Skip to main content

♥ ကိုႀကီးအငဲႏွင့္ စကားစျမည္

လယ္ေျမသစ္မ်ားစြာ .... ေရွ႕မွာ.. အတူ ထြန္ယက္ၾကစို႔ မင္းနဲ႔ငါ... ♫ ♫ ♫ (ႏြားတစ္ရွဥ္း စံုတြဲ ေတးသီခ်င္း...) ဒန္တန္တန္

(ကိုႀကီးအငဲ၏ ေတးသံက ဧည့္ခန္းအတြင္း ၿငိမ့္ေညာင္းစြာ ပ်ံလႊင့္ေနသည္။ အင္တာဗ်ဴးဆရာ ကိုအာကာက အိစက္ေနေသာ ဆိုဖာႀကီးေပၚ ထိုင္လုိက္ၿပီး ဖင္တစ္ခုလံုး နစ္၀င္သြားသျဖင့္ လန္႔ၿပီး ထခုန္သည္။ ကိုႀကီးအငဲက တစ္ဘက္သားရွက္သြားသည္ကို အားမနာပါးမနာ အသံျပဲႀကီးျဖင့္ ရယ္ေနသည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ အင္တာဗ်ဴး စၾကေလသည္။)

§ § § § § § §

ကိုအာကာ: “ကိုး” ထဲက … မီးမရွဳိ႕နဲ႔ ကုိေတာ႔ ၾကဳိက္ျပီးရင္း ၾကဳိက္လာျပီ ကိုႀကီးအငဲေရ…

Ahnge: ႀကိဳက္ရမယ္ေလ... ကိုယ္အားထည့္ထားပါတယ္ အဲဒီသီခ်င္းကို.... ေျခာက္ေခါက္ေလာက္ျပန္ဆိုရတယ္...၊ ဒါ.. ကိုယ့္ဘ၀မွာ ပထမဆံုးပဲ...အဟက္ဟက္ (ခြက္ထိုးခြက္လွန္ သေဘာက်ေနသည္)

ကိုအာကာ: ေျပာသေလာက္လဲ မၾကဳိက္ပါဘူးေလ စကားအျဖစ္ေျပာတာပါ

Ahnge: ဟုတ္မယ္.. ကိုယ္လည္း အားမရခဲ့ပါဘူး...၊ ပရိုဂ်ဴဆာက ေလာေနလို႔...၊ (အရွက္ေျပ)

ကိုအာကာ: ထင္ေတာ႔ ထင္တယ္ ဒါေပမယ္႔ နားေထာင္လုိ႔ ေတာ႔ ရပါတယ္ ပရုိဂ်ဴဆာ ဆုိတာကလဲ ခုလုိ ပုံစံမ်ဳိးနဲ႔ဆုိရင္ေတာ႔ မကုိက္ေလာက္ပါဘူး

Ahnge: အဟမ္း.. နားေထာင္လို႔ေတာ့ ရရမယ္ေလ....၊ ကိုယ္ေခ်ာင္းဆိုးတာေတာင္ မိန္းမက နားေထာင္ေကာင္းလွခ်ည္လား ေျပာေျပာေနလို႔.. ေဆးမေသာက္ပဲ.. ဆိုးျပေနရတယ္.. အဟြတ္အဟြတ္...၊

ကိုအာကာ: ေၾသာ္ .............. နားေထာင္တယ္ ဆုိတာလဲ ေသခ်ာေတာ႔ နားမေထာင္ရေသးပါဘူး သီခ်င္းဆုိေနတာပါလား ဆုိတဲ႔ အသိေလး ရရုံ အၾကားေလးပဲ ရွိတာပါ

Ahnge: တကယ္က ခ်စ္စမ္းေမာင္ ဂစ္တာသံႀကီး ၀င္၀င္ေႏွာက္ေနတာပါ... ကိုယ့္ ေဗာ္ကယ္ခ်ည္းပဲ နားေထာင္ၾကည့္ပါလား...၊ (သူမ်ားလႊဲခ်သည္)

