Skip to main content

အဆံုးမရွိ ျမစ္ [ ျမင့္သန္း ]

ကၽြန္ေတာ္ ဆံုးျဖတ္ၿပီးၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ဆရာႀကီး႐ံုးခန္းရွိရာကို လာခဲ့တာ။ ကန္ေဘာင္႐ိုးအတိုင္းေလွ်ာက္လာရင္း တစ္ခါတေလ ေလခၽြန္ေနမိတယ္။ ဘာ၊ သီခ်င္းရယ္လို႔ေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာ မသိဘူး။ ကန္ေဘာင္႐ိုးရဲ႕ ေအာက္ဖက္ဆီက စက္သံျပင္းျပင္းနဲ႔ ၀န္တင္ကားေတြ ျဖတ္သြားတတ္တယ္။ ကန္ထဲမွာေတာ့ ေရဘဲတစ္သိုက္ ေရကူးေနၾကေလရယ့္။ ေလခၽြန္ရင္းေလွ်ာက္လာေတာ့ ခရီးေပါက္လို႔ ေပါက္မွန္းမသိဘူး။ ေငြေတြ၊ ေၾကးေတြ အေၾကာင္းသင့္တဲ့အေဆာက္အဦႀကီးေနာက္နားဆီက ေနာက္ေဖးေပါက္ကေလး တစ္ခုရွိရာ ေရာက္လာတယ္။ ဒီအေပါက္ကေလးက လူပဲ ၀င္လို႔ရတယ္။ ကား၀င္လို႔မရဘူး။ ကားစီးလာရင္ သိၾကားမင္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လမ္းေလွ်ာက္၀င္ရမွာပဲ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ေတာ့ သေဘာက်စရာပဲ။ ဒီအေပါက္က ၀င္ရင္၊ လမ္းေလွ်ာက္၀င္ရမယ္ဆိုတာ စာေရးမထားဘဲ သေကၤတအရ ေဖာ္ထုတ္ထားတဲ့ သေဘာပဲထင္တယ္။ ပညာရွိေတြေနတဲ့ အရပ္ဆိုေတာ့လည္း ဒီလိုပဲထင္ရယ့္။

ဆရာႀကီးကို လာေတြရတာကေတာ့ အေၾကာင္းရွိလို႔ပဲ။ ဆရာႀကီးက အေၾကာင္းမရွိဘဲ သူ႔ကို လာေတြ႕တာမ်ဳိးမႀကိဳက္ဘူး။ အခ်ိန္ဆိုတာကို အလဟႆျဖဳန္းတီးပစ္တယ္ဆိုတာမ်ဳိး မႀကိဳက္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အခ်ိန္ဆိုတာ ဘာရယ္လို႔ မသိဘူး။ တစ္ခုခုေတာ့ တစ္ခုခုပဲ။ ဘာရယ္လို႔ေျပာလို႔မရတဲ့ဟာလို႔ ထင္တယ္။ သံပုရာသီးဆိုတာမ်ဳိးပဲ။ ခ်ဥ္တယ္။ အရည္ရႊမ္းတယ္။ အေစ့ပါတယ္။ အခြံစိမ္းရင္ စိမ္းတယ္။ အခြံ၀ါရင္ မွည့္တယ္။ ပါေမာကၡ ဂ်ီ၊ အီး၊ မိုးကေတာ့ ေကာင္းျမတ္ျခင္းဆိုတာ အ၀ါေရာင္ပဲလို႔ ေျပာဖူးတယ္။ အ၀ါေရာင္ဆိုတာကို ဘာပဲ၊ ညာပဲလို႔ ထပ္ေျပာလို႔မရေတာ့ဘူးတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သူ႔လို ပါေမာကၡမဟုတ္ေပတဲ့၊ ကၽြန္ေတာ့္သံပုရာသီးဟာ သူ႔အ၀ါေရာင္လိုပဲ။ ဒါေပတဲ့၊ ကၽြန္ေတာ္ဆိုခ်င္တာက အ၀ါေရာင္ဟာ သံပုရာသီးပဲလို႔ ဆိုခ်င္တာမဟုတ္ဘူး။ အခ်ိန္ဆိုတာ သံပုရာသီးလိုပဲလို႔ ဆိုခ်င္တာ။ ဒါေပတဲ့လည္း သံပုရာသီးက မ်ဳိးပြားဖို႔ အေစ့ပါတယ္။ အခ်ိန္မွာ အေစ့မပါဘူး။ မ်ဳိးပြားလို႔မရဘူး။ ၿပီးရင္၊ ၿပီးသြားတာပဲ။ ျပန္မရေတာ့ဘူး။ ေျပာလို႔ဆိုလို႔မရတဲ့အခ်ိန္ဆိုတာက ၿပီးခဲ့တဲ့အခ်ိန္ေတြ။ ျပန္မရေတာ့တဲ့အခ်ိန္ေတြ၊ ေရာက္မလာေသးတဲ့အခ်ိန္ေတြအေၾကာင္းက ေျပာလို႔မရဘူး။ ဒါနဲ႔မ်ားေတာင္ တစ္ခ်ဳိ႕က `အခ်ိန္ရွိတယ္´၊ `အခ်ိန္မရွိဘူး´ ရယ္လို႔ ေျပာတတ္ၾကေသးတယ္။ တကယ္ေတာ့ အခ်ိန္ဆိုတာ ဘယ္တံုးကမွ ရွိတယ္၊ မရွိဘူးလို႔ ေျပာလို႔ျဖစ္တာမ်ဳိးမွ မဟုတ္ပဲ။ ဒီလိုဆိုျပန္ေတာ့ အခ်ိန္နဲ႔ သံပုရာသီးဟာ မတူႏိုင္ေတာ့ဘူး။ သံပုရာသီးက ရွိတယ္၊ မရွိဘူးလို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ ဘာခ်ည္းျဖစ္ျဖစ္၊ ကၽြန္ေတာ့္ဆရာႀကီးကေတာ့ အခ်ိန္ဆိုတာ ရွိေနတဲ့ဟာတစ္မ်ဳိးလို သေဘာထားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သေဘာမတူဘူး။ သေဘာမတူဘူးဆိုလို႔ ကၽြန္ေတာ္က အခ်ိန္ဆိုတာမရွိဘူးလို႔ လက္ခံထားတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္သေဘာကေတာ့ အခ်ိန္ဆိုတာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဘာမွ် မေျပာႏိုင္ဘူး။ ေျပာခ်င္ရင္ေတာ့၊ ခုနကေျပာသလို သံပုရာသီးလိုပဲလို႔ ေျပာရလိမ့္မယ္။ ဒီေတာ့လည္း၊ ခ်ဥ္မယ္။

