Skip to main content

တစ္ကိုယ္ေကာင္း ပီတိ

ခုတေလာ ေပ်ာ္သလိုလိုျဖစ္ေနသျဖင့္ မိမိကုိယ္ကို တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္သလို ခံစားေနရသည္။ ဒီလိုဆိုေတာ့လည္း သိပ္မေကာင္းလွေသးဟု ဦးေႏွာက္၏ ဆင္ေျခထုတ္လုပ္ရာ အပိုင္းမွ သတိေပးသည္။ သူ႔ဘာသူ ေပ်ာ္ေနတာ ငါက ဘာတတ္ႏိုင္မွာတုန္းဟု ေျဖေတြးေတြးရသည္။ ေပ်ာ္ျခင္းႏွင့္ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ျခင္း မည္သို႔ပတ္သက္ ေနပါသနည္း။ အေတြးေခါင္သူ တစ္ေယာက္အတြက္ ၾကံဖန္ပတ္သက္ေနသည္ ဟုသာ ဆုိရလိမ့္မည္။



လႈိင္သာယာတြင္ ပုလင္းျဖင့္ထည့္ေရာင္းသည့္ ထမင္းရည္ႀကိဳကို အစာအဟာရအျဖစ္ မွီ၀ဲေနရသည္။ ဆန္စပါးစိုက္ပ်ဳိးသည့္ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား ၀မ္းေဟာင္းေလာင္းျဖစ္ေနသည္။ ဒဂံုေျမာက္တြင္ မီးပ်က္ေနသည္။ ဘြဲ႕ရလူငယ္မ်ား အလုပ္အကိုင္ရွာမရဘဲ ယမကာစြဲေနသည္။ စသည္စသည္ျဖင့္ အိုဘားမားသြားကိုက္သည့္ကိစၥကို ခပ္ကင္းကင္းေဘးဖယ္ထားႏိုင္လွ်င္ေတာင္ မကင္းႏိုင္သည့္ အပူစစ္စစ္မ်ားကို ျမင္ေန၊ ၾကားေန၊ သိေနရစဥ္တြင္ ကိုယ္က ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနေသခဲ၀ါဒျဖင့္ ကိုေရခဲလုပ္ေနျခင္းသည္ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ျခင္းပင္ မဟုတ္ေလာ။ “ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ရွာေဖြရမယ္ ဆိုရာမွာ ကမူးက ခုခ်က္ခ်င္းရွာေဖြရမယ္လို႔ ထင္ေနတယ္” ဟု ဆတ္က ေျပာခဲ့သလိုပင္၊ ယင္ေကာင္မ်ား၏ မ်က္လံုးေဖာက္စားျခင္းဒဏ္ကိုခံေနရသည့္ အာဖရိကမွ ကေလးငယ္တစ္ဦး၏ နံေဘးတြင္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈဆိုသည့္ တရားကို ခံစားရန္မျဖစ္ႏိုင္သလို ... ဤမည္ေသာ အခိုင္အမာယုတၱိတို႔ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္က မိမိကိုယ္ကို တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္သည္ဟု မသိုးမသန္႔ျဖစ္မိေနျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ တမင္ေပ်ာ္ေအာင္ ေနျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ၊ မဖိတ္ေခၚဘဲေရာက္လာသည့္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကိုေတာ့ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ခံစားခြင့္ရသင့္သည္ဟု ေတြးမိျပန္သည္။ ၿပီးေတာ့ ငါ့ဘာသာ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ေတာ့ေရာ ဘယ္သူက တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္မႈျဖင့္ တရားစြဲႏိုင္မွာလဲဟု ခပ္စြာစြာေတြးမိျပန္သည္။ ဤနည္းအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ခုတေလာ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ဆန္ ေပ်ာ္ရႊင္ေနပါသည္။

