Skip to main content

ေၾကာင္သတ္သမား (၂)

ေျပာရင္းဆိုရင္း သူက နာကာတာကို မ်က္စိတစ္ဖက္ မွိတ္ျပလိုက္သည္။
`အလုပ္ကေတာ့ အလုပ္ပဲ။ ကိုယ္လုပ္ရမယ့္အရာကို ၿပီးေျမာက္ေအာင္ ဆက္လုပ္ရမွာပဲ။ ေၾကာင္ကေလး တစ္ေကာင္ၿပီးတစ္ေကာင္ကို ကၽြန္ေတာ္က နာက်င္မႈရဲ႕အရသာကို ျမည္းစမ္းၾကည့္ခိုင္းေတာ့မွာ၊ ဂိုမကေတာ့ ေနာက္ဆံုးအလွည့္ေပါ့။ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားအေနနဲ႔ ဘာလုပ္သင့္တယ္ဆိုတာကို ဆံုးျဖတ္ဖို႔ အခ်ိန္နည္းနည္းေတာ့ ရပါတယ္။ သတိရဖို႔က၊ အခု ကၽြန္ေတာ္က ေၾကာင္ေတြကို သတ္ရမလား၊ ခင္ဗ်ားက ကၽြန္ေတာ့္ကို သတ္မလား ဆိုတာပဲ။ တျခား ေရြးခ်ယ္စရာ မရွိဘူး´

ေပ်ာ့ေခြေနသည့္ ေၾကာင္ကေလးကို ဂၽြန္နီေ၀ၚကားက စားပြဲေပၚသို႔တင္လိုက္သည္။ အံဆြဲကိုဖြင့္ၿပီး လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ အနက္ေရာင္ေသတၱာေလးတစ္ခုကို ဆြဲထုတ္လိုက္သည္။ သူက ေသတၱာကို ဂ႐ုတစိုက္ေျဖရင္း အတြင္းမွပစၥည္းမ်ားကို စားပြဲေပၚ ျဖန္႔ခင္းလိုက္သည္။ လွ်ပ္စစ္လႊငယ္တစ္ေခ်ာင္း၊ အရြယ္စံု ခြဲစိတ္ဓားမ်ားႏွင့္ ႀကီးမားသည့္ ဓားေျမွာင္တစ္ေခ်ာင္း ပါ၀င္သည္။ ထိုပစၥည္းမ်ားအားလံုးမွာ ေသြးၿပီးခါစအတိုင္း ၀င္းလက္ေတာက္ပေန၏။ စားပြဲေပၚတြင္ တန္းစီတင္ေနရင္း  ဂၽြန္နီေ၀ၚကားက ဓားတစ္ေခ်ာင္းခ်င္းစီကို ျမတ္ႏိုးစြာ စစ္ေဆးၾကည့္ေနသည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ သူက အံဆြဲအတြင္းမွ အနက္ေရာင္ ပလက္စတစ္အိတ္ႀကီးတစ္လံုးကို ဆြဲထုတ္လိုက္၏။ ထိုတစ္ေလွ်ာက္လံုး လူပုကေလးမ်ား၏ ေတးသြားကို ေလခၽြန္မျပတ္ပင္ ရွိပါသည္။

`ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခဲ့သလိုေပါ့ မစၥတာနာကာတာ။ အရာအားလံုးမွာ ေရွ႕ေနာက္အစီအစဥ္ဆိုတာ ရွိပါတယ္´ ဟု ဂၽြန္နီေ၀ၚကားက ေျပာလိုက္သည္။
`သိပ္ေ၀းေ၀းကို မၾကည့္နဲ႔ဗ်။ ၾကည့္မိၿပီဆိုတာနဲ႔ ေလာေလာဆယ္လုပ္ေနတာကို မ်က္စျပတ္သြားၿပီး ေခ်ာ္ျပဳတ္က်ႏိုင္တယ္ေလ။ ကၽြန္ေတာ္ဆိုလိုခ်င္တာက ခင္ဗ်ားတည့္တည့္က အရာေတြကိုခ်ည္း ၾကည့္ေနဖို႔ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေရွ႕ကို နည္းနည္းေလးေတာ့ ႀကိဳၾကည့္သင့္တာေပါ့၊ ဒါေပါ့ မၾကည့္ရင္ ခင္ဗ်ားတစ္ခုခုကို ၀င္တိုက္မိမွာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ဆိုလိုခ်င္တာက ခင္ဗ်ားအေနနဲ႔ အစီအစဥ္အတိုင္း လိုက္သြားရမယ္၊ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ အေရွ႕မွာ ဘာရွိလဲဆိုတာလည္း ၾကည့္ရမွာ။ ခင္ဗ်ား ဘာကိုပဲလုပ္လုပ္၊ အဲဒါဟာ သိပ္အေရးႀကီးတယ္´

