Skip to main content

“ေဗဒင္ဆရာ၏ ေန႔”

အခ်ိန္မွန္ေန႔လည္ခင္းေလာက္တြင္ သူ႔အိတ္ကို ဖြင့္လိုက္ၿပီး အိတ္ထဲမွ သူ၏ အသက္ေမြးမႈ ပစၥည္းပစၥယမ်ားကို ျဖန္႔ခင္းလိုက္သည္။ ကၽြဲခြာ တစ္ဒါဇင္ခန္႔၊ ခပ္၀ါး၀ါးအင္းကြက္ အေပၚတြင္ပါရွိေသာ စတုရန္းပံုအ၀တ္စတစ္စ၊ မွတ္စုစာအုပ္တစ္အုပ္ႏွင့္ ေရွးေဟာင္း ပရပိုဒ္စာမ်ား ပါ၀င္သည္။ သူ၏ နဖူးျပင္က အနီစက္တစ္စက္ႏွင့္ ေမွာ္၀င္ ျပာမႈန္႔တို႔ျဖင့္ ေလးစားခန္႔ညားဖြယ္ရာပင္။ သူ႔မ်က္လံုးက ပံုမွန္မဟုတ္သည့္ စူးရွေသာ ေရာင္စဥ္တစ္မ်ဳိး ေတာက္ပေနၿပီး ဤသည္မွာ ေဗဒင္လာေမးမည့္ေဖာက္သည္ကို မရပ္မနား ရွာေဖြေနျခင္းမွ ထြက္ေပၚလာျခင္းသာျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ သူ၏ ေဗဒင္ၾကည့္ပရိသတ္ကေတာ့ ဒါကိုပင္ ပေရာဟိတ္တို႔၏ လကၡဏာအျဖစ္မွတ္ယူ၍ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္တတ္ၾကသည္။

သူ႔မ်က္လံုး၏ စြမ္းအားမွာ ေနသားတက်ျဖစ္မႈေၾကာင့္ပင္ အေတာ္ေလး အားေကာင္းလာျခင္းျဖစ္မည္။ ေဆးခ်ယ္ထားေသာ နဖူးျပင္ႏွင့္ ပါးအထိေရာက္ေအာင္ ကားေနေသာ နက္ေမွာင္ေမွာင္ ႏႈတ္ခမ္းေမြးၾကမ္းမ်ား၏ အလယ္တြင္ တည္ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ ဤသို႔အေျခအေနမ်ဳိးတြင္ သာမန္ လူတစ္ေယာက္၏မ်က္လံုးသည္လည္း အေရာင္ထြက္မည္သာ ျဖစ္သည္။ ဦးေခါင္းကို ကာကြယ္ဖို႔ လိေမၼာ္ေရာင္ေတာက္ေတာက္ ေခါင္းေပါင္းကို ပတ္ထားသည္။ ဤအေရာင္တြဲစပ္မႈက အျပည့္အ၀အလုပ္ျဖစ္သည္။ ေဒလီယာပန္းက ပ်ားမ်ားကို ဆြဲေဆာင္ သကဲ့သို႔ သူ၏ေခါင္းေပါင္းႀကီးကလည္း လူမ်ားကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ေပသည္။

ၿမိဳ႕နယ္ခန္းမသို႔သြားရာ လမ္းေဘးတေလွ်ာက္တြင္ေပါက္ေနေသာ အကိုင္းအခက္ေ၀ဆာလွသည့္ မန္က်ီးပင္ႀကီးတစ္ပင္၏အရိပ္တြင္ သူက ထိုင္ေနသည္။ မိုးလင္းမွ ညမိုးခ်ဳပ္တိုင္ေအာင္ ဤလမ္းက်ဥ္းေလးတေလွ်ာက္ ေခါက္တံု႔ေခါက္ျပန္ ေလွ်ာက္ေနၾကေသာ လူမ်ားရွိေနေပရာ နည္းမ်ဳိးစံုျဖင့္ အခ်က္အခ်ာက်လွေသာ ေနရာပင္ျဖစ္သည္။ အမ်ဳိးမ်ဳိး အေထြေထြေသာ ေရာင္း၀ယ္သူ၊ အလုပ္လုပ္ကိုင္သူမ်ားက လမ္းကို ကိုယ္စားျပဳထားသည္။ ေဆးေရာင္းသူမ်ား၊ ပစၥည္းေဟာင္းႏွင့္ ခိုးရာပါပစၥည္းေရာင္းသူမ်ား၊ မ်က္လွည့္ဆရာမ်ားႏွင့္ ထိုအထဲကမွ ေဘထုပ္အ၀တ္အထည္မ်ား ေလလံတင္ေရာင္ခ်သူမ်ားက အကဲဆံုးျဖစ္သည္။ တစ္ၿမိဳ႕လံုးကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ပင္ သူတို႔၏ အသံမ်ားက ပြက္ေလာရိုက္ေနတတ္သည္။

