Skip to main content

“ပဲခူးစစ္ကိုင္းသို႔ ဒုန္းစိုင္းစုန္ဆင္းျခင္း”

ေနရာကား ပဲခူးၿမိဳ႕ေက်ာ္လာေပၿပီ။ ဟုတ္ပါသည္၊ ေလွကေလးက ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ပိုင္ ေလွကေလးျဖစ္ပါသည္။ တည္ဆဲ အစိုးရခင္းေပးေသာ ႏိုင္လြန္ကတၱရာလမ္းမဟုတ္သလို၊ ျပည္သူတို႔၏ ကိုယ္ထူကိုယ္ထ ကတၱရာလမ္းလည္း မဟုတ္ခဲ့ပါ။ သဘာ၀တရား၏လက္ေဆာင္အျဖစ္ သူ႔အလိုလိုစီးဆင္းေနေသာ ဤေခ်ာင္း႐ိုးေလးအတိုင္း ကၽြန္ေတာ္ စုန္ဆင္း၊ သို႔မဟုတ္ ဆန္တက္လာခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ဟုတ္ပါသည္၊ ကၽြန္ေတာ္ ပဲခူးၿမိဳ႕ေက်ာ္လာပါၿပီ…။ ပဲခူးၿမိဳ႕တြင္ ထန္းရည္တဲမ်ားသို႔လည္းေကာင္း၊ ကိုယ္ခႏၶာကို ေရာင္းကုန္တစ္ခုအျဖစ္ ေစ်းကြက္တင္ၾကေသာ မိန္းကေလးမ်ားထံသို႔လည္းေကာင္း ကၽြန္ေတာ္မေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ပဲခူးၿမိဳ႕ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။ ဖြဲ႕ႏြဲ႕စရာရွားပါးသျဖင့္ ၀ါက်ရွည္ေစရန္ အားအားယားယားဖြဲ႕ႏြဲ႕တတ္ၾကေသာ စာေရးဆရာမ်ားကဲ့သို႔ ေခ်ာင္းရိုးကေလးမွာ လွပသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ မဖြဲ႕ႏြဲ႕ခ်င္ပါ။ ေခ်ာင္းရိုးကေလးမွာ ထူးထူးျခားျခား မလွပသလို ပံုဆိုးပန္းဆိုး မိန္းမမ်ဳိးလည္းမဟုတ္ပါ။ ေခ်ာင္းရိုးကေလးသည္ ေခ်ာင္းရိုးပီသစြာ စီးဆင္းေနေသာ ေခ်ာင္းရိုးကေလးသာ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ပဲခူးေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။

ေနရာကား စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ ေရာက္ေပၿပီ။ ဟုတ္ပါသည္၊ ဤျမင္းမွာ ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္း၏ ၀တၳဳထဲမွ ေဘာ္ျဖဴမဟုတ္သလို ၀ူခုန္းဇာတ္လမ္းတြဲထဲမွ နတ္ျမင္းလည္း မဟုတ္ခဲ့ပါ။ ကၽြန္ေတာ္၏ ငယ္ေမြးျခံေပါက္ျမင္းေလးသာ ျဖစ္ပါသည္။ ေဗြဆိုးမပါသလို၊ အမည္နာမလည္း မရွိပါ။ ဟုတ္ပါသည္ ကၽြန္ေတာ္ ဒုန္းစိုင္းလာခဲ့သည္မွာ စစ္ကိုင္း ေရာက္လာပါၿပီ…။ စစ္ကိုင္းေတာင္ရိုးတြင္ တရားအားထုတ္ရန္၊ ဆယ္ကုေဋေသာ ပူပန္ေသာကမ်ားႏွင့္ အဆက္ျဖတ္ရန္ ကၽြန္ေတာ္ မရည္ရြယ္ပါ။ ေသာကမ်ားကို ေၾကာက္လန္႔တၾကား ေရွာင္ေျပးရေလာက္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ သတၱိမေၾကာင္ပါ။ လိမၼာေလးျခားရွိေသာ ဒိုဘာမင္ေလးတစ္ေကာင္အျဖစ္သာ ကၽြန္ေတာ္ လက္သပ္ေမြးထားခ်င္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ စစ္ကိုင္းေရာက္ပါၿပီ။ ေခြးေဟာင္ျခင္းေၾကာင့္ စိုးစဥ္းမွ် တုန္လႈပ္မႈမရွိေသာ ေတာင္တန္းႀကီးမ်ားကို အစိမ္းေရာင္ကတၱီပါကားခ်ပ္ႀကီးသဖြယ္ ျမင္ေတြ႕ရသည္၊ သို႔မဟုတ္ ျမင္ေတြ႕ေနရသည္။ သို႔ေသာ္ ၎တို႔သည္ သန္းေခါင္ယံအိပ္ေမာက်ခ်ိန္တြင္ ခ်ဥ္းကပ္လာေသာ သူခိုးကိုလည္း သတိေပးႏိုင္စြမ္းရွိမေနပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ ဒိုဘာမင္ကေလးသည္ ေတာင္တန္းႀကီးမ်ားကို ဘယ္တုန္းကမွ ဂရုတစိုက္ မေဟာင္ခဲ့ပါ။ ဟုတ္ကဲ့၊ ကၽြန္ေတာ္ စစ္ကိုင္းေရာက္ပါၿပီ…။


◄ ေတဇာ ► စက္တင္ဘာ (၁၁) ၂၀၀၉

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