Skip to main content

ေလွကားထစ္ေတြ (ျမင့္သန္း)

ဘာမွလုပ္စရာ မရွိဘူး။ ပ်င္းဖို႔ ေကာင္းတယ္။ ပ်င္းဖို႔ေကာင္းေတာ့ ဘာမွမလုပ္ခ်င္ဘူး။ ဘာမွမလုပ္ခ်င္ေတာ့လည္း ပ်င္းဖို႔က ပိုေကာင္းလာတယ္။ တစ္ခုခုလုပ္ခ်င္ေပတဲ့လည္း လုပ္စရာက မရွိဘူး။ မသာအိမ္ ဖဲ႐ိုက္မယ္ဆိုရင္လည္း ေလာေလာဆယ္ အသိအကၽြမ္းထဲက ေသတာ မရွိေသးဘူး။ ဖဲမ႐ိုက္ရေတာင္ အလကားခ်ထားတဲ့ ကြာေစ့ ၀ါးေနလို႔ရတယ္။ ကြာေစ့မဟုတ္ေတာင္ ေနၾကာေစ့ျဖစ္ျဖစ္ ၀ါးေနရရင္လည္း မဆိုးဘူး။ ဒါေပတဲ့ အေပါင္းအသင္းေတြက က်န္းမာေရး ေကာင္းေနၾကတယ္။ ဒီေတာ့ ဟိုေကာင့္ကို သတိရလိုက္မိတယ္။



ဒီအေကာင္မွာ ပ်င္းစရာ မရွိဘူး။ ဒီေကာင္က ကၽြန္ေတာ့္လိုပဲ ဘာမွလုပ္တာမဟုတ္ဘူး။ သူ႔အစ္မ ပိုကာသြားဆြဲရင္ ေစ်းသြားရင္ ကားေမာင္းပို႔တာေလာက္ လုပ္တာဟာ သူ႔အတြက္ အပင္ပန္းဆံုးအလုပ္ပဲ။ သူ႔ေယာက္ဖကိုလည္း တစ္ခါတေလ ေမာင္းပို႔ရတယ္။ သူ႔ေယာက္ဖက ကုမၸဏီေတြ ပိုင္တယ္။ ဘယ္ေမာင္းပို႔ရသလဲဆိုေတာ့ သူက မေမးနဲ႔လို႔ ေျပာတယ္။ ေမာင္းပို႔ၿပီး တစ္နာရီႏွစ္နာရီေလာက္ ေစာင့္ရသတဲ့။ ၿပီးရင္ သူ႔အိတ္ထဲ ေငြေတြတစ္ထပ္ႀကီး ထည့္ၿပီး မင္းအစ္မ မသိေစနဲ႔လို႔ ေျပာသတဲ့။ သူ႔အစ္မကလည္း ပိုကာဆြဲတာ ဟန္က်တဲ့ေန႔ဆိုရင္ သူ႔ကို မုန္႔ဖိုးေပးတယ္။ အဲဒီမုန္႔ဖိုးက တစ္ေန႔ကို ဘီယာပုလင္းႀကီးေျခာက္လံုးေလာက္ ေန႔တိုင္းေသာက္ရင္ တစ္လသာသာေလာက္ ေသာက္ႏိုင္တယ္။ ဒီေတာ့ ဒီေကာင့္မွာ ဘာမွ ေထြေထြထူးထူးလုပ္စရာအလုပ္ မလိုေတာ့ဘူး။ ဘာမွလုပ္စရာမရွိတာနဲ႔ပဲ ဒီေကာင္ ကဗ်ာဆရာျဖစ္လာတာ။ ဒါေပတဲ့ သင္းက ဘာမွလုပ္စရာမရွိတဲ့အေကာင္လို႔ ေျပာရင္ မႀကိဳက္ဘူး။ လူဆိုတာ အျမဲလို လုပ္စရာတစ္ခုခုေတာ့ ရွိသတဲ့။ ကဗ်ာေရးဖို႔ေတြးေနတာကိုက အလုပ္တစ္ခု ဆိုပဲ။ ဟုတ္ေတာ့ ဟုတ္သား။ ဒီေကာင့္မွာ ကၽြန္ေတာ့္လို ပ်င္းတယ္ရယ္ ဘာရယ္ညာရယ္ မရွိဘူး။

