Skip to main content

ဇစ္ပိုမီးျခစ္

ဂၽြန္က ေျပာလိုက္သည္။

“ငါ အိပ္မက္တစ္ခု မက္တယ္။ အဲဒီအေၾကာင္းကို မင္းကို ေျပာျပခ်င္တယ္။ ငါက ဘီယာဘားတစ္ခုထဲမွာ ေဘာ္ဒါေတြနဲ႔အတူ မတ္တပ္ရပ္ေနတယ္။ ေသာက္ရင္းစားရင္း စကားေျပာရင္းေပါ့။ ေသာၾကာေန႔ညဆိုေတာ့ ဘားကေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း လူျပည့္ေနတာေပါ့။ သီခ်င္းသံလည္း က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ဖြင့္ထားတယ္။ ဘီယာေသာက္ထားလို႔ ငါက ေကာင္းေနၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ေခါင္းစိုက္ေအာင္ ေကာင္းေနတာမ်ဳိးေတာ ့မဟုတ္ဘူး။ ငါ့စိတ္ထဲမွာေတာ့ အေတာ္ကို အထာက်တဲ့ေနရာပဲလို႔ ခံစားေနရတယ္၊ ေကာင္မေလးေတြကလည္း လွတယ္။ တစ္ညလံုး ဒီအတိုင္းဆက္ကဲဖို႔ ငါ့အိတ္ထဲမွာ ပိုက္ဆံ အလံုအေလာက္ပါတယ္။ မင္းသိပါတယ္၊ ေရႊျဖစ္ေနတယ္ေပါ့ကြာ”
သူက ျပတင္းေပါက္ကို ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေျဖေလွ်ာ့လိုက္သည္။ ၿပီးေနာက္မွ အသက္ကိုျပင္းျပင္း ရွဴရင္း ဆက္ေျပာသည္။


“ငါ့ ဘီယာ၀ယ္ရမယ့္ အလွည့္ေရာက္ေတာ့ ငါလည္း ေကာင္တာကို သြားတယ္။ အဲဒီမွာ လူေတြအုပ္လိုက္ႀကီးရွိေနေပမယ့္ ငါ့အတြက္ ခ်က္ခ်င္းရတယ္။ ေဘာ္ဒါေတြကို သူတို႔ေသာက္ဖို႔အတြက္ ေပးၿပီးလို႔ ငါ့အတြက္ဘီယာ ယူမယ္ဆိုၿပီး ျပန္လွည့္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာပဲ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ ၀င္တိုက္မိေရာ။ ငါေျပာတာက သူက ငါ့ကို ၀င္တိုက္တာပါ။ ၿပီးေတာ့ ျပံဳးမိၾကတယ္ေပါ့ကြာ။ တကယ့္ကို အၾကည့္ခ်င္းဆံုမိတာေပါ့။ ငါကေတာ့ စိတ္ထဲက ေတြးလိုက္မိတယ္၊ ေရႊျဖစ္မယ့္ ညပဲလို႔။ အဲဒီအခ်ိန္မွာသာ ငါႏိုးသြားရင္ကြာ၊ ငါ မႈိရတဲ့မ်က္ႏွာမ်ဳိးနဲ႔ ႏိုးလာမွာ။ မင္းသိပါတယ္၊ အိပ္မက္ဆိုတာေတြကို။ အိပ္မက္ေကာင္းမက္ၿပီဆို မင္းရဲ႕ အသိစိတ္တစ္၀က္က ဒါေတြအကုန္လံုး အတုေတြပဲဆိုတာ သိေနတယ္ေပမယ့္ လန္႔ႏိုးမသြားဘူးဆိုတာကေတာ့ ကံေကာင္းလို႔ေပါ့။ ေတြ႕သမွ် အားလံုး အလုပ္ကိုျဖစ္ေနတယ္ပဲ ဆိုပါစို႔”

“အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ခ်ာတိတ္တစ္ေကာင္ ဘားထဲကို ၀င္လာတယ္။ ပထမ ငါ သူ႔ကို မျမင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ငါ့အိပ္မက္ကေတာ့ သူ႔ကို ျမင္တယ္ထင္တယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ေနာက္က်မွ ငါ ျပန္သတိထားမိတာလားေတာ့ မသိဘူး။ ခ်ာတိတ္က ဂ်ပိန္ေလးပါ ရႈိးတိုးရွန္႔တန္႔နဲ႔၊ ဒါေပမဲ့ တကယ့္ကို ေဒါသူပုန္ထေနတဲ့ ရုပ္မ်ဳိး၊ ၿပီးေတာ့ သူ႔လက္ထဲမွာ ဓာတ္ဆီပံုးတစ္ခု ကိုင္လာတယ္။ သူ လူအုပ္ၾကားထဲက တိုးထြက္လာခ်ိန္မွာ ဆီပံုးက ဆီေတြက တပြက္ပြက္နဲ႔ ေအာက္ကို က်ေနတယ္”
“ငါ့ေရွ႕ေရာက္လာတဲ့ သူ႔ကို ၾကည့္လိုက္ခ်ိန္မွာပဲ ခ်ာတိတ္က သူ႔လက္ထဲက ဆီပံုးနဲ႔ ငါ့မ်က္ခြက္တည့္တည့္ကို ပစ္လိုက္ေတာ့တာပဲ။ အဲဒါၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ လူေတြအားလံုး ေနာက္ဆုတ္သြားၾကလို႔၊ ငါ့ကို မခ်ဳိမခ်ဥ္နဲ႔ ၾကည့္ေနတဲ့ ခ်ာတိတ္ကလြဲလို႔ ငါတစ္ေယာက္တည္း အဲဒီေနရာမွာ ထီးထီးႀကီး ရပ္ေနမိတာ ေတြ႕လိုက္ရတယ္၊ တစ္ကိုယ္လံုး ဓာတ္ဆီေတြ ရႊဲနစ္လို႔။ ဓာတ္ဆီေတြ မ်က္စိထဲ၀င္သြားလို႔ စူးခနဲျဖစ္ေနတယ္၊ ငါ့ဘီယာထဲမွာလည္း အဆီေတြေ၀့ေနတယ္”
ဂၽြန္က ကၽြန္ေတာ့္ကိုၾကည့္ၿပီး မခ်ိျပံဳး ျပံဳးလိုက္သည္။

“ငါ အဲဒီမွာ ေရာက္ေနတယ္ကြာ။ မီးေလာင္ႏိုင္တဲ့ အရည္ေတြ အိုင္ထြန္းေနတဲ့အထဲ တစ္ေယာက္တည္းရပ္ေနရတယ္။ အဲဒီအရည္ေတြက ငါ့အ၀တ္အစားေတြကို ေဖာက္ၿပီး အထဲစိမ့္၀င္ေနတယ္။ ယားက်ိက်ိနဲ႔ ေနရထိုင္ရအေတာ္ခက္တဲ့ အျဖစ္မ်ဳိး။ ဘာဆက္ျဖစ္ေတာ့မယ္ဆိုတာ ငါသိေနတယ္၊ ၿပီးေတာ့ ငါ့ကိုယ္ငါ ေမးခြန္းထုတ္ေနမိတယ္၊ ဘာေၾကာင့္ ငါမွ ဒါမ်ဳိးလာျဖစ္ရတာလဲ။ ဒါမ်ဳိး ၾကံဳရေလာက္ေအာင္ ငါဘာမ်ားလုပ္ခဲ့မိလို႔လဲေပါ့။ မင္းစဥ္းစားၾကည့္၊ ေသာၾကာေန႔ည အရက္ဘားတစ္ခုမွာ အရွင္လတ္လတ္မီးရႈိ႕ခံရဖို႔ဆိုတာ ငါ့အနာဂတ္အစီအစဥ္ေတြထဲ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ မပါခဲ့ဘူးေလ”

[၂]

