Skip to main content

ရဟတ္ (၂)


သူမ ေဘးသိုင္းအိတ္ထဲက မွတ္စုစာအုပ္ေလးကိုထုတ္ၿပီး ျပင္သစ္ဘာသာနဲ႔၊ "ကစားကြင္းရဲ႕ ရဟတ္ထဲမွာ ကၽြန္မ ပိတ္မိေနလို႔ ကူညီပါ" လို႔ ေရးလိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ျပတင္းေပါက္ကေန စာရြက္ေလးကို ပစ္ခ်လိုက္တယ္။ စာရြက္ေလးက ေလထဲမွာ ၀ဲပ်ံသြားတယ္။ ေလက ၿမိဳ႕ဆီကို ဦးတည္တိုက္ခတ္ေနတာ၊ ဒီေတာ့ ကံေကာင္းရင္ အဲဒီကို ေရာက္သြားမွာပဲ။ ဒါေပမဲ့ တစ္ေယာက္ေယာက္က ဒါကို ေကာက္ယူၿပီး၊ ဖတ္ၾကည့္ပါ့မလား။ ဖတ္ၾကည့္တယ္ဆိုဦးေတာ့ ယံုပါ့မလား။ ေနာက္ထပ္စာရြက္တစ္ရြက္ထပ္ျဖဲၿပီး အထဲမွာ သူမ နာမည္နဲ႔ လိပ္စာပါထည့္ၿပီး အဲဒီစာသားကို ထပ္ေရးလိုက္တယ္။ ဒီလိုဆိုရင္ ပိုယံုၾကည္ခ်င္စရာေကာင္းသြားၿပီ။ ဒီေလာက္ဆိုရင္ ေနာက္ေျပာင္ထားတာလို႔ လူေတြထင္ေတာ့မွာမဟုတ္ဘူး၊ သူမ တကယ္ဒုကၡေရာက္ေနမွန္း သိႏိုင္ေလာက္တယ္။ မွတ္စုစာအုပ္ထဲက စာရြက္ေတြ တစ္၀က္ေလာက္နီးပါး ေလထဲလႊင့္လိုက္လို႔ ကုန္သြားတယ္။

ရုတ္တရက္ အၾကံတစ္ခု ရလာတာနဲ႔ တစ္ဆယ္တန္တစ္ရြက္ပဲခ်န္ထားၿပီး ပိုက္ဆံအိတ္ထဲက ပစၥည္းေတြ အကုန္ထုတ္လိုက္တယ္။ အထဲမွာ "အေပၚက ရဟတ္ထဲမွာ အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ ပိတ္မိေနလို႔၊ ေက်းဇူးျပဳၿပီး ကူညီပါ" လို႔ ေရးၿပီး ပိုက္ဆံအိတ္ကို ေအာက္ပစ္ခ်လိုက္တယ္။ ပိုက္ဆံအိတ္က ေအာက္ကို တည့္တည့္က်သြားတယ္။ ဘယ္ေနရာကို က်တယ္ဆိုတာ မသိသလို၊ ေျမႀကီးနဲ႔ ထိတဲ့ ဘုတ္ခနဲအသံကိုေတာင္ မၾကားရဘူး။ ေနာက္ထပ္ မိန္းမကိုင္ပိုက္ဆံအိတ္ထဲမွာလည္း အဲဒီလိုပဲေရးၿပီး ထပ္ပစ္ခ်လိုက္တယ္။

မိရု လက္ပတ္နာရီကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဆယ္နာရီခြဲေနၿပီ။ ေနာက္ထပ္ အသံုး၀င္ႏိုင္စရာ ဘာမ်ားေတြ႕မလဲလို႔ ေဘးသိုင္းအိတ္ထဲကို ေမႊေႏွာက္ၾကည့္လိုက္တယ္။ မိတ္ကပ္ဗူးနဲ႔ မွန္၊ ၿပီးေတာ့ ပါ့စပို႔စ္။ ေနကာမ်က္မွန္၊ အိမ္ခန္းနဲ႔ ကားေသာ့။ အသီးအခြံႏႊာတဲ့ ဓားေျမွာင္။ ခကပ္ကာမုန္႔သံုးခ်ပ္ပါတဲ့ ပလက္စတစ္အိတ္ကေလး။ ျပင္သစ္၀တၳဳစာအုပ္တစ္အုပ္။ ညစာစားၿပီးၿပီဆိုေတာ့ မနက္ေရာက္တဲ့အထိ မဆာေလာက္ေသးဘူး။ ေလက ေအးစက္ေနလို႔ ေရလည္းသိပ္ဆာမွာမဟုတ္ဘူး။ ကံေကာင္းတာတစ္ခုက အိမ္သာလည္း သြားစရာမလိုေသးဘူး။

ပလက္စတစ္ခုံတန္းမွာ ထိုင္ၿပီး ေခါင္းနဲ႔ေနာက္ေက်ာကို နံရံဆီ ကပ္ထားလိုက္တယ္။ ေခါင္းထဲမွာ ေနာင္တစိတ္က တစ္၀ဲ၀ဲလည္ေနတယ္။ ဒီကစားကြင္းကိုလာၿပီး၊ ဘာလို႔ ဒီရဟတ္ေပၚ တက္လာမိတာလဲ။ စားေသာက္ဆိုင္ကအထြက္ အိမ္ကိုပဲ တန္းျပန္သြားခဲ့ရမွာ။ အိမ္ကိုသာျပန္သြားခဲ့ရင္ အခုေလာက္ဆိုရင္ ေရပူေလးစိမ္ၿပီး ေအးေအးေဆးေဆးျဖစ္ေနေလာက္ၿပီ။ သူမအျမဲလုပ္ေလ့ရွိသလို၊ စိတ္ႀကိဳက္စာအုပ္တစ္အုပ္ကိုယူၿပီး အိပ္ယာထဲ ေကြးေနေလာက္ၿပီ။ အဲဒီလို သူမ ဘာလို႔မလုပ္ခဲ့မိတာလဲ။ ၿပီးေတာ့ ဒီလူေတြကေရာ ဘာလို႔ ဒီလိုအသံုးမက်တဲ့ အရက္သမားအဘိုးႀကီးကို အလုပ္ခန္႔ထားရတာလဲ။

ေလထဲမွာ ရဟတ္ဆီက တကၽြီကၽြီျမည္သံထြက္ေပၚေနတယ္။ အထဲကို ေလမတိုးေအာင္ ျပတင္းေပါက္ကိုပိတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားလိုက္ေပမယ့္ ျပတင္းေပါက္က တစ္လက္မမွ မေရြ႕ဘူး။ လက္ေလွ်ာ့လိုက္ၿပီး ၾကမ္းျပင္မွာပဲ ထိုင္ခ်လိုက္တယ္။ အေႏြးထည္ေလး ယူလာခဲ့ရေကာင္းသားလို႔ ေတြးမိတယ္။ အခန္းကေန ထြက္ၿပီးခ်င္း၊ ပုခံုးေပၚ အေပၚ၀တ္ေလး တင္ခဲ့ရေကာင္းမလားလို႔ သူမ ရပ္ၿပီး စဥ္းစားခဲ့ေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေႏြရာသီညေနခင္းက သိပ္ၿပီး သာယာေနတယ္၊ ၿပီးေတာ့ စားေသာက္ဆိုင္ကလည္း သူမေနတဲ့ေနရာက သံုးရပ္ကြက္ပဲ ျခားတာ။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ကစားကြင္းဆီလမ္းေလွ်ာက္ၿပီး ရဟတ္တက္စီးတယ္ဆိုတဲ့ အျဖစ္က သူမ စိတ္နဲ႔ အေ၀းဆံုးမွာပဲ။ အခုေတာ့ အားလံုး လြဲသြားၿပီ။

