Skip to main content

ေႏြပံုျပင္

ေပ်ာ္ရႊင္မႈဆိုတာကေတာ့ အားလံုး အတူတူလိုပဲ၊
ဒါေပမဲ့ နာက်င္မႈတစ္ခုစီမွာ သီးျခား၀ိေသသ ရွိတယ္။
~ လီယိုေတာ္စတြိဳင္း

သူကေတာ့ ကေလးေလးလိုပဲ၊ အိပ္ခါနီးတိုင္း ကၽြန္ေတာ့္ကို ပံုျပင္ေျပာခုိင္းတတ္တယ္။ အသံတစ္သံကို နားေထာင္ရင္း အိပ္ေပ်ာ္သြားရတာ၊ အနားမွာ တစ္စံုတစ္ေယာက္ရွိေနတယ္ဆိုတဲ့ ခံစားမႈက သူ႔ကို လံုျခံဳမႈေပးတယ္တဲ့။ ခက္တာက ကၽြန္ေတာ္က ပံုမေျပာတတ္တာပဲ။ ပံုႏွိပ္စာလံုးစီထားတဲ့ စိတ္ကူးယဥ္ပံုျပင္ေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား ဖတ္ဖူးခဲ့ေပမယ့္ ဖတ္ၿပီးသားေတြကို ကၽြန္ေတာ္က အဆီအေငၚတည့္ေအာင္ ျပန္ေျပာႏိုင္တဲ့ လူစားမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး။ ငါလည္း မက္ဒူဆာ (Medusa) လို အေကာင္မႀကီးရဲ႕ ေခါင္းကို သြားၾကည့္ခဲ့မိလို႔ ျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ပဲ ကိုယ့္ရဲ႕ ဆြံ႕အမႈအေပၚ နည္းနည္းေဖာ့ေတြးရတယ္။ သူ႔ကိုေတာ့၊ ငါ ပံုမေျပာတတ္ဘူးလို႔ ခဏခဏ အသိေပးဖူးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါက သူနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ၾကားမွာ လံုေလာက္တဲ့ ဆင္ေျခတစ္ခု မဟုတ္ခဲ့ဘူး။ ေျပာတတ္တတ္ မေျပာတတ္တတ္ ေျပာလို႔ သူက တစ္ခ်က္လြတ္ ေျပာတယ္။ ဒီေတာ့လည္း ပံုျပင္ေတြကို လက္တမ္းေျပာႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားရေတာ့တယ္။ အဲဒီေတာ့မွပဲ စိတ္ကူးဉာဏ္ကြန္႔ျမဴးမႈ ဘယ္ေလာက္အားနည္းမွန္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သတိထားမိတယ္။ ဖတ္ဖူးထားတာေလးေတြနဲ႔ ဆင္တူယိုးမွား လုပ္ၾကံေျပာဖို႔ႀကိဳးစားလည္း ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာေတြက အဆီအေငၚ မတည့္လွဘူးဆိုတာ ကိုယ့္ဘာသာ သိေနတယ္။ ဒီအျပင္ သူကလည္း အေမးအျမန္းက ထူတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က၊ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ အဲဒီဇီးကြက္ႀကီးဟာ ေခါင္းခါလို႔မရဘူးလို႔ ေျပာေတာ့ ဘာျဖစ္လို႔လဲ၊ ေခါင္းပဲ ခါလို႔ရရမွာေပါ့လို႔ သူက ဆင္ေျခကန္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဇီးကြက္ေတြဟာ လည္ပင္းမပါဘဲ ေခါင္းနဲ႔ကိုယ္နဲ႔ တစ္ဆက္တည္းျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ေခါင္းခါရင္ ကိုယ္လံုးပါ, ပါသြားလို႔ ေခါင္းခါလိုက္တာနဲ႔ အရွိန္ပါၿပီး ေက်ာပါခိုင္းၿပီးသား ျဖစ္သြားတတ္တယ္လို႔ ႀကိဳးစားရွင္းရတယ္။ ဇီးကြက္ေတြရဲ႕ အမူအရာမွာ ေခါင္းခါတာဟာ ျငင္းဆန္႐ံုသက္သက္မဟုတ္ဘူး၊ အၿပီးအပိုင္ ေက်ာခိုင္းစြန္႔ခြာတာပဲလို႔ ေျပာၿပီး ကိုယ့္ရွင္းလင္းခ်က္ကို ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ့္ဘာသာ ေက်နပ္ေနမိတယ္။


