Skip to main content

ေရာဂါတို႔၏ မူလဇစ္ျမစ္

ေရခ်ဳိးရျခင္း၊ ရည္းစားစကားေျပာရျခင္း၊ ငွားဖတ္ထားေသာ စာအုပ္အား ပိုင္ရွင္ထံျပန္ေပးရျခင္း အလုပ္မ်ား ၿပီးလွ်င္ ေဖာင္ (Form) ျဖည့္ရေသာအလုပ္မွာ သူ ဇီဇာအေၾကာင္ဆံုး အလုပ္မ်ားတြင္ ထိပ္တန္းက်က် တစ္ေနရာမွ ပါ၀င္ေနေပသည္။ ဇီဇာေၾကာင္လြန္းမက ေၾကာင္ေသာအခါ စိတ္ေရာဂါမ်ား အသြင္ေဆာင္လာသည္။ စိတ္ပညာကို အထူးစိတ္၀င္စားေသာ သူက မိမိ၌ရွိသည့္ အဆိုပါစိတ္ေရာဂါ အငယ္စား (Neurosis) ကေလးမ်ားကို တယုတယ ေမြးျမဴေစာင့္ေရွာက္ကာ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာ ေနခဲ့ပါသည္။

ေရခ်ဳိးပ်င္းေရာဂါက ေမြးရာပါ ပါရမီဟုဆိုႏိုင္သည္။ ငယ္စဥ္ဘ၀ထဲက ယေန႔အခ်ိန္ထိ ပ်င္းျမဲပ်င္းဆဲ ရွိေနတုန္းပင္။ ခုလို ေအးခဲေနသည့္ အခါမ်ားတြင္ ထိုေရာဂါက ပိုမိုျပင္းထန္တတ္သည္။ ငယ္စဥ္က ေမ်ာက္႐ႈံးေအာင္ ေဆာ့ကစားထားသျဖင့္ ညစ္ပတ္ေပေတေနေသာသူ႔ကို အေမက ေရခ်ဳိးခိုင္းလွ်င္ ေတာ္ၾကာေနခ်ဳိးမယ္ဟု သူက ဆင္ေျခေပးတတ္ခဲ့သည္။ ေတာ္ၾကာေနဆိုသည့္အတိုင္း ျဖစ္ႏိုင္သမွ် ေတာ္ေတာ္ကို ၾကာေအာင္ အခ်ိန္ဆြဲေနတတ္သည္။ သူက လာမယ့္ေဘးေျပးေရွာင္ဆိုသည့္ လူစားထဲကျဖစ္ေပသည္။ ဤေရာဂါသည္ ကေလးဘ၀က ဆိုးက်ဳိးတစ္စံုတရာမရွိခဲ့ေသာ္လည္း လူပ်ဳိေပါက္အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ ကပ္သီးကပ္ႏိုင္ လာသည္။ လိုင္းကားတိုးစီးရာတြင္ လက္သည္းၾကားတြင္ ညွပ္ေနသည့္ဂ်ီးေတြကို သူမ်ားမျမင္ေအာင္ (အထူးသျဖင့္ ရြယ္တူေကာင္မေလးမ်ား) ၀ွက္ရသည္က အေတာ္ဗ်ာမ်ားရသည္။ သူတို႔အပူ တစ္ျပားသားမွ မပါပါဘဲႏွင့္ ျမင္သြားလွ်င္ ႏွာေခါင္း႐ႈံ႕လို႐ႈံ႕၊ အထင္ေသးသည့္အၾကည့္ျဖင့္ ၾကည့္လိုၾကည့္ႏွင့္ အေတာ္ ေဒါသထြက္ရသည္။ ဒါလည္း သူတို႔လက္သည္းလွလွေလးေတြေပၚက ပန္းပြင့္၊ ကႏုတ္ေရာင္စံုေလးေတြကို စိတ္ရွည္ရွည္ခ်ယ္သ ထားရသည့္အခ်ိန္မ်ားကို သြယ္၀ိုက္ေစာ္ကားသလိုျဖစ္ေန၍ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု သူက သေဘာထားႀကီးစြာ နားလည္ေပးတတ္ခဲ့ပါသည္။