သက္ေတာင့္သက္သာ နည္းနည္းျဖစ္သြားေအာင္၊ လက္ပတ္နာရီ၊ ဟန္းခ်ိန္းနဲ႔ ကမာေကာင္ပံုစံနားဆြဲေလးကို ခၽြတ္ၿပီး အိတ္ထဲမွာ သိမ္းထားလိုက္တယ္။ ၾကမ္းျပင္ေထာင့္ေလးမွာ ေကြးလိုက္ၿပီး မနက္အထိ အိပ္ေပ်ာ္သြားရင္ ေကာင္းမယ္လို႔ ေတာင့္တလိုက္တယ္။ တကယ္ေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ အိပ္ေပ်ာ္မလဲ၊ ေနရာက ေအးစက္စက္နဲ႔ သက္ေတာင့္သက္သာ မရွိဘူး။ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ေလၾကမ္းၾကမ္းတိုက္လိုက္ရင္ တြဲဆိုင္းေလးက လႈပ္ရမ္းသြားေသးတယ္။ မ်က္လံုးမွိတ္ထားၿပီး၊ လက္ေခ်ာင္းေတြကို စိတ္ကူးထဲက ကီးဘုတ္ေပၚမွာ တရြရြေျပးရင္း မိုးဇက္ရဲ႕ ဆိုနာထာတစ္ပုဒ္ကို စီမိုင္နာကီးနဲ႔ စိတ္ထဲက ညည္းေနမိတယ္။ ဘာေၾကာင့္မွန္းေတာ့မသိဘူး၊ ငယ္ငယ္က တီးခဲ့တဲ့ ဒီတီးလံုးကို သူမ အလြတ္ရေနတယ္။ ဒုတိယအႀကိမ္တီးလို႔ တစ္၀က္ေလာက္အေရာက္မွာတင္ သူမ စိတ္ေတြက မႈိင္းျပလာတယ္။ ၿပီးေတာ့ အိပ္ေပ်ာ္သြားေတာ့တယ္။

ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ အိပ္ေပ်ာ္သြားမွန္း သူမ မသိဘူး။ သိပ္ေတာ့ မၾကာေလာက္ဘူး။ ဆတ္ခနဲတုန္သြားၿပီး သူမ လန္႔ႏိုးလာတယ္။ တစ္မိနစ္ေလာက္အတြင္း ဘယ္နားေရာက္ေနမွန္း ျပန္စဥ္းစားမရေသးဘူး။ မွတ္ဉာဏ္ေတြက တျဖည္းျဖည္းျပန္ၿပီး ပီျပင္လာတယ္။ ဟုတ္တယ္၊ ကစားကြင္းထဲက ရဟတ္ေပၚမွာ ငါ ပိတ္မိေနတာလို႔ သူမ အေတြး၀င္လာတယ္။ လက္ပတ္နာရီကို အိတ္ထဲကထုတ္ၿပီး ၾကည့္လိုက္ေတာ့ သန္းေခါင္ေက်ာ္ၿပီ။ မိရုက ခပ္ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ထရပ္လိုက္တယ္။ ၾကပ္ညွပ္ေနတဲ့ အေနအထားနဲ႔ အိပ္ထားရလို႔ သူမတစ္ကိုယ္လံုးက အဆစ္ေတြ ကိုက္ခဲေနတယ္။ တစ္ႀကိမ္ႏွစ္ႀကိမ္ေလာက္သမ္း၊ အပ်င္းဆန္႔ၿပီး သူမ လက္ေကာက္၀တ္ကို ပြတ္ေနမိတယ္။

ခဏအတြင္း ျပန္အိပ္ႏိုင္ဦးမွာမဟုတ္ဘူးဆိုတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္သိလို႔ အိတ္ထဲက ၀တၳဳစာအုပ္ကို ထုတ္ၿပီး ေလာေလာဆယ္ဒုကၡကို အာရံုလႊဲတဲ့အေနနဲ႔ ဖတ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ ေနာက္ဆံုးဖတ္ၿပီးခဲ့တဲ့ေနရာကစၿပီး ဆက္ဖတ္တယ္။ ၿမိဳ႕ထဲက စာအုပ္ဆိုင္တစ္ဆိုင္က ၀ယ္လာခဲ့တဲ့ လွ်ဳိ႕၀ွက္ဆန္းၾကယ္ ၀တၳဳသစ္တစ္အုပ္။ ရဟတ္ေပၚက မီးေတြကို တစ္ညလံုးထြန္းထားလို႔ ကံေကာင္းတယ္။ စာမ်က္ႏွာအနည္းငယ္ေလာက္ဖတ္ၿပီးေတာ့ ဇာတ္လမ္းထဲမွာ စိတ္မပါမွန္း သိလာရတယ္။ မ်က္လံုးေတြကေတာ့ စာေၾကာင္းေတြေပၚမွာ ေျပးလႊားေနတာ၊ ဟုတ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူမစိတ္က အေ၀းႀကီးကို လြင့္ေနတယ္။

လက္ေလွ်ာ့ၿပီး မိရုလည္း စာအုပ္ကို ပိတ္လိုက္တယ္။ ညေကာင္းကင္းယံကို ေငးၾကည့္မိတယ္။ တိမ္လႊာျပင္ပါးပါးတစ္ခုက ေကာင္းကင္ကို ကာရံထားတယ္၊ ၾကယ္တစ္လံုးမွ မျမင္ရဘူး။ လဆီက မွိန္ျပျပေငြေရာင္အလင္းတစ္ခု ရွိေနတယ္။ အလင္းေရာင္ေတြေၾကာင့္ တြဲဆိုင္းရဲ႕ ျပတင္းေပါက္မွန္ေပၚမွာ သူမရဲ႕ ပံုရိပ္ကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္ေနရတယ္။ ကိုယ့္မ်က္ႏွာကိုယ္ သူမ အၾကာႀကီး ေငးၾကည့္ေနမိတယ္။ ဒါ ဘယ္ေတာ့မွ ၿပီးပါ့မလဲလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေမးလိုက္တယ္။ ဒီမွာ ပိတ္မိေနရတဲ့အျဖစ္က ဘယ္ေတာ့မွ ၿပီးပါ့မလဲ။ ဒါၿပီးရင္ေတာ့ လူေတြကိုျပန္ေျပာျပစရာ ရယ္စရာဇာတ္လမ္းတစ္ခု ျဖစ္သြားမွာပဲ။ ဆြစ္ဇာလန္က ကစားကြင္းတစ္ခုရဲ႕ ရဟတ္ေပၚမွာ တစ္ညတာပိတ္မိျခင္းေပါ့။

ဒါေပမဲ့ ဒါဟာ ရယ္စရာဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္မျဖစ္ခဲ့ဘူး။
တကယ္ေတာ့ ဒီေနရာအေရာက္မွာမွ တကယ့္ဇာတ္လမ္းက စမွာ။