ကၽြန္ေတာ္က သူ႔လို ကဗ်ာမေရးတတ္ဘူး။ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ေျပာရရင္ ကဗ်ာဉာဏ္မရႊင္ဘူး။ ဒီေတာ့ ၀တၳဳေရးတယ္။ ၀တၳဳေရးတာက ဒီေကာင့္လို အလုပ္မ႐ႈပ္ဘူး။ ကာရံေတြ၊ နရီေတြ၊ ကာရံမဲ့တာေတြ၊ ဒႆနပါဖို႔ေတြ၊ အဲဒါေတြ သိပ္မစဥ္းစားရဘူး။ ခ်စ္တယ္၊ ႀကိဳက္တယ္၊ ကြဲတယ္၊ ျပန္ေပါင္းထုပ္ၾကတယ္၊ ရယ္တယ္၊ ငိုတယ္၊ မုန္းတယ္၊ ဒီထက္ပိုတာ ဘာရွိလို႔တံုး။ လူ႔ဘ၀မွာလည္း ဒါပဲ။ ၀တၳဳထဲမွာလည္း ဒါပဲ။ အရင္တုန္းကလည္း ဒါပဲ။ အခုလည္း ဒါပဲ။ ေမာ္ဒန္ခ်င္ဒန္ မဒန္ခ်င္ေန။ ဒီထက္ပိုလို႔ မရဘူး။ ၀တၳဳထဲမွာ တစ္ခုသာတာက ကၽြန္ေတာ့္သေဘာနဲ႔ကၽြန္ေတာ္ ဇာတ္ေကာင္ေတြ သတ္ပစ္လို႔ရတယ္။ ဇာတ္သိပ္နာခ်င္ရင္ မင္းသမီးကေလး သတ္ပစ္လိုက္။ ရယ္ေစခ်င္ရင္ လူရႊင္ေတာ္ ထည့္ေပးလိုက္။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္၀တၳဳေရးတာက သူ႔လို အလုပ္မ႐ႈပ္ဘူး။ ထိုင္ၿပီး အၾကာႀကီးေတြးစရာလည္း မလိုဘူး။ ဒီေကာင္က အမ်ားႀကီး ေတြးတယ္။ လူတန္းစားကိစၥေတြေရာ၊ ေမတၱာတရားဆိုတာေတြေရာ။ အခ်စ္စစ္အခ်စ္မွန္တို႔၊ အတုအေယာင္တို႔။ နိမိတ္ပံုဆိုတာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ ၿပီးေတာ့လည္း ေရးေတာ့ ေလးငါးဆယ္ေၾကာင္းရယ္။ ဒါနဲ႔မ်ားေတာင္ သူက ေျပာေသးတယ္။ ကဗ်ာေတြကို မဂၢဇင္းတိုက္ေတြက ပိုက္ဆံေပးတာ နည္းသတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ လဲေသလိုက္လို႔ပဲ ေျပာလိုက္တယ္။

ဒီေတာ့လည္း ပ်င္းေနတဲ့ေကာင္တစ္ေကာင္အဖို႔ ပ်င္းစရာမရွိတဲ့ အေကာင္ဆီ သြား႐ံုပဲ။ အပ်င္းေၾကာ ႐ႈံ႕ပစ္ဖို႔ ဒီနည္းပဲ ရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္စလံုးက ၿမိဳ႕ျပင္နားမွာေနေတာ့ သိပ္မေ၀းလွဘူး။ ေဂါက္ကြင္းေနာက္ဖက္ ေရကန္ႀကီးရဲ႕ေဘာင္ေပၚက ျဖတ္ေလွ်ာက္သြားလို႔ရတဲ့ ျဖတ္လမ္းရွိတယ္။ ဆယ့္ငါးမိနစ္ေလာက္ဆို ေရာက္ေရာ။ ေလခၽြန္ရင္း ေတာၾကည့္ေတာင္ၾကည့္ေလွ်ာက္ရင္ေတာ့ နည္းနည္းပိုၾကာတာေပါ့ေလ။ အေၾကာင္းသင့္ရင္ ေရကန္ေဘာင္ေပၚမွာေတာင္ ဒီေကာင့္ကို ေတြ႕ခ်င္ေတြ႕လိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္စလံုး ေရကန္ေဘာင္ေပၚမွာ သြားထိုင္ေလ့ရွိတယ္။ တစ္ခါတေလ ေရထဲက ငါးကေလးေတြကိုၾကည့္ၿပီး ဟိုက္ကုဆိုသလား စပ္တယ္။ ဘယ္ျဖစ္လိမ့္မွာလဲ။ ဟိုဟာက ဂ်ပန္လို။ ဂ်ပန္ဘာသာစကားဆိုတာက ကိုယ့္ဘာသာစကားနဲ႔ အတူတူမွ မဟုတ္ဘဲ။ တစ္ခါကေတာ့ ဒီေကာင့္ကို အျမင္ကတ္ကတ္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က ကဗ်ာစပ္ျပဖူးတယ္။

