Skip to main content

“သတၱ၀ါတစ္ေကာင္၏ သတၱ၀ါတို႔အေပၚ အျမင္”

မီမီမီ... ေခၚလို႔မွ လွည့္ၾကည့္ရေကာင္းမွန္းမသိေသာ နယူးေဒလီၿမိဳ႕မွ ေၾကာင္မ်ားကို သူ မခ်စ္ပါ။ လူသားတစ္ေယာက္က တေရးတယူ ေခၚတာေတာင္ ဂရုစိုက္ေဖာ္မရသည့္ မာနႀကီးလွေသာ ေၾကာင္ေလေၾကာင္လြင့္ႀကီးမ်ား တိုက္ေခါင္မိုးေပၚတြင္ အိေျႏၵႀကီးစြာ အိပ္စက္နားေနပါသည္။ ေဒါင္းႏွင့္ေမ်ာက္မ်ား ရံဖန္ရံခါ ေတြ႕ရသည္။ ႏြားမ်ား ကတၱရာလမ္းမမ်ားေပၚတြင္ လမ္းသလားေနသည္။ ေမ်ာက္ႏွင့္ ေဒါင္းကို အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္ ေဘးမဲ့ေပးထားသည္ ဆို၏။ ေဒါင္းက ႏိုင္ငံေတာ္ငွက္၊ ေမ်ာက္က ဘုရားဟု ဆိုသည္။ သူအမည္မသိေသာ ျမင့္မားလွသည့္သစ္ပင္ႀကီးမ်ားေပၚတြင္ ေဒါင္းႀကီးမ်ား နားေနသည္မွာ သူ႔အတြက္ တနည္းတဖံုေၾကာက္မက္ဖြယ္ ေကာင္းေနသည္။ ပ်ဴေစာထီးပံုျပင္ထဲက ရွဴးပ်ံႀကီးကိုေၾကာက္ခဲ့ေသာ ငယ္စဥ္ဘ၀ အစြဲအလမ္းမ်ားေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ အေရာင္အေသြးစံုလင္လွပေသာ ေဒါင္းျမီးမ်ားကိုမူ ကေလးဘ၀ထဲက သူ စိတ္၀င္တစားမရွိခဲ့ပါ။ ႏြားမ်ားကေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိလမ္းေဘးေခြးမ်ားပမာ လမ္းေဘးႏြားမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ လူကို တစ္စက္ကေလးမွမေၾကာက္။ ကားလာလည္း လမ္းမဖယ္ေပး။ လမ္းမေပၚတြင္ပင္ ခပ္တည္တည္ေနရာယူထားသည္။ အလိုလိုက္ထားလို႔ ဆိုးသြမ္းေနေသာ ခ်ာတိတ္မ်ားလို႔သာ သူ သေဘာထားရသည္။

<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>

ေမ်ာက္မွ လူသို႔ ဆင္းသက္သည္ဆိုရာတြင္ “ဆင္းသက္” ဆိုေသာစကားရပ္၌ မူရင္းအရည္ေသြးမွ


ယုတ္ေလ်ာ့သြားျခင္း၊ နိမ့္ပါးသြားျခင္း အဓိပၸာယ္မ်ဳိး ရွိေနေၾကာင္း ေခ်ာင္းၾကည့္ေပါက္မွ ျမင္ရသကဲ့သို႔

