီတင္းသံုးပတ္ေလာက္ ၾကာေအာင္ ငွက္ေတြကို သူမ ေရတြက္ေနခဲ့တယ္။ ဒါေတြကို လက္ပ္ေတာ့ကြန္ျပဴတာထဲ စာရင္းေရးသြင္းခဲ့တယ္။ အၿမီးလတ္ ငွက္ေတာ္၊ ႏွံၿပီစုတ္၊ အေမႊးေကာက္ ဇီးကြက္၊ ပင္လယ္ဇင္ေယာ္ စသည္ျဖင့္ေပါ့။

တစ္ေယာက္တည္းရွိေနရတာကို သူမ ႏွစ္သက္ပါတယ္။ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးေပၚမွာ အလုပ္လုပ္ရတာထက္ေတာ့ အနည္းနဲ႔အမ်ား ပိုေကာင္းတာေပါ့။ ႏွစ္သက္ဖြယ္ ေန႔ေလးတစ္ေန႔။ ဒါ့အျပင္လည္း ဒီထက္ပို ေနထုိင္လို႔ေကာင္းတဲ့ ေနရာတစ္ခု သူမအတြက္ ရွိႏိုင္မည္မထင္ေတာ့။

“မီးခိုးေဖ်ာ့ေရာင္၊ ဟုတ္လား” လို႔ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ရည္ရြယ္ရင္းမရွိေၾကာင္း သိသာစြာ သူမက ရုတ္တရက္ ေျပာလိုက္တယ္။
“ဒီေတာ့ ရွင္က ေခ်ာကလက္ေရာင္ ခ်ည္သားကို မီးခိုးေဖ်ာ့ေရာင္လို႔ ေျပာလိုက္တယ္ေပါ့”
မီးခိုးေဖ်ာ့ေရာင္ဆိုတာ ဘာကိုဆိုလိုမွန္း ကၽြန္ေတာ္ေကာင္းေကာင္း ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေလာက္ ဂရုတစိုက္ အကြက္ခ်စိတ္ကူးထားတဲ့ ဇာတ္ကြက္ကို သူမက အခုလို ျဖတ္ေတာက္ေျပာဆိုရေလာက္ေအာင္ ဒီမီးခိုးေဖ်ာ့ေရာင္ကိစၥက ဘာမ်ားအေရးႀကီးလို႔လဲ။
 
“ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေလ၊ ရွင့္လုပ္ပံုကို ကၽြန္မသေဘာမက်ဘူး။ ဒီေတာ့ အခုလို ေတာႀကီးမ်က္မည္းထဲမွာ ကၽြန္မကို တစ္ေယာက္တည္းပစ္ထားၿပီး ငွက္သုေတသနလုပ္ခုိင္းဖို႔ ရွင္က တကယ္ပဲ စိတ္ကူးေနတာေပါ့”
အၾကာႀကီးေတာ့ မဟုတ္ပါ။
“အို.. တကယ္လားရွင့္”
သူမအေနနဲ႔ တစ္စံုတစ္ေယာက္နဲ႔ မၾကာခင္ ေတြ႕ဆံုမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
“ဒါျဖင့္ ရွင္ေျပာေတာ့ ကၽြန္မက တစ္ကိုယ္တည္းေနရတာ ႀကိဳက္တယ္ဆို”
သူမက တစ္ကိုယ္တည္းေနရတာကို ႀကိဳက္တဲ့အခါမွာေတာ့ ႀကိဳက္တယ္။ မႀကိဳက္တဲ့အခါလည္း ရွိမွာေပါ့ေလ။

[၂]