ေရထဲက ငါး
ႏြားလို ျမက္မစား
အလကား အီးေယာင္၀ါး။

ဒီေတာ့ သင္းက ေျပာတယ္။ မင္းဟာ ဟိုက္ကုမျဖစ္ဘူးတဲ့။ ငါကလည္း ဟိုက္ကုျဖစ္ေအာင္စပ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဇင္ဆရာႀကီးမ်ားလို ႐ုတ္ခ်ည္းေပၚလာတဲ့ အသိဉာဏ္ေပၚမွာ အေျခခံစပ္တာပဲ။ ဖ်ပ္ခနဲ ပြင့္လင္းလာတဲ့ အသိဉာဏ္အေပၚမွာ အေျခခံတာပဲ။ ဇင္ဆရာႀကီးေတြရဲ႕ အေျခခံနဲ႔ ငါ့အေျခခံကေတာ့ အတူတူပဲလို႔ ေျပာလိုက္မိတယ္။ အဲဒီလိုေျပာေတာ့ ဒီေကာင္က မခံႏိုင္ဘူး။ မခံႏိုင္ လဲေသလိုက္လို႔ပဲ ေျပာစရာရွိတယ္။ ေျပာလည္း ေျပာလိုကတာပဲ။
ကန္ေဘာင္႐ိုးေပၚက ျဖတ္ေလွ်ာက္လာရင္း ေဂါက္ကြင္းနဲ႔ ကန္အၾကားက လွ်ဳိႀကီးထဲမွာ ေလွကားထစ္ေတြလိုဟာမ်ဳိး လွမ္းေတြ႕ရတယ္။ ကန္ေဘာင္ကေနေတာ့ အေတာ္လွမ္းတယ္။ ေလွကားထစ္ေတြဟာ ျမဴရယ္၊ တိမ္ရယ္အၾကားမွာ ဘယ္ေရာက္သြားမွန္း မသိရဘူး။ ေလွကားထစ္ေတြဆိုေပတဲ့ ဘယ္ကိုတက္သြားမွန္း မသိရဘူး။ ဟိုေကာင့္ဆီ သြားမလား၊ အဲဒီကို သြားၾကည့္မလားလို႔ စဥ္းစားလို႔မရဘူး။ တစ္ေယာက္တည္းဆိုေတာ့လည္း နည္းနည္း လန္႔တယ္။ ဒီေတာ့ ဟိုေကာင့္ဆီအရင္သြားၿပီး အက်ဳိးအေၾကာင္းေျပာၿပီး ဒီေကာင့္ကိုပါ အပါေခၚလာမွပဲလို႔ ေတြးမိတယ္။ ေသေဖာ္ညွိတယ္ဆိုတာ အဲဒါပဲေပါ့။ တစ္ခုခုျဖစ္စရာရွိရင္ သင္းလည္း ေ၀မွ်ခံရေအာင္လို႔ပဲ။ ကဗ်ာေရးတဲ့လူမွာ ခံစားခ်က္ရွိဖို႔ လိုတယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္ မဟုတ္လား။

