Skip to main content

`ကိုယ္ပိုင္ေျခေထာက္ေပၚရပ္တည္ေသာ မင္းသမီးငယ္´


ဟိုးေရွးေရွးတုန္းက ပင္လယ္နံေဘးကတိုင္းျပည္တစ္ခုမွာ အရပ္ျမင့္ျမင့္နဲ႔ ေနၾကာပန္းေလးတစ္ပြင့္လို ထြန္းလင္းေတာက္ပတဲ့ မင္းသမီးေလးတစ္ပါးရွိခဲ့ဖူးတယ္။ နန္းတြင္းပေရာဟိတ္ႀကီးေတြ သင္ၾကားသမွ် အရာအားလံုးကိုလည္း သူမဟာ အလြယ္တကူ သင္ယူတတ္ေျမာက္ခဲ့တယ္။ သူမရဲ႕ ေရႊနဲ႔ေငြ ေပသီးခံုေလးေတြနဲ႔လည္း နန္းတြင္းရတနာေတြကို တြက္ခ်က္ၿပီး စာရင္းျပဳစုႏိုင္တယ္။ ေနာက္ဆံုး သူမရဲ႕ အလြန္တရာႏွစ္လိုဖြယ္ေကာင္းမႈေၾကာင့္ နန္းတြင္းစုန္းႀကီးနဲ႔ေတာင္ သင့္တင့္ေအာင္ ေပါင္းသင္းႏိုင္ခဲ့တယ္။ အတိုခ်ဳပ္ေျပာရရင္ေတာ့ မင္းသမီးေလးဟာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကလြဲလို႔ က်န္တဲ့အရာအားလံုးမွာ ေျပာစရာမရွိေအာင္ ပါရမီပါခဲ့ပါတယ္။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကေတာ့ သူမရဲ႕အခ်စ္နဲ႔ထိုက္တန္တဲ့ အမ်ဳိးသားတစ္ဦးတစ္ေလမွ အဲဒီတိုင္းျပည္အတြင္းမွာ မရွိလို႔ေပါ့။

သူမဟာ ဒံုမင္းတီးတယ္။ ပိုးသားေပၚမွာ အ႐ုပ္ေလးေတြေရးထိုးတယ္။ ၿပီးေတာ့ ငွက္ကေလးေတြကို သူမရဲ႕လက္ထဲကအစာကုိလာစားဖို႔ ေလ့က်င့္ေပးတယ္။ မင္းသမီးေလးဟာ တိရိစၧာန္ကေလးေတြနဲ႔ အကၽြမ္းတ၀င္ရွိလွပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ မင္းသမီးေလးဟာ သာမန္လူေတြနဲ႔ေသြးခ်င္းမနီးတဲ့ ေတာ္၀င္မင္းသမီးေလးေတြ တစ္ခါတစ္ရံခံစားရတဲ့အတိုင္း အထီးက်န္ၿပီး ပ်င္းရိေနတုန္းပါပဲ။ သူမရဲ႕အျဖစ္ကိုသိတဲ့ စုန္းႀကီးဟာ တစ္ေန႔ေတာ့ သူမဆီေရာက္လာပါတယ္။ သူ႔ေျခေထာက္ေဘးမွာလည္း ေတာက္ေတာက္ေတာက္ေတာက္ လမ္းေလွ်ာက္လိုက္လာတဲ့ ထူးဆန္းလွပတဲ့ အေကာင္ငယ္ေလးတစ္ေကာင္ ပါလာတယ္။ အထူးအဆန္းမွန္သမွ် သေဘာက်တတ္တဲ့ မင္းသမီးေလးက အေကာင္ငယ္ေလးကို လက္နဲ႔ေပြ႕ခ်ီလိုက္တယ္။

`ဒါဘာေကာင္ေလးလဲ´ လို႔ သူမက ေမးလိုက္တယ္။ စုန္းႀကီးက မဲ့ရြဲ႕လိုက္တယ္။
`ဘယ္သိမွာလဲ။ မင္း သေဘာက်စရာ အေကာင္ေလးလို႔ေတာ့ ထင္တာပဲ´
စုန္းႀကီးက ဆက္ေျပာလိုက္တယ္။

`ဒီအေကာင္ေလးက တျခားဘယ္လိုပံုစံကိုမွမေျပာင္းဘူး။ သူ႔အတိုင္းတိုင္းပဲ ရွိေနလိမ့္မယ္´ လို႔ သူကရွင္းျပတယ္။ `ဒါေပမဲ့ ဘာေကာင္ေလးလဲ´ လို႔ မင္းသမီးေလးက ေမးလိုက္ျပန္တယ္။