ကိုအာကာ: ဟုတ္မယ္ သီခ်င္းေရးတဲ႔ သူေတြ ေရးေပးတုန္းက အဲ႔ဒီလုိ တီးလုံးေတြ မပါဘူးပဲ
ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္တာ အဲ႔ဒါပဲဗ် …. လုိတာထက္ မပုိေစနဲ႔ ဆုိတာ

Ahnge: က်ဳပ္က က်ဳပ္အသံကို ယံုၾကည္လို႔ ေဗာ္ကယ္ႀကီးပဲ... ဆန္းသစ္တီထြင္ၿပီး ထုတ္မယ္... ေျပာပါတယ္... ကိုေလးျဖဴက ဆရာခ်စ္တို႔ ခရမ္းေလးတို႔ မိသားစုေတြကို ငဲ့ပါဦးကြာလို႔ တားထားလို႔...၊ အဟြတ္အဟြတ္ (သာယာစြာ ေခ်ာင္းဆိုးသည္)

ကိုအာကာ: ေအးကြာ ေအးကြာ ေအးကြာ (ေလးျဖဴေလသံျဖင္႔ )

ကၽြန္ေတာ္ တကယ္ခင္လုိ႔ သတိေပးမယ္ အမ်ဳိးအရင္းၾကီးေတြက သစၥာ ေဖာက္တက္တယ္

Ahnge: တိန္

ကိုအာကာ: ေတးေရးဆရာေတြက ကိုၾကီးငဲတုိ႔ကုိ မွီေနတာလား ကုိၾကီးငဲတုိ႔က ေတးေရး ဆရာေတြကုိ ျပန္မွီေနတာလား

နိစၥဓူ၀ ခဏေလးမ်ား ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ ကုိး အဲ႔ဒီ ေလးေခြက ေတးေရးဆရာေတြ

ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္ လင္းလင္း ေနာေနာ္ …… တူေနတယ္

Ahnge: စပ္ထားတဲ့ သီခ်င္းအၾကမ္းေလးေတြ တစ္သိန္းခြဲေလာက္ေတာ့ ရွိတယ္...၊ အကုန္ဆိုမယ္ဆိုရင္ ႏွစ္ေပါင္း ငါးရာေလာက္ ဆိုရမယ္..၊ ဒါေပမဲ့.... ဇ၀ါတို႔..၊ လင္းလင္းတို႔ကို သနားတာနဲ႔.. thumb drive ထဲပဲ ထည့္ထားလိုက္တယ္...၊

ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ တေလာက ဗိုင္းရပ္စ္ကိုက္သြားတာ အကုန္ပ်က္ကေရာ...၊

သံုးရက္ေလာက္ ျပန္ေရး ရဦးမယ္...၊

ကိုအာကာ: သူတုိ႔ ဆုိမယ္႔အထဲက မွ်ေပးတာလား ကုိၾကီးငဲတုိ႔ ေတာင္းတာလား

Ahnge: သင္းကေလးေတြ သံုးေပးပါဆိုၿပီး ငိုယိုၿပီး လာေျပာၾကတာပါ

ကိုယ္က သိတယ္မဟုတ္လား.. ရိုးရိုးအခ်စ္သီခ်င္းဆိုရတာ လွ်ာေညာင္းတယ္ေတာင္ ထင္တာ..၊

ကိုယ္စပ္ထားတဲ့ သီခ်င္းေတြဆိုရင္ အေတြးအေခၚေတြ ေျပးကေလာ္လို႔ရေအာင္ကို အတံုးလိုက္အတစ္လိုက္ပါတယ္....၊

ကိုအာကာ: ဘာလုိ႔လဲ ဆုိေတာ႔ အဲ႔ဒီေတးေရး ဆရာေတြ အထူးသျဖင္႔ (လင္းလင္းနဲ႔ ေနာေနာ္) တုိ႔က ကာလာ ခပ္ဆင္ဆင္ေလးေတြ ေလ ကုိေလးအသံနဲ႔ နင္လားငါလား လင္းလင္းက……..