ဤအေျခအေနထိေတာ့ သူက မ်က္ႏွာေျပာင္တိုက္ေနႏိုင္တုန္းပင္ ျဖစ္သည္။ လိုင္းကားေပၚေတြ႕သည့္ ေကာင္မေလးက ႏွာေခါင္းရႈံ႕ခံရလို႔ တုန္လႈပ္မည့္လူစားထဲတြင္ သူမပါဟု မာနကို ခပ္ႀကီးႀကီးထားသည္။ ကိုယ္ကလည္း သူတို႔ကို ႀကိဳက္ေနတာမဟုတ္။ သူတို႔က ႏွာေခါင္း႐ႈံ႕လွ်င္ သူက မ်က္ေမွာင္ကုတ္ၿပီး တုန္႔ျပန္လိုက္႐ံုသာ ရွိသည္။ ဤအေျခအေနမွေက်ာ္လြန္၍ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ေယာက္ကို ခ်စ္သည္ဟု ကိုယ့္ဘာကိုယ္သတ္မွတ္ကာ ေနာက္က လိုက္တတ္သည့္ အခ်ိန္သို႔ ေရာက္လာသည့္အခါ၊ သမီးရည္းစားလုပ္ရပါလို၏ဟူသည့္ ဆိုလိုရင္းကိုေကြကြင္း၍ မေယာင္ရာဆီလူး အလိမ္အညာ စကားလွလွေလးမ်ားကို ႏွစ္ကိုယ္ၾကား ေ၀့၀ိုက္ၿဖီးျဖန္းရသည့္အခါ၊ မိမိသည္ လူရည္သန္႔ အမ်ဳိးေကာင္းသားေလးတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါသည္ဟု ဟန္ေဆာင္ရသည့္အခ်ိန္မ်ား စတင္ၾကံဳေတြ႕လာရစဥ္ တြင္ေတာ့ သူ၏ ေရာဂါႀကီးကို ဆက္လက္ေမြးျမဴထားရန္ မသင့္ေတာ့ေၾကာင္း သေဘာေပါက္လာ ရေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္ နာတာရွည္ေရာဂါတို႔၏ သဘာ၀အတိုင္း အလြယ္တကူ ေပ်ာက္ကင္းႏိုင္သည္မဟုတ္။ ေပ်ာက္တစ္ခါေပၚတလွည့္ႏွင့္ပင္  “ဒီတစ္ေယာက္ကိုေတာ့ ဘယ္သူနဲ႔မွမတူေအာင္ တကယ္ခ်စ္ပါသည္” ဟု ယံုၾကည္ေသာ ေကာင္မေလးေပါင္း လက္ဆယ္ေခ်ာင္း ျပည့္သြားခ်ိန္ေလာက္တြင္ သူ႔လက္သည္းမ်ားတြင္လည္း ဂ်ီးမ်ားရွိမေနေတာ့ပါ။ ေရခ်ဳိးရသည့္ ဧရာမတာ၀န္ႀကီးကိုေတာ့ လစ္ရင္လစ္သလို ေရွာင္ရွားတုန္းပင္။ သုိ႔ေသာ္ သူက သူငယ္ႏွပ္စားေလး တစ္ေယာက္ မဟုတ္ေတာ့။ မိသားစု၀င္မ်ားသတိမထားမိေအာင္ လိမၼာပါးနပ္စြာ ေရွာင္ရွားတတ္လာသည္။