ဒါေပမဲ့ သူက ဘ၀င္မက်ဘူး။ ဇီးကြက္ေတြဟာ ေခါင္းခါလို႔ရပါတယ္လို႔ပဲ အေက်ာက္အကန္ ျငင္းေနတယ္။ အဲဒီအခ်က္ကိုမွ မေျပလည္ရင္ ပံုျပင္က ေရွ႕ဆက္လို႔ရေတာ့မယ့္ပံု မေပၚဘူး။ ဒါနဲ႔ပဲ နင္ေျပာတာ ဇီ၀ေဗဒအရေတာ့ ဟုတ္ခ်င္ဟုတ္လိမ့္မယ္၊ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ပံုျပင္ေတြထဲမွာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ပံုျပင္ေတြမွာ တိရိစၧာန္ေတြ လူစကားေျပာတာကို ဘယ္သူမွ ယုတၱိမရွိဘူးလို႔ မေျပာၾကဘူး။ မေျပာၾကတာက ေျပာလို႔မရလို႔၊ ေျပာခြင့္မရွိလို႔ပဲ။ ေျပာရင္ ေျပာတဲ့လူ အ႐ူးပဲ။ ဒီေတာ့ ငါလည္း ငါ့ပံုျပင္မွာ ဇီးကြက္ေတြ ေခါင္းမခါႏိုင္ဘူးလို႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိတယ္။ ကဗ်ာဆရာလိုင္စင္ (Poetic License) ဆိုတာမ်ဳိး နင္ၾကားဖူးတယ္မဟုတ္လား။ အခုက ပံုျပင္ဆရာလိုင္စင္ပဲ။ Fictional Reality ပဲ။ နားေထာင္ခ်င္ေထာင္ မေထာင္ခ်င္ေန၊ ငါ့ဇီးကြက္ႀကီးကေတာ့ ေခါင္းခါတာနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္ ေက်ာပါခိုင္းသြားေတာ့တာပဲလို႔ ၾကားဖူးနား၀ စာေပအယူအဆေတြေရာထည့္၊ အသံကို ခပ္မာမာျဖစ္ေအာင္ထားၿပီး ေျပာရတယ္။ ဒီေတာ့မွ သူလည္း ၿငိမ္တယ္။ သူ႔စိတ္ထဲ မေက်မနပ္ျဖစ္ေနတာကို သိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ႀကိတ္ၿပီး ေက်နပ္မိတယ္။ သူ႔အေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို အတင္းအၾကပ္ ပံုျပင္ေျပာခိုင္းပိုင္ခြင့္ရွိသလို ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ကလည္း ပံုေျပာသူတစ္ေယာက္ရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို ရတတ္သေလာက္ ယူရတာကိုး။ တကယ္ေတာ့ ဇီးကြက္ေတြေခါင္းခါမရဘူးဆိုတဲ့ အေတြးက ကၽြန္ေတာ္ျမင္ခဲ့ဖူးတဲ့ ေစ်းဆိုင္ေတြမွာ လာဘ္ေခၚတဲ့အေနနဲ႔ ထားေလ့ရွိတဲ့ ေရႊဇီးကြက္႐ုပ္ႀကီးေတြကို စိတ္ထဲျမင္ၿပီး ေပၚလာတာလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သတိထားမိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ျပံဳးမိတယ္။ ဇီးကြက္အစစ္ကို အျပင္မွာ တစ္ခါႏွစ္ခါပဲ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ခဲ့ဖူးတာ။ ဒီလိုနဲ႔ ေခါင္းခါလို႔မရတဲ့ ဇီးကြက္ႀကီးဟာ အဲဒီေနရာကေန ခ်ာခနဲ ေက်ာခိုင္းထြက္ခြာသြားေတာ့တယ္ကြယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ျပံဳးစိစိေျပာတဲ့အခ်ိန္မွာ အေမွာင္ထဲက သူ႔ႏႈတ္ခမ္းေလးေတြ ဆူေနလိမ့္မယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ ေသခ်ာတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ညအိပ္ခါနီးတိုင္း ယုတၱိမရွိတဲ့ပံုျပင္ကေလးေတြကို သူ႔ကို လုပ္ၾကံၿပီး ေျပာျပရတယ္။ လူေတြအေၾကာင္းထက္ တိရိစၧာန္ကေလးေတြအေၾကာင္း ေျပာရတာကို ကၽြန္ေတာ္က ပိုၿပီး ခံတြင္းေတြ႕ေတာ့ ေျပာၿပီးတဲ့ အေကာင္ဗေလာင္ကေလးေတြလည္း အေတာ္ေလး စံုသြားတယ္။ ယုန္ကေလး ကိစၥမွာေတာ့ သူနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ နည္းနည္း အခ်င္းမ်ားခဲ့ရေသးတယ္။ ယုန္ကေလးေတြေနာက္က က်ားႀကီးလိုက္လာတာကို ယုန္ကေလးေတြက အံ့မခန္း အန္တုျပတဲ့ပံုျပင္။ ပံုျပင္အစမွာ ကၽြန္ေတာ္က ယုန္ကေလး တစ္ေကာင္တည္း ထားေပမယ့္ သူက ကၽြန္ေတာ့္ကို ဆင္ေျခတက္တယ္။ သူ႔အလုိအရေတာ့ သတၱ၀ါဆိုတာ အေဖာ္လိုတယ္၊ အခ်စ္လိုတယ္။ ဒီေလာက္ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ေတာႀကီးမ်က္မည္းထဲမွာ ႏုနယ္တဲ့ ယုန္လိုအေကာင္ေလး တစ္ေကာင္တည္း မရွင္သန္ႏိုင္ဘူးတဲ့။ ယုန္မကေလးနဲ႔ ဘယ္ေတာ့ေတြ႕မွာလဲ၊ ယုန္မကေလးပါ ပါမွရမယ္လို႔ သူက ဇြတ္ဂ်ီက်တာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ပံုျပင္ထဲမွာ ယုန္မေလးတစ္ေကာင္ အပ္ခ်ေလာင္းဆို ထည့္ေပးလိုက္မိတယ္။ စိတ္ကူးနဲ႔ ထည့္တာပဲ၊ ဒါကေတာ့ လြယ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ပံုျပင္ဆရာလုပ္ေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ျပႆနာက သူတို႔ႏွစ္ေကာင္ ခ်စ္သြားၾက႐ံုနဲ႔မၿပီးဘူး၊ သူတို႔ ေျဖရွင္းစရာ ျပႆနာလိုတယ္၊ အခက္အခဲလိုတယ္။ ေတြ႕ၿပီး ခ်စ္သြားၾက႐ံုဆို ဘာဇာတ္လမ္းမွ မရွိဘူး၊ ပံုျပင္လို႔ ေခၚႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီေတာ့လည္း အလြယ္တကူပဲ က်ားႀကီးတစ္ေကာင္ထပ္ထည့္ၿပီး ယုန္ကေလးေတြေနာက္က လိုက္ခိုင္းရေတာ့တာပဲ။ က်ားႀကီးက အခု မ်ဳိးတုန္းေတာ့မယ့္ အာရွက်ား၊ အ၀ါအမည္း အၾကားႀကီးလို႔ နည္းနည္းရွည္သြားေအာင္ ကြန္႔ရတယ္။ က်ားႀကီးလိုက္ေတာ့လည္း ယုန္ေမာင္ႏွံခမ်ာ ေျပးရတယ္။ ေျပးတယ္ဆိုေပမယ့္ ၾကာၾကာေျပးခိုင္းလို႔လည္း မရျပန္ဘူး။ အျပင္မွာေျပးရတာသာ ေမာတာ၊ ပံုျပင္ထဲမွာေတာ့ ၀ါက်တစ္ေၾကာင္းေလာက္နဲ႔ ၿပီးသြားတာ။ ယုန္ႏွစ္ေကာင္ကို ခပ္လြယ္လြယ္ က်ားစာေကၽြးပစ္လိုက္ခ်င္စိတ္ ေပါက္ေနေပမယ့္ သူေဒါသထြက္မွာ သိေနေတာ့ ၾကံဳရာ သစ္ေခါင္းေပါက္ထဲပဲ ၀င္ေျပးခိုင္းရတယ္၊ က်ားႀကီးကလည္း သစ္ေခါင္းေပါက္အျပင္မွာ ေစာင့္ေနတယ္။ သူက က်ားငစဥ္းလဲႀကီး၊ လြယ္လြယ္နဲ႔ ဘယ္လက္ေလွ်ာ့မွာလဲ။ အဲဒီေနရာမွာ သူ နည္းနည္း စိတ္၀င္စားသြားပံုရတယ္။ သစ္ေခါင္းထဲ ပိတ္မိေနတဲ့ ယုန္ေမာင္ႏွံအတြက္ ေျဖရွင္းစရာ ျပႆနာတစ္ခုက ရွိလာၿပီကိုး။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကိုယ္လုပ္ထားတဲ့ ျပႆနာကို ကိုယ့္ဘာသာ အဆင္ေျပေျပ ျပန္ေျဖရွင္းႏိုင္ဖို႔ အေျပးအလႊားစဥ္းစားရင္း ေခၽြးပ်ံေနတယ္။ လက္တမ္းေျပာတဲ့အခါမွာ စဥ္းစားစရာအခ်ိန္က မရွိသေလာက္ပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ စိတ္ကူးတစ္ခု ဖ်ပ္ခနဲေပၚလာတာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ၀မ္းသာသြားတယ္။