ဒီအေၾကာင္းကိုေတာ့ ဆရာႀကီးနဲ႔ကၽြန္ေတာ္ မေဆြးေႏြးၾကည့္ဖူးဘူး။ ေဆြးေႏြးၾကည့္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ဖက္က ဘယ္ေလာက္ပဲဆင္ေျခေကာင္းေကာင္း၊ က်မ္းကိုးေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲမ်ားမ်ား၊ ဆရာႀကီးပဲ ႏိုင္မွာ။ အဓိက,ကေတာ့ သူက ကၽြန္ေတာ့္ဆရာကိုး။ ဆရာထက္တပည့္လက္ေစာင္းထက္ဆိုတာက ခါရေတးပညာပိုင္းမွာ ျဖစ္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆရာတပည့္ေတြ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ တပည့္မွန္ရင္၊ ဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ မဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ ေတာ္သည္ျဖစ္ေစ မေတာ္သည္ျဖစ္ေစ၊ ဆရာ့လိုေတာ္လို႔ မျဖစ္ဘူး။ ဆရာထက္ေတာ္ရင္ ဘယ္သူမွ လူရာမသြင္းေတာ့ဘူး။ တကယ္ေတာ့ ပညာတတ္ဆိုတာက သုညကို တန္ဖိုးတက္လာေအာင္ ၀လံုးလို႔ေခၚၿပီး၊ ၀လံုးရဲ႕အတြင္းႏႈတ္ခမ္းေဘာင္ေပၚမွာ စီတန္းေလွ်ာက္ေနၾကတဲ့လူေတြ မဟုတ္လား။ အၿမီးဟာ ေခါင္းကို ဘယ္ေတာ့မွမေက်ာ္ဘူး။ အၿမီးလႈပ္ႏိုင္ဖို႔က ေခါင္းနဲ႔ဆိုင္တယ္။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ ၀ါစဥ္က စကားေျပာတယ္။ ဆရာႀကီးလိုအေနအထားမ်ဳိး ေရာက္သြားရင္ ဘာကိုမွသြားမယွဥ္ေလနဲ႔။ ဆရာႀကီးရဲ႕ အဆင့္မ်ဳိး၊ အေနအထားမ်ဳိးမွာ တပည့္ေတြကို ဘယ္လိုအသံုးခ်ရမယ္ဆိုတာကို သိဖို႔လည္း အေရးႀကီးတယ္။ ဒါကလည္း သင္ၾကားလို႔ရတဲ့ကိစၥ မဟုတ္ဘူး။ ဘ၀အေတြ႕အၾကံဳဆိုတာနဲ႔ အမ်ားႀကီးဆိုင္တယ္။ ဆရာႀကီးက ဘ၀အေတြ႕အၾကံဳလည္း မ်ားခဲ့ေလေတာ့ ျငမ္းမပါဘဲ ဘုရားတည္ဖို႔မလြယ္တာ သိၿပီးသား။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ဘယ္ကိစၥမ်ဳိးဆိုရင္ျဖင့္ ဘယ္တပည့္နဲ႔ေတာ္တယ္ဆိုတာ သူက သိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ခုကိစၥမွာ ကၽြန္ေတာ့္ကို တာ၀န္ေပးလိုက္တာပဲ။ ခုကိစၥျဖစ္လာရတာက ဒီလို။

တစ္ေန႔...။ ဘယ္ေလာက္ၾကာသြားၿပီလဲဆိုတာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ တစ္ေန႔ေတာ့ အေရးပါအရာေရာက္တဲ့လူႀကီးႏွစ္ေယာက္က ဆရာႀကီးကို လာေတြ႕သတဲ့။ သူတို႔က ဆရာႀကီးကို ေျပာတယ္။ က်ဳပ္တို႔မွာ လိုအပ္တာအားလံုးျပည့္စံုတယ္။ ဘယ္သူဘယ္၀ါလုပ္ႏိုင္တဲ့ကိစၥဆိုတာမ်ဳိးကိုလည္း က်ဳပ္တို႔လုပ္ႏိုင္တယ္။ ဒီေတာ့၊ ဘယ္သူမွမလုပ္ရေသးတာတစ္ခု လုပ္ခ်င္တယ္။ အဲဒီဟာကလည္း အရွည္ခံရမယ္။ က်ဳပ္တို႔မရွိေတာ့တဲ့တိုင္ ေျပာစရာတစ္ခုျဖစ္ၿပီး က်န္ရစ္ခဲ့ရမယ့္ဟာမ်ဳိးျဖစ္ခ်င္တယ္။ ဆရာႀကီးအေနနဲ႔ စဥ္းစားေပးစမ္းပါလို႔ ေျပာသတဲ့။ ဒီေတာ့ ဆရာႀကီးက၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို အခ်ိန္နည္းနည္းေပးပါ။ ခင္ဗ်ားတို႔ျဖစ္ေစခ်င္တာ ျဖစ္ရေစမယ္လို႔ အာမခံလိုက္သတဲ့။ ဒီ့ေနာက္ေတာ့ ဆရာႀကီးက မိုးေကာင္းကင္ႀကီးကိုၾကည့္လိုက္။ သူ႔အခန္းျပတင္းေပါက္ကေန ကြင္းျပင္ထဲမွာ အလကားေပါက္ေနတဲ့ ျမက္ပင္ေတြ ရွည္ထြက္လာတာကိုၾကည့္လိုက္။ ေရေႏြးၾကမ္းေသာက္လိုက္။ ႐ွဴ႐ွဴထေပါက္လိုက္နဲ႔ အေတာ့္ကို အခ်ိန္ယူၿပီး စဥ္းစားသတဲ့။ စဥ္းစားတာက ဘာလုပ္ရမယ္လို႔စဥ္းစားတာမဟုတ္ဘူး။ ဒီကိစၥကိုျဖင့္ ငါ့တပည့္ေတြထဲက ဘယ္ေကာင္နဲ႔သင့္မယ္ဆိုတာကို စဥ္းစားတာ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ သူ႔အေတြးထဲမွာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ရွာေဖြေတြ႕သြားတယ္။ သူနဲ႔ကၽြန္ေတာ္က အဆက္အသြယ္ျပတ္ေနတာ အေတာ္ကေလးၾကာၿပီ။ ပညာတတ္တို႔ရဲ႕ ဆင္စြယ္ရဲတိုက္ထဲကထြက္ၿပီး ေျခဦးတည့္ရာေလွ်ာက္သြားေနခဲ့တာ အေတာ္ကေလးၾကာၿပီ။ ဆရာႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္ကို သူ႔အေတြးထဲမွာရွာေဖြေတြ႕သြားတာနဲ႔၊ အေရးပါအရာေရာက္ဆိုတဲ့ လူႀကီးႏွစ္ေယာက္ကို ေခၚၿပီးေျပာသတဲ့။ ခင္ဗ်ားတို႔အတြက္လိုအပ္ေနတာကို ေဆာင္က်ဥ္းေပးႏိုင္မယ့္ ကၽြန္ေတာ့္တပည့္တစ္ေယာက္ေတာ့ ရွိေလရယ့္။ သူ႔ကို ခင္ဗ်ားတို႔လိုက္ရွာၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ဆီေရာက္ေအာင္ ေခၚခဲ့ေပးပါလို႔ေျပာေတာ့၊ တစ္ေယာက္က ဆရာႀကီးကို ျပန္ေမးတယ္။ ဒီလူက ဆရာ့တပည့္ထဲက လူေတာ္တစ္ေယာက္လားတဲ့။ ဒီေတာ့ ဆရာႀကီးက ျပန္ေျဖတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္တပည့္ေတြဟာ လူေတာ္ေတြခ်ည္းပါပဲ။ လူေတာ္ေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဟုတ္တာေတြခ်ည္း၊ ေကာင္းတာေတြခ်ည္း စဥ္းစားၾကပါတယ္။ ဒီတစ္ေယာက္ကေတာ့ျဖင့္ ဟုတ္တာေရာမဟုတ္တာပါ၊ ေကာင္းတာေရာ မေကာင္းတာပါ စဥ္းစားေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီအလုပ္ကျဖင့္ သူနဲ႔အသင့္ေလ်ာ္ဆံုးမို႔ သူ႔ကိုလိုက္ရွာၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ဆီေခၚခဲ့ေပးပါလို႔ ဆရာႀကီးက ျပန္ေျဖတယ္။ တိုတိုေျပာရရင္ေတာ့ ဒီအေၾကာင္းေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဆရာႀကီးဆီ ျပန္ေရာက္ခဲ့ရတာပါပဲ။