ဂၽြန္နီေ၀ၚကားက မ်က္လံုးမ်ားကို ေမွးလိုက္ၿပီး ေၾကာင္ကေလး၏ ဦးေခါင္းကို ညင္သာစြာ ပြတ္သပ္ေနသည္။ သူ၏ လက္ညွိဳးထိပ္က ေၾကာင္၏ ၀မ္းဗိုက္တြင္ အထက္ေအာက္ ေျပးလႊားေနသည္။ ထို႔ေနာက္ ခြဲစိတ္ဓားတစ္ေခ်ာင္းအား ညာလက္ျဖင့္ ဆြဲယူလိုက္ၿပီး သတိတစ္စံုတစ္ရာ မေပးဘဲ ၀မ္းဗိုက္ဆီသို႔တည့္တည့္ ထိုးစိုက္ခ်လိုက္သည္။ ထိုအရာသည္ မ်က္ေတာင္တစ္ခတ္အတြင္းပင္ ျဖစ္သြားခဲ့၏။ ၀မ္းဗိုက္သည္ ေဟာက္ပက္ပြင့္သြားၿပီး အတြင္းမွ ေသြးစြန္းေနသည့္အူမ်ား ထြက္က်လာသည္။ ေၾကာင္ကေလးက ေအာ္ဟစ္ရန္ ႀကိဳးစားေသာ္လည္း အသံလံုး၀ ထြက္မလာ။ တကယ္ေတာ့ ေဆးအရွိန္ေၾကာင့္ သူ႔လွ်ာက ထံုထိုင္းေနၿပီး ပါးစပ္ကိုပင္ မဖြင့္ႏိုင္။ သို႔ရာတြင္ မ်က္လံုးမ်ားသည္ ဆိုးရြားလွသည့္ နာက်င္မႈေၾကာင့္ ေယာက္ယက္ခတ္ေနသည္။ ထိုသို႔ေသာ နာက်င္မႈမ်ဳိးသည္ မည္မွ်ဆိုးမည္နည္းဟု တာနာကာကိုယ္တိုင္လည္း မွန္းဆႏိုင္ပါသည္။ ခဏတြင္းခ်င္းပင္ ေသြးမ်ား တစ္ရွိန္ထိုး ပန္းထြက္လာၿပီး ဂၽြန္နီေ၀ၚကား၏ လက္မ်ားႏွင့္ ေအာက္ခံအက်ႌကို စိုရႊဲသြားေစသည္။ သူကေတာ့ ဂ႐ုမစိုက္ပါ။ ေလတခၽြန္ခၽြန္ျဖင့္ပင္ ေၾကာင္၏၀မ္းဗိုက္အတြင္းသို႔ လက္ကိုထိုးသြင္းလိုက္ၿပီး ေသးငယ္ေသာ ႏွလံုးကေလးကို ခြဲစိတ္ဓားျဖင့္ ကၽြမ္းက်င္စြာ ျဖတ္ထုတ္လိုက္၏။

ေသြးစြန္းေနသည့္အခဲကေလးကို လက္ဖ၀ါးေပၚတင္လိုက္ၿပီး သူက တာနာကာထံသို႔ ထိုးျပသည္။
`ၾကည့္စမ္းပါဦး။ ခုန္ေနတုန္းပဲ´
ထို႔ေနာက္တြင္ ကမၻာေပၚတြင္ သဘာ၀အက်ဆံုးလုပ္ရပ္တစ္ခုကို လုပ္ေနသကဲ့သို႔ပင္ သူက ႏွလံုးကို ပါးစပ္ထဲပစ္သြင္းလိုက္ၿပီး တိတ္ဆိတ္စြာ သြားႏွင့္ႀကိတ္၀ါးေန၏။ သက္ေတာင့္သက္သာပင္ အရသာတျမံဳ႕ျမံဳ႕ခံေနသည္။ မီးဖိုမွ ထုတ္ၿပီးခါစ ေပါင္မုန္႔ခ်ဳိခ်ဳိကို အရသာေတြ႕ေနသည့္ ကေလးငယ္တစ္ဦးကဲ့သို႔ သူ႔မ်က္လံုးမ်ားက အေရာင္တဖ်ပ္ဖ်ပ္လက္ေနသည္။

ပါးစပ္တြင္ေပက်ံေနေသာ ေသြးမ်ားကို ဂၽြန္နီေ၀ၚကားက လက္ခံုျဖင့္သုတ္လိုက္ၿပီး လက္ေခ်ာင္းမ်ားကို လွ်ာျဖင့္ ဂ႐ုတစိုက္ လွ်က္၍ သန္႔စင္ေနျပန္သည္။
`ပူပူေႏြးေႏြး လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ပါးစပ္ထဲ မွာေတာင္ ခုန္ေနတုန္း´
သူ႔ေရွ႕မွ ျမင္ကြင္းကို စကားတစ္လံုးမွ်မေျပာဘဲ နာကာတာက ေငးၾကည့္ေနမိသည္။ မ်က္ႏွာလည္း မလႊဲႏိုင္။ အခန္းတြင္း၀ယ္ ေသြးညွီနံ႔မ်ားျဖင့္ ဖံုးလႊမ္းသြား၏။
ေတးသံျမဴးျမဴးကို ေလခၽြန္ေနရင္းပင္ ဂၽြန္နီေ၀ၚကားက ေၾကာင္ေခါင္းကေလးကို လႊျဖင့္ တိုက္ျဖတ္လိုက္သည္။ လႊသြားမ်ားက လည္ပင္း႐ိုးကို ခ်ဳိးေခ်ၿပီးေနာက္ ႏွစ္ပိုင္းျပတ္သြားသည္။ ဂၽြန္နီေ၀ၚကား၏ သြင္ျပင္က သူဘာလုပ္ေနသည္ကို အေသအခ်ာ သိပံုေပၚသည္။ ေၾကာင္လည္ပင္း႐ိုးက သိပ္မထူလွသလို ကိစၥ၀ိစၥအားလံုးသည္ လ်င္ျမန္စြာ ၿပီးဆံုးသြားခဲ့သည္။ သို႔ရာတြင္ ျမင္ကြင္းက စီးစီးပိုးပိုးရွိလွသည္။ ေခါင္းျပတ္ကေလးကို ဂၽြန္နီေ၀ၚကားက သတၱဳလင္ပန္းတစ္ခုေပၚ တယုတယ တင္လိုက္သည္။ အႏုပညာလက္ရာတစ္ခုကို ပီတိျဖစ္ေနသကဲ့သို႔ မ်က္လံုးမ်ားကို ေမွးကား သူက က်က်နန စိုက္ၾကည့္ေနသည္။ ထို႔ေနာက္သူက ေလခၽြန္သည္ကို ခဏရပ္လိုက္ၿပီး သြားၾကားညွပ္ေနသည္ကို လက္သည္းျဖင့္ ကုတ္ထုတ္၍ ပါးစပ္တြင္းသို႔ ပစ္သြင္းကာ အေသအခ်ာ အရသာခံျပန္သည္။ ပါးစပ္ကို တျပတ္ျပတ္လုပ္ၿပီးေနာက္ ေက်နပ္သြားဟန္ျဖင့္ မ်ဳိခ်လိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ သူက ပလက္စတစ္အိတ္အနက္ကိုဖြင့္ၿပီး ေၾကာင္ေသေကာင္ကေလးအား ခ႐ုခြံတစ္ခုလို ပစ္သြင္းလိုက္ေတာ့သည္။