ခဏၾကာေတာ့၊ မွန္ေျပာင္းကို သူမ ျပန္ေကာက္လိုက္ၿပီး ျပတင္းေပါက္ေန သူမတိုက္ခန္းဆီ ၾကည့္လိုက္တယ္။ ဘာမွ အေျပာင္းအလဲမရွိဘူး။ အင္းေလ၊ ဘာေျပာင္းလဲစရာေရာ ရွိလို႔လဲလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ေျပာၿပီး သူမ ျပံဳးလိုက္မိတယ္။
အေဆာက္အဦဆီက တျခား ျပတင္းေပါက္ေတြကို သူမ ၾကည့္လိုက္တယ္။ အခ်ိန္က ညသန္းေခါင္ေက်ာ္လို႔ အားလံုးနီးနီး အိပ္ေမာက်ေနၿပီ။ တခ်ဳိ႕အခန္းေတြကေတာ့ မီးလင္းေနၿပီး မအိပ္ေသးဘူး။ ေအာက္ထပ္အလႊာက လူေတြကေတာ့ ျပတင္းေပါက္လိုက္ကာေလးေတြ ခ်ထားဖို႔ သတိျပဳၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ အေပၚထပ္ေတြကေတာ့ ဒီကိစၥကို သိပ္အမႈထားစရာမလိုပဲ၊ ေလညင္းေအးေအးကို ခံစားရဖို႔ လိုက္ကာကို တင္ထားၾကတယ္။ အဲဒီအခန္းေတြရဲ႕ ျမင္ကြင္းကိုေတာ့ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းနဲ႔ လံုးလံုးလ်ားလ်ား ျမင္ေနရတယ္။ ညသန္းေခါင္ယံမွာ တစ္စံုတစ္ေယာက္ဟာ ရဟတ္တြဲထဲမွာ ပုန္းေအာင္းၿပီး မွန္ေျပာင္းနဲ႔ ေခ်ာင္းၾကည့္ေနလိမ့္မယ္လို႔ ဘယ္သူကေရာ ေတြးမိမလဲ။ တျခားလူေတြရဲ႕ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာဘ၀ကို ေခ်ာင္းၾကည့္ဖို႔ မိရု ၀ါသနာမပါပါဘူး။ ဗလာက်င္းေနတဲ့ သူ႔အခန္းသူ ျပန္ၾကည့္ရတာက အမ်ားႀကီးပို စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းတယ္။

ျပတင္းေပါက္ေတြကို ပတ္ခ်ာလည္ၾကည့္ၿပီး တစ္ပတ္ျပည့္လို႔ သူ႔မ အခန္းဆီ ျပန္ေရာက္လာေတာ့ သူမ အသက္ရွဴရပ္သြားတယ္။ သူမအိပ္ခန္းထဲမွာ ၀တ္လစ္စလစ္နဲ႔လူတစ္ေယာက္ ရွိေနတယ္။ ပထမေတာ့ အခန္းမွားသြားတာလို႔ သူမ ထင္လိုက္ေသးတယ္။ မွန္ေျပာင္းကို အထက္ေအာက္၊ အေရွ႕အေနာက္ ေရႊ႕ၾကည့္တယ္။ ဒါေပမဲ့ မမွားဘူး၊ အဲဒါ သူမရဲ႕ခန္းမွ သူမရဲ႕အခန္းပဲ။ သူမရဲ႕ ပရိေဘာဂေတြ၊ ပန္းအိုးနဲ႔ပန္း၊ ၿပီးေတာ့ သူမအခန္းနံရံမွာ ခ်ိတ္ဆြဲထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြ။ အဲဒီလူက ဖွာဒီနန္ဒိုျဖစ္ေနတယ္။ မမွားႏိုင္ဘူး။ သူက သူမ ကုတင္ေပၚမွာ ထိုင္ေနတယ္။ လံုး၀ ၀တ္လစ္စလစ္။ ရင္ဘတ္နဲ႔ ၀မ္းဗိုက္မွာ အေမႊးအမွ်င္ေတြနဲ႔၊ သူ႔ရဲ႕ ရွည္လ်ားတဲ့လိင္တံက အိပ္မႈံစမႊားတိရစၦာန္တစ္ေကာင္လို၊ ေပ်ာ့ေခြၿပီး ေအာက္ကို တြဲလဲက်ေနတယ္။

ဒီလူ ငါ့အခန္းထဲ ဘာလာလုပ္တာလဲ။ မိရုရဲ႕ နဖူးျပင္မွာ ေခၽြးစအနည္းငယ္ စို႔ထြက္လာတယ္။ အခန္းထဲကို ဘယ္လို၀င္တာလဲ၊ မိရု နားမလည္ဘူး။ ပထမေတာ့ သူမ ေဒါသထြက္သြားတယ္၊ ေနာက္ေတာ့ စိတ္ရႈပ္ေထြးလာတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ျပတင္းေပါက္မွာ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး ေပၚလာတယ္။ အျဖဴေရာင္လက္တိုအက်ႌနဲ႔ အျပာေရာင္စကပ္တို ၀တ္ဆင္ထားတယ္။ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး။ အေ၀းၾကည့္မွန္ေျပာင္းကို မိရု တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ဆုပ္ထားၿပီး မ်က္လံုးေတြက ျမင္ကြင္းကို မခြာတမ္းၾကည့္ေနမိတယ္။
သူမျမင္လိုက္ရတာကေတာ့ သူမကိုယ္တိုင္ပဲ။

မိရုရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ ဗလာက်င္းသြားတယ္။ ငါက အခု ဒီမွာ၊ မွန္ေျပာင္းနဲ႔ ငါ့အခန္းကို ၾကည့္ေနတယ္။ ၿပီးေတာ့ အခန္းထဲမွာလည္း ငါရွိေနတယ္။ မွန္ေျပာင္းကို မိရု အမ်ဳိးမ်ဳိး ခ်ိန္ၾကည့္ေနမိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္ၾကည့္ၾကည့္ အခန္းထဲမွာရွိေနတာကေတာ့ သူမပဲ။ အခု သူမလက္ရွိ၀တ္ဆင္ထားတဲ့ ၀တ္စံုကိုပဲ ၀တ္ထားတယ္။ ဖွာဒီနန္ဒိုက သူမဆီ တိုးကပ္သြားၿပီး သူမကို ကုတင္ဆီ သယ္လာတယ္။ သူမကို နမ္းေနရင္း အခန္းထဲမွာပဲ သူမ အ၀တ္အစားေတြကို ညင္ညင္သာသာ ခၽြတ္ေနတယ္။ သူမအက်ႌကို ခၽြတ္၊ ဘရာဇီယာကို ေျဖခ်၊ စကပ္ကုိဆြဲခၽြတ္ၿပီး သူမ လည္ကုပ္အစပ္ေလးကို နမ္းေနတယ္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ လက္ေတြက သူမရင္သားေတြကို ပြတ္သပ္ေဆာ့ကစားေနတယ္။ ခဏၾကာေတာ့ သူက သူမ အတြင္းခံေဘာင္းဘီေလးကို လက္တစ္ဖက္တည္းနဲ႔ ဆြဲခၽြတ္လိုက္တယ္။ အဲဒီအတြင္းခံကလည္း သူမအခု၀တ္ထားတဲ့ အတြင္းခံေဘာင္းဘီနဲ႔ အတူတူပဲ။ မိရု အသက္မရွဴႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အခု ဘာေတြျဖစ္ေနတာလဲ။

သူမ သတိမျပဳမိလိုက္ခင္မွာပဲ ဖွာဒီနန္ဒိုရဲ႕ လိင္တံက ေထာင္မတ္ေနၿပီ၊ တုတ္တံတစ္ခုလို တန္းမတ္ေနတယ္။ ဒီေလာက္ႀကီးတာမ်ဳိး သူမ တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးဘူး။ သူက မိရုရဲ႕ လက္ကို လွမ္းယူလိုက္ၿပီး သူ႔လိင္တံေပၚမွာ တင္ေပးလိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ သူက သူမကို ပြတ္သပ္ၿပီး၊ ေျခဆံုးေခါင္းဆံုး လ်က္ေနေတာ့တယ္။ သူမကေတာ့ မရုန္းဘူး။ သူမ၊ ဒါမွမဟုတ္ အဲဒီအခန္းထဲမွာ ရွိေနတဲ့ မိရုဟာ သူလုပ္ခ်င္တာအားလံုး စိတ္တိုင္းက် ျပဳလုပ္ခြင့္ေပးထားၿပီး တရိပ္ရိပ္ျမင့္တက္လာတဲ့ ရမၼက္ကို ခံစားေနတယ္။ တစ္ခါတစ္ခါ သူမလက္က ဖွာဒီနန္ဒိုရဲ႕ လိင္တံနဲ႔ ေ၀ွ႔ေစ့ေတြဆီေရာက္လာၿပီး ပြတ္သပ္ေခ်ာ့ျမဴတယ္၊ သူမတစ္ကိုယ္လံုးကိုေတာ့ သူ႔ကို စိတ္ႀကိဳက္ထိေတြ႕ခြင့္ေပးထားတယ္။