တကယ္ေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းမွာလည္း ခိုင္ခိုင္မာမာရွိေနပါသည္။ တစ္ေန႔ထမင္းႏွစ္နပ္ ပံုမွန္စားေနရေသာ ဘ၀တြင္ မည္သူကမေပ်ာ္ဘဲ ေနႏိုင္ပါမည္လဲ။ အခ်ဳိေပၚသကာေလာင္းသလို နံနက္ခင္းတြင္ ႏြားႏို႔စစ္စစ္ တစ္ခြက္ပင္ ပံုမွန္ေသာက္ခြင့္ပါၾကံဳေနရေသာ အခ်ိန္တြင္ မည္သူက စိတ္ညစ္ျခင္းအေၾကာင္းကို ေတြးမိပါမည္လဲ...။ ကၽြန္ေတာ္ ထမင္းႏွစ္နပ္ နပ္မွန္ခဲ့သည္မွာ တစ္လေက်ာ္ေက်ာ္ခန္႔ရွိလာခ်ိန္တြင္ ယခုလို ေပ်ာ္ရႊင္ေနမိပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အေပၚ မနာလိုျဖစ္လည္း မတတ္ႏိုင္ပါ။

ထမင္းႏွစ္နပ္ နပ္မွန္လို႔ ေပ်ာ္ရႊင္ေနသည့္လူတစ္ေယာက္သည္ ထမင္းနပ္မမွန္ခဲ့ေသာ အခ်ိန္မ်ားလည္း ရွိခဲ့မည္ ဆိုသည္မွာ သံသယျဖစ္စရာမလိုပါ။ ငတ္ျပတ္ေနေသာ ကာလတစ္ရပ္ အမွန္ပင္ ရွိခဲ့ပါသည္။ အတိအက်ဆိုရလွ်င္ အေမႏွင့္ေ၀းၿပီး အေဖ့ဆီေရာက္ထဲက ထမင္းငတ္ေနခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ငတ္ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းမွာလည္း အမွန္ပင္ နာက်င္ေၾကကြဲစရာ ေကာင္းပါသည္။ ေယာက္်ားေကာင္းပီသျခင္း၏ လကၡဏာတစ္ရပ္အျဖစ္ အခ်က္အျပဳတ္အရာတြင္ လက္ဖက္သုတ္ကိုမွ် ပန္းကန္ထဲေဖာက္ထည့္ရမွာ ပ်င္းသည့္အတြက္ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ဒီအသက္ဒီအရြယ္အထိ အေမခ်က္ေကၽြးသမွ် ဇိမ္က်ၿပီး စားေနခဲ့သူတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ထမင္းခ်က္ဟင္းခ်က္အလုပ္သည္ အဘိုးႀကီးျဖစ္မွ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးသင္တန္း တက္ရသည္ထက္ ပိုမိုဆိုးရြားသည္ဟု ထင္ရသည္။ ပလပ္ေပါက္မတပ္မိဘဲ ခပ္တည္တည္ ထမင္းအိုးတည္မိသည္မွာ မၾကာခဏ။ ပိုက္ဆံပံုေပးလို႔မွ ျမန္မာထမင္းဟင္း မရႏိုင္သည့္အရပ္တြင္ ထမင္းဟင္းကိုယ္တိုင္မခ်က္တတ္လွ်င္ အစိမ္းစားႏိုင္ရန္သာ ေလ့က်င့္ရေတာ့မည္။ အရသာ ကင္းမဲ့လွသည့္ ၾကက္သားေၾကာ္ကို ကိုယ္တိုင္ေၾကာ္မွပင္ မၾကံဳစဖူး စားဖူးေတာ့သည္။ တိုတိုေျပာရလွ်င္ ဤသို႔ မိုးလြန္မွ ထြန္ခ်လို႔ အေၾကာင္းမထူးေတာ့မွန္း သိသာလာသည့္အခ်ိန္တြင္ ထမင္းလည္းမခ်က္၊ ဟင္းလည္းမခ်က္ဘဲ တစ္ေန႔လွ်င္ ကုလားေခါက္ဆြဲေၾကာ္ တစ္နပ္သာစားၿပီး ရြတ္ေပေပေနထိုင္လာခဲ့သည္မွာ အေတာ္ၾကာခဲ့ၿပီ။ ထိုကံဆိုးမိုးေမွာင္ကာလႀကီး ေက်ာ္လြန္လာခ်ိန္တြင္ မေပ်ာ္ရႊင္ဘဲ ဘယ္မွာရွိမည္နည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေပ်ာ္ရႊင္ေနမိပါသည္။

