Skip to main content

၂၀၁၂ ေ၀ဒနာ

၂၀၁၂ မွာ ကမၻာပ်က္မယ့္ကိစၥအေၾကာင္း အသံဗလံတခ်ဳိ႕ ၾကားရသည္။ အသံမ်ားက တျဖည္းျဖည္း က်ယ္လာသည္။ ေနာက္ဆံုး နားနားထိကပ္ေအာ္သည္။ ဒီေတာ့မွ ခပ္ပ်င္းပ်င္းႏွင့္ပင္ Google ကို ေမးၾကည့္ရသည္။ ထံုးစံအတိုင္း Google ဆိုသည့္ ဆရာသမားက Yes or No ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ဘယ္ေတာ့မွ မေျဖ။ ပ်င္းရိၿငီးေငြ႕ဖြယ္ေကာင္းလွေသာ Link ေပါင္း တစ္သန္းခြဲေလာက္ ခ်ျပသည္။ ညစ္ေနသည့္စိတ္က ဂိတ္ဆံုးထိေရာက္သြားသည္။ ညစ္ညစ္ႏွင့္ပင္ ထိုမြစာတက္ေနသည့္ Link မ်ားကို ကၽြဲပါးေစာင္းတီး လိုက္ဖတ္ေနခဲ့သည္။ English ဘာသာႏွင့္ေရးထားသည့္စာကို ဖတ္ရသည္က ကၽြန္ေတာ့္လိုလူအတြက္ သက္ေတာင့္ သက္သာမဟုတ္။ အြန္လိုင္းမွ အလကားေပးသမွ် Dictionary ေတြ အကုန္ဖြင့္ထားရသည္။ တံေတြးဆြတ္ၿပီး လက္ညွိဳးေလးျဖင့္ လွန္ရသည့္ အဘိဓာန္ႀကီး ႏွစ္အုပ္ကိုလည္း ကြန္ျပဴတာေဘး ခ်ထားရသည္။  ညေနခင္းလွလွေလးလည္း ထိုသပြတ္အူ Link မ်ားကို ေခၽြးတလံုးလံုးဖတ္ရင္း ကုန္ဆံုးသြားရသည္။ မေက်နပ္ေသး၍ ျမန္မာလို႐ိုက္ရွာျပန္သည္။ ၂၀၁၂ မွာ တကယ္ပဲ ကမၻာပ်က္မွာလားဆိုသည့္ စာလံုးႀကီး ျပဴးေနေအာင္ျမင္ရသည္။ ခပ္သြက္သြက္ဖတ္ၾကည့္သည္။ နာမည္ႀကီး ျမန္မာေဗဒင္ပညာရွင္တစ္ဦးက အင္တာဗ်ဴးတြင္ ခပ္တည္တည္ၿဖီးသည္။ ဘေလာ့ဂ္တစ္ခုတြင္ လြန္ခဲ့သည့္ တစ္ႏွစ္ခန္႔က ေရးသားထားသည့္ ပို႔စ္တစ္ခုကိုလည္းေတြ႕ရသည္။ U-Tube ထဲကမွ ဘာသာျပန္ထားျခင္းျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။ အားလံုးဖတ္ၿပီးေသာအခါ စိတ္ဓာတ္တို႔က အ၀ီစိထိဂ်ဳိးကပ္ၿပီး ၂၀၁၂ မေရာက္ခင္ပင္ အခုခ်က္ခ်င္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သတ္ေသခ်င္စိတ္ေပါက္သြားရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အခ်က္အလက္၊ အေၾကာင္းရင္းမ်ားထက္ ကၽြန္ေတာ္ေတြးမိသည္မ်ားကိုသာ ေ၀ဒနာပါပါ ေရးၾကည့္ပါမည္။ (ေ၀ဒနာပါပါဆိုသည္မွာ ေစတနာပါပါမဟုတ္ဟု ယူဆႏိုင္သည္)

တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ ဤသို႔ အုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္း ကိစၥမ်ဳိး ေရးဖို႔ စိတ္မပါလွ။ စင္စစ္ ေရးစရာ အေၾကာင္းရင္းလည္း တစ္လံုးတစ္ပါဒမွ် ကၽြန္ေတာ့္တြင္မရွိ။ ကၽြန္ေတာ္က နကၡတ္ေဗဒင္ပညာရွင္လည္းမဟုတ္၊ သိပၸံပညာရွင္လည္း မမည္၊ အၾကားအျမင္ရပုဂိၢဳလ္ႏွင့္လည္း လားလားမွ်မဆိုင္သလို ေရခ်ဳိးေပးစရာ ပူစီေလးလည္း ရွိေတာ့သည္မဟုတ္။ ဘာေၾကာင့္ေရးရသလဲဆိုလွ်င္ နားပူလို႔ ဟူ၍သာ ေျဗာင္ေျပာရပါလိမ့္မည္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ားထဲမွ ပညာတတ္ဘြဲ႕ရ၊ အၾကားအျမင္ ဗဟုသုတအရာတြင္ မညံ့လွသည့္လူမ်ားကလည္း ယံုခ်င္ခ်င္ျဖစ္ေနသူ၊ ဆံပင္ေမႊးေထာင္ေအာင္ယံုၾကည္သူ၊ ယံုရေကာင္းႏိုး မယံုရေကာင္းႏိုး ေ၀ခြဲမရျဖစ္ေနသူ၊ ယံုမယံု မေသခ်ာေသာ္လည္း လူ႔ဘံုသည္ အေျခအေနမေကာင္းေတာ့သည့္အတူတူ နတ္ျပည္ကို ဘုတ္ကင္လုပ္ထားျခင္းအလို႔ငွာ ဘုရားတရားဘက္လွည့္တာမမွားဟူေသာ တြက္ကိန္းျဖင့္ ပုတီးမွန္မွန္ စိတ္ေနသူမ်ား ရွိလာသည့္အခါ၊ ေၾကြးပတ္လည္၀ိုင္းေနသူမ်ားက ၂၀၁၂ ကို ေ၀းလြန္းလွသည္ယူဆ၍ ပူေဆြးေနၾကသည့္အခါ စိတ္ထဲခဲဆြဲထားသလို ခံစားလာရသည္။ ဒီေတာ့ အနည္းငယ္ ေလွ်ာက္ေရးၾကည့္ပါမည္။

ပထမဆံုးအခ်က္အေနျဖင့္ ကမၻာပ်က္ေဟာကိန္းမ်ားတြင္ ပ်က္ပံုပ်က္နည္းကို အတိအက် မေဟာၾက။ ၿဂိဳဟ္ပဲ့ႀကီးႏွင့္တိုက္ၿပီးပ်က္မည္၊ ေရလႊမ္းမည္၊ မီးေတာင္ေပါက္မည္၊ ငလ်င္လႈပ္မည္ စသည္ျဖင့္.. ေသခ်င္းဆိုးမ်ား အမ်ားအျပား ေဖာ္ျပထားသည္။ မာယာလူမ်ဳိးတို႔၏ ျပကၡဒိန္ကို အေၾကာင္းရင္းတစ္ခု လုပ္သည္။ အဆိုပါျပကၡဒိန္ကလည္း တစ္မ်ဳိးတစ္စားတည္းရွိသည္မဟုတ္၊ မူကြဲမ်ားရွိေသးေၾကာင္း သိရျပန္သည္။ မိမိတို႔ မ်ဳိးႏြယ္ပ်က္သုန္းသြားမည့္အေရးကိုေတာင္ မကာကြယ္ႏိုင္ခဲ့သည့္ ထိုလူမ်ဳိးမ်ားက ၂၀၁၂ ဒီဇင္ဘာ ၂၁ ရက္ေန႔ ဟု ဤမွ်ေလာက္ ေသခ်ာတိက်ေနသည့္ ကမၻာပ်က္ရက္စြဲတစ္ခုကို တြက္ခ်က္ေဟာကိန္းထုတ္ႏိုင္စြမ္း ရွိေနသည္ ဆိုျခင္းမွာ ပြဲက်ေလာက္သည့္ ပ်က္လံုးတစ္ခုသာျဖစ္ေပသည္။ ဤပ်က္လံုးကို အေၾကာင္းရင္း (Reason) တစ္ခုအေနျဖင့္ ေပးရေလာက္ေအာင္ IQ ျမင့္သည့္သူမ်ားက ေျပာသည္ဆိုေတာ့ ယံုသင့္မယံုသင့္ ဆင္ျခင္ၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုကိစၥကို ေၾကာင္ေရခ်ဳိးေနသူမ်ား ထင္သည္ထက္မ်ားျပားလွစြာ ရွိေနေၾကာင္း သိရသည့္အတြက္ ပိႆေလးေဘးျပစ္ ဘာသာေဗဒျဖင့္သာ ဆက္လက္ေျပာၾကားလိုပါေသးသည္။