`တစ္ေကာင္ေတာ့ က်ၿပီ´ ဟု ေသြးစြန္းေနသည့္ လက္မ်ားကို နာကာတာေရွ႕တြင္ ျဖန္႔ကားရင္း ဂၽြန္နီေ၀ၚကားက ေျပာလိုက္၏။
`အလုပ္ကိစၥေလး တစ္ခုေပါ့။ ခင္ဗ်ားဘယ္လိုထင္လဲ။ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ႏွလံုးသားကို စားသံုးႏိုင္ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ၾကည့္ပါဦး ဘယ္ေလာက္မ်ား ေသြးစြန္းလိုက္သလဲ။ ဒီလိုေတာင္မဟုတ္ေသးဘူး၊ ကၽြန္ေတာ့္လက္ဟာ သမုဒၵရာေပါင္းမ်ားစြာကို အနီေရာင္ဆိုးလိုက္လို႔ ရတယ္။ (စေကာ့တလန္ဘုရင္) မက္ဘက္ရဲ႕ စကားေပါ့။ ဒါက မက္ဘက္ေလာက္ မဆိုးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အ၀တ္ေလွ်ာ္ဖိုးခ်ည္းပဲ ဘယ္ေလာက္က်မယ္ဆိုတာ ခင္ဗ်ားယံုႏိုင္မွာေတာင္ မဟုတ္ဘူး။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ အႀကိဳက္ဆံုး၀တ္စံုဗ်ာ။ ခြဲစိတ္၀တ္စံုနဲ႔ လက္အိတ္ေတြ ကၽြန္ေတာ္ ၀တ္သင့္တာ၊ ဒါေပမဲ့ မ၀တ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါလည္း ေနာက္ထပ္ စည္းမ်ဥ္းတစ္ခုေပါ့၊ အားေတာ့နာပါရဲ႕´

နာကာတာက စကားတစ္ခြန္းမွ်မေျပာ။ သို႔ေသာ္ သူ႔စိတ္ထဲတြင္ တစ္စံုတရာသည္ စတင္အသက္၀င္ၿပီ ျဖစ္သည္။ အခန္းက ေသြးညွီနံ႔တို႔ျဖင့္ ဖံုးလႊမ္းေနသည္။ လူပုကေလးမ်ားေတးသြားက သူ႔နားစည္သို႔ ႐ိုက္ခတ္ေမႊေႏွာက္ေန၏။
ဂၽြန္နီေ၀ၚကားက ပံုးအတြင္းမွ ေနာက္ထပ္ ေၾကာင္တစ္ေကာင္ကို ဆြဲထုတ္လိုက္သည္။ အသက္သိပ္မငယ္ေတာ့သည့္ အျဖဴေရာင္ ေၾကာင္မကေလး။ အၿမီးဖ်ားတြင္ အနည္းငယ္ ေကာက္ေန၏။ ယခင္နည္းအတိုင္းပင္ သူက ေခါင္းကို ခဏမွ် ပြတ္သပ္သည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ သူခြဲရမည့္ေနရာကို ေၾကာင္မကေလး၏ ၀မ္းဗိုက္ေပၚတြင္ ေအးေဆးစြာျဖင့္ စိတ္ျဖင့္မွန္းၾကည့္ေနဟန္ ထင္ရသည္။ ခြဲစိတ္ဓားကို ေကာက္ကိုင္လိုက္ၿပီး ရင္ဘတ္အတြင္းသို႔ လ်င္ျမန္စြာ ထိုးစိုက္ဖြင့္လွစ္လိုက္ျပန္သည္။ ယခင္နည္းအတိုင္း အရာအားလံုး ဆက္ျဖစ္သြား၏။ အသံတိတ္ က်ယ္ေလာင္စြာ ေအာ္ဟစ္သံ၊ ႐ုန္းကန္ေနေသာ မလႈပ္ရွားႏိုင္သည့္ ကိုယ္ခႏၶာ၊ ထြက္က်လာေသာ အူမ်ား။ ေသြးစြန္းေနသည့္ႏွလံုးကို ဆြဲထုတ္ၿပီး နာကာတာထံျပရင္း ပါးစပ္တြင္းသို႔ပစ္သြားကာ တျမံဳ႕ျမံဳ႕ ၀ါးေနပံု။ ထို႔ေနာက္တြင္မူ ေက်နပ္သြားသည့္ အျပံဳးတစ္ခု ထြက္ေပၚလာ၏။ ေသြးမ်ားကို လက္ခံုျဖင့္ သုတ္၏။ ေနာက္ခံေတးသြားက လူပုကေလးခုနစ္ေယာက္။

ထိုင္ခံုေပၚသို႔ ပစ္က်သြားၿပီး နာကာတာက မ်က္လံုးမ်ားကို မွိတ္ထားလိုက္သည္။ ဦးေခါင္းကို လက္ျဖင့္ကိုင္ထားၿပီး လက္ေခ်ာင္းထိပ္မ်ားျဖင့္ နားထင္ကို ထိုးဆြေနမိသည္။ သူ႔စိတ္အတြင္းတြင္ တစ္စံုတရာသည္ အေသအခ်ာ ႏိုးၾကြေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ထိတ္လန္႔စရာေကာင္းလွသည့္ ႐ႈပ္ေထြးမႈ၊ ထိုအရာက သူ႔ကို ေျပာင္းလဲေနေလၿပီ။ သူက အသက္ကို လ်င္ျမန္စြာ႐ွဴလိုက္ေသာအခါ သူ႔လည္ေခ်ာင္းအတြင္းမွ စူးရွေသာနာက်င္မႈတစ္ရပ္ကို တစ္ခ်က္ခ်က္ သူခံစားေနရသည္။ သူ၏အျမင္အာ႐ံုမ်ားသည္ ေျပာင္းျပန္ေဇာက္ထိုး ေျပာင္းလဲသြားခဲ့သည္။
ဂၽြန္နီေ၀ၚကားက ခပ္ရႊင္ရႊင္ေျပာလိုက္သည္။