ထိုမွတစ္ဖန္ အလုပ္ခြင္ေရာက္၍ ေန႔စဥ္ ရံုးတက္ရသည့္အခါတြင္ေတာ့ သူ႔ေရာဂါမွာ ဆက္လက္ ေမြးျမဴထားရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့သည့္ အေျခအေနသို႔ ဆိုက္ေရာက္လာခဲ့သည္။ ေျမညီထပ္ရွိ အခန္းထဲတြင္ ထိုင္ေနလွ်င္ ပထမထပ္ရွိသူ၏အခန္းထဲထိ မႊန္ထူေနေလာက္ေအာင္ ေရေမႊးသံုးၾကမ္းသည့္ Boss ႏွင့္ Boss တပည့္ပီသသည့္ ကိုသင္းႀကိဳင္၊ ကိုၾကဴေမႊး စသည့္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဘက္မ်ားအၾကားတြင္ သူက ကိုယ္စိမ္းေရႊျဖစ္ေနလို႔ မသင့္ေတာ့။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ၏ အခ်ိန္ေခၽြတာရာေရာက္သည့္ (အခ်ိန္ကိုေခၽြတာျခင္း သည္ ဘ၀ကိုလည္း ေခၽြတာျခင္းျဖစ္သည္) အဖိုးတန္ေရာဂါေလးကို ေအာင့္သက္သက္ျဖင့္ပင္ စြန္႔လႊတ္ရေလေတာ့သည္။ မနက္ေစာေစာခ်ဳိးသည္။ ညေနမိုးခ်ဳပ္ခ်ဳိးသည္။ တစ္ေန႔ႏွစ္ခါ အားရပါးရခ်ဳိးသည္။ လိုအပ္သည္ထင္လွ်င္ သံုးခါခ်ဳိးသည္။ ၾကာေတာ့ ေရခ်ဳိးစြဲသည့္ေရာဂါ (Bathing Addiction) ပင္ ရခ်င္လာသည္။ မခ်ဳိးရေသးလွ်င္ ကပ္ေစးေစးျဖစ္ေနသည္ဟု ထင္မိသည္။ မိခင္ႀကီးမွာ ၀ယ္ယူရသည့္ေရဖိုးအတြက္ တစ္ခြက္ေလာင္းလိုက္လွ်င္ သက္ျပင္းတစ္ခါခ်ေနရသည္။ ၾကာေတာ့လည္း သူ အားနာလာမိသည္။ တစ္ေန႔ တစ္ခါသာခ်ဳိးရန္ ျပန္ၿပီးႀကိဳးစားရသည္။ ပံုမွန္ျဖစ္မည္မွ်မၾကံေသး အလုပ္မလုပ္ေတာ့သည့္ အခါတြင္ အဆုိပါေရာဂါေဟာင္းမွာ မူလအေျခအေနသို႔သာ ျပန္ေရာက္ခဲ့ပါသည္။

ရည္းစားစကားေျပာရျခင္းအား ဇီဇာေၾကာင္မႈကိုေတာ့ ေရာဂါတစ္ခုအျဖစ္ သူက မသတ္မွတ္ပါ။ ေရာဂါလကၡဏာတစ္ရပ္ (Symptom) ဟုသာ သတ္မွတ္ထားသည္။ သူ၏ ေမြးရာပါေရာဂါပင္ျဖစ္သည့္ “ဘ၀င္ျမင့္ယံုမွားလြန္” ေရာဂါေၾကာင့္ အေျခာက္တိုက္ မာနႀကီးေနမႈ၏ လကၡဏာတစ္ရပ္သာျဖစ္သည္ဟု သူက ထင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကုသေပ်ာက္ကင္းရန္မႀကိဳးစားခဲ့။ သို႔ေသာ္ လံုး၀မေျပာဖူးျခင္းေတာ့မဟုတ္။ အရက္အမူးလြန္ေနသည့္အခါမ်ဳိး၊ လွခ်င္ဟန္ေဆာင္ထားသည့္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္၏စက္ကြင္းတြင္ လိုလိုလားလားအမိခံလုိက္ရသည့္ အခါမ်ဳိးမ်ားတြင္ ေျပာထြက္ခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေျပာၿပီးမၾကာမတင္ သူ ေနာင္တရစျမဲျဖစ္သည္။ အမွန္က ငါ့ကိုသူကစေျပာရမွာ၊ ငါကစေျပာမိေတာ့ ငနဲသမီးက  မူၿပီး ျပန္မႀကိဳက္ေတာ့ဘူးဟု လိပ္တို႔၏ယုတၱိေဗဒျဖင့္ တစ္ဖတ္သက္ယူဆကာ ရဲရဲရင့္ရင့္ ေနာက္ဆုတ္လိုက္တတ္သည္။