ဤေဟာကိန္းသည္ မာယာျပကၡဒိန္အျပင္ ႏိုင္ငံတကာ သိပၸံပညာရွင္မ်ား၊ နကၡတ္ေဗဒပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ျမန္မာ့နာမည္ႀကီးေဗဒင္ပညာရွင္ စံဇာဏီဘိုကပင္ ေဟာသည္ဟုဆို၏။ ၀မ္းနည္းဖို႔ ေကာင္းသည္က အႏွီပညာရွင္တို႔၏ ေဟာကိန္းမ်ားထဲတြင္ ယၾတာ မပါ။ ေရွာင္ရွားနည္း မရွိ။ လူသားအားလံုး ေသကုန္ၾကမည္ ဆို၏။ ေဗဒင္ဆရာ၏အင္တာဗ်ဴးတြင္ ေၾကာက္ခမန္းလိလိ ေျဖၾကားခ်က္မ်ားကို ေတြ႕ရသည္။ စင္စစ္ ဤေဟာကိန္းမွာ အင္တာနက္ေပၚတြင္ ႏွစ္အတန္ၾကာကတည္းက တည္ရွိေနခဲ့ျခင္းျဖစ္သလို ေခတ္အဆက္ဆက္တြင္လည္း ဤသို႔ေသာေဟာကိန္းမ်ား မရိုးႏိုင္ေအာင္ တည္ရွိခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ ဘာသာေရးဂိုဏ္းဂဏ တစ္ခုခု၏ အနည္းစုယံုၾကည္ခ်က္မ်ဳိးျဖင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုစုေပါင္း အဆံုးစီရင္မႈမ်ားလည္း သာဓကရွိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆန္းလွေသာ ေဟာကိန္းမဟုတ္ဟု ယူဆႏိုင္သည္။ လြန္ခဲ့သည့္ တစ္ႏွစ္ခန္႔ေလာက္ကလည္း ျခေသၤ့ေရေသာက္မယ္ဆိုသည့္ ေဟာကိန္းတစ္ခုသဲ့သဲ့မွ် ၾကားလိုက္ရဖူးသည္။ ေရႊတိဂံုဘုရားေစာင္းတန္းက ျခေသၤ့ႀကီးေတြထိ ေရျမဳပ္မည္ ဆို၏။ ဒါဆို ဘာေၾကာင့္ ဒီ မဆန္းလွသည့္ ေဟာကိန္းကို ဖင္ၾကားခဲခုျဖစ္ေနၾကပါသလဲ စဥ္းစားၾကည့္မိသည္။ သိပၸံပညာရွင္ေတြက ေျပာလုိ႔လား။

သိထားရန္လိုအပ္သည့္ အခ်က္တစ္ခုကို ေ၀မွ်လိုပါသည္။ ေကာလာဟလမ်ားကို ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ စနစ္တက် ထုတ္လႊင့္ျခင္းမ်ား ရွိသည္။ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏ အစိုးရက ျပည္သူလူထုကို အက်ဳိးဆက္တစ္ခုခု (ထိုေကာလာဟလကို လူအမ်ားစုက ယံုၾကည္ခဲ့လွ်င္ ျဖစ္လာႏိုင္သည့္အက်ဳိးဆက္) အတြက္ အတည္ေပါက္ ထုတ္လႊင့္ျခင္းမ်ားရွိသည္။ အရပ္ထဲတြင္ ပဲျပဳတ္သည္က ေစာေစာစီးစီးေပးေသာ သတင္းမ်ဳိး၊ ကေလးအေမမ်ား သန္းရွာရင္းေျပာသည့္ Topic မ်ဳိးမ်ားျဖစ္သည္။ ခုဟာကိုေတာ့ ဂလိုဘယ္ေဟာကိန္းႀကီးပဲ ထားပါေတာ့။ ထိုသို႔ေသာ သတင္းမ်ားတြင္ ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္စံုတရာ ရွိေနသည္။ အခ်က္အလက္၏ ခိုင္လံုမႈ (Validity) က အဓိကမဟုတ္။ ယံုၾကည္သူမ်ားရွိလွ်င္ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္သည့္အက်ဳိးဆက္ကသာ အဓိကျဖစ္သည္။

