Skip to main content

အက်ဳိးေပး (ျမင့္သန္း)

" ဒီလူနဲ႕တူေသာ အက်ိဳးမ်ိဳး
မင္းတစ္ေယာက္ ကင္းလြတ္ ေ၀းပါေစ. . .”
(ကိုေန၀င္း။ “ေမာင့္ လျပည့္၀န္း”)       

သူတို႔လင္မယား ညားတာ ရွင္းရွင္းေလးပဲ။ အေဖအေမက ယူေစခ်င္တယ္။ သူတို႔ခ်င္းလည္း သေဘာက်တယ္။ စိိန္,စိန္ခ်င္း ထပ္တယ္လို႔တခ်ိဳ႕က ေျပာသလိုပဲ။ အစကေတာ့ ေကာင္မေလးကို သူကႀကိဳက္လွတာ မဟုတ္ဘူး။ အေမက အၾကပ္ကိုင္တယ္။ အေဖကေတာ့ မသိမသာ စကားထည့္တယ္။ မင္းမာမီနဲ႔ဒယ္ဒီ ယူုတုန္းက ခ်စ္ၾကလို႔မွ မဟုတ္ဘဲ။ လူၾကီးေတြ စကားနားေထာင္ ၿပီးယူၾကတာ။ လူႀကီးစကား နားေထာင္ရင္ေတာ့ မွားခဲတာေပါ့ေလလို႔ ေျပာတယ္။ အေမကေတာ့ ဆရာ၀န္မႀကီးဆိုေတာ့ သူ႔ကိုလူနာလိုပဲ သဘာထားတယ္။ မင္း သူနဲ႔ယူမွ မင္းလုပ္ခ်င္တာေတြ လုပ္လို႔ျဖစ္မယ္။ သူက ဆရာ၀န္ျဖစ္မွာ။ မင္းက ေက်ာင္းဆရာပဲ ျဖစ္မွာ။ ေျခာက္ျပားတစ္ပဲ ပဲရမွာ။ လူမွာ စား၀တ္ေနေရးတင္မကဘူး၊ ဂုဏ္ကလည္း အေရးႀကီးတယ္။ အေရးမၾကီးဘူး မထင္နဲ႔.. စသျဖင့္ စသျဖင့္ေတြ အမ်ားႀကီးနဲ႔ ေျပာတယ္။ သူကလည္း သူပဲ။ ကဗ်ာဆရာ ျဖစ္ခ်င္တာတဲ့။ ခက္ေနတာက ကဗ်ာဆရာ ဆိုတာ ေက်ာင္းသြားတက္။ ေအာင္လက္မွတ္ရလာလို႔ ကဗ်ာဆရာမျဖစ္ဘူး။ ကဗ်ာဆရာကို ေန႔တုိင္းေခၚ ထမင္းေကၽြးေနလို႔လည္း ကုိယ္က ကဗ်ာဆရာ မျဖစ္ဘူး။ ကဗ်ာဆိုတာ အျပင္ကလာတယ္ ဆုိေပတဲ့ ကဗ်ာဆရာျဖစ္ျခင္းဆိုတာ လူရဲ႕အတြင္းကပဲ။ ဆယ္တန္းေအာင္ေတာ့ သူ႔အေမက သူ႔ကို ဆရာ၀န္လုိင္းလုိက္ခို္င္းတယ္။ အေဖကေတာ့ အင္ဂ်င္နီယာလုပ္ရင္ ေကာင္းမယ္လို႔ အၾကံေပးတယ္။ သူကေတာ့ စိတ္ပညာတို႔၊ သမိုင္းတို႔ ဆိုတာေတြ သင္ခ်င္တယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဘီအီးဒီနဲ႔ ေစ်းတည့္သြားၾကတယ္။ သူက ပညာေရးတကၠသိုလ္မွာ။ သူနဲ႔ယူမယ္ဆိုတဲ့ ေကာင္မေလးက ေဆးေက်ာင္းမွာဆိုေတာ့ သိပ္မေ၀းၾကဘူးေပါ့။


ေကာင္မေလးဖက္ကလည္း ခ်မ္းသာတယ္။ မႏၱေလးမွာ၊ ပိုးထည္တိုက္ေတြ၊ ရတနာလုပ္ငန္းေတြ အမ်ားၾကီးပဲ။ ဆရာ၀န္ မလုပ္လည္း ထမင္းေတာ့ မငတ္ႏိုင္ဘူး။ ေကာင္မေလးက သူ႔သူငယ္ခ်င္း ကဗ်ာဆရာ၊ ပန္းခ်ီဆရာေတြ ဆိုတာကိုၾကည့္ျပီး အံ့ၾသေနတတ္တယ္။ သူ႔အေမေတာ့ ႀကိဳက္ကုိ မႀကိဳက္ဘူး။ ဆံပင္က ရွည္ရွည္ရယ္။ ေခၽြးစီးေတြထြက္လို႔။ ျဖတ္သြားရင္ ေခၽြးနံ႔ရတယ္။ ဒီၾကားထဲ လြယ္အိတ္က လြယ္ထားေသးတယ္။ စကားေျပာေတာ့လည္း ျငင္းခံုခ်င္ေသးတယ္။ မင္းက ဘာလို႔အဲဒါေတြကို သေဘာက်ေနရတာလဲလို႔ ပက္ပက္စက္စက္ကိုေျပာတာ။ ေကာင္မေလးကေတာ့ ကဗ်ာဆရာေတြ ဘာလို႔ ဘတ္စ္ကားစီးၾကတာလဲ။ သူကေတာ့ အခ်ိန္ကုန္ခံႀကီး အရွည္ႀကီး ရွင္းျပမေနေတာ့ဘူး။ ဒီေကာင္ေတြ ေမြးတည္းကခ်မ္းသာတဲ့ မိဘဆီမွာ ေမြးမလာလို႔ေပါ့လို႔ပဲ ေျဖလိုုက္တယ္။ ေကာင္မေလးအေဖအေမေတြက သူ႔ကို သေဘာက်တယ္။ အဓိကအခ်က္ကေတာ့ လူခ်မ္းသာ သားသမီးေတြ ေမဖဲယားသြားၿပီး ကေနၾကတုန္း ဒီေကာင္က ေတာင္သမာန္အင္းထိပ္မွာ အရုပ္ေရးေနတာကိုး။ အင္းထိပ္က အေၾကာ္တဲမွာ၊ ထန္းထဲမွာ၊ မယ္ဇယ္ပင္တန္းေအာက္မွာ ထန္းေရမူး တတ္မွန္းသိတာေတာင္ ခြင့္လႊတ္တတ္ၾကတယ္။ မီးၾကာလွည္႕တာကို ဓာတ္ပံုရုိက္တာျမင္ေတာ့ ေကာင္မေလးဘုိးေအ ဘီစီအက္(စ) ေဟာင္းႀကီးကဆို “အိုင္ေဆး၊ ယူအာသည္ ၀မ္း၀ီနိ(ဒ) ” လို႔ေတြ႕တိုင္းေျပာတယ္။
           
