Skip to main content

အထီးက်န္

တစ္ေယာက္တည္း ထိုင္ၿပီး တစစ ညဥ့္နက္လာေသာ ညက အထီးက်န္ျခင္း အေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ ေတြးေနမိသည္။ သို႔ေသာ္ မိမိကိုယ္ကိုယ္ သနားစရာ သတၱ၀ါ တစ္ေကာင္လို သေဘာထားၿပီး ေတြးေနမိျခင္း မ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္။ တစ္ေယာက္တည္း ေနေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲ၊ အမ်ားေနေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲ စသည့္ ေရာက္တတ္ရာရာ မ်ားအား စိမ္ေျပနေျပ ေတြးေနမိျခင္းမ်ဳိးသာ ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ လူပံုအလယ္တြင္ ထိုင္ေတြးခြင့္ မရွိသည့္ အေတြးမ်ဳိးကို တစ္ေယာက္တည္း အရသာရွိရွိေတြးေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္က လူအမ်ားႏွင့္ ေရာေရာေႏွာေႏွာ ေနျခင္းထက္ တစ္ေယာက္တည္းေနရျခင္းကို ပိုမိုႏွစ္သက္ပါသည္။ ေက်ာင္းတက္စဥ္တုန္းကလည္း သူငယ္ခ်င္း မ်ားမ်ားစားစား မရွိခဲ့။ အလုပ္ထဲေရာက္ျပန္ေတာ့လည္း အသိအကၽြမ္းသာ မ်ားလာသည္။ တကယ္တမ္း နီးနီးကပ္ကပ္ ဆက္ဆံျခင္းမ်ဳိးမ်ား မရွိခဲ့။ ဤအတြက္ ျပႆနာလည္း မရွိခဲ့ပါ။

§ § § § § § §
လူအဖြဲ႕အစည္းတြင္ လူအမ်ားႏွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေနထိုင္ေသာ၊ တစ္နည္း လူေတာတိုးေသာ “လူတြင္က်ယ္” မ်ား (Extrovert) အခ်ဳိးသည္ ေလးပံုသံုးပံုခန္႔ ရွိသည္ဟု ခန္႔မွန္းသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ လူနည္းစု တစ္ကိုယ္ေတာ္သမားမ်ားအား လူရာမ၀င္သလိုလို၊ သနားစရာပဲေကာင္းသလိုလို သတ္မွတ္ၾကေလ့ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ဤသည္မွာ ယုတၱိကင္းမဲ့သည့္ အျမင္သာျဖစ္ပါသည္။ တကယ္ေတာ့ တစ္ကိုယ္ရည္သမားမ်ားသည္ လူအမ်ားႏွင့္ ေျပာဆိုဆက္ဆံျခင္းမ်ားထက္ မိမိကိုယ္တိုင္၏ အတြင္းစိတ္ထဲသို႔ လွည့္လည္က်က္စားရန္ ပိုမိုေမြ႕ေလ်ာ္ၾကသူမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။

တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္ေနသည့္ သင္းကြဲမ်ားကို တြဲေခၚရန္ လိုအပ္သည္ဟု ယူဆၿပီး အေပါင္းအသင္းမ်ားႏွင့္ မိဘမ်ားမွ လူအမ်ားႏွင့္ ပိုမိုဆက္ဆံျခင္းျပဳရန္ အၾကံေပးေလ့ရွိၾကသည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ လြဲေနသည့္ အခ်က္မွာ တစ္ကိုယ္ေတာ္သမားႏွင့္ လူေတာထဲတိုးသူမ်ား ဟူသည္မွာ အျဖဴႏွင့္အမည္းလို ဆန္႔က်င္ဘက္မ်ား မဟုတ္ၾကပါ။ ေလာကႀကီးႏွင့္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံရာတြင္ အေျခခံအားျဖင့္ နည္းလမ္း ကြဲျပားေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ျပင္ပသို႔ ခရီးႏွင္လိုသည့္ လူမ်ားက လူမႈဆက္ဆံေရး၏ အေသးအဖြဲေလးမ်ားကို ႏွစ္သက္စြာအာ႐ံုခံစားသည္။ အတြင္းသို႔ ျပန္လည္ ခရီးဆန္႔လိုသူမ်ားကေတာ့ အျခားသူတို႔၏ ဦးေႏွာက္တြင္ ျဖတ္သန္းဖူးျခင္းမရွိေသးသည့္ မိမိ၏ ကိုယ္ပိုင္အၾကံအစည္၊ အေတြးအေခၚမ်ားအေပၚ အာ႐ံုျပဳတတ္သူမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ လူမႈဆက္ဆံေရးတြင္ ေရာေသာေကာေသာ ေနျခင္းက သူတို႔ကို အေႏွာင့္အယွက္ျပဳၿပီး တစ္ေယာက္တည္း ရွိေနေသာ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္သည့္ အခ်ိန္မ်ားသည္ ၎တို႔ကို စြမ္းအင္အျမင့္မားဆံုး ေရာက္ေအာင္ ျမႇင့္တင္ေပးသည္။

အ႐ိုးစြဲ ယံုၾကည္မႈမ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္စြာ တစ္ကိုယ္တည္းသမားမ်ားအားလံုးမွာ လူမႈဆက္ဆံေရးကို ေၾကာက္ရြံ႕တုန္လႈပ္သူမ်ား မဟုတ္ၾကပါ။ မွီခိုဆက္ႏြယ္ထားစရာ အေႏွာင္အဖြဲ႕မ်ားအား လိုအပ္မႈနည္းပါးျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ျပင္ မိမိသေဘာအတုိင္း တစ္ေယာက္တည္းေနသူ (Loner-by-Preference) ႏွင့္ တစ္ေယာက္တည္းေနရသူ (Enforced Loner) တို႔ အၾကားတြင္လည္း ကြာဟခ်က္ ႀကီးစြာ ရွိပါသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ ကိုယ့္အခန္းထဲတြင္ပင္ တံခါးပိတ္ေနတတ္သူမ်ားကို မိမိစိတ္သေဘာအတိုင္း တစ္ေယာက္တည္း ေနသူအျဖစ္ အၾကမ္းဖ်င္း မွတ္ယူႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ ေပါင္းသင္းမည့္သူ မရွိ၍၊ တစ္နည္း ေထာင္တြင္းအက်ဥ္းခ်ထားျခင္း ခံရသျဖင့္ အထီးက်န္ေနသူမ်ားကို ဆိုလိုျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္ပါ။ ထိုသို႔ စိတ္လိုလက္ရ တစ္ကိုယ္ေတာ္သမား တစ္ေယာက္သည္ ကေလးဘ၀၏ အေဖာ္မဲ့ျခင္း အေတြ႕အၾကံဳ၊ တိမ္းညႊတ္မႈမ်ားႏွင့္တစ္ကိုယ္ရည္လြတ္လပ္ခြင့္ကို တန္ဖိုးထားေသာ မိသားစုတြင္ ႀကီးျပင္းခဲ့ရျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္သည္။

ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ တစ္ကိုယ္ေတာ္ေနထိုင္ရျခင္းသည္ အႏၱရာယ္တစ္ရပ္သို႔မဟုတ္၊ လူမႈပတ္၀န္းက်င္မွ ေဘးေရာက္ျခင္း၊ လူရာမ၀င္ျခင္း စသည္မ်ား မဟုတ္ဟု ယူဆပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မိမိစိတ္သေဘာအတိုင္း တစ္ေယာက္တည္း ေနတတ္သူမ်ားကို လူေတာမတိုးသူမ်ား၊ ဆက္ဆံေရးမေကာင္းသူမ်ား အျဖစ္ ႏွာေခါင္း႐ႈံ႕ျခင္းမ်ား မၾကာခဏ ေတြ႕ရေလ့ရွိျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတြင္ အစုအဖြဲ႕ႏွစ္စုရွိလွ်င္ လူမ်ားစုက လူနည္းစုကို သူတို႔ႏွင့္မတူရေကာင္းလားဟု ႏွာေခါင္း႐ႈံ႕ျခင္းမွာ ဓမၼတာသာ ျဖစ္သည္။ မိမိႏွင့္မတူလို႔ လူမဟုတ္ဟု ယူဆ၍ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ လူၾကားထဲ ေဟးလား၀ါးလား ေနလိုသူမ်ား ေနႏိုင္ပါသည္။ ထို႔အတူ တစ္ေယာက္တည္း ေငါင္ေနခ်င္သူမ်ားလည္း လြတ္လပ္စြာ ေငါင္ႏိုင္ခြင့္ ရွိပါသည္။

လူအမ်ားၾကားမွ ေ၀းရာတြင္ ေနထိုင္ေလေလ မိမိကိုယ္ကိုယ္ႏွင့္ ပိုမိုနီးစပ္လာေလေလဟု ကၽြန္ေတာ္ ခံစားေနရသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အေတြးမ်ားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ပိုမိုနီးစပ္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ေတြးေနသည့္ အေၾကာင္းမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ ပိုမိုစိတ္၀င္စားလာသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ဆႏၵမ်ားကို ပိုမိုနားလည္လာသည္။ တစ္ေၾကာင္းတည္းေျပာရလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ဘာေကာင္လဲဆိုသည္ကို အနီးစပ္ဆံုး တူညီေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ ရွာေဖြေတြ႕ရွိလာသည္။ ၀န္းက်င္မွလူမ်ား၏ အေတြးအေခၚမ်ား၊ အေရာင္အေသြးမ်ား လႊမ္းမိုးမႈ နည္းပါးသြားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

ယခု ကၽြန္ေတာ္က အထီးက်န္ျခင္းအေၾကာင္း တစ္ေယာက္တည္းထိုင္၍ ေတြးေနသည္။ စင္စစ္ လူၾကားထဲ လမ္းသလားေနသူမ်ားကို သနားစရာသဖြယ္ သေဘာထားၿပီး ေတြးေနမိျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ေယာက္တည္း ရွိေနခ်ိန္တြင္ ဤသို႔ ေလွ်ာက္ေတြးရျခင္းသည္ အရသာ ရွိသည္။ လူတစ္ေယာက္သည္ မိမိ၏ ကိုယ္ပိုင္အေတြးမ်ားႏွင့္ နီးနီးကပ္ကပ္ ေနထုိင္သင့္သည္ဟု တစ္ေယာက္တည္း ညဥ့္နက္သြားေသာညက အႀကိမ္ႀကိမ္အထပ္ထပ္ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးေနမိပါသည္။

◄ ေတဇာ ► ေဖေဖာ္၀ါရီ (၁၃) ၂၀၁၀

Ref: Field Guide to the Loner: The Real Insider

Comments

  1. Loner မ်ားအခြင့္အေရးအတြက္ လႈပ္ရွားလုိက္ၾကစို႔ ~~~ :P

    ReplyDelete
  2. ေထာက္ခံပါတယ္။ လြတ္လပ္တဲ.တစ္ေယာက္တည္းသမားဘ၀တိုင္းအထီးက်န္ဆန္တာမဟုတ္ပါ။
    လြတ္လပ္စြာေတြးေတာအေကာင္အထည္ေဖာ္နိုင္ခြင္.ရွိလို.ေတာ္ေတာ္ေနေပ်ာ္ပါတယ္။ ထုသားေပသားက်သြားရင္ေတာ.အတိုင္းထက္အလြန္အရသာကိုပိုမိုခံစားသိသာေစနိုင္ပါတယ္

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