“ဒီလို လြင္တီးေခါင္ေနရာမွာ ဘယ္လိုလူက သန္မာတဲ့ ေျခေခ်ာင္းကေလးေတြ ရွိရံုနဲ႔ ၀မ္းသာေနႏိုင္မလဲ။ ၀က္၀ံနက္ေတြကလား”
ဒီေနရာက လြင္တီးေခါင္မဟုတ္ပါ။ တကယ္ေတာ့ ေကာင္ကင္ဘံုပင္ ဆန္ေနပါေသးတယ္။ သူမရဲ႕ ေျခေထာက္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္သက္တယ္။
“အို ဒုကၡပါပဲ။ ေျပာစမ္းပါရွင္ ကၽြန္မ ဘယ္လိုလူမ်ဳိး ျဖစ္ရမယ္လို႔ ရွင္ရည္ရြယ္ထားတာလဲ”
သူမက ငွက္ၾကည့္ေဗဒပညာရွင္တစ္ဦး ျဖစ္ပါတယ္။
“အို ငါ့အစ္ကိုရယ္။ ဘာေတြလဲဆိုတာကို အတိအက်ပဲ ေျပာစမ္းပါရွင္”
သူမဟာ ေကာ္နဲလ္တကၠသိုလ္က ဇီ၀ေဗဒနဲ႔ ပါရဂူဘြဲ႕ရထားတဲ့ အလြန္ထက္ျမက္တဲ့ ပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။ သူမ ဘြဲ႕ယူစာတမ္းရဲ႕ နာမည္က “ၾကက္ဆင္ရိုင္းအမမ်ား၏ မ်ဳိးပြားအဂၤါ ခႏၵာေဗဒ” ျဖစ္ပါတယ္။
“ဒါနဲ႔ပဲ ရွင္က ရွင့္ကိုယ္ရွင္ စာေရးဆရာလို႔ ေခၚတယ္ေပါ့”
သူမဟာ ဆြဲေဆာင္မႈရွိတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္တယ္။

“သိပ္ေသခ်ာတာေပါ့။ ရွင္သာ အဲဒီ ၾကက္ဆင္အမရဲ႕ ဆီးျပြန္ထဲေရာက္သြားၿပီ ဆိုရင္”
တကယ္ပါ။
“ကၽြန္မက နာမည္တစ္ခု ရမွာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ရွင္ ကၽြန္မကို ဒီဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္လံုး သူမ လို႔ပဲ ဆက္ေခၚသြားေတာ့မွာလား”
ဒါကို ကၽြန္ေတာ္ မဆံုးျဖတ္ရေသးပါ။ ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားမိသေလာက္က ..ဆိုၾကပါစို႔၊ “မိလိပ္ျပာ” ဒါမွမဟုတ္ အဲဒီလိုဆန္ဆန္ နာမည္တစ္ခုခုေပါ့။ ကိစၥေတာ့ မရွိပါ၊ ဒီအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ေနာက္မွ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ပါတယ္။
 “ရွင္ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေၾကာင္တာပဲ။ ဒုတိယတတိယတန္းစား ရြက္ၾကမ္းရည္ႀကိဳ စိတ္ကူးယဥ္၀တၳဳတစ္ပုဒ္ထဲက ပိုးေကာင္ေစာ္နံတဲ့၊ ၾကြက္သားမ်ားတဲ့၊ ေျခဖ၀ါးႀကီးႀကီး၊ ငွက္ၾကည့္သုေတသီ မိလိပ္ျပာလုပ္ပါ့မယ္လို႔ ရွင့္ကို ကၽြန္မ ဘယ္တုန္းက ေျပာဖူးလို႔လဲရွင့္”
ဒီလိုေျပာေနတာကိုက သူမဉာဏ္ရည္ထက္ျမက္ေၾကာင္း သိသာေစတာပဲမဟုတ္လား။
“ကၽြန္မကို သူမလို႔ ေခၚေနတာကို ရွင္ရပ္ေတာ့ေနာ္။ ၿပီးေတာ့ ရွင့္ကို ကၽြန္မ ဒီလိုျဖစ္ဖို႔အတြက္ ေတာင္းဆိုခဲ့တာမဟုတ္ဘူး။ ရွင္ ကၽြန္မအတြက္ ပံုစံခ်ထားတာေတြထက္စာရင္ ဘာမွ မျဖစ္တာကမွ အပံုႀကီးေကာင္းေသးတယ္”
သူမ အခ်စ္ကို ေတြ႕ရွိပါလိမ့္မယ္။
“ရုတ္တရက္ႀကီး ဒီလို ေတာႀကီးမ်က္မည္းထဲမွာလား။ ရွင္ သိပ္ေတာ္တဲ့ စာေရးဆရာပဲ”
ဒီေတာအုပ္ထဲမွာ လူတစ္ေယာက္နဲ႔ သူမ ေတြ႕ဆံုပါလိမ့္မယ္။
“ဘာလဲ။ ရွင့္လို လူစားမ်ဳိးနဲ႔လား”

ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ဒီဇာတ္လမ္းကို ဒီအတိုင္းေတာ့ ရပ္မပစ္လိုက္ႏိုင္ပါ။ သူမကို ကၽြန္ေတာ္ ဖန္တီးခဲ့တာျဖစ္လို႔ သူမနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ တစ္စံုတစ္ခု လုပ္ရမွာပါပဲ။
“ေကာင္းၿပီေလ။ ဒါဆိုလည္း ဇာတ္ကြက္ကို ေျပာင္းေပါ့။ မန္ဟက္တန္ၿမိဳ႕ဆိုရင္ ဘယ့္ႏွယ့္လဲရွင္”
ဆူညံၿပီး အနံအသက္မေကာင္းေသာ မန္ဟက္တန္ၿမိဳ႕။ အခုလိုေနရာမွာေတာ့ သူမ ေတြ႕ရမယ့္လူတစ္ေယာက္နဲ႔ ငွက္ကေလးေတြလည္း ရွိေနပါတယ္။

[၃]

“ကၽြန္မ ရွင့္ကို စိတ္မဆိုးဘူးလို႔ပဲ သေဘာထားပါ။ ရွင္ ကၽြန္မကို ႏ်ဴးေယာ့ၿမိဳ႕က ဆြဲေဆာင္မႈရွိတဲ့ ကဗ်ာဆရာမေလး လုပ္ေပးမလား”
ကၽြန္ေတာ္က သူ႔ကို ဆြဲေဆာင္မႈရွိတဲ့ ကဗ်ာဆရာမေလးတစ္ေယာက္ မျဖစ္ေစခ်င္ပါ။ ငွက္ၾကည့္သုေတတီသာ ျဖစ္ေစခ်င္ပါတယ္။
“ရွင့္စာအုပ္ကိုေရာ ရွင့္ကိုေရာ ကၽြန္မ ျငင္းမွာ ရွင္မေၾကာက္ဘူးလား”
စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ဇာတ္ကြက္က ေ၀းလံေခါင္ဖ်ားတဲ့ ငွက္ၾကည့္ေလ့လာေရး ေတာေတာင္ႀကီးထဲမွာ။ သူမက ငွက္ၾကည့္သုေတသီတစ္ဦး၊ သူမတာ၀န္က ငွက္ေတြကို ေရတြက္ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာအုပ္ထဲမွာ အမွတ္မထင္ေတြ႕ဆံုတဲ့ လူတစ္ဦးနဲ႔ သူမ ခ်စ္ကၽြမ္း၀င္သြားမွာ။ ေျခေထာက္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္က ေျပာင္းေပးရမွာလား။