ေနာေနာ္ အတုိင္အထက္အလြန္ သီခ်င္းဆုိ ကုိၾကီးငဲနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မွားခဲ႔ၾကတယ္

Ahnge: ေနာေနာ္လား….. ဒီခ်ာတိတ္မဆိုးရွာပါဘူး... အရပ္ရွည္တယ္....၊ ၀ိတ္ေတာင့္တယ္..၊

ေရာ့ခ္ခါဆိုတာ ဒီလိုမွ...၊ …. ဒါမွ ရပ္ပါဆိုတဲ့ ခ်ာတိတ္ေတြကို တီးႏိုင္မွာ....၊

ကိုအာကာ: ကၽြန္ေတာ္သိသေလာက္ေျပာရရင္ေတာ႔ ေလးျဖဴ ျဖစ္လာတာ ကုိေကေအတီ ကုိႏုိင္းႏုိင္း ကုိေသာ္ဒီေ၀

ကုိၾကီးငဲဆုိ ဇ၀ါ ကုိ တဲြေခၚလာသလုိ ကုိယ္တုိင္လဲ ေရးႏုိင္တာေတြေလ

ဘာလဲ အုိင္စီရဲ႕ ေနာက္မ်ဳိးဆက္ တစ္ခုကုိ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနတာလား ဆုိတာေလးပါ ထည္႔ ေျဖေပးပါဦး

ခုဆုိ ကုိေကေအတီ မေရးေတာ႔သေလာက္ပဲေလ…… မသုံးေတာ႔တာလား….. ခြာတာလား

Ahnge: ေနာက္မ်ဳိးဆက္ကေတာ့ လက္သပ္ေမြးစရာ မလိုပါဘူး.. ခုဆို ႀကိဳးၾကာတို႔ညီအစ္မေတြလည္း သားေပါက္.. အဲ.. မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြရလာေတာ့မွာဆိုေတာ့...၊

ကိုအာကာ: အုိ.......... ဘာတဲ႔

Ahnge: သူက ဒီလို …… ခုေခတ္လူငယ္ေတြက သိပ္မလြမ္းတတ္ၾကေတာ့ဘူး... ခ်စ္ႀကိဳက္ကြဲ .. ေအးေဆးပဲ... (ေျပာေျပာဆိုဆို ေလခၽြန္သည္) ဒီအထာကို သေဘာမေပါက္ပဲ အဲဒီငနဲႀကီးက လြမ္းေကာင္းတုန္း...၊

ဒီေတာ့ ၀ိုင္၀ိုင္းဆိုတဲ့ အငိုပါရမီရွင္ေလးတစ္ေယာက္အတြက္ပဲ သူေရးေပးစရာ ရွိေတာ့တယ္...၊

အဟမ္း.. (ကီးအျပည့္ျဖင့္ ေခ်ာင္းဟန္႔သည္)

ကိုအာကာ: ၾကဳိးၾကာ ဆုိလုိ႔ ၾကဳိၾကား ၾကဳိၾကား ၀င္ေျပာလုိက္ဦးမယ္

ဒင္းတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ဆုိတဲ႔ မိန္းကေလး အခ်စ္တုိ႔ အိမ္မက္ထဲက ခ်စ္သူတုိ႔ ဆုိတာ ကုိၾကီးငဲ ေရးတာ မဟုတ္လား

သိပ္အသက္ပါတာပဲလုိ႔ မိန္းကေလး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက မွတ္ခ်က္ေပးတယ္ေလ

ကုိၾကီးငဲ က ဒီေလာက္ ႏုေနရေအာင္ ထိသြားေအာင္ လုပ္နုိင္ခဲ႔တာ

ဂ်ယ္ၾကီးလားဟင္…… (မသိလို႔ေမးသည့္မ်က္ႏွာေပးျဖင့္…. ေပၚတင္ ထည့္သည္)

ဟုိအရင္က ကုိၾကီးငဲ ေျပာေတာ႔ အခ်စ္ဟာ ခါး ခါး ခါး ဆုိျပီး အဆုံးသတ္မွာ တံ႔ေတြးကုိ ေတာင္ ထီြခနဲ ေထြးထုတ္တာေလ

ခါးလုိ႔ မ်ဳိမခ်ဘူးလဲ ဆုိသမုိ႔လား….