အဲဒါနဲ႔ ဘယ္လိုျဖစ္ေရာလဲလို႔ သူက ေမးတယ္။ အဲလိုနဲ႔ ယုန္ကေလးႏွစ္ေကာင္ဟာ သစ္ေခါင္းေပါက္ႀကီးထဲမွာပဲ လအတန္ၾကာေနၾကတယ္။ က်ားႀကီးကလည္း သူတို႔မွာ တျခားထြက္ေပါက္မရွိမွန္းသိေတာ့ ဇြဲေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေစာင့္ေနတာေပါ့ကြယ္။ သစ္ေခါင္းေပါက္ႀကီးကေတာ့ အေတာ္ ႀကီးတယ္။ အထဲမွာ လနဲ႔ခ်ီေနေတာ့ ယုန္ကေလးေတြက အစာေတြ၊ ေရေတြ ဘယ္လိုစားေသာက္ၾကသလဲလို႔ေတာ့ သူက မေမးဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ ပံုျပင္ဆရာလိုင္စင္ႀကီးကို အသိအမွတ္ျပဳထားရၿပီကိုး။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ပံုျပင္ရဲ႕အပိတ္ကို ဆက္ရတယ္။ တစ္ေန႔က်ေတာ့ ယုန္ကေလးဟာ သစ္ေခါင္းေပါက္ႀကီးထဲကေန အျပင္ကို ေခါင္းျပဴထြက္လာတယ္တဲ့။ က်ားႀကီးက ေခါင္းေထာင္ၾကည့္တယ္။ သူ႔မွာ လနဲ႔ခ်ီ ေန႔မအား၊ ညမနား သစ္ေခါင္းေပါက္ကို ေစာင့္ေနရလို႔ အေတာ္ေလး ပိန္ခ်ဳံးခ်ိနဲ႔ေနရွာၿပီတဲ့။ ယုန္ကေလးေနာက္က ယုန္မေလးထြက္လာတယ္။ က်ားႀကီးကေတာ့ ဗိုက္ဆာဆာနဲ႔ ႏွစ္ေကာင္လံုးကို စားပစ္ဖို႔ သစ္ေခါင္းေပါက္ဆီ ေျခလွမ္းျပင္လိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ သစ္ေခါင္းေပါက္ဆီက ယုန္ေတြ တစ္ေကာင္ၿပီးတစ္ေကာင္ ထြက္လာတာ ေတြ႕လိုက္ရတယ္ဆိုပဲ။ ထြက္လာတဲ့ ယုန္ေတြက မ်ားလြန္းလို႔ က်ားႀကီးဟာ ေျခလွမ္းေတြကို ေရွ႕ဆက္မတိုးႏိုင္ဘဲ အံ့ၾသမွင္သက္ၿပီး ေငးၾကည့္ေနမိတယ္တဲ့။ ဒါေပမဲ့ အခ်ိန္ေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲၾကာၾကာ ယုန္ေတြကေတာ့ သစ္ေခါင္းေပါက္ထဲက အဆက္မျပတ္ ထြက္လာေနတုန္းပဲတဲ့။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ပံုျပင္အစမွာပါတဲ့ အခ်စ္သူရဲေကာင္း ယုန္ကေလးက က်ားႀကီးကို ေျပာလိုက္တယ္။ မင္းက ငါ့ထက္ ခြန္အားအမ်ားႀကီးပိုပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ငါကလည္း မင္းထက္ အမ်ားႀကီး `ပို´ (Outnumber) တယ္တဲ့။ က်ားႀကီးရဲ႕ျမင္ကြင္းမွာေတာ့ မေရတြက္ႏိုင္တဲ့ အျဖဴစက္ကေလးေတြကိုပဲ ျမင္ေနရေတာ့သတဲ့ကြယ္လို႔ အဆံုးသတ္ရင္း ကိုယ့္ပံုျပင္ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္ အေတာ္ကေလး ေက်နပ္သြားမိတယ္။

ဒီပံုျပင္မွာ သင္ခန္းစာယူစရာကေတာ့ အခ်စ္ရဲ႕စြမ္းအားနဲ႔ အရာရာကို ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာပဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ျပံဳးစိစိနဲ႔ နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ေတာ့ သူက မ်က္ေမွာင္ကို အႀကီးႀကီးကုပ္ထားတာ ျမင္လိုက္ရတယ္။ ဘယ္မွာလဲ အခ်စ္တဲ့၊ ဘယ္မွာအခ်စ္ပါလို႔လဲလို႔ သူ ေအာ္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာပဲ ကၽြန္ေတာ့္လက္က မီးခလုတ္ဆီ လွမ္းလိုက္မိတယ္။ မီးေမွာင္သြားေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔ကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္ေနရတုန္းပဲ။ တကယ္ေတာ့ အခ်စ္ဆိုတာ အေမွာင္ထဲမွာလည္း ျမင္ရတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္က တီးတိုးေျပာလိုက္တယ္။ ပံုျပင္အရေတာ့ ယုတၱိရွိခ်င္မွ ရွိလိမ့္မယ္၊ ဒါေပမဲ့ ဇီ၀ေဗဒအရေတာ့ ဒါဟာ အခ်က္အလက္ အမွန္ပဲလို႔ ေျပာတုန္း သူ႔မ်က္ႏွာ ဘယ္လိုရွိေနလဲ ကၽြန္ေတာ္ မျမင္ရေတာ့ဘူး။