ဒီ ထူးဆန္းလွတဲ့ ျမင္ကြင္းကေန မိရု သူမ အၾကည့္ေတြကို မခြာႏိုင္ေတာ့ဘူး။ သူမ ေအာ္ဂလီဆန္လာတယ္။ လည္ေခ်ာင္းက ေလာင္ကၽြမ္းေျခာက္ေသြးၿပီး တံေတြးေတာင္မမ်ဳိခ်ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အန္ထြက္ေတာ့မယ္လို႔ သူမ ခံစားလာရတယ္။ အလယ္ေခတ္ရဲ႕ သရုပ္တူပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္လို အရာအားလံုးက မဟုတ္မဟတ္ေတြကို ခ်ဲ႕ကားလုပ္ၾကံထားတာခ်ည္းပဲ။ မိရု အဲဒီလိုပဲ ေတြးမိတယ္၊ သူတို႔ဟာ ဒီျမင္ကြင္းကို သူမ ျမင္ရေအာင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ ျပေနတာ။ ငါ ၾကည့္ေနမွန္း သူတို႔ သိတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူမ မ်က္လံုးေတြကိုေတာ့ ျမင္ကြင္းက အၾကည့္မလႊဲႏိုင္ေတာ့ဘူး။
အရာအားလံုး ဗလာက်င္းသြားတယ္။


*****

ၿပီးေတာ့ ဘာဆက္ျဖစ္လဲ။ မိရု မမွတ္မိဘူး။ အဲဒီအမွတ္မွာ သူမ မွတ္ဉာဏ္က ရုတ္တရက္ ျပတ္ေတာက္သြားတယ္။
"ကၽြန္မ ျပန္စဥ္းစားလို႔မရေတာ့ဘူး" လို႔ ေျပာၿပီး မ်က္ႏွာကို လက္နဲ႔ အုပ္ထားတယ္။ "ကၽြန္မသိတာကေတာ့ ဒါ ေၾကာက္စရာအေကာင္းဆံုး အေတြ႕အၾကံဳတစ္ခုပဲ။ ကၽြန္မက ဒီေနရာမွာရွိေနၿပီး အျခားကၽြန္မတစ္ေယာက္က ဟိုေနရာမွာ ရွိေနတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီလူ၊ ဖွာဒီနန္ဒိုက အဲဒီေနရာမွာ ကၽြန္မကို သူလုပ္ခ်င္တဲ့အရာေတြ အကုန္လံုး သေဘာက်ျပဳလုပ္ေနတယ္" လို႔ တိတ္တဆိတ္ ဆက္ေျပာတယ္။
"သူလုပ္ခ်င္တဲ့အရာေတြဆိုတာ ဘာကိုဆိုလိုတာလဲ"

"ကၽြန္မ မမွတ္မိဘူး။ သူလုပ္ခ်င္တဲ့အရာေတြ အကုန္လံုးပဲ။ ကၽြန္မကို ရဟတ္ထဲမွာ ေလွာင္ထားၿပီး၊ အဲဒီေနရာမွာ ကၽြန္မကို သူလုပ္ခ်င္တာေတြအကုန္ လုပ္ေနတယ္။ ဒါ လိင္ကိစၥကို ကၽြန္မ ေၾကာက္တာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ ခရီးသြားဟန္လႊဲ လိင္ဆက္ဆံေရးကို ကၽြန္မ အေတာ္သေဘာက်ခဲ့တဲ့ အခ်ိန္တစ္ခု ရွိခဲ့တာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မ အဲဒီေနရာမွာ ျမင္ေနရတာက အဲဒါမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး။ အဓိပၸာယ္လံုး၀မရွိတဲ့ အရိုင္းျပဆံုး ကိစၥတစ္ခုပဲ။ စိတ္ထဲမွာ တစ္ခုတည္းေသာ ဦးတည္ခ်က္ပဲရွိတယ္၊ အဲဒါကေတာ့ ကၽြန္မကို အတြင္းအျပင္လွန္ၿပီး ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္ဖို႔ပဲ။ ကၽြန္မကို ညစ္ေထးသြားေအာင္လုပ္ဖို႔ ဖွာဒီနန္ဒိုဟာ သူ႔လက္ေခ်ာင္းေတြ၊ အဆမတန္ႀကီးတဲ့ လိင္တံနဲ႔ သူသိသမွ် ကလိမ္ကက်စ္နည္းေတြအကုန္သံုးခဲ့တယ္။ အဲဒီမွာ ရွိေနတဲ့ ကၽြန္မက၊ သူမကို ညစ္ေထးေအာင္လုပ္ေနလို႔ ခံစားရတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အဲဒါဟာ ဖွာဒီနန္ဒိုေတာင္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး"

ေနာက္တစ္ႀကိမ္အသိျပန္၀င္လာေတာ့ မိရုဟာ ေဆးရံုကုတင္ေပၚမွာ လဲေလ်ာင္းေနတယ္။ အျဖဴေရာင္ေဆးရံုဂါ၀န္က အ၀တ္အစားမပါတဲ့ သူမကိုယ္ခႏၶာေပၚမွာ လႊမ္းျခံဳထားတယ္။ သူမ အရိုးအဆစ္ေတြက ကိုက္ခဲေနတယ္။ ဘာျဖစ္ခဲ့တယ္ဆိုတာကို ဆရာ၀န္က ရွင္းျပတယ္။ မနက္လင္းေတာ့ ကစားကြင္း၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္က သူမ ပစ္ခ်ထားတဲ့ ပိုက္ဆံအိတ္ကို ေတြ႕ၿပီး အေပၚမွာ သူမရွိေနတာ သိသြားတယ္။ ရဟတ္ကို ေအာက္ကိုခ်ၿပီး ေဆးရံုကားေခၚတယ္။ ရဟတ္တြဲထဲမွာ မိရုဟာ မလႈပ္မယွက္ သတိလစ္ေနတယ္။ အႀကီးအက်ယ္စိတ္ထိခုိက္ထားသလို သူမ သူငယ္အိမ္ေတြက မလႈပ္ရွားေတာ့ဘူး။ မ်က္ႏွာနဲ႔ လက္ေမာင္းေတြမွာ အေရခြံေတြလန္ေနၿပီး အက်ႌမွာ ေသြးေတြစြန္းေနတယ္။ ကုသဖို႔အတြက္ သူတို႔က သူမကို ေဆးရံုကိုေခၚသြားတယ္။ သူမ ဒီဒဏ္ရာေတြ ဘယ္လုိရလာလဲ ဘယ္သူမွ မခန္႔မွန္းတတ္ၾကဘူး။ ကံေကာင္းတာကေတာ့ ဒဏ္ရာေတြက အမာရြတ္က်န္မေနခဲ့ဘူး။ ရဟတ္ေမာင္းတဲ့ အဘိုးႀကီးကို ရဲက ဆင့္ေခၚၿပီး ေမးတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ပိတ္ခါနီးမွာ သူမကို ရဟတ္ေပၚတင္လိုက္တယ္လို႔ သူ မမွတ္မိဘူးလို႔ပဲ အဘိုးႀကီးက ေျပာတယ္။

