Skip to main content

ခ်က္ေကာ့၏ေသနတ္ျဖင့္ အဆံုးစီရင္သြားေသာ ...

၀တၳဳ၏ ဇာတ္သိမ္းခန္းေရာက္ေလၿပီ။ နံရံတြင္ခ်ိတ္ဆြဲထားေသာ ခ်က္ေကာ့၏ ေသနတ္က ကၽြန္ေတာ့္ကို သတိေပးသည့္သေဘာမ်ဳိးျဖင့္ ခပ္ထန္ထန္လွမ္းၾကည့္သည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ဇာတ္ေကာင္ေလးမ်ားမွာ ကၽြန္ေတာ့္ကို အသနားခံေနသည့္ႏွယ္ ထင္ျမင္မိ၏။ ကၽြန္ေတာ္ မည္သို႔ေသာ ရက္စက္မႈမ်ဳိးျဖင့္ သူတို႔ထဲမွတစ္ေယာက္ေယာက္၏ ကိုယ္ခႏၶာအတြင္းသို႔ က်ည္ဖူး၀င္ေရာက္သြားေအာင္ လုပ္ရပါမည္လဲ၊ သို႔မဟုတ္ လုပ္ရက္ပါမည္လဲ။ သူတို႔ကို ကၽြန္ေတာ္ ဖန္တီးခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ သူတို႔ကို ကၽြန္ေတာ္ အသက္သြင္းခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ အခု သူတို႔ထဲမွ တစ္ေယာက္၏ ဇီ၀ိန္ကို ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ႏႈတ္ယူရေပေတာ့မည္၊ သို႔မဟုတ္ ႏႈတ္ယူရန္ တာ၀န္ရွိသည္၊ သို႔မဟုတ္ တာ၀န္ေပးျခင္းခံထားရသည္။ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ ေရြးစရာလမ္းမရွိပါ။ ခ်က္ေကာ့၏ေသနတ္က စိတ္မရွည္ေတာ့သည့္ဟန္မ်ဳိးျဖင့္ မ်က္ႏွာထား ပိုမိုတင္းမာလာသည္။ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ ေတြေ၀ပိုင္ခြင့္မရွိေတာ့ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္အလုပ္၏တာ၀န္ကို ကၽြန္ေတာ္ပင္ ယူရပါေတာ့မည္။ အားလံုးကို ကၽြန္ေတာ္ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ပါသည္။ ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ရသည့္အေၾကာင္းရင္းမွာ ကၽြန္ေတာ့္ကို သတိတရ ရွိေနေစခ်င္ေသာေၾကာင့္ မဟုတ္ပါ။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ကၽြန္ေတာ့္ကို သတိမရၾကရန္ ႀကိဳးစားေပးပါ။ ႀကိဳးစားရန္ဆႏၵမရွိ၍ သတိရေနခဲ့လွ်င္လည္း အေၾကာင္းမဟုတ္ပါ။ အခ်ိန္တန္လွ်င္ ေမ့ေပ်ာက္သြားၾကမည္သာျဖစ္ပါသည္။ ခ်က္ေကာ့၏ေသနတ္တြင္ တခ်ဳိ႕ေသာ စိတ္ကူးယဥ္၀တၳဳမ်ားထဲမွ အျဖစ္ကဲ့သို႔ က်ည္ဆန္မထြက္ရန္၊ သို႔မဟုတ္ က်ည္ဆန္ကုန္ေနရန္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခမရွိပါ။ ေန၀င္ခ်ိန္တိုင္းသည္ ယုတၱိမဆန္စြာ လွပေနခဲ့ပါသည္။


ထို၀တၳဳသည္ အဆံုးမသတ္ခဲ့ပါ။ အဆံုးသတ္ခါနီးဆဲဆဲ စာေရးဆရာ ေသဆံုးသြားေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အဆိုပါ၀ထၳဳအတြင္းမွဇာတ္ေကာင္မ်ားသည္ မိမိတို႔ဆႏၵအေလွ်ာက္ ျပဳမူလႈပ္ရွားႏိုင္ၾက ေပေတာ့မည္။ ထိုအတြက္ ၀မ္းသာခ်င္သည္ဆိုလွ်င္ ၀မ္းသာႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ မိမိတို႔၏ဇာတ္သိမ္းကို မိမိတို႔ဘာသာ ဖန္တီးႏိုင္ခြင့္ ရွိေကာင္းရွိလာပါလိမ့္မည္၊ သို႔မဟုတ္ မိမိကံၾကမၼာ မိမိပိုင္စိုးႏိုင္လာပါလိမ့္မည္။ ထို႔အတူ တစ္ခ်ိန္ထဲတြင္ ၎တို႔သည္ က်ိန္စာသင့္ခဲ့ၾကေလၿပီ။ လြတ္ေျမာက္ျခင္းသည္ က်ိန္စာတစ္မ်ဳိးသာျဖစ္ေၾကာင္း အဆံုးစြန္ဇာတ္သိမ္းပိုင္းမေရာက္ခင္အတြင္း ၎တို႔ နားလည္ေကာင္း နားလည္လာပါလိမ့္မည္။ ထိုအခါ ေသဆံုးသြားေသာ စာေရးဆရာကို ၎တို႔ တမ္းတမိပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ စာေရးဆရာကို ၎တို႔ျပန္လည္ေတြ႕ရွိရေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။ စာေရးဆရာသည္ ေသဆံုးခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ထိုစာေရးဆရာမွာ “ဟဲမင္းေ၀း” မဟုတ္ခဲ့ပါ။

◄ ေတဇာ ► စက္တင္ဘာ (၁၀) ၂၀၀၉

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