အဲဒီရက္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေျပာစရာပံုျပင္ ျပတ္လပ္သြားတယ္ ဆိုရမယ္။ ဒီညေတာ့ ပံုျပင္ မေျပာျပပါရေစနဲ႔လို႔ သူ႔ကို ေတာင္းပန္မိတယ္။ သူက လက္မခံဘူး၊ ပံုျပင္နားေထာင္ရမွ အိပ္ေပ်ာ္မွာလို႔ ဂ်စ္ကန္ကန္နဲ႔ ျပန္ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ကလည္း ပံုျပင္ေတြ လုပ္ၾကံေျပာေနရတဲ့အျဖစ္ကို ဆက္ၿပီး သည္းမခံႏိုင္ေတာ့ေလာက္ေအာင္ပဲ။ ဒါေပမဲ့လည္း သူ႔မွာ ကၽြန္ေတာ့္ကို အမိန္႔ေပးႏိုင္တဲ့ ဘာမွန္းမသိတဲ့လိုင္စင္တစ္ခု ရွိေနေတာ့ တစ္ခုခု ၾကံဖန္ေျပာဖို႔ပဲ စဥ္းစားရေတာ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ဖတ္လက္စ စာအုပ္တစ္အုပ္အထဲက ကၽြန္ေတာ္ သေဘာက်ေနမိတဲ့ အပိုင္းကေလးတစ္ခုကို ျဖတ္ၿပီးေျပာဖို႔ စိတ္ကူးမိတယ္။ သူ စိတ္၀င္စား, မစားေတာ့ မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ အေတာ္စိတ္၀င္စားမိတဲ့ အပိုင္းေလးပဲ။

ပံုျပင္ထဲမွာက အမ်ဳိးသမီးက အမ်ဳိးသားကို အရင္ေန႔က မက္ခဲ့တဲ့ သူ႔အိပ္မက္ဆိုးႀကီး အေၾကာင္းကို အိပ္ယာေပၚမွာ ေျပာျပေနတယ္။ အိပ္မက္ထဲမွာ သူက ေတာအုပ္ကေလးတစ္ခုထဲကို ေရာက္ေနတယ္တဲ့။ ေတာအုပ္ကေတာ့ ေၾကာက္စရာပံုျပင္ေတြထဲက လူေတြလမ္းေပ်ာက္တတ္တဲ့ အတိတ္နိမိတ္မေကာင္းတဲ့ ေတာအုပ္အမ်ဳိးအစား မဟုတ္ပါဘူး။ အေရာင္၀င္း၀င္းပပနဲ႔ မထူမပါး ေတာအုပ္ကေလးပါပဲ။ အခ်ိန္ကလည္း ေၾကာက္စရာေတြ အမ်ားအားျဖင့္ ျဖစ္တတ္တဲ့ ညဖက္မဟုတ္ဘူး။ ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ေန႔လယ္ခင္း၊ အဲဒီအမ်ဳိးသမီးဟာ ေဘးဘီ၀န္းက်င္နဲ႔ ကမၻာေလာကႀကီးကို ဂ႐ုမထားဘဲ ေအးေအးလူလူ လမ္းေလွ်ာက္လာခဲ့တယ္တဲ့၊ သူ႔အိပ္မက္ထဲမွာ ျဖစ္ေနတာကို ေျပာတာေနာ္။ ဒီလိုနဲ႔ တစ္ေနရာအေရာက္မွာေတာ့ အမ်ဳိးသမီးဟာ အိမ္ကေလးတစ္လံုးကို ေတြ႕လိုက္ရတယ္။ အိမ္ကေလးက မီးခုိးေခါင္းတိုင္ကေလးနဲ႔ စင္၀င္ကေလးပါတယ္။ ျပတင္းေပါက္ေတြမွာ ေရာင္စံုလိုက္ကာေလးေတြ တပ္ထားတယ္။ ေဖာ္ေရြပ်ဴငွာၿပီး ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ အိမ္ကေလးေပါ့။ ဒီလိုနဲ႔ အမ်ဳိးသမီးလည္း အိမ္တံခါးကို ေခါက္လိုက္တယ္။ အိမ္ရွင္တို႔လို႔ ေခၚတယ္၊ အထဲက ျပန္ေျဖသံ မၾကားဘူး။ သူက တံခါးကို ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေခါက္ၾကည့္ေတာ့ တံခါးက အတြင္းထဲကို အလိုလိုပြင့္သြားတာ ေတြ႕လိုက္ရတယ္တဲ့။ တကယ္ေတာ့ တံခါးက ပိတ္ထားတာမွ မဟုတ္ဘဲကိုး။ ဒီေတာ့ သူလည္း အိမ္ရွင္တို႔လို႔ အသံက်ယ္က်ယ္ေခၚရင္း အိမ္ထဲကို ၀င္လာခဲ့တယ္။ ကၽြန္မေတာ့ အိမ္ထဲ၀င္လာပါၿပီေပါ့။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ သူ႔အိပ္မက္အေၾကာင္းကို ေျပာျပေနတဲ့ ကုတင္ေပၚက အမ်ဳိးသမီးက အမ်ဳိးသားကို ျဖတ္ေမးလိုက္တယ္၊ ရွင္ အခုထိ ကၽြန္မေျပာခဲ့သမွ်ကို စိတ္၀င္စားရဲ႕လားတဲ့။ အမ်ဳိးသားက စိတ္၀င္စားတာေပါ့၊ ဆက္ေျပာေလလို႔ ျပန္ေျဖတယ္။ ဒါနဲ႔ နင္ေရာ ငါေျပာတဲ့ပံုျပင္ကို အခုေျပာသေလာက္အထိ စိတ္၀င္စားမႈရွိရဲ႕လားလို႔ သတိရသြားတာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က ၾကားျဖတ္ေမးလိုက္တယ္။ သူ႔ဆီက ျပန္ေျဖသံထြက္မလာဘူး။ အေမွာင္ရိပ္ေတြ ၾကားထဲမွာ သူ႔ရဲ႕ ပံုမွန္အသက္ရွဴသံေလးကိုပဲ ကၽြန္ေတာ္ၾကားေနရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အခုမွ စိတ္သက္သာရသြားတယ္။ သူ အိပ္သြားၿပီးရင္ ကၽြန္ေတာ္က ႏွစ္ႏွာရီ၊ သံုးနာရီေလာက္ စာဆက္ဖတ္ေလ့ရွိတာကိုး။