`သူတို႔ကေတာ့ ေခြးလို႔ေခၚၾကတာပဲ။ အာဖဂန္ေဟာင့္ဒ္တဲ့´ လို႔ စုန္းႀကီးက ေျပာလိုက္တယ္။

တိုင္းျပည္အတြင္းကေခြးေတြကို တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးခဲ့ေတာ့ မင္းသမီးေလးဟာ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ေပ်ာ္ရႊင္သြားတယ္။ သိုးေမႊးလို ေခ်ာမြတ္ေနတဲ့ ေရႊအိုေရာင္ေခြးကေလးကို ပြတ္သပ္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာပဲ သူမစိတ္ထဲမွလည္း ႏူးည့ံတဲ့ႏွာေခါင္းေလးနဲ႔ နန္းဆန္ဆန္အေရာင္အေသြးရွိတဲ့ အေကာင္ငယ္ေလးဟာ သူမနဲ႔ ခပ္ဆင္ဆင္တူပါလားလို႔ တိတ္တဆိတ္ ေတြးလိုက္မိပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ စုန္းႀကီးကိုယ္တိုင္လည္း ဒီတိုင္းပဲ ေတြးေနမိတာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ေရႊမင္းသမီးေလးတစ္ပါးဟာ ဘယ္လိုစကားမ်ဳိးကို ေစာ္ကားမႈအျဖစ္ သတ္မွတ္မယ္ဆိုတာ မေသခ်ာတာနဲ႔ပဲ ႏႈတ္ဆိတ္ေနလိုက္ေတာ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ အဲဒီေန႔ကစလို႔ မင္းသမီးေလးနဲ႔ေခြးကေလးဟာ ထာ၀ရအေဖာ္ေတြ ျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္။ သူမ နံနက္ခင္း ျမင္းစီးထြက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ေခြးကေလးဟာ သူမေနာက္ တေကာက္ေကာက္လိုက္တတ္တယ္။ အိပ္ယာ၀င္တဲ့အခါမွာ သူမရဲ႕ေျခရင္းမွာ အျမဲတမ္းအိပ္တယ္။ သူမ စကားေျပာတဲ့အခါမွာလည္း စိတ္အားထက္သန္စြာ နားေထာင္ေနတတ္လို႔ သူမေျပာတာေတြကို နားလည္သလားလို႔ေတာင္ မၾကခဏ အေတြး၀င္မိပါတယ္။

ဒါေပမဲ့လည္းေပါ့။ ေခြးကေလးဟာေတာ့ ေခြးကေလးပဲေပါ့။ မင္းသားေလးတစ္ပါးမွ မဟုတ္တာပဲ။ မင္းသမီးေလးဟာ လက္ထပ္ထိမ္းျမားဖို႔ေတာ့ ေတာင့္တေနမိတာေပါ့။ မၾကာခဏဆိုသလို ျမင့္မားတဲ့နန္းေတာ္ေဆာင္ျပတင္းတံခါးမွာထိုင္ၿပီး သူမဟာ လမ္းမထက္ကို ေငးၾကည့္ေနတတ္တယ္။ ေရႊေလွာင္အိမ္စံ အထီးက်န္ခံစားခ်က္နဲ႔ ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ခ်ပ္၀တ္တန္ဆာေတြ၀တ္ထားတဲ့ ေခ်ာေမာလွပတဲ့ မင္းသားေလးတစ္ပါးကို အိပ္မက္ရင္းနဲ႔ေပါ့။

တစ္ခုေသာေႏြရာသီတစ္ေန႔မွာေတာ့ အိမ္နီးခ်င္းတိုင္းျပည္က မင္းသားေလးတစ္ပါးဆီက ႏွစ္ျပည္ေထာင္ မဟာမိတ္ဖြဲ႕ဖို႔ ေဆြးေႏြးခ်င္တဲ့အေၾကာင္း သ၀ဏ္လႊာေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ နန္းတြင္းက ေမာင္းမမိႆံေတြရဲ႕ တီးတိုးေျပာျပခ်က္အရ ေခ်ာေမာခန္႔ညားၿပီး ေတာ္၀င္မင္းသားဆန္ေၾကာင္းၾကားၿပီးတဲ့ေနာက္ မင္းသမီးေလးရဲ႕ ႏွလံုးသားဟာ ပီတိေတြျဖာေနပါေတာ့တယ္။ သူမဟာ ေစ့စပ္ပြဲအခမ္းအနားကို စိတ္အားထက္သန္စြာ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနမိပါတယ္။

ညစာစားပြဲခန္းမဆီ မင္းသားေလး၀င္လာၿပီး သူ႔ရဲ႕ ညိဳေမွာင္ေမွာင္မ်က္၀န္းေတြနဲ႔ ခ်စ္ရည္ရႊမ္းတဲ့ အၾကည့္တစ္ခ်က္ သူမထံသို႔ ဟန္ပါပါၾကည့္လိုက္စဥ္မွာေတာ့ မင္းသမီးေလးဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ေတာင္ မထိန္းႏိုင္ဘဲ ထိုင္ခံုေပၚမွာတင္ အသက္႐ွဴရပ္သြားမိမတတ္ပါပဲ။ မင္းသားေလးနဲ႔ ေရႊမင္းသမီးေလး၊ ၿပီးေတာ့ ႏွစ္ျပည္ေထာင္ခ်စ္ၾကည္ေရးအတြက္ အားလံုးေသာလူမ်ား ဂုဏ္ျပဳယမကာေသာက္သံုးေနလခ်ိန္မွာေတာ့ မင္းသမီးေလးဟာ ရွက္ရြံ႕စြာနဲ႔ ထိုင္ေနမိပါတယ္။ ေခြးကေလးကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ကိုယ္ပိုင္ေနရာျဖစ္တဲ့ မင္းသမီးေလးရဲ႕ေျခေတာ္ရင္းမွာ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္စြာ ၾကည့္လို႔ေပါ့။