သူ႔အိမ္ေရာက္ေတာ့ ဒီေကာင္က ဘာလုပ္ေနတယ္ မွတ္သလဲ။ အိမ္ေနာက္ေဖး၀ရန္တာမွာ ထိုင္ရင္း ေနာက္ဘက္ကို ေငးေနတယ္။ ဘာလုပ္ေနတာတံုးဆိုေတာ့ ျမက္ေတြေပါက္ေနတာကို ထိုင္ၾကည့္ေနသတဲ့။ မင္းအစ္မနဲ႔ ေယာက္ဖေကာလို႔ဆိုေတာ့ သူ႔ေယာက္ဖက ႏိုင္ငံျခားမွာ။ ကုမၸဏီကိစၥ သြားသတဲ့။ သူ႔အစ္မကေတာ့ သူ႔အဖြဲ႕ေတြနဲ႔ မႏၱေလးဖက္ဘုရားဖူးထြက္ရင္း ဟဲဟဲ.. လိပ္ဥလည္း တူးတာေပါ့ကြာတဲ့။ ဘယ္နား လိပ္ဥသြားတူးတာတံုးဆိုေတာ့မွ ဟဲ့ ငတံုးရဲ႕ ဒါ မယ္တာေဖာ္ရစ္ကလီးစပီးကင္းလို႔ ေခၚသတဲ့။ ဒီေတာ့မွ ေအာ္.. ပိုကာသြားဆြဲတာလားလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေမးလိုက္မိတယ္။ ဒီေကာင္က ဘာမွျပန္မေျပာဘူး၊ ရယ္ေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ခ်က္ခ်င္းပဲ လမ္းမွာေတြ႕လာတဲ့ ေလွကားထစ္ေတြလိုဟာႀကီး သြား သတိရလိုက္မိတယ္။ မင္း လွ်ဳိႀကီးထဲက ေလွကားထစ္ေတြလိုဟိုမ်ဳိးႀကီး ေတြ႕ၿပီးၿပီလားလို႔ ေမးလိုက္တယ္။ ေအလို႔ သူက ေျဖတယ္။ ဘာႀကီးတံုးဆိုေတာ့ သူက မသိဘူးတဲ့။ ေတြ႕ရဲ႕သားနဲ႔ မင္းက ဘာလို႔ အနားသြားမၾကည့္တာတံုးဆိုေတာ့ သူက ငါ့ကိစၥမွ မဟုတ္ဘဲတဲ့။ ဟ ကဗ်ာေရးတဲ့ေကာင္ဆိုတာ ဟိုစပ္စပ္ဒီစပ္စပ္ ေနရမယ္။ ဒါမွ အၾကားအျမင္မ်ားမွာေပါ့။ ကဗ်ာေရးတဲ့လူဆိုတာ အၾကားအျမင္ မ်ားတဲ့လူဆိုတာ မင္းမၾကားဖူးဘူးလားဆိုေတာ့ သူက ဘာမွျပန္မေျဖဘူး။ ျမက္ေတြကိုပဲ ၾကည့္ေနတယ္။

လာကြာ သြားၾကည့္ရေအာင္လို႔ ကၽြန္ေတာ္က သူ႔ကို ေခၚလိုက္တယ္။ အလာတုန္းက မင္းဘာသာ ဘာလို႔ ၾကည့္မလာသလဲလို႔ သူက ျပန္ေမးတယ္။ ေဟ့ေကာင္ ငါက ၀တၳဳေရးတဲ့အေကာင္။ မင္းလို ကဗ်ာေရးတာ မဟုတ္ဘူး။ ဦးတည္ခ်က္ရွိတယ္။ မင္းက ဦးတည္ခ်က္မရွိဘူး။ စိတ္ကူးေတြကို မ်က္စိလည္လမ္းမွားေအာင္ စာလံုးေတြနဲ႔ ေရာပစ္တဲ့ေကာင္။ ငါ့ဦးတည္ခ်က္က မင္းဆီလာတာ။ မင္းဆီေရာက္မွ အဲဒီကိုသြားမယ္ဆိုၿပီး ဒုတိယဦးတည္ခ်က္ရွိတယ္။ မင္းက ဘာမွ ဦးတည္ခ်က္မရွိဘူး။ ျမက္ေတြကိုထိုင္ၾကည့္ၿပီး ေလထဲမွာ စာလံုးေတြ လိုက္ဖမ္းေနတာ။ လာခဲ့ သြားမယ္လို႔ ရွင္းျပရင္း သူ႔ကိုေခၚလိုက္တယ္။ ေအ ေကာင္းသားလို႔ သူကေျပာၿပီး ထိုင္ရာက ထလိုက္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ လွ်ဳိႀကီးထဲမွာ ေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ ေလွကားထစ္ေတြဆီ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္သား လာခဲ့မိၾကတယ္။