ေနာက္ေန႔ ပံုေျပာရမယ့္အခ်ိန္ေရာက္လို႔ ငါ မေန႔ကေျပာခဲ့တဲ့ပံုျပင္ ဘယ္နားထိေရာက္သြားၿပီလဲလို႔ သူ႔ကိုျပံဳးၿပီး ေမးလိုက္ေတာ့၊ သူက စပ္ျဖဲျဖဲနဲ႔ မသိဘူးလို႔ ျပန္ေျဖတယ္။ အင္း အိပ္ေပ်ာ္သြားတာကိုး ဘယ္သိမလဲ၊ ဘာမွမျဖစ္ဘူး၊ အဲဒီပံုျပင္ကို အစကေန ငါျပန္ေျပာျပမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ကေျပာလိုက္ေတာ့ သူက ေခါင္းၿငိမ့္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ပံုျပင္အသစ္ စဥ္းစားစရာမလိုေတာ့လို႔ အဆင္ေျပတယ္။ စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းတာ တစ္ခုက ပံုျပင္တစ္ပုဒ္တည္းကို ေနာက္တစ္ႀကိမ္ျပန္ေျပာေတာ့ ပထမအႀကိမ္ကထက္ပိုၿပီး အဆီအေငၚတည့္ေအာင္ ေျပာႏိုင္လာတယ္။ သဘာ၀က်က်၊ အခ်က္အလက္အပိုကေလးေတြကို စိတ္ကူးနဲ႔ ျဖည့္ၿပီး ေျပာႏိုင္လာလို႔ ၀မ္းသာမိတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီေန႔ကလည္း၊ နင္ေရာ ငါအခုေျပာသေလာက္အထိ စိတ္၀င္စားမႈရွိရဲ႕လားလို႔ ေမးတဲ့အခ်ိန္မွာပဲ သူက အိပ္ေပ်ာ္ေနၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ထံုးစံအတိုင္း စာအုပ္ဖြင့္ၿပီး ဆက္ဖတ္ရတယ္။ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ မႈန္၀ါး၀ါးျမင္ေနရတဲ့ သူ႔မ်က္ႏွာေလးကို လွမ္းလွမ္းၾကည့္မိတယ္။ သူ႔အသက္႐ွဴသံ တိုးတိုးေလးက ၿငိမ္သက္ၿပီး စည္းခ်က္ညီတယ္လို႔ ေတြးမိေတာ့၊ ကၽြန္ေတာ္ အရင္အိပ္ေပ်ာ္တဲ့ ညက ကၽြန္ေတာ့္ေဟာက္သံ အရမ္းက်ယ္တယ္လို႔ သူေျပာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ၀န္မခံခဲ့တာကို သတိရလို႔ ျပံဳးမိသြားတယ္။ ဟုတ္ခ်င္ေတာ့ဟုတ္မယ္၊ ဒါေပမဲ့ အဲဒါကို ငါမသိဘူး။ ကိုယ္ေဟာက္လားမေဟာက္လား ဆိုတာ ငါ့တို႔မွာ သိႏိုင္တဲ့အေျခအေနမရွိဘူး။ ဒီေတာ့ ဟုတ္ခ်င္ဟုတ္မယ္လို႔ပဲ အလြန္႔အကၽြံေျပာႏိုင္တယ္၊ ကိုယ့္ေဟာက္သံအတြက္ ေတာင္းပန္ပါတယ္လို႔ ေျပာရမွာက သိပ္ယုတၱိမရွိဘူးလို႔ ေျပာေတာ့ သူက မ်က္ေစာင္းထိုးရင္း ေနာက္တစ္ခါက် အသံသြင္းထားမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာတယ္။ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ မေဟာက္ပါဘူးလို႔ေတာင္ ကတိမေပးႏိုင္တဲ့ကမၻာမွာ ငါတို႔ ေနေနၾကရတယ္ဆိုတဲ့ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာဆီက ေရးခဲ့ဖူးတဲ့ စာေၾကာင္းတစ္ေၾကာင္း အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းထဲမွာ ျဖတ္ေျပးသြားတယ္။

တတိယေန႔မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ ပံုျပင္ကို ကၽြန္ေတာ္ အေတာ့္ကို သေဘာက်ေနၿပီ။ ဒီေန႔ေတာ့ ၿပီးတဲ့အထိေျပာမွလို႔ ဆံုးျဖတ္ထားလိုက္တယ္။ ဒီအထိနင္ စိတ္၀င္စားမႈရွိရဲ႕လားလို႔ ေမးေတာ့ အြန္းဆိုတဲ့ အိပ္ခ်င္မူးတူးအသံကေလး သူ႔ဆီက ထြက္လာလို႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း အားတက္သြားတယ္။ အဲဒီအမ်ဳိးသမီး ေရာက္သြားတဲ့အိမ္ကေလးက အခန္းမရွိတဲ့ တဲအိမ္ကေလးကြယ္၊ ႐ိုး႐ိုးေလး ေဆာက္ထားတာ။ အိမ္ေနာက္ေဖးမွာ မီးဖိုေခ်ာင္ကေလးရွိတယ္၊ အိပ္စင္ကေလးေတြနဲ႔ ထမင္းစားခန္းရွိတယ္။ အလယ္ေခါင္မွာ ထင္းမီးဖိုတစ္ခု ရွိတယ္။ လူေလးေယာက္စာ ညစာေတြကို စားပြဲေလးေပၚမွာ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ျပင္ဆင္ထားတာကို အမ်ဳိးသမီး ေတြ႕လိုက္ရတယ္။ ဟင္းခြက္ေတြဆီက မီးခိုးေငြ႕ေတြ တလူလူထြက္ေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ခက္တာက အထဲမွာ လူတစ္ေယာက္မွ မေတြ႕ရဘူး။ ထမင္းစားလုဆဲဆဲအခ်ိန္မွာပဲ ထူးထူးဆန္းဆန္းတစ္ခု၊ ဆိုပါစို႔ သတၱ၀ါဆန္းႀကီးတစ္ေကာင္ ရုတ္တရက္ ေပၚလာလို႔ အိမ္သားေတြ ထြက္ေျပးသြားသလို ျဖစ္ေနတယ္။ အမ်ဳိးသမီးအေနနဲ႔ အဲလို ထင္ျမင္ေနမိတယ္တဲ့။ ဒါေပမဲ့ ကုလားထိုင္ခံုေတြကို ၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း ေနသားတက်ပါပဲ။ ရွိသင့္တဲ့ေနရာမွာ ဟန္မပ်က္ပဲ ပံုမွန္အတိုင္း ရွိေနတယ္။ လူေတြခ်ည္းပဲ ေပ်ာက္ေနတာဆိုပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ အိပ္ယာေပၚက အမ်ဳိးသားက ဟင္းေတြက ဘာဟင္းေတြလဲလို႔ အမ်ဳိးသမီးကို ေမးလိုက္တယ္တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔ဆီက အသံကို နားစြင့္ၾကည့္ေတာ့ ၿငိမ္ေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အားယူၿပီး ေရွ႕ဆက္လိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ ေခါင္းထဲမွာ ေျပာရမယ့္၊ ဒါမွမဟုတ္ ေျပာခ်င္တဲ့ ၀ါက်ေတြ အစီအစဥ္တက် ရွိေနတယ္။