ေအးေဆးသက္သာစြာ စကားစျမည္မ်ားေျပာၾကၿပီးေနာက္ ခမ္းနားတဲ့ညစာစားပြဲႀကီး ၿပီးဆံုးခဲ့ပါတယ္။ ဂီတေဖ်ာ္ေျဖေရးအဖြဲ႕ဆီမွ တီးမႈတ္လိုက္သံ စတင္ထြက္ေပၚလတယ္။ သူတို႔ရဲ႕အခ်စ္ကို ၾကည္ႏူးပီတိျဖစ္ရင္း မင္းသားေလးနဲ႔မင္းသမီးေလးဟာ သီခ်င္းစာသားေတြမွာ စီးေမ်ာနားေထာင္ေနတယ္။ တျခားလူေတြမျမင္ေစဘဲ မင္းသမီးေလးက သူမရဲ႕လက္ကေလးကို စားပြဲရဲ႕ေအာက္ကေန မင္းသားေလးကို ကိုင္ခြင့္ျပဳထားတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ေရႊေရာင္ေတာက္ပတဲ့အနာဂတ္ကိုစိတ္ကူးၾကည့္ရင္း သူတို႔ႏွစ္ဦးဟာ မေဖာ္ျပႏိုင္ေလာက္ေအာင္ သာယာၾကည္ႏူးေနၾကတာေပါ့။ မၾကာခင္မွာပဲ ကပြဲစတင္ဖို႔အခ်က္ေပးသံ ထြက္ေပၚလာပါတယ္။ မင္းသမီးေလးဟာ မင္းသားေလးနဲ႔တြဲကရမယ့္အေရးကို ရင္ခုန္စြာေတြးရင္း သူ႔ရဲ႕ ဖိတ္ဖိတ္ေတာက္ေနတဲံ မ်န္၀န္းေတြကို ရွက္ရြံ႕စြာၾကည့္ေနတယ္။ `ကဲ… ေမာင္ေတာ္တုိ႔ ကဖို႔ အခ်ိန္ေရာက္ၿပီ´ လို႔ မင္းသားေလးက ၿပံဳးရႊင္စြာေျပာလိုက္တယ္။ မင္းသမီးေလးက အသာေခါင္းၿငိမ့္ျပလိုက္ၿပီး ႏွစ္ေယာက္စလံုး ၿပိဳင္တူလိုလို မတ္တပ္ရပ္လိုက္ၾကတယ္။

ထိုစဥ္မွာပဲ မထင္မွတ္တဲ့ျဖစ္ရပ္တစ္ခု ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။ မတ္တပ္ရပ္လိုက္စဥ္မွာပဲ မင္းသားေလးရဲ႕ၿပံဳးေနတဲ့မ်က္၀န္းေတြဟာ ရုတ္တရက္ ခက္ထန္တ့ဲအသြင္ကို ေျပာင္းသြားတယ္။ ၿပီးေတာ့ မင္းသမီးေလးကို ေအးစက္စက္နဲ႔ ၾကည့္ေနပါတယ္။ မင္းသမီးေလးဟာ အလြန္ အံ့အားသင့္သြားမိပါတယ္။ `ဘာျဖစ္လို႔လဲေမာင္ေတာ္..ဘာမွားေနလို႔လဲ´ လို႔ စိုးရြံ႕စြာေမးလိုက္ပါတယ္။ မင္းသားေလးဟာ စကားတစ္ခြန္းမွမေျပာေတာ့ဘဲ မင္းသမီးေလးကိုစိမ္းစိမ္းၾကည့္ၿပီး ခန္းမေဆာင္အတြင္းက တစ္ဟုန္ထုိးထြက္ခြာသြားပါေတာ့တယ္။ မင္းသမီးေလးရဲ႕ပါးျပင္ေပၚကို မ်က္ရည္မ်ားစီးက်လာပါတယ္။ ဧည့္သည္ေတာ္မ်ားအားလံုးရဲ႕ အံ့အားသင့္မႈ၊ နားမလည္မႈတို႔နဲ႔ ခန္းမေဆာင္အတြင္း ၿငိမ္သက္တိတ္ဆိတ္ေနပါေတာ့တယ္။

သူမရဲ႕ အိပ္ခန္းေဆာင္အတြင္းမွာ မင္းသမီးေလးဟာ တသိမ့္သိမ့္႐ႈိက္ငိုေနပါတယ္။ သူမရဲ႕အေဖာ္မြန္ ေခြးကေလးကေတာ့ သူ႔ရဲ႕မ်က္၀န္းညိဳႀကီးေတြနဲ႔ မင္းသမီးေလးကို စိတ္မေကာင္းစြာ ေငးၾကည့္ေနပါတယ္။ `ဘာျဖစ္လို႔လဲကြယ္…၊ သူဘာလို႔ အခုလိုျဖစ္သြားရတာလဲ´ လို႔ မင္းသမီးေလးက ၀မ္းနည္းေၾကကြဲစြာ ေမးလိုက္တယ္။ `မင္းသမီးေလးရဲ႕ အရပ္ေၾကာင့္ပါ´