ေကာင္မေလးကလည္း အညာသူဆိုေပတဲ့ မုန္႔ပ်ားသလက္ ဆီႏွစ္ထားသလို ဖိုင့္ဖိုင့္ႀကီး မဟုတ္ဘူး။သြယ္သြယ္လ်လ်ရယ္။ ဒီေတာလည္းသူ႔အဖို႔ မႀကိဳက္စရာ သိပ္မရွိဘူး။ ေကာင္မေလးက တင္းနစ္ရုိက္ေတာ့ ေပါင္တံလွတယ္။ သူ႔အေဖကေတာ့ သူတို႔ မယူခင္ကတည္းက အိမ္ေဘးမွာ တင္းနစ္ကြင္းလုပ္ေပးတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူ႔အေဖက အားကစားဆို ဘာမွႀကိဳက္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီေတာ့လည္းသူက ဘာအားကစားနဲ႔မွ မနီးစပ္ဘူး။ ေဘာလံုးပြဲဆိုတာ ေျမက်ယ္က်ယ္ထဲမွာ လူတစ္စု ေဘာလံုးေနာက္ေျပးလုိက္ျပီး လုကန္ေနၾကတာလို႔ပဲ ျမင္တယ္။ သူ႔အေဖက ဉာဏ္ရည္ဉာဏ္ေသြး ရွိတာကိုသာ တန္ဖိုးထားတဲ့လူမ်ိဳး ဆိုေပတဲ့ သူ႔သားနဲ႔ ေကာင္မေလးျဖစ္ ေစခ်င္လြန္းလို႔သာ တင္းနစ္ကြင္းလုပ္ေပးတာ။ ဉာဏ္ရည္ဉာဏ္ေသြးဆုိေပတဲ့လည္း ကဗ်ာေရးတာ၊ ၀တၱဳေရးတာတို႔ မၾကိဳက္ဘူး။ အလကား အခ်ိန္ကုန္တဲ့ အလုပ္ေတြလို႔ ေျပာေလ့ရွိတယ္။ ေကာင္မေလးကေတာ့ အညာက ေရခံေျမခံေလးပါလာေတာ့၊ ကဗ်ာတုိ႔ ၀တၳဳတို႔ကို သိပ္ဆိုးဆိုးရြားရြားႀကီးလို႔ သေဘာမထားဘူး။ ေကာင္မေလးက ေအာင္ျမင္ခ်င္တယ္၊ ေတာ္တယ္လို႔ အေျပာခံခ်င္တယ္။ ဒီထက္ပိုသေဘာက်ဖို႔ ေကာင္းတာက သူ႔ကို က႑ေကာစ မလုပ္ဘူး။ ဟုတ္သားပဲ၊ ေကာင္းသားပဲေလာက္ပဲသူ႔ကို ေျပာတယ္။ သူကေတာ့ ေမာင္ႀကီးႏွမ က်ားကုိက္ရေစရဲ႕လို႔ မေျပာရင္ ေတာ္ၿပီလို႔ ထင္တယ္။ ေကာင္မေလးက တစ္ေန႔ သူဆရာ၀န္ျဖစ္လာခဲ့ရင္ ေအာင္ျမင္တဲ့ သမားေတာ္ႀကီးျဖစ္ရမယ္။ ပိုက္ဆံေတြ အမ်ားႀကီးရွိမယ္။ သူက ဘာလုပ္ဖို႕ ပိုက္ဆံေတြအမ်ားႀကီးရွာခ်င္ရတာလဲလို႔ေမးေတာ့၊ ေကာင္မေလးက အဲဒီက် ကိုကိုေအးေအးေဆးေဆး မပူမပင္နဲ႔ ကဗ်ာထုိင္ေရးရေအာင္လို႔ ပန္းခ်ီဆြဲရေအာင္လို႔ေပါ့လို႔ ျပန္ေျဖတယ္။ သူကေတာ့သူ႔ဘာသာပဲ အတြင္းထဲမွာ ႏွာေခါင္းရႈံ႕မိတယ္။ အဲဒီအခါက်မွ ကဗ်ာေရးရမယ္၊ ပန္းခ်ီဆဲြရမယ္ တဲ့လားလို႔ သူ႔ဘာသာေျပာမိတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ပဲ သူတို႔ညားျပီး ကေလးႏွစ္ေယာက္ ေမြးတယ္။ သားေလးနဲ႔သမီးေလး။ သူလည္း ဘီအီးဒီမွာပဲ ဆရာျပန္လုပ္တယ္။
           