ေလွကားထစ္ေတြရဲ႕ ေအာက္ဆံုးအထစ္နားမွာ ရပ္ၿပီး အေပၚကို ေမာ့ၾကည့္မိလိုက္ၾကတယ္။ ေလွကားထစ္ေတြမွာ လက္တန္းမပါဘူး။ အဂၤေတကိုင္ထားပံုေတာ့ ရတယ္။ အေတာ့္ကို ျမင့္တယ္။ ေလွကားထစ္ေတြက အထစ္တစ္ရာေက်ာ္ေလာက္ေရာက္ရင္ ျပင္ညီတစ္ခု ျဖစ္သြားတယ္။ ေျခ ေလးငါးဆယ္လွမ္းစာေလာက္ ရွိမယ္ထင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေလွကားထစ္ေတြ ဆက္သြားျပန္ေရာ။ အဲဒီလိုနဲ႔ ေလွကားထစ္ေတြဟာ တိမ္ဆိုင္ထဲ ၀င္သြားတယ္။ ႏွစ္ေယာက္သား အေပၚကိုေမာ့ၾကည့္ေနရာက ဒီေကာင္ကလွမ္းေမးတယ္။ တက္မလားတဲ့။ မင္းဟာက ဘယ္ေရာက္မယ္မွန္းမွမသိဘဲ တက္လို႔ျဖစ္ပါ့မလားလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ျပန္ေမးတယ္။ ဘယ္ေရာက္မယ္ေတာ့ မသိဘူး၊ တက္လို႔ေတာ့ျဖစ္ပါေသာ္ေကာလို႔ သူကေျဖၿပီး ဘယ္မွမေရာက္လည္း ျပန္ဆင္းလာတာေပါ့လို႔ ေျပာျပန္တယ္။ အဲဒါသာၾကည့္၊ ဒီေကာင့္မွာ ဦးတည္ခ်က္မရွိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က ဦးတည္ခ်က္ရွိတယ္။ ဘယ္မွမေရာက္ဘူးရယ္လို႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဘယ္မွမေရာက္ဘူးဆိုတဲ့ ေနရာကိုက တစ္ေနရာရာပဲ။ တစ္ေနရာရာေတာ့ ေရာက္ရမွာေပါ့။ ဒီေတာ့ သူ႔ကို တက္စို႔လို႔ပဲ ျပန္ေျပာလိုက္မိတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္သား ေလွကားထစ္ေတြအတိုင္း တက္လာခဲ့မိၾကတယ္။ ေလွကားထစ္ အထစ္ငါးဆယ္ေလာက္အထိေတာ့ မေမာဘူး။ အဲဒီက ေက်ာ္လာေတာ့ ေမာေတာ့မေမာဘူး ေျခေထာက္ေတြ နည္းနည္းထိလာတယ္။ ေအာက္ကို တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ လွမ္းၾကည့္မိတယ္။ ၾကည့္လို႔ေတာ့ အေကာင္းသား။ ေအာက္ကေန ၾကည့္တုန္းကလို ေခါင္းမေမာ့ရေတာ့ ေခါင္းမေညာင္းဘူး။ အေပၚကေနၾကည့္ရတာ အရသာတစ္မ်ဳိးပဲလို႔ေတာင္ ထင္လာမိတယ္။ အထစ္တစ္ရာေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ေရာက္ေတာ့ ပထမ ရင္ျပင္လိုဟာမ်ဳိးေလးဆီ ေရာက္လာတယ္။ မင္း နားခ်င္သလားလို႔ သူက ေမးတယ္။ ဆက္တက္ၾကည့္တာေပါ့ကြာလို႔ ကၽြန္ေတာ္ကေျပာရင္း ဆက္တက္လိုက္ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ပ်င္းေနတဲ့ေကာင္ပဲ။ ဒီအတိုင္း ထိုင္ပ်င္းေနတာထက္စာရင္ ခုလို တက္ေနရတာကမွ အပ်င္းေျပေသးတာကိုး။ အပ်င္းေျပတာပဲရွိတယ္ ေပ်ာ္စရာေတာ့ မေကာင္းဘူး။ ေျခေထာက္က နည္းနည္းေညာင္းခ်င္လာၿပီ။ ဒုတိယရင္ျပင္ေနရာကေလး ေရာက္ခါနီးေတာ့ ခပ္နိမ့္နိမ့္လြင့္လာတဲ့ တိမ္တစ္အုပ္အထဲက ျဖတ္လာၾကရတယ္။ တိမ္ေတြက ေရြ႕ေနတယ္။ ေအာက္ကိုၾကည့္ေတာ့ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ေလာက္ပဲ ျမင္ရတယ္။ အဲဒီေနရာကေလးေရာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ဘာမွမေျပာရေသးဘူး၊ ဒီေကာင္က ငါေတာ့ထိုင္ဦးမယ္ကြာလို႔ ေျပာတယ္။ ေလွကားထစ္ေပၚမွာပဲ ထိုင္ခ်လိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း သူနဲ႔ မလွမ္းမကမ္းမွာ ထိုင္ခ်လိုက္မိတယ္။