မင္းသမီးေလးဟာ အလြန္ အံ့အားသင့္သြားၿပီး ကိုယ့္နားကိုယ္မယံုႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္သြားမိတယ္။ `ဟင္.. နင္စကားေျပာတတ္တယ္…ဟုတ္လား” ဟု မင္းသမီးေလးက အလန္႔တၾကားေမးလိုက္တယ္။ ေခြးကေလးက ေခါင္းၿငိမ့္ျပလိုက္တယ္။ “အရင္တုန္းကေတာ့ တစ္ခါမွ မေျပာဖူးပါလား” လို႔ မင္းသမီးေလးက ေမးလိုက္တယ္။ “မင္းသမီးေလးက တစ္ခါမွ ေမးခြန္းမွမေမးဖူးတာ” လို႔ ေခြးကေလးက ျပန္ေျပာတယ္။ ဒါနဲ႔ မင္းသမီးေလးက ထပ္ေမးလိုက္တယ္။ “ငါ့အရပ္နဲ႔ ဘာဆိုင္လို႔လဲကြယ္…”

“ဆိုင္တာေပါ့ မင္းသမီးေလးရယ္…။ ေတာ္၀င္မင္းသားေတြဟာ မာနႀကီးၾကတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ေယာက္်ားဆန္တဲ့ အသြင္အျပင္ကို ဂုဏ္ယူၾကတယ္။ သူတို႔ထက္သာတာကို မခံခ်င္ၾကဘူး။ မင္းသမီးေလးရဲ႕အရပ္က သူ႔ထက္ပိုျမင့္ေနေတာ့ ဒါကို သူ မခံခ်င္ျဖစ္သြားတာပါ” လို႔ ေခြးကေလးက ရွင္းျပတယ္။ မင္းသမီးေလးဟာ အခုမွ သေဘာေပါက္လိုက္မိတယ္။ “ငါ့အရပ္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ငါဘာမ်ားတတ္ႏိုင္မွာလဲကြယ္” လို႔ ၀မ္းနည္းပက္လက္ ေရရြတ္လိုက္ၿပီး ေခြးကေလးကိုဖက္ၿပီး ငိုေနပါေတာ့တယ္။

ေနာက္တစ္ေန႔နံနက္ခင္းမွာ မင္းသမီးေလးျမင္းစီးထြက္တဲ့အခါမွာေတာ့ မင္းသားေလးပါ အတူပါလာပါတယ္။ ေခြးကေလးကေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း မင္းသမီးေလးေနာက္က တစ္ေကာက္ေကာက္ လိုက္လို႔ေပါ့။ မင္းသမီးေလးက ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးစြာ စကားေျပာေနေပမယ့္ မင္းသားေလးကေတာ့ ခပ္တန္းတန္းပါပဲ။ စကားသိပ္မေျပာဘဲ မ်က္ႏွာသုန္သုန္မႈန္မႈန္နဲ႔ လိုက္ပါလာတယ္။ ေတာစပ္တစ္ေနရာ အေရာက္မွာေတာ့ မင္းသားေလးက ျမင္းေပၚက ခုန္ဆင္းလိုက္တယ္။ မင္းသမီးေလးဆင္းလိုက္စဥ္မွာေတာ့ မထင္မွတ္ဘဲ ေျခေခါက္ၿပီး လဲက်သြားပါတယ္။ မင္းသားေလးဟာ အေျပးအလႊားဆြဲထူေပမယ့္ မင္းသမီးေလးဟာ ေျခေထာက္မေထာက္ႏိုင္ ေတာ့ပါဘူး။ ဒါနဲ႔ မင္းသားေလးဟာ မင္းသမီးေလးကိုေပြ႕ခ်ီၿပီး နန္းေတာ္ဆီ ျပန္လာခဲ့ရတယ္။

မင္းသမီးေလးရဲ႕ အိပ္ခန္းေဆာင္အတြင္းမွာေတာ့ ဘုရင္ႀကီး၊ မိဖုရားႀကီးနဲ႔ မင္းသားေလးတို႔ဟာ သူမကို စိုးရိမ္ပူပန္စြာ ၾကည့္ေနပါတယ္။ နန္းတြင္းသမားေတာ္ႀကီးက ဒဏ္ရာကိုၾကည့္႐ႈစစ္ေဆးၿပီး ေဆးစည္းေပးလိုက္တယ္။ “ေနာက္တစ္ရက္ႏွစ္ရက္ေလာက္ၾကာရင္ ဒဏ္ရာ အရွင္းျပန္ေကာင္းသြားမွာပါ အရွင္မင္းႀကီး။ ဒဏ္ရာက မျပင္းထန္ပါဘူး”လို႔ သူက ေလွ်ာက္တင္လိုက္တယ္။ ဒီေတာ့မွ ဘုရင္ႀကီးနဲ႔ မိဖုရားႀကီးဟာ စိတ္ေအးသြားၿပီး မင္းသမီးေလးကိုႏႈတ္ဆက္ကာ ထြက္ခြာသြားေတာ့တယ္။

အိပ္ခန္းေဆာင္တြင္း ႏွစ္ေယာက္ထဲက်န္ေတာ့တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ မင္းသားေလးဟာ မင္းသမီးေလးရဲ႕လက္ကေလးကို ယုယစြာဆုပ္ကိုင္လိုက္တယ္။ “ေမာင္ေတာ္စိုးရိမ္လိုက္တာ ႏွမေတာ္”လို႔ ၾကင္နာစြာေျပာလိုက္တယ္။ မင္းသမီးေလးသမီးေလးက ေက်နပ္စြာၿပံဳးၿပီး ၾကည့္ေနတယ္။ မင္းသားေလးထြက္ခြာသြားခ်ိန္မွာေတာ့ ေခြးကေလးဟာ မင္းသမီးေလးရဲ႕ေျခေတာ္ရင္းကိုခုန္တက္လိုက္ၿပီး ႏွစ္ဦးစလံုး ၿငိမ္းခ်မ္းစြာအိပ္ေပ်ာ္သြားပါေတာ့တယ္။