သူမကို ဘဲေလးအကမယ္တစ္ဦးလို ႏူးညံ့သြယ္ေျပာင္းတဲ့ ေျခေထာက္ေလးေတြ ေပးရမွာလား။ မွန္တံခါးကေန သူမ ငွက္ကေလးေတြကို ေရတြက္ေနစဥ္မွာ သူမရဲ႕ သြယ္ေျပာင္းတဲ့ ေျခက်င္း၀တ္ေတြက ဘဲေလးရွဴးဖိနပ္ထဲကို ရြရြကေလး စြပ္ထားတယ္လို႔ ဖြဲ႕ႏြဲ႕ရမွာလား။
“ဒါဆို ကၽြန္မကလည္း ကၽြန္မရဲ႕ အဲဒီ ရွင္ေျပာသလို စစ္ဖ်င္ၾကမ္းအက်ႌရဲ႕ အေပၚဆံုးၾကယ္သီး သံုးလံုးကို ျဖဳတ္ထားလိုက္ႏိုင္တာပဲ။ ဒီလိုေပါ့.. ရွင္ၾကည့္လိုက္ေလ..”
သူမအ၀တ္အစားေတြကို ခၽြတ္ခ်င္ရင္ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္သေဘာရွိ ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။
“ရွင္ အရူးပဲ”
ဒါေပမဲ့ အဲဒါက ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ကူးမဟုတ္ဘူးေလ။ သူမက ပညာတတ္တစ္ေယာက္။ ဒီဇာတ္လမ္းက အေပ်ာ္ဖတ္မဟုတ္ပါဘူး၊ သိမ္ေမြ႕တဲ့ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ပါ။
“ေကာင္းၿပီ။ ကၽြန္မကိုၾကည့္ပါဦး ကိုသိမ္ေမြ႕ရယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ မီးခိုးေဖ်ာ့ေရာင္၊ ပိုးေကာင္ရန္ကကာကြယ္တဲ့ ေဘာင္းဘီက ၾကယ္သီးေတြကို ကၽြန္မ ေလွ်ာ့ထားလိုက္မယ္၊ ဒီေန႔က အရမ္းအိုက္တယ္ရွင့္။ ကၽြန္မ တင္ပါးကို အဲဒီ လက္စမသတ္ေသးတဲ့ ထင္းရွဴးသားစားပြဲေပၚမွာ ေမွးတင္ထားလိုက္မယ္။ အနီးကပ္ လာၾကည့္ၾကည့္စမ္းပါ။ ရွင္ ကၽြန္မကို အရမ္းလက္ရာေျမာက္တဲ့ တက္တူးတစ္ခု ထိုးေပးမွာလား။ အထက္နားေလးမွာေလ..၊ ကၽြန္မရဲ႕ အေမႊးရိတ္ထားတဲ့၊ ယူကလစ္ဆီနံ႔ စြဲေနတဲ့…….”

ထုိသို႔ေသာ အရာမ်ဳိး ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္တုန္းကမွ မျပဳလုပ္ခဲ့ဖူးဘူး။
“ဒါဆိုရင္ ကၽြန္မကလည္း ဒီလိုဇာတ္လမ္းမ်ဳိးကို မလိုခ်င္ဘူးဆိုရင္ေရာ..”
သူမတြင္ ေရြးစရာ မရွိပါ။
“ရွင္က အဲ့ဒီလို ထင္တယ္ေပါ့”
သူမအေနျဖင့္ ထိုင္ရာမွထသြားရံုျဖင့္ လြတ္ေျမာက္သြားမွာ မဟုတ္ပါ။
“ရွင္ ကၽြန္မကို ၾကည့္ေန။ အဲဒီ မွန္တံခါးကေန။ ၿပီးေတာ့ သူမလို႔ေခၚေနတာကို အခုခ်က္ခ်င္းရပ္”
ဒါကေတာ့ သဒၵါဆိုင္ရာရွဴေထာင့္ ကိစၥပါပဲ။ ဣတၳိလိင္တတိယနာမ္စားတစ္မ်ဳိးတည္းကို သံုးစြဲၿပီး စာေပဆိုင္ရာ ႏိုဘယ္လ္ဆုရရွိခဲ့တဲ့ စာေရးဆရာတခ်ဳိ႕ေတာင္ ရွိခဲ့ပါတယ္။

[၄]