သူ၏ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္တြင္ေတာ့ အာေပါင္အာရင္းသန္ေသာ ေျမပဲေၾကာ္သည္ရွိသည္။ သူက သူ၏ေျမပဲေၾကာ္ကို တစ္ေန႔တစ္မ်ဳိး မရိုးႏိုင္ေအာင္ နာမည္အဆန္းမ်ား ေပးေလ့ ရွိသည္။ ဘံုေဘေရခဲမုန္႔ဟု ဒီေန႔ ေခၚခ်င္ေခၚမည္။ ေနာက္ေန႔က်ေတာ့ ေဒလီပဲ ျဖစ္ခ်င္ျ
ဖစ္သြားမည္။ ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ ရာဂ်ာနတ္သုဒၶါ… စသည္ျဖင့္ေအာ္ေရာင္းၿပီး လူေတြကို သူ႔နား၀ိုင္းအံုေနေစလိမ့္မည္။ သူ႔ဆီသို႔လာေသာ လူအုပ္ထဲမွ လူအေတာ္မ်ားမ်ားက ေဗဒင္ဆရာဆီသလို႔လည္း လာေရာက္ၿပီး အခ်ိန္ျဖဳန္းတတ္ေလသည္။ အနီးနားရွိ ေျမပဲေၾကာ္ဗန္း အထက္ဆီတြင္ တဖ်စ္ဖ်စ္ျမည္သံႏွင့္အတူ မီးခိုးမ်ားအူၿပီး ထြက္ေနေသာအလင္းေရာင္ႏွင့္ ေဗဒင္ဆရာသည္ စီးပြားခ်င္းဆက္ႏြယ္ေနေပသည္။ ဤေနရာသည္ စည္ကားၿပီး စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာေနရာတစ္ခုျဖစ္ေနရသည့္ အေၾကာင့္ရင္းမွာ ျမဴနီစပယ္ မီးအလင္းေရာင္ေၾကာင့္မဟုတ္ပါ။ ဆိုင္မ်ားတြင္ ကိုယ္စီထြန္းထားေသာ အလင္းေရာင္မ်ားေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္က တဖ်စ္ဖ်စ္ျမည္ေနေသာ ဂတ္စ္မီးအလင္း၊ တခ်ဳိ႕က ဆိုင္၏ေထာက္တိုင္မ်ားတြင္ အေသခ်ိတ္ထားေသာ မီး၊ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ေဗဒင္ဆရာကဲ့သို႔ ဆိုင္ကယ္မီးသီး အေဟာင္းမ်ားျဖစ္သည္။ စိတ္ရႈပ္စရာေကာင္းေသာ မီးေရာင္မ်ားႏွင့္ အရိပ္မ်ားျဖစ္ေပသည္။

ဤကဲ့သို႔ ရႈပ္ရႈပ္ေထြးေထြးျဖစ္ေနျခင္းသည
္လည္း ေဗဒင္ဆရာအတြက္ သင့္ေတာ္ပါသည္။ သူ႔ဘ၀အစျပဳခ်ိန္တြင္ ေဗဒင္ဆရာျဖစ္ဖို႔ နည္းနည္းေလးမွ် စိတ္ကူးမရွိခဲ့။ ထို႔အျပင္ သူေရွ႕တစ္မိနစ္တြင္ ဘာျဖစ္မလဲ ဆိုတာထက္ပင္ အျခားသူမ်ား၏အနာဂတ္ကို ပိုသိသူလည္းမဟုတ္ေပ။ အျပစ္မရွိသည့္ ေဗဒင္လာေမးသူအဖို႔ သူသည္ တစိမ္းတရံစာတစ္ေယာက္သာျဖစ္သည္။ သို႔တိုင္ေအာင္ သူက အံအားသင့္စရာေကာင္းေအာင္၊ စိတ္ေက်နပ္ဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ ေဟာေျပာႏိုင္သူျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ ေလ့လာသင္ယူမႈ၊ အေလ့အက်င့္ႏွင့္ သူ၏ မီးစင္ၾကည့္ကႏိုင္ေသာ အရည္အခ်င္းတို႔ေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေပသည္။ တျခားသူမ်ားကဲ့သို႔ သူသည္လည္း သမာအာဇီ၀လုပ္ကိုင္စားေသာက္သည္ဟုသာ ဆိုရေပမည္။ ေန႔တစ္ေန႔၏ အဆံုးတြင္ ရရွိေသာ ေခၽြးနဲစာေလးကို သူ အိမ္သို႔ယူေဆာင္သြားႏိုင္ပါသည္။

