Skip to main content

ရာဇ၀တ္ေဘးႏွင့္ တူတူပုန္းတမ္းကစားျခင္း

ေ၀လငါးကို လိပ္ခြံျဖင့္ ဖံုးအုပ္၍ မရပါဟု ဆိုလွ်င္ ဆင္ေသကို ဆိတ္ေရျဖင့္ဖံုး ဆိုေသာ စကားထက္ ပိုမို နီးစပ္မႈ ရွိမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္သည္။ ဆင္ေသကို ဆိတ္ေရျဖင့္ဖံုးရန္ ဆိတ္ဘယ္ႏွစ္ေကာင္ လိုအပ္ပါသလဲ။ ဆင္ႏွင့္ဆိတ္တို႔၏ ကိုယ္ခႏၶာအခ်ဳိးကို အေသအခ်ာ တြက္ခ်က္တိုင္းထြာရန္ လုိအပ္မည္ျဖစ္သည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ဆင္ေသကို ဆိတ္ေရျဖင့္ လံုျခံဳစြာ ဖံုးကြယ္ထားႏိုင္ရန္ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိသည္ဟုပင္ ဆိုရမည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ၿမိဳ႕ျပယဥ္ေက်းမႈတြင္ ဆင္ေလာက္ႀကီးမားေသာ ဆိတ္ႀကီးမ်ား အတံုးအ႐ံုး လဲက်ေသဆံုးေန သည္ကို ေတြ႕ျမင္ႏိုင္သည္။ အမွန္တရားတစ္ခုကို ဖံုးကြယ္ႏိုင္ရန္ အမွားခပ္မ်ားမ်ား လိုအပ္ပါလိမ့္မည္။ ဆင္တစ္ေကာင္ ဆိတ္တစ္ေကာင္ ႏႈန္းျဖင့္ ဖံုးကြယ္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ဖံုးကြယ္ႏိုင္သည္ ထားဦး ဆင္ေလာက္ရွိသည့္ ဆိတ္ႀကီးမ်ား အမွန္တကယ္ တည္ရွိေၾကာင္း ယံုၾကည္ေပးႏိုင္ရန္ သင္၏ဦးေႏွာက္မွ သံသယ ထုတ္လုပ္ရာအပိုင္းကို ခြဲစိတ္ျဖတ္ေတာက္ထားရန္ လိုအပ္လိမ့္မည္။ ကၽြန္ေတာ္က  အခု ဆင္တစ္ေကာင္ အေၾကာင္း ေျပာျပပါမည္။

§ § § § § § §


“ရာဇ၀တ္ေဘး ေျပးမလြတ္” ဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္ေယာင္ေယာင္ အဆိုတစ္ခုအား မည္သည့္အခ်ိန္က စတင္ၾကားခဲ့ဖူးမွန္း မသိေသာ္လည္း မ်က္မုန္းက်ဳိးေနခဲ့မိသည္မွာေတာ့ အေတာ္ၾကာခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ ျဖစ္ႏိုင္သည္မွာ ငယ္ငယ္က ၾကည့္ခဲ့ဖူးသည့္ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္း တစ္ခုခုအတြင္းမွ ျပည္သူ႔ရဲတစ္ဦးေျပာေသာ အေပါစား ဒိုင္ယာေလာ့ခ္ တစ္ခုအား စတင္ၾကားဖူးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ သို႔တည္းမဟုတ္ မႈခင္းမဂၢဇင္းတစ္အုပ္မွ ၂၄ နာရီအတြင္းဖမ္းမိခဲ့ေသာ မႈခင္းေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္၏ ေနာက္ဆံုး၀ါက်လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ စၾကားဖူးသည့္ အခ်ိန္အား အေသအခ်ာ မမွတ္မိေသာ္လည္း ျမန္မာ့လူမႈအသိုင္းအ၀ုိင္းတြင္ ခပ္စိတ္စိတ္ၾကားရေလ့ ရွိသည့္ စကားတစ္ခြန္း ျဖစ္သည္မွာ ေသခ်ာသည္။ ထိုအဆို၏ ခိုင္လႈံမႈအား ေမးခြန္းထုတ္ခ်င္သည္။ အတိအက်ေျပာရလွ်င္ အဆိုပါစကားမွာ လံုး၀ မွားယြင္းေနသည့္ အဆိုသာ ျဖစ္သည္။