ေနာက္ေန႔က်ေတာ့ ၿမိဳ႕ခံရဲတပ္ဖြဲ႕က သူမကို ေမးျမန္းတယ္။ သူတို႔ေမးခြန္းေတြကို ေျဖဖို႔ သူမ အခက္အခဲေတြ႕ရတယ္။ သူမမ်က္ႏွာကို ပါ့စပို႔စ္ထဲက ဓာတ္ပံုနဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္ေတာ့ သူတို႔ မ်က္ေမွာက္ကုပ္သြားတယ္။ အရသာဆုိးတဲ့တစ္ခုခုကို မ်ဳိခ်ထားရသလို မ်က္ႏွာမ်ဳိးျဖစ္သြားၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူမကို ေမးတယ္။ "မိန္းကေလး။ ေမးရမွာေတာ့ အားနာပါတယ္။ မင္းက တကယ္ပဲ အသက္ ၂၅ ႏွစ္လား"
"ဟုတ္ပါတယ္။ ကၽြန္မ ပါ့စပို႔စ္ထဲမွာ ပါတဲ့အတိုင္းပါပဲ" လို႔ သူမက ေျဖတယ္။ သူတို႔ ဘာလို႔ ဒီလိုေမးရတာပါလိမ့္။

ဒါေပမဲ့ ခဏၾကာေတာ့ မ်က္ႏွာသစ္ဖို႔ ေရခ်ဳိးခန္းထဲ၀င္လိုက္ခ်ိန္မွာပဲ အေျဖကို သူမ နားလည္သြားတယ္။ သူမေခါင္းက ဆံပင္တစ္ေခ်ာင္းခ်င္းစီတိုင္းဟာ အျဖဴေရာင္ကို ေျပာင္းသြားၿပီ။ မၾကာေသးခင္ကမွ ႏွင္းမိုးရြာထားသလို အျဖဴဆြတ္ဆြတ္။ ပထမေတာ့ မွန္ထဲေတြ႕ရတာဟာ တျခားလူတစ္ေယာက္လို႔ သူမ ထင္မိေသးတယ္။ မွန္ကို ေနာက္တစ္ႀကိမ္ျပန္ၾကည့္မိတယ္။ အဲဒီခဏမွာပဲ အျဖစ္မွန္အားလံုးဟာ သူမဆီ ဖိတ္လွ်ံက်လာတယ္။ မွန္ထဲကေန ျပန္ေငးၾကည့္ေနတဲ့ ဆံပင္ျဖဴနဲ႔ အမ်ဳိးသမီးဟာ သူမကိုယ္တိုင္ပဲ။ သတိလစ္သြားၿပီး သူမ ၾကမ္းျပင္ေပၚ ၿပိဳလဲက်သြားတယ္။

အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ မိရုဆိုတဲ့ အမ်ဳိးသမီးဟာ ေပ်ာက္ဆံုးသြားေတာ့တယ္။
"ဒီဘက္အျခမ္းမွာေတာ့ ငါရွိေနတုန္းပဲ။ ဒါေပမဲ့ ငါအျခားတစ္ေယာက္၊ ငါ့ရဲ႕ေနာက္တစ္ျခမ္းပဲ ဆိုပါစို႔၊ ကေတာ့ အျခားဘက္တစ္ျခမ္းမွာ ေပ်ာက္ဆံုးသြားၿပီ။ ငါ့ဆံပင္နက္နက္ေတြ၊ ငါ့လိင္စိတ္ဆႏၵ၊ ငါ့ရာသီေသြး၊ ငါ့မ်ဳိးဥ၊ ငါ့ အသက္ရွင္လိုစိတ္ကိုေတာင္ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ ယူေဆာင္ၿပီး အျခားဘက္တစ္ျခမ္းမွာ ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့ၿပီ။ က်န္ေနခဲ့တဲ့ အျခားတစ္ျခမ္းကေတာ့ နင္အခု ျမင္ေနရတဲ့ လူပဲ။ ဒီလိုပံုစံအတိုင္း အခ်ိန္အၾကာႀကီး ငါခံစားေနခဲ့ရတယ္၊ ဆိုပါစို႔၊ ရွင္းမျပႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းရင္းတစ္ခုေၾကာင့္၊ ဆြစ္ဇာလန္ၿမိဳ႕ငယ္ေလးတစ္ခုရဲ႕ ရဟတ္ေပၚမွာ ငါဟာ ဘယ္ေတာ့မွျပန္မဆက္ႏိုင္ေတာ့ေအာင္ ႏွစ္ျခမ္းကြဲသြားခဲ့သလိုပဲ။ ငါသိသေလာက္ေတာ့၊ ဒါဟာ အမ်ဳိးအမည္မသတ္မွတ္ႏိုင္တဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ခုလိုပဲ။ ငါ့ဆီက တစ္ခုခုကို ခိုးယူသြားခဲ့တာမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အဲဒါေတြအားလံုးဟာ၊ မွန္တစ္ခ်ပ္နဲ႔ ျခားထားရံုကလြဲလို႔ အျခားတစ္ဖက္မွာ တည္ရွိေနဆဲျဖစ္လို႔ပဲ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ မွန္တစ္ခ်ပ္ျခားထားတဲ့ အကန္႔အသတ္ကို ငါ ဘယ္ေတာ့မွ ေက်ာ္လႊားႏိုင္မွာမဟုတ္ဘူး။ ဘယ္ေတာ့မွ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး"

မိရုက သူမ လက္သည္းေတြကို ကိုက္လိုက္တယ္။

"အင္း.. 'ဘယ္ေတာ့မွ' ဆိုတဲ့ စကားလံုးက နည္းနည္းျပင္းလြန္းသြားမယ္ထင္တယ္။ ဆိုပါစို႔၊ တစ္ေန႔ေန႔၊ တစ္ေနရာရာမွာ ငါတို႔ တစ္ဦးတည္းအျဖစ္ ျပန္ေပါင္းထုပ္ဖို႔ ျပန္လည္ဆံုေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေရးအႀကီးဆံုး ေမးခြန္းကိုေတာ့ မေျဖရေသးဘူး။ အဲဒါကေတာ့ ဘယ္ငါက၊ မွန္ရဲ႕ ဘယ္ဘက္အျခမ္းက ငါက၊ ငါအစစ္လဲဆိုတာပဲ။ ဒီအတြက္ ငါ့မွာ အေျဖမရွိဘူး။ ဖွာဒီနန္ဒိုက ဖက္ထားတဲ့တစ္ေယာက္က အစစ္လား၊ သူ႔ကို ၾကည့္ေနတဲ့တစ္ေယာက္က အစစ္လား။ ဒီအေျဖကို ေဖာ္ထုတ္ဖို႔လည္း ငါ့မွာ ယံုၾကည္ခ်က္မရွိဘူး"


ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္ၿပီးေတာ့ မိရု ေက်ာင္းကို ျပန္မသြားေတာ့ဘူး။ ျပည္ပမွာ ပညာသင္ေနတာကို ရပ္ဆိုင္းလိုက္ၿပီး ဂ်ပန္ကို ျပန္လာခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ ပီယာႏိုကိုလည္း ဘယ္ေတာ့မွ လက္ဖ်ားနဲ႔ မတို႔ေတာ့ဘူး။ သူမဆီက ဂီတဖန္တီးႏိုင္တဲ့ စြမ္းအားေတြ သူမကို အၿပီးတိုင္ စြန္႔ခြာသြားၿပီ။ ေနာက္တစ္ႏွစ္ၾကာ သူမအေဖ ေသေတာ့ သူ႔ကုမၸဏီက သူမ လက္ထဲေရာက္လာတယ္။