တိမ္အက္ေၾကာင္းထဲကေန တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ေအာက္ကိုျမင္ရတယ္။ ပ်ပ်ပဲ။ ျမင္ရတယ္ဆို႐ံုပဲ။ ေလွကားထစ္ေတြ အေပၚမွာ ဘယ္ေလာက္က်န္ေသးမွန္းေတာ့ မသိဘူး။ တိမ္တိုက္က ခံေနလို႔ မေတြ႕ရဘူး။ ဘယ္လိုလဲ အေပၚဆက္တက္ၾကည့္မလား၊ ေအာက္ျပန္ဆင္းမလားလို႔ သူက ေမးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ဘယ္လိုလုပ္သိမွာလဲ၊ တက္တယ္ဆင္းတယ္ဆိုတာက အက်ဳိးတရားတစ္ခုခုနဲ႔ တိုင္းလို႔ ရတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘူးလို႔ ထင္တယ္။ ကိုယ္က်င့္တရားပညာမွာလို လုပ္သင့္တာနဲ႔ ျဖစ္ေနတာအၾကားက ျပႆနာမ်ဳိးမွ မဟုတ္ဘဲ။ ေလွကားဆိုတာက တက္ရင္တက္၊ ဆင္းရင္ဆင္း ဒီထက္ပိုၿပီး ဘာမွလုပ္လို႔မရဘူး။ ေရအိုးစင္ေတြ႕ရင္ေတာ့ ေရ၀င္ေသာက္ေပါ့။ ဒီကိစၥက ကံနဲ႔ဆိုင္လိမ့္မယ္။ မဟုတ္လည္း တိုက္ဆိုင္မႈရွိဖို႔လိုတယ္။ ေမွ်ာ္လင့္မထားတာတစ္ခုနဲ႔ တိုးတိုင္း လူေတြက အဲဒီလို ေျပာၾကတယ္ မဟုတ္လား။ အခု ဒီေနရာမ်ဳိးမွာ ဘယ္သူက ေရအိုးစင္လာတည္ထားမွာမို႔လဲ။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ကံမေကာင္းဘူး ေခၚခ်င္ေခၚ၊ တိုက္ဆိုင္မႈ မရွိဘူး ေခၚခ်င္တာသာေခၚ။ ေရအိုးစင္ကေတာ့ မရိွဘူး။ အဲဒီတုန္းမွာပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္စလံုး ေျခသံတစ္ခု ၾကားလာၾကရတယ္။ နားစြင့္ေနလိုက္မိတယ္။ အေပၚက ဆင္းလာတာလား ေအာက္က တက္လာတာလား မေသခ်ာၾကဘူး။ ေသေသခ်ာခ်ာ ႀကိဳးစားနားေထာင္ေနလိုက္ေတာ့မွ အေပၚဘက္က ဆင္းလာတဲ့ ေျခသံ။ အေတာ္ၾကာေတာ့ ေလွကားထစ္အတိုင္း ဆင္းလာတဲ့ လူတစ္ေယာက္၊ တိမ္ဆိုင္ေတြအၾကားက ဘြားခနဲ ေပၚလာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုေတြ႕ေတာ့ သူက အေတာ္ အံ့ၾသသြားပံုရတယ္။