အဲဒါကလည္း အေတာ္ေတာင္ၾကာသြားပါၿပီ။ ဆရာႀကီးနဲ႔ေတြ႕ေတာ့ ဆရာႀကီးက ခုနေျပာခဲ့တဲ့အေၾကာင္းေတြ ေျပာျပတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း မျငင္းသာေလေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တတ္သေရြ႕ႏိုင္သေရြ႕ စဥ္းစားၾကည့္ပါမယ္လို႔ပဲ ေျပာလိုက္မိတယ္။ အိမ္ျပန္လာၿပီး ေန႔ရွိသေရြ႕ ဒီကိစၥပဲ ထိုင္စဥ္းစားၾကည့္ေနမိေပတဲ့ လြယ္လြယ္နဲ႔အေျဖမထြက္ဘူး။ လူေျပာစရာျဖစ္ၿပီး က်န္ရစ္ခဲ့ဖို႔ဆိုတာ လြယ္လြယ္မဟုတ္ဘူး။ ဒီ့ျပင္ အရွည္ၾကာဖို႔ဆိုတာက၊ ဘာမွမျမဲဘူးဆိုတဲ့ ေလာကႀကီးထဲမွာ သိပ္လြယ္လွတာမဟုတ္ဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ေနရာက တစ္ေန႔ေတာ့ ေတာဖက္က ကၽြန္ေတာ့္ငယ္သူငယ္ခ်င္းဆီ သြားလည္တယ္။ ညေနေစာင္းေတာ့ ထန္းတဲဆီသြားၿပီး ထန္းရည္ေသာက္ၾကတယ္။ အေတာ္ကေလးေနေစာင္းေတာ့ သူ႔အိမ္ရွိရာဆီကို ျပန္လာၾကရင္း ႐ွဴ႐ွဴေပါက္ခ်င္တာနဲ႔ ျခံဳစပ္ကေလးတစ္ခုနားက ေျမာင္းကေလးထဲ ႐ွဴ႐ွဴေပါက္ခ်လိုက္မိတယ္။ ေျမာင္းကေလးက အဲဒီထက္နိမ့္တဲ့ ေခ်ာင္းကေလးထဲစီးသြားတာ။ ေခ်ာင္းကေလးကေတာ့ အစနဲ႔ အဆံုးကိုမေတြ႕ရဘူး။ ျခံဳေတြကြယ္ေနလို႔။ သဘာ၀အတိုင္းကေတာ့ ေခ်ာင္းကေလးဟာ ျမစ္ထဲစီးသြားရမွာပဲ။ ျမစ္ဟာ ပင္လယ္ထဲစီးသြားရိုးပဲ။ ႐ွဴ႐ွဴေပါက္ရင္း ဆင့္ပြားေတြးစရာေတြ ရလာတယ္။ ေလာကႀကီးတစ္ခုလံုးဟာ ေတြးစရာေတြခ်ည္းပဲ။ ေတြးမၾကည့္ၾကလို႔ ေတြးစရာမရွိတာပဲ။ မေတြးတတ္တာက ေခြးငတ္လိုပဲဆိုတာ ဟုတ္ေလာက္ပါရယ့္။ ေခြးမွာ ငတ္စရာအေၾကာင္းဆိုတာမွ မရွိပဲ။ လူစြန္႔ပစ္ထားတာမွန္သမွ် သူ႔အစာခ်ည္းပဲ။ ေခြးဟာ ငတ္ရတယ္ဆိုရင္ျဖင့္ ညံ့လို႔ပဲ။ စင္စစ္ေတာ့ မေတြးတတ္တာဟာ ညံ့လို႔ပဲ။ ႐ွဴ႐ွဴေပါက္ရင္းရခဲ့တဲ့၊ စခဲ့တဲ့အေတြးဟာ ရပ္တန္႔မသြားေတာ့ဘူး။ ေနာက္ထပ္ သံုးေလးပတ္ေလာက္အထိ ဆက္ေတြးေနမိတယ္။ ေန႔ေန႔ညည အေတြးေတြ ပြင့္ကန္ပ်ံတက္လာၾကေတာ့တယ္။ ဒီေတာ့လည္း ဆရာႀကီးကိုေပးဖို႔ အေျဖေပၚလာတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ ဆရာႀကီးရဲ႕ ရံုးခန္းကိုသြားၿပီး အက်ဳိးအေၾကာင္းေျပာျပလိုက္မိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာသမွ်ကို ဆရာႀကီးက သူ႔ရဲ႕ ကုလားထိုင္ေက်ာမွီေပၚမွာ ေခါင္းကိုအသာတင္ထားၿပီး မ်က္လံုးမွိတ္ၿပီး နားေထာင္တယ္။ မင္းရဲ႕ ေတြးထားခ်က္ကို မင္းရဲ႕အသံကေနတဆင့္ ဆရာပံုေဖာ္ၾကည့္ခ်င္တယ္လို႔ ေျပာတယ္။ တစ္တခါတေလေတာ့ မ်က္လံုးဖြင့္ၿပီး ျပတင္းေပါက္ကေနတဆင့္ အျပင္ဖက္ကို လွမ္းၾကည့္တတ္တယ္။ အျပင္ဖက္မွာေတာ့ ျမက္ခင္းႀကီးပဲရွိတယ္။ ျမက္ခင္းႀကီးရဲ႕အဆံုးမွာ ေကာင္းကင္ျပာျပာႀကီးရွိတယ္။ ျမက္ခင္းနဲ႔ေကာင္းကင္ဟာ ဆံုသြားၿပီး ထိေနသလိုပဲ။ တကယ္ေတာ့ မဆံုဘူး မထိဘူး။ မ်က္ေစ့နဲ႔ျမင္ရတာတိုင္းဟာ အမွန္အတိုင္းရွိေနၾကတာေတြမွ မဟုတ္ပဲ။