"ပီယာႏိုဘယ္လိုမွ မတီးႏိုင္ေတာ့တာက တကယ့္ကို ေျခာက္ျခားစရာပဲ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီကိစၥကို ငါ အေတြးပြားမေနေတာ့ဘူး။ အေႏွးနဲ႔အျမန္၊ ဒီလိုမ်ဳိးျဖစ္မယ့္အေျခအေနရွိတယ္ဆိုတာ အစကတည္းက ငါ တစ္စြန္းတစ္စ သိခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ေတြထဲက တစ္ေန႔ေန႔မွာေပါ့..." မိရုက ျပံဳးလိုက္တယ္။ "ဒီကမၻာႀကီးမွာ ပီယာႏိုသမားေတြ ျပည့္ေနတာပဲေလ။ လက္ရွိတီးေနတဲ့ ကမၻာ့အဆင့္ပီယာႏိုသမား ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ရွိတယ္ဆိုရင္ အဲဒါဟာ လိုအပ္တာထက္ ပိုပါတယ္။ ဓာတ္ျပားဆိုင္တစ္ခုဆီသြားၿပီး၊ Waldstein ျဖစ္ျဖစ္၊ Kreisleriana ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္တစ္ေယာက္ေယာက္ရဲ႕ မူကြဲအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ၾကည့္ၾကည့္ေပါ့။ အသံသြင္းဖို႔အတြက္ ဂႏၶ၀င္လက္ရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနတာပဲ၊ ဆိုင္ေတြရဲ႕ ဓာတ္ျပားစင္ေတြေပၚမွာ ေနရာအလြတ္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနတာပဲ။ ဓာတ္ျပားထုတ္ေ၀ေရးလုပ္ငန္းအေနနဲ႔ ထိပ္တန္းအဆင့္ ပီယာႏိုသမား အေယာက္ႏွစ္ဆယ္ဆိုတာ ေဖာခ်င္းေသာခ်င္းပဲ။ ငါက အဲဒီအထဲက တစ္ေယာက္မျဖစ္တဲ့အတြက္ေတာ့ ဘယ္သူကမွ ဂရုစိုက္ေနမွာမဟုတ္ဘူး"

မိရုက သူမရဲ႕ လက္ဆယ္ေခ်ာင္းကို ေရွ႕မွာ ျဖန္႔ကားထားလိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့၊ သူမရဲ႕ မွတ္ဉာဏ္ကို စစ္ေဆးေနသလို၊ လက္ေခ်ာင္းေတြကို ေမွာက္ခ်ည္လွန္ခ်ည္ အႀကိမ္ႀကိမ္လုပ္ေနတယ္။

"ျပင္သစ္ကိုေရာက္ၿပီး တစ္ႏွစ္ေလာက္အၾကာမွာ ထူးဆန္းတာတစ္ခုကို ငါ သတိျပဳမိလာတယ္။ နည္းစနစ္ပိုင္း ငါ့ေလာက္မပိုင္တဲ့၊ ငါ့တစ္၀က္ေလာက္ေတာင္ ေလ့က်င့္မႈမရွိတဲ့ ပီယာႏိုသမားတခ်ဳိ႕ဟာ ငါလုပ္ႏိုင္ခဲ့တာအားလံုးထက္ပိုၿပီး ပရိသတ္ကို ပိုမိုဆြဲေဆာင္ႏိုင္တယ္ဆိုတာ ေတြ႕လာရတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ သူတို႔က ငါ့ကို အႏိုင္ယူသြားတယ္ေပါ့။ ပထမေတာ့ ဒါဟာ နားလည္မႈလြဲေနတာလို႔ ငါထင္ခဲ့ေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီလိုခ်ည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ျဖစ္လာေတာ့ ငါ ေဒါသထြက္လာတယ္။ ေတာ္ေတာ္ မမွ်တတာပဲလို႔ ငါေတြးမိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေျဖးေျဖးနဲ႔ မွန္မွန္ကန္ကန္ ငါနားလည္လာတာတစ္ခုက ငါ့ဆီမွာ တစ္ခုခုေပ်ာက္ဆံုးေနတယ္ဆိုတာပဲ။ ဘာလဲဆိုတာ ငါမသိေပမယ့္ ျငင္းမရေအာင္အေရးႀကီးတဲ့ တစ္ခုခု ငါ့ဆီမွာ ေပ်ာက္ဆံုးေနတယ္။ အျခားလူေတြကို လႊမ္းမိုးႏိုင္တဲ့ ဂီတတစ္ခုကို ျပဳလုပ္သူေတြမွာ လိုအပ္တဲ့ စိတ္ခံစားခ်က္ဆိုင္ရာေလးနက္မႈတစ္မ်ဳိးလို႔ ေျပာရမလား။ ဂ်ပန္မွာတုန္းက ငါ ဒီအခ်က္ကို သတိမျပဳမိခဲ့ဘူး။ ဂ်ပန္မွာတုန္းက ငါ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မရႈံးဖူးဘူး၊ ကိုယ့္အရည္အေသြးကိုယ္ ေ၀ဖန္ဖို႔လည္း ဘယ္တုန္းကမွ အခ်ိန္မရွိခဲ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ပဲရစ္လို အရည္အေသြးရွိတဲ့ ပီယာႏိုသမားေတြ ၀ိုင္း၀ိုင္းလည္ေနတဲ့ ေနရာမ်ဳိးမွာက်ေတာ့ အဲဒါကို ငါ နားလည္လာတယ္။ ေနထြက္လို႔ ဆီးႏွင္းေတြ အရည္ေပ်ာ္သြားလို အရွင္းလင္းဆံုး ကိစၥတစ္ခုပဲ"

မိရုက သက္ျပင္းခ်လိုက္တယ္။ ေမာ့ၾကည့္ၿပီး သူမက ျပံဳးလိုက္တယ္။
"ငယ္ငယ္ေလးတည္းက ကိုယ္ပိုင္စည္းကမ္းေလးေတြခ်ၿပီး အဲဒီအတိုင္း လိုက္ေနတာကို ငါ သေဘာက်ခဲ့တယ္။ အရမ္းအမွီအခိုကင္းၿပီး အရမ္းေလးနက္တဲ့ မိန္းကေလးမ်ဳိးပဲ။ ငါ့ကို ဂ်ပန္မွာေမြးတယ္၊ ဂ်ပန္ေက်ာင္းကို သြားခဲ့တယ္၊ ဂ်ပန္သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ကစားခဲ့တယ္။ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာအရ ငါက ဂ်ပန္လူမ်ဳိးလံုးလံုးပဲ။ ဒါေပမဲ့ ႏိုင္ငံသားအေနနဲ႔က်ေတာ့ ႏိုင္ငံျခားသားတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနတယ္။ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ေျပာရရင္၊ ဂ်ပန္ဟာ ငါ့အတြက္ေတာ့ အျမဲတမ္း ႏိုင္ငံျခားျဖစ္ေနဦးမွာပဲ။ ငါ့မိဘေတြက အရာရာစည္းကမ္းတင္းၾကပ္တတ္တဲ့ အမ်ဳိးအစားေတာ့မဟုတ္ဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ငါသိတတ္စကတည္းက စကားတစ္ခြန္းကို ေခါင္းထဲရိုက္သြင္းထားတယ္။ သမီးက ဒီမွာေတာ့ ႏိုင္ငံျခားသားပဲ။ ဒီေတာ့ ငါ့အေနနဲ႔ အသက္ရွင္ရပ္တည္ခ်င္တယ္ဆိုရင္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ပိုမိုသန္မာေအာင္ လုပ္ရလိမ့္မယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီးသားပဲ"