သူကပဲ စၿပီးေမးတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ အတက္လား အဆင္းလားတဲ့။ အတက္ပါလို႔ ဟိုအေကာင္ကပဲ ေျဖလိုက္တယ္။  ခင္ဗ်ားက ဘယ္က ဆင္းလာတာလဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ၀င္ေမးလိုက္မိတယ္။ အေပၚကဆင္းလာတဲ့လူက သိပါဘူးဗ်ာ၊ ေရကန္ေဘာင္ေပၚက လွမ္းၾကည့္ေတာ့ လွ်ဳိႀကီးအထဲမွာ ေလွကားထစ္ေတြ ေတြ႕တာနဲ႔ ဆင္းလာၾကည့္တာပဲလို႔ ေျပာတယ္။ သိပ္ ေရေရရာရာ မဟုတ္ဘူး။ စိတ္ပါလက္ပါရွိပံု မရဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဟိုအေကာင့္ကို လွမ္းၾကည့္လိုက္မိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ခ်င္း အၾကည့္ခ်င္းဆံုသြားတယ္။ ခင္ဗ်ားက ေရကန္ေဘာင္ေပၚ ဘာသြားလုပ္တာတံုးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ေမးေတာ့ အေပၚကဆင္းလာတဲ့လူက က်ဳပ္က ပန္းခ်ီဆရာဗ်။ ႐ႈခင္းေကာင္းတဲ့ေနရာဆို သြားၿပီး ပန္းခ်ီဆြဲေလ့ရွိတယ္။ မဟုတ္ရင္ သြားထိုင္ၾကည့္ၿပီး စိတ္ထဲမွာ ဓာတ္ပံု႐ိုက္သလို မွတ္ထားတတ္တယ္။ ကန္ေဘာင္ေပၚ မၾကာမၾကာ က်ဳပ္သြားထိုင္ေလ့ရွိတယ္လို႔ ေျဖတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သူေျပာတာကို နားေထာင္ေနေတာ့ သူက ေမးတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ကေကာ ဘာလုပ္သလဲတဲ့။ ဒီေတာ့ ဟိုအေကာင္က ကၽြန္ေတာ္က ကဗ်ာေရးတယ္၊ ဟိုေကာင္က ၀တၳဳေရးတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကိုလမ္းညႊန္ရင္း ေျဖလိုက္တယ္။ အေပၚကဆင္းလာတဲ့လူက ဘာမွျပန္မေျပာဘူး။ သူ႔ဘာသာ ေခါင္းခါလိုက္တယ္။ အေတာ္ၾကာေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၿငိမ္ေနမိၾကတယ္။ စကားမေျပာျဖစ္ၾကေတာ့ဘူး။ သူလည္း ေလွကားထစ္ေတြတစ္ေနရာမွာ ၀င္ထိုင္လိုက္တယ္။ အေတာ္ကေလးၾကာသြားမွ သူက ေမးတယ္။ က်ဳပ္ ဆက္ၿပီးဆင္းသြားရင္ ဘယ္ေရာက္မလဲတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္သား တိုင္ပင္မထားဘဲ ေခါင္းခါျပလိုက္မိတယ္။

ေသခ်ာေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ကပဲ ရွင္းျပလိုက္တယ္။ ခင္ဗ်ားေျပာပံုအရဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္မွေရာက္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္သားလည္း ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ လွ်ဳိႀကီးထဲမွာ ေလွကားထစ္ေတြေတြ႕လို႔ တက္လာၾကည့္တာပဲ။ ခုပံုအတိုင္းဆိုရင္ ခင္ဗ်ားနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔က အတက္နဲ႔ အဆင္းပဲကြာတယ္။ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားဆက္ဆင္းသြားရင္ လွ်ဳိႀကီးထဲက ေလွကားထစ္ေတြရဲ႕ အစဆီကိုပဲ ျပန္ေရာက္သြားမွာပဲ။ အေပၚကဆင္းလာတဲ့လူက သေဘာေပါက္သြားပံု ရတယ္။ ဒီလိုျဖင့္ က်ဳပ္ေတာ့ ဆက္မဆင္းေတာ့ဘူး။ ဘာမွ အက်ဳိးထူးမွာမွ မဟုတ္ဘဲလို႔ ေျပာတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ေရာ ဆက္တက္ၾကဦးမွာလားလို႔ သူက ဆက္ေမးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္လည္း တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ၾကည့္လိုက္မိၾကတယ္။ ဟိုအေကာင္ကပဲ ေျဖတယ္။ သိပ္မထူးမွာျဖင့္ေတာ့ဗ်ာ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ဆက္မတက္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီကပဲ လွည့္ၿပီး ျပန္ဆင္းမွပဲတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထိုင္ရာကထေတာ့ အေပၚဆီက ဆင္းလာတဲ့ လူက က်ဳပ္ေတာ့ ျပန္ၿပီဗ်ဳိ႕လို႔ ေအာ္ေျပာရင္း ေလွကားထစ္ေတြေပၚ ျပန္တက္သြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္သားလည္း ေကာင္းၿပီဗ်ဳိ႕လို႔ ေရြ႕လ်ားေနတဲ့ တိမ္ဆိုင္ေတြအၾကားကို ၾကည့္ၿပီး လွမ္းေအာ္လိုက္ရင္း ေလွကားထစ္ေတြအတိုင္း ေအာက္ကို ဆင္းလာခဲ့ၾကတယ္။ အေပၚကဆင္းလာတဲ့လူရဲ႕ ေျခသံဟာ တျဖည္းျဖည္းေပ်ာက္သြားတယ္။

