Skip to main content

“အဂၢိရတ္” (Alchemy)


သူ၏ မႈန္ကုပ္ကုပ္အခန္း မ်က္ႏွာက်က္တြင္ ၾကပ္ခိုးမ်ားျဖင့္ ျပည့္ေန၏။ ၾကမ္းျပင္သည္ ေျမႀကီးသာ ျဖစ္သည္။ တံခါးရြက္မပါရွိေသာ ျပတင္းေပါက္ေပါက္ဆန္ဆန္ အေပါက္က်ဥ္းက်ဥ္းေလးတစ္ေပါက္ ရွိ၏။ အခန္းဆိုေသာ္လည္း ထရံကာ တဲကေလးတစ္ခုမွ်သာ ျဖစ္သည္။ သူ၏ စိတ္တို႔က တရွဴးရွဴးျမည္ေနေသာ ဖိုထဲတြင္ နစ္၀င္ေနသည္။ ဤဖိုထဲတြင္ သံပါ၀င္၏။ ခဲပါ၀င္၏။ ဇာတိပိၸဳလ္သီး တစ္ေရြးသား ပါ၀င္၏။ ဇနီးသည္၏ ေနာက္ဆံုးလက္က်န္ တစ္မတ္သားေရႊလက္စြပ္ေလး ပါ၀င္၏။ လူ႔သက္တမ္း ႏွစ္ေပါင္း ခုနစ္ဆယ္ပါ၀င္၏။ ဘ၀တစ္ခု ပါ၀င္၏။ ကယ္တင္ျခင္းဂရုဏာတရား ကမၻာႏွင့္ခ်ီ၍ ပါ၀င္၏။ မေသျခင္းတရား (Immortal) ပါ၀င္၏။ ေဆြမ်ဳိးအသိုင္းအ၀ိုင္းမ်ား၏ မသဒၶါေသာ အသျပာမ်ား ပါ၀င္၏။ ဤသို႔ ပါ၀င္ပစၥည္းမ်ားအားလံုး၏ သမမွ်တေသာ အေျခအေနတစ္ရပ္တြင္ ပတၱျမားမိုး ရြာလိမ့္မည္ဟု သူသိသည္။ ပတၱျမားမိုးရာသီဆီသို႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္းခုနစ္ဆယ္ခရီးထြက္ခဲ့ေသာ လူသားတစ္ဦးမွာ ထိုအဘိုးအိုပင္ ျဖစ္သည္။

<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>

ထိုအျမဳေတကို အျမဳေတအျဖစ္အသိအမွတ္ျပဳႏိုင္စြမ္းသည့္ မည္သည့္ပညာရွိမွ် လူ႔ေလာကတြင္

ရွိမေနခဲ့။ ပတၱျမားမိုး မရြာႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း တကယ္ေတာ့ သူကိုယ္တိုင္သည္

ငရဲငယ္ကိုေအးခ်မ္းေစႏိုင္စြမ္းရွိေသာ အရွင္လတ္လတ္ အျမဳေတတစ္မ်ဳိးသာျဖစ္ေၾကာင္း...