"ခ်ာတိတ္က သူ႔အိတ္ကပ္ကို စမ္းလိုက္ၿပီး ဇစ္ပိုမီးျခစ္တစ္လံုး ထုတ္လိုက္တယ္။ ငါ့ဆီကို ျမင္သာေအာင္ ေထာင္ျပၿပီး ျပံဳးတယ္။ သူသြားေလးေတြက ျဖဴးေဖြးၿပီးညီညာေနတာ ငါ သတိထားလိုက္မိတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ဖာသာ တတြတ္တြတ္ ေျပာေနမိတယ္၊ “ဒါမ်ဳိးျဖစ္လာမယ္လို႔ ငါ့မွာ စဥ္းစားဖို႔ အခ်ိန္မွ မရွိခဲ့တာ၊ ဒီကိစၥမ်ဳိးအတြက္ ငါ ဘာမွျပင္ဆင္ထားတာမရွိဘူး။ ငါအဆင္သင့္ မျဖစ္ေသးဘူးေလ

“ငါ့ဘ၀တစ္ခုလံုး ဖ်ပ္ခနဲေလာင္ကၽြမ္းသြားဖို႔ ငါ့မွာ ေစာင့္ေနရတယ္။ ငါ့မ်က္စိေရွ႕တင္ပဲ ခ်ာတိတ္က ဇစ္ပိုမီးျခစ္ကို ေထာက္ခနဲ ဖြင့္လိုက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ မီးျခစ္က မီးမေတာက္ဘူး။ ခ်ာတိတ္က ေနာက္တစ္ခါ ထပ္ျခစ္ျပန္တယ္။ မေတာက္ျပန္ဘူး။ သူက ငါ့ကို ေျပာတာ ေတာင္းပန္ေနသလား မွတ္ရတယ္။ “ခဏေလးေစာင့္ေနာ္။ ခဏေနရင္ အဆင္ေျပသြားမွာပါ” တဲ့။ ၿပီးတာနဲ႔ တကယ့္ကို အားသြန္ခြန္စိုက္ သူ႔ဇစ္ပိုကို ျခစ္ေနေတာ့တယ္”
“အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ငါ အလ်င္အျမန္ ႏိုးလာတယ္။ ည၀တ္အက်ႌက စိုရႊဲေနၿပီ။ တစ္သက္မွ တစ္ခါမွ ဒီေလာက္ ေၾကာက္ဒူးမတုန္ဖူးဘူး”

ဂၽြန္က သူ႔ပုခံုးကို တြန္႔လိုက္ၿပီး ေလထြက္ေပါက္ကို လက္ျဖင့္ ေဆာ့ကစားေနသည္။
“အဲဒီအိပ္မက္ကိုမက္တာ ေလးခါရွိၿပီ”
သူက ျပတင္းေပါက္ကို ေျဖေလွ်ာ့လိုက္ျပန္သည္။ ထို႔ေနာက္ လတ္ဆတ္စိုထိုင္းေသာေလထုအတြင္းသို႔ တံေတြးကို ပစ္ခနဲေထြးလိုက္သည္။

“ပထမႏွစ္ခါကေတာ့ ငါ့အာရံုေၾကာစနစ္ကို ေရွာ့ခ္ရိုက္လိုက္သလိုပဲ၊ ေတာ္ေတာ္ေလး ဂေယာက္ဂယက္ျဖစ္သြားတာ။ အဲဒါၿပီးေတာ့ ရက္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အိပ္မရေတာ့ဘူး။ တတိယအခါက်ေတာ့ မျဖစ္ခင္ သံုးေလးရက္အလိုမွာကတည္းက အိပ္မရေတာ့ဘူး။ အဲဒီအိပ္မက္ကို ရင္ဆိုင္ဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၿပီလို႔ ငါ ခံစားရတယ္။ သိပ္ကို အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၿပီ။ အဲဒီအႀကိမ္ေတာ့ အိပ္မက္ကို ငါ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ပဲ အျပတ္ျဖတ္ၿပီး လန္႔ႏိုးလာႏိုင္ခဲ့တယ္၊ ခ်ာတိတ္ချမာ သူ႔အိတ္ကပ္ဆီကို လက္လွမ္းဖို႔ေတာင္ အခ်ိန္မရလိုက္ဘူး”

“ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ ျပန္မက္တဲ့အခ်ိန္ကေတာ့ ငါ အဲဒီအိပ္မက္ကို ေမ့လုလုေတာင္ ျဖစ္ေနၿပီ။ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ မက္ခဲ့တဲ့အခ်ိန္က သိပ္ၾကာခဲ့ၿပီေလ။ မင္းသိတဲ့အတိုင္းပဲ၊ ငါက ေဘာ္ဒါတခ်ဳိ႕နဲ႔ အရက္ဘားထဲမွာ မတ္တပ္ရပ္ေနတယ္။ ေရႊျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီေကာင္မေလးက ငါ့ကို ၀င္တုိက္မိတယ္ေပါ့။ သူ႔အေပၚအက်ႌက ပါးပါးေလးရယ္၊ ၿပီးေတာ့ ဘရာလည္း မပါဘူး။ ငါ့လက္ေမာင္းကို သူ႔ရင္သားေလးနဲ႔ ပြတ္တိုက္သြားတာ ခံစားလိုက္ရတယ္။ အခန္းက ေႏြးေထြးေနေပမယ့္ သူ႔ႏို႔သီးဖ်ားေလးေတြက မာေနတယ္။ သာယာတယ္ေပါ့ကြာ။ မင္းလည္းသိပါတယ္၊ သူ႔ကိုေတာ့ျဖင့္ ငါမႀကိဳက္ဘူးလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အသိေပးရမယ့္ မိန္းကေလးမ်ဳိး ငါ မေတြ႕ဖူးပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီတစ္ေယာက္နဲ႔ကေတာ့ ရုတ္ခ်ည္းဆိုသလို နက္ရႈိင္းမႈတစ္ခု ရွိသြားတယ္လို႔ ေျပာရမယ္။ ေကာင္းေသာညေလးျဖစ္ေတာ့မယ္လို႔ ငါေျပာရဲတယ္”

“ဒါေပမဲ့ ဟိုခ်ာတိတ္ကေတာ့ မပ်က္မကြက္ ေရာက္လာတာပါပဲ။ သူက ငါ့ကို ေနာက္ေက်ာကေန လွမ္းဆြဲလို႔ လွည့္ၾကည့္လိုက္ခ်ိန္မွာပဲ ငါလည္း ေခါင္းကေန ေျခဖ်ားအထိ ဓာတ္ဆီေတြ ရႊဲေနၿပီ။ ေကာင္မေလးကိုေတာ့ အစအနေတာင္ ရွာမေတြ႕ေတာ့ဘူး”

[၃]

“သူလည္း ဒီဇာတ္ကြက္ကို သိေနတာ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာ။ သူလည္း ဒီဇာတ္ကြက္မွာ အလိုတူအလိုပါ ျဖစ္မွာ” ဟု ကၽြန္ေတာ္ေျပာလိုက္သည္ကို ဂရုမစိုက္ဘဲ ဂၽြန္က ဆက္ေျပာသည္။
“ငါ့ ဂ်င္းေဘာင္းဘီနဲ႔ တီရွပ္ေတြက ဓာတ္ဆီေတြကို စုပ္ယူေနတာ ငါ ခံစားေနရတယ္။ ဆီေတြက ငါ့အတြင္းခံေဘာင္းဘီအထိ ေရာက္ၿပီး ေ၀ွးေစ့ေနာက္နားက ငါ့တင္ပါးႏွစ္ခုၾကားထဲကို အေၾကာင္းလိုက္ စီးလာတယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ့ ဇစ္ပိုမီးျခစ္က မီးေတာက္သြားတယ္။ ဒီတစ္ခါ အဲဒီငနဲေလးက မီးျခစ္ကို ျပင္ၿပီးမွ လာခဲ့တာကိုး။ ၿပီးေတာ့ သူ႔လက္ေတြက ငါ့ဆီကို ေရြ႕လာတယ္၊ အျပာေရာင္မီးေတာက္ေလး ထြက္ေနတဲ့ သူ႔လက္နက္ေလးကို ကိုင္ရင္းေပါ့”
“ငါ ႏိုးလာတာနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ေ၀ါခနဲ အသံတစ္ခု ၾကားလိုက္ရတယ္။ ငါ့ ရင္ဘတ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ဗိုက္ကထြက္လာတဲ့ အသံျဖစ္မွာ။ ကုတင္ေအာက္ ၾကမ္းျပင္ေပၚကို ငါ အန္ခ်ထားမိတာကိုး”