ဒီေနရာမွာ အမ်ဳိးသမီးက တန္႔သြားၿပီး ခဏေလာက္ စဥ္းစားေနတယ္။ ေနာက္ေတာ့မွ၊ ကၽြန္မ မမွတ္မိဘူး။ ရွင့္ေမးခြန္းက သိပ္ေကာင္းတယ္၊ ဟုတ္တယ္ ဘာဟင္းေတြလဲ ကၽြန္မ မမွတ္မိဘူး။ တကယ္ေတာ့ `ဘာဟင္း´ ဆိုတာကလည္း သိပ္ေတာ့ အေရးမႀကီးလွပါဘူး။ ေသခ်ာတာက ဟင္းေတြကို မၾကာေသးခင္ကမွ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ ခ်က္ျပဳတ္ထားခဲ့တာ။ အရသာရွိမွာ ေသခ်ာတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အဲဒီက ထိုင္ခံုတစ္ခုံမွာ ကၽြန္မ ၀င္ထိုင္ရင္း အိမ္ရွင္ေတြျပန္အလာကို ေစာင့္ေနမိတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္မ လုပ္ရမွာကလည္း သူတို႔ျပန္လာတာကို ေစာင့္ဖို႔ပဲရွိတယ္။ အစားအေသာက္ေတြကို ပိုင္ရွင္ကြယ္ရာမွာ ကၽြန္မ လက္ဖ်ားနဲ႔ တို႔လို႔ မျဖစ္ဘူး။ အဲလိုမ်ဳိး လုပ္ပိုင္ခြင့္မရွိဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္မ အဲဒီထိုင္ခံုမွာပဲ အၾကာႀကီး ေစာင့္ခဲ့ေပမယ့္ ဘယ္သူမွ ျပန္ေရာက္လာတာ မေတြ႕ရဘူး။ အစားအေသာက္ေတြကေတာ့ ပူၿပီး အေငြ႕တစ္ေထာင္းေထာင္း ထေနတုန္းပဲ။ အဲဒီအစားအေသာက္ေတြကိုၾကည့္ၿပီး ကၽြန္မ အရမ္းဗိုက္ဆာတယ္လို႔ ခံစားရတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ဖက္မွာလည္း ပိုင္ရွင္မသိဘဲ အစားအေသာက္ေတြကို ကၽြန္မ ယူစားလို႔ မျဖစ္ဘူး။ ရွင္ေရာဘယ္လိုထင္လဲ၊ အဲဒါ သဘာ၀က်တဲ့ ေတြးပံုမ်ဳိးလို႔ ရွင္မထင္ဘူးလားလို႔ ကုတင္ေပၚက အမ်ဳိးသမီးက အမ်ဳိးသားကိုေျပာလိုက္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္က အရွည္ႀကီး ဆက္တိုက္ ေျပာလိုက္မိတယ္။ သူ႔ဆီကေတာ့ အသံထြက္မလာဘူး၊ အသက္႐ႈသံေလးကိုပဲ ခပ္မွန္မွန္ ၾကားေနရတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီေလာက္စာေၾကာင္းအရွည္ႀကီးကို ဆက္တိုက္ေျပာလိုက္ႏိုင္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ဘာသာ ေက်နပ္ေနမိတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ပံုျပင္ရဲ႕ အပိတ္ပိုင္းကို အားရပါးရေျပာႏိုင္ဖို႔ အရွိန္ယူလိုက္တယ္။

ဒီလိုနဲ႔ မၾကာခင္မွာ ေန၀င္သြားၿပီးေတာ့ အမ်ဳိးသမီး ရွိေနတဲ့ အိမ္ကေလးအတြင္းမွာလည္း ေမွာင္လာတယ္။ အနီးအနားက ေတာအုပ္ဟာ ေမွာင္လာေလ ပိုၿပီး နက္႐ႈိင္းလာတယ္လို႔ ထင္ရေလပဲတဲ့။ အမ်ဳိးသမီးဟာ လင္းသြားေအာင္ မီးထြန္းခ်င္ေနတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ဘယ္လိုထြန္းရမလဲ မသိဘူးတဲ့။ သူလည္း စိတ္မသက္မသာ ခံစားလာရတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ တစ္ခ်က္မွာ ထူးဆန္းတာတစ္ခုကို သူ သတိျပဳမိသြားတယ္။ အခ်ိန္ဒီေလာက္ၾကာလာတာေတာင္ အစားအေသာက္ေတြက ထြက္လာတဲ့ မီးခိုးေတြဟာ ေလ်ာ့ပါးမသြားတဲ့အခ်က္ပဲ။ နာရီေပါင္းမ်ားစြာၾကာတဲ့အထိ အစားအေသာက္ေတြကေတာ့ စားခ်င္စားဖြယ္ ပူပူေႏြးေႏြး ျဖစ္ေနတုန္းပဲတဲ့။ ဒီေနရာမွာ ထူးဆန္းတာတစ္ခုခုေတာ့ ျဖစ္ေနၿပီလို႔ သူ ထင္ျမင္လာတယ္။ ဘာလဲေတာ့ မသိဘူး၊ တစ္ခုခုမွားေနၿပီေပါ့ေလ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ အမ်ဳိးသမီးဟာ အိပ္မက္က လန္႔ႏိုးသြားတယ္တဲ့လို႔ ေျပာရင္း ကၽြန္ေတာ္က အသာၿငိမ္ေနလိုက္မိတယ္။ သူ႔ဘက္ဆီလွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ အေမွာင္ကိုပဲဲ ျမင္ရတယ္။ သူ႔အသက္႐ွဴသံတိုးတိုးကို ၾကားေနရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ စာအုပ္ကို မဖြင့္ႏိုင္ဘူး၊ စိတ္ထဲမွာ မသက္မသာ ခံစားလာမိတယ္။

တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ပံုျပင္က ၿပီးလုဆဲဆဲေပမယ့္ မၿပီးေသးဘူး။ အရင္ေန႔ေတြတုန္းကလိုဆိုရင္ေတာ့ သူအိပ္ေပ်ာ္သြားလို႔ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ျပႆနာမရွိလွဘူး။ စိတ္သက္ရာေတာင္ရမိတာ အမွန္ပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဒီေန႔မွာ တစ္ခုခု ထူးဆန္းေနတယ္။ ဘာလဲေတာ့မသိဘူး၊ တစ္ခုခု မွားေနၿပီဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ ခံစားေနရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ မ်က္စိေတြကို မွိတ္ထားၿပီး အိပ္ယာေပၚက အမ်ဳိးသားနဲ႔ အမ်ဳိးသမီးအေၾကာင္း ဆက္ၿပီးစဥ္းစားေနမိတယ္။ အဲဒါၿပီးေတာ့ ဘာဆက္ျဖစ္လဲလို႔ အမ်ဳိးသားက ေမးလိုက္တဲ့ အခ်ိန္ပဲ။ လန္႔ႏိုးသြားေတာ့၊ အိပ္မက္က ဘာဆက္ျဖစ္လဲ ငါမသိလိုက္ေတာ့ဘူးေပါ့လို႔ အမ်ဳိးသမီးက ျပန္ေျဖတယ္။ ေန၀င္သြားတယ္၊ အိမ္အျပန္လမ္းကို ငါမသိဘူး၊ ၿပီးေတာ့ ငါဟာ အဲဒီထူးထူးဆန္းဆန္း အိမ္ကေလးတစ္လံုးအတြင္းမွာ တစ္ကိုယ္တည္း ပိတ္မိေနတယ္။ မၾကာခင္ အဲဒီမွာ တစ္ခုခု ျဖစ္ေတာ့မယ္။ ငါ့စိတ္ခံစားခ်က္က အေကာင္းဘက္မွာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ အမ်ဳိးသားက ျဖတ္ၿပီးေမးတယ္၊ ဒါနဲ႔ အဲဒါကို အိပ္မက္ဆိုးလို႔ ဘာျဖစ္လို႔ ေျပာရတာလဲတဲ့။ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔ဘက္က အသံတစ္ခုခု ၾကားႏိုးနဲ႔ နားစိုက္ေထာင္ၾကည့္တယ္။ သူ႔အသက္႐ွဴသံတိုးတိုးကေလးကလြဲလို႔ တစ္ဖက္က ဘာသံမွမၾကားရဘူး။ ပံုျပင္အပိတ္ကိုမေျပာခင္မွာ လိုေနတဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခု ရဖို႔ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုတာ သိလိုက္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ စိတ္ကူးကို ေရွ႕ဆက္လိုက္မိတယ္။