`မစၥတာနာကာတာ၊ လက္မေလွ်ာ့ပါနဲ႔ဦး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခုမွ အစီအစဥ္စ႐ံုပဲ ရွိေသးတာ။ ဒါဖြင့္ပြဲပဲ ရွိေသးတယ္၊ ေသြးပူေလ့က်င့္ခန္းပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စ,ကစားေနၾကၿပီေလ။ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားမ်က္စိကို က်ယ္က်ယ္ေလးဖြင့္ၿပီး မ်က္ေစ့တဆံုးၾကည့္ေပေတာ့။ အေကာင္းဆံုးအခန္းကို ေရာက္ေတာ့မွာ။ ခင္ဗ်ားကို ေဖ်ာ္ေျဖမႈေပးဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ဘယ္ေလာက္ထိ ႀကိဳးစားခဲ့တယ္ဆိုတာကို ခင္ဗ်ားအသိအမွတ္ျပဳေပးဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္´
ေလတခၽြန္ခၽြန္ျဖင့္ ေနာက္ထပ္ေၾကာင္ကေလးတစ္ေကာင္ကို သူက ထုတ္ယူလိုက္၏။ ကုလားထိုင္တြင္ အ႐ုပ္ႀကိဳးျပတ္ထိုင္ရင္း နာကာတာက မ်က္လံုးမ်ားကိုဖြင့္ကာ ေနာက္ထပ္ တန္ဆာခံကို ၾကည့္လိုက္သည္။ သူ႔စိတ္တြင္ ဗလာက်င္းေနသည္။ မတ္တပ္ရပ္ႏိုင္စြမ္းပင္ မရွိေတာ့။
`ခင္ဗ်ားတို႔အခ်င္းခ်င္း သိၾကၿပီးသားလို႔ ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မိတ္ဆက္ေပးပါရေစဦး။ မစၥတာနာကာတာ၊ ဒါက ကိုေရႊ၀ါပါ။ ကိုေရႊ၀ါ၊ ဒါက မစၥတာနာကာတာပါ´

ဂၽြန္နီေ၀ၚကားက ဦးထုပ္ကိုေျမွာက္ကာ နာကာတာႏွင့္ အေၾကာေသေနသည့္ ေၾကာင္ကေလးကို မိတ္ဆက္ေပးသည္။
`ေဟာအခု၊ ဟဲလိုဆိုၿပီး ခင္ဗ်ားတို႔ ႏႈတ္ဆက္ၿပီးသြားၿပီ။ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလိုပဲ (လက္ျပ)ႏႈတ္ဆက္ပြဲကေလး ဆက္လုပ္ရမွာ ကၽြန္ေတာ္အားနာပါတယ္။ `ဟဲလို၊ ႏႈတ္ဆက္ပါတယ္´ ဒီလိုမ်ဳိး ျဖစ္သြားတာကိုး။ ဟိုစကားလိုေပါ့၊ `မုန္တိုင္းထဲမွာ ပန္းမ်ားေၾကြသလို လူ႔ဘ၀ဆိုတာ ၾကာေညာင္းတဲ့ ႏႈတ္ဆက္ပြဲ´တဲ့´
သူက ေရႊ၀ါ၏ ဗိုက္သားကို ညင္သာစြာပြတ္သပ္ေပးေန၏။

`ခင္ဗ်ား လုပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အခုခ်ိန္ဟာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ရပ္တန္႔ပစ္လိုက္ဖို႔ပဲ မစၥတာနာကာတာ။ အခ်ိန္ဆိုတာက သြားေနတာ၊ ကၽြန္ေတာ္မျဖဳန္းႏိုင္ဘူး။ ေၾကာင္သတ္သမားႀကီး ဂၽြန္နီေ၀ၚကားရဲ႕ အဘိဓာန္မွာ တုံ႔ဆိုင္းျခင္းဆိုတဲ့စကားလံုးကို ရွာေတြ႕ရမွာမဟုတ္ဘူး´
တကယ္ပင္ သူက ေရႊ၀ါ၏ဗိုက္ကို တံု႔ဆိုင္းျခင္းအလ်င္းမရွိဘဲ ဖြင့္ခ်လိုက္ပါသည္။ ဤအႀကိမ္တြင္ ေအာ္ညည္းသံသဲ့သဲ့ ထြက္လာသည္ကို ၾကားလိုက္ရသည္။ ေၾကာင္ကေလး၏လွ်ာသည္ အျပည့္အ၀ထံုထိုင္းေနျခင္းမရွိတာ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္၊ သို႔မဟုတ္ ထိုေအာ္သံသည္ နာကာတာတစ္ဦးတည္းသာ ၾကားႏိုင္သည့္ အထူးေအာ္သံတစ္မ်ဳိး ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ ေသြးပ်က္ေျခာက္ျခားဖြယ္ ဆိုးရြားလွသည့္ေအာ္သံမ်ဳိးပင္ ျဖစ္ပါသည္။ နာကာတာက မ်က္လံုးမ်ားကို ပိတ္လိုက္ၿပီး တုန္ခါေနသည့္ဦးေခါင္းကို လက္မ်ားျဖင့္ ကိုင္ထား၏။