“ကၽြန္မကို ၾကည့္”
မၾကာခင္ မိုးရြာေတာ့မယ္။ တကယ့္ကို သည္းသည္းထန္ထန္။ လွ်ပ္စီးမိုးႀကိဳးေတြ၊ ၿပီးေတာ့ ၀က္၀ံေတြ။
“ရွင့္ အေပါစား ၀ါက်အပိုင္းအစေတြကို ကၽြန္မ ေၾကာက္မယ္မ်ား ထင္ေနလား”
၀ံပုေလြေတြ၊ ေတာေၾကာင္ေတြ၊ ေျမြပါေတြ။ ကၽြန္ေတာ္ တမင္ေျခာက္လွန္႔ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အရမ္းအႏၱရာယ္မ်ားၿပီး စိုးရိမ္စရာ ေကာင္းတဲ့..။
“ရွင္ ကၽြန္မကို ဘာလုပ္လုပ္ ကၽြန္မ ဂရုမစိုက္ဘူး”
အို တကယ္ပဲလား။ သူမ ဂရုမစိုက္ဘူးတဲ့လား။ ေကာင္းၿပီေလ ဒါဆိုလည္း ျဖစ္သားပဲ။ ဘယ္ေလာက္ေ၀းေ၀းထိ သူမ ေရာက္မလဲ ၾကည့္ၾကရေအာင္။ မွန္တံခါးရဲ႕ ဘယ္ဘက္ျခမ္းကို ဖြင့္လိုက္မယ္၊ ၿပီးရင္ သူမ ေနာက္မွာ ဂ်ိမ္းခနဲ ျပန္ပိတ္သြားမယ္၊ ကဲ.. ေျခဗလာ (ကၽြန္ေတာ္ႏွစ္သက္တဲ့ ေျခေထာက္ေတြေပါ့) နဲ႔ အဲဒီ ဖုန္းဆိုးေျမေတာရိုင္းထဲကို ေလွ်ာက္သြားမယ္၊ ေကာင္းကင္က ပိန္းပိတ္ေအာင္ေမွာင္လို႔၊ ေလျပင္းေတြက မၾကာခင္မုန္တိုင္းတစ္ခု ေရာက္လာေတာ့မယ့္အေၾကာင္း နိမိတ္ျပလို႔၊ သူမကေတာ့ ဆားေသာင္ျပင္ရွိရာဆီသြားတဲ့ ရွည္လ်ားတဲ့ ဆင္ေျခေလ်ာအတိုင္း ေလွ်ာက္လို႔။ ပုစဥ္းရင္ကြဲတစ္ေကာင္က သူမကို ျဖတ္ၿပီး ပ်ံသန္းသြားတယ္၊ သူ႔ အေတာင္ပံေသးေသးေလးေတြကို လႈပ္ခါရင္း၊ ေသဆံုးရပ္တန္႔ေနတဲ့ ေလထုထဲ ေလွ်ာတိုက္ခ်ရင္း၊ ပိုမိုကြာေ၀းလာတာနဲ႔အမွ် သူမဟာ တျဖည္းျဖည္း ေသးေသးလာတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ျမက္ရိုင္းေတြေပါက္ေနတဲ့ ႏြံေတာအေပၚက ဖုန္းဆိုးေျမေနာက္ကို သူမ ထာ၀ရ နစ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့တယ္။

အို ပုရစ္ေတြက ေၾကကြဲဖြယ္ ျမည္တမ္းေနၾကပါလား။ ေရခဲေသတၱာရဲ႕ တဂ်ီးဂ်ီးျမည္ေနတဲ့ ယႏၱယားသံဟာ ႀတိဂံပံုအမိုး ေက်းလက္အခန္းအိုေလးကို မခံမရပ္ႏိုင္ဖြယ္ တိတ္ဆိတ္သြားေစသလိုပဲ။ အနီးတစ္ေနရာ သမိုင္း၀င္မီးျပတိုက္ဆီက ႏွစ္ေပါင္းရာေက်ာ္ၾကာ ဧကစာက်င့္ခဲ့တာကို ေနာင္တဗ်ာေပြညည္းညဴေနသံ ၾကားလိုက္ရပါတယ္။ 