ဆိုၾကပါစို႔..။ ကမၻာႀကီး ၂၀၁၂ တြင္ ဧကန္ပ်က္ေတာ့မည္ ဆိုပါေတာ့။ လူေတြ ဒါကို ယံုၾကည္ေနလွ်င္၊ အနည္းဆံုးအားျဖင့္ ဇေ၀ဇ၀ါအေျခအေနျဖစ္ေနလွ်င္ ဘာျဖစ္မည္လဲ။ အေသခံဗံုးခြဲရန္ စိတ္အားထက္သန္ေနေသာ အစၥလာမၼစ္စစ္ေသြးၾကြတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ တက္ၾကြမႈေလွ်ာ့ပါးသြားႏိုင္သည္။ အကုန္ေသၾကေတာ့မယ့္တူတူ ဘာျဖစ္လို႔ ခြဲေနေတာ့မလဲ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစိတ္ဓာတ္ အနည္းငယ္၀င္လာႏိုင္စရာ ရွိသည္။ ရုပ္ရွင္ထဲကလို ကမၻာႀကီးကို ၿဂိဳဟ္သားေတြလာတိုက္သည္ ဆိုပါဦး။ အီရတ္ႏိုင္ငံရွိ အေမရိကန္တပ္မ်ား ကလည္း အီရတ္ေပ်ာက္က်ားမ်ားထက္ ၿဂိဳဟ္သားမ်ားကိုသာ တိုက္ရေပေတာ့မည္။ ေပ်ာက္က်ားမ်ားကလည္း ေသနတ္ေတြကို မိုးေပၚေထာင္ရေပေတာ့မည္။ လြန္ခဲ့သည့္ေျခာက္ႏွစ္ခန္႔က ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ဘြတ္ရွ္ႏွင့္ ဆက္ဒမ္ဟူစိန္ လည္ပင္းဖက္ၿပီး ေသြးေသာက္ညီအစ္ကိုမ်ားပမာ တိုက္ပြဲ၀င္ေနၾကပါလိမ့္မည္။ ဆိုလိုသည္က ဤသို႔ “ဘံုအေၾကာက္” တစ္ခု ဖန္တီးေပးထားျခင္းအားျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ဖန္တီးႏိုင္သည္ ဆိုသည့္အခ်က္ျဖစ္သည္။ လူသားမ်ား၏ ဦးစီးဦးေဆာင္ ႀကိဳးကိုင္ေနရာက လႈပ္ရွားကျပေနသူမ်ားက ဤသို႔ေသာ အကြက္မ်ဳိးမ်ား ပညာသားပါပါေရႊ႕တတ္သည္။ ကမၻာႀကီးပူေႏြးလာမႈအေပၚ ျငင္းခုန္ျခင္းမ်ားတြင္ပင္ Global Warming မွာ Political သာျဖစ္ေၾကာင္း တန္ျပန္ ျငင္းခုန္ျခင္းမ်ား အမ်ားအျပားရွိေနပါသည္။ ဤသို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥျဖစ္မည္လားဟူေသာ ေမးခြန္းကို ျမန္မာပညာရွိက မဟုတ္ဟု တစ္ခ်က္လြတ္ျငင္းထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတာ့ မေတြ႕ရပါ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမဟုတ္လွ်င္ ဘိန္းမွိန္းမွိန္းေရးသာ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုရေပလိမ့္မည္။