`ခင္ဗ်ားၾကည့္ရမွာေလ´ ဟု ဂၽြန္နီေ၀ၚကားက အမိန္႔ေပးသည္။ `ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေနာက္ထပ္စည္းမ်ဥ္းတစ္ခုေလ။ မ်က္စိမွိတ္ေန႐ံုနဲ႔ေတာ့ ဘာမွေျပာင္းလဲသြားမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဘာျဖစ္ေနသလဲဆိုတာ ခင္ဗ်ားမျမင္ႏိုင္႐ံုနဲ႔ေတာ့ ဘာတစ္ခုမွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမွာမဟုတ္ဘူး။ ဒါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေနထိုင္ေနရတဲ့ ကမၻာႀကီးေပါ့။ မ်က္စိမွိတ္နားပိတ္ထား႐ံုနဲ႔ အခ်ိန္က ရပ္ေနမွာမဟုတ္တဲ့ ကမၻာႀကီး´
သူ႔ကိုေျပာသည့္အတိုင္းနာကာတာက မ်က္လံုးမ်ားကို ဖြင့္လိုက္သည္။ နာကာတာ၏ မ်က္လံုးမ်ားပြင့္သြားသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ဂၽြန္နီေ၀ၚကားက ေရႊ၀ါ၏ႏွလံုးကို ပလုပ္ပေလာင္း၀ါးျပေတာ့သည္။ ဤတစ္ႀကိမ္တြင္ မ်ဳိမခ်ခင္ အခ်ိန္အတန္ၾကာေအာင္ ဟန္ေရးျပေန၏။ `ႏူးညံ့ၿပီး ေႏြးေထြးေနတာပဲ။ ငါးရွဥ့္အသည္း လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ကေလးလိုပဲ´ ဟု သူက မွတ္ခ်က္ျပဳလိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ သူက ေသြးစြန္းေနသည့္လက္ညွိဳးကို ပါးစပ္ျဖင့္စုပ္ေနသည္။ `တစ္ခါေလာက္သာ ခင္ဗ်ားစားဖူးရင္ လွ်ာလည္သြားမယ္၊ အထူးသျဖင့္ ေသြး,ေစးေစးကေလးေတြကိုေပါ့´

အရင္လိုပင္ သူက ေလတခၽြန္ခၽြန္ျဖင့္ ခြဲစိတ္ဓားရွိ ေသြးေစးမ်ားကိုသုတ္ၿပီး ေရႊ၀ါ၏ ဦးေခါင္းကို လႊျဖင့္တိုက္ျဖတ္လိုက္သည္။ လႊသြားထက္ထက္မ်ားက အ႐ိုးကိုခ်ဳိးျဖတ္သြားၿပီး ေသြးမ်ား ေနရာအႏွံ႔အျပားသို႔ ပန္းထြက္လာ၏။
`ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္ မစၥတာေ၀ၚကား။ နာကာတာ ဒါကို ဆက္မခံႏိုင္ေတာ့ပါဘူး´
ဂၽြန္နီေ၀ၚကားက ေလခၽြန္ေနသည္ကို ရပ္လိုက္၏။ သူလုပ္ေနသည္ကိုလည္း ရပ္လိုက္ၿပီး နားရြက္ကို ကုတ္သည္။
`ဒီလိုနဲ႔ ရပ္မသြားဘူးေလ၊ မစၥတာနာကာတာ။ ခင္ဗ်ား မအီမသာျဖစ္ရတာကို ကၽြန္ေတာ္၀မ္းနည္းပါတယ္၊ တကယ္ပါ။ ဒါေပမဲ့ စဥ္းစားၾကည့္ေလ။ ေၾသာ္ေကာင္းပါၿပီ၊ နားလိုက္ၾကဦးစို႔လို႔ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ မေျပာႏိုင္ဘူးေလ။ ဒါက စစ္ပြဲပဲ။ စစ္ဆိုတာ စမိတာနဲ႔ ရပ္ရခက္တယ္။ ဓားကိုဆြဲထုတ္ၿပီးတာနဲ႔ ေသြးေျမက်ရေတာ့မွာ။ ဒါမ်ဳိးဆိုတာက သီအိုရီေတြ ယုတၱိေဗဒေတြနဲ႔ မဆိုင္ဘူး၊ ကၽြန္ေတာ့္အတၱနဲ႔ေတာင္ မဆိုင္ဘူး။ ဒါဟာ စည္းမ်ဥ္းတစ္ခုပဲေလ၊ ရွင္းရွင္းသန္႔သန္႔ေလး။ ေၾကာင္ေတြထပ္ၿပီး အသတ္မခံရေစခ်င္ဘူးဆိုရင္၊ ခင္ဗ်ားက ကၽြန္ေတာ့္ကို သတ္ဖို႔ပဲ။ မတ္တပ္ရပ္၊ အမုန္းတရားမွာ အာ႐ံုစိုက္၊ ၿပီးရင္ ကၽြန္ေတာ့္ကို သတ္ပစ္လိုက္။ ခင္ဗ်ား အခုခ်က္ခ်င္း လုပ္ရေတာ့မွာကို ေျပာတာေနာ္။ လုပ္သာလုပ္လိုက္ပါ၊ ၿပီးရင္ အားလံုးၿပီးဆံုးသြားမွာ။ ထပ္လာစရာ မရွိေတာ့ဘူးေပါ့´

စကားကိုအဆံုးသတ္ၿပီးေနာက္ ဂၽြန္နီေ၀ၚကားက ေလျပန္ခၽြန္သည္။ ေရႊ၀ါ၏ေခါင္းကို ျဖတ္ၿပီးေနာက္ ေခါင္းမပါသည့္ကိုယ္ခႏၶာကို အမႈိက္အိတ္အတြင္းသို႔ ထိုးထည့္လိုက္သည္။ ယခုေသာ္ သတၱဳလင္ပန္းအတြင္းတြင္ ေၾကာင္ေခါင္းျပတ္သံုးခု အစီအရီရွိေနၿပီ။ သူတို႔သည္ မ႐ႈမလွ ေ၀ဒနာခံစားခဲ့ၾကရသည္။ သို႔တိုင္ သူတို႔မ်က္ႏွာမ်ားမွာ ထူးဆန္းစြာပင္ ခံစားခ်က္ကင္းမဲ့ေန၏။ ေရခဲေသတၱာအတြင္း စီထားေသာ ေၾကာင္ေခါင္းမ်ားအတိုင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
`ဒီတစ္ခါေတာ့ ညိဳျပာညက္အလွည့္´ ဟု ဂၽြန္နီေ၀ၚကားကေျပာလိုက္ၿပီး ေပ်ာ့ေခြေနသည့္ အညိဳေရာင္ေၾကာင္ကေလးကို ပံုးအတြင္းမွ ဆြဲထုတ္လိုက္သည္။ ထိုေၾကာင္ကေလးမွာ မီမီျဖစ္ပါသည္။ `မီမီကေလးအလွည့္ ေရာက္ပါၿပီ´ ဟု သူက ေျပာလိုက္သည္။