ရြာကစထြက္လာစဥ္က သူ႔တြင္ ႀကိဳတင္စိတ္ကူးစီမံထားေသာ အၾကံအစည္မ်ား ဘာတစ္ခုမွ် မရွိခဲ့။ အကယ္၍ ရြာတြင္သာ ဆက္ေနခဲ့လွ်င္ သူ၏ဘိုးေဘးဘီဘင္တို႔၏ မိရိုးဖလာအလုပ္အကိုင္မ်ားကို သူဆက္ခံရေပလိမ့္မည္။ ယာေျမထြန္ယက္ျခင္း၊ ေတာသူေတာင္သားဘ၀ ေနထိုင္၊ အိမ္ေထာင္ျပဳ.. ေကာက္ပဲသီးႏွံမ်ား ရိတ္သိမ္းျခင္းႏွင့္ ဘိုးဘြားပိုင္အိမ္တြင္ ေနထိုင္ရေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ဤသို႔ျဖစ္ရန္ အေၾကာင္းမဖန္ခဲ့ပါ။ မည္သူ႔ကိုမွ်အသိ မေပးဘဲ သူ၏အိမ္ကို စြန္႔ခြာလာခဲ့ရေပသည္။ မိုင္ေပါင္းႏွစ္ရာမွ် ေ၀းကြာသည္အထိ သူမရပ္မနားခရီးႏွင္ခဲ့ ရသည္။ ဤသည္မွာ သူ႔လို ေတာသားတစ္ေယာက္အတြက္ သမုဒၵရာႀကီးျခားသြားသကဲ့သို႔ မဟာစြန္႔စားခန္းႀကီး တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။

....................................
......................................................................
လက္ဖ၀ါးကို စူးစိုက္ၾကည့္၍ သူ႔ေရွ႕မွလူအား ေဟာၾကားခ်ိန္တြင္ “ နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ခင္ဗ်ားလုပ္သေလာက္အျပည့္အ၀ ခင္ဗ်ားျပန္မရဘူးျဖစ္ေနတယ္” ဟု ေဟာေလ့ရွိသည္။ လူဆယ္ေယာက္တြင္ ကိုးေယာက္က ဤေဟာၾကားခ်က္အတြက္ သေဘာတူၾကသည္သာ ျဖစ္၏။
......................................................................
....................................

အိမ္ေထာင္ေရး၊ ေငြေၾကးႏွင့္ ရႈပ္ေထြးေပြလီလွေသာ ေလာကီထုပၸတ္လူတို႔ဇာတ္၏ သပြတ္အူဒုကၡမ်ားကို ေလ့လာသံုးသပ္ျခင္းအလုပ္၌ သူအခ်ိန္ကုန္ခဲ့သည္။ ၾကာရွည္ၾကာေညာင္း အေလ့အက်င့္ေၾကာင့္ သူ၏အာရံုမွာ စူးရွထက္ျမက္လာခဲ့ပါသည္။ ငါးမိနစ္ေလာက္အတြင္း ဘာမွားေနသလဲဆိုသည္ကို သူက နားလည္ၿပီးသား ျဖစ္ေလသည္။ ေမးခြန္းတစ္ခုအတြက္ ေငြသံုးက်ပ္မွ် ယူသည္။ ေဗဒင္ေမးျမန္းသူက အနည္းဆံုး ဆယ္မိနစ္ခန္႔မွ် စကားေျပာမၿပီးမခ်င္း သူ႔ပါးစပ္ကို နည္းနည္းေလးမွ် မဟ။ ဤသည္က သူ႔ကို အၾကံဉာဏ္ႏွင့္အေျဖမ်ား တစ္ဒါဇင္ေလာက္ ေဟာၾကားႏိုင္ဖို႔ လံုေလာက္ေစသည္။ လက္ဖ၀ါးကို စူးစိုက္ၾကည့္၍ သူ႔ေရွ႕မွလူအား ေဟာၾကားခ်ိန္တြင္ “ နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ခင္ဗ်ားလုပ္သေလာက္အျပည့္အ၀ ခင္ဗ်ားျပန္မရဘူးျဖစ္ေနတယ္” ဟု ေဟာေလ့ရွိသည္။ လူဆယ္ေယာက္တြင္ ကိုးေယာက္က ဤေဟာၾကားခ်က္အတြက္ သေဘာတူၾကသည္သာ ျဖစ္၏။ သို႔မဟုတ္ သူ၏ ဤသို႔ေမးခြန္းထုတ္မည္။ “ခင္ဗ်ားမိသားစုထဲမွာ အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ေယာက္ရွိလား၊ ခင္ဗ်ားနဲ႔မတည့္တဲ့ နယ္ေ၀းက ေဆြးမ်ဳိးေတြထဲမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေလ…” ဤသို႔မဟုတ္လွ်င္ သူက အမူအရာကိုၾကည့္ၿပီး သံုးသပ္ခ်က္ေပးလိမ့္မည္။ “ခင္ဗ်ားရဲ႕ျပႆနာ အမ်ားစုဟာ ခင္ဗ်ားရဲ႕ အက်င့္ေၾကာင့္ပဲ၊ ခင္ဗ်ားက စေနၿဂိဳဟ္ကိုး..။ ခင္ဗ်ားက တဇြတ္ထုိးတေဇာက္ကန္းလုပ္တတ္ၿပီး အျပင္ပန္းၾကည့္ရင္ ဆိုးမယ့္ပံုစံ ထင္ေနရတယ္” ဤသည္တို႔က ေဗဒင္ေမးသူမ်ားကို သေဘာမေနာေခြ႕ေစၿပီး သူ႔ကို ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို သေဘာက်သြားေစလိမ့္မည္။ စိတ္ေပ်ာ့သူမ်ားအတြက္ေတာင္ ဤပုဂၢိဳလ္မွာ အျပင္ပန္းအားျဖင့္သာ ေၾကာက္မတ္ဖြယ္ရာေကာင္းေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္ယူခ်င္သြားပါလိမ့္မည္။