သူမကေတာ့ မန္ဟက္တန္ကိုသြားတဲ့ လမ္းေပၚမွာ။

ေတဇာ (လေရာင္လမ္း)
She by Charles Kaufmann ကို ဆီေလ်ာ္သလို။
Image Credit: www.rehabcenterla.com

Comments

Popular posts from this blog

Reynold Aquino, Leading Water Treatment Expert, Announces Unprecedented Black Friday Deals on Premium Water Filters

Los Angeles, California – November 25, 2024  – Reynold Aquino, a renowned authority in water treatment and a prolific writer on water purification technologies, today announced an exclusive Black Friday sale on a range of high-performance water filters. This limited-time offer provides consumers with an exceptional opportunity to access top-tier water filtration systems at significantly reduced prices, ensuring healthier and cleaner water for households across the nation. Aquino, whose expertise is widely recognized through his insightful articles and in-depth analyses of water treatment devices, emphasizes the importance of quality water filtration for overall well-being. "With growing concerns about water contaminants, investing in a reliable water filter is no longer a luxury but a necessity," says Aquino. "Our Black Friday sale is designed to make premium water filtration accessible to everyone, ensuring families can enjoy the peace of mind that comes with knowing ...

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ...

အားနာရင္ ခါးပါတယ္

“အားနာရင္ ခါးပါတယ္” ဆိုတဲ့ ျမန္မာစကားပံုေလးတစ္ခု ရွိပါေရာလား။ ျမန္မာပံုျပင္ေတြရဲ႕ထံုးစံအတိုင္း သူနဲ႔ဆက္စပ္ေနတဲ့ ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္လည္း ရွိေလရဲ႕။ ပံုျပင္ေလးရဲ႕နာမည္က “အားနာရင္ ခါးပါ” တဲ့။ ဟိုေရွးေရွးတုန္းက သိပ္ခ်စ္ၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ရွိၾကတယ္တဲ့။ သူတို႔အိမ္ေထာင္က်ေတာ့ ေမြးလာတဲ့ သားသမီးခ်င္း လက္ထပ္ၾကမယ္လို႔ ကတိထားၾကတယ္ဆိုပဲ။ ခက္ခ်င္ေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္လံုး ေမြးၾကတာ မိန္းကေလးေတြခ်ည္းျဖစ္ေနေရာ။ ဒီကေလးမေတြ အရြယ္ေရာက္ေတာ့ ကတိအတိုင္း လက္ထပ္ေပးခ်င္ေပမဲ့ ဘယ္လိုမွမျဖစ္ႏိုင္တာမို႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္လံုး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနၾကတယ္တဲ့။ ဒီမွာတင္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ဟာ ခုလိုေတြးေနမိတယ္တဲ့…။ “အင္း.. ငါသာ ေယာက္်ားေလးျဖစ္ရင္၊ သိပ္ေကာင္းမွာ၊ ဒါဆိုရင္ အေဖလည္း စိတ္မညစ္ရေတာ့ဘူး” ဒီလို ကေလးမေလးရဲ႕ ညည္းသံကိုၾကားေတာ့ သူတို႔အိမ္နားက ေညာင္ပင္ေစာင့္ ႐ုကၡစိုးႀကီးဟာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္တဲ့။ ဒီ႐ုကၡစိုးႀကီးက သိပ္စိတ္ေကာင္းရွိတာ။ သိပ္လည္း အားနာတတ္တာဆိုပဲ။ ၾကံရာမရတဲ့ မိန္းကေလးလည္း ေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္ လာၿပီး ခုလိုေတာင္းပန္သတဲ့။ “႐ုကၡစိုးႀကီးရယ္၊ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ သံုးလေလာက္ ေအာက္ပိုင္းခ်င္းလဲရေအာင္ပါ၊ ကၽြန္မ မဂၤလာေဆာင္ၿပီးရင္ ျ...