Skip to main content

“ေသဟဲ့နႏၵိယ...”

ျမန္မာစကားပံုမ်ား၊ စာစကားမ်ားမွာ ေနာက္ခံပံုျပင္ေလးေတြ ရွိတတ္ၾကပါတယ္။ “အားနာရင္ခါးပါတယ္” ဆိုတဲ့ စကားရဲ႕ ေနာက္ေၾကာင္းပံုျပင္ကို ေဖာ္ျပေပးဖူးပါတယ္။ ခုတစ္ခါ “ေသဟဲ့နႏၵိယ” ဆိုတဲ့ စကားရဲ႕ ေနာက္ခံပံုျပင္ကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္ရင္းက သိခဲ့ရျခင္းပါ။ တကယ္ေတာ့ ဒီစကားဟာ ကိုယ့္နဖူးကိုယ္ရိုက္ၿပီး ေျပာရမယ့္စကားပါ။ ဒီေတာ့ နႏၵိယဆိုတဲ့ ရဟန္းေတာ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ကိုရင္ေလးတစ္ပါးပါးက ကိုယ့္ကိုယ္ကို မေက်နပ္လို႔ ေရရြတ္ခဲ့တဲ့စကားလား ထင္မွတ္မွားစရာပါ။ အျဖစ္မွန္က အဲဒီ နႏၵိယဟာ အလြန္ေဆာ္ၾကည္ပါသတဲ့။ “ရုပ္ရွိေရလွ်ံ”၊ “ဟန္းဆန္းယန္းမန္း” (Handsome Young Man) ေလးေပါ့။ ဘယ္ေလာက္ထိ ၾကည္သလဲဆိုရင္ လူ႔ျပည္တင္မကဘူး နတ္ျပည္က နတ္သမီးေတြကေတာင္ သူ႔ကို ႀကိတ္ခိုက္ေနၾကတယ္ဆိုပဲ...။ အဲဒီေလာက္ ရုပ္ေျဖာင့္တဲ့နႏၵိယဟာ ျမတ္စြာဘုရားအတြက္ ေက်ာင္းေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းခဲ့ပါသတဲ့။ ဒီေတာ့ ေသရင္နတ္ျပည္တက္ရမယ့္ လက္မွတ္ရထားသူေပါ့။ နတ္သမီးေတြကလဲ နႏၵိယနဲ႔ အျမန္ဆံုးႏွစ္ပါးသြားခ်င္လွၿပီ။ နႏၵိယကလည္း ေက်ာင္းေဆာက္လွဴထားတဲ့ ဒါနကုသိုလ္ေတြေၾကာင့္ သက္ရွည္က်န္းမာၿပီး မေသႏိုင္ေသး။ နတ္သမီးေတြက နတ္ျပည္ကေန ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္ေနၾကတယ္။ ၾကာေတာ့ အသံထြက္ေအာင္ေတာင္ ႏႈတ္ကထြက္ၿပီး ဆုေတာင္းၾကတယ္တဲ့။ “ေသဟဲ့နႏၵိယ၊ ေသဟဲ့နႏၵိယ...” ေပါ့။ ေတာ္ေတာ္ဆိုးတဲ့ နတ္သမီးေတြပဲေနာ္။ ဒီေလာက္ နတ္သားရွားလားဟယ္... ေနာ့...။ What if? ပံုစံနဲ႔ ေတြးၾကည့္ရရင္ ကၽြန္ေတာ္သာအဲဒီအခ်ိန္က နတ္သားတစ္ပါးပါးသာဆိုရင္ေတာ့ ေသဟဲ့နႏၵိယဆိုတဲ့ နတ္သမီးေတြအကုန္ နတ္ျပည္က ကန္ခ်မယ္။ ငရဲထိ ဂၽြမ္းထိုးေမွာက္ခံုက်သြားေအာင္။ ငါတစ္ပါးလံုးရွိေနရဲ႕သားနဲ႔ လူ႔ျပည္ကအေကာင္ကို တ,ဦး ဆိုၿပီးေတာ့ေပါ့။ ၿပီးေတာ့ လူ႔ျပည္တုန္းက မ်က္ခြက္ႀကီးနဲ႔ပဲ နတ္ျပည္မွာ နတ္ရုပ္ထြက္မယ္လို႔ ဘယ္သူက အာမခံထားလို႔တုန္း.. ဟုတ္ဖူးလား...။ ဒါက စိတ္ကူးထဲကအေတြးပါ... တကယ့္လက္ေတြ႕ေတာ့ နတ္ျပည္ဘယ္ဆီေနလဲ မသိပါဘူး။ အဲဒီနႏၵိယေက်ာင္းဟာ ဗုဒၶဂယာမွာ ရွိတယ္။ အိႏၵိယေရာက္မွ ခရီးလည္း တစ္ေခါက္မွ မထြက္ျဖစ္ေသး။ ခရီးမေျပာနဲ႔ အိမ္ထဲက အိမ္ျပင္ေတာင္ သိပ္မထြက္ေတာ့ ဗုဒၶဂယာလည္း မေရာက္ဖူးေသး...။ ဒီဇင္ဘာလေလာက္ေတာ့ ေရာက္ေကာင္းပါရဲ႕...။ ဒီမွာေနတုန္း အခိုက္အတန္႔ေလး ေလွ်ာက္ၾကည့္ရေအာင္...။ နႏၵိယအေၾကာင္းကေတာ့ ဒါပါပဲ။ ေသေတာ့ နတ္ျပည္ပဲ ျပံဳးၿဖီးၿဖီးတက္သြားလား၊ အ၀ီစိပဲ ဂၽြမ္းထုိးေမွာက္ခံုဆင္းသြားလားေတာ့ မသိဘူး...။ ဇာတ္နိပါတ္ေတာ္ေတြထဲမွာေတာ့ ပါခ်င္ပါမွာေပါ့…။