ေျမပဲေၾကာ္သည္က သူ႔မီးကို ၿငိမ္းသတ္လိုက္ၿပီး အိမ္ျပန္ရန္ ထရပ္လိုက္ေလသည္။ ဤသည္မွာ ေဗဒင္ဆရာအတြက္လည္း သိမ္းဆည္းထုပ္ပိုးရန္ အခ်က္ျပလိုက္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ေျမပဲေၾကာ္သည္ ျပန္သြားလွ်င္ တစ္ေနရာမွ သူ႔ေရွ႕ရွိေျမႀကီးေပၚသို႔ ပါးပါးေလးျဖာက်ေနေသာ မီးစိမ္းစိမ္းေလးမွတစ္ပါး အေမွာင္ထုထဲတြင္သာ သူက်န္ရစ္ခဲ့ေတာ့မည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။ မီးမွိန္မွိန္ေလးရွိရာေနရာတြင္ ကၽြဲခြာမ်ားႏွင့္ တျခားပစၥည္းပစၥယမ်ားကို စုစည္းၿပီး အိတ္အတြင္းသို႔ စုထည့္လိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ အေပၚသို႔ေမာ့ၾကည့္လိုက္ ခ်ိန္တြင္ သူ႔ေရွ႕တြင္ မတ္တပ္ရပ္ေနေသာ လူတစ္ေယာက္ကို ေတြ႕လိုက္ရသည္။ ေဗဒင္ေမးမည့္သူျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု အနံ႔ရလိုက္သျဖင့္ သူက “မိတ္ေဆြႀကီးၾကည့္ရတာ စိတ္လက္မၾကည္မသာနဲ႔ပါလား။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ခဏတျဖဳတ္ထိုင္ၿပီး စကားစျမည္ေျပာလိုက္ရင္ ခင္ဗ်ားအတြက္ ေကာင္းလိမ့္မယ္ထင္တယ္” ဟု သူက လမ္းေၾကာင္းလိုက္သည္။ ထိုသူ႔ထံမွ ပစိပစပ္ျပန္လည္ေရရြတ္သံ ခပ္တိုးတိုးထြက္ေပၚလာသည္။ “ခင္ဗ်ားက ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေဗဒင္ဆရာလို႔ ေခၚတယ္ေပါ့” ဟုေျပာၿပီး ထိုသူက သူ႔လက္ဖ၀ါးကို ေဗဒင္ဆရာ၏ မ်က္ႏွာေရွ႕ ထိုးျဖန္႔လိုက္သည္။ စိန္ေခၚခံလိုက္ရသလို သူခံစားလိုက္ရသည္။ ထို႔ေနာက္ ထိုသူ၏လက္ဖ၀ါးကို မီးစိမ္းစိမ္းအလင္းရွိရာဘက္သို႔ ႏွိမ့္ခ်လိုက္ၿပီး သူကေျပာလိုက္သည္။ “ ခင္ဗ်ားရဲ႕ မူလသဘာ၀က….”
“ေတာ္ေတာ့ … ဆက္မေျပာနဲ႔” ဟု ထုိသူက ေျပာလိုက္သည္။ “တန္ဖိုးရွိမယ့္ဟာတစ္ခုခု က်ဳပ္ကိုေျပာဗ်ာ…”