ဆရာႀကီးက ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာကိုနားေထာင္ရင္း တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ျပံဳးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာ ရွင္းျပတာဆံုးသြားေတာ့ ဆရာႀကီးက အေတာ္ၾကာေအာင္ျပံဳးၿပီး ေခါင္းတၿငိမ့္ၿငိမ့္လုပ္ေနတယ္။ ေနာက္ေတာ့မွ ထိုင္ရာကထၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကိုလက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ရင္း အစကတည္းက ဆရာသိတယ္။ မင္းတစ္ေယာက္ပဲ ဒီလိုစဥ္းစားႏိုင္မယ္ဆိုတာ။ ဒီေတာ့ မနက္ျဖန္က်ရင္ လူႀကီးေတြကို မင္းနဲ႔ဆရာသြားေတြ႕ၿပီး ရွင္းျပၾကရေအာင္။ ဆရာအခုဖုန္းဆက္ၿပီး ခ်ိန္းထားလိုက္မယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ခုကာမွေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ျငင္းစရာမရွိေတာ့ဘူး။ ျငင္းမယ္ဆိုရင္၊ ကၽြန္ေတာ္ေတြးထားတာေတြကို ေစာ္ကားသလိုပဲ ေနမယ္။ အေတြးဆိုတာက ေစာ္ကားစရာမွမဟုတ္ပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္အေတြးေတြကို တန္ဖိုးထားတဲ့အေနနဲ႔ ေနာက္တစ္ေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ္ေတြးထားတာေတြကို ေျပာျပဖို႔၊ ဆရာႀကီးကို သေဘာတူလိုက္ေတာ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ေနာက္တစ္ေန႔မွာ ဆရာႀကီးနဲ႔ကၽြန္ေတာ္ လူႀကီးေတြကို သြားေတြ႕ၾကတယ္။ ေတြ႕တယ္ဆိုတာနဲ႔ ဆရာႀကီးက ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့ပါေသာ္ေကာဗ်ာ။ ေဟာဒီတပည့္ကေတာ့ျဖင့္ မဟုတ္က,ဟုတ္က၊ ဟုတ္က,ဟုတ္က၊ အကုန္ေတြးႏိုင္တဲ့လူပါ ဆိုတာ။ သူ႔အေတြး သူ႔အစီအစဥ္ ၾကားကတည္းက ကၽြန္ေတာ္ျဖင့္ ၾကက္သီးေမႊးညွင္းမ်ားေတာင္ ထမိတယ္။ ဒီအေတြးမ်ဳိးျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ေတာင္ ေယာင္လို႔မေတြးၾကည့္မိဘူး။ ခင္ဗ်ားတို႔လည္း သေဘာက်ၾကလိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္တယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ပုဂိၢဳလ္ႀကီးေတြကလည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ၾကရင္း ေခါင္းတၿငိမ့္ၿငိမ့္၊ တစ္ျပံဳးျပံဳးနဲ႔။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔စီစဥ္ထားတဲ့ အစည္းအေ၀းလုပ္တဲ့ ခန္းမႀကီးတစ္ခုထဲကို ေခၚသြားၾကတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္အထင္က ဒီလူႀကီးႏွစ္ေယာက္ကိုပဲ ရွင္းျပရမယ္ထင္တာ။ အစည္းအေ၀းခန္းထဲေရာက္ေတာ့ တျခားလူ အေတာ္မ်ားမ်ားထပ္ေတြ႕ရတယ္။ အားလံုးေပါင္း လူႏွစ္ဆယ္ေလာက္ရွိမလားပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္အထင္ေတာ့ လူႀကီးေတြက လိုရမယ္ရ၊ ပညာရွင္တစ္ခ်ဳိ႕ကိုပါ ေခၚထားပံုပဲ။ အားလံုး ေနရာယူၿပီးထိုင္လိုက္ၾကေတာ့၊ ဆရာႀကီးက အေရွ႕ဖက္ကိုထြက္ၿပီး မိတ္ဆက္စကားကေလးေျပာတယ္။ လူႀကီးေတြက သူ႔ကို အကူအညီေတာင္းပံု၊ သူက ကၽြန္ေတာ့္ကို ေတြးလိုက္မိပံုနဲ႔၊ ကၽြန္ေတာ္ဟာ သူ႔တပည့္လူေတာ္ေတြထဲက  တစ္ေယာက္ဆိုတာပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ေထာက္ခံစာေရးေပးလိုက္တဲ့သေဘာပဲ ထင္တယ္။ ဆရာႀကီးေျပာလို႔ ၿပီးသြားတာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေရွ႕ထြက္လိုက္ၿပီး ေက်ာက္သင္ပုန္းျဖဴျဖဴေရွ႕မွာ ရပ္လိုက္တယ္။ ေက်ာက္သင္ပုန္းျဖဴျဖဴေပၚမွာ ေရးဖို႔ မွင္ေတာင့္ေတြၾကည့္လိုက္တုန္း အမႈထမ္းတစ္ေယာက္က ခပ္ကုတ္ကုတ္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္အနားလာၿပီး မွင္ေတာင့္ေရာင္စံုထားတာကိုျပရင္း ပရိုဂ်က္တာေတြဘာေတြလိုရင္ အသင့္ရွိပါတယ္လို႔ ခပ္တိုးတိုးေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေခါင္းကိုသာသာၿငိမ့္ျပရင္း ျပံဳးျပလိုက္မိတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ခုလို ကၽြန္ေတာ့္အေပၚ ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ တာ၀န္ေပးအပ္ခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီးနဲ႔အတူ၊ လူႀကီးမင္းေတြအားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း အပ်ဳိးေလးခ်လိုက္ၿပီးမွ ကၽြန္ေတာ္ရွင္းျပတာကို မရွင္းလင္းရင္ ခ်က္ျခင္းေမးၾကေစလိုေၾကာင္း လမ္းဖြင့္ေပးၿပီး ကၽြန္ေတာ့္အစီအစဥ္ကို ေျပာျပလိုက္ရပါေတာ့တယ္။

ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ဘယ္သူမွ ဘယ္မွာမွ မလုပ္ဖူးေသးတာတစ္ခု။  အရွည္အၾကာခံေအာင္ တည္မယ့္ဟာ တစ္ခုလုပ္ဖို႔အတြက္ နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ စဥ္းစားခဲ့ပါတယ္။ ဒီ့ျပင္ အစီအစဥ္ဟာ ခိုင္မာဖို႔ ဆင္ျခင္တံုတရားရဲ႕ ေဘာင္အတြင္းမွာ ယုတၱိရွိဖို႔ စတာေတြပါ စဥ္းစားခဲ့ပါတယ္။ စဥ္းစားလို႔ရတဲ့ ရလဒ္ေတြအထဲက ေနာက္ဆံုးေတာ့ တစ္ခုကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့တယ္။ အဲဒါကေတာ့ အဆံုးမရွိတဲ့ ျမစ္ႀကီးတစ္ခုကို တူးေဖာ္တည္ေဆာက္ၾကဖို႔ပါပဲ။ ဒီလိုလည္းေျပာလိုက္ေရာ ဟာ,ဆိုတဲ့ အသံတစ္ခ်ဳိ႕ဟာ တစ္ၿပိဳင္နက္လို ခပ္တိုးတိုးထြက္လာတယ္။ ေရွ႕တန္းမွာထိုင္ေနတဲ့ လူႀကီးေတြကေတာ့ အံ့အားသင့္သြားပံုရေပတဲ့ သူတို႔မ်က္ႏွာမွာ သိလိုစိတ္ျပင္းထန္ပံုက ေပၚေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဆက္ရွင္းျပရျပန္တယ္။ ျမစ္ဆိုတာမ်ဳိးက သဘာ၀အေလ်ာက္ရွိေနတတ္ၾကတယ္။ အခုလုပ္မွာက သဘာ၀အတိုင္းမဟုတ္တဲ့ျမစ္။ ျမစ္တိုင္းဟာ ပင္လယ္သမုဒၵရာထဲ စီးဆင္းသြားရေပတဲ့ ဒီျမစ္ကေတာ့ ပင္လယ္ထဲစီးဆင္းမသြားဘူး။ ေရွ႕ဆက္သြားစရာမရွိေတာ့ရင္ ျမစ္ထဲပဲ ျပန္စီးမယ္။ ေတာင္ကေျမာက္ကို၊ ေျမာက္ကေတာင္ကို စီးဆင္းတဲ့သေဘာကို ဆန္႔က်င္ၿပီး အေရွ႕အေနာက္ေတာင္ေျမာက္ စတဲ့ အရပ္ေလးပါကို လိုအပ္ရင္လိုအပ္သလို ေျပာင္းလဲစီးဆင္းမယ္။ အဓိကအခ်က္တစ္ရပ္အေနနဲ႔ကေတာ့ ေျမသားရဲ႕ တည္ေနပံု၊ ေတာင္ေျမာက္ကို ကန္႔လန္႔ျဖတ္လို႔ အေရွ႕အေနာက္အတိုင္း စီးေျမာသြားမယ္။ ဘယ္လိုစီးဆင္းတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ျမစ္ဟာ အဆံုးမရွိဘဲေနရမယ္။ တစ္ျခားအရပ္ေတြကလည္း သူတို႔ထဲကို စီးဆင္းေစခ်င္ရင္ စီးဆင္းမယ္။ ဒါေပတဲ့ ရပ္မသြားရဘူး။ ၿပီးမသြားရဘူး။ ဒီအခ်က္ဟာ ကၽြန္ေတာ့္အေတြးအရ ေဖာ္ထုတ္ထားတဲ့ စီမံကိန္းတစ္ခုပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာေနတာကို ခဏနားလိုက္ေတာ့ လက္ခုပ္သံတစ္ခ်ဳိ႕ ထြက္လာတယ္။ ေရွ႕တန္းမွာထိုင္ေနတဲ့ ဆရာႀကီးနဲ႔  လူႀကီးေတြဆီက။ ေနာက္ေတာ့မွ ေနာက္ဖက္ဆီက လက္ခုပ္သံေတြထြက္လာလို႔ နည္းနည္းပိုၿမိဳင္သြားတယ္။ ေရွ႕တန္းကလူႀကီးတစ္ေယာက္က  ေနာက္မွာထိုင္ေနတဲ့လူတစ္ေယာက္ကို အသာလက္ျပေခၚလိုက္ၿပီး တစ္ခုခု ခပ္တိုးတိုးေျပာလိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္က သူ ဘာမ်ားေျပာေလမလဲရယ္လို႔ ေတြးမိလို႔ စကားဆက္မေျပာေသးဘဲ ေစာင့္ေနလိုက္တယ္။

