Skip to main content

အတိုးဆံုး ကဗ်ာမ်ား (၃)


“ေမာ္ဒန္”

ပန္းခ်ီကားအား
အဓိပၸာယ္ေမးျမန္းျခင္း သည္းခံပါ
ကဗ်ာအား
စကားေျပျပန္ျခင္း သည္းခံပါ
ျဖစ္ႏိုင္ရင္ဗ်ာ
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ေတာင္ 
မိတ္မဆက္ပါရေစနဲ႔။

“ညီညြတ္ေရး”

အတူတူမေတြးေသာ္လည္း အေတြးေတြ တူေနၾက
ဤစနစ္ေအာက္မွ လြတ္ေျမာက္ဖို႔။
ျခားနားျခင္းေတြကို
အတူထိုင္ေတြးဖို႔အတြက္ က်ေတာ့မွ ... ။

“ေမာက္မာမႈ”

႐ိုးသား႐ံုနဲ႔ မၿပီးေသးဘူး
သိုးဆန္ဆန္မ်က္ႏွာေပး ရွိဖို႔လည္းလိုတယ္
မယံုဘူးမဟုတ္လား
ဒီစကားလံုးေတြကိုယ္ႏႈိက္မွာ 
ေကသရာဇာေလပါသြားၿပီကိုး။

“အမွန္”

သူတို႔ရဲ႕ ယံုၾကည္ယူဆခ်က္ေတြကို ေျပာင္းလဲဖို႔
လူေတြဟာ ခက္ခဲလြန္းတယ္တဲ့
လူမႈစိတ္ပညာရွင္ေတြက ညည္းညဴၾကတယ္
ဟုတ္လည္း ဟုတ္တယ္
ယေန႔တိုင္ သူတို႔ မမွိတ္မသုန္ ညည္းညဴေနၾကဆဲပဲေလ။

“ေကာ္”

စကား၀ွက္ဆိုတာ
အဓိပၸာယ္ေပၚသြားရင္
သင့္အတြက္ စိတ္၀င္စားစရာ မေကာင္းေတာ့ဘူး
သူ (မ) ကို နားမလည္ခ်င္စမ္းပါနဲ႔။

◄ ေတဇာ ►

Comments

  1. ဒီအတိုးဆံုးေတြကိုလည္း တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္စဥ္းစဥ္းစားစားဖတ္သြားတယ္။ေက်းဇူးပါဗ်ား။

    ReplyDelete
  2. ဆန္းဆန္းေလးေတြ...။ ကဗ်ာ ေခါင္းစဥ္ ေပးပုံေလးေတြက ။ ဘယ္လုိ ေျပာရမလဲ ဆုိ...။ ည အိပ္ယာ ဝင္ခါနီး ျခင္ေထာင္ အမုိးကုိ ၾကည့္ရင္း ကုိယ့္ဘာသာ ျငည္းေနတဲ႔ အသံေလးေတြ။ သူမ်ားေတြ ၾကားျပီး လန္႔နုိးကုန္ၾကမွာလည္း စုိးရတယ္...။
    ဒါေပမယ့္ ကမၻာေျမေပၚမွာ အသက္ရွင္ေနတယ္ ဆုိတဲ႔ လူတေယာက္က အဲသလုိ အသံညွင္းညွင္းေလးေတြကုိ အေသအခ်ာကုိ တုိးတိုးေလး ျငည္းဆုိ ေနခဲ႔တယ္...ၾကားတခ်က္ မၾကားတခ်က္ပဲ..ဗ်။။။ ဟတ္ဟတ္

    ReplyDelete
  3. ဒီတခါေတာ့ အေတာ္ ႀကိဳက္မိတယ္။
    ကဗ်ာလို႔ မထင္ဘဲ ေခါင္းစဉ္ကို အနက္ဖြင့္ေနသလိုပဲ။

    ReplyDelete
  4. ၿခဴးခက္ႏြယ္May 8, 2010 at 4:55 PM

    ေတာ္လုိက္တာ
    စဥ္းစားတတ္တယ္ေနာ္
    အားေပးေနမယ္

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”