Skip to main content

ကိုငွက္ႀကီးရဲ႕ မဇၩိမေတးသြား၊ တစ္ေန႔တစ္လံပုဂံဘယ္မေရာက္ႏွင့္ ယုတၱိေဗဒျဖင့္ လူပ်ဳိလွည့္ျခင္းအေတြးစမ်ား

ေအာက္ပါသေရာ္စာမ်ား၏ မူရင္းေရးသားသူမွာ တ႐ုတ္စာေရးဆရာ ၀မ္မင္း (Wang Meng) ျဖစ္ၿပီး၊ ဆရာေမာင္ေဒးက ဘာသာျပန္ထားကာ၊ ေတဇာမွ… လူတတ္လုပ္ ရွင္းျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ေအာက္ပါအေရးအသားမ်ားမွာ လူ႔သေဘာလူ႔သဘာ၀ သေရာ္ထားေသာ အေရးအသားမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ကေလးတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္ပမာ ဖတ္မည္ဆိုလွ်င္လည္း ဖတ္လို႔ေကာင္းပါသည္။ စကားလံုးမ်ား၏ေနာက္ကြယ္မွ မူရင္းဆိုလိုခ်က္ကို ကၽြန္ေတာ္ ႀကိဳးစားဖမ္းဆုပ္ၾကည့္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ အေျခအေန (Environment) ကလည္း ရွိေသးတယ္ခင္ဗ်။ အင္တာနက္ဖိုးေပး၍ စာ႐ိုက္ေနရေသာေၾကာင့္ စိတ္မေျဖာင့္ပါသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ရွင္းလင္းထားသည္မ်ား ကိုး႐ိုးကားယားျဖစ္ေနလွ်င္ ခြင့္လႊတ္ၾကပါဗ်ာ။


နဂါးဂူထဲက လီတစ္ေထာင္ျမင္း
လြန္ခဲ့တဲ့ငါးႏွစ္ေလာက္က ေက်းလက္ေဒသတစ္ခုက ႏြားတင္းကုပ္တစ္ခုမွာ လီတစ္ေထာင္ေျပးႏႈန္းရွိတဲ့ ျမင္းတစ္ေကာင္ကို သြားသြားလာလာ ကၽြန္ေတာ္ ရင္းႏွီးခြင့္ရရွိခဲ့တယ္။ (တစ္လီ ပမာဏဟာ သံုးပိုင္းတစ္ပိုင္းမိုင္နဲ႔ ညီမွ်ပါတယ္။ အစာေရစာျပတ္လပ္မႈနဲ႔ အေအးဒဏ္တို႔ေၾကာင့္ ျမင္းဟာ ေျခကုန္လက္ပမ္းက်၊ တစ္မႈိင္မႈိင္တစ္ေထြေထြျဖစ္၊ ေခါင္းငိုက္စိုက္ၿပီး ျမံဳတံုတံုေပါ့။ ေျပးရင္လည္း ႏြားေလာက္ပဲ ေျပးႏိုင္တယ္။ ျမည္းေတြ၊ လားေတြကေတာင္ အဲဒီျမင္းကို သူတို႔ထဲေရာေႏွာလာရင္ မႀကိဳက္ခ်င္ၾကဘူး။ ထယ္ထိုးခိုင္းျပန္ေတာ့လည္း ႏြားတစ္ေကာင္ေလာက္ ခံႏိုင္ရည္မရွိ။ ဒါေၾကာင့္ ႏြားတင္းကုပ္မွာထားတယ္ဆိုေပမယ့္ ႏြားေတြၾကားမွာ အပယ္ခံပဲ။

သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ ျမင္းအေၾကာင္းနားလည္သူအခ်ဳိ႕ဟာ လီတစ္ေထာင္ျမင္းကို ေတြ႕သြားၾကတယ္။ သူတို႔က ျမင္းကို ဂ်ဳံႏွစ္ေကာ္စာေကၽြးလိုက္တာ ျမင္းႀကီးဟာ ခ်က္ခ်င္းပဲ ကဆုန္ေပါက္ထေျပးတယ္။ သူ႔ခြန္အားကို ႏြားေတြ၊ ျမည္းေတြ၊ လားေတြနဲ႔ ၀က္ေတြေတာင္ အံ့ၾသၾကရတယ္။ သိပ္မၾကာပါဘူး။ ျမင္းၿပိဳင္ပြဲမွာ လီတစ္ေထာင္ျမင္းက ပထမေနရာက ပန္း၀င္တယ္။ သူ႔အတြက္ အထူးနဂါးဂူလုပ္ေပးရတယ္။ တစ္ရက္တည္းနဲ႔ လီတစ္ေထာင္ျပည့္ေအာင္ ေျပးႏိုင္တဲ့ျမင္းဆိုရင္ ေကာင္းကင္ဘံုက ႏွင္ထုတ္ခံရတဲ့ နဂါးျဖစ္တယ္ဆိုတာကို လူတိုင္းသိတယ္ေလ။ ဂ်ဳံနဲ႔ျမက္အစား လီတစ္ေထာင္ျမင္းႀကီးက အေလးမသူေတြစားတဲ့ အာဟာရကို စားတယ္။ ဆန္ေကာင္းေကာင္းကိုစားတယ္။ ငါးအသည္းအဆီကုိ စားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကယ္စီယမ္ပါတဲ့ အာဟာရေတြဘာေတြေတာင္ စားေသး။ ေႏြရာသီတိုင္းသူ႔ကို ဘီယာအျပည့္ထားတဲ့ အ၀ီစိတြင္းကေန ခပ္တိုက္ရၿပီး ေဆာင္းမွာေတာ့ "ေမာင္းတိုင္း" နဲ႔ "စပါးငါးခက္အရက္" ကို ေသာက္တယ္။ သူ႔ရဲ႕ နဂါးဂူထဲကို သာမန္ျမင္းတစ္ေကာင္ မွားၿပီးေရာက္မသြားလိုက္နဲ႔ တစ္ခ်က္အကန္ခံရၿပီး အျပင္ျပန္ထြက္လာရမယ္မွတ္။ ဒီလိုနဲ႔ ျမင္းႀကီးက ၀ၿပီးေလးလံလာတယ္။ ကဆုန္ေပါက္မေျပးႏိုင္ေတာ့သလို သူဟီရင္လဲ အသံက ကြဲကြဲႀကီး။ သူ႔ကိုျမင္တဲ့အခါ ျမင္းသားေရာင္းတဲ့ဆိုင္ကို ကၽြန္ေတာ္ သတိရမိတယ္။