ကၽြန္ေတာ္ေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့အတိုင္း သူ႔ကိုယ္သူမိတ္ဆက္ရင္း ကၽြန္ေတာ့္ကိုေမးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ျမစ္ေၾကာင္း၊ ဆည္ေျမာင္းတာတမံေတြအတြက္ တာ၀န္ရွိတဲ့လူပါ။ ဆရာေျပာတဲ့ အဆံုးမရွိျမစ္ကို ဘယ္ကစမွာလဲ။ ေရဘယ္ကရမွာလဲတဲ့။ လြယ္လြယ္ေလးပါခင္ဗ်ားလို႔ ကၽြန္ေတာ္က စကားစလိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့မွ စီးဆင္းေနတဲ့ျမစ္တစ္ခုခုဆီက ေရလမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းယူလိုက္ရံုပါပဲလို႔ ထပ္ၿပီးရွင္းျပလိုက္တယ္။ အဲဒီလူက သိပ္ေက်နပ္ပံုမရဘူး။ ထိုင္ရာက ထလိုက္ျပန္တယ္။ ဒီလိုျဖင့္ ရွိရင္းစြဲျမစ္ေကာသြားၿပီး ျမစ္ကိုမွီတင္းေနထိုင္ရတဲ့လူေတြ ဒုကၡေရာက္သြားမွာေပါ့လို႔ သံသယအသံကို မသိမသာထည့္ၿပီး ေမးတယ္။ မွန္ပါတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျဖလိုက္တယ္။ ဒါေတြလည္း ကၽြန္ေတာ္ ထည့္တြက္ထားပါတယ္။ ဒုကၡေရာက္တယ္ဆိုတာက တိုက္ဆိုင္မႈတစ္မ်ဳိးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ျမင္ပါတယ္။ ကံလိုေခၚခ်င္ေခၚ၊ ထာ၀ရဘုရားသခင္ရဲ႕အလိုလို႔ ေခၚခ်င္ေခၚ၊ ဒုကၡေရာက္ရတယ္ဆိုတာ တိုက္ဆိုင္မႈတစ္ခုပါပဲ။ ဒုကၡေရာက္ရတယ္ဆိုတာ လူတိုင္းမွာျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အေျခအေနတစ္မ်ဳိးပါ။ အဆင္မေျပမႈတစ္မ်ဳိးမ်ဳိးဟာ ဒုကၡခ်ည္းပါပဲ။ ျမစ္ႀကီးတစ္ခုလံုးကို ေနရာေျပာင္းလိုက္လို႔မွ ဒုကၡေရာက္ရတယ္လို႔ မေျပာႏိုင္ပါဘူး။ ထိုင္ရာကထလိုက္လို႔ ခါးျမက္သြားတာလည္း ဒုကၡတစ္မ်ဳိးပါပဲ။ ဒုကၡေရာက္ရတဲ့လူတစ္ခ်ဳိ႕ တိုးလာ႐ံုနဲ႔ေတာ့ျဖင့္ သူ႔၀င္ရိုးေပၚမွာ သူ႔ဘာသာလည္ေနတဲ့ ကမၻာႀကီးရဲ႕ လည္ပတ္ရွိန္ဟာ ေလ်ာ့သြားမယ္မထင္ပါဘူး။ ေနလည္း အေနာက္ဖက္ဆီကိုေျပာင္းၿပီး ထြက္လာမယ္ မထင္ပါဘူး။ မတတ္သာရင္ဗ်ာ၊ ဒုကၡကို ၿမိန္ရည္ရွက္ရည္ခံစားတတ္တဲ့ စာေရးဆရာပညာရွိတစ္ေယာက္ကိုေခၚၿပီး ဒုကၡေရာက္တာကို မေကာင္းမႈတစ္ခုပဲလို႔ အဆိုးျမင္၀ါဒအေျခခံနဲ႔ျမင္တဲ့လူေတြကို ေဟာေျပာခိုင္းရမွာပဲ။ ဒုကၡကို ၿမိန္ရည္ယွက္ရည္ခံစားတတ္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က စီစဥ္ေပးရမွာေပါ့လို႔ ကၽြန္ေတာ္ကဆက္ေျပာလိုက္ေတာ့ အဲဒီလူလည္း ျပန္ထိုင္လိုက္ရင္း မသိမသာေခါင္းခါတာ ေတြ႕လိုက္ရတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဆက္ေျပာရင္း ရွင္းလင္းစရာရွိတာေတြ ရွင္းလင္းျပရတယ္။ ေမးတဲ့လူေတြကိုလည္း ေျဖရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဒီလိုေျပာရင္ သူတို႔ဒီလိုေမးမယ္ဆိုတာ တြက္ထားၿပီးသား။ မဟာဗ်ဴဟာေလ့လာတဲ့လူေတြ ကိုးကြယ္တဲ့ စကားတစ္ခြန္းရွိတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေမးခြန္းမ်ားမ်ား ေမးမၾကည့္ဘဲ ဘယ္လိုစကားမ်ဳိးမွ မေျပာသင့္ဘူးတဲ့။ ဟုတ္တယ္၊ ကၽြန္ေတာ္သေဘာတူတယ္။ သူတို႔ေမးသမွ် ေမးခြန္းေတြဟာ ကၽြန္ေတာ့္ဘာသာ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေမးၾကည့္ၿပီးသား။ ဒီေတာ့၊ အေမးတိုင္းအတြက္ အေျဖရွိတယ္။ သူတို႔ၾကားခ်င္တဲ့အေျဖေတာ့ ဟုတ္ခ်င္မွဟုတ္မယ္။