အေတြးကို အနည္းငယ္ေရွ႕တိုး၍ တစ္နည္းေျပာင္းစဥ္းစားၾကည့္ပါမည္။ အကယ္၍ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေရး လႈပ္ရွားသူတစ္ဦးက ဤကိစၥကို ယံုၾကည္သည္ဆိုလွ်င္ေရာ မည္သို႔နည္း။ ျမန္မာ့ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီး၏ အနာဂတ္မွာ ႏွစ္ႏွစ္သာ ရွိေတာ့သည္။ စိတ္ပ်က္စရာႀကီးမဟုတ္ဘူးလား။ အန္တီစုလြတ္မလြတ္ကိစၥသည္ ကေလးကစားစရာသာ ျဖစ္သြားေပလိမ့္မည္။ ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းလွသည့္ကိစၥ ျဖစ္လာပါၿပီ။ ဤကိစၥသည္ “ဘံုအေၾကာက္ဖန္တီးမႈ” တစ္ခုသာျဖစ္သည္ဆိုလွ်င္ ထိုဘံုအေၾကာက္သည္ မည္သည့္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုမွ် မေရွးရႈဘဲ လက္ရွိအေရးႀကီး အေျခအေနမ်ားကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈမိေအာင္လုပ္သည့္ ဆိုးရြားလွသည့္ မႈိင္းတိုက္မႈတစ္ခုသာ ျဖစ္ေပမည္။ ျမန္မာေတြအတြက္ အက်ဳိးမရွိဘဲ အဆိုးသာရွိသည့္ ေကာလာဟလမ်ား ျဖစ္ေပသည္။ ဤသို႔ေျပာရသည့္ အေၾကာင္းရင္းက ဤကိစၥသည္ ကမၻာအႏွံ႔ပ်ံ႕ေနသည္ ဆိုေသာ္လည္း အဂၤလိပ္လိုေရးထားသည့္ေဆာင္းပါးမ်ားတြင္ မွတ္ခ်က္မ်ား၊ ေဆြးေႏြးထားခ်က္မ်ား မ်ားမ်ားစားစားေတြ႕ရေလ့ မရွိဘဲ ျမန္မာဘာသာ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္သာ ျဗဲလရမ္းျမင္ေတြ႕ေနရ၍ ျဖစ္ပါသည္။ အေၾကာင္းရင္းကိုမူ ႏိုင္ငံေက်ာ္ ေဗဒင္ဆရာ၏ ႏႈတ္ထြက္စကားျဖစ္လို႔လားဟု ခပ္ေဖာ့ေဖာ့သာ စဥ္းစားရဲပါသည္။ ျမန္မာေတြ ငတံုးေတြခ်ည္းပဲဟုေျပာရန္ ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ အိပ္မက္ထဲပင္ ထည့္မမက္၀ံ့ပါ။

တကယ္ေတာ့ ဤေဟာကိန္းကို ယံု၏ မယံု၏ တခုတ္တရ ျပန္လည္ေျဖၾကားစရာ လံုး၀မရွိပါ။ ေကာလာဟလဟု ကၽြန္ေတာ္ သံုးႏႈန္းခဲ့သျဖင့္ မယံုဟု သတ္မွတ္ၿပီး ဒါဆို ကမၻာႀကီး ထာ၀ရတည္တံ့မွာလား ေမးလာသည္ဆိုခဲ့လွ်င္မူ ေျဖစရာ ရွိေနပါသည္။ “မေသခ်ာမႈနိယာမ” အရ မနက္ျဖန္ေနထြက္မည့္ကိစၥသည္ပင္ “လံုးလံုးလ်ားလ်ား” ေသခ်ာမႈ ရွိေနသည္မဟုတ္ပါ။ မနက္ျဖန္ ေနမထြက္ခင္ကို ကမၻာႀကီးပ်က္သြားႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ပ်က္ႏိုင္ေခ် အလြန္နည္းသည္။ တစ္သန္းပံုတစ္ပံုပင္မရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေသခ်ာလုနီးနီးျဖစ္ေနျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ လူသားတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ကိစၥရပ္တိုင္းကို ဤသို႔ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖင့္ ေသခ်ာမႈပမာဏျမင့္မားျခင္း၊ နည္းပါးျခင္း အားျဖင့္သာ လက္ခံထားျခင္းသည္ အက်ဳိးအေၾကာင္း ဆီေလ်ာ္ပါသည္။ ကမၻာႀကီးသည္ အခ်ိန္မေရြး ပ်က္စီးသြားႏိုင္သည္။ လူသားမ်ဳိးႏြယ္သည္လည္း ထာ၀ရတည္တံ့ေနမည့္ အနာဂတ္ ရွိေကာင္းမွ ရွိပါလိမ့္မည္။ ဤသို႔ပင္ လက္ခံထားပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဒီကိစၥသည္ သာမန္လူတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ အေထြအထူး စဥ္းစားေနစရာကိစၥ မည္သို႔မွ်မရွိပါ။ ကမၻာပ်က္မည့္ကိစၥကို ကာလည္းမကာကြယ္ႏိုင္၊ ဘယ္အခ်ိန္ ျဖစ္လာမည္မွန္းလဲမသိ (ယေန႔ေခတ္သိပၸံပညာအရ) ေျပာင္းေျပးစရာ အျခားေနရာလည္းမရွိ လည္စင္းခံရမည့္အေျခအေနတြင္ စိတ္ကူးထဲထည့္ေနစရာ မလိုသလို မည္သူမွ်လည့္ မထည့္ၾကပါ။ အိုဘားမား မိန္႔ခြန္းေျပာေနဆဲ၊ ၂၀၁၈ ကမၻာ့ဖလား အိမ္ရွင္ႏိုင္ငံျဖစ္ေရး အလုအယက္ႀကိဳးစားေနၾကဆဲ၊ AIDS ေရာဂါကာကြယ္ေဆး သုေတသနျပဳဆဲ၊ ၂၀၁၃ ထိ တိုက္စစ္မွဴး ဖာနန္ဒိုေတာရက္စ္ လီပါပူးတြင္ ဆက္ရွိေနရန္ ေသခ်ာေနဆဲကမၻာႀကီးတြင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကလည္း ကမၻာပ်က္ရင္ ဘာလုပ္မလဲဟူသည့္ နက္နဲလွသည့္ပုစၦာႀကီးအား ေနပူထဲတြင္ ထိုင္ၿပီး ေခၽြးတလံုးလံုးျဖင့္တြက္ခ်က္ အေျဖရွာေနၾကဆဲဆိုလွ်င္…?