နတ္ျပည္မွာ နတ္သားနတ္သမီးဦးေရ အလြန္ကြာျခားေနတာ သိၾကားမင္းႀကီး လက္ပိုက္ၾကည့္ေနသလား မေျပာတတ္ဘူး။ နတ္ေရးနတ္ရာျပႆနာေတြကို ေကာင္းေကာင္းကိုင္တြယ္ႏိုင္ပံုမရဘူး။ ဒါမွမဟုတ္ မိန္းကေလးေတြပဲ နတ္ျပည္ေရာက္ၿပီး၊ ေယာက္်ားေလးေတြက အကုသိုလ္မ်ားေနၾကလို႔ နတ္ျပည္မေရာက္ၾကတာလား။ မိန္းကေလး ေသလို႔ နတ္ျပည္ေရာက္ရင္ နတ္သမီးပဲျဖစ္ၿပီး၊ ေယာက္်ားေလးဆိုရင္ နတ္သားျဖစ္မယ္လို႔ တစ္ထစ္ခ် ယူဆလို႔ရပါ့မလား။ အကယ္၍ နတ္ျပည္ေရာက္တာ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာတစ္ခုဆိုရင္ နတ္သမီးေတြအတြက္က်ေတာ့ မမွ်တသလိုျဖစ္မေနဘူးလား။ နတ္သားတစ္ပါးထဲကို ငါးရာေလာက္၀ိုင္းလုေနရမွာေလ...။ ဒါေတြက ငယ္စဥ္ကေတြးမိခဲ့တဲ့ ဗေရာက္ဗရက္ အေတြးေလးေတြပါ။ ခုခ်ိန္မွာေတာ့ ဒီကိစၥကို တခုတ္တရေမးခြန္းထုတ္ေလာက္ေအာင္ေတာင္ စိတ္မပါေတာ့ဘူး...။ အင္း.. (၃၁) ဘံုဆိုေတာ့လဲ.. (၃၁) ဘံု လိုက္တာေပါ့...။ ဘာေျပာေနရဦးမွာလဲ...။ “ေသဟဲ့နႏၵိယ...! ... ဘာေတြေလွ်ာက္ေရးေနမိပါလိမ့္ ... ”

◄ ေတဇာ ► စက္တင္ဘာ (၁၉) ၂၀၀၉

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