Skip to main content

ဗဟိုခ်က္မဲ့လႈပ္ခတ္ခဲ့ေသာ စိတ္တြင္းငလ်င္လႈိင္းမ်ား


ပန္းအိုးတစ္လံုးကြဲေၾကေနသလို အစိတ္စိတ္အမႊာမႊာ ျပန္႔က်ဲေနေသာ ဘ၀အပိုင္းအစမ်ားအား ဂ်စ္ေဆာစပ္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း မူလတန္းေက်ာင္းသားဘ၀ကပင္ သိခဲ့သင့္ေပသည္။ ကေလးဘ၀၏ Multiple Choice ေမးခြန္းမ်ားအတြက္ သူ၏ ခိုင္မာေသာအေျဖမွာ ဆရာ၀န္ႀကီးႏွင့္ စစ္ဗိုလ္ႀကီးတို႔မဟုတ္ခဲ့ပါ။ ေၾကာက္ေၾကာက္ရြံ႕ရြံ႕ ေခါင္းခါျပေနေသာ ကေလးငယ္အား “ရည္မွန္းခ်က္ထားရတယ္ေလ သားရဲ႕” ဟု ရက္ရက္စက္စက္ ႏႈတ္မွထြက္၀ံ့ေသာ အဆိုပါ အရြယ္ေရာက္သူ (လူႀကီး) ဆိုသူမ်ားကို ယေန႔အခ်ိန္တြင္ သူနာက်ည္းေနမိလိမ့္မည္။ သူသည္ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား ကင္းမဲ့သြားေသာ စိတ္အေျခအေနႏွင့္ အယူသည္းမႈမ်ားကို အယူသည္းစြာဆန္႔က်င္ေနေသာ Uncertainty သေဘာတရားကို ေသေသခ်ာခ်ာယံုၾကည္ေနသူ တစ္ေယာက္သာျဖစ္သည္။

ပန္းတိုင္တစ္ခုခု၏ ေသြးေဆာင္ျပဳစားမႈေၾကာင့္ အနည္းငယ္မွ်သာ ကိုယ္တာရရွိေသာ ဘ၀တစ္ခုလံုးအား လံုး၀ထိုးအပ္လိုက္ရသည့္အျဖစ္မ်ဳိးမွ သူ႔ကိုယ္သူ အခ်ိန္မီကယ္တင္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ကြင္းအျပင္သို႔ ေဘာလံုးကိုဆြဲေျပးသြားေသာ ကစားသမားမွာ သူျဖစ္သည္။ ဒိုင္လူႀကီးကိုပါ ၿပိဳင္ဘက္ႏွင့္အတူ တစ္ပါထဲအလဲထိုးလိုက္ေသာလက္ေ၀ွ႔သမားမွာ သူျဖစ္သည္။ ေတာႀကီးမ်က္မဲႀကီးထဲတြင္ လမ္းေပ်ာက္ေအာင္ႀကိဳးစားရျခင္းသည္ တကယ္မလြယ္ကူေၾကာင္း ၾကံဳဖူးမွ ေကာင္းေကာင္းသိပါလိမ့္မည္။ လူသြား၍ လမ္းျဖစ္ေနေသာ ျမက္ပင္မ်ားပိျပားေနသည့္ ေတာလမ္းကေလးမ်ား မၾကာမၾကာေတြ႕ရႏိုင္သည္။ ဤလမ္းမ်ားအတိုင္း အေယာင္ေယာင္အမွားမွား မလိုက္မိေစရန္ သူ လံုေလာက္စြာ ကံဆိုးခဲ့ပါသည္။ ျမားတံ၏ ခၽြန္ျမျမႏွာသီးဖ်ားသည္ စက္၀ိုင္း၏အလယ္ဗဟိုတည့္တည့္တြင္သာ စိုက္၀င္ေနရမည္ဟု မည္သူနည္းျပခဲ့ပါသနည္း။ ဟိုမွာဘက္ကမ္းႏွင့္ ဒီမွာဘက္ကမ္းၾကားတြင္ ဆိုးဆိုးရြားရြားေ၀ဒနာခံစား၍ ေရနစ္ေသဆံုးခြင့္ရရန္ သူကအျပင္းအထန္ ရုန္းကန္ေနမႈမ်ားကို ေျဖေလ်ာ့ခ်ခဲ့သည္။ သို႔ရာတြင္ စလတ္စတစ္ပံုးအစုတ္တစ္ခုပမာ ေပါေလာေပၚေနေသာ သူ၏ ညစ္ေထးေထးဘ၀ကိုသာ စိတ္ပ်က္ဖြယ္ရာ ေတြ႕ရွိခဲ့ရသည္။ ေရနစ္ေသဆံုးရျခင္းမွာ ထင္သေလာက္မဆိုးရြားဘဲ ယစ္မူးဖြယ္အာရံုတစ္ခုသာျဖစ္ေၾကာင္း ေခတ္သစ္ေဆးသိပၸံေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္တြင္ ပါရွိခဲ့သည္။ သို႔အတြက္မူ ေရထဲခုန္ခ်အဆံုးစီရင္သူ ပိုမိုမ်ားျပား လာလိမ့္မည္ဟုေတာ့ သူ လံုး၀မယူဆခဲ့ပါ။ အသက္ရွင္သန္လိုစိတ္သည္ လူသားႏွင့္ဖြားဘက္ေတာ္ျဖစ္ၿပီး အသက္ရွင္သန္ရန္ ႀကိဳးစားရမႈသည္ လူသားမ်ား၏ မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ေသာ ခ်ဳိျမျမက်ိန္စာတစ္ခုသာ ျဖစ္ေပသည္။