အိပ္မက္ရဲ႕ ေၾကာက္စရာအေကာင္းဆံုးအပိုင္းကို ရွင္က သိခ်င္တာလားလို႔ အိပ္ယာေပၚကအမ်ဳိးသမီးက ေမးလိုက္ေတာ့ အင္း၊ သိခ်င္တာေပါ့လို႔ အမ်ဳိးသားက ျပန္ေျပာတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ဟာ သတၱ၀ါဆန္းႀကီး ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနမွာဆိုတဲ့ အေတြးပဲ။ အဲဒီ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ဟာ ကၽြန္မေခါင္းထဲကို ဒိုင္းခနဲ ၀င္လာတယ္။ အိမ္ရွင္ေတြဟာ ကၽြန္မ သူတို႔အိမ္နားကို ခ်ဥ္းကပ္လာတာ ျမင္လို႔ စားလုဆဲဆဲ ညစာစားပြဲကို စြန္႔သြားခဲ့တာ။ ကၽြန္မ အဲဒီမွာ ထိုင္ေနသေရြ႕ သူတို႔ ျပန္ထြက္လာမွာမဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္မ မျမင္ႏိုင္တဲ့ တစ္ေနရာကေန သူတို႔ ကၽြန္မကို ေခ်ာင္းၾကည့္ခ်င္ ၾကည့္ေနမွာ။ ဒါေပမယ့္လည္း ကၽြန္မကေတာ့ သူတို႔ ျပန္လာလိမ့္ႏိုးနဲ႔ ထိုင္ျမဲ ဆက္ထိုင္ေနခဲ့တယ္။ အဲဒီအေတြးက ကၽြန္မကို အသည္းခိုက္ေအာင္ တုန္လႈပ္သြားေစတယ္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္လံုးလံုးမရွိတဲ့ အေျခအေနတစ္ရပ္လို႔ ရွင္မထင္ဘူးလား။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ဟာ မသတီစရာ သတၱ၀ါဆန္းႀကီး ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနမွာဆိုတဲ့အေတြးက အဲဒီသာမန္ထင္ရတဲ့ အိပ္မက္ကို အိပ္မက္ဆိုးႀကီးတစ္ခု ျဖစ္သြားေစတာပဲ။ ဖယ္က်ဥ္ခံရတဲ့၊ ကိုယ့္ကို လူေတြက အထူးအဆန္းတစ္ခုလို ဆက္ဆံတာခံရတဲ့ ခံစားခ်က္မ်ဳိးေပါ့။ ကၽြန္ေတာ့္ အေတြးကို အဲဒီေနရာမွာပဲ ရပ္လိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ပံုျပင္က ၿပီးသြားၿပီ။ အဲဒီ တစ္ျဖတ္စာကိုပဲ သူ႔ကို ပံုျပင္လုပ္ေျပာမလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ရည္စူးထားခဲ့တာ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္မသက္သာမႈက ပိုၿပီး ႀကီးမားလာတယ္။ သူ႔ကို ႏႈိးၿပီးေတာ့ ပံုျပင္ကို အၿပီးအထိ ဆက္ေျပာရင္ေကာင္းမလားလို႔ ေတြးမိတာနဲ႔ သူရွိတဲ့ဘက္ဆီ လွည့္ၾကည့္လိုက္မိတယ္။ အေမွာင္ထဲမွာ သူ႔မ်က္ႏွာေလးကို ခပ္၀ါး၀ါး ျမင္ေနရတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ သူ႔နာမည္ကို ခပ္တိုးတိုးေခၚၾကည့္မိတယ္။ သူ႔ အသက္႐ႈသံေလးကို ပံုမွန္ၾကားေနရတာကလြဲၿပီး သူက တုတ္တုတ္မွ မလႈပ္ဘူး။ သူ႔မ်က္ႏွာကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္ရေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ မီးဖြင့္လိုက္ခ်င္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီမီးခလုတ္ဟာ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ လက္လွမ္းမမီတဲ့ မိုင္ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာအထိ ေ၀းကြာေနတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ခံစားရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔နာမည္ကို ခပ္က်ယ္က်ယ္ ေအာ္ေခၚမိတယ္။ သူမၾကားဘူး၊ ဒါမွမဟုတ္ သူမၾကားဘူးဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ သိေနတယ္။ အဲဒီေနာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔နာမည္ကို အသံကုန္ျမွင့္ၿပီး ေအာ္ေခၚေနမိတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ကၽြန္ေတာ္ အႀကီးအက်ယ္ တုန္လႈပ္သြားတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အသံဟာ နားထဲကထြက္က်ေနတဲ့ နားက်တ္ေသးေသးကေလးတစ္ခု ထဲက ခပ္တိုးတိုးထြက္ေနတဲ့ တဂ်စ္ဂ်စ္ျမည္သံေလး ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနမွာဆိုတဲ့ အေတြး ၀င္လာခ်ိန္မွာပဲ အိပ္မက္ဆိုးႀကီးထဲက ႏိုးထဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ အသည္းအသန္ ႀကိဳးစားလိုက္မိတယ္။ ငါဟာ တစ္ေယာက္ေယာက္က အထပ္ထပ္ဖြင့္ထားတာ ခံေနရတဲ့ အီလက္ထေရာနစ္ပစၥည္း တစ္ခုမ်ားလားလို႔ ေတြးမိတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ့္လည္ေခ်ာင္းက ေနာက္ထပ္အသံတစ္ခုခု ထပ္လုပ္ဖို႔ မတတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ခပ္၀ါး၀ါးေလးျမင္ေနရတဲ့ သူ႔မ်က္ႏွာေလးဟာ ဖန္သားျပင္ေပၚကေန ဖ်ပ္ခနဲ ေပ်ာက္သြားခဲ့ၿပီ။ ေစာေစာက အိပ္မက္အေၾကာင္းေျပာေနတဲ့ ပံုျပင္ထဲကအမ်ဳိးသမီးရဲ႕ စာသားေတြ ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းထဲမွာ အစီအရီ ေပၚေနတယ္။ ေန၀င္သြားတယ္၊ အိမ္အျပန္လမ္းကို ငါမသိဘူး၊ ၿပီးေတာ့ ငါဟာ အဲဒီထူးထူးဆန္းဆန္း အိမ္ကေလးတစ္လံုးအတြင္းမွာ တစ္ကိုယ္တည္း ပိတ္မိေနတယ္။ မၾကာခင္ အဲဒီမွာ တစ္ခုခု ျဖစ္ေတာ့မယ္။

§ § § § § § §

မ်က္စိကို စံုမွိတ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ေခါင္းကို သြင္သြင္ခါေနမိတယ္။ မွိတ္ထားတဲ့ မ်က္စိကေန မေရတြက္ႏိုင္တဲ့ အျဖဴစက္ကေလးေတြကို ျမင္ေနရတယ္။ အနားမွာ ဇီးကြက္တစ္ေကာင္သာ ရွိခဲ့ရင္ေတာ့ အေမွာင္ထဲက ကၽြန္ေတာ့္အျဖစ္ကို ေခါင္းတၿငိမ့္ၿငိမ့္နဲ႔ ၾကည့္ခ်င္ၾကည့္ေနမွာ။ တေလာဆီက ကၽြန္ေတာ္ အိပ္မက္ဆိုးႀကီးတစ္ခု မက္ခဲ့ရတယ္လို႔ ေျပာလိုက္ရင္ ေသခ်ာမယ္ ထင္တယ္။ အဲဒါကိုကလည္း ပံုျပင္တစ္ပုဒ္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနမွာ၊ မေျပာတတ္ဘူး။ မေျပာတတ္ဘူးဆိုေတာ့လည္း ေခါင္းကို ထပ္ခါ႐ံုပဲ။

ေတဇာ (လေရာင္လမ္း)
ေမ၊ ၂၀၁၂
သရုပ္ေဖာ္- ကိုကိုႏိုင္

Comments

  1. ဘာသာျပန္ဟု မေဖာ္ျပထားသျဖင့္ ပင္ကိုယ္ေရးဟု ယူဆပါသည္။ ပုံျပင္ထဲက ပုံျပင္၊ ဇတ္လမ္းထဲက ဇတ္လမ္း၊ multiple reality ကို ေဖာ္ျပသြားသည္မွာ အလြန္ေခ်ာေမြ႕လွပပါသည္။

    ReplyDelete
  2. Is all that we see or seem
    But a dream within a dream? EAPoe

    ReplyDelete
  3. ဆရာေတ စာေတြျပန္ေရးျဖစ္ေနပါလား...လက္ရာေတြလည္းေျမာက္လာတယ္...။

    ReplyDelete
  4. မဂၤလာပါ ကုိေတဇာေရ...

    ဒီဝတၳဳတုိေလးကုိ Myanmar Blogs Digest Page ေလးမွာ ျပန္ၿပီး ေဝမွ်ေဖာ္ျပခ်င္လုိ႔ ယူသြားခဲ႔ပါတယ္. ေက်းဇူး ဘရုိ...

    https://www.facebook.com/mmblogsdigest

    ခင္မင္စြာျဖင္႔
    Yan.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