အဲဒီေန႔ကစလို႔ မင္းသားေလးဟာ မင္းသမီးေလးရဲ႕အိပ္ခန္းေဆာင္ကို ေန႔တုိင္းလာၿပီး ၾကင္နာစြာ အားေပးစကားေျပာပါတယ္။ မင္းသမီးေလးရဲ႕ လက္ဖ၀ါးႏုႏုေလးကိုဆုပ္ကိုင္ရင္း ခ်စ္စကားေတြဆိုေလ့ရွိတယ္။ မင္းသမီးေလးဟာလည္း အတိုင္းမသိ ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္ေနတာေပါ့။ ဒီလိုအခ်ိန္မ်ဳိးေတြမွာ ေခြးကေလးကေတာ့ အိပ္ခန္းေဆာင္ေထာင့္ တစ္ေနရာကေန သူတို႔ႏွစ္ဦးကို ေငးၾကည့္ေနေလ့ရွိတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ တစ္ရက္ၿပီးတစ္ရက္ကုန္လာခဲ့ေပမယ့္ မင္းသမီးေလးရဲ႕ေျခေထာက္ဟာ ျပန္မေကာင္းလာခဲ့ပါဘူး။ နန္းတြင္းသမားေတာ္ႀကီး ဘယ္လိုပင္ႀကိဳးစားေပမယ့္ မင္းသမီးေလးရဲ႕ေျခေထာက္ျပန္ရပ္ႏိုင္ေအာင္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ မင္းသမီးေလးကေတာ့ ဒီအတြက္ ဘာမွခံစားမိပံုမရဘဲ အိပ္ယာထက္မွာလဲေလ်ာင္းၿပီး မင္းသားေလးေျပာသမွ် ခ်စ္စကားေတြကို သာယာၾကည္ႏူးေနလ်က္ပါပဲ။ ဘုရင္ႀကီးနဲ႔မိဖုရားႀကီးတို႔ဟာ သမီးေတာ္ေလးရဲ႕ေျခေထာက္အတြက္ စိုးရိမ္ေသာကေရာက္ေနရေပမယ့္ သူတို႔ႏွစ္ဦးကေတာ့ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ပါပဲ။ မင္းသားေလးကလည္း ေျခေထာက္ကိစၥကို အမႈထားမိပံု မေပၚပါဘူး။ ေခြးကေလးကလည္း အိပ္ခန္းေဆာင္ေထာင့္တစ္ေနရာကေန သူ႔ရဲ႕ နားလည္တဲ့မ်က္၀န္းညိဳႀကီးေတြနဲ႔ ေငးၾကည့္ေနလွ်က္ပဲေပါ့။

ဒီလိုနဲ႔ ရက္မွလသို႔ကူးေျပာင္းလာတဲ့အခါမွာေတာ့ မင္းသားေလးဟာ အရင္လို ရႊင္ရႊင္ျပျပမရွိေတာ့ပါဘူး။ မင္းသမီးေလးက စိုးရိမ္စြာနဲ႔ ေမးလိုက္တယ္။ “ေမာင္ေတာ္ ဘာအလိုမက်တာ ရွိလို႔လဲဟင္” “ဘာမွမဟုတ္ပါဘူး ႏွမေတာ္၊ ေမာင္ေတာ္ စကားေျပာရတာကို ညည္းေငြ႕လာလို႔ပါ” မင္းသမီးေလးဟာ ၀မ္းနည္းစြာနဲ႔ မင္းသားေလးကို ၾကည့္ေနတယ္။ မၾကာခင္ မင္းသားေလးဟာ ထြက္ခြာသြားပါေတာ့တယ္။ မင္းသားေလးထြက္ခြာသြားၿပီးတဲ့ေနာက္ ေခြးကေလးဟာ မင္းသမီးေလးရဲ႕အိပ္ယာထက္ကို ခုန္တက္လာ ပါတယ္။ မင္းသမီးေလးဟာ ၀မ္းနည္းေၾကကြဲစြာနဲ႔ ငို႐ႈိက္လိုက္ၿပီး ေခြးကေလးကို သိုင္းဖက္ထားလိုက္တယ္။ “ဘာျဖစ္လို႔လဲကြယ္…၊ ငါ ဘာအမွားလုပ္ခဲ့မိလို႔လဲ..” လို႔ မင္းသမီးေလးက ေမးလိုက္တယ္။ “ခ်စ္တယ္ခင္တယ္ဆိုတဲ့စကားေတြဟာ အခ်ိန္တန္ရင္ ေျပာစရာကုန္သြားစျမဲပဲေလ…..” လို႔ ေခြးကေလးက ေျဖလိုက္တယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ မင္းသမီးေလးရဲ႕ေျခေတာ္ရင္းမွာ ေခြေခြေလးအိပ္ေပ်ာ္သြားပါေတာ့တယ္။