လူ႔သမိုင္းတစ္နံတလ်ားႏွင့္ တြက္ဆၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ လက္တစ္ဖ်စ္စာမွ်သာ ရွိဦးမည့္အခ်ိန္ကာလက လူသားတို႔သည္ ကမၻာကိုဗဟိုျပဳ၍ ေနႏွင့္ တျခားၿဂိဳဟ္မ်ားက လွည့္ပတ္ေနၾကသည္ဟု ယူဆခဲ့ၾကသည္။ ဤသည္မွာ အတၱဗဟိုျပဳ ခ်ဥ္းကပ္စဥ္းစားမႈမ်ားသည္ လူသားမ်ား၏ အမွတ္တံဆိပ္တစ္ခုဟု သတ္မွတ္ခ်င္ေသာ္ သတ္မွတ္ႏိုင္လိမ့္မည့္ အေထာက္အထားေကာင္းတစ္ခုျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူက သူ႔အေၾကာင္းသူေရးေသာ အခါ သူ႔ကို အျပစ္တင္ႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။ သူမတ္တပ္ရပ္ေနရာ အရပ္သည္ ကမၻာႀကီး၏ အလယ္ဗဟိုျဖစ္ေၾကာင္း သူကေျပာေသာအခါ တျခားလူတစ္ေယာက္က ျငင္းပယ္လိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ထိုသူျပမည့္ အေျဖမွန္မွာလည္း ၎ကိုယ္တိုင္၏ေျခေထာက္ေအာက္သာ ျဖစ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း စဥ္းစားစရာရန္လိုမည္မထင္။