ေကာင္မေလးကေတာ့ ဆရာ၀န္ျဖစ္လာေတာ့ ပိုၾကိဳးစားလာတယ္။ ကေလးေတြက နာနီနဲ႔။ ဟုိဖက္ဒီဖက္ အဖိုးအဖြားေတြနဲ႔။ ဘာမွ်ပူစရာမရွိဘူး။ သူကေတာ့ ဘာမွမျဖစ္မလာဘူး။ ေက်ာင္းသားဘ၀က ကဗ်ာမေရးျဖစ္ဘူး။ ေက်ာင္းဆရာျဖစ္ေတာ့လည္း ကဗ်ာမေရးျဖစ္ဘူး။ ပညာရွိႀကီးေတြ၊ ပညာရွင္ႀကီးေတြ၊ ကဗ်ာဆရာႀကီးေတြ ေရးတဲ့ ကဗ်ာဆိုတာဘာလဲတို႔။ ကဗ်ာရဲ႕ အစြမ္းအစတို႔ ဘာတို႔ညာတို႔ေတြ ပိုဖတ္လာျဖစ္တယ္။ ေမာင္ေသြးသစ္ရဲ႕ ရုံပိုင္ႀကီးလိုပဲ။ “ရုံပိုင္ႀကီးလည္း ရုံထဲ၀င္လိုက္ ရုံျပင္ထြက္လုိက္” ပဲ။ ဘာလုပ္ရမွန္းကိုမသိဘူး။ ကဗ်ာေရးဖို႔ကေန ေ၀းေ၀းသြားတယ္။ သူေမြးထားတဲ့ သားကေလး အရြယ္ေရာက္ျပန္ေတာ့ သူ႔လိုအျမင္မရွိဘူး။ ကြန္ပ်ဴတာဆိုတာ အိုင္တီဆုိတာေတြပဲ စိတ္ပါတယ္။ ကဗ်ာတို႔၀တၳဳတို႔ဆိုတာေတြက စိတ္ကူးယဥ္ထားတာေတြပဲတဲ့။ အလကားပဲတဲ့။ သူ႔သားက ဘယ္လိုမွ သူ႔လို အျမင္ရွိေအာင္ လုပ္ေပးလို႔မရဘူး။ စိတ္ကူးယဥ္တယ္ဆိုတာက လြတ္လပ္မႈအားလံုးရဲ႕ ဖခင္ႀကီးပဲ။ စိတ္ကူူးယဥ္တတ္မွ ဘ၀ဆိုတာကို တည္ေဆာက္လို႔ရတာ။ လက္ေတြ႕တစ္ခုခုျဖစ္ေပၚလာဖို႔ စိတ္ကူးရတယ္ သားရဲ႕လို႔ေျပာလည္း ေကာင္ကေလးက လက္မခံဘူး။ ဘ၀ဟာ ကြန္ပ်ဴတာလိုပဲ ဒယ္ဒီလုိ႔ ေကာင္ကေလးက ေျပာေလ့ရွိတယ္။ အရာရာတိုင္းမွာ စနစ္ရွိတယ္။ စနစ္တစ္စံုတစ္ခုက ကင္းၿပီး ဘာမွမရွိႏုိင္ဘူးတဲ့။ စိတ္ကူးယဥ္တယ္ဆိုတာ လူတိုင္းရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္မႈတစ္ခုပဲ။ စိတ္ကူးယဥ္တာ မရွိရင္ လူေတြဟာ စက္ရုပ္လုိပဲေနမွာေပါ့ သားရဲ႕လို႔ ေျပာၾကည့္ျပန္တယ္၊ မရပါဘူး။ ေကာင္ကေလးအျမင္ထဲမွာေတာ့ စိတ္ကူးယဥ္တယ္ဆိုတာ ခပ္ည့ံညံ့လူေတြလုပ္ေလ့ရွိတဲ့ အလုပ္တစ္ခုလို႔ပဲ ျမင္တယ္။ တစ္ခါတေလေတာ့ သူကသူ႔အေဖကို စစ္ကူေတာင္းၾကည့္တတ္တယ္။ ဒယ္ဒီ ဒီေျမးကို နည္းနည္းပါးပါးေျပာစမ္းပါဦး။ ဒီေကာင္က ကြန္ပ်ဴတာ ကလြဲရင္ ဘာမွအထင္မႀကီးဘူး။ စိတ္ကူးယဥ္တယ္ဆိုတာေတာင္ လူည့ံေတြပဲလို႔ ျမင္ေနတယ္လို႔ ေျပာျပမိတယ္။ အမွန္မွာေတာ့ မလာေတာ့တဲ့ စစ္ကူကိုေတာင္းမိေနတာ။ ဟုတ္သားပဲကြ။ ခပ္ညံ့ည့ံေကာင္ေတြသာ အလကားေနရင္းထုိင္ျပီး စိတ္ကူးယဥ္ေနၾကတာလို႔ သူ႔အေဖက ျပန္ေျပာတယ္။ စိတ္ကူးမယဥ္တတ္ရင္ မခံစားတတ္ဘူး။ ဘ၀ဆိုတာ ခံစားခ်က္ေတာ့ ရွိရတယ္လို႔ သူကေျပာေတာ့ သူ႔အေဖက မင္းကုိ ဘယ္သူက ေျပာတာတုန္းလုိ႔ ျပန္ေမးတယ္။ ခံစားခ်က္သာရွိေနရင္ မင္းအေမနဲ႔ငါ မေပါင္းတာ ၾကာျပီလို႔ေျပာမွ သူနည္းနည္း အသိတရားရလာတယ္။ သူ႔အေဖရဲ႕ အိမ္တစ္လံုးမွာ သူနဲ႔ မတိမ္းမယိမ္းေရွ႕ေနမတစ္ေယာက္ အလကားတင္ထားတာ သူသတိရလိုက္မိတယ္။ သူ႔သားနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သူ႔ေယာကၡမေတြလည္း အားမကိုးရဘူး။ သူ႔သားအေၾကာင္း သူ႔ေယာကၡမေတြကိုေျပာေတာ့ ဒါက ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္း ေခတ္။ အိုင္တီေခတ္ သားရဲ႕လို႔ေျပာတယ္။  ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္းနဲ႔ အန္ကယ္တို႔ အန္တီတို႔နဲ႔ ဘာဆုိင္လို႔တံုးလို႔ သူကေျပာေတာ့ ဖူကူးယာမက ဘာေျပာတယ္။ ဖရုိဒ္မင္းက ဘာေျပာတယ္ဆိုတာေတြနဲ႔ ေရာေထြးၿပီးေအာပစ္ၾကတယ္။ တစ္ခ်ီေတာ့သူလည္း စိတ္ေပါက္ေပါက္နဲ႔ ခ်ဲထည့္လိုက္မိတယ္။ ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္းဆိုတာ မ်က္လွည့္ ဆရာေတြက ဖန္တီးေရးတာ။ မူလလက္ေဟာင္း လွကေလးစိန္ ထုိးမုန္႔ေကာင္းေကာင္းစားေနရမွ ေတာ္ေရာေပါ့။ ဘာလို႔မဆီမဆိုင္ ဒီဂလိုဘယ္လုိက္ေဇးရွင္းတုိ႔ အိုင္တီတို႔ကို ၿမိဳ႕ျပင္ေလးရပ္အထိ ဆြဲလာရတာတံုး။ လုပ္စရာမရွိရင္ သိုက္ထြန္းသက္ေရးတဲ့ ေဂါ၀ိန္ဆိပ္အေၾကာင္းဖတ္။ ျမစ္ဆိပ္မွာသြားထုိင္ျပီး သေဘၤာေတြ အစုန္အဆန္ သြားေနတာကို သြားေရၾကည့္ေနၾကပါလားလို႔ ေျပာထည့္လိုက္တယ္။ အဲဒီကတည္းက သူ႔ေယာကၡမေတြနဲ႔ သူနဲ႔ တန္းသြားၾကတယ္။