ေဗဒင္ဆရာ ေအာင့္သက္သက္ ခံစားလိုက္ရသည္။ “ေမးခြန္းတစ္ခုအတြက္ သံုးက်ပ္က်ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ခင္ဗ်ားရတဲ့အေျဖကလည္း ခင္ဗ်ားေပးရတဲ့ပိုက္ဆံနဲ႔ ထိုက္တန္ပါလိမ့္မယ္….” ဤတြင္ ထိုသူက အန္နာဒဂၤါးျပား (Anna*) တစ္ျပားကိုထုတ္ယူလိုက္ၿပီး ေဗဒင္ဆရာဆီသို႔ ပစ္ေပးလိုက္သည္။
“က်ဳပ္မွာ ေမးခြန္းနည္းနည္း ေမးစရာရွိတယ္။ တကယ္လို႔ ခင္ဗ်ားက်ဳပ္ကို ကလိမ္ကက်စ္က်ေနတယ္လို႔ က်ဳပ္သက္ေသျပႏိုင္ရင္ အဲဒီဒဂၤါးကို ခင္ဗ်ား က်ဳပ္ကိုျပန္ေပးရလိမ့္မယ္”
“ဒါဆို ကၽြန္ေတာ့္အေျဖကို ခင္ဗ်ားစိတ္ေက်နပ္ခဲ့ရင္၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို ငါးရူပီေပးမလား”
“မေပးဘူး”
“ဒါဆို ဒဂၤါးရွစ္ျပားေပးမလား”
“ေကာင္းၿပီ။ ခင္ဗ်ားမွားခဲ့ရင္ က်ဳပ္ကို ႏွစ္ဆျပန္ေပး” ဟု လူစိမ္းက ျပန္ေျပာလိုက္သည္။ ထိုပဋိဉာဥ္မွာ ခဏမွ်ျငင္းခုန္ၾကၿပီးေနာက္ အတည္ျဖစ္သြားေလသည္။ ထိုသူက ေဆးျပင္းလိပ္ကို မီးညွိေနစဥ္တြင္ ေဗဒင္ဆရာက ေကာင္းကင္ဘံုသို႔ ၀တ္ရြတ္ဆုေတာင္းေနသည္။ မီးျခစ္ဆံအလင္းေရာင္ေၾကာင့္ ထိုသူ၏မ်က္ႏွာကို ေဗဒင္ဆရာက ဖ်ပ္ခနဲျမင္လိုက္ရသည္။ လမ္းမေပၚမွ ဟြန္းတီးသံအဆက္မျပတ္ထြက္ေပၚလာသျဖင့္ ခဏမွ် ရပ္တန္႔သြားသည္။ ျမင္းလွည္းသမားက သူ႔ျမင္းမ်ားကို ေငါက္ငမ္းလိုက္ၿပီး လူအုပ္ဆီမွ မေက်မနပ္ တီးတိုးတီးတိုးအသံမ်ား ထြက္ေပၚလာသည္။ ထိုသူက ထိုင္ခ်လိုက္ၿပီး ေဆးျပင္းလိပ္ကိုစုပ္ယူ၍ မီးခိုးေငြ႕မ်ား မႈတ္ထုတ္လိုက္သည္။ ထိုေနရာတြင္ပင္ သူက မိုက္တိမိုက္ကန္း ထိုင္ေနသည္။ ေဗဒင္ဆရာက အလြန္ စိတ္ေလးလံလာသလို ခံစားေနရသည္။
“ေရာ့ ဒီမွာ… ခင္ဗ်ားဒဂၤါးျပား ျပန္ယူပါေတာ့။ ဒီလိုမ်ဳိး စိန္ေခၚၿပီးေမးတာ ကၽြန္ေတာ္ မၾကံဳခဲ့ဖူးဘူး။ ဒီေန႔အဖို႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေနာက္က်ေနၿပီ..”
သူက ထုပ္ပိုးသိမ္းဆည္းဖို႔ ျပင္ဆင္လိုက္သည္။ ထိုသူက သူ၏လက္ေကာက္၀တ္ကို ဆုပ္ကိုင္လိုက္သည္။
“ခင္ဗ်ား ဒီလိုထြက္သြားလို႔ ဘယ္ရမလဲ။ က်ဳပ္ျဖတ္သြားတုန္းကေတာ့ ခင္ဗ်ားပဲ က်ဳပ္ကိုဆြဲေခၚခဲ့တယ္ေလ”