ေျပးလြတ္ခဲ့ေသာ ရာဇ၀တ္ေဘးေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိပါသည္။ စင္စစ္ ဖမ္းမိသည့္ ရာဇ၀တ္မႈထက္ ေျပးလြတ္ေနသည့္ ရာဇ၀တ္မႈမ်ားက ပို၍ပင္ မ်ားလိမ့္မည္။ ဖမ္းမိသည့္ ရာဇ၀တ္မႈမ်ားသာ စာမ်က္ႏွာထက္ ေရာက္လာၿပီး ဖတ္႐ႈခြင့္ရရွိသျဖင့္ ေျပးမလြတ္ပါဟု အာေခါင္ျခစ္ ေအာ္ေနႏိုင္ျခင္း ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ေနာက္ကြယ္တြင္ အမႈပိတ္သြားသည့္ ရာဇ၀တ္မႈမ်ား ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိေနေၾကာင္း စဥ္းစားၾကည့္႐ံုႏွင့္ သိႏိုင္သည္။ ရာဇ၀တ္ေဘးအား ေငြျဖင့္ကာကြယ္၍ ရသည္။ အာဏာျဖင့္ ကာကြယ္ႏိုင္သည္။ ရာဇ၀တ္ေဘးကို ကာကြယ္ႏိုင္ေသာ ဒိုင္းအမ်ဳိးအစားေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိသည္။ စင္စစ္ ရာဇ၀တ္ေဘး ေျပးမလြတ္ပါဟု ေအာ္ဟစ္ေနေသာ သူမ်ားသည္ပင္ ေျပးလြတ္ေနသည့္ ရာဇ၀တ္ေကာင္မ်ား မဟုတ္ဘူးဟု မည္သူေျပာႏိုင္ပါသနည္း။

အျခားတစ္ဘက္တြင္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္ လိုအပ္သည္က ရာဇ၀တ္ေဘး ေျပးမလြတ္ ဟူသည့္အဆို မွားေၾကာင္း ေျပာေန႐ံုမွ်ႏွင့္ မွ်တသည္ဟု မဆိုႏိုင္ပါ။ ေျပာရသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖို႔ လိုေကာင္းလိုပါမည္။ ဤသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္က နားေထာင္ခဲ့ဖူးသည့္ အိပ္ယာ၀င္ပံုျပင္မ်ား၏ ဇာတ္သိမ္းပိုင္းႏွင့္ သေဘာတရားခ်င္း ဆင္တူပါသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ သူရဲေကာင္းက ရန္သူမ်ားကို ႏွိမ္နင္းလိုက္ေလ သတည္း၊ အမွန္တရားသည္သာ ေအာင္ပြဲခံေလသတည္း၊ ဟူေသာ ေခါက္႐ိုးက်ဳိး နိဂံုးမ်ားႏွင့္ သေဘာတရားခ်င္း ဆင္တူသည္။ ကေလးမ်ားအား စာရိတၱဆိုင္ရာ အသိပညာတစ္ခုခုေပးရန္ ပံုျပင္မ်ား၏ ဇာတ္သိမ္းပိုင္းကို ဖန္တီး (Make up) ထားပံုမ်ဳိးႏွင့္ အလားတူစြာ ရာဇ၀တ္ေဘးေျပးမလြတ္ပါဟု က်ယ္ႏိုင္သမွ်က်ယ္ေအာင္ မီဒီယာေပါင္းစံုမွ ေအာ္ဟစ္ေနသေလာဟု ေဖးေဖးမမ ေတြးလိုက ေတြးႏိုင္ပါသည္။