သူ႔သမီးကလည္း တစ္မ်ိဳး။ သူ႔အေမတို႔ သူ႔မိန္းမတို႔ဖက္ မပါဘူး။ အေမတို႔ အဖြားတို႔ကို ဆရာ၀န္ဆိုတာ ပိုက္ဆံေပးခုိင္းလုိ႔ရတဲ့ လူမ်ိဳးဆိုျပီး ပက္တယ္။ အဖြားက ဆရာ၀န္ျဖစ္လုိ႔၊ အေမက ဆရာ၀န္ျဖစ္လို႔ သမီးကလည္း ဆရာ၀န္ျဖစ္ရမယ္ဆိုတာ ယုတၳိနည္းလမ္းမက်ဘူးလို႔ ဆိုတယ္။ အသိတရားရဲ႕ျဖစ္စဥ္ဟာ ျပတ္ေတာက္မႈမရွိရင္ အသိသစ္မျဖစ္ႏုိင္ဘူးဆိုျပီး အဖြားနဲ႔အေမကို အာခံေရာ။ ဘယ္လိုမွ ေဆးပညာသင္ခိုင္းလို႔ မရဘူး။ ဒီေတာ့လည္းသူက သေဘာက်သလိုလုိရွိတယ္။ ငါ့သမီးေတာ့ျဖင့္ သိပ္မဆိုးဘူးလို႔ ထင္မိတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူထင္သလိုမျဖစ္ျပန္ဘူး။ သူ႔ဆီမွာထိန္ေန၊ ငုတ္ေနခဲ့တဲ့သူ႔အေဖရဲ႕ အျမင္ေတြဟာ သူ႔သမီးမွာ သြားေပၚတယ္။ ဉာဏ္ရည္ဉာဏ္ေသြး ေကာင္းရမယ္တဲ့။ ဒါမွစီးပြားေရးကို နားလည္မယ္တဲ့။ ဓနအင္အားေကာင္းမွ အရာရာကုိ ဖန္တီးနုိင္မယ္ ဆုိပဲ။ ဒီေတာ့ အဘုိးက သေဘာက်တယ္။ ဘယ္ေလာက္ကုန္ကုန္ ငါ့ေျမးကုိ ဟားဗတ္ အီေကာ္နုိးမစ္စကူး ပုိ႔ေခ်လုိ႔ အမိန္႔ခ်တယ္။  သူကေတာ့ သူ႔သားနဲ႔ သမီးကုိ ဘာမွလုပ္လုိ႔ မရေတာ့ဘူးဆုိတာ ရိပ္မိေပတဲ့ ရသမွ်ေတာ့ ႀကဳိးစားၾကည့္ေသးတယ္။ သူ႔သမီး တစ္ဆယ့္ ရွစ္ႏွစ္ျပည့္ ေမြးေန႔မွာ ေဂ်ာန္ကိရဲ့ ကဗ်ာေပါင္းခ်ဳပ္ သားေရဖုံးနဲ႔ စာအုပ္ လက္ေဆာင္ေပးတယ္။ သူ႔သမီးက ေျပာတယ္။ တစ္သက္လုံး ေသတဲ့ အထိ သိမ္းထားပါ့မယ္တဲ့။ သူသာ အသက္ႀကီးလာလုိ႔ ဘုိးဘြားရိပ္သာလုိ ဟာမ်ဳိးမွာ သြားေနရလုိ႔ ဘာမွ လုပ္စရာမရွိရင္ ဖတ္စရာ စာအုပ္ရၿပီလို႔ ထပ္ေျပာတယ္။ သမီး ဝတၳဳေလး ဘာေလး မဖတ္ဘူးလားဆုိေတာ့ နန္းဖစ္ရွင္ပဲ ဖတ္သတဲ့။ ဖစ္ရွင္ဆုိတာက ေန႔စဥ္ဘဝနဲ႔ ေဝးသတဲ့။ ေန႔စဥ္ဘဝဟာ လက္ေတြ႕က်ဖုိ႔ လုိသတဲ့။ သမီး အလွအပကုိ မခံစားခ်င္ဘူးလား ဆုိေတာ့ အလွအပကုိ ခံစားဖုိ႔ အခ်ိန္နဲ႔ေငြ လုိသတဲ့။ အခ်ိန္နဲ႔ ေငြ မရွိရင္ ဘာကုိမွ မခံစားနုိင္ဘူးတဲ့။ သမီးေယာက်္ားေရာ မယူခ်င္ဘူးလားဆုိေတာ့ ဒါလည္း အခ်ိန္နဲ႔ ေငြ လုိသတဲ့။ ဒါေပတဲ့ တေန႔ေတာ့ သူ႔သမီး ေယာက်္ားယူတယ္။ ဒီေတာ့လည္း သူ႔အဖုိ႔ ငါ့သမီး ေယာက်္ားယူဖုိ႔ အခ်ိန္နဲ႔ ေငြ ရွိၿပီလုိ႔ပဲ မွတ္ထားလုိက္ရေတာ့တယ္။