ထိုသူ၏လက္ထဲတြင္ ေဗဒင္ဆရာ၏ ခႏၶာကိုယ္မွာ အနည္းငယ္ တုန္ယင္ေနၿပီး သူ၏အသံကလည္း တုန္ယင္ေဖ်ာ့ေတာ့လာၿပီ ျဖစ္သည္။
“ဒီေန႔ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို သြားခြင့္ျပဳပါ။ မနက္ျဖန္က်ရင္ ကၽြန္ေတာ္ ေဟာပါ့မယ္”
ထိုသူက သူ၏လက္ဖ၀ါးကို ေဗဒင္ဆရာ၏မ်က္ႏွာေရွ႕ ထိုးျဖန္႔လိုက္သည္။
“ေလာင္းထားတာက ေလာင္းထားတာပဲ၊ ဆက္ေဟာ”
ေဗဒင္ဆရာက ေျခာက္ေသြ႕ေနေသာ သူ၏ လည္ေခ်ာင္းကို ရွင္းလိုက္သည္။
“မိန္းမတစ္ေယာက္နဲ႔ပတ္သက္လို႔…… ”
“ရပ္ေတာ့…” ဟု ထိုသူကေျပာလိုက္သည္။
“ဒါေတြအားလံုး က်ဳပ္မသိခ်င္ဘူး။ အခု က်ဳပ္ရွာေနတဲ့အလုပ္ဟာ ေအာင္ျမင္မလား၊ မေအာင္ျမင္ဘူးလား.. ဒါပဲသိခ်င္တယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ ခင္ဗ်ားမွာရွိတဲ့ အေၾကြေစ့ေတြမကုန္မခ်င္း ခင္ဗ်ား ျပန္လို႔မရဘူးသာ မွတ္ေပေတာ့”
ေဗဒင္ဆရာက ဂါထာအနည္းငယ္ကို တတြတ္တြတ္ရြတ္လိုက္သည္။
“ေကာင္းၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ေဟာပါ့မယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ေဟာတာကို ခင္ဗ်ားယံုတယ္ဆိုရင္ တစ္ရူပီေပးႏိုင္မလား။ ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ေတာ့ ခင္ဗ်ားလုပ္ခ်င္တာသာလုပ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ပါးစပ္ကို နည္းနည္းမွမဟေတာ့ဘူး”
အႀကိတ္အနယ္ေစ်းဆစ္ၿပီးေနာက္ ထိုသူက သေဘာတူလိုက္သည္။ ေဗဒင္ဆရာက စေဟာလိုက္သည္။
“ခင္ဗ်ားဟာ ေသၿပီဆိုၿပီး စြန္႔ပစ္ထားခံရတဲ့ လူတစ္ေယာက္။ ဟုတ္လား…”
“ဟ… ဆက္ေျပာပါဦး”
“တစ္ခါက ဓားနဲ႔ ထုတ္ခ်င္းခတ္ေအာင္ အထိုးခံခဲ့ရဖူးတယ္”
ေဗဒင္ဆရာက ေဟာလိုက္သည္။
“ေကာင္းတယ္… ကိုယ့္လူ” သူက ရင္ဘတ္ကိုျဖဲ၍ အမာရြတ္ကိုျပလုိက္သည္။
“ေနာက္ေတာ့ေရာ..”
“ေနာက္ေတာ့ ခင္ဗ်ားဟာ လယ္ကြင္းေဘးက ေရတြင္းတစ္ခုထဲကို တြန္းခ်တာ ခံရဖူးတယ္။ ခင္ဗ်ားကို ေသၿပီအထင္နဲ႔ ပစ္ထားခဲ့တာ…”
“ျဖတ္သြားျဖတ္လာတစ္ေယာက္ကမ်ား ေရတြင္းထဲ ငံု႔မၾကည့္ခဲ့ဘူးဆိုရင္ က်ဳပ္ေသၿပီးသားပဲေပ့ါ”
စိတ္အားထက္သန္မႈလႊမ္းျခံဳ၍ ထိုသူက စိတ္လႈပ္ရွားစြာ ေျပာလိုက္သည္။
“ဘယ္အခ်ိန္ သူ႔ကို က်ဳပ္ရွာေတြ႕မလဲ” လက္သီးကို က်စ္က်စ္ပါေအာင္ဆုပ္ၿပီး ထုိသူက ေမးလိုက္သည္။