သူက တျခားသူမ်ား၏အေၾကာင္းကို ရယ္သြမ္းေသြးလိုသည္။ သူကိုယ္တိုင္၏ အေၾကာင္းကိုမူ ဟားတုိက္ပစ္တတ္သည္။ သူတို႔ေနထိုင္ရာ ကမၻာႀကီးကို ပိုမိုစိမ္းလန္းစိုေျပစြာ ခ်န္ထားခဲ့ႏိုင္ရန္ စိတ္ကူးယဥ္ အိပ္မက္မက္ေနသူမ်ားထဲတြင္ သူမပါ၀င္ပါ။ ဂ်င္ဂ်စ္ခန္၊ ဟစ္တလာႏွင့္ ဘင္လာဒင္မဟုတ္သည့္ အတြက္ပင္ သူ႔ကို ကမၻာႀကီးႏွင့္ လူသားမ်ားက ေက်းဇူးတင္သင့္သည္ဟု သူက တစ္ဖက္သတ္ (သို႔) ယုတၱိက်က် ယူဆသည္။ လူမမာအား ဂလူးကို႔စ္သြင္းသကဲ့သို႔ လူတစ္ေယာက္၏ စြမ္းပကားမ်ားအေၾကာင္း ေဒါင္းေဒါင္းထေအာင္ ခ်ီးမြမ္းခန္းမ်ားကို သူလည္း ဖတ္ခဲ့ဖူးေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ လူတို႔က လူတို႔၏ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားအေၾကာင္း ဘာေၾကာင့္ အဆိပ္ေဖာ္စပ္သကဲ့သို႔ တကူးတက မေရးသားခဲ့ပါသလဲ သူေမးခြန္းထုတ္မိသည္။ လူသားမ်ားက ကမၻာႀကီးအေပၚ ေမတၱာထားသကဲ့သို႔ ကမၻာႀကီးကေတာ့ လူသားမ်ားရွိျခင္း၊ မရွိျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ မည္သို႔မွ်ခံစားရလိမ့္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း သိခဲ့ေသာလူသားမ်ား ရွိခဲ့ဖူးပါသည္။ အမွန္တရားႏွင့္ ထုပ္စည္းထိုးေသာလူသားမ်ားသည္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ ထမင္းရည္ပူစည္း ေလာင္လိမ့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဂ႐ုဏာတရားေၾကာင့္မဟုတ္ဘဲ လူထဲက လူတစ္ေယာက္သာျဖစ္ေသာ သူက ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ေတြးေနသည္။

လကမၻာ၏ေျမႀကီး တစ္တန္တြင္ ေရေအာင္စ မည္မွ်ပါ၀င္သည္ဆိုသည္ကို ကိုေရႊကုလားတို႔ ေတြ႕ရွိခဲ့ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ယေန႔ အိႏၵိယသတင္းစာမ်ားတြင္ မ်က္ႏွာဖံုးသတင္းအျဖစ္ပါ၀င္လာသည္။ နီးလ္အန္းစထေရာင္း ေရဗူးျပဳတ္က်ခဲ့သည့္ ေနရာမဟုတ္ေၾကာင္း ေသခ်ာပါသလားဟု သူက စိတ္ထဲမွ ေမးခြန္းထုတ္ေနသည္။ နည္းပညာတိုးတက္မႈ ဟူသည့္ ေရႊရည္စိမ္စကားလံုးကို အသံုးျပဳထားေသာ ညွင္းသိုးသိုး ကိုလိုနီစိတ္ဓာတ္မ်ားသာျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ဤအတြက္ သူ႔ကို လံုးလံုးလ်ားလ်ား အဆိုးျမင္၀ါဒီ တစ္ဦးဟု သတ္မွတ္မည့္သူမ်ားကို သူက ဒါဆိုအဘယ္ေၾကာင့္ လကမၻာမ်က္ႏွာျပင္ေပၚတြင္ မိမိတို႔၏ ႏိုင္ငံေတာ္အလံမ်ား ထိုးစိုက္ၾကပါသလဲဟု ျပန္လွန္ေမးခြန္းထုတ္လိမ့္မည္။ အႏၱာတိကတိုက္တြင္ သာမန္လူမ်ား မေနထိုင္ႏိုင္ေသာ္လည္း ပိုင္ဆိုင္သူမရွိသည့္ ေျမေနရာမွာ လံုး၀သြားေရာက္ရန္မျဖစ္ႏိုင္သည့္ မုန္တိုင္းထန္ေနရာကြက္ကြက္ကေလးသာ က်န္ေတာ့သည့္ကိစၥ၏ အေျဖကိုမူ သူက ငဲ့ညွာေသာအားျဖင့္ ေတာင္းဆိုလိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။ သတင္းစာမ်ားတြင္ Celebrity Gossip မ်ားမ်ားပါ၀င္ျခင္းကိုသာ ကံေကာင္းမႈတစ္ခုအျဖစ္ သူက မွတ္ယူပါသည္။ သူ႔ကိုယ္သူ မ်ားေသာအားျဖင့္ အေကာင္းျမင္တတ္သူ တစ္ဦးဟု သူက အေကာင္းျမင္ထားသည္။ ဤအတြက္ သူ႔ကို အေကာင္းမျမင္ႏိုင္ျခင္းသည္ သူ႔ကိစၥျဖစ္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။