ထိုေရာဂါေၾကာင့္ပင္ သူ၏ေနာက္ထပ္ေရာဂါတစ္ခုျဖစ္သည့္ စာအုပ္ခ်စ္သည့္ေရာဂါရရန္ လမ္းစေဖာ္ေပး လိုက္သလို ျဖစ္သြားခဲ့သည့္ဆိုရမည္လားမသိ။ မိမိအသံုးမက်မႈကို ကြယ္၀ွက္ကာ မိန္းကေလးေတြကို စိတ္နာသည္ဟူ၍ စတန္႔ထြင္ျပန္သည္။ စာအုပ္ကေတာ့ ငယ္ငယ္ေလးထဲက ဖတ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဖတ္ဖတ္ မဖတ္ဖတ္ စာအုပ္လိုခ်င္သည့္ေရာဂါေတာ့ မရေသး။ မိန္းကေလးေတြကိုစိတ္နာသည္ဟု သူ႔ကိုယ္သူ သတ္မွတ္ၿပီးေနာက္ပိုင္း စာအုပ္ေတြကို လိုက္စုၿပီး သိမ္းထားသည့္ေရာဂါ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာသည္။ အထူးသျဖင့္ ပန္းဆိုးတန္းစာအုပ္အေဟာင္းတန္းတြင္ စာႀကီးေပႀကီးဟု သူ ယူဆသည့္ စာအုပ္အေဟာင္းအမွ်င္း မ်ားကို ေစ်းႀကီးေပး၀ယ္သည္။ စုသည္။ အမ်ားစုမွာ အဂၤလိပ္စာအုပ္မ်ားျဖစ္သည္။ သံုးအုပ္၀ယ္လွ်င္ ႏွစ္အုပ္ေလာက္က သူမဖတ္ႏိုင္သည့္ စာအုပ္မ်ားျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ၀ယ္ျမဲ၀ယ္သည္။ အိမ္ေရာက္လွ်င္ ဖင္ျပန္ေခါင္းျပန္ၾကည့္၊ အညႊန္းဖတ္၊ မာတိကာဖတ္၊ အမွာစာဖတ္။ ၿပီးလွ်င္ တစ္ေန႔ေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆး ဖတ္မယ္ဟု ကိုယ့္ဘာကိုယ္ႏွစ္သိမ့္၍ ပစ္ထားလိုက္သည္။ မဖတ္ရေသးခင္ ေနာက္ထပ္အသစ္၀ယ္ျပန္သည္။ ထိုနည္းအတိုင္းလုပ္ၿပီး ပစ္ထားလိုက္ျပန္သည္။ သူငယ္ခ်င္းေတြဆီက ငွားဖတ္လည္း ဒီတိုင္းပင္။ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္မဖတ္ျဖစ္။ မၿပီးေသးဘူးဆိုၿပီး ျပန္မေပးျဖစ္။ ဒီလိုႏွင့္ သူ႔အပိုင္စာအုပ္လိုလို ျဖစ္သြားေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္ သူကခ်ည္းပဲရခဲ့သည္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ သူ႔ဆီကစာအုပ္ေတြ သူငယ္ခ်င္းဆီပါသြားတာက ပို၍ပင္မ်ားသည္။ သို႔ေသာ္ ျပန္လည္းမေတာင္းတတ္။ ျပန္ေပးလွ်င္ယူသည္။ မေပးလွ်င္ ထားလိုက္သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ပင္ စာမဖတ္သည့္ စာဂ်ပုိး၏ သံသရာက လည္ေနသည္။ သူ႔စာအုပ္ အရႈပ္အပြမ်ား လိုက္သိမ္းရသည့္ အေမကေတာ့ အေတာ္ပင္ပန္းရွာသည္။

အဆိုပါေရာဂါမ်ားမွာ ဗီဇ (Gene) ေၾကာင့္ ေမြးရာပါျဖစ္ရသည္ဟု ဆိုခ်င္ဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း ေဖာင္ျဖည့္ရျခင္းကို မအီမသာျဖစ္ရသည့္ ေရာဂါဆိုးကေတာ့ ပတ္၀န္းက်င္၏ ပေယာဂေၾကာင့္ စြဲကပ္ရျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု သူက တရားခံရွာခ်င္သည္။ ငယ္စဥ္ထဲက အဆင့္ဆင့္ေက်ာင္းတက္၊ တကၠသိုလ္တက္ၿပီး ေက်ာင္းသာၿပီးသြားသည္ သူသည္ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္ဟူသည့္သက္ေသခံခ်က္ ကတ္ျပားတစ္ခါမွ် မရရွိခဲ့။ ထိုကတ္ျပား၏ နံပါတ္ကလည္း မည္သည့္ေဖာင္ျဖည့္ျဖည့္ မျဖစ္မေန ပါရမည့္ နံပါတ္ျဖစ္သည္။ သူ႔တြင္မရွိ။ လူကေတာ့ အေကာင္အထည္လိုက္ သက္ေသျပႏိုင္သည္။ ေခါင္းတစ္လံုးႏွင့္ ေျခႏွစ္ဖက္လက္ႏွစ္ဖက္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ျပႆနာက သူ႔တြင္ လူဟူေသာ ကိုယ္ပိုင္အမွတ္အသား ေရးသြင္းထားသည့္ ကတ္မရွိ။ ဒီေတာ့ ဟိုေဖာင္ဒီေဖာင္ ျဖည့္စြက္ရာတြင္ အႀကီးအက်ယ္ အခက္အခဲေတြ႕ရေတာ့သည္။ ေလွ်ာက္ထားဆဲဟူသည့္ စာသားေလးကိုသာ မ်က္ႏွာေလး ဇီးရြက္ေလာက္ျဖင့္ ေရးရသည္။ ဒါလည္း အဆင္မေျပ။ ရရွိသည့္အဆင့္ေလး၏ ပါ၀ါကို တစ္စက္မွ် မက်န္ေအာင္ ျပခ်င္ၾကေသာစိတ္ဓာတ္၊ မမူးဘဲရစ္ရမွ အသျပာေလးမ်ားရႊင္ရသည့္စနစ္ထဲတြင္ ေရာက္ရွိ ရွင္သန္ေနၾကရသူမ်ားခ်ည္း သာျဖစ္၍ သူ႔မွာ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် စိတ္ဒုကၡအႀကီးအက်ယ္ ေရာက္ရသည္။