“ေနာက္ဘ၀မွာ” ေဗဒင္ဆရာက ျပန္ေျဖလိုက္သည္။ “လြန္ခဲ့တဲ့ေလးလေလာက္တုန္းက နယ္စြန္နယ္ဖ်ား တစ္ေနရာမွာ သူ ေသသြားၿပီ။ ခင္ဗ်ားသူ႔ကို ဘယ္ေတာ့မွ ထပ္ေတြ႕ရေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး”
ဤသည္ကို ၾကားေသာအခါ ထိုသူက နာက်ည္းစြာ အံႀကိတ္လိုက္သည္။ ေဗဒင္ဆရာက ဆက္ေျပာသည္။
“ဂုရု နာယက္”
“ခင္ဗ်ား ကၽြန္ေတာ့္နာမည္ကို သိတယ္” ေနာက္သို႔ဆုတ္သြားၿပီး ထိုသူက ေျပာလိုက္သည္။
“တျခားအရာေတြအားလံုးကို သိသလိုပဲေပါ့… ဂုရုနာယက္။ က်ဳပ္ေျပာတာေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္ပါ။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ရြာဟာ ဒီၿမိဳ႕ရဲ႕ေျမာက္ဘက္ကို ႏွစ္ရက္ခရီးသြားရတယ္။ ေနာက္ထြက္မယ့္ရထားကို စီးၿပီး ျပန္ပါေတာ့။ ခင္ဗ်ားအိမ္ကေန တျခားေနရာမွာ ေရာက္ေနမယ္ဆို ေနာက္တစ္ႀကိမ္ အႏၱရာယ္အႀကီးအက်ယ္က်ေရာက္ဖို႔ က်ဳပ္ျမင္ေနရတယ္”
ေဗဒင္ဆရာက ေမွာ္၀င္ျပာ အနည္းငယ္ကို လက္ညွိဳးနဲ႔လက္မညွပ္၍ ယူလုိက္ၿပီး ထိုသူ႔ကို ေပးလိုက္သည္။
“ဒီျပာကို ခင္ဗ်ားရဲ႕နဖူးမွာ ပြတ္လိုက္ပါ။ ၿပီးရင္ အိမ္ျပန္ပါ။ ေတာင္အရပ္ကို ဘယ္ေတာ့မွ ခရီးမထြက္ပါေတာ့နဲ႔။ ဒါဆိုရင္ ခင္ဗ်ား အသက္တစ္ရာေလာက္အထိ ရွည္ပါလိမ့္မယ္”
“အိမ္ကေန မခြာေတာ့ပါဘူးဗ်ာ” ထိုသူက အလိုက္သင့္ပင္ ျပန္ေျပာလိုက္သည္။
“ကၽြန္ေတာ္ မၾကာခဏ ခရီးေ၀းထြက္ခဲ့တယ္။ အဲဒီလူကိုရွာၿပီး ေတြ႕ရင္ သူ႔အသက္ကို အေလ်ာ္ျပန္ယူမလို႔ ဆိုပါေတာ့”
ထိုသူက ေနာင္တရစြာ သူ၏ေခါင္းကို ယမ္းလိုက္သည္။
“သူ ကၽြန္ေတာ့္လက္က လြတ္သြားတယ္ဗ်ာ။ သူ႔ထုိက္နဲ႔သူ႔ကံ ျပန္လည္ခံစားသြားရတယ္လို႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္”
“အမွန္ပဲ” ေဗဒင္ဆရာက ေျပာလိုက္သည္။
“ေလာ္လီ အႀကိတ္ခံသြားရတာ”
ဤစကားကိုၾကားေသာအခါ ထိုသူ၏မ်က္ႏွာ၀ယ္ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ေသာ အရိပ္အေယာင္မ်ား ျဖတ္ေျပးသြားသည္။