ေနာက္တစ္ေန႔မွာေတာ့ မင္းသားေလးဟာ မင္းသမီးေလးဆီ ေရာက္လာပါတယ္။ မင္းသမီးေလးက လွပစြာၿပံဳးၿပီး ၾကည့္ေနတယ္။ စကားေတာ့ တစ္ခြန္းမွမေျပာပါဘူး။ မင္းသားေလးဟာ ေက်နပ္ေနသလို မင္းသမီးေလးကလည္း ေပ်ာ္ရႊင္ေနတာပါပဲ။ ဒီလိုနဲ႔ ႏွစ္ဦးသားေပ်ာ္ရႊင္ေနရင္း ရက္ေတြကုန္လာျပန္တယ္။ တစ္ေန႔မွာေတာ့ မင္းသမီးေလး အိပ္ယာ၀င္ခါနီးမွာ မင္းသားေလးေရာက္လာပါတယ္။ “ေမာင္ေတာ္ ႏွမေတာ္နဲ႔ လက္ထပ္ခ်င္တယ္” လို႔ ႏူးညံ့ညင္သာစြာေျပာလိုက္တယ္။ မင္းသမီးေလးဟာ အတိုင္းမသိ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးသြားမိပါတယ္။ သူမရဲ႕ခ်စ္စဖြယ္မ်က္လံုးေလးေတြနဲ႔ လွပစြာၿပံဳးလိုက္ၿပီး မင္းသားေလးကို ေခါင္းၿငိမ့္ျပလိုက္တယ္။ ထိုစဥ္မွာပဲ မင္းသားေလးဟာ မင္းသမီးေလးရဲ႕ ကုတင္ေျခရင္းက ေခြးကေလးကိုျမင္သြားၿပီး အႀကီးအက်ယ္ မ်က္ႏွာပ်က္သြားတယ္။ “ဒီသတၱ၀ါကို ေမာင္းထုတ္ပစ္လိုက္လို႔ မရဘူးလား ႏွမေတာ္” လို႔ ခပ္ထန္ထန္ေျပာလိုက္တယ္။ မင္းသမီးေလးဟာ အံ့အားသင့္ၿပီး ၀မ္းနည္းသြားတာေပါ့။ ေခြးကေလးဟာ သူမရဲ႕ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး အေဖာ္မြန္ပဲ မဟုတ္လား။ အနားမွာရွတဲ့ စာရြက္တစ္ရြက္ကိုလွမ္းယူလိုက္ၿပီး “ဒီေခြးကေလးဟာ ႏွမေတာ္ရဲ႕ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး အေဖာ္မြန္ပါပဲ” လို႔ မင္းသမီးေလးက ေတာင္းပန္တုိးလွ်ဳိးၿပီး ေရွးျပရွာတယ္။ ဒါေပမဲ့ မင္းသားေလးက လက္မခံပါဘူး။ “ေခြးဆိုတဲ့ ယုတ္ညံ့တဲ့သတၱႅ၀ါေတြကို ေမာင္ေတာ္ အရမ္းမုန္းတယ္။ ဒီသတၱ၀ါဟာ ႏွမေတာ္ရဲ႕ အိပ္ခန္းေဆာင္နဲ႔ ဘယ္လိုမွ မအပ္စပ္ဘူး။ ေမာင္ေတာ့္ကို အမွန္တကယ္ခ်စ္တယ္ဆိုရင္ ဒီသတၱ၀ါကို ႏွမေတာ္စြန္႔ပစ္ရလိမ့္မယ္။ မနက္ျဖန္က်ရင္ ေမာင္ေတာ္ သူ႔ကို မျမင္ပါရေစနဲ႔” လို႔ ျပတ္သားစြာေျပာလိုက္ၿပီး ျပန္လည္ထြက္ခြာ သြားပါေတာ့တယ္။

မင္းသားေလးထြက္ခြာသြားခ်ိန္မွာေတာ့ မင္းသမီးေလးဟာ ေခြးကေလးကို ရင္ခြင္ထဲထားၿပီး ႐ႈိက္ႀကီးတငင္ ငိုေၾကြးေနမိပါတယ္။ အခ်စ္အတြက္နဲ႔ သူမရဲ႕အေကာင္းဆံုး အေဖာ္မြန္ကို စြန္႔ပစ္ရေတာ့မယ့္အတြက္ မခံမရပ္ႏိုင္ ခံစားေနရတာေပါ့။

ေနာက္ေန႔ေတြမွာေတာ့ မင္းသားေလးေရာက္လာရင္ ေခြးကေလးဟာ ကုတင္ေအာက္မွာ ပုန္းေနရတယ္။ မင္းသားေလးျပန္သြားခ်ိန္မွာ ေခြးကေလးဟာ ကုတင္ေအာက္ကထြက္လာတယ္။ မင္းသမီးေလးဟာ ေခြးကေလးကို ၀မ္းနည္းစြာ ေပြ႕ဖက္ထားမိတယ္။ ေခြးကေလးကေတာ့ သူ႔ရဲ႕နားလည္တဲ့မ်က္၀န္းညိဳႀကီးေတြနဲ႔ ၾကည့္ေနဆဲပဲေပါ့။ ဒီလိုနဲ႔ မဂၤလာပြဲႀကီးဟာ တျဖည္းျဖည္းနီးကပ္လာပါတယ္။ မင္းသမီးေလးဟာ ေခြးကေလးနဲ႔ခြဲရမွာကိုေတြးၿပီး အရမ္းကို ၀မ္းနည္းေနရွာတယ္။ “ငါဘယ္လို မင္းကိုစြန္႔ပစ္ရက္မွာလဲကြယ္” လို႔ေျပာၿပီး ႐ႈိက္ႀကီးတငင္ ငိုေၾကြးေနျပန္တယ္။ ေခြးကေလးကေတာ့ သူမကို သနားစဖြယ္ၾကည့္ေနတယ္။ “ေနာက္တစ္ေန႔က်ရင္ မဂၤလာပြဲရွိတယ္။ အိပ္ပါေတာ့ မင္းသမီးေလးရယ္….” လို႔ သူက စိတ္မေကာင္းစြာ ႏွစ္သိမ့္လိုက္တယ္။ မၾကာခင္မွာပဲ မင္းသမီးေလးဟာ ေမာပန္းစြာ အိပ္ေပ်ာ္သြားတယ္။