Ahnge: ထပ္... ဘယ္ကလာ... မူရင္းေတးသံရွင္ ခ်ာတိတ္မေလးႏွစ္ေယာက္ကို... ကိုယ္က တစ္ဖက္သတ္စြဲလန္းမိေနတယ္ ဆိုပါေတာ့.... ကိုယ္မရွက္ပါဘူး.. သူတို႔ရဲ႕ သီခ်င္းကို ကိုယ့္ရဲ႕ အႏုပညာေမွာ္ေတြ သြင္းေပးလိုက္တာပါပဲ... ကိုယ့္အထင္ ငါးစကၠန္႔အတြင္း စပ္ျဖစ္ခဲ့တာပါ..၊

ကိုအာကာ: ဘယ္ကဗ်ာစာအုပ္ထဲက ခုိးခ်တာလဲ

ရာဘင္ျဒာနတ္တဂုိး စာအုပ္ထဲက စာသားေလးေတြလဲ ေတြ႔ရတက္တယ္ေလ ဟင္း ဟင္း (ျမတ္ခုိင္ ေလသံျဖင္႔)

Ahnge: အခ်စ္ဟာ ခါး ကိစၥကေတာ့... အခါးဟာ ခ်စ္ဖို႔ေကာင္းတယ္လို႔ ၀ကၤ၀ုတၱိကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ အသံုးခ်ၿပီး ေရးခဲ့တာပါ .. လူၿပိန္းေတြကေတာ့ နားမလည္ၾကေတာ့ အျပစ္တင္တာေပါ့ေလ.. ရွိေဇေတာ့.. ဒါေတာ့... ဥပမာ- ၾကက္ဟင္းခါးသီး၊ ကပ္ပခ်ီႏို..၊ ၀ီစကီ... ဒါေတြက ခ်စ္ဖို႔ေကာင္းတဲ့ အခါးေတြေလ.. ရွင္းပါတယ္ေနာ္.. ကိုယ္ေျပာတာ....၊

တဂိုးဆိုတာ ဘယ္သူလဲ... စာသားခ်င္း တူေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေဆာရီးပဲ.. ကၽြန္ေတာ့္ဆီက သူခိုးခ်တာပဲျဖစ္လိမ့္မယ္...

ကိုအာကာ: ေၾသာ္ .... အႏုပညာကို ၀ီစကီ တစ္ပတ္ ၾကက္ဟင္းခါးသီးတစ္ဖက္ ကပ္ပခ်ီႏုိ အရံထားျပီး ေမွာ္သြင္းတယ္ ဆုိတာကေတာ႔ ေဖာ္ျမဴလာ အသစ္ပဲ

ကၽြန္ေတာ္ ေဂြးေတာက္ရြက္နဲ႔ တမာရြက္ကေလး ၾကဳံရင္ပုိ႔ေပးမယ္ေနာ္

ဒါမွ ေမွာ္စြမ္းထက္တဲ႔ ဂရုၾကီး ျဖစ္မယ္ မဟုတ္လား

Ahnge: အိုေက... (ဇစ္ပိုမီးျခစ္ျဖင့္ မာဘုိရိုတစ္လိပ္ထုတ္ညွိလိုက္သည္)

ကိုအာကာ: ကိုၾကီးငဲ အေနနဲ႔ ေရးတာရယ္ ဆုိတာရယ္ ႏွစ္ခုမွာ ဘယ္ဟာက လုပ္စားလုိ႔ ေကာင္းလဲ ဟင္ (ကုိကိုလွျမင္႔ ေလသံျဖင္႔)