အဆင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္သား စကားမေျပာျဖစ္ၾကဘူး။ တိမ္ဆိုင္ေတြေအာက္ ေရာက္လာေတာ့ ေအာက္ဘက္က လွ်ဳိႀကီးကို ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ျပန္ျမင္လာရတယ္။ ဒီေတာ့ ဟိုအေကာင္က ေျပာတယ္။ ေလွကားထစ္ဆိုတာ အတက္ေရာ အဆင္းေရာ လုပ္လို႔ရတယ္။ အဲဒါကိုက သိပ္အဓိပၸာယ္ မရွိဘူး။ ဘာလို႔လဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေမးလိုက္မိတယ္။ အတက္ဆို အတက္ခ်ည္းပဲ လုပ္ေပါ့။ အဆင္းဆို အဆင္းခ်ည္းပဲ ထားေပါ့။ ခုေတာ့ အတက္ေရာ အဆင္းေရာဆိုေတာ့ ဘယ္လိုမွ အဓိပၸာယ္မရွိဘူး။ အခုဆို တို႔ဘယ္မွ မေရာက္ခဲ့ဘူးေပါ့လို႔ သူက ျပန္ေျဖတယ္။ အဲဒါသာၾကည့္။ ဒီေကာင့္မွာ ေရရာမႈမရွိဘူးဆိုတာ။ ငါတို႔ တစ္ေနရာေတာ့ ေရာက္ခဲ့သားပဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာလိုက္တယ္။ ဘယ္ကိုလဲလို႔ သူက ေမးတယ္။ ဘယ္ကိုမွန္းေတာ့ မသိဘူးကြာ။ တစ္ေနရာေတာ့ ေရာက္ခဲ့တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျဖလိုက္တယ္။ ဒီေတာ့ သူကေျပာတယ္။ ေလွကားထစ္ေတြဆိုတာက တက္ဖို႔ဆင္းဖို႔ လုပ္ထားတာတဲ့။ တက္တာဆင္းတာ တို႔အလုပ္။ ေရာက္တာမေရာက္တာ တို႔နဲ႔ မဆိုင္ဘူး။ ဘယ္ေရာက္ေရာက္ ေရာက္တဲ့ေနရာဟာ တစ္ေနရာရာပဲ။ တို႔ေတြ႕ခဲ့တဲ့ ပန္းခ်ီဆရာဆိုတဲ့ ငတိလည္း တို႔လိုပဲ။ ဘယ္မွ မေရာက္လို႔ ဒံုရင္းျပန္ေရာက္လည္း ဒံုရင္းပဲေပါ့။

ဟိုအေကာင္က ဘာမွ ျပန္မေျပာဘူး။ အေပၚကဆင္းလာတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာေတာ့ ခုေလာက္ဆို လွ်ဳိႀကီးထဲ ျပန္ေရာက္ေလာက္ၿပီလို႔ ေတြးေနပံုရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သူ႔လို အေတြးနဲ႔ စာလံုးေတြဖမ္းၿပီး ကစားေနတဲ့ေကာင္ မဟုတ္ေတာ့ လက္ေတြ႕က်က်ပဲ ေတြးမိတယ္။ တက္တက္ဆင္းဆင္း ဘယ္ေရာက္ေရာက္ မေရာက္ေရာက္ ပ်င္းေနရတာထက္စာရင္ သိပ္မဆိုးလွဘူးထင္တယ္။

-ျမင့္သန္း
ခ်င္းတြင္း၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂၀၁၁

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”