သူ႔မိသားစု တစ္ခုလုံးကုိ ျပန္ၾကည့္ျပီး သင္းတုိ႔တေတြ လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ၿပီး ေပ်ာ္ေနၾကေပမယ့္ ငါ့ဘဝမွာ လုပ္ခ်င္တာ မလုပ္ခဲ့ရဘူး။ ငါ မလုပ္ခဲ႔ရတာကုိလည္း ဘယ္သူမွ အသိအမွတ္မျပဳၾကဘူးလုိ႔ပဲ သူ မၾကာခဏ ေတြးလာမိတယ္။ သူ႔တုန္းကမွ သူ႔အေဖေျပာစကား အထုိက္အေလ်ာက္ နားေထာင္ခဲ့ေသးတယ္။ သူ႔သားက သူေျပာတာ တစ္လုံးမွ လက္မခံဘူး။ ဒီေတာ့လည္း ငါသားျဖစ္တုန္းကလည္း ငါပဲ ခံရတယ္။ အခု ငါ အေဖျဖစ္လာျပန္ေတာ့လည္း ငါပဲ ခံေနရျပန္ပါလားလို႔ ေတြးလာမိတယ္။ တကယ့္ေလာကၾကီးဟာ ငါ့ဘက္က ဘယ္ေတာ့မွ မေနပါလားလုိ႔ ေတြးလာမိေတာ့တယ္။ ဒီလုိေတြးလာမိေလ ကဗ်ာဆရာ ျဖစ္ခ်င္လာေလပဲ။ စိတ္ကူးေတြသာ စကားလုံးေတြသာ ငါ့ကုိ ေက်နပ္မႈေပးနုိင္မွာပဲလုိ႔ ေတြးလာမိေတာ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကဗ်ာဆရာ ျဖစ္နုိင္ဖုိ႔ ဆုိတာ ပ်ဳိးေထာင္မႈေတြ၊ အေျခအေနေတြ၊ အခြင့္အေရးေတြ အမ်ားႀကီး လုိတယ္။ ဒီဟာေတြက စီးပြားေရးေတြ၊ လူမႈေရးေတြ၊ နုိင္ငံေရးေတြနဲ႔ တုိက္ရုိက္မဆုိင္ဘူး။ လူရဲ႕ ျဖစ္ေနျခင္း အတြင္းနဲ႔ပဲ ဆုိင္တယ္။ ဒီအေျခအေနေတြ အခြင့္အေရးေတြ သူရခဲ့သလား။ မရခဲ့ဘူးလား။ ၾကဳံေတာင္ ၾကဳံခဲ့ရဲ႕လားဆုိတာ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္လုိ႔ မရေတာ့ဘူး။ အေျခအေနတုိ႔ အခြင့္အေရးတုိ႔ဆုိတာက အိမ္တံခါး လာေခါက္တဲ့ အလွဴခံလုိ မေတြ႕မခ်င္း ျပန္လာတတ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ကဗ်ာဆရာဆုိတာ အသက္အရြယ္မေရြး ျဖစ္နုိင္ေပတဲ့ ေဝဒနာ ျဖစ္ေပၚပုံက အသက္အရြယ္ကုိ လုိက္ေသးတယ္။ ေနရာလုိက္ေသးတယ္။ ဒီေတာ့ ျဖစ္ေနသလုိ ေနေနရတာဟာ ဘဝရဲ႕ ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္စြမ္းမရွိေတာ့တဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ပဲ ထင္တယ္ဆုိတဲ့ အထင္အေတြးနဲ႔ပဲ ဆက္ေန ေနမိေတာ့တယ္။