Ahnge: ကၽြန္ေတာ္က ... အေကာင္းဆံုးေပးဆပ္ခ်င္တာပါ....၊

ကိုအာကာ: ဟဲ႔ ပလုပ္တုပ္

ဘာကုိတုန္း

ဘာၾကီးကုိတုန္း

Ahnge: ေရးတာေရာ ဆိုတာေရာ.... ကၽြန္ေတာ္ တစ္ဖက္ကမ္းခပ္ေနတဲ့ ပညာေတြ ျဖစ္ေနေလေတာ့.. အဟဲ..

ႏွစ္မ်ဳိးစလံုးကို အားသန္ပါတယ္...၊

တူးေ၀းေပါ့.. အာာာာ

ကိုအာကာ: ေၾသာ္ ကုိၾကီးငဲက သီခ်င္းေရး ျခင္းဆုိျခင္းကုိ ရန္ကုန္မွာ မလုပ္ဘူးေပါ႔ ဒလ မွာ သြားလုပ္တာကုိး (ဒလဆုိသည္မွာ ရန္ကုန္ တစ္ဖက္ကမ္းကုိ ဆုိလုိျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း တဂုိးကုိ မသိေသာ သူအား ေျပာရန္ မလုိေတာ႔ျပီ)

Ahnge: အင္း.. တစ္ခါတေလ ဒလဘက္ကမ္းကူးၿပီးေတာ့ ပုဇြန္ေတာ့ သြားသြားမွ်ားတတ္တယ္...၊ ခင္ဗ်ား ကၽြန္ေတာ့္ အေၾကာင္း ေတာ္ေတာ္ေလ့လာထားတာပဲ..၊

ပုဇြန္မွ်ားရတာ စိတ္တည္ၿငိမ္တယ္ဗ်...၊

အေထြအထူး တရားက်င့္စရာမလိုဘူး...၊

ငါးျမွားတံက ေဖာ့တံုးေလးကို ကၽြန္ေတာ္ ရႈတယ္

ဘယ္အခ်ိန္ ေရထဲနစ္သြားမလဲ...၊

အဲဒါ.... အဓိကပဲ..၊

အဲဒါ အမွန္တရားပဲ....၊

ကိုအာကာ: တစ္ခါကလဲ ရြာျပန္ျပီး မုန္းညင္းစုိက္စားမယ္ လုိ႔ ေျပာဖူးတယ္ေနာ္

ေျမကြက္၀ယ္ဖုိ႔ ပုိက္ဆံစုေနတာ ဆုိ

Ahnge: ဒီအေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ ၀ီကီမွာေတာင္ စာတမ္းတစ္ခုျပဳစုမလို႔...၊

ေခါင္းစဥ္ေတာ့ၿပီးသြားဘီ...၊

အဲဒါက ခိုးကူးေခြေတြ စိတ္ပ်က္မိတာတစ္ေၾကာင္း..၊

အိမ္က ဟာႀကီးပစ္ၿပီး ရြာက ငယ္ရည္းစားနဲ့ သြားေတြ႕ခ်င္တာက တစ္ေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္ပါ

တကယ္ေတာ့ ဘယ္ျပန္ပါ့မလဲဗ်ာ....၊

ကိုအာကာ: ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ကေလ ေရွ႕မွီေနာက္မွီဆုိေတာ႔ (ကုလားထုိင္မဟုတ္ပါ ဦး၀င္းျငိမ္း ေလသံျဖင္႔)

ကုိၾကီးငဲ အမ်ဳိးသမီးက အဂ္လိပ္စာ ဆရာမ ဆုိေတာ႔

ဘာသာျပန္လဲ ေကာင္းမွာေပါ႔ေနာ္

ဘာကားေတြ အၾကည္႔မ်ားလဲ

ျပီးေတာ႔ ကုိၾကီးငဲ နားမလည္တာေတြကုိ စာတန္းထုိးျပလား (ဗမာလုိ)