ကေလးပံုျပင္မ်ား၏ ထာ၀ရ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ဇာတ္သိမ္းမ်ား အေၾကာင္းကို သေဘာကြဲလြဲမႈမ်ား ရွိႏိုင္ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္အလိုအရ အမွန္က အျမဲတမ္းအႏိုင္ရေနျခင္းကို လက္မခံႏိုင္ပါ။ အမွားလည္း တစ္ခါတစ္ခါ အားသာလိမ့္မည္၊ ပို၍တိက်ေအာင္ ဆိုရလွ်င္ အမွန္တရားသည္ ေနာက္ေကာက္က်ေနသည္သာ ပို၍ မ်ား၏ဟု ေျပာလွ်င္ သဘာ၀ႏွင့္ ပိုမိုနီးစပ္ပါလိမ့္မည္။ ကေလးမ်ား၏ အိပ္ယာ၀င္ ပံုျပင္မ်ားတြင္ ၾကည္ႏူးဆြတ္ပ်ံ႕ဖြယ္ရာ သိပ္မေကာင္းလွသည့္ ဘ၀၏ အရွိတရားအခ်ဳိ႕ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေပးရပါလိမ့္မည္။ သို႔မွသာ သဘာ၀က်က် ေတြးေခၚတတ္သည့္ လူႀကီးမ်ားအျဖစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ အနံ႔ဆိုးထုတ္လႊတ္တတ္သည့္ အေကာင္ငယ္ေလး (Skunk) မွာ အတူကစားစရာ အေဖာ္မရွိသျဖင့္ အထီးက်န္ ေနရစဥ္တြင္ စုန္းမႀကီးက ကူညီလိုက္သျဖင့္ ႏွင္းဆီနံ႔ ေမႊးပ်ံ႕ေနေသာ အေကာင္ေလး ျဖစ္သြားၿပီး သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ကစားႏိုင္ခဲ့သည္။ သို႔ရာတြင္ သူ႔အေမက စုန္းမႀကီးထံ တစ္ခါ ျပန္သြားၿပီး အနံ႔ဆိုးမ်ားထြက္ေအာင္ ျပန္လုပ္ေစသည္။ (Skunk ဟူေသာ သတၱ၀ါမ်ားမွာ သဘာ၀အရ အနံ႔ဆိုးထုတ္လႊတ္တတ္သည္) အဆိုပါ ပံုျပင္အား အလိုမက်ျဖစ္ေနေသာ ကေလးငယ္တစ္ဦး၏ အလိုမက်မႈမွာ လိုအပ္သည့္ အလိုမက်မႈသာ ျဖစ္သည္ဟု ထင္ပါသည္။ မိမိ၏ တစ္သီးပုဂၢလ သဘာ၀ (Identity) ကို သဘာ၀မက်ေသာ နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ ေခ်ာင္ထိုးဖံုးကြယ္ မထားႏိုင္ေၾကာင္း သင္ခန္းစာ (Moral Message) ေပးပါသည္။ ပံုျပင္ပါ ဤသို႔ေသာ မႏွစ္ၿမိဳ႕ဖြယ္ အရွိတရားအခ်ဳိ႕ကို ကေလးငယ္မ်ား လက္ခံသင့္သည္ ဆိုပါလွ်င္ ၿမိဳ႕ျပ မုသာ၀ါဒမ်ားအား လူႀကီးမ်ားက ျငင္းပယ္ႏိုင္ဖို႔လည္း သင့္ပါသည္။