သူ႔မိန္းမကေတာ့ ရွင္ဟာ အသက္သာ ႀကီးလာတယ္။ ရင့္က်က္မႈ မရွိေသးဘူးလုိ႔ ေျပာတတ္တယ္။ သူ႔မိန္းမဟာ ညဳိသစ္ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ထဲက ေကာင္မေလးလုိပဲလုိ႔ေတာင္ သူက ထင္မိတယ္။ အဲဒီေကာင္မေလးက “စိတ္ကုိ ေဆးေၾကာခဲ့” လို႔ မွာတာကုိး။ သူကုိယ္တုိင္လည္း စိတ္ကုိ ေဆးေၾကာဖုိ႔ တစ္ခါမွ မစဥ္းစားဖူးဘူး။ ကံေကာင္းတာက သူဟာ ဝတၳဳထဲကမွ မဟုတ္တာပဲ။ တကယ့္ဘဝထဲမွာ ေသႏွင့္ေနတဲ႔လူ။ ကဗ်ာဆရာဆုိတာ ေျခစုံရပ္ျပီး လြင့္ေမ်ာေနနုိင္မွ။ တကယ္ေတာ့ သူ႔ဘဝဟာ မွန္ကန္ထဲက ေရႊငါးလုိပဲ။ စားဖုိ႔ ေသာက္ဖုိ႔ မပူရဘူး။ အႏၱရာယ္ျဖစ္မွာ မပူရဘူး။ ေဘးလူက ၾကည့္ျပီး တန္ဖုိးထားတယ္။ ဒါေပမယ့္ သဘာဝတရားက ဖန္တီးေပးထားတဲ့ ျမစ္ေခ်ာင္းအင္းအုိင္ကအစ သမုဒၵရာဆုိတာေတြကုိ ဘာမွ မသိဘူး။ မၾကဳံဖူးဘူး။ မွန္ကန္ထဲမွာ ေနလာတာၾကာေတာ့ ခုကာမွ ျမစ္ထဲေခ်ာင္းထဲ လႊတ္ေပးလည္း ေသရုံပဲ။ သူလည္း အဲဒီလုိပဲ မဟုတ္ဘူးလား။ ေနဝင္လုိ႔ တေန႔ကုန္သြားတာ။ ညေရာက္လုိ႔ ေမွာင္လာတာ။ ေနာက္တစ္ေန႔ ေနထြက္လာတာ။ ေန႔တစ္ေန႔ျပီးဆုံးျပီး ေန႔သစ္တစ္ခု ျဖစ္လာတာက လြဲလုိ႔ သူ႔ဘဝမွာ ဘာမွ မထူးဘူး။ ေန႔စဥ္ဘဝရဲ့ ေျပာင္းလဲသြားျခင္းအတြင္းမွာ သူက ေဖာ္ထုတ္ျပစရာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္မွ မရွိဘူး။ တကယ္ေတာ့ ျဖစ္-ရွိေနရျခင္းအတြင္းက အားထုတ္ျခင္း ကင္းမဲ့တဲ့ ဘဝအတြင္းမွာ ေသဆုံးေနတာပဲ။ အားထုတ္ျခင္းကင္းမဲ့တဲ့ ဘဝတစ္ခုကုိ ရခဲ့တာဟာ ကဗ်ာဆရာ ျဖစ္လာဖုိ႔ လမ္းေၾကာင္းကုိ ပိတ္ဆုိ႔လုိက္တာပဲ။

တစ္ေန႔ေတာ့ သူ႔သမီးက သားေလးတစ္ေယာက္ ေမြးတယ္။ သူ႔အဖုိ႔ေတာ့ ဘာမွ မဆန္းေတာ့ဘူး။ သူ႔ေယာကၡမ ဆုံးသြားတာ၊ သူ႔အေမဆုံးသြားတာ။ သူ႔သားက ေဝးလံတဲ့ အရပ္မွာ သူတုိ႔နဲ႔ တစ္ခါမွ မေတြ႔ဖူးတဲ့ ေကာင္မေလး တစ္ေယာက္နဲ႔ အတူတူ ေနေနတယ္ ဆုိတာ။ သူတု႔ိ ေျမးကေလး ရလာတာ။ အားလုံးဟာ ျဖစ္စဥ္ေတြထဲက အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုလုိ႔ပဲ လက္ခံထားလုိက္ေတာ့တယ္။ သူျဖစ္ခ်င္တဲ့ ကဗ်ာဆရာမွ မျဖစ္ခဲ့ဘဲ ဘာခ်ည္းပဲ ျဖစ္ေနေန ေလာကၾကီးဟာ သူ႔ဘာသာ ျဖစ္ေနတာခ်ည္းပဲလုိ႔ သူ လက္ခံထားလုိက္တယ္။ သူ႔ေျမးကေလး စကားေျပာတတ္လာလုိ႔ သူ႔ကုိ ဘုိးဘုိးလုိ႔ ေခၚေတာ့ သူ႔အေဖေျပာဖူးတဲ႔ ဘဝဟာ ခံစားခ်က္နဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတာ မဟုတ္ဘူးဆုိတာကုိ သူ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္မိတယ္။ ခံစားခ်က္ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္မယ္။ သာယာတယ္ဆုိတာမ်ားလားလုိ႔ ေတြးမိတယ္။ သူ႔သမီးနဲ႔ သားမက္ ခရီးသြားတဲ့ အခါ ေျမးကေလးက သူတုိ႔နဲ႔ လာေနတယ္။ ေျမးကေလး တီတီတာတာေျပာတာကုိ နားေထာင္ရုံကလြဲလုိ႔ သူ႔မွာ စိတ္ဝင္စားစရာ မရွိဘူး။ လူေတြရဲ့ သီးျခား ရွိေနၾကတဲ့ ဘဝရဲ႕ ျဖစ္ေနျခင္းကုိ လက္ခံထားလုိက္ကတည္းက သူ႔မွာ ခံစားခ်က္ နည္းလာတယ္။ သူ႔အေဖလုိ နည္းတာမ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။သူ႔အေဖရဲ႕ ဘဝဆုိတာ ခံစားခ်က္နဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတာ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ ေျပာနုိင္ေအာင္ ပုိက္ဆံ အေတာ္ကေလးရွိဖုိ႔ လုိတယ္။ သူ႔မွာ ပုိက္ဆံ မရွိဘူး။ ဘာမွကုိ ရွိပုံမေပၚဘူး။ ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္း၊ သာယာျခင္း၊ ေၾကကဲြျခင္း စတာေတြဟာ ကဗ်ာဆရာ မျဖစ္ခဲ့ရျခင္းနဲ႔ အတူ ေပ်ာက္ဆုံး သြားပုံရတယ္။ ေျမးကေလးကေတာ့ သူ႔ကုိ အေတာ္ခ်စ္ပုံရတယ္။