<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>


သူ၏ လက္က်န္ မိနစ္စကၠန္႔မ်ားသည္ နည္းပါးခဲ့ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သူရိပ္စားမိသည္။ စာလံုးမ်ားပင္ ဖတ္မရေတာ့ေလာက္ေအာင္ ေဟာင္းႏြမ္းေနၿပီျဖစ္ေသာ ေပစာရြက္မ်ား ကြပ္ပ်စ္ေပၚတြင္ ျပန္႔က်ဲေနသည္။ ဖိုမွ မီးအပူက ေႏြေခါင္ေခါင္ရာသီဥတုကို ေျမွာက္ပင့္ေသြးထိုးသည့္ႏွယ္ အခန္းက်ဥ္းေလးထဲ၀ယ္ ကိုယ္တိုင္ဖန္တီးထားေသာ ငရဲငယ္တစ္ခု ျဖစ္တည္ေန၏။ အစာစာၿပီးေသာ ေခြးအိုႀကီးမွာ လက္ဖမိုးေပၚေမးတင္၍ ပ်င္းပ်င္းရိရိ အိပ္စက္ေနသည္။ ႏြားမ်က္လံုးႏွင့္ ဆိတ္မ်က္လံုးျဖစ္သြားရရွာေသာ ရဟန္းတစ္ပါးအေၾကာင္း သူဘယ္တုန္းကမွ် မသိရွိခဲ့။ ဤႏိုင္ငံ၏ ဘုရင္မင္းျမတ္မွာ မည္သူလဲ သူမသိရွိခဲ့။ အငယ္ဆံုးသား၏ အသက္အတိအက်ကို သူမသိရွိခဲ့။ သၾကၤန္အႀကိဳေန႔ေရာက္ရန္ တစ္ရက္အလိုျဖစ္ေၾကာင္း သူမသိရွိခဲ့။ သူသိရွိသည္မွာ ပါ၀င္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ဖိုသာ ျဖစ္သည္။ အခက္ခဲဆံုးအခ်ိန္သည္ ေက်ာ္လြန္လာခဲ့ၿပီေလာ၊ မေရာက္ေသးဘူးေလာ သူမသိရွိပါ။ စည္းခ်က္က် မီးထိုးေနေသာ သူ၏လက္ႏွင့္ ဖိုေပၚတြင္သာ သူ၏အာရံုမွာ တစ္ခုထဲတည္ေန၏။ ဤငရဲငယ္တြင္ သူသည္ အံအားသင့္ဖြယ္ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေန၏။ ပို၍အံ့အားသင့္ဖြယ္ေကာင္းသည္မွာ ငရဲသဖြယ္ရပ္၀န္းတစ္ခုတြင္ ေအးခ်မ္းေနေသာသူ၏ျဖစ္ရပ္ကို အံ့အားသင့္ဖြယ္ေကာင္းမွန္း သူ႔ကိုယ္သူ သတိမထားမိျခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္။

အေမွာင္သည္ တစတစခ်ဥ္းႏွင္း၀င္ေရာက္လာသေလာ၊ ရုတ္ခ်ည္း၀င္ေရာက္ခဲ့သေလာ သူမသိခဲ့။ ထို႔အတူ ေန႔သည္လည္းေကာင္း၊ ညသည္လည္းေကာင္း၊ အေမွာင္သည္လည္းေကာင္း၊ အလင္းသည္လည္းေကာင္း၊ အပူသည္လည္းေကာင္း၊ အေအးသည္လည္းေကာင္း၊ ဆိတ္မ်က္လံုးသည္လည္းေကာင္း၊ ႏြားမ်က္လံုးသည္လည္းေကာင္း၊ ဆန္႔က်င္မႈတို႔သည္လည္းေကာင္း တူညီမႈတုိ႔သည္လည္းေကာင္း ၊ ထိုလည္းေကာင္းေပါင္းမ်ားစြာ အေၾကာင္းလည္း သူမသိရွိခဲ့။ သူ႔ဘ၀တစ္ခုလံုး ပါ၀င္ပစၥည္းအေနျဖင့္ ေရာႀကိဳထားခဲ့ေသာ ထိုဖိုထဲတြင္ပင္ တျခားပါ၀င္ပစၥည္းတို႔ျဖင့္ ေပါင္းစပ္သြားခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ သူ႔ဘ၀၏ အျမဳေတ ရွိေနခဲ့ေပ၏။
ထိုအျမဳေတကို အျမဳေတအျဖစ္အသိအမွတ္ျပဳႏိုင္စြမ္းသည့္ မည္သည့္ပညာရွိမွ် လူ႔ေလာကတြင္ ရွိမေနခဲ့။ ပတၱျမားမိုး မရြာႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း တကယ္ေတာ့ သူကိုယ္တိုင္သည္ ငရဲငယ္ကိုေအးခ်မ္းေစႏိုင္စြမ္းရွိေသာ အရွင္လတ္လတ္ အျမဳေတတစ္မ်ဳိးသာျဖစ္ေၾကာင္း... အိပ္ေပ်ာ္ေနသည့္ ေခြးအိုႀကီး သတိမထားမိခဲ့ျခင္းမွာ တစ္နည္းတဖံု ၀မ္းနည္းဖြယ္ ေကာင္းေနပါလိမ့္မည္။

◄ ေတဇာ ► စက္တင္ဘာ (၁၈) ၂၀၀၉

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