ရုန္းကန္လႈပ္ရွားေနရသည့္ အလုပ္ႏွင့္ပတ္၀န္းက်င္ကလည္း စာရြက္စာတမ္းမ်ား၊ ေဖာင္ျဖည့္ရျခင္းမ်ားကို မေရွာင္ရွားႏိုင္သည့္ ၀န္းက်င္ျဖစ္ေနသည္။ ဒီေတာ့ သူ႔တြင္ ေဖာင္ျဖည့္ရျခင္းကိုေၾကာက္သည့္ ေရာဂါ ေပၚလာသည္။ သိမ္ငယ္စိတ္၀င္လာခဲ့သည္။ အမ်ားတကာက မည္သည့္အရည္အခ်င္းမွ် ရွိရန္မလိုအပ္ဘဲ ရရွိေသာ၊ အမိ၀မ္းတြင္းမွ ေအာင္ျမင္စြာထြက္ႏိုင္ခဲ့လွ်င္ ရရွိရန္ လံုေလာက္ၿပီးျဖစ္ေသာ အဆိုပါ သက္ေသခံကတ္ကို သူက ဘာေၾကာင့္မ်ား မရရွိရပါသလဲ။ သူလည္း အျခားလူမ်ားကဲ့သို႔ လူပဲမဟုတ္လား။ ဘာေၾကာင့္ သူ႔မွာက်ေတာ့ သူမ်ားေတြလို သက္ေသခံကတ္မရွိရတာလဲ။ သူ႔ကိုယ္သူ လူမဟုတ္ဘူးလားဟု ေသခ်ာေစရန္ အႀကိမ္ႀကိမ္ျပန္ ေမးခြန္းထုတ္ေနမိသည္။ မည္သည့္အျပစ္မွမရွိပါဘဲႏွင့္ သိမ္ငယ္ေနရသည့္ အျဖစ္ကို နာက်ည္းလာသည္။ ထိုမွ တစ္ဆင့္ အရြဲ႕တိုက္ခ်င္လာသည္။ လူဟူသည့္၊ ႏိုင္ငံသားဟူသည့္ သက္ေသအေထာက္အထား ခိုင္ခိုင္မာမာရွိၾကေသာ ပီပီျပင္ျပင္လူမ်ားကို တစ္ဘက္သတ္မုန္းတီးမိသလုိ ခံစားလာရသည္။

သို႔ေသာ္ ေလာကႀကီးႏွင့္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကို အရြဲ႕တုိက္ရသည့္ကိစၥမွာ ေလျဖတ္ခံရသည့္ကိစၥကဲ့သို႔ လြယ္ကူလွသည္မဟုတ္။ ရြာျပင္ထုတ္ခံရႏိုင္သည့္ အႏၱရာယ္ႀကီး ရွိေနသည္။ ပင္ကိုယ္ စိတ္ဓာတ္အရ ရြာထဲတြင္ေနခ်င္လွသည္ မဟုတ္ေပမဲ့ ရြာကို ကႏၱေကာစမလုပ္ႏိုင္ရေသးသည့္ အေၾကာင္းအရင္းမ်ား ေျမာက္ျမားစြာရွိေနေသးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဖာင္ျဖည့္ရမွာေၾကာက္သည့္ေရာဂါသည္ ကုရာနတၳိ ေဆးမရွိသလို ျဖစ္ေနရသည္။ ေဖာင္တစ္ခုခုျဖည့္ရမည္ၾကံဳတိုင္း ေအာ္ ငါ လူမဟုတ္ေသးပါလား ဆိုသည့္အေတြးကို မအီမသာ ခံစားရသည္။ ရွားရွားပါးပါး တစ္ေယာက္ရဖူးသည့္ ရည္းစားက လက္ထပ္ရန္မျဖစ္ႏိုင္ဟု ေခါင္းတယမ္းယမ္း ေျပာခံရျဖင့္ ဒူးႏွင့္မ်က္ရည္ သုတ္ရဖူးသည္။ စာေမးပြဲေအာင္ၿပီး ဘြဲ႕မယူႏိုင္သည့္အျဖစ္ကို ခြက္ထိုးခြက္လွန္ ရယ္ေမာခဲ့ရဖူးသည္။ သို႔ေသာ္ သူက အေကာင္းျမင္စိတ္ဓာတ္ကို တတ္ႏိုင္သမွ် ေမြးျမဴပါသည္။