မႏုႆေဗဒဘာသာရပ္၏ေအာက္တြင္ ႏိုင္ငံေရး၊ ဘာသာေရး၊ လူမႈေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ စသည္တုိ႔မွာ ေခါင္းစဥ္ခြဲတစ္ခုမွ်အျဖစ္သာ ဂုဏ္ရည္အားျဖင့္ ေသးႏုတ္သြားျခင္းကိစၥကို သူက မွန္ဘီလူးျဖင့္ ထုတ္ၾကည့္ေနသည္။ ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီးက ကြန္ဒံုသံုးျခင္းကိစၥကို ကန္႔ကြက္သည္။ သိပၸံပညာရွင္မ်ားက ေအ့စ္ေရာဂါကာကြယ္ေဆးေတြ႕ရွိၿပီဟု ေၾကျငာသည္။ သေဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္သမားမ်ားက အိုဇုန္းလႊာတက္ဖာရန္ မိုးထိေအာင္ ေလွကားေထာင္ေနသည္။ ဟီလာရီကလင္တန္က ျမန္မာ့အေရးေစ့စပ္ ေဆြးေႏြးမည္ဟုဆိုသည္။ ေဘာလံုးသမားအီတိုးက ေမ်ာက္ဟု လူမ်ဳိးေရးခြဲျခား ေစာ္ကားမႈ ခံရသျဖင့္ တခြီးခြီးျဖင့္ စိတ္တိုေနသည္။ ကံေကာင္းေထာက္မစြာ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေထာင္ခန္႔မွ်ၾကာသည္အထိ လူသားမ်ား ကမၻာေပၚတြင္ အသက္ရွင္ ေနထိုင္ဆဲ ရွိဦးမည္ဆိုလွ်င္...၊ ယေန႔ေခတ္၏ မႏုႆေဗဒပညာရပ္ အခန္းငယ္ကို ေလ့လာလိုသူတစ္ဦးတစ္ေလ… ထိုေႏွာင္းေခတ္လူသားမ်ားထဲတြင္ ရွိမည္ဆိုလွ်င္… သူ႔အေၾကာင္းကို ထိုသူ ေလ့လာသင့္သည္ဟု သူက မယူဆပါ။