နံနက္လင္းတဲ့အခါမွာ မင္းသမီးေလးဟာ ႏိုးႏိုးခ်င္း သူမရဲ႕ေျခေထာက္ၾကားထဲမွာ လစ္ဟာေနတာကို သတိထားမိလိုက္တယ္။ သူမဟာ အထိတ္တလန္႔နဲ႔ ေျခရင္းကို ၾကည့္လိုက္တယ္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သူမရဲ႕ေျခေထာက္ၾကားထဲမွာ ေခြေခြေလးအိပ္ေနတတ္တဲ့ ေခြးကေလးကို မေတြ႕ရပါဘူး။ မင္းသမီးေလးဟာ တစ္ခန္းလံုး လွည့္ပတ္ရွာေဖြၾကည့္ေပမယ့္ ေခြးကေလးကို မေတြ႕ရပါဘူး။ ေနာက္ဆံုးမွာ သူမဟာ ကုတင္ေအာက္ကို ငံု႔ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ ေခြးကေလးကို ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။ အျပစ္ကင္းစင္စြာ အိပ္ေပ်ာ္ေနဟန္ရွိေပမဲ့ သူမေပြ႕ခ်ီလိုက္တဲ့အခါမွာေတာ့ ေခြးကေလးဟာ အသက္၀ိညဥ္ကင္းမဲ့ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ၀မ္းနည္းဖြယ္ေတြ႕လိုက္ရပါေတာ့တယ္။ မင္းသမီးေလး အျပင္းအထန္ငိုေၾကြးေနစဥ္မွာပဲ အျပင္ဘက္က မဂၤလာပြဲစတင္ဖို႔ သတိေပးသံ ထြက္ေပၚလာတယ္။

ပရိသတ္အေပါင္းရဲ႕အလယ္မွာ မင္းသားေလးဟာ ထည္၀ါခန္႔ညားစြာ ရပ္ေနပါတယ္။ မဂၤလာပြဲႀကီးစတင္ဖုိ႔ အခ်ိန္နီးကပ္လာၿပီျဖစ္လို႔ မင္းသားေလးဟာ မင္းသမီးေလးလာမယ့္လမ္းကို ရင္ခုန္စြာ ေစာင့္ေမွ်ာ္ၾကည့္ေနတာေပါ့။ မၾကာခင္မွာပဲ မင္းသမီးေလးဟာ နန္းဆန္ဆန္ေျခလွမ္းေတြနဲ႔ ျဖည္းညင္းစြာေလွ်ာက္လွမ္းလာပါတယ္။ ဘုရင္ႀကီး၊ မိဖုရားႀကီးနဲ႔ တိုင္းသူျပည္သားအေပါင္းဟာ မင္းသမီးေလး လမ္းျပန္ေလွ်ာက္လာႏိုင္တာျမင္ရေတာ့ အလြန္အံ့ၾသ၀မ္းေျမာက္စြာနဲ႔ လက္ခုတ္ၾသဘာေပးလိုက္တယ္။ မင္းသားေလးက မင္းသမီးေလးကို ျပံဳးရႊင္ၾကည္ႏူးစြာၾကည့္ရင္း လက္ကမ္းလိုက္တယ္။ ခုတစ္ႀကိမ္မွာေတာ့ မင္းသမီးေလးရဲ႕ မ်က္ႏွာမွာ အျပံဳးမရွိသလို မင္းသားေလးကမ္းေပးတဲ့လက္ကိုလည္း ဂရုမျပဳပါဘူး။ “ဒီမဂၤလာပြဲကို သမီးေတာ္ဖ်က္သိမ္းပါတယ္ ခမည္းေတာ္” လို႔ ဘုရင္ႀကီးကို မင္းသမီးေလးက တည္ၿငိမ္စြာ ေလွ်ာက္တင္လိုက္တယ္။

မင္းသမီးေလး လမ္းျပန္ေလွ်ာက္၊ စာကားျပန္ေျပာလာႏိုင္တာေတြကို အံ့အားသင့္တာေရာ၊ လက္ထက္ပြဲကို ဖ်က္သိမ္းလိုက္တာေတြေရာေၾကာင့္ ဘုရင္ႀကီးနဲ႔ မိဖုရားႀကီးအပါအ၀င္ နန္းတြင္းသူနန္းတြင္းသားအားလံုးဟာ အပ္က်သံမၾကားရေလာက္ေအာင္ တိတ္ဆိတ္ေနၾကတယ္။ မင္းသားေလးဟာလည္း အံ့အားသင့္ျခင္း၊ မယံုၾကည္ႏိုင္ျခင္းတို႔နဲ႔ စကားမေျပာႏိုင္ေလာက္ေအာင္ျဖစ္ေနၿပီး ေခါင္းငိုက္စိုက္ခ်ထားတယ္။ မင္းသမီးေလးဟာ ဘာမွဆက္မေျပာေတာ့ဘဲ သူမရဲ႕၀တ္႐ံုထဲကေန အသက္ကင္းမဲ့ေနတဲ့ ေခြးကေလးကို ထုတ္ယူေပြ႕ခ်ီၿပီး ေတာစပ္ရွိရာဘက္ကို ထြက္ခြာသြားပါေတာ့တယ္။ နန္းတြင္းမွဴးမတ္ေတြၾကားမွာေတာ့ စုန္းႀကီးဟာ ျမင္ကြင္းကို ျပံဳးၿပီး ေခါင္းတၿငိမ့္ၿငိမ့္နဲ႔ ၾကည့္ေနတာကို ဘယ္သူမွ သတိမထားမိခဲ့ပါဘူး။