တစ္ေန႔ေန႔တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ ဉာဏ္အေမွ်ာ္အျမင္ႀကီးမားေသာ သူႀကီးတစ္ဦးဦးက သူ႔ကို လူဟူ၍ ေထာက္ခံခ်က္ေပးႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ သူက ေဖာင္ျဖည့္စရာ မၾကံဳၾကံဳေအာင္ လုပ္ၿပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီးျဖည့္မိပါလိမ့္မည္။ သူ၏ ေရာဂါဆိုးႀကီးလည္း အျမစ္ျပတ္ ေပ်ာက္ကင္းသြားပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ထိုေရာဂါက ေပးေသာ အမာရြတ္တို႔သည္ သူ႔ႏွလံုးသားတြင္ ေသသည္အထိ စြဲထင္ေနေတာ့မည္သာ ျဖစ္ေၾကာင္းကိုေတာ့ ရြာသူရြာသားမ်ား သိၾကလိမ့္မည္မဟုတ္ဟု ေရာဂါသည္းထန္ေသာ တစ္ေန႔က သူတစ္ေယာက္တည္း မဲ့မဲ့ႀကီး ေတြးေနမိပါသည္။

◄ ေတဇာ ► ႏို၀င္ဘာ (၁၁) ၂၀၀၉

Comments

  1. ဘ၀င္ျမင့္ယံုမွားလြန္စိတ္ေရာဂါ ရွိတာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ ထင္မိတယ္။ :D..
    ဒီလိုဥာဏ္ရည္ထက္ျမက္သူတိုင္း ရွိၾကတာပဲေလ...=)
    ေရခ်ိဳးပ်င္းေရာဂါကေတာ့ အႏုပညာသမားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရွိတယ္ ထင္တယ္။
    ဆရာမၾကည္ေအးလည္း (အရင္တုန္းက) ေရခ်ိဳးပ်င္းတယ္ နာမည္ႀကီးၿပီး တျခားသူတစ္ေယာက္ စာတစ္ပုဒ္ေရးထားတာ ဖတ္ဖူးတယ္။ =)

    ReplyDelete
  2. အင္း... ဘ၀င္ျမင့္တဲ့ေရာဂါက ဉာဏ္ထက္လို႔ ရွိတာလား။ ဉာဏ္ထက္သူေတြဟာ ဘ၀င္ျမင့္ၾကလား ေသေသခ်ာခ်ာေတာ့ မသိဘူး။ အလုပ္လုပ္တုန္းကေတာ့ တံုးတယ္လို႔ ေန႔တိုင္းနီးပါး ေျပာခံရတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြကလည္း ပိန္းတယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ သိပ္မနာခဲ့ဘူး...။ မသိလို႔ေျပာၾကတာပဲေလ သိတဲ့လူက ခြင့္လႊတ္ေပးရမွာေပါ့.. မဟုတ္ဖူးလား... ခြိခြိ.. း)

    ReplyDelete
  3. (ဒီလို )ဆိုတာ အႏုပညာခံစားႏိုင္မွု ဖန္တီးႏိုင္မွု ဥာဏ္ရည္ကို ေျပာတာပါ။
    (ဥာဏ္ရည္ထက္ျမက္သူတိုင္း) ဆိုတာ အမ်ားႀကီးႀကံဳဖူးလို႔ပါ။
    အလုပ္မွာ တံုးတယ္လို႔ အေျပာခံရလား မပူပါနဲ႔ ဒီလို အေဖာ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္ :P

    ReplyDelete
  4. ဟဟား ေရးထားတာမိုက္တယ္ဗ် ဆက္ဖတ္မယ္ ဆက္ေရး

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”