ေႏြတစ္ေန႔မွာ အဖုိးက သူ႔ေျမးကေလး ကစားေနတုန္း မင္းေရခဲမုန္႔စားမလားလုိ႔ ေမးေတာ့ ေျမးကေလးက စားမယ္လုိ႔ ေျပာတယ္။ ေျမးအဖုိး ႏွစ္ေယာက္သား မီးဖုိထဲက ေရခဲစက္ဆီ လာခဲ့ၾကတယ္။ ေျမးကေလးက ကုလားထုိင္ကေလးမွာ ထုိင္ရင္း မီးဖုိထဲက ရုပ္ျမင္သံၾကားကုိ လွမ္းၾကည့္ေနတယ္။ ရုပ္ျမင္သံၾကားမွာ ေဘာလုံးပြဲျပေနတာကုိ ၾကည့္ရင္း ဘုိးဘုိး ဘာလုပ္ေနၾကတာလဲလုိ႔ ေမးေတာ့ မစီစဥ္ထားဘဲ ခပ္ရွည္ရွည္ ရွင္းျပလုိက္မိတယ္။ ဒါ ေဘာလုံးကစားတာလုိ႔ ေခၚတယ္။ လူေတြ အမ်ားၾကီး ေဘာလုံးကေလး တစ္လုံးေနာက္လုိက္ျပီး လုရင္း ကန္ၾကတာ။ ကတုံးနဲ႔ေကာင္က ရယ္လ္နားဒုိး ဆုိသလားပဲ။ ဒီေကာင္ေတြ ပုိက္ဆံသိပ္ရတယ္။ ဒါေပတဲ့ စနစ္တက် ဆင္ျခင္တုံတရား မရွိဘူး။ ရုတ္ခ်ည္းတုံ႔ျပန္နုိင္တဲ့ ေတြးပုံပဲ ရွိတယ္။ ျဖတ္ထုိးဥာဏ္ရွိတယ္။ ျဖတ္ထုိးဥာဏ္ဆုိတာက ျပႆနာတစ္ရပ္ကုိ မေျဖရွင္းနုိင္ဘူး။ ယာယီအဆင္ေျပသြားရုံ လုပ္တာ။ ေနာက္ျပီးေတာ့ ေဘာလုံးကန္တယ္ဆုိတာက သိပ္ပင္ပန္းတယ္။  သူ႔ေျမးကေလးက သူ႔ကုိ ၾကည့္ေနတယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္ပုံမရဘူး။ အဖုိးက ပန္းကန္ထဲကုိ ေရခဲမုန္႔ထည့္ေပးျပီး သူ႔ေျမးကေလး ေရွ႕မွာ ခ်ေပးလုိက္တယ္။ ေျမးကေလးက ေရခဲမုန္႔ပန္းကန္ကုိ လွမ္းယူလုိက္ရင္း ထမင္းစားစားပြဲေပၚက သူ႔အေမအတြက္ သူ႕အဖုိး ေပးထားတဲ႔ စာအုပ္ ေတြ႔သြားလုိ႔ လွမ္းယူလိုက္တယ္။ လွန္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ အထဲမွာ စာလုံးေတြပဲ ေတြ႔တာမုိ႔ ေရခဲမုန္႔စားေနရင္း ဘာစာအုပ္လဲ ဘုိးဘုိးလုိ႔ ေမးတယ္။ ေဂ်ာန္ကိဆုိတဲ့ ကဗ်ာဆရာရဲ့ စာအုပ္ကြယ္လုိ႔ ေျဖေတာ့ ေျမးကေလးက ကဗ်ာဆရာဆုိတာ ဘာလဲလုိ႔ ထပ္ေမးတယ္။ အဖုိးက ကဗ်ာဆရာဆုိတာ ဘာလုိ႔ မေျပာဘဲ မင္းေရခဲမုန္႔ ၾကဳိက္သလားလုိ႔ ေမးတယ္။ ေကာင္ကေလး ေျဖတာကုိ မေစာင့္ဘဲ ေရခဲမုန္႔ဟာ သိပ္ခဲေနရင္မေကာင္းဘူး။  အရည္ေပ်ာ္သြားရင္လည္း မေကာင္းဘူး။  အရည္မေပ်ာ္ခင္ကေလးဟာ  ေရခဲမုန္႔ရဲ့ အေကာင္းဆုံး အခ်ိန္ပဲ။  အရသာ အရွိဆုံး အခ်ိန္ပဲ။ ကဗ်ာဆရာဆုိတာ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေရခဲမုန္႔ကုိ စားရမယ္ဆုိတာ သိတဲ႔ လူမ်ဳိးပဲလုိ႔ ေျဖလုိက္တယ္။

