Skip to main content

တန္ျပန္သံသရာ

အလူမီနီယံလိုမ်ဳိး အကန္႔အသတ္မရွိ
တန္ျပန္သံသရာ လည္ႏိုင္တယ္
ဒီလိုစိတ္ကေလးနဲ႔ပဲ ခင္ဗ်ားကို ခ်စ္ခဲ့တာ။

(အတိုးဆံုးကဗ်ာ)

ပံုသဏၭာန္ကို ၾကည့္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ရင္ မွားတတ္တယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ အားလံုးသိခဲ့ၾကတာပဲ။ သိသိႀကီးနဲ႔ ပံုသဏၭာန္ကို ၾကည့္ၿပီးပဲ အမ်ားအားျဖင့္ ဆံုးျဖတ္တတ္ၾကတယ္ ဆိုတာကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ သိခဲ့ပါတယ္။ မ်က္လံုးနဲ႔ ၾကည့္တယ္ဆိုမွေတာ့ ပံုသဏၭာန္ကိုပဲ ျမင္ႏိုင္မယ္။ အႏွစ္သာရကို မျမင္ၾကရဘူး။ အနီရဲရဲ ပန္းသီးဟာ ခ်ဳိမယ့္ပံုရပါရဲ႕၊ ဒါေပမဲ့ ေသခ်ာတာမ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ အရသာနဲ႔ အႏွစ္သာရဆိုတာက အသိထဲမွာပဲ ရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဓါတ္ခြဲခန္း ရလဒ္ေတြမွာ ရွိခ်င္ရွိမယ္။ ဒါကို သိေပမဲ့လည္း ကိုက္ၾကည့္ခြင့္ မရွိတဲ့ ပန္းသီးေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ အျမင္နဲ႔ပဲ ဆံုးျဖတ္ၾကရတာ မဟုတ္လား။ အခုကိစၥမွာက ပန္းသီးတစ္လံုးအေၾကာင္း မဟုတ္ဘူး။ အေရာင္နဲ႔ မဆိုင္ဘူး။ ပန္းသီးပံုစံျဖစ္ေနတဲ့ အလူမီနီယံစ တစ္ခု အေၾကာင္းပဲ။


အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက သူနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ခ်စ္ေနခဲ့တယ္။ ခ်စ္တဲ့ကိစၥကေတာ့ တျခားလူေတြလိုပါပဲ၊ ေျပာစရာ အေထြအထူး မရွိဘူး။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အေၾကာင္းကိုပဲ ေျပာျပရမွာ။ ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ္ဟာ အလူမီနီယံစတစ္ခုပါ ဆိုတာကို သူ႔ကို ၀န္ခံခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူက လက္မခံဘူး။ သူ႔အျမင္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ပန္းသီးပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ ၀င္းမွည့္လာလိမ့္မယ္၊ ခ်ဳိၿမိန္လာလိမ့္မယ္လို႔ သူက ယူဆတယ္၊ ေမွ်ာ္လင့္တယ္။ ပန္းသီးဆိုတာမ်ဳိးက တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ေတာ့ မွည့္ၾကရတာပဲ မဟုတ္လား။  ပန္းသီးမဟုတ္မွန္း အေသအခ်ာ သိေနတာက လြဲလို႔၊ ဒီလို သဘာ၀က်တဲ့ အယူအဆကို ဆန္႔က်င္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္က အက်ယ္မျငင္းျဖစ္ခဲ့ဘူး။ ပန္းသီးမဟုတ္ဘူးလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ လိမ္ေနတဲ့ ပန္းသီးလို႔ သူက ေျပာတတ္တယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္ သူနဲ႔အတူတူ ပန္းသီးဆန္ဆန္ ေနထိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အကိုင္းထက္မွာ ခပ္တည္တည္ သီးၾကည့္တယ္။ ငွက္ေတြလာရင္ သစ္ရြက္ေတြၾကားထဲ ေၾကာက္လန္႔တၾကားဟန္နဲ႔ သူနဲ႔အတူ တိုးေ၀ွ႔ပုန္းေအာင္းတယ္၊ ေပ်ာ္စရာႀကီးပဲ။ ေလတိုက္ရင္ သူ႔ဘက္ကို အသားယူၿပီး ပိုပိုသာသာ ယိမ္းႏြဲ႕ပစ္တယ္။ ခင္ဗ်ားက ေအာက္ကေနၾကည့္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ ျပြတ္သိပ္ေနတာကို ျမင္ရမွာ။ ဆိုပါေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက အလူမီနီယံတန္မဲ့နဲ႔ ရုကၡေဗဒဆန္ဆန္ ေနၾကည့္ခဲ့တယ္။