`ေၾသာ္ ခင္ဗ်ားကိုေျပာရဦးမည္ မစၥတာနာကာတာ။ မီမီကိုဖမ္းဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ နည္းနည္းအလုပ္မ်ားခဲ့ရေသးတယ္။ သူက ပါးတယ္၊ သတိႀကီးတယ္။ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ အကဲဖမ္းတတ္တယ္။ ေခ်ာ့လိုက္တာနဲ႔ ေျမာသြားတဲ့ အမ်ဳိးအစားမဟုတ္ဘူး။ လက္ေပါက္ကပ္တဲ့ ေစ်း၀ယ္သူေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့ ၿပိဳင္ဘက္ကင္းေၾကာင္သတ္သမားႀကီး ဂၽြန္နီေ၀ၚကားကို ေက်ာ္ႏိုင္တဲ့ ေၾကာင္ဟာေတာ့ မေမြးေသးဘူးေပါ့။ ခင္ဗ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ ေလႀကီးမိုးႀကီးေျပာေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေကာင္မေလးကို ဖမ္းမိဖို႔ ဘယ္ေလာက္ခက္တယ္ဆိုတာကို ရွင္းျပတာပါ။ ကဲပါ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေဟာဒီမွာ ခင္ဗ်ားရဲ႕ မိတ္ေဆြမေလး မီမီပါ။ တကယ္ေတာ့ ယိုးဒယားေၾကာင္ ညိဳျပာညက္ကေလးေတြဟာ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ႀကိဳက္ပါ။ ခင္ဗ်ားေတာ့ သိမွာမဟုတ္ဘူး၊ သူတို႔ရဲ႕ႏွလံုးသားဟာ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့ တကယ့္နတ္သုဒၶါပဲ။ ေအးေဆးေပါ့ မီမီေရ၊ မေၾကာက္ပါနဲ႔။ ဂၽြန္နီေ၀ၚကားႀကီး ေဟာဒီမွာ ေရာက္ေနပါၿပီ။ မင္းရဲ႕ ႏွလံုးသားေႏြးေႏြးကေလးကို စားသံုးဖို႔ေပါ့။ ဟင္၊ မင္း တုန္ေနပါေရာလား..´

`ဂၽြန္နီေ၀ၚကား...´

နက္႐ႈိင္းလွသည့္ နာကာတာ၏ အတြင္းတစ္ေနရာဆီမွ စကားလံုးမ်ား အသံတိုးတိုးျဖင့္ ထြက္လာသည္။ `ေက်းဇူးျပဳၿပီး ရပ္လိုက္ပါ။ မဟုတ္ရင္ နာကာတာ ႐ူးသြားလိမ့္မယ္။ နာကာတာလို႔ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္ခံစားရေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး´

ဂၽြန္နီေ၀ၚကားက မီမီ့ကို စားပြဲေပၚသို႔ လွဲခ်လိုက္ၿပီး ယခင္နည္းအတိုင္းပင္ သူမ၏ ဗိုက္သားကေလးမ်ားကို သူ႔လက္ေခ်ာင္းမ်ားျဖင့္ ျဖည္းညင္းစြာ ပြတ္သပ္ေန၏။ `ဒါဆို ခင္ဗ်ားဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ခင္ဗ်ားမဟုတ္ေတာ့ဘူးေပါ့´ ဟု ဂၽြန္နီေ၀ၚကားက ဂ႐ုတစိုက္ႏွင့္ တိတ္တဆိတ္ေျပာလိုက္သည္။
`အဲဒါ သိပ္အေရးႀကီးတယ္ မစၥတာနာကာတာ။  သူကိုယ္တိုင္မဟုတ္ေတာ့တဲ့ လူတစ္ေယာက္´ သူက မသံုးရေသးသည့္ ခြဲစိတ္ဓားတစ္ေခ်ာင္းကို ေကာက္ယူလိုက္ၿပီး လက္ေခ်ာင္းမ်ားျဖင့္ အသြားကို စမ္းေနသည္။ ထို႔ေနာက္ အစမ္းခြဲၾကည့္သည့္အလား သူ႔လက္ခံုကို ထိုးခြဲလိုက္သည္။ ခဏမွ်ၾကာၿပီးေနာက္ ေသြးမ်ားပန္းထြက္ကာ စားပြဲခံုႏွင့္ မီမီ၏ကိုယ္ခႏၶာေပၚသို႔ စီးက်လာသည္။ ဂၽြန္နီေ၀ၚကားက ေျခာက္ကပ္ကပ္ရယ္လိုက္သည္။ `ကိုယ္ကိုယ္တိုင္မဟုတ္ေတာ့တဲ့ လူတစ္ေယာက္´ ဟု သူက ထပ္မံေရရြတ္သည္။