အဂၤလိပ္စကားတြင္ Long arm of the law ဟူေသာ အီဒီယံ တစ္ခု ရွိသည္။ ဥပေဒတြင္ ရွည္လ်ားေသာ လက္တံရွိသည္။ ရာဇ၀တ္ေဘးမွ အလြတ္ေျပးဖို႔ခက္သည္။ ဥပေဒသည္ ေျခဆံလက္ဆံ ရွည္လ်ားသည္။ စသည့္ အဓိပၸာယ္မ်ားသည္ အစြန္းလြတ္မႈ ရွိပါသည္။ အမွန္တကယ္လည္း ရာဇ၀တ္ေဘးမွ အလြတ္ေျပးႏိုင္ဖို႔ အေတာ္အတန္ ခက္ခဲမႈရွိၿပီး ကံၾကမၼာ၏ ေဖးမမႈလည္း လိုပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ “ရာဇ၀တ္ေဘး ေျပးမလြတ္” ဟု အကယ္ဒမီေလသံႏွင့္ ႐ုပ္ရွင္မ်ားအတြင္း အေပါစားအိုက္တင္မ်ားျဖင့္ ေဖ်ာ္ေျဖေနသည္ကေတာ့ အေတာ္ပင္ အလြန္အကၽြံေျပာရာက်ၿပီး ရယ္စရာလည္း ေကာင္းသည္။ အထူးသျဖင့္ ေျပးလႊတ္ေနသည့္ ရာဇ၀တ္သားမ်ားက ေျပာသည္ဟု ေတြးမိခ်ိန္တြင္ ပို၍ပင္ ရယ္ခ်င္မိသည္။ ရာဇ၀တ္ေဘးမွ သီသီကေလး လြတ္ျခင္း၊ လက္မတင္လြတ္ျခင္း၊ လြတ္လြတ္ကၽြတ္ကၽြတ္ လြတ္ျခင္း၊ ရာဇ၀တ္မႈအရာပင္ ေရာက္မလာခဲ့ေသာ ရာဇ၀တ္မႈမ်ား၊ စသည့္ လက္ေတြ႕ဘ၀၏ အရွိတရားမ်ားကို မ်က္ႏွာေျပာင္ေျပာင္ ဖံုးကြယ္ရာက်သည္၊ သို႔မဟုတ္ တံုးရာ က်သည္။

ေစာေစာက ေျပာခဲ့သလို ေ၀လငါးကို လိပ္ခြံျဖင့္ မဖံုးမိပါေစႏွင့္။ လုပ္စရာ မရွိသျဖင့္ ဆင္ေသကို ဆိတ္ေရျဖင့္ ဖံုးမည္ဆိုေသာ္ ဖံုးခ်င္ဖံုးပါ။ ဆင္သည္ဆင္ ဆိတ္သာဆိတ္ ျဖစ္ပါသည္။ ဆင္တစ္ေကာင္ကို ဖံုးကြယ္ႏိုင္ရန္ ဆိတ္အေတာ္မ်ားမ်ားလည္း လိုအပ္လိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဆင္ႏွင့္ ဆိတ္ တျခားစီသာ ျဖစ္သည္။ အမွန္အား အမွားျဖင့္ဖံုးရန္ ႀကိဳးစားေသာ္ အမွားအေတာ္မ်ားမ်ားကို စေတးရလိမ့္မည္။ အဆံုးတြင္ လံုျခံဳလိမ့္မည္ လည္း မဟုတ္ပါ။ ရာဇ၀တ္ေဘးႏွင့္ တူတူပံုးတမ္းကစားျခင္းသည္ လူႀကီးသူမတို႔၏ ကစားနည္း တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ အနံ႔ဆိုး ထုတ္လႊတ္တတ္ေသာ အေကာင္ငယ္ေလး Skunk ၏ ပံုျပင္ တစ္ပုဒ္ မဟုတ္ပါ။ တူၿပီဆို ေျပာပါ။ ေျခဆံလက္ဆံရွည္ေသာ ဥပေဒ သင့္ကို လိုက္ရွာေနပါၿပီ...။

◄ ေတဇာ ► ေဖေဖာ္၀ါရီ (၂၅)

Comments

  1. ဘယ္ေတာ့မွ “တူ” ေခၚမွာ မဟုတ္ဘူး....။

    ေနာက္က်မွ “ဘယ္ေျပးမလဲ မိေရႊသဲ” လုပ္လိမ့္မယ္....း)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