မိုးေခါင္ေရရွားျခင္းသည္ နတ္တို႔၏ က်ိန္စာသာျဖစ္ေၾကာင္း ကိုယ့္သမိုင္းကိုယ္ေရးသည့္ ကမၻာေျမ၏ သက္ရွိသတၱ၀ါမ်ားက ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ယံုၾကည္ေနခဲ့၊ ေသးငယ္ေသာ အစိတ္အပိုင္းအားျဖင့္ ယံုၾကည္ေနဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ မိမိကိုယ္ကို ဥပေဒေၾကာင္းအရ သတ္ေသခြင့္ရႏိုင္ရန္ ဆြစ္ဇာလန္သို႔သြားရန္ ေလယာဥ္စရိတ္လိုအပ္ေနေသးေသာ ဤကမၻာေျမျပင္တြင္ ေပါက္ကြဲခဲ့ဖူးေသာ အႏုျမဴဗံုးႏွစ္လံုးသည္ အသံခပ္အုပ္အုပ္ျဖစ္ခဲ့ၿပီ။ အမည္နာမ တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံုေပးထားေသာဖန္ဆင္းရွင္ကို မယံုၾကည္မႈျဖင့္ ဥပေဒအရ လူပံုအလယ္ လည္ပင္းႀကိဳးကြင္းစြပ္မႈသည္ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ႀကီး ရွိေသးသည္။ လူသားမ်ားသည္ အဆင္ေျပမႈအတြက္ တီထြင္ၾကံဆတိုးတက္မႈမ်ားအၾကားမွပင္ ကံဆိုးခဲ့ပါသည္။ ဖရန္ကင္စတိန္းေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာကို ေအာင္ျမင္စြာ ေမြးထုတ္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ထာ၀ရငရဲ ခံရမည္ထားဦး ခရီးတစ္ေထာက္ျဖစ္ေသာ ဤလူ႔ဘံုႀကီး ကြယ္ေပ်ာက္သြားမည့္အျဖစ္သည္ပင္လွ်င္ ဘာသာတရားမ်ားက ေမြးထုတ္ေပးလိမ့္မည္ဟု သူက မဆီမဆိုင္ စိတ္ထဲေလးေလးပင္ပင္ ခံစားေနရသည္။ ကယ္တင္ျခင္းခံရမည့္အထဲတြင္ သူမပါ၀င္ေသာ္လည္း ဂရုစိုက္လိမ့္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း သူက ဘုရားသခင္ကို သိေစလိုသည္။ သို႔ေသာ္ သူ၏ သေဘာထားကို ဘုရားသခင္ နားလည္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္းလဲ သူက သေဘာေပါက္ေနခဲ့သည္။ ဤအတြက္ ဘာသာေရးယံုၾကည္ခ်က္ကို ေစာ္ကားသည္ဟု တစ္ဦးတစ္ေယာက္က သူ႔ကို စြပ္စြဲမည္ဆိုလွ်င္ မိမိ၏သေဘာထားအျမင္ကို လြတ္လပ္စြာ ေဖာ္ထုတ္ခြင့္ရွိသည္ ဆိုသည့္ အေျခခံအက်ဆံုး လူ႔အခြင့္အေရးကို သူက လက္ညွိဳးထိုးကာ ေခ်ပပါလိမ့္မည္။ ဤသို႔ မရွဴႏိုင္မကယ္ႏိုင္၊ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခုဆန္႔က်င္ေနေသာ သမုတိ၀ိေရာဓိမ်ားႏွင့္ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားကို လူသားမ်ား က်င့္သားရခဲ့ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း (သို႔) ျငင္းခုန္ေကာင္းေနၾကဆဲျဖစ္ေၾကာင္း သူေကာင္းေကာင္းသိပါသည္။