`ခင္ဗ်ားဟာ ဘယ္ေတာ့မွခင္ဗ်ားမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အဲဒါဟာ ၀င္ခြင့္လက္မွတ္ပဲ မစၥတာနာကာတာ။ ခင္ဗ်ားသိပ္ေတာ္ပါတယ္။ အရာအားလံုးရဲ႕ အေရးအႀကီးဆံုးေပါ့။ အို.. ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ေတြ တရြရြျဖစ္လာၿပီ။ မက္ဘက္ဘုရင္ႀကီး ေပၚလာျပန္ၿပီ´
စကားတစ္ခြန္းမွ်မေျပာဘဲ နာကာတာက မတ္တပ္ရပ္လိုက္၏။ မည္သူမွ်၊ သို႔မဟုတ္ နာကာတာကိုယ္တိုင္ေသာ္မွ သူ႔ကိုယ္သူ မဟန္႔တားႏိုင္မည္မဟုတ္သည့္ အရိွန္အဟုန္မ်ဳိးျဖင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ေျခလွမ္းက်ဲက်ဲျဖင့္ သူက စားပြဲခံုဆီသို႔ လွမ္းသြားၿပီး သားခုတ္ဓားျဖင့္တူသည့္ ဓားတစ္ေခ်ာင္းကို ဆြဲယူလိုက္သည္။ သစ္သားလက္ကိုင္ကို တင္းၾကပ္စြာဆုပ္ကိုင္ရင္း ေအာက္ခံအက်ႌကိုေဖာက္ထြင္းကာ ဂၽြန္နီေ၀ၚကား၏ ၀မ္းဗိုက္ကို သူက ဓားျဖင့္ အားကုန္ထိုးသြင္းလိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ အျခားတစ္ေနရာကို ထိုးလိုက္ျပန္သည္။ တစ္စံုတစ္ခုကို သူၾကားေနရသည္၊ က်ယ္ေလာင္ေသာ အသံတစ္သံ၊ ပထမတြင္ ဘာဆိုသည္ကို သူမသိ။ သို႔ေသာ္ မၾကာမီပင္ သူ သေဘာေပါက္သြားခဲ့သည္။ သူၾကားေနရသည္မွာ ဂၽြန္နီေ၀ၚကား၏ ရယ္သံႀကီးပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ၀မ္းဗိုက္ႏွင့္ ရင္ဘတ္မ်ားတြင္ ဓားဒဏ္ရာမ်ားႏွင့္ ေသြးမ်ားပန္းထြက္ေနၿပီး သူက ဆက္လက္ရယ္ေမာေနသည္။

`ဒါပဲေပါ့´ ဟု သူက ေၾကြးေက်ာ္လိုက္၏။ `ခင္ဗ်ား မတုံ႔ဆိုင္းဘူး၊ ေကာင္းလိုက္တာ´ အရယ္ရဆံုးဟာသတစ္ပုဒ္လို သူက အားရပါးရရယ္ေမာေနသည္။ သို႔ေသာ္ မၾကာခင္ သူ႔ရယ္သံက ႐ႈိက္သံအျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလာသည္။ သူ၏ လည္မ်ဳိဆီမွ ေရပိုက္ေခါင္းပြင့္သြားသည့္အလား ေသြးမ်ား တပြက္ပြက္အန္လာသည္။ ကိုယ္ခႏၶာသည္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ တြန္႔လိမ္ေကာက္ေကြးသြားၿပီး၊ မည္းနက္နက္ အစကေလးမ်ား ပါးစပ္တြင္းမွ ထြက္က်လာ၏။ သူစားထားခဲ့သည့္ ေၾကာင္ႏွလံုးအပိုင္းအစကေလးမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ေသြးမ်ားက စားပြဲေပၚသို႔ ပန္းက်ၿပီး နာကာတာ၏ အက်ႌေပၚသို႔ပါ က်လာသည္။ ႏွစ္ဦးလံုးမွာ ေသြးမ်ားျဖင့္ ရႊဲနစ္ေနသည္။ စားပြဲေပၚတြင္ လဲေလ်ာင္းေနေသာ မီမီသည္လည္း ေသြးမ်ားျဖင့္ ရႊဲနစ္ေနေတာ့သည္။

နာကာတာ၏ ေျခရင္းဆီသို႔ ဂၽြန္နီေ၀ၚကား ၿပိဳလဲသြားသည္။ ညခ်မ္းတစ္ခုတြင္ ကေလးတစ္ေယာက္အိပ္ေနသလိုမ်ဳိး တေစာင္းအေနထားျဖင့္ သူက ေကြးေကြးကေလးျဖစ္ေနသည္။ သူေသဆံုးသြားသည္မွာ မမွားႏိုင္ေတာ့။ ဘယ္ဘက္လက္က လည္မ်ဳိကို ဖိထားၿပီး ညာဘက္လက္မွာမူ တစ္စံုတရာကို လွမ္းယူဖို႔ ႀကိဳးစားေနသလို ဆန္႔ထုတ္ထား၏။  အေၾကာဆြဲမႈမ်ား ရပ္ဆိုင္းသြားၿပီး၊ ရယ္သံလည္း တိတ္ဆိတ္သြားၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ သူ၏ ႏႈတ္ခမ္းတြင္ေတာ့ မခုိးမခန္႔ အျပံဳးေလးတစ္ခု ယဲ့ယဲ့မွ် က်န္ေသးသည္။ သစ္သားၾကမ္းခင္းတြင္ ေသြးမ်ား အိုင္ထြန္းေနၿပီး ပိုးသားဦးထုပ္မွာ အခန္းေထာင့္တစ္ေနရာသို႔ လြင့္စင္က်ေနသည္။ ဂၽြန္နီေ၀ၚကား၏ ဦးေခါင္းေနာက္မွ ဆံပင္မ်ားသည္ ပါးလႊာၿပီး ဦးေရျပားကိုပင္ ျမင္ေနရ၏။ ဦးထုပ္ကၽြတ္က်သြားေသာအခါမွ သူ၏သြင္ျပင္သည္ မ်ားစြာအိုစာသြားၿပီး ကူကယ္ရာမဲ့ပံု ေပါက္ေနေတာ့သည္။