သူ႔ေျမးကေလးက ေရခဲမုန္႔တစ္ဇြန္းကုိ ယူျပီး ပါးစပ္ထဲ ထည့္ျပီး အရသာခံေနတယ္။ အေတာ္ၾကာေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္ၾကီးရင္ ကဗ်ာဆရာ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ဦးမယ္လုိ႔ ေျပာလုိက္တယ္။ သူက ဘာမွ ျပန္မေျပာေတာ့ဘဲ သူ႔ေျမးကေလးကုိ ျပဳံးျပလုိက္တယ္။ ေျမးကေလးက ေရခဲမုန္႔ကုိ ၾကည့္ရင္း ေနာက္တစ္ဇြန္း ထပ္စားလုိက္တယ္။ သူကေတာ့ ျပတင္းေပါက္ကေန အျပင္ဘက္ကုိ လွမ္းၾကည့္လုိက္တယ္။ အခါေက်ာ္ျပီးမုိ႔ မုိးတျပဳိက္ႏွစ္ျပဳိက္ေလာက္ ရြာဖုိ႔ ေကာင္းျပီလုိ႔ ေတြးလုိက္မိတယ္။ ခုထိေတာ့ မရြာေသးဘူး။ ေနာက္က်တဲ႔ အခါလည္း ရွိသလုိ ေစာတဲ့ အခါလည္း ရွိတတ္တာပဲေလလုိ႔  ေတြးလုိက္မိတယ္။ သူ႔ေျမးကေလးကုိ လွမ္းၾကည့္ရင္း ျပဳံးျပလုိက္မိတယ္။ ဘုိးေအအရြယ္ေရာက္ေနမွ ငါလည္း အဲဒီလုိ ေတြးတတ္ဖု႔ိ လုိတယ္လုိ႔ သူ႔ဘာသာ ေတြးၾကည့္လုိက္မိတယ္။

ျမင့္သန္း
ခ်င္းတြင္း (မေသခ်ာ) အမွတ္(၈)၊ ၾသဂုတ္လ၊ ၂၀၀၆

Comments

  1. ဖတ္ရင္းနဲ႔ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ျမင္သလိုလိုပဲ ေရခဲမုန္႔ေတာင္ မစားျဖစ္တာၾကာပါေပါ့လား...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Reynold Aquino, Leading Water Treatment Expert, Announces Unprecedented Black Friday Deals on Premium Water Filters

Los Angeles, California – November 25, 2024  – Reynold Aquino, a renowned authority in water treatment and a prolific writer on water purification technologies, today announced an exclusive Black Friday sale on a range of high-performance water filters. This limited-time offer provides consumers with an exceptional opportunity to access top-tier water filtration systems at significantly reduced prices, ensuring healthier and cleaner water for households across the nation. Aquino, whose expertise is widely recognized through his insightful articles and in-depth analyses of water treatment devices, emphasizes the importance of quality water filtration for overall well-being. "With growing concerns about water contaminants, investing in a reliable water filter is no longer a luxury but a necessity," says Aquino. "Our Black Friday sale is designed to make premium water filtration accessible to everyone, ensuring families can enjoy the peace of mind that comes with knowing ...

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ...

အားနာရင္ ခါးပါတယ္

“အားနာရင္ ခါးပါတယ္” ဆိုတဲ့ ျမန္မာစကားပံုေလးတစ္ခု ရွိပါေရာလား။ ျမန္မာပံုျပင္ေတြရဲ႕ထံုးစံအတိုင္း သူနဲ႔ဆက္စပ္ေနတဲ့ ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္လည္း ရွိေလရဲ႕။ ပံုျပင္ေလးရဲ႕နာမည္က “အားနာရင္ ခါးပါ” တဲ့။ ဟိုေရွးေရွးတုန္းက သိပ္ခ်စ္ၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ရွိၾကတယ္တဲ့။ သူတို႔အိမ္ေထာင္က်ေတာ့ ေမြးလာတဲ့ သားသမီးခ်င္း လက္ထပ္ၾကမယ္လို႔ ကတိထားၾကတယ္ဆိုပဲ။ ခက္ခ်င္ေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္လံုး ေမြးၾကတာ မိန္းကေလးေတြခ်ည္းျဖစ္ေနေရာ။ ဒီကေလးမေတြ အရြယ္ေရာက္ေတာ့ ကတိအတိုင္း လက္ထပ္ေပးခ်င္ေပမဲ့ ဘယ္လိုမွမျဖစ္ႏိုင္တာမို႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္လံုး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနၾကတယ္တဲ့။ ဒီမွာတင္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ဟာ ခုလိုေတြးေနမိတယ္တဲ့…။ “အင္း.. ငါသာ ေယာက္်ားေလးျဖစ္ရင္၊ သိပ္ေကာင္းမွာ၊ ဒါဆိုရင္ အေဖလည္း စိတ္မညစ္ရေတာ့ဘူး” ဒီလို ကေလးမေလးရဲ႕ ညည္းသံကိုၾကားေတာ့ သူတို႔အိမ္နားက ေညာင္ပင္ေစာင့္ ႐ုကၡစိုးႀကီးဟာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္တဲ့။ ဒီ႐ုကၡစိုးႀကီးက သိပ္စိတ္ေကာင္းရွိတာ။ သိပ္လည္း အားနာတတ္တာဆိုပဲ။ ၾကံရာမရတဲ့ မိန္းကေလးလည္း ေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္ လာၿပီး ခုလိုေတာင္းပန္သတဲ့။ “႐ုကၡစိုးႀကီးရယ္၊ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ သံုးလေလာက္ ေအာက္ပိုင္းခ်င္းလဲရေအာင္ပါ၊ ကၽြန္မ မဂၤလာေဆာင္ၿပီးရင္ ျ...