Skip to main content

တစ္မိုးေအာက္

တကယ္ေတာ့ လူသားတို႔သည္ အသြင္သ႑န္၊ အယူအဆ၊ သေဘာထား၊ တန္ဖိုးထားမႈစံ စသည့္ ႀကီးမားေသာ အေသးအဖြဲ မ်ားစြာတြင္ မည္သို႔ ကြဲျပားေနသည္ ျဖစ္ေစ အျပာေရာင္ မိုးေကာင္းကင္ႀကီး ေအာက္၌ အတူတကြ ရွင္သန္ေနထိုင္ ၾကသူမ်ား ခ်ည္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ေကာင္းကင္ႀကီး၏ ၾကည္လင္သာယာမႈသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုးႏွင့္ သက္ဆိုင္သည္။ ေကာင္းကင္ႀကီး၏ လွ်ပ္စီး မိုးႀကိဳးမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုးႏွင့္ သက္ဆိုင္ၿပီး အတူတကြ ရင္ဆိုင္လိုစိတ္ ေမြးျမဴသင့္ေပသည္။ တစ္မိုးေအာက္ခိုေနသူ အခ်င္းခ်င္း ႐ိုင္းပင္းကူညီျခင္း၊ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားႏွင့္ ခ်စ္ခင္ေလးစားမႈတို႔ . . . ။ ဤေနရာ အေရာက္တြင္ပင္ ေပါက္သြားသည့္ ကားဘီးလို ကၽြန္ေတာ့္ ၀ါက်မ်ားမွာ ေပ်ာ့ေခြၿပီး ဗလပ္ဗလပ္ျဖင့္ လမ္းေဘး ထိုးရပ္သြားသည္။ ၾကည့္ေပ်ာ္႐ႈေပ်ာ္ အေၾကာင္းအရာမ်ား ေရးသားျခင္းျဖင့္ ျပံဳးေနေသာ မ်က္ႏွာသည္ ယခုေသာ္ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ေလွာင္ေျပာင္ေသာ သေရာ္ျပံဳးအျဖစ္သို႔ ကူးေျပာင္းသြားသည္။ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ အမ်ားလက္ခံထားေသာ (Conventional) စာေကာင္းေပမြန္တို႔အား ေရးသားႏိုင္ေသာ အစြမ္း ရွိမေနပါ။ ထံုးစံအတိုင္း လွ်ပ္စီးလက္သလို ဖ်ပ္ခနဲ လက္လာေသာ အေတြးမ်ားက ၾကည္လင္သာယာေနေသာ ေကာင္းကင္အား အၿပီးတိုင္ ေခ်မြ ဖ်က္ဆီးခဲ့ပါၿပီ။ အခု ကၽြန္ေတာ္ ျပံဳးေနသည္။ သို႔ေသာ္ သေရာ္ျပံဳးတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သတိထားမိခ်ိန္တြင္ အရင္တုန္းကလို ယခုတစ္ႀကိမ္၌ အလန္႔တၾကား မျဖစ္မိေတာ့ပါ။ ေကာင္းကင္၌ လွ်ပ္စီးမ်ား ၿပိဳးၿပိဳးပ်က္ပ်က္ လက္ေနသည္။