တစ္ခါတခါေတာ့ သူကလည္း ေျပာပါတယ္။ နင္ဟာ ပန္းသီးဆိုတာကို ငါ မယံုရဲဘူးတဲ့။ နင့္အေရာင္က သိပ္ၿပီးေတာ့ ေငြလႊာေရာင္ သမ္းေနတယ္တဲ့။ နင္ဟာ ပန္းသီးေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္ေနာ္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမးေလ့ရွိတယ္။ အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္း ဒီလိုအေမးမ်ဳိးမွာက ေျဖစရာအေျဖက တစ္ခုတည္းပဲရွိတယ္။  Persuasive question လို႔ေခၚမလား၊ ေရလာေျမာင္းေပးအေမးမ်ဳိးပဲ။ ကိုယ္ဟာ ပန္းသီးအစစ္ပါ၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့....xxx... ၊ ဒါကိုေတာ့ ယံုေစခ်င္တယ္...။ အဲဒီလိုပံုစံနဲ႔အေျဖကို ေမွ်ာ္လင့္ေနတဲ့ အေမးမ်ဳိး။ ဒီေတာ့လည္း ကၽြန္ေတာ္က ဘာတတ္ႏိုင္မွာလဲ၊ သူလိုခ်င္တဲ့အေျဖမ်ဳိး ေျဖေပးရံုပဲ ရွိေတာ့တယ္။ လိမ္လည္လိုက္မိၿပီရယ္လို႔ေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အျပစ္မကင္းစိတ္ မခံစားရဘူး။ သိတဲ့အတိုင္း ကၽြန္ေတာ္က အလူမီနီယံ မဟုတ္လား။ အေဆာက္အဦတစ္ခုလို ေလဒဏ္မိုးဒဏ္ၾကား မတ္မတ္ရပ္ေနခဲ့ဖူးတယ္၊ ျပတိုက္ထဲက အႏုပညာ ပစၥည္းတစ္ခုလိုလည္း မွင္ေသေသ ထည္၀ါခဲ့ဖူးတယ္။ စက္ဘီးေခြကေလး တစ္ခုလိုလည္း လမ္းမေတြေပၚမွာ လည္ပတ္ခဲ့ဖူးတယ္။ ေနာက္ဆံုး ျပတင္းေပါက္တစ္ခုလိုလည္း ေလာကႀကီးကို ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ ထိုင္႐ႈေနခဲ့ဖူးတယ္။ အခုလို ကပ္သီးကပ္သပ္ ပန္းသီးလာျဖစ္ျပန္ေတာ့လည္း ကၽြန္ေတာ္ တတ္ႏိုင္သေလာက္  ခ်ဳိၿမိန္ၾကည့္ရေတာ့တာပဲ။ အဲဒီလို အခ်ိန္ဆိုရင္ေတာ့ သူက ေျပာတတ္တယ္။ ဟုတ္ပါတယ္ နင္ဟာ ပန္းသီးပဲ၊ အေရာင္ဘယ္လိုပဲ ကြဲကြဲ ပန္းသီးပံုသဏၭာန္ပဲ။ ပန္းသီးမဟုတ္ရင္ ဘာလို႔ ဒီလို သစ္ပင္ေပၚမွာ သီးေနမလဲ၊ ငါနဲ႔အတူ ရွိေနမလဲတဲ့။ ကိုယ္တိုင္ သက္ေသထူလိုက္တဲ့ အေျပာမ်ဳိး။ Confirmation Trap ဆိုတာကို သတိထားမိေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္က ဒါကို ဘယ္လို မ်က္ႏွာေပးမ်ဳိးနဲ႔ သတိေပးရက္မလဲ။

ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီအတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကာလတစ္ခုၾကာ ေနထိုင္ခဲ့တယ္။ ဒီအေတာအတြင္း သူ တျဖည္းျဖည္း ရင့္မွည့္လာခဲ့တယ္။ ပန္းသီးတစ္လံုးရဲ႕ အခ်ဳိဆံုးအသက္အရြယ္ကို ေရာက္လာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဘာမွမထူးဘူး။ ေငြမွင္ေရာင္ပန္းသီးကို မွည့္မမွည့္ ဘယ္သူမွ ဆံုးျဖတ္လို႔ မရဘူး။ ခင္ဗ်ားသာျမင္ရင္လည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို ကိုက္ၾကည့္ခ်င္မွာ မဟုတ္ဘူး။ အတူတူရွိေနေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း သိပ္သတိမထားမိခဲ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ တစ္ေန႔မွာ သူ သိသိသာသာ ႐ႈံ႕တြေနတာကို ကၽြန္ေတာ္ ရုတ္တရက္ႀကီး ျမင္လိုက္ရတယ္။ ဆိုပါစို႔ သူ စသီးခါစက အရြယ္နဲ႔ အေရာင္ကို ေလာေလာဆယ္နဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီး ျမင္လိုက္ရသလိုမ်ဳိး။ မေန႔ကနဲ႔ ဒီေန႔ ႏႈိင္းယွဥ္ရင္ေတာ့ ဘာမွကြာမွာမဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ နည္းနည္း တုန္လႈပ္သြားမိတယ္။ တုန္လႈပ္တယ္ဆိုတာကလည္း ကၽြန္ေတာ္က ပန္းသီးဆန္ဆန္ေနလာတာ အက်င့္ပါေနလို႔ျဖစ္မယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ေတာင္ အလူမီနီယံဆိုတာ ေမ့ခ်င္ခ်င္ျဖစ္ေနၿပီ။ သူ ရုတ္တရက္ ေၾကြက်သြားေတာ့မလား ကၽြန္ေတာ္ ထင္မိတယ္။ သူ႔အေရာင္က မည္းပုပ္ပုပ္ျဖစ္လာသလို သူ႔စကားေတြကလည္း အရင္ကနဲ႔ မတူေတာ့ဘူး။ နင့္ကိုငါ စိတ္ကုန္ေနၿပီဆိုတာမ်ဳိးေတြ ေျပာတတ္တယ္။ အစေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ႀကိဳးစားၿပီး ၀မ္းနည္းေနခဲ့ေသးတယ္။ ပန္းသီးကိုး။ ေနာက္ေတာ့လည္း ႀကိဳးစားစရာမလိုဘဲ အလြယ္တကူ ၀မ္းနည္းလာႏိုင္လို႔ ေက်နပ္မိတယ္။ ေနာက္ဆံုးတစ္ေန႔ေတာ့ သူ ရုတ္တရက္ ေၾကြသြားတယ္။ ဟုတ္တယ္ ရုတ္တရက္လို႔ပဲ ေျပာရမွာ။ အေျခအေနတစ္ခုက တစ္ခုကို အကူးအေျပာင္းတိုင္းဟာ ရုတ္တရက္ခ်ည္းပဲ မဟုတ္လား။ ေဖးေဖးမမ ေျပာရရင္ Transition Pattern လွလွေလးတစ္ခုနဲ႔ သူ ေျမခသြားတယ္။ နင့္အတြက္ငါ့မွာ အခ်စ္မရွိေတာ့ဘူးတဲ့။

ကၽြန္ေတာ္လည္း စိတ္ထိခိုက္မိတယ္။ ခုေတာ့ သစ္ကိုင္းေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေယာက္တည္း။ သူ ရွိေနတုန္းက အခ်ိန္ေတြကို စိတ္ကူးနဲ႔ ျပန္ရစ္ၾကည့္တယ္။ တစ္ခုခုလိုေနသလို ခံစားရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တကယ္၀မ္းနည္းေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ သိပ္မၾကာဘူး တစ္စံုတစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ္ အလန္႔တၾကား ေတြးလိုက္မိတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အေရာင္ကို ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ေတြ႕လိုက္ရလို႔ပဲ။ ၿပီးေတာ့ ငါက ဘာလို႔သူ႔လို မေၾကြသလဲဆိုတာကို နက္နက္နဲနဲ စဥ္းစားမိလိုက္လို႔ပဲ။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ပန္းသီးအစစ္မဟုတ္ဘူး၊ ပန္းသီးေယာင္ေဆာင္ထားတဲ့ အလူမီနီယံတစ္စ ဆိုတဲ့အခ်က္ဟာ ဘြားခနဲ ျပန္ေပၚလာတယ္။ သူနဲ႔အတူရွိေနခဲ့တဲ့ စဦးကာလေတြတုန္းက သူ႔စိတ္ေပ်ာ္ရႊင္မႈအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ဖံုးကြယ္ထားခဲ့တဲ့အခ်က္ပဲ။ ဒီေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္ ျပံဳးလိုက္မိတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္၀မ္းနည္းမႈဆိုတာက အရွိန္ေလးနဲ႔ ဆက္ေရြ႕ေနတဲ့ ဟန္ေဆာင္မႈတစ္ခုပဲဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ သတိထားမိေတာ့ အသံထြက္ေအာင္ တစ္ခ်က္ေလာက္ ရယ္လိုက္တယ္။ ေလွာင္ရယ္တာေတာ့မဟုတ္ဘူး။ ဘယ္လိုေျပာမလဲ ကိုယ့္အျဖစ္ကိုယ္ နာက်ည္းလိုက္မိသလိုမ်ဳိး ေျခာက္ကပ္ကပ္ရယ္သံပဲ။ သူ မရွိမွေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ဒီအကိုင္းေပၚမွာ ဘာလို႔ တြဲေလာင္းခိုေနေတာ့မလဲ။ သူလဲေလ်ာင္းေနတဲ့ ေျမႀကီးေပၚကို တစ္ခ်က္ငံု႔ၾကည့္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္လည္း ခပ္တိုးတိုးေျပာလိုက္တယ္။ ကိုယ္လည္း ေမ့လိုက္ၿပီဆိုတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ေလသံဟာ စက္ရုပ္သံထြက္ေနတယ္လို႔ ခင္ဗ်ားေတာ့ ေျပာမလားပဲ။

အခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ေကာင္းကင္ေပၚ ေရာက္ေနတယ္။ အျမင့္ဆံုးေနရာမွာ အျမန္ဆံုး အလ်င္ႏႈန္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ပ်ံသန္းေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က အခု ေလယာဥ္တစ္စင္းပါလို႔ ေျပာရင္ ၾကြားတယ္လို႔ ခင္ဗ်ား မထင္ေစခ်င္ဘူး။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က အလူမီနီယံပဲ၊ ေလယာဥ္တစ္စင္းျဖစ္တာ ဘာဆန္းလဲ။ ဒီလိုပဲ ကၽြန္ေတာ္ သံသရာ လည္ေနက်ပဲ။ ခင္ဗ်ားက ကၽြန္ေတာ့္ကို မ်က္ႏွာမ်ားသူ၊ သစၥာမဲ့သူအျဖစ္ ယူဆမလားေတာင္ မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ပန္းသီးတစ္လံုးလို တကယ္ သီးၾကည့္ခဲ့တာ။ ရိုးရိုးသားသား ေနခဲ့တာပဲ။ ပန္းသီးစစ္စစ္က ေၾကြသြားခဲ့တာေတာင္ ကၽြန္ေတာ္ ေယာင္ၿပီး ဆက္သီးေနခဲ့မိေသးတာ ခင္ဗ်ားလည္း ျမင္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ ဒုတိယ ပန္းသီးတစ္လံုးနဲ႔ ပလူးပလဲ ဆက္သီးေနဦးမွာဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ သစၥာမဲ့သူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္တယ္။ အမွန္ေတာ့ အသြင္ေျပာင္းလဲႏိုင္မႈ ကိုယ္ႏိႈက္က ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ဂုဏ္သတၱိပဲ။ ပန္းသီးေတြရဲ႕ မွည့္ရြမ္းတတ္တဲ့ သေဘာ၀လိုေပါ့။ အခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ပ်ံသန္းေနတယ္။ ခင္ဗ်ားက ကၽြန္ေတာ္သယ္ေဆာင္လာတဲ့ ခရီးသည္တစ္ဦးေတာင္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနမွာ။

ေတဇာ (လေရာင္လမ္း)

Comments

  1. အလူမီနီယံ ကိုေတပန္းသီး ကၽြန္ေတာ္ေသခ်ာဖတ္သြားတယ္. အလူမီနီယံ သံသရာလည္ပံုေတြေရာ... ပန္းသီးဘ၀တုန္းက ေနာက္တစ္လံုးနဲ႕ သစၥာရွိပံုေတြေရာေပါ့...။ အခုအျမင့္မွာ ပ်ံေနတယ္မဟုတ္လား... ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ခရီးသည္တစ္ဦးမျဖစ္ေသးဘူး.

    ReplyDelete
  2. တကယ္ေတာ့ ပံုသ႑ာန္ကို အျမင္နဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခဲ့လို႕အဲဒီလိုျဖစ္ရတာ။ ပံုသ႑ာန္ကို မ်က္စိမွိတ္ၿပီး ကိုင္တြယ္စမ္းသပ္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ရင္ ဒီလိုျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္ခဲ့မယ္။

    ReplyDelete
  3. မ်က္စိမွိတ္ၿပီး ကိုင္တြယ္စမ္းသပ္မယ္ဆိုရင္ ေအးစက္လံုး၀န္းတဲ့ အထိအေတြ႕ကိုပဲ ရမွာေပါ့။ း)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