တကယ္ေတာ့ သူသည္ ဗဟိုခ်က္ကင္းမဲ့ေနေသာ ငလ်င္လႈိင္းတစ္ခုသာ ျဖစ္လိမ့္မည္။ သူက လူေတြအေၾကာင္း ဟိုေရာက္ဒီေရာက္ေလွ်ာက္ေျပာေနခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ သူကိုယ္တိုင္က လူသားတစ္ေယာက္သာျဖစ္ေၾကာင္းကိုမူ သတိေမ့ခဲ့သည္။ ဤသို႔ျဖစ္သင့္သည္။ သို႔ေသာ္ ကံမေကာင္းအေၾကာင္းမလွစြာ ဤသို႔မျဖစ္ခဲ့။ သူက သတိမေမ့ခဲ့။ သူသည္ လူေတြအေၾကာင္း ေလွ်ာက္ေျပာေနေသာ လူသားတစ္ေယာက္မွ်သာျဖစ္ေၾကာင္း လူ႔ဦးေႏွာက္မွ လူဆန္ဆန္သိေနခဲ့သည္။ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၏ ျမဴမႈန္တစ္မႈန္စာမွ် ေသးငယ္ေသာ အစိတ္အပိုင္းကေလးတစ္ခုအျဖစ္ သူကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ေနေၾကာင္း စိတ္မေကာင္းစြာ သိေနခဲ့သည္။ တျခားသူမ်ားႏွင့္ သူ မတူျခားနားမႈမွာ ဗဟိုခ်က္မဲ့လႈပ္ခတ္ေနေသာ သူ၏ အေတြးငလ်င္လိႈင္းမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ တျခားေနရာမ်ားတြင္ သူသည္ လူအမ်ားႏွင့္ ထပ္တူထပ္မွ် တူညီသည္။ သူ၏ ႏံုနဲ႔ေသာ ဦးေႏွာက္မွာ အေျဖမေပးႏိုင္ဘဲ ေမးခြန္းမ်ားသာ ေမးတတ္သည္။ အေကာင္းျမင္၀ါဒသည္ ေကာင္းမြန္သည္ဆိုသည့္အခ်က္ႏွင့္ အဆိုးျမင္၀ါဒသည္ ဆိုးရြားသည္ဆိုသည့္အခ်က္ကို သူက ေမးခြန္းထုတ္သည္။ အကယ္၍ အေကာင္းျမင္၀ါဒသည္ ဆိုးရြားၿပီး အဆိုးျမင္၀ါဒသည္ ေကာင္းမြန္သည္ဟု ဆိုခဲ့လွ်င္လည္း သူက ေမးခြန္းထုတ္ဦးမည္သာျဖစ္သည္။ ေမးခြန္းထုတ္မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ေကာင္းျခင္းဆိုးျခင္းဆံုးျဖတ္ႏိုင္မႈအတြက္ သူ႔ဦးေႏွာက္တြင္ စြမ္းရည္ျပည့္၀ေနသည္မဟုတ္ပါ။ တစ္စံုတစ္ရာကို အေကာင္းအဆိုးဆံုးျဖတ္ျခင္းသည္ မေကာင္းပဲ၊ မဆံုးျဖတ္ျခင္းသည္သာ ေကာင္းေၾကာင္း သူက ဆံုးျဖတ္လိမ့္မည္။ ဤဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္လည္း ရြက္ၾကမ္းရည္ႀကိဳဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုသာျဖစ္ေၾကာင္း သူက ထပ္ေလာင္းဆံုးျဖတ္ေပလိမ့္မည္။ ငလ်င္လႈိင္းမ်ား၏ ေအာင္ျမင္မႈအတိုင္းအတာကို ရစ္ခ်္တာစေကး အနိမ့္အျမင့္ႏွင့္ တြက္ဆျခင္းကိုမူ သူက ႀကိဳက္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ မခို႔တရို႕ လႈပ္ခတ္သြားေသာ အင္အားႀကီးငလ်င္လႈိင္းမ်ား သမုဒၵရာၾကမ္းျပင္တြင္ လူမသိသူမသိ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာရွိခဲ့ေၾကာင္း မ်က္စိျဖင့္မျမင္ရေသာ္လည္း လူသားမ်ားအေနျဖင့္ ေတြးေခၚသိျမင္ ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။

◄ ေတဇာ ► စက္တင္ဘာ (၂၅) ၂၀၀၉

Comments

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. စာဖတ္သူSeptember 27, 2009 at 6:48 PM

    အေတြးအေခၚလွၿပီးသားဆိုေတာ့ ေဆြးေႏြးစရာမရွိပါဘူး။ အနီေရာင္ဝါက်ရွည္ေတြကို တဆက္တည္း ဖတ္ရတာေတာ့ ေမာပါတယ္ ...
    အားေပးလ်က္။

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