ေခြးကေလးရဲကေျမပံုနံေဘးမွာ မင္းသမီးေလးဟာ ဒူးေထာက္ထိုင္ေနပါတယ္။ သူမဟာ ငိုေၾကြးမေန ေတာ့ပါဘူး။ “ ငါဟာ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ မင္းသားတစ္ပါးအတြက္နဲ႔ ငါ့ရဲ႕အေကာင္းဆံုးအေဖာ္မြန္ကို ေသေစခဲ့ၿပီ။ ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရၿပီ။ ငါသာ အခ်စ္အတြက္နဲ႔ မ႐ူးမိုက္ခဲ့ဘူးဆိုရင္………….”

§ § § § § § §

သာယာတဲ့နံနက္ခင္းတစ္ခုမွာ မင္းသမီးေလးဟာ ျမင္းစီးထြက္ခဲ့ပါတယ္။ မၾကာခင္မွာပဲ သူမဟာ ေတာစပ္နားကိုေရာက္လာတယ္။ ႐ုတ္တရက္ သူမရဲ႕ေရွ႕မွာ ျမင္းတစ္စီးရဲေက်ာေပၚက မင္းသားေလးတစ္ပါးကို ဘြားခနဲေတြ႕လိုက္ရတယ္။ ခ်ပ္၀တ္တန္ဆာေတြက ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္နဲ႕ အညိဳေရာင္မ်က္၀န္းေတြနဲ႔ သူမကို ၾကင္နာစြာၾကည့္ေနေလရဲ႕….။ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို သူမ မွတ္မိလိုက္တယ္။ ဒါဟာ သူမနဲ႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ရင္းႏွီးဖူးခဲ့တဲ့ မ်က္၀န္းညိဳညိဳေတြပဲေလ………။

မင္းသားေလးဆီက ညင္သာေသာစကားသံထြက္ေပၚလာတယ္။

“တစ္ခ်ဳိ႕ေသာလူေတြဟာ အခ်စ္အတြက္နဲ႔ မိမိရဲ႕ေျခေထာက္ေတြကို စြန္႔လႊတ္ရဲတယ္၊ အသံၾသဇာကို စြန္႔လႊတ္ရဲတယ္၊ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္သူေတြကိုေတာင္ စြန္႔လႊတ္ရဲတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕က်ေတာ့ အခ်စ္မွာ ေတာင္းဆိုမႈေတြ မ်ားတတ္တယ္။ အင္း….. တစ္ခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း အခ်စ္အတြက္နဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕အသက္ကိုေတာင္ စြန္႔လႊတ္ရဲတယ္။ ဟုတ္တယ္…….၊ တစ္ခါတစ္ရံ ေသဆံုးဖို႔ဆိုတာ လိုအပ္တယ္…။ ေသဆံုးမွလည္း အသစ္ကျပန္စႏိုင္မွာ မဟုတ္လား ……..”

မင္းသမီးေလးဟာ ျမင္းေပၚကဆင္းၿပီး ေျမႀကီးေပၚမွာ ေျခကို မတ္မတ္ရပ္လိုက္တယ္။ မင္းသားေလးကလည္း ျမင္းေပၚကဆင္းလိုက္တယ္။ သူ႕ရဲ႕ မ်က္၀န္းညိဳေတြနဲ႔ မင္းသမီးေလးကို ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးစြာၾကည့္ေနတယ္။ မင္းသမီးေလးက အနားကိုေလွ်ာက္သြားၿပီး သူမရဲ႕လက္ကေလးကို ကမ္းေပးလိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ဦး နန္းေတာ္ႀကီးဆီသို႔ တေရြ႕ေရြ႕ လက္တြဲထြက္ခြာသြားခဲ့ၾကေတာ့တယ္….။        

◄ ေတဇာ ► ၂၃ ဧၿပီလ ၂၀၀၉

dedicated 2 someone!
Jeanne Desy __ The Princess who stood on her own two feet. ကို မွီးပါသည္။

Comments

  1. အရမ္းေကာင္းတယ္ဗ်ာ ..။ ဖတ္ခြင္႔ရတဲ႔ အတြက္ ေက်းဇူးပဲဗ်ာ။

    ReplyDelete
  2. ပံုေလး အရမ္းႀကိဳက္တယ္။ ပံုေျပာလည္း ေကာင္းလိုက္တာ။
    ဖတ္ရတာ စိတ္ခ်မ္းသာလြန္းလို႔ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ someone ကို dedicate လုပ္ပါဦး။

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”