လြန္ခဲ့ေသာ တစ္လေလာက္က နာဂလူမ်ဳိးျဖစ္သည့္ ကၽြန္ေတာ့္အေဖ၏ တပည့္ေလးတစ္ေယာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သားအဖႏွင့္အတူ ေနထိုင္ရန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ သူက အိမ္ရွင္မတို႔တတ္အပ္သည့္ အဌာရႆမ်ားကို အဆင့္ျမင့္ျမင့္ တတ္ေျမာက္ကၽြမ္းက်င္သည္။ ကဲ.. ဘာလိုေသးလဲ။ ဤသို႔ လိုေလေသးမရွိ အေျခအေနသည္ အလိုလိုဆိုက္ေရာက္လာသည့္အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ဆန္ ေပ်ာ္ရႊင္ေနပါသည္။ ဤသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္၏ ေပ်ာ္ရႊင္မႈအတြက္ ခုိင္လံုလွသည့္ အေၾကာင္းရင္းပင္ ျဖစ္သည္ဟု ယူဆပါသည္။

စင္စစ္ တစ္ေန႔လွ်င္ ထမင္းႏွစ္နပ္သည္ အမွန္တကယ္ လိုေလေသးမရွိအေျခအေနတစ္ရပ္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤသည္ကို သံသယ ရွိခဲ့လွ်င္ ကမၻာေပၚရွိ လူေျခာက္ေယာက္တြင္ တစ္ေယာက္သည္ အာဟာရခ်ဳိ႕တဲ့ ေနသည္ဟူသည့္ အခ်က္ျဖင့္ ခ်ိန္ထိုးၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။ ထမင္းစားရျခင္းသည္ မဂၤလာတစ္ပါးျဖစ္ပါသည္။ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းတရားျဖစ္ပါသည္။ ဤအတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို လြတ္လပ္စြာ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ခြင့္ ေပးထားပါသည္။ အျပည့္အ၀ ရယူႏိုင္ပါသည္။ ထမင္းစားရျခင္းအတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္ေနသူတစ္ေယာက္ကို တရားစြဲဆိုခြင့္ မရွိပါ။ အျခားတစ္ဘက္တြင္လည္း ထိုေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ခံစားႏိုင္ရန္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ အသိဉာဏ္တြင္ လႈိင္သာယာ မီးခြက္ေစ်းမွ ထမင္းရည္ပုလင္းတခ်ဳိ႕ကို သတိရဖို႔လိုပါလိမ့္မည္။ ထိုသို႔ သတိရျခင္းအားျဖင့္ လူတစ္ေယာက္သည္ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ေသာ ေပ်ာ္ရႊင္သူတစ္ေယာက္အျဖစ္ အျမင္မွန္တစ္ခု ပိုင္ဆိုင္ေနပါလိမ့္မည္။ ဤသို႔မဟုတ္လွ်င္ လူတစ္ေယာက္သည္ လူပါး၀ေသာ အေပ်ာ္က်ဴးသူ တစ္ေယာက္သာ ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။ ဤသည္ကို ယန္းေပါဆတ္လည္း ႀကိဳက္လိမ့္မည္မဟုတ္ဟု ထင္မိပါသည္။

◄ ေတဇာ ► ႏို၀င္ဘာ (၂၀) ၂၀၀၉

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”