Skip to main content

The Dread











ကြန္ျပဴတာကိုပဲ စိုက္ၾကည့္ေနတုန္း ေခါင္မိုးေပၚက အသံတစ္ခု ၾကားရတယ္။ ပိုးမႊားတစ္ေကာင္ေကာင္ ကုပ္ေနတာျဖစ္မယ္ ေတြးလိုက္မိလို႔ စာကိုပဲ ဆက္ဖတ္ေနလိုက္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ အသံက ပိုပိုက်ယ္လာတယ္။ ပိုစိပ္လာတယ္။ ေခါင္းေထာင္ၿပီးေတာ့ ကြန္ကရစ္အမိုးက ေလ၀င္ေပါက္ အကြက္ကေလးကို စိုက္ၾကည့္လိုက္မိတယ္။ အိပ္ယာတည့္တည့္မွာပဲ။ အုပ္ထားလို႔ အေပၚကိုေတာ့ ဘာမွ မျမင္ရဘူး။ ေၾကာင္တစ္ေကာင္ လာကုပ္ေနတာ ျဖစ္မလား။ အိမ္ေရွ႕တံခါးဖြင့္ၿပီး အျပင္ကို ထြက္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ မိုးရြာေနတာကို မထင္မွတ္ဘဲ ျမင္လိုက္ရတယ္။ ေၾသာ မိုးေပါက္က်သံကိုး။ သြပ္မိုးဆို သိပ္ေကာင္းမွာ။ ေခါင္းေပၚကို မိုးဖြဲတခ်ဳိ႕ က်လာတယ္။ ညက ေမွာင္ေနတယ္။ အားေတာ့နာတယ္၊ ညကို ေမွာင္ေနတယ္လို႔ ေျပာရတာ။ ညပဲ ေမွာင္မွာေပါ့လို႔ ျပန္ေတြးရတယ္။ ကံေကာင္းတာက အိမ္ေရွ႕ မီးတိုင္က လင္းေနလို႔ လမ္းကိုျမင္ေနရတယ္။ ကံမေကာင္းတာက လမ္းေပၚမွာ လူသူတစ္ေယာက္မွ မရွိေတာ့ဘူး။ ဒီအတြက္လည္း လမ္းကို အျပစ္တင္လို႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ အခ်ိန္က မနက္ (၁) နာရီ ထုိးေနၿပီ။ လမ္းေပၚမွာ လူမရွိတာနဲ႔ ဘာလို႔ ကံမေကာင္းျဖစ္ရတာလဲလို႔ ေမးခ်င္ေမးမွာ။ အမွန္ေတာ့ လူသူအရိပ္အေယာင္ကို ျမင္ခ်င္႐ံုသက္သက္ပဲ။ သိတယ္ မဟုတ္လား။ လမ္းေပၚမွာ ျဖတ္ေလွ်ာက္သြားတဲ့လူ တစ္ေယာက္ေလာက္ ေတြ႕ရရင္ နည္းနည္းမ်ား သက္သာသြားမလားပဲ။ မိုးဖြဲဖြဲထဲ ခဏရပ္ရင္း ညေမွာင္ေမွာင္ ေကာင္းကင္ကိုၾကည့္၊ မိုးေပါက္က်သံေတြကို နားစိုက္ေထာင္ေနလိုက္တယ္။ သိပ္တိုးတယ္၊ သိပ္တိုးလြန္းတယ္။ မ်က္စိမွိတ္ထားရင္း ငါ ဘာကိုမွ မေတြးဘူးလို႔ အထပ္ထပ္ေတြးတယ္။ သိပ္ၾကာၾကာေနလို႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူး၊ အခန္းထဲ ျပန္၀င္တယ္။ ေဆးလိပ္ရွာတယ္၊ ေဆးလိပ္မရွိဘူး။ ေဆးလိပ္က ဘယ္တုန္းကမွ ရွိခဲ့တာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီညမွာ ေဆးလိပ္မရွိတာက ဘာလို႔ ဒီေလာက္ ခံရခက္ေနလဲ။ ေဆးလိပ္ေသာက္ခ်င္တယ္။ အခန္းတံခါးကို ျပန္ပိတ္လိုက္တယ္။ မီးကိုပါ ပိတ္လိုက္ေတာ့ တစ္ခန္းလံုး ေမွာင္သြားတယ္။ အမွန္ေတာ့ ကြန္ျပဴတာဆီက အလင္းေရာင္ကေလး က်န္မယ္ဆိုတဲ့ အသိနဲ႔ ပိတ္လိုက္တာ။ ကြန္ျပဴတာ Sleep Mode ျဖစ္သြားတာ ျဖစ္မယ္၊ မႏႈိးေတာ့ပါဘူး။ အိပ္ယာဆီကို အေမွာင္ထဲမွာ စမ္းတ၀ါး၀ါး ေလွ်ာက္လာတယ္။ ေထြးခံကို ခလုတ္တိုက္မိမယ္။ ေက်ာခင္းလိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ အေမွာင္နဲ႔ တိတ္ဆိတ္မႈက ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း သိုင္းဖက္တာ ခံလိုက္ရတယ္။ မ႐ုန္းမိဘူး၊ ေၾကာက္တယ္။ ၀င္ေလထြက္ေလၾကားထဲမွာ မွတ္ဉာဏ္ေတြကိုပဲ တဖြဲဖြဲျမင္ေနရတယ္။ ေၾကာက္တယ္။ အိပ္ေပ်ာ္ဖို႔ ႀကိဳးစားရတာေလာက္ အခ်ည္းအႏွီးျဖစ္တဲ့ကိစၥ ရွိမလား။ ဟိုတစ္ေန႔ညက မၿပီးေသးတဲ့ အိပ္မက္ဆိုးႀကီးကို ဆက္မက္ခြင့္ရရင္ေတာင္ သက္သာမွာ။ သရဲေျခာက္ကြာ၊ ငါ ေၾကာက္လာၿပီ။ မနက္က်ရင္ေတာ့ အခု မိုးရြာတာ တကယ္မွဟုတ္ရဲ႕လားလို႔ လမ္းမေပၚကို ႏိုးႏိုးခ်င္း သြားၾကည့္ဦးမယ္။ အင္း ေလွကားကိုလည္း သတိထားဆင္းမွ။ သရဲ ဘယ္မွာလဲ၊ ေျခာက္ေလ။ ငါေၾကာက္ေနတယ္၊ နည္းနည္းေလာက္ သက္သာခ်င္တယ္။

ေတဇာ (လေရာင္လမ္း)
ဇန္န၀ါရီ ၂၀၁၂

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”