သူျမင္ေနရသည္။

<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>


ဤေနရာတြင္ အရင္က ၀ါတာကိုလာထဲမွ ေရခဲေရကို လာလာခိုးေသာက္တတ္ေသာ ေမ်ာက္တစ္ေကာင္ရွိခဲ့ဖူးသည္ ဆို၏။ သူေရာက္လာခ်ိန္တြင္ ထိုသူငယ္ မရွိေတာ့ပါ။ အိမ္ေထာင္က်သြားျခင္း၊ နယ္ေျပာင္းသြားျခင္း၊ ျမဴနီစပယ္၏ ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းခံရျခင္း၊ ငွက္ေပ်ာျခံတြင္ အလုပ္အကိုင္ေကာင္းေကာင္းရျခင္း၊ အသည္းကြဲသျဖင့္ မိမိကိုယ္ကို အဆံုးစီရင္သြားျခင္း... ဒါမွမဟုတ္လည္း တျခားအေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ ျဖစ္ေပမည္။ ၎ႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ခြင့္မရခဲ့ျခင္း အတြက္ သူ႔တြင္ ျပႆနာမရွိပါ။ ဒါ၀င္ေလွ်ာက္ေတြးခဲ့သလို ဘ၀ေဟာင္းက ေဆြးမ်ဳိးမ်ားပမာသာ စူးစမ္းေလ့လာခ်င္စိတ္ျဖင့္ ေမ်ာက္မ်ားကို သူစိတ္၀င္စားခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။

ေမ်ာက္မွ လူသို႔ ဆင္းသက္သည္ဆိုရာတြင္ “ဆင္းသက္” ဆိုေသာစကားရပ္၌ မူရင္းအရည္ေသြးမွ ယုတ္ေလ်ာ့သြားျခင္း၊ နိမ့္ပါးသြားျခင္း အဓိပၸာယ္မ်ဳိး ရွိေနေၾကာင္း ေခ်ာင္းၾကည့္ေပါက္မွ ျမင္ရသကဲ့သို႔ သူျမင္ေနရသည္။ မင္းထင္ကိုကိုႀကီး၏ “ေမ်ာက္” ကဗ်ာတြင္မူ ေမ်ာက္တစ္ေကာင္က ဤသို႔ဆိုသည္။ “က်ဳပ္ကိုလူေတြက အခန္းထဲထည့္ ထားလို႔ ေခ်ာင္းၾကည့္ေပါက္ကေန လူေတြဘာလုပ္ေနလဲ ေခ်ာင္းၾကည့္မိပါတယ္၊ က်ဳပ္ဘာလုပ္ေနလဲလို႔ ေခ်ာင္းၾကည့္ေနတဲ့ လူရဲ႕မ်က္လံုးႀကီးနဲ႔ တည့္တည့္တိုးေတာ့ တာကိုး...။ ဒီထဲက တစ္ေန႔က်ရင္ က်ဳပ္တို႔ လူအျဖစ္ဆင္းသက္ရမယ္ဆိုတာ ပိုေသခ်ာသြားေတာ့တယ္” ဟု ေရးထားသည္ကို သူအမွတ္ရလိုက္သည္။ “၀က္၀ံမ်ား မီးကိုရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့ၾကသည္” ဟူေသာ သိပၸံ၀တၳဳတိုကို ဘာသာျပန္ရန္အလို႔ငွာ စိတ္၀င္တစား ဖတ္ရႈၾကည့္ခဲ့ေသာ္လည္း ထူးထူးျခားျခားအခ်က္အလက္တစ္စံုတစ္ရာ မပါရွိသျဖင့္ သူစိတ္ေလွ်ာ့လိုက္ရဖူးသည္။ ၀က္၀ံမ်ားအေနျဖင့္ ထိုမီးျဖင့္ လူသားမ်ားကိုေျခာက္လွန္႔ရန္အတြက္ ျဖစ္ႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ လူသားမ်ားသည္ ဆယ့္တစ္ပါးမကေသာ မီးမ်ားႏွင့္ပင္ ေလာင္ကၽြမ္းရွင္သန္ေနႏိုင္စြမ္းရွိေသာ ထူးဆန္းသတၱ၀ါတစ္မ်ဳိးျဖစ္ေၾကာင္းကို ၀က္၀ံေလာက၏ “လူသားအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ” စာအုပ္တြင္ မျဖစ္မေနထည့္သြင္း ထားသင့္ေပသည္။

◄ ေတဇာ ► စက္တင္ဘာ (၁၅) ၂၀၀၉

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