ဒီလိုနဲ႔ပဲ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အဆံုးမရွိျမစ္ တည္ေဆာက္ေရးအေတြးဟာ စီမံကိန္းတစ္ခုျဖစ္လာတယ္။ ဆရာႀကီးနဲ႔ လူႀကီးေတြက ေတာင္းေတာင္းပန္ပန္နဲ႔ေျပာလို႔ ကၽြန္ေတာ္ကပဲ ဦးစီးဦးေဆာင္လုပ္ဖို႔ တာ၀န္ယူလိုက္ရတယ္။ ဒီေတာ့လည္း ကိုယ္နဲ႔လုပ္ႏိုင္ကိုင္ႏိုင္မယ့္သူေတြ၊ လုပ္လို႔ျဖစ္မယ့္သူေတြ ေရြးရေတာ့တယ္။ ဒီကိစၥကလည္း အေရးႀကီးတာပဲ။ ကိုယ့္ကို ေစာဒကတက္ေနမယ့္သူနဲ႔ တိုးေနျပန္ရင္ ေရွ႕တိုးလို႔မွ မလြယ္ပဲ။ ဒါေတာင္ တစ္ခါတရံ ကိုယ့္အျမင္လို ျမင္ႏိုင္မယ့္လူမ်ဳိးေတြနဲ႔ တိုးေနရေသးတယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ အဆံုးမရွိျမစ္ဟာ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း အေကာင္အထည္ေပၚလာတယ္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ မေမွ်ာ္လင့္ထားတာေလးေတြပါ ျဖစ္လာတယ္။ ျမစ္ႀကီးတစ္ခုတူးေနတယ္လို႔ သတင္းစာေတြ၊ မဂၢဇင္းေတြ၊ ဂ်ာနယ္ေတြက ေရးၾက၊ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားတို႔ ေရဒီယိုတို႔က ေျပာၾက, ျပၾကေတာ့ လာၾကည့္တဲ့လူေတြ ေပၚလာတယ္။ အမွန္မွာေတာ့ ျပစရာ ဘာမွမရွိဘူး။ ေျမႀကီးပံုပဲရွိတယ္။ ၾကည့္တဲ့လူမ်ားလာေတာ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ လမ္းညႊန္ေတြေတာင္ ထားေပးရတယ္။ သူတို႔ကိုလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ သင္ၾကားေပးထားရတယ္။ အလုပ္မရွိတဲ့ ကြန္ျမဴနစ္ဇာတ္ပ်က္တစ္ခ်ဳိ႕ကို စကားလံုးႀကီးႀကီးရွာခိုင္းၿပီး၊ အဲဒီစကားလံုးေတြသံုးရင္း လမ္းညႊန္ေတြက လမ္းညႊန္ၾကေတာ့တာကိုး။ အမွန္မွာေတာ့ ဘာမွမရွိတဲ့ ေျမႀကီးပံုေတြကို ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္လုပ္ၿပီး ျပေနတာ။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္ဆီက အေပ်ာ္ခရီးထြက္လာတဲ့လူေတြက လမ္းၾကံဳတုန္း၀င္ၿပီး အေပ်ာ္တူးၾကဆြၾကတဲ့ ကိစၥ။ အေျမွာ္အျမင္ရွိတဲ့ အလုပ္ၾကပ္တစ္ေယာက္က အမွတ္တရလက္ေဆာင္ကေလးေတြ ေပးရာက ေနာက္ဆံုးမွာ အဆံုးမရွိတဲ့ျမစ္ႀကီး တည္ေဆာက္ေရးမွာ ပါ၀င္ပတ္သက္ခဲ့သူမ်ား လက္မွတ္ဆိုၿပီးျဖစ္လာေတာ့၊ အမွတ္တရ တံဆိပ္ေခါင္းထုတ္တာမ်ဳိး ျဖစ္လာတယ္။ လိုခ်င္တဲ့လူေတြ ရွိလာတယ္။ ဒီေတာ့ ျမစ္ႀကီးတူးေဖာ္ေနတဲ့ေနရာကို လူေတြကလာၿပီး တစ္နာရီ၊ တစ္ေန႔၊ တစ္ပတ္ ကိုယ္ႏိုင္သေလာက္လာၿပီး တူးေပးၾကတယ္။ ကိုယ္ႏိုင္သေလာက္ဆိုရာမွာ တစ္နာရီကိုဘယ္ေလာက္ဆိုတဲ့ ႏႈန္းအတိုင္း သူတို႔က တူးေဖာ္ေရးလုပ္ငန္းကို ျပန္ေပးရတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အဆံုးမရွိျမစ္ႀကီး တူးေဖာ္ေရးဟာ တစ္ဖက္ဖက္က ေၾကာင့္ၾကေတာင့္တစရာမရွိဘဲ အေကာင္အထည္ေဖာ္လာခဲ့ၾကတယ္။