နာကာတာသည္ ဓားကို ပစ္ခ်လိုက္သည္။ အေ၀းတစ္ေနရာဆီမွ စက္တစ္လံုး ဒံုဒံုဂြမ္ဂြမ္ ျမည္ေနသလို ဓားက ၾကမ္းျပင္တြင္ခုန္ေပါက္ၿပီး တေတာက္ေတာက္အသံမ်ားျမည္လာသည္။ အသက္မရွိေတာ့သည့္ ကိုယ္ခႏၶာေရွ႕တြင္ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာေအာင္ နာကာတာ ရပ္ေနမိသည္။ အခန္းအတြင္း၀ယ္ အရာအားလံုး ၿငိမ္သက္သြားေလၿပီ။ ေသြးမ်ားသာ တိတ္တဆိတ္ ဆက္လက္စီးဆင္းေနၿပီး ၾကမ္းျပင္တြင္ ေသြးအိုင္တစ္အိုင္ ျဖည္းညင္းစြာ ျဖစ္လာေနသည္။
ေနာက္ဆံုးတြင္ နာကာတာက မိမိကိုယ္ကိုယ္ အာ႐ံုစုစည္းလိုက္ၿပီး စားပြဲေပၚရွိ မီမီေလးကို ေပြ႕ခ်ီလိုက္သည္။ သူ႔လက္ထဲတြင္ ေႏြးေထြးေဖ်ာ့ေတာ့စြာ ရွိေနၿပီး ေသြးမ်ားရႊဲနစ္ေနေသာ္လည္း မီမီ ဒဏ္ရာအနာတရမရွိခဲ့ေၾကာင္း အထင္းသားျမင္ႏိုင္သည္။ တစ္စံုတစ္ခုေျပာခ်င္သည့္သဖြယ္ မီမီက သူ႔ကို မ်က္လံုးလွန္ၾကည့္ေသာ္လည္း ေဆးအရွိန္ေၾကာင့္ သူ႔ပါးစပ္က လႈပ္ရပံုမေပၚ။

ပံုးထဲတြင္ ဂိုမကိုေတြ႕ရသျဖင့္ နာကာတာက အျပင္သို႔ မယူလိုက္သည္။ တကယ္ေတာ့ သူက ဂိုမကို ဓာတ္ပံုအတြင္းတြင္သာ ျမင္ဖူးခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ေပ်ာက္ဆံုးေနခဲ့သည့္ မိတ္ေဆြတစ္ဦးကို ျပန္ေတြ႕ရသလို သူခံစားရ၏။ `ဂိုမရယ္..´ ဟု သူက ညည္းညဴလိုက္သည္။ ေၾကာင္ကေလးႏွစ္ေကာင္အား ေပြ႕ခ်ီကာ နာကာတာက ဆိုဖွာေပၚ ထိုင္ခ်လိုက္သည္။ `အိမ္ျပန္ၾကစို႔´ ဟု သူက ေၾကာင္ကေလးမ်ားကို ေျပာလိုက္ေသာ္လည္း မတ္တပ္ရပ္ႏိုင္စြမ္းပင္ မရွိေတာ့။
တစ္ေနရာဆီမွ ေခြးနက္ႀကီးေပၚလာၿပီး အသက္ကင္းမဲ့ေနသည့္ သူ႔သခင္ေရွ႕တြင္ ထိုင္ခ်လိုက္၏။ ေသြးကြက္ေပၚ ထုိင္ခ်င္ထိုင္မိခဲ့မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း နာကာတာအေနျဖင့္ အတိအက် မမွတ္မိႏိုင္ေတာ့။ သူ႔ဦးေခါင္းက ေလးလံထိုင္းမႈိင္းလွၿပီ။ ထို႔ေနာက္တြင္ သူက အသက္ကိုျပင္းျပင္း႐ွဴရင္း မ်က္လံုးမ်ားကို မွိတ္လိုက္သည္။ သူ႔စိတ္က တျဖည္းျဖည္း ေဖ်ာ့ေတာ့လာၿပီးေနာက္ သူမသိလိုက္ခင္တြင္ပင္ အေမွာင္ထုအတြင္းသို႔ နစ္ျမဳပ္၀င္ေရာက္သြားေလေတာ့သည္။

ေတဇာ (လေရာင္လမ္း)
Ref: Chapter 16, Kafka on the Shore by Haruki Murakami
Image Credit: http://wallcoo.net

Comments

  1. Murakami ကို ၾကိဳက္တယ္။ Kafka ကို ၾကိဳက္သလိုပဲ။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္မွာရွိတဲ့ အရည္အခ်င္းတစ္ခုက ဝတၳဳရွည္ရဲ႕ အခန္းတုိင္းဟာ ဝတၳဳတိုတစ္ပုဒ္ခ်င္းစီလို ျဖစ္ေနတာပဲ။ Kafka on the shore ကို ဖတ္တုန္းက ဒီအခန္းကို အၾကိဳက္ဆံုးပဲ။ The Trial ထဲက Josef K. ပန္းခ်ီဆရာကို သြားေတြ႕တဲ့အခန္းကို ၾကိဳက္သလိုၾကိဳက္တာ။ မူရာကာမိကို အာရွသား Kafka လို႔ တင္စားခ်င္တယ္။

    ဒီ ဂ်ပန္ၾကီး အသက္ရွည္ပါေစဗ်ား။

    ReplyDelete
  2. ကၽြန္ေတာ္လည္း စဖတ္မိကတည္းက အဲဒီအခန္းကို စိတ္ထဲစြဲေနတယ္။ တစ္ခန္းတည္း ျဖတ္ၿပီး ဘာသာျပန္လို႔ ျဖစ္မယ္ထင္လို႔ စမ္းၾကည့္တာ။ ကိုအာကာေက်ာ္ေျပာတာကို ေထာက္ခံခ်င္တယ္။ မူရာကမိ၀တၳဳရွည္ေတြမွာ တစ္ခန္းခ်င္းစီကလည္း သီးျခားအရသာေလးရွိေနတယ္ ထင္တယ္။

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