ေဗဒင္ဆရာက သူ၏ပစၥည္းပစၥယမ်ားကို အိတ္ထဲထည့္သြင္း သိမ္းဆည္းေနခ်ိန္တြင္ ထိုေနရာတြင္ လူသူေျခာက္ကပ္ေနၿပီျဖစ္၏။ မီးစိမ္းမွိန္ျပျပေလးပင္ ပိတ္သြားေပၿပီ။ တိတ္ဆိတ္မႈႏွင့္ အေမွာင္သာ ထိုေနရာတြင္ က်န္ရွိေပေတာ့သည္။ လူစိမ္းက ေဗဒင္ဆရာကို အေၾကြေစ့လက္တစ္ဆုပ္စာေပးအပ္၍ ညအေမွာင္ထဲ ၀င္ေရာက္ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ၿပီ။


ေဗဒင္ဆရာ အိမ္ျပန္ေရာက္ခ်ိန္တြင္ သန္းေခါင္ယံတိုင္ေနၿပီျဖစ္သည္။ သူ၏ဇနီးက တံခါး၀တြင္ေစာင့္ေနၿပီး အက်ဳိးအေၾကာင္းေမးျမန္းသည္။ သူက အေၾကြေစ့မ်ားကို ဇနီးသည္ထံသို႔ ထိုးေပးလိုက္သည္။
“ေရၾကည့္စမ္းပါဦး။ လူတစ္ေယာက္ ငါ့ကို ဒါေတြအားလံုး ေပးသြားတာ”
“ဆယ့္ႏွစ္နဲ႔ ငါးမူး..” သူမက ေရတြက္ရင္းေျပာလိုက္သည္။ သူမ အလြန္ေပ်ာ္ရႊင္ေနသည္။
“မနက္ျဖန္က်ရင္ သၾကားလံုးနဲ႔ အုန္းသီး ၀ယ္လို႔ရၿပီေပါ့။ ကေလးက သၾကားလံုးစားခ်င္လို႔ ပူဆာေနတာ ရက္ေပါင္းမနည္းေတာ့ဘူး။ သူ႔အတြက္ အစားအေသာက္ေကာင္းေကာင္း လုပ္ေပးရမယ္”

“၀က္က ငါ့ကို လူလည္က်သြားတယ္။ ရူပီေပးမယ္လို႔ ဂတိေပးထားၿပီးေတာ့… ” ေဗဒင္ဆရာက ေျပာလိုက္သည္။ သူမက သူ႔ကို ေမာ့ၾကည့္သည္။
“ရွင့္ၾကည့္ရတာ ေၾကာက္ေနသလိုပဲ..။ ဘာျဖစ္ခဲ့လို႔လဲ…”
“ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး”
ညစာစားၿပီးေနာက္ ကုတင္ေပၚတြင္ ထုိင္ေနရင္း သူက ဇနီးသည္ကို ေျပာလိုက္သည္။
“မင္းသိလား။ ၀န္ထုပ္ႀကီးတစ္ခု ဒီေန႔မွာ ကိုယ့္အေပၚက ျပဳတ္က်သြားၿပီ။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကိုယ့္ရဲ႕လက္မွာ ေသြးစြန္းေနခဲ့တယ္လို႔ ကိုယ္ေတြးခဲ့တယ္။ အဲဒါက ကိုယ့္အိမ္ကေနစြန္႔ခြာၿပီး ဒီမွာ အေျခခ်၊ မင္းကို လက္ထပ္ခဲ့ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းပဲ။ သူ အသက္ရွင္ေနဆဲပဲ”
သူမ ပါးစပ္အေဟာင္းသားျဖစ္သြားသည္။
“ရွင္ လူသတ္ဖို႔ႀကိဳးစားခဲ့တယ္ေပါ့”
“ဟုတ္တယ္။ ရြာမွာတုန္းကေပါ့။ ငယ္ရြယ္သူတို႔သဘာ၀ ဂမူးရွဴးထိုးလုပ္တတ္တဲ့ အခ်ိန္ေတြတုန္းကေပါ့။ တစ္ေန႔ေတာ့ ကိုယ္တို႔ အရက္ေသာက္ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေလာင္းကစားလုပ္ၿပီး ဆိုးဆိုးရြားရြား အခ်င္းမ်ားရန္ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဘာလို႔ဒါေတြ ေတြးေနေတာ့မွာလဲကြာ။ အိပ္ဖို႔အခ်ိန္တန္ပါၿပီ” ဟု သူက ကုတင္ေပၚသို႔ လွဲခ်လိုက္ရင္း သန္းေ၀ၿပီး ေျပာလိုက္ေလေတာ့သည္။

◄ ေတဇာ ► စက္တင္ဘာ (၁၂) ၂၀၀၉
အိႏၵိယစာေရးဆရာ R. K. NARAYAN ၏ The Astrologer's Day ကို ဘာသာျပန္ဆိုပါသည္။

(Anna*)



An Anna (Hindustani आना ānā) was a currency unit formerly used in India, equal to 1/16 rupee. It was subdivided into 4 Paise or 12 Pies (thus there were 64 paise in a rupee and 192 pies). The term belonged to the Muslim monetary system. The Anna is not commonly used since India decimalised its currency in 1957.
Source: Wikipedia

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