အခ်ိန္ေတြကေတာ့ ဘယ္ေရာက္သြားမွန္းမသိဘူး။ ခုဆို ဆရာႀကီးကိုလာၿပီး တိုင္တည္ခဲ့တဲ့လူႀကီးေတြလည္း မရွိေတာ့ဘူး။ ဘယ္ေရာက္သြားၾကမွန္းေတာ့ မသိဘူး။ ေသကုန္ၾကၿပီထင္တယ္။ ဆရာႀကီးေတာင္ အေတာ့္ကို အိုမင္းေနၿပီ။ သူ႔ရံုးခန္းကေလးမွာပဲ အိမ္အမွတ္နဲ႔ ေနေတာ့တယ္။ ဟိုလူႀကီးေတြေကာင္းမႈနဲ႔ ဆရာႀကီးက ရံုးခန္းအသစ္ရတယ္။ ရံုးခန္းက အေတာ္ႀကီးက်ယ္တယ္။ သူ႔ရံုးခန္းကေနၾကည့္ရင္ ကြင္းျပင္အလြတ္ႀကီးနဲ႔ ေတာင္ေတြကိုပဲ ျမင္ေနရတယ္။ သူကိုယ္တိုင္ကလည္း ဘာမွမည္မည္ရရမလုပ္ေတာ့ ျပတင္းေပါက္နားမွာပဲ ထိုင္ၿပီး အျပင္ဖက္ကိုၾကည့္ေနတာ မ်ားတယ္။ သူထိုင္တဲ့ သားေရ ပက္လက္ကုလားထိုင္ဟာ ကၽြန္ေတာ္ကလက္ေဆာင္ေပးထားတာ။ ဒါေပတဲ့လည္း ဆရာႀကီးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မေတြ႕ျဖစ္ၾကတာ ၾကာၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ကလည္း အသက္ႀကီးလာေတာ့ အသြားအလာ နည္းလာတယ္။ တစ္ခါတရံ အင္ဂ်င္နီယာေတြ၊ အလုပ္ၾကပ္ေတြ စတဲ့လူေတြ မေတြးတတ္တဲ့ကိစၥမ်ဳိး ၾကံဳကာမွပဲ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္သြားၿပီး ေျဖရွင္းရတာေလာက္ပဲ ရွိေတာ့တယ္။ အဆံုးမရွိျမစ္ စီမံကိန္းကေတာ့ ရွိေနေသးတယ္။ ျမစ္ႀကီးဟာ မဆံုးႏိုင္သလို၊ ျမစ္ႀကီးတူးေဖာ္ေရးစီမံကိန္းဟာ ၿပီးမွာမဟုတ္ဘူး။ ဘယ္သူကမွလည္း ရပ္ပစ္ဖို႔ မေျပာၾကဘူး။ ရပ္ပစ္လိုက္တာနဲ႔ ျမစ္ေရေတြဟာ ထြက္ေပါက္မရွိဘဲ အကုန္လွ်ံသြားမယ္။ ေရလမ္းေၾကာင္းေျပာင္းလိုက္ၿပီး ေရသြင္းထားလို႔၊ ခုဆို ျမစ္ေၾကာင္းဟာ အေတာ္ကိုေပါက္ေရာက္ေနၿပီ။ ေရွ႕ကိုတိုးၿပီး တူးၿပီးသြားတိုင္း ေရေၾကာကို ဆက္ေပးၾကတယ္။ ျမစ္ေရရဲ႕ သေဘာသဘာ၀အရ ျမင့္ရာကနိမ့္ရာကို စီးဆင္းတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ လွည့္ပတ္စီးေနေအာင္ လုပ္ထားေတာ့ တစ္ခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ ျမစ္ႀကီးဟာ ခ်ာခ်ာလည္ေနတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ ေနာက္ထပ္ျမစ္တစ္ခု မလိုေပတဲ့၊ အဆံုးမရွိျမစ္ႀကီးက ျဖတ္စီးလာလို႔ လူေတြအူေၾကာင္ေၾကာင္ျဖစ္သြားတတ္တယ္။ ဒါကလည္း ခဏပဲ။ ေနာက္ေတာ့ အဲဒီအရပ္ကလူေတြလည္း အသားက်သြားၾကတယ္။ စာေရးဆရာပညာရွိေကာင္းမႈေၾကာင့္ လူေတြဟာ ဒုကၡကို ၿမိန္ရည္ယွက္ရည္ ခံစားတတ္လာၾကယံုတင္မကဘူး၊ ဒုကၡဟာ ဘ၀ရဲ႕ လိုအပ္မႈႀကီးတစ္ခုလို႔ေတာင္ လက္ခံလာၾကတယ္။ ဒုကၡမရွိရင္ေတာင္ ဖင္ၾကားထဲခဲခုေနသလို မေနတတ္မထိုင္တတ္ေတြ ျဖစ္ေနၾကတယ္။ ခုေတာ့ အဆံုးမရွိျမစ္ႀကီး တူးေဖာ္တည္ေဆာက္ေနၾကတာကိုက ဘ၀ရဲ႕အစိတ္အပိုင္းတစ္ခု ျဖစ္ေနတယ္။ မၾကာခင္ကတင္ပဲ အဆံုးမရွိျမစ္ကို တာ၀န္ယူလုပ္ကိုင္ေနရတဲ့ လက္ရွိအင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္၊ ကၽြန္ေတာ့္ဆီလာၿပီးေတြ႕တယ္။

သူလာေတြ႕ရတဲ့ အဓိကအေၾကာင္းကေတာ့ အနားယူခ်င္လို႔တဲ့။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ေမးၾကည့္လိုက္မိတယ္။ အနားယူရင္ ခင္ဗ်ား ဘာလုပ္မယ္စဥ္းစားသလဲလို႔။ ခ်က္ခ်င္းလိုပဲ သူက ျပန္ေျဖတယ္။ အနားယူလိုက္ရင္ ဒီျမစ္ႀကီးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ တာ၀န္မရွိေတာ့ဘူး။ အဲဒီအခါ အျမင္က တစ္မ်ဳိးျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မယ္။ အဲဒီအျမင္နဲ႔ ျမစ္ေၾကာင္းအတိုင္း ေလွ်ာက္သြားၾကည့္မလားလို႔ စိတ္ကူးထားပါတယ္တဲ့။ ဟာ အေတာ္ေကာင္းတဲ့စိတ္ကူးပဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္ကေျပာလိုက္ၿပီး ခင္ဗ်ားစိတ္ကူးကို ကၽြန္ေတာ္လည္း သေဘာက်တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေရာ ခင္ဗ်ားနဲ႔လိုက္ခဲ့လို႔ ျဖစ္မလား။ ခရီးစရိတ္ကို ကၽြန္ေတာ္ အကုန္အက်ခံမယ္ဗ်ာ။ တစ္ပတ္ေလာက္ေတာ့ ေစာင့္ဦးလို႔ေတာင္ ေျပာလိုက္တယ္။ ဒီအေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဆရာႀကီးနဲ႔လာေတြ႕တာ။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း အနားယူခ်င္ၿပီ။ ေန႔ေန႔ညည ဒီျမစ္ႀကီးအေၾကာင္း ထည့္စဥ္းစားေနရတာကို ရပ္ခ်င္ၿပီ။ ဒီျမစ္ႀကီးဟာ အဆံုးမရွိတဲ့ျမစ္တစ္ခု ျဖစ္လာမယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ သိၿပီးသား။ သိၿပီးသားဆို၊ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ကူးကို အေကာင္အထည္ေဖာ္တာ မဟုတ္လား။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဆရာႀကီးရဲ႕အခန္းေရာက္ေတာ့ မာေၾကာင္းသာေၾကာင္းကေလးေတြေျပာၿပီးတယ္ဆိုတာနဲ႔ လိုရင္းကို တည့္တည့္ပဲေျပာလိုက္မိတယ္။ အဆံုးမရွိတဲ့ျမစ္တစ္ခု ျဖစ္လာေစခ်င္တဲ့လူေတြလည္း မရွိေတာ့ဘူး။ ဒီစိတ္ကူးကို စခဲ့တဲ့လူနဲ႔၊ စဖို႔အားေပးတဲ့ခဲ့တဲ့လူေလာက္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္။ ေနာင္လာေနာက္သားေတြကေတာ့ အဆံုးမရွိျမစ္ကို ဆက္ၿပီး တူးေဖာ္တည္ေဆာက္ေနရတာကိုက ေပ်ာ္စရာတစ္ခုလို သေဘာထားေနၾကတာ။ ဘာမွ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ရည္ရြယ္ခ်က္ မရွိၾကေတာ့ဘူး။ သမိုင္းတြင္ရစ္ဖို႔တို႔ဘာတို႔ စဥ္းစားၾကတာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ေရွ႕ကိုဆက္ၿပီး တူးေဖာ္ေနၾကတဲ့လူေတြကလည္း ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးပဲ။ ေနာက္ကလူေတြ ေပ်ာ္ေနသေရြ႕ ေရွ႕ကလူေတြကို မွားတယ္လို႔ေျပာစရာ အေၾကာင္းမွမရွိပဲ။ ခုဆို သဘာ၀ထိမ္းေက်ာင္းေရး ဘာေရးညာေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ လူေတြက၊ ျမစ္ဘကီးျဖစ္ေနတဲ့အပိုင္းကို ဘယ္လိုထိမ္းေၾကာင္းရမယ္ဆိုၿပီး စာတမ္းေတြဘာေတြ ေရးၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီျမစ္ႀကီးဟာ သဘာ၀အရ ရွိေနတဲ့ျမစ္ႀကီးမဟုတ္ဘူးဆိုတာကိုေတာင္ ေမ့လာၾကၿပီ။ ျမစ္ႀကီးျဖစ္လာဖို႔ စခဲ့တဲ့ လူႀကီးႏွစ္ေယာက္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆရာတပည့္ႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ မိုးဦးက်အစမွာ ရြာခဲ့တဲ့မိုးစက္၊ တစ္စက္ႏွစ္စက္လိုပဲ။ ေနာက္ထပ္က်လာတဲ့ မိုးစက္မိုးေပါက္ေတြအၾကားမွာ ေပ်ာက္ဆံုးသြားတယ္။ ဒုကၡကို ၿမိန္ရည္ယွက္ရည္ ခံစားတတ္ေအာင္ ဆံုးမေျပာဆိုေပးတဲ့ စာေရးဆရာပညာရွိကို တစ္ခ်ဳိ႕က ရုပ္တုထုၿပီး ဘိုးေတာ္အမွတ္နဲ႔ ကိုးကြယ္လာၾကတယ္။ ဒီေတာ့လည္း ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ သင့္ေတာ္တဲ့လူတစ္ေယာက္ကိုလႊဲၿပီး ဒီလုပ္ငန္းက နားမွသင့္ေတာ္မယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္ဆိုတာ ဆရာႀကီးကို ေျပာျပလိုက္တယ္။