မိရုက တည္ၿငိမ္တဲ့ အသံနဲ႔ ဆက္ေျပာတယ္။
"မာေက်ာတယ္ဆိုတာက သူ႔အလိုလို ဆိုးေနတဲ့ကိစၥတစ္ခုေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့၊ အခုခ်ိန္ျပန္လွည့္ၾကည့္ေတာ့၊ ငါ့အေနနဲ႔ သန္မာတာကို အရမ္းအက်င့္ပါလြန္းခဲ့တယ္လို႔ ျမင္လာတယ္။ အားနည္းတဲ့လူေတြကို နားလည္ဖို႔ ငါ ဘယ္တုန္းကမွ မႀကိဳးစားခဲ့ဘူး။ ကံေကာင္းမႈကို အက်င့္ပါေနေတာ့၊ ကိုယ့္ေလာက္ကံမေကာင္းတဲ့လူေတြကို နားလည္ဖို႔ ဘယ္တုန္းကမွ မႀကိဳးစားခဲ့ဘူး။ က်န္းမာမႈကို အက်င့္ပါေနတဲ့အတြက္ မက်န္းမာသူေတြရဲ႕ နာက်င္မႈကို နားလည္ဖို႔ ဘယ္တုန္းကမွ မႀကိဳးစားခဲ့ဘူး။ ဒုကၡေရာက္ေနသူတစ္ေယာက္ကို ျမင္တဲ့အခါမွာ၊ တစ္ခုခုျဖစ္လို႔ ၾကက္ေသေသေနသူတစ္ေယာက္ကို ျမင္တဲ့အခါမွာ ဒါဟာ သူတို႔အျပစ္ခ်ည္းသက္သက္လို႔ ငါ ယူဆလိုက္တာပဲ။ ဒါဟာ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ လံုေလာက္ေအာင္ မာေက်ာမႈမရွိလို႔ပဲ။ ဆင္ေျခေပးတဲ့လူေတြဟာ ပ်င္းလို႔ေပးတာပဲ။ ဘ၀အေပၚမွာထားတဲ့ ငါ့အျမင္က ခိုင္မာတယ္၊ ၿပီး လက္ေတြ႕က်တယ္၊ ဒါေပမဲ့ လူသားဆန္တဲ့ ေႏြးေထြးမႈ ေပ်ာက္ဆံုးေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ ငါ့အနီးအနားက တစ္ေယာက္ေယာက္ကမွ ဒီအခ်က္ကို ေထာက္မျပခဲ့ဘူး"

"အသက္ ၁၇ ႏွစ္မွာ ငါ အပ်ဳိရည္ပ်က္တယ္၊ ၿပီးေတာ့ ေယာက္်ားအေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႔ အိပ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ငါ့မွာ ရည္းစားေတြအမ်ားႀကီးပဲ၊ ၿပီးေတာ့ စိတ္ပါေနတယ္ဆိုရင္၊ တစ္ညတာ ခရီးသြားဟန္လႊဲေပ်ာ္ပါးလိုက္ဖို႔လည္း ၀န္မေလးဘူး။ ဒါေပမဲ့ ငါ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို တကယ္ေရာ ခ်စ္ခဲ့ရဲ႕လား။ ငါ့မွာ အဲဒီအတြက္ အခ်ိန္မရွိဘူး။ ငါစိတ္ထဲေတြးႏိုင္သမွ်က ကမၻာ့အဆင့္ ပီယာႏိုသမားျဖစ္လာေရးပဲ။ အဲဒီလမ္းေၾကာင္းက ေသြဖည္ၿပီး ေရြးခ်ယ္စရာ မရွိဘူး။ အဲဒီကြက္လပ္ကို ငါသတိျပဳမိတဲ့အခ်ိန္မွာ တစ္စံုတစ္ရာဟာ ငါ့အထဲက လစ္ဟာသြားတယ္။ အရမ္းေနာက္က်သြားၿပီ"

သူမက လက္ေတြကို ေရွ႕မွာ ျဖန္႔လိုက္ျပန္တယ္၊ ၿပီးေတာ့ ခဏေလာက္ၾကာေအာင္ စဥ္းစားေနတယ္။
"ရႈေထာင့္တစ္ခုက ေျပာရရင္၊ ဆြစ္ဇာလန္မွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၄ ႏွစ္တုန္းက ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ဟာ ငါ့ဘာသာ ဖန္တီးထားတဲ့ အရာတစ္ခုလည္း ျဖစ္ေနႏိုင္တယ္။ တစ္ခါတေလ ငါ အဲဒီလိုပဲ ယံုၾကည္ေနတတ္တယ္"

***

၂၉ ႏွစ္မွာ မိရု လက္ထပ္လိုက္ယ္။ ဆြစ္ဇာလန္မွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ကိစၥၿပီးကတည္းက သူမမွာ လိင္စိတ္ေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီး ဘယ္သူနဲ႔မွ လိင္ဆက္ဆံလို႔ မရေတာ့ဘူး။ သူမအတြင္းသားထဲက တစ္ခုခုဟာ ထာ၀ရေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ၿပီ။ အဲဒီအခ်က္ကို၊ အဲဒီအခ်က္တစ္ခုတည္းကို၊ ေတာ့ သူမ လက္ထပ္မိတဲ့အမ်ဳိးသားကို အသိေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုေၾကာင့္ ငါ ဘယ္သူနဲ႔မွ လက္ထပ္မရႏိုင္ဘူးလို႔ သူ႔ကို သူမ ရွင္းျပခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူက မိရုကို ခ်စ္တယ္၊ ေမာင္ႏွမအခ်စ္မ်ဳိးနဲ႔ဆိုရင္ေတာင္ သူမရဲ႕ က်န္ေနတဲ့ဘ၀တစ္ခုလံုးကို အတူေလွ်ာက္လွမ္းခ်င္တယ္လို႔ သူက ေျပာလာတယ္။ သူ႔အဆိုျပဳခ်က္ကို ျငင္းပယ္ဖို႔ လံုေလာက္တဲ့ဆင္ေျခတစ္ခု မိရု ေခါင္းထဲမွာ ေပၚမလာဘူး။ သူ႔ကို ကေလးဘ၀ကတည္းက သူမ သိခဲ့တယ္၊ အျမဲတမ္းလည္း သေဘာက်ခဲ့တယ္။ ဒီလိုဆက္ဆံေရးမ်ဳိးကေန ဘာေတြထြက္လာမလဲ သူမ အေသအခ်ာမသိေပမယ့္၊ သူမ ဘ၀ကိုေ၀မွ်ဖို႔အတြက္ ဒီလူကေတာ့ သူမ ေခါင္းထဲပံုေဖာ္ၾကည့္လို႔ရတဲ့ တစ္ဦးတည္းေသာလူပဲ။ လက္ေတြ႕က်တဲ့ ရႈေထာင့္ကၾကည့္ရင္ ေနာက္တစ္ခ်က္ရွိတာက၊ သူမ မိသားစုစီးပြားေရးကို ေရွ႕ဆက္ႏိုင္ဖို႔လည္း အိမ္ေထာင္ျပဳတဲ့ကိစၥက အေရးပါေနတယ္။

မိရုက ဆက္ေျပာတယ္။
"ငါ့အမ်ဳိးသားနဲ႔ငါ ပိတ္ရက္ေတြမွာပဲ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ေတြ႕ေလ့ရွိတယ္။ ပံုမွန္အားျဖင့္ေတာ့ အဆင္ေျပပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေကာင္းေတြလိုပဲ၊ ၾကည္ႏူးစရာအခ်ိန္ေတြကို အတူျဖတ္သန္းဖို႔အတြက္ ဘ၀အေဖာ္ေတြပဲ။ အေၾကာင္းအရာမ်ဳိးစံုကို ငါတို႔ ေျပာၾကတယ္၊ ၿပီးေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အတြင္းက်က် ယံုၾကည္မႈရွိတယ္။ ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လို သူလိင္ကိစၥေျဖေဖ်ာက္လဲ ငါမသိဘူး၊ စိတ္လည္းမ၀င္စားဘူး။ ငါတို႔ တစ္ခါမွ လိင္မဆက္ဆံျဖစ္ၾကဘူး၊ တစ္ေယာက္အသားေတာင္ တစ္ေယာက္မထိၾကပါဘူး။ အဲဒီအတြက္ေတာ့ ငါလည္း စိတ္မေကာင္းဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ငါမွ သူ႔ကို မထိခ်င္ပဲ။ ငါ့မွာ သူ႔ကို ထိခ်င္စိတ္မရွိရံုပဲ"