◄ ေတဇာ ► ႏို၀င္ဘာ (၁၂) ၂၀၀၉

Comments

  1. စာဖတ္သူNovember 12, 2009 at 5:35 AM

    နားနားထိ ကပ္ေအာ္သည္ဆိုတာ အလကၤာကို သေဘာမက်ၿပံဳးမိပါတယ္ :D
    စာတင္ေပးတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

    ReplyDelete
  2. ျဖစ္ခါမွ ျဖစ္ေရာပဲ...
    ယံုတယ္လဲ မဟုတ္ , မယံု ဘူးလဲ မဟုတ္ဘူး....
    အဲ___ ဒါေပမဲ့ ၾကည့္ ေတာ့ၾကည့္ ခ်င္သားဗ် ! :D

    ReplyDelete
  3. ဟုတ္တယ္။ ပ်က္မယ္ဆိုလဲ ဘာျဖစ္လဲ။ ပ်က္ကာမွပ်က္ေရာ ကိုယ္လုပ္စရာရွိတာ မေသမခ်င္း လုပ္ေနရမွာက ကိုယ့္တာဝန္ပဲ မဟုတ္လား။ အေရးအသားေလးေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္။

    ReplyDelete
  4. ပိႆေလးေဘးျပစ္ ဘာသာေဗဒျဖင့္သာ ဆက္လက္ေျပာၾကားလိုပါေသးသည္။


    ဒီအသံုးအနႉံးေလးကို သိပ္သိပ္ၾကိဳက္ပါတယ္
    အျမဲလာဖတ္ပါတယ္
    မေန႔ကေတာင္ရုပ္ရွင္ၾကည့္ေသးတယ္ ၂၀၁၂ ေလ
    ပ်က္မပ်က္ေတာ့မသိဘူး
    ရုပ္ရွင္ကေတာ့ ေကာင္းတယ္

    ReplyDelete
  5. ေတဇာ ေျပာမွ ေစာင္ထူထူရွာမယ္လို့ စဥ္းစားျကည့္ လိုက္မိတယ္

    ReplyDelete
  6. ပ်က္ႏိုင္ပါဘူး သူငယ္ခ်င္းရာ........။ အခုမွ သာသနာႏွစ္ တဝက္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ေနာက္ထပ္ တဝက္ စိတ္ခ်လက္ခ် ရွိေသးတာပဲ။ အဲဒါၿပီးရင္ေတာင္..... ရွိေနဦးမွာပါ။ သာသနာပ ကာလေပါ့။ တင္ျပေပးတာေလး ေကာင္းပါတယ္။

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”