ဆရာႀကီးကေတာ့ ျပတင္းေပါက္ဖက္ကိုမ်က္ႏွာမူထားတဲ့ သားေရပက္လက္ကုလားထိုင္ေပၚမွာထိုင္ၿပီး မ်က္လံုးပိတ္ထားရင္း နားေထာင္ေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္စကားဆံုးသြားေတာ့ ခ်က္ျခင္း ဘာမွမေျပာေသးဘဲ ၿငိမ္ေနၿပီးကာမွ မင္းသေဘာပဲလို႔ ေျပာတယ္။ အေတာ္ကေလးၾကာေအာင္ ၿငိမ္ေနၿပီးကာမွ ထပ္ေျပာျပန္တယ္။ ဆရာကေတာ့ မင္းရဲ႕အဆံုးမရွိျမစ္ကို ျမင္လည္းမျမင္ဖူးဘူး။ ဒီအခန္းထဲကကို မထြက္ႏိုင္တာၾကာၿပီ။ မင္းေျပာျပတိုင္း ဆရာ့အေနနဲ႔ မ်က္လံုးမွိတ္ၿပီး အာရံုနဲ႔ ခံစားၾကည့္,ၾကည့္ရတာကလြဲလို႔ ဘာမွမသိဘူး။ တစ္ခါတေလေတာ့ ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္ ေျဖတဲ့အေနနဲ႔ တစ္ေန႔မွာ အဆံုးမရွိျမစ္ဟာ ဆရာၾကည့္ေနတဲ့ ျပတင္းေပါက္ေရွ႕ဆီက ျဖတ္စီးသြားေကာင္း စီးသြားမွာပဲလို႔ ေတြးၾကည့္တတ္တယ္။ အေကာင္းျမင္၀ါဒ အေျခခံေလးနဲ႔ေပါ့ကြာတဲ့။ ေနာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဆရာႀကီးကို ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ျပန္ဖို႔အတြက္ အခန္းတံခါး၀ဆီ ေလွ်ာက္လာခဲ့ေတာ့တယ္။ အခန္းတံခါးကို ဖြင့္လိုက္တုန္း ဆရာႀကီးအသံၾကားရလိုက္လို႔ လွည့္ၾကည့္လိုက္မိတယ္။ ဆရာႀကီးက ေမးတယ္။ အနားယူၿပီးရင္ မင္းဘာလုပ္မယ္လို႔ စိတ္ကူးထားသလဲတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္က အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္နဲ႔အတူ အဆံုးမရွိျမစ္ႀကီးရဲ႕ ျမစ္ရိုးအတိုင္း ေမာ္ေတာ္ဘုတ္ကေလးတစ္စင္းနဲ႔ ခရီးထြက္ၾကမယ္လို႔ ေျဖလိုက္တယ္။ ေျဖၿပီးေတာ့၊ ကၽြန္ေတာ္ရွိရာဖက္ကိုေၾကာေပးၿပီး သားေရပက္လက္ကုလားထိုင္ေပၚမွာေနတဲ့ ဆရာႀကီးကို အေတာ္ကေလးၾကာေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ လွမ္းၾကည့္ေနလိုက္မိတယ္။ ဆရာႀကီးက ကၽြန္ေတာ္ကိုလွည့္မၾကည့္ဘဲ လွမ္းေျပာလိုက္ျပန္တယ္။ အဆံုးမရွိတဲ့ျမစ္အတိုင္း လိုက္သြားလို႔ေတာ့ မင္းတို႔ ဘယ္ကိုမွေရာက္မွာမဟုတ္ဘူးလို႔ ဆရာထင္တယ္တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာပဲ ျပံဳးလိုက္မိတယ္။ ေနာက္ေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္သိပါတယ္ဆရာႀကီးလို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ တစ္ဆက္တည္းပဲ ေသခ်ာေအာင္ ထပ္ေျပာလိုက္မိျပန္တယ္။ အစကတည္းက ကၽြန္ေတာ္သိပါတယ္လို႔။ ေျပာၿပီး ဆရာႀကီးဆီကို လွမ္းၾကည့္ေနမိတယ္။ ဆရာႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္ကိုလွည့္မၾကည့္ဘဲ သူ႔ရဲ႕ ညာဘက္လက္ကိုေထာင္ၿပီး ေ၀ွ႔ယမ္းျပတယ္။ သြားေပေတာ့သေဘာမ်ဳိးနဲ႔ ႏႈတ္ဆက္လုိက္တာပဲ ထင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဆရာႀကီးအခန္းထဲက ထြက္လိုက္ၿပီး၊ အခန္းတံခါးကို ျပန္ပိတ္ေပးထားလိုက္ေတာ့တယ္။ ခုလို ေနသာတဲ့ေန႔တစ္ေန႔မွာ ဂ်င္နဲ႔ေတာနစ္ေသာက္ရရင္ ေကာင္းမွာပဲလို႔ အေတြးရလိုက္မိတယ္။ ဒီလိုျဖင့္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေရာင္းတဲ့ဆိုင္ကို၀င္ၿပီး သံပုရာသီးႏွစ္လံုးေလာက္ေတာ့ ၀ယ္သြားဦးမွ။

ျမင့္သန္း

Comments

  1. မိုးယံMay 30, 2011 at 10:04 PM

    ေရးသူလွည့္စား ဖတ္သူခံစား သေဘာမ်ိဳးျဖစ္သြားတယ္လို႕ ခံစားမိတာပဲ။

    ဒီစာတစ္ပုဒ္လံုးကို အစအဆံုးဖတ္မိၿပီး ဘာသာေရးဘက္ကို ေတြးေတာ့ၾကည့္မိတယ္....အဆံုးမရွိတဲ့ျမစ္ကို အခုတိုင္တူးေဖာ္ေနၾကတုန္းပါပဲလား။

    ReplyDelete
  2. ေနာက္ဆံုးမွာ ကိုမိုးယံလုိပဲ ေတြးမိသြားတယ္ဗ်။

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”