§ § § § § § §


အကယ္၍ ယခုေလာေလာဆယ္ ကၽြန္ေတာ့္အား ပံုသ႑ာန္မပ်က္အတိုင္း အဆံုးစြန္ထိ ေျမမ်ဳိသြားမည္ ဆိုပါလွ်င္၊ ကမၻာေျမႀကီး၏ ဗဟိုခ်က္မအား ေက်ာ္လြန္၍ ဒိုးယိုေပါက္ အျခားတစ္ဖက္သို႔တိုင္ ေဖာက္ထြက္သြားမည္ ဆိုပါလွ်င္၊ အဆိုပါေနရာမွာ သမုဒၵရာ ၾကမ္းျပင္ မဟုတ္ဘဲ လူသူေနထိုင္ရာ အရပ္သာ ျဖစ္သည္ ဆိုပါလွ်င္၊ အဆိုပါ အရပ္ရွိလူမွာ ေျမႀကီးထဲမွ ထုိးထိုးေထာင္ေထာင္ ထြက္ေပၚလာေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ ေျခေထာက္မ်ားကိုသာ အရင္ဦးဆံုး ျမင္ေတြ႕ရပါလိမ့္မည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေျမမ်ဳိခံရသူလား၊ ေျမႀကီးတြင္းမွ ေဖာက္ထြက္လာေသာ ေျပာင္းတိေျပာင္းျပန္ လူသားတစ္ဦးလား ကၽြန္ေတာ္ မကြဲျပားေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္၏ မူလ ေကာင္းကင္ႏွင့္ အဆိုပါအရပ္ရွိေကာင္းကင္ တူတူပဲလား မကြဲျပားေတာ့။ ေသခ်ာသည္က ေကာင္းကင္ႏွစ္ခုသည္ ဆန္႔က်င္ဘက္အရပ္ဆီသို႔ ဦးတည္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုထက္ လူတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ ေကာင္းကင္တိုင္းမွာ ျခားနားလွသည့္ ဆန္႔က်င္ဘက္မ်ားသာ ျဖစ္ေနသည္။ ေကာင္းကင္မဟုတ္ဘဲ ကမၻာ့ေလထုဟု စကားကပ္မည္ဆိုလွ်င္ေသာ္မွ ဦးတည္ရာအရပ္မ်ား ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ ၊ ေထြျပားေနျခင္းအား လ်စ္လ်ဴ႐ႈရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့။ ရင္ေဘာင္တန္း ရပ္ေနသူႏွစ္ဦး၏ ေကာင္းကင္ခ်င္းေသာ္မွ အႀကီးအက်ယ္ ျခားနားခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ ဤနည္းအားျဖင့္ လူေနထူထပ္ရာ ကမၻာတြင္ အထီးက်န္ျခင္းႏွင့္ ျခားနားျခင္းတရားသည္ လူအခ်င္းခ်င္းၾကား ရင္ၾကားေစ့၍ မရေလာက္ေအာင္ စိုးမိုးမင္းမူေနခဲ့သည္။ ဤသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္၏ ၾကည္လင္သာယာေနေသာ ေကာင္းကင္အား တစ္ဖက္သတ္ ဖ်က္ဆီးသြားေသာ လွ်ပ္စီးတန္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။

ေျမဆြဲအားဟူေသာ အရာသည္ ငယ္ထိပ္ေပၚ မသက္ေရာက္ဘဲ အဘယ္ေၾကာင့္ ေျခဖ၀ါးေပၚသို႔သာ  သီးသန္႔အားျဖင့္ သက္ေရာက္ပါသနည္းဟု ကလန္ကဆန္ ေမးရန္ ၾကံစည္ေနမိျခင္းမွာ ေျခဖ၀ါးမွ စဥ္းစားမိေသာအေတြး မဟုတ္သျဖင့္ ေမးခြန္းထုတ္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ ေရွးသေရာအခါက နယူတန္ဆိုသူ၏ အရည္ရႊမ္းေသာ ဦးေခါင္းတစ္လံုး ပန္းသီးပင္ထက္သို႔ ေၾကြက်သြားေသာအခါ အေမႊးစုတ္ဖြားႏွင့္ အကိုင္းထက္ နားေနေသာ အိုင္းစတိုင္းဆိုသည့္ ငွက္ႀကီးက ထိုးဆိတ္စားေသာက္ ပစ္လိုက္ၿပီး ထပ်ံသြားေၾကာင္း၊  စိတ္မေကာင္းဖြယ္ပံုျပင္တစ္ပုဒ္အား ဖတ္႐ႈခဲ့ရသည္။ ထိုငွက္ႀကီး၏ လက္သည္းၾကားမွ မႈိပြင့္ႀကီးႏွစ္ပြင့္ ကမၻာေျမေပၚသို႔ ေၾကြက်ခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္ လူသားမ်ားသည္ ယေန႔ထိ မႈိဆိပ္မျပယ္ႏိုင္ေတာ့ေၾကာင္း၊ ဤပံုျပင္အား အေဆြးဇာတ္ဟု သတ္မွတ္ခြင့္ ရွိပါသလား။ သို႔မဟုတ္ ခါးေအာက္ပိုင္း မပါသည့္ သန္႔ရွင္းေသာ ဟာသတစ္ပုဒ္လား။ ဤပံုျပင္အား ဒ႑ာရီဟု ယူဆသည္ျဖစ္ေစ၊ အခ်က္အလက္ အစစ္အမွန္ဟု ယူဆသည္ျဖစ္ေစ မွန္ကန္မႈရွိပါ၏။ မွန္ကန္မႈ မရွိပါဟု ေျပာလွ်င္ေသာ္မွ မွန္ကန္မႈ ရွိပါ၏။ စိတ္၀မ္းကြဲျခင္းအားျဖင့္..၊ အတူတကြ တည္ရွိေနေသးေၾကာင္း၊ တစ္နည္း အခ်င္းခ်င္း သက္ေရာက္မႈ တစ္စံုတစ္ရာ တည္ရွိေနေသးေၾကာင္း သက္ေသထူ ရန္သာ က်န္ရွိေတာ့သည္။

ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ မရွိလွသည့္ ေန႔တစ္ေန႔တြင္ ကၽြန္ေတာ္က ေပ်ာ့ေခြေနသည့္ ၀ါက်မ်ားျဖင့္ စာဖြဲ႕ေနသည္။ တကယ္ေတာ့ လူသားတို႔သည္ အသြင္သ႑န္၊ အယူအဆ၊ သေဘာထား၊ တန္ဖိုးထားမႈစံ စသည့္ ေသးေသးမႊားမႊား အထင္ကရ မ်ားစြာတြင္ မည္သို႔ပင္တူညီသည္ျဖစ္ေစ ကိုယ္ပိုင္အမိုးေလး ၿပဳိက်လာမည့္ အခ်ိန္အား အထီးက်န္စြာ ကိုယ္စီ ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကသူမ်ား ခ်ည္းသာ ျဖစ္၏။ အကယ္၍ မိမိခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္သူ တစ္ဦးဦးက မိမိထက္ေစာစြာ ေကာင္းကင္ထက္သို႔ ေၾကြက်သြားခဲ့ပါလွ်င္၊ သို႔မဟုတ္ ေျမႀကီးေအာက္ ပ်ံသန္းသြားခဲ့ပါလွ်င္ “ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အနားယူပါ” ဟု ကိုယ္ပိုင္ေ၀ဒနာအား ကုစားရန္သာ သံၿပိဳင္ လွည့္စားၾကပါစို႔။ အခ်င္းခ်င္း ျပန္လွန္သက္ေရာက္မႈမ်ား တိုးပြားေစၿပီး ကြာဟခ်က္မ်ားအား တတ္ႏိုင္သေလာက္ေလး ခ်ဳံပစ္ႏိုင္ရန္ ညီညြတ္စြာ စိတ္၀မ္းကြဲၾကပါစို႔။ ကမၻာေပၚတြင္ သက္ရွိလူသား သန္းေပါင္း ေျခာက္ေထာင္ေက်ာ္ ရွိသည္ဆိုေသာ္ျငား ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အမိုးမ်ားသည္ တစ္ကိုယ္စာသာ က်ယ္ျပန္႔ပါ၏။

◄ ေတဇာ ► မတ္လ (၁၃) ရက္

Comments

  1. ဒီပုိ႔စ္ဖတ္ၿပီး ေက်နပ္သြားသည္။ ဘာေက်နပ္မွန္းေတာ့ မသိမိပါ။
    thumbs up!
    UU@!

    ReplyDelete
  2. တမုိးေအာက္...တစ္ကမၻာ...။ တံလွ်ပ္ကုိ ေရထင္ေနၾကတာလား....။

    ေစာင့္ဆုိင္းျခင္းက ရွည္ၾကာလြန္း....။
    ျပဳိက်ေန/သြားေသာ တန္ဖုိးစံမ်ား ေအာက္မွ လူတကုိယ္ ရွင္သန္ျခင္း ၊ Narrative ေတြ မရွိေတာ့ဘူး ဆုိသကုိး...။

    ျခားနားျခင္းနဲ႔ မတူညီျခင္းေတြကုိ လုိက္ညွိဖုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အခ်ိန္ အလုံအေလာက္ ရရွိထားခဲ႔ ပါသလား...။
    ဆုံးရွဴံးခဲ႔/ ဆဲ၊ ရရွိခဲ႔/ ဆဲ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔၏ ပါးလ်ားလွေသာ ကုိယ္ပုိင္အထီးက်န္ျခင္းမ်ားကုိ တိတ္ဆိတ္စြာ ေျဖေဖ်ာက္ပစ္ဖုိ႔..........

    “အရာအားလုံး ဘာမွ မဟုတ္ပါ” ဟု ေျပာရန္ ေစာလြန္းေနေသးေပသည္...။

    ReplyDelete
  3. ေကာင္းတယ္ဗ်ာ.... သေဘာကိုေတာ့ နာနာမေပါက္လိုက္ပါဘူး။ မေနာကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ႏွစ္ၿခိဳက္သြားတယ္...။ မ်က္စိေညာင္းရျခင္းအက်ဳိးေၾကာင့္... ေကာ္ဖီတခြက္ ထပ္ေသာက္ပါရေစ။

    ReplyDelete
  4. ျမေသြးနီMay 5, 2010 at 12:17 PM

    ဟုတ္တယ္။ ဘာေတြဘယ္ေလာက္ပဲ ႀကီးက်ယ္ခန္းနားေနေန.. ဘာေတြဘယ္ေလာက္ပဲ ညစ္ေထးစုတ္ျပတ္ေနေန တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ကြၽန္မတို႕ရဲ႕ အမိုးေတြက လူတစ္ကိုယ္စာအတြက္ပဲ က်ယ္ျပန္႕တာ။
    ေက်းဇူးပါပဲ ကိုေတဇာ..။

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”