Ahnge: သူကေတာ့ ဂ်ပန္ကားႀကိဳက္တယ္တဲ့...၊ ကၽြန္ေတာ္က အေမရိကန္..၊

အာာာ

ဆာမူရိုင္းေလ..၊

ဂ်ပန္ဆာမူရိုင္းကားေတြ သူကႀကိဳက္တယ္...၊

ကိုအာကာ: ဟယ္ ျဗိတိသွ် ကာ း မၾကည္႔ဘူးလား

Ahnge: ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့...၊ သရုပ္ေဆာင္ေတြ ပါးစပ္လႈပ္တာနဲ႔တင္... ဘာေျပာတယ္၊ ဘယ္ဘာသာနဲ႔ေျပာတယ္ဆိုတာေတြပါ သိေနေတာ့ မလိုအပ္ပါဘူးေလ....၊

အဂၤလိပ္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ပရီးမီးယားလိဂ္ေဘာလံုးပြဲမွတစ္ပါး က်န္တာ ဘာမွ မၾကည့္ျဖစ္ပါဘူး...၊

ကဲဗ်ာ...၊ ကၽြန္ေတာ္လည္း သီခ်င္းေရးရဦးမယ္..၊

ဘာေတြေမးဖို႔က်န္ေသးလဲ

ကိုအာကာ: ေၾသာ္ မာဂဓ ဘာသာလဲ တက္ကၽြမ္းတာကုိး ထူးတယ္ေနာ္

ဒါနဲ႔ စကားမစပ္ (အဂၤလိပ္လုိby the way)

ႏုိင္ငံရပ္ျခားကုိ ခဏခဏ သြားျဖစ္ေနတယ္ေနာ



(ကိုႀကီးအငဲက သူ၏ အဖိုးတန္ ပန္နာေဆာနစ္နာရီႀကီးကို စိတ္မရွည္သလို ၾကည့္လိုက္သည္)

ကိုအာကာ: ေမြးရပ္ေျမကုိေတာ႔ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေၾကာင္႔ သိပ္မေရာက္ျဖစ္ဖူးလုိ႔ ထင္ရတယ္

Ahnge: ဘန္ေကာက္တင္ပါ

ကိုအာကာ: ဘာေတြ အခက္ အခဲ ရွိသလဲ (ကူညီပါရေစ ၁၉၉ ကို ဆက္သြယ္ပါ)

Ahnge: ၀က္သားဒုတ္ထိုးစားရင္း ယိုးဒယားအဆိုေတာ္မေလး တာတာယန္းရဲ႕..... ဂီတကို ေလ့လာၾကည့္ခ်င္လို႔..၊

အဲ.. ရြာျပန္ေသးတယ္ဗ်....၊

ရထားနဲ႔...၊

ကိုအာကာ: ဟယ္ ရထားလမ္း ေပါက္ေနျပီေပါ႔

၀မ္းသာလုိက္တာ

Ahnge: မလႊဂံုးဘူတာပဲရွိေသးတယ္...၊ ရထားလမ္းေရျမဳပ္ေနလို႔... တုိက္စီငွားၿပီး အိမ္ျပန္လာရတယ္..၊

ရထားလက္မွတ္ဖိုး ဆံုးေရာ...၊

ကိုအာကာ: ထြက္ကုိ မထြက္ရေသးတာပဲ

ျပန္မအမ္းဘူးလား

Ahnge: ႏွစ္ဘူတာေလာက္ေတာ့ စီးလိုက္ရပါတယ္..၊

ျပန္အမ္းတဲ့ထံုးစံမရွိဘူးတဲ့..၊

ရထားက ဆက္ထြက္မွာတဲ့...၊

ဘယ္ေတာ့ ဆက္ထြက္မွာလဲ..ဆိုေတာ့ ေရက်ရင္တဲ့...၊

စကားေတာ့တည္ပါတယ္....၊

နာဂစ္ၿပီးလို႔.... တစ္ပတ္ေလာက္ၾကာေတာ့.. အဲဒီရထား.. မလႊကုန္းက ဆက္ထြက္သြားတယ္ ဆိုပဲ...၊