စကားေျပာလို႔ ေမာသြားပံုနဲ႔ မိရုက သူမမ်က္ႏွာကို လက္ေတြနဲ႔ ကာလိုက္တယ္။ အျပင္မွာေတာ့ ေကာင္းကင္က လင္းေနၿပီ။

"အတိတ္တုန္းကလည္း ငါအသက္ရွင္ခဲ့တယ္၊ အခုလည္း ငါအသက္ရွင္ေနတယ္။ ဒီစကားေတြကို နင့္ကို ထိုင္ေျပာျပေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ နင္ျမင္ေနရတာက ငါတကယ္မဟုတ္ဘူး။ ငါျဖစ္ခဲ့တာရဲ႕ အရိပ္တစ္ခုကိုပဲ နင္ျမင္ေနရတာ။ နင္ကေတာ့ တကယ္အသက္ရွင္ေနတာ။ ဒါေပမဲ့ ငါက အဲဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ အခုေလာေလာလတ္လတ္ ငါေျပာေနတဲ့ စကားေတြေတာင္မွ ဘာမွမပါတဲ့ ပဲ့တင္သံတစ္ခုလိုပဲ"

စကားတစ္ခြန္းမွမေျပာဘဲ ကၽြန္မလက္ေတြကို မိရုရဲ႕ ပုခံုးေပၚ တင္ထားလိုက္တယ္။ သူမကို ေျပာဖို႔ မွန္ကန္တဲ့စကားလံုးတစ္လံုး ကၽြန္မ စဥ္းစားမရဘူး၊ ဒါနဲ႔ လက္နဲ႔ပဲ သူမကို ကိုင္ထားလိုက္တယ္။

ကၽြန္မ မိရုကို ခ်စ္မိေနၿပီ။ ဒီဘက္တစ္ျခမ္းမွာရွိတဲ့ မိရုကို ခ်စ္မိေနၿပီလို႔ ေျပာတာမွန္း ရွင္းျပစရာေတာင္ မလိုပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အျခားဘက္တစ္ျခမ္းက မိရုကိုလည္း ကၽြန္မ ညီတူညီမွ်ခ်စ္တယ္။ အဲဒီအေတြး ကၽြန္မေခါင္းထဲ၀င္လာတဲ့ အခုိက္အတန္႔မွာပဲ၊ အက္ကြဲသံတစ္ခုနဲ႔အတူ၊ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ ႏွစ္ျခမ္းကြဲသြားသလိုပဲ။ အဲဒီခံစားမႈက အားေကာင္းသန္မာလြန္းတယ္၊ ဒါကို တုံ႔ျပန္ဖို႔ ကၽြန္မမွာ ဘာလက္နက္မွမရွိဘူးဆိုတာ သိေနတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေမးခြန္းတစ္ခုကေတာ့ က်န္ေနတုန္းပဲ။

မိရုရွိေနတဲ့၊ ဒီဘက္အျခမ္းဟာ၊ အစစ္အမွန္ကမၻာ မဟုတ္ဘူးဆိုခဲ့ရင္၊ ဒီဘက္အျခမ္းဟာ တကယ္ေတာ့ အျခားဘက္တစ္ျခမ္းပဲ ျဖစ္ေနတယ္ဆိုခဲ့ရင္၊ ကၽြန္မအတြက္ေရာ ဘယ္လိုျဖစ္မလဲ။ အခုလို တူညီတဲ့ အခ်ိန္နဲ႔ အာကာသရပ္၀န္းတစ္ခုတည္းမွာ သူမနဲ႔အတူ ေလယာဥ္တြဲစီးေနတဲ့ ကၽြန္မကိုေျပာတာေလ။
ဒါဆို ကၽြန္မကေရာ ဘယ္သူလဲ။

ေတဇာ (လေရာင္လမ္း)
Sputnik Sweetheart by Haruki Muraki မွ ထုတ္ႏုတ္ၿပီး ဆီေလ်ာ္သလို ဘာသာျပန္ဆိုပါသည္။
Image: www.gammemagie.com

Comments

Popular posts from this blog

Reynold Aquino, Leading Water Treatment Expert, Announces Unprecedented Black Friday Deals on Premium Water Filters

Los Angeles, California – November 25, 2024  – Reynold Aquino, a renowned authority in water treatment and a prolific writer on water purification technologies, today announced an exclusive Black Friday sale on a range of high-performance water filters. This limited-time offer provides consumers with an exceptional opportunity to access top-tier water filtration systems at significantly reduced prices, ensuring healthier and cleaner water for households across the nation. Aquino, whose expertise is widely recognized through his insightful articles and in-depth analyses of water treatment devices, emphasizes the importance of quality water filtration for overall well-being. "With growing concerns about water contaminants, investing in a reliable water filter is no longer a luxury but a necessity," says Aquino. "Our Black Friday sale is designed to make premium water filtration accessible to everyone, ensuring families can enjoy the peace of mind that comes with knowing ...

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ...

အားနာရင္ ခါးပါတယ္

“အားနာရင္ ခါးပါတယ္” ဆိုတဲ့ ျမန္မာစကားပံုေလးတစ္ခု ရွိပါေရာလား။ ျမန္မာပံုျပင္ေတြရဲ႕ထံုးစံအတိုင္း သူနဲ႔ဆက္စပ္ေနတဲ့ ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္လည္း ရွိေလရဲ႕။ ပံုျပင္ေလးရဲ႕နာမည္က “အားနာရင္ ခါးပါ” တဲ့။ ဟိုေရွးေရွးတုန္းက သိပ္ခ်စ္ၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ရွိၾကတယ္တဲ့။ သူတို႔အိမ္ေထာင္က်ေတာ့ ေမြးလာတဲ့ သားသမီးခ်င္း လက္ထပ္ၾကမယ္လို႔ ကတိထားၾကတယ္ဆိုပဲ။ ခက္ခ်င္ေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္လံုး ေမြးၾကတာ မိန္းကေလးေတြခ်ည္းျဖစ္ေနေရာ။ ဒီကေလးမေတြ အရြယ္ေရာက္ေတာ့ ကတိအတိုင္း လက္ထပ္ေပးခ်င္ေပမဲ့ ဘယ္လိုမွမျဖစ္ႏိုင္တာမို႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္လံုး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနၾကတယ္တဲ့။ ဒီမွာတင္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ဟာ ခုလိုေတြးေနမိတယ္တဲ့…။ “အင္း.. ငါသာ ေယာက္်ားေလးျဖစ္ရင္၊ သိပ္ေကာင္းမွာ၊ ဒါဆိုရင္ အေဖလည္း စိတ္မညစ္ရေတာ့ဘူး” ဒီလို ကေလးမေလးရဲ႕ ညည္းသံကိုၾကားေတာ့ သူတို႔အိမ္နားက ေညာင္ပင္ေစာင့္ ႐ုကၡစိုးႀကီးဟာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္တဲ့။ ဒီ႐ုကၡစိုးႀကီးက သိပ္စိတ္ေကာင္းရွိတာ။ သိပ္လည္း အားနာတတ္တာဆိုပဲ။ ၾကံရာမရတဲ့ မိန္းကေလးလည္း ေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္ လာၿပီး ခုလိုေတာင္းပန္သတဲ့။ “႐ုကၡစိုးႀကီးရယ္၊ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ သံုးလေလာက္ ေအာက္ပိုင္းခ်င္းလဲရေအာင္ပါ၊ ကၽြန္မ မဂၤလာေဆာင္ၿပီးရင္ ျ...