“ပထမႏွစ္ႀကိမ္တုန္းက ငါ့အေနနဲ႔ လံုး၀ျပင္ဆင္မႈမရွိခဲ့လို႔ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ရတာ။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီလို ေထာင္ေခ်ာက္ထဲေရာက္ရတဲ့ ခံစားခ်က္မ်ဳိးကို ငါမုန္းတယ္ေလ။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္က်ေတာ့ ငါတကယ္ ေၾကာက္ေနတာ ဘာလဲဆိုတာ ငါသိလာတယ္။ အဲဒါကေတာ့ အေႏွးနဲ႔အျမန္၊ ဒါေပမဲ့ သိပ္မၾကာေတာ့တဲ့ အခ်ိန္မွာေပါ့၊ အဲဒီ ဇစ္ပိုမီးျခစ္ဟာ အလုပ္လုပ္လာမယ္၊ ၿပီးေတာ့ ငါ့ကို မေသမခ်င္း မီးေလာင္တိုက္သြင္းလိမ့္မယ္ဆိုတာကို ငါသိေနလို႔ပဲ”
သူက စကားေျပာ ရပ္လိုက္ၿပီး ေခတၱမွ် အေတြးနက္ေနသည္။

“..ဆိုေတာ့ ဘာဆက္ျဖစ္မွာလဲ” ဟု ကၽြန္ေတာ္က ေမးလိုက္သည္။
“ဒီေတာ့လား၊ ငါ ေနာက္တစ္ခါဆို အိပ္ယာက လန္႔ႏိုးဖို႔ ႀကိဳးစားေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အျမဲတမ္း ငါဒီလို လက္ဦးေအာင္ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ျပန္လန္႔ႏိုးေနႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး” ဟု သူက မ်က္ႏွာကို ကၽြန္ေတာ့္ဆီလွည့္ၿပီး ေျပာသည္။

သူ႔အတြက္ ျပင္းထန္ေသာ ခံစားခ်က္တစ္ခု ကၽြန္ေတာ့္ရင္တြင္ ျဖစ္ေပၚလာသည္။ သို႔ေသာ္ သူ၏ သစ္အယ္သီးေရာင္ မ်က္၀န္းမ်ားကို မွိတ္ခ်ၿပီးေနာက္ ေၾကာက္ရြံ႕မႈတစ္စြန္းတစ္စကို ကြယ္၀ွက္လိုက္သည့္ ပ်င္းရိေသာေျမြနဂါးတစ္ေကာင္၏ အျပံဳးတစ္မ်ဳိး သူ႔မ်က္ႏွာေပၚ ျဖတ္သန္းသြားစဥ္တြင္ပင္ ကၽြန္ေတာ့္ခံစားခ်က္မွာ အေငြ႕ပ်ံေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့သည္။

“အဲဒီလိုလုပ္ဖို႔ပဲ ရွိေတာ့တယ္” ဟု သူက ကၽြန္ေတာ့္ကိုေျပာသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကားအတြင္းမွ ထြက္လိုက္ၾကပါသည္။

ေတဇာ (လေရာင္လမ္း)
Zippo by James Ross ကို ဆီေလ်ာ္သလို။
Image Credit: www.freebestpictures.blogspot.com

Comments

  1. အစြဲအလမ္း ရဲ႕ ေျခာက္ျခားဖြယ္ ေျခာက္လွန္႔မႈ ... ဥပါဒါန္ ေၾကာင့္ ျဖစ္သြားတတ္တဲ႔ ဥပါဒ္မ်ား ....

    ကိုေတဇာ ရဲ႕ ဘာသာျပန္ လက္ရာ ကလည္း ဖတ္ရတာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ရွိပါတယ္ ခင္ဗ်ာ ....

    Congratulations ပါ ....

    ခင္မင္ေသာ အားျဖင့္ ....

    သိ ဂၤ ါ ရ

    ReplyDelete
  2. အခုလို လာဖတ္ေပးတာ ေက်းဇူးပါဗ်ာ။

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”