ကိုအာကာ: ေဆာရီးေဆာရီး ေရျပန္က်ေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ ေငြေၾကး အကူအညီလုိပုံ ရပါတယ္ လုပ္သားျပည္သူေတြ အတြက္ပဲ

ကုသုိလ္ရပါတယ္

ကုိးန၀င္း ေၾကတာေပါ႔ (ဘာမွလဲ မဆုိင္ဘူးေနာ္)

ခုလုိ ကုိယ္စားေျဖၾကားေပးေသာ ကုိၾကီးငဲ (အတု) အားေက်းဇူး ဥပကာရေနာ္

Ahnge: ကၽြန္ေတာ္ကလည္း.... “မူရင္း” ၀ယ္ယူအားေပးၾကေသာ ပရိသတ္ႀကီးကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ဒီဆိုဖာေပၚကေန ေျပာခ်င္ပါတယ္...

မိန္းမေရ.. ကိုယ့္ႏွာေခ်သံေလး နားေထာင္ခ်င္ရင္... အဲကြန္႔ ဖြင့္လိုက္ေဟ့.......

ဟတ္ခ်ဳိး....... ဟတ္ခ်ဳိး........၊

ကိုအာကာ: ဟုတ္ကဲ႔ မူရင္း တစ္ေယာက္၀ယ္ရင္ အေယာက္တစ္ေထာင္ေလာက္ ပက္ပက္စက္စက္ သုံးခြင္႔ေပးတဲ႔ အတြက္ လဲ ပရိသတ္ေတြက upload တင္ေပးသူကုိ ေက်းဇူးတင္ေနၾကပါတယ္

အဌဲ အဌဲ

(ကိုႀကီးအငဲ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ ႏွာေခ်လိုက္ေလသည္။ နားေထာင္လို႔ေကာင္းေပဇြ..။ ပါရမီထူးလွေသာ ကိုႀကီးအငဲပါေပ..)

ဤတြင္.... ဂ်ီေတာ့ အသံမွ....၊ အေပ်ာ့အဖ်င္းအႏွစ္ကင္း အင္တာဗ်ဴး အစီအစဥ္... ထုတ္လႊင့္လို႔ၿပီးပါၿပီရွန္႔....။

ဒန္တန္တန္...။




အေပၚက စာသားမ်ားကို ကိုအာကာက ရႊတ္ေနာက္ေနာက္ေမးၿပီး ကၽြန္ေတာ္က ေျပာင္ေခ်ာ္ေခ်ာ္ ေျဖထားျခင္းမွ်သာျဖစ္သည္။ ေပ်ာ္ေစပ်က္ေစသေဘာမ်ဳိးသာျဖစ္ၿပီး သိကၡာခ်၊ ေစာ္ကားလိုေသာသေဘာထား လံုး၀ မပါ၀င္ပါ။ သီခ်င္းေခြမ်ား မူပိုင္ခြင့္ကိစၥသည္ ျမန္မာျပည္အတြက္ ေျဖရွင္းရမည့္ အေရးႀကီးျပႆနာတစ္ရပ္ ျဖစ္ပါသည္။ ကိုႀကီးအငဲသည္ ကၽြန္ေတာ့္ အႀကိဳက္ဆံုး အဆိုေတာ္တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း မူရင္းအေခြ၀ယ္ဖို႔ လက္လွမ္းမမွီေသာေနရာတြင္ ေရာက္ေနသျဖင့္ အြန္လိုင္းမွပဲ ေကာ္ပီေဒါင္းၿပီး နားေထာင္ရပါသည္။ ကိုႀကီးအငဲ ခြင့္လႊတ္မည္ ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။

◄ ေတဇာ ►






Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