(ရွင္းလင္းခ်က္)
ဒီပံုျပင္မွာက်ေတာ့ စာေရးသူဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဗုဒၶဘုရားရဲ႕ မဇၩိမပတိပဒါလမ္းစဥ္ကို ေဟာတယ္လို႔ျမင္မိပါတယ္။ သူက အစြန္းတရားႏွစ္ပါးကို သတိထားမိေအာင္ ေဖာ္က်ဴးထားပါတယ္။ အႏွိမ္ခံ ျမင္းပိန္ေလးဘ၀ကေန အသံုးမက်တဲ့ ျမင္းက်ဳိင္းတုတ္ႀကီး ဘ၀သို႔ေရာက္သြားတဲ့ အစြန္းႏွစ္ပါးကို ျမင္ေအာင္ဖြဲ႕ထားတာပါ။ ေအာက္ေျခလြတ္တတ္တဲ့ လူေတြရဲ႕သေဘာကို သူေလွာင္ခ်င္တာလားလည္း မဆိုႏိုင္ပါဘူး။ ဒါမွမဟုတ္ ဆင္းရဲႏံုခ်ာလွတဲ့ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ဟာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကို မုန္းတီးနာၾကည္းစိတ္နဲ႔ဖြဲ႕ဆိုခဲ့တဲ့ အႏွစ္သာရျပည့္၀လွေသာကဗ်ာမ်ားကို ဖြဲ႕ဆိုႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း လူခ်မ္းသာတစ္ေယာက္ျဖစ္သြားတဲ့အခါ သူ႔ကဗ်ာေတြဟာ နိမ့္က်ပ်က္စီးသြားျခင္းလိုမ်ဳိး သေဘာတရားတစ္ခုလား…ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားမိပါတယ္…။ ဒီပံုျပင္ဖတ္ရင္း ကိုငွက္ႀကီး (ထူးအိမ္သင္) ရဲ႕ "မဇၩိမေတးသြား" သီခ်င္းကို ကၽြန္ေတာ္ သတိရလိုက္မိပါတယ္။
"ေျမျပင္ေပၚမွာ ေျမျပင္ေပၚမွာ ျမင့္ျမတ္လွတဲ့ မဇၩိမေလ…
လူေတြကို လူေတြကို လမ္းလမ္းလမ္းအျမဲျပေန…."


ၾကက္ဥျပဳတ္မ်ားႏွင့္ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွား ေလ့က်င့္ခန္းမ်ား

ကၽြန္ေတာ့္အေဖက စာမ်ားမ်ားဖတ္တဲ့ စြယ္စံု ပါရမီရွင္ႀကီးတစ္ေယာက္ပါပဲ။ သိသမွ်ကိုလည္း မၿငီးမညဴ သင္ၾကားေပးေလ့ရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ပါရမီရွင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ေစလိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာေအာင္ လက္သပ္ေမြးကာ သင္ၾကားေပးခဲ့ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္ကို စာေပသင္တယ္။ သူအႀကိဳက္ဆံုးစာအုပ္က `တန္မင္းဆက္ကာလရဲ႕ ကဗ်ာသံုးရာ´ ပါပဲ။ အဲဒီကဗ်ာေတြကို ေဒါက္ကနဲ ေဒါက္ကနဲ အလြတ္ရြတ္ျပႏိုင္တဲ့အထိ သူကၽြန္ေတာ့္ကို ညွင္းပမ္းသင္ၾကားေပးပါတယ္။ အျခားစာအုပ္သစ္ တစ္အုပ္တစ္ေလကို ကၽြန္ေတာ္ စမ္းဖတ္ၾကည့္တဲ့အခါတိုင္းမွာလည္း သူ ေဒါသပုန္ထတတ္တယ္။ ၿပီးရင္ အာေဘာင္အာရင္းသန္သန္နဲ႔ မိန္႔ခြန္းရွည္ႀကီး ေဟာေတာ့တာပါပဲ။ `တန္ကဗ်ာသံုးရာကို မင္း ကၽြမ္းက်င္ေနၿပီမ်ား မွတ္ေနလား။ အဲဒီကဗ်ာေတြရဲ႕ ဆန္းၾကယ္မႈေတြ၊ ကာရံေတြ၊ ဆန္႔က်င္ဘက္စကားလံုး တြဲဆက္မႈေတြ၊ စကားလံုးေရြးခ်ယ္မႈေတြ၊ စိတ္ကူးအံ၀င္ခြင္က် ျဖစ္မေတြ၊ ကဗ်ာနိမိတ္ပံုေတြ၊ အေတြးနယ္ခြင္ေတြ၊ အဓိပၸာယ္ေတြရဲ႕ အရိပ္လႊမ္းမိုးမႈေတြ အိုး.. အမ်ားႀကီး…အမ်ားႀကီး…. အဲဒါေတြကို ညီညြတ္ေအာင္ မင္း ေပါင္းစပ္ႏိုင္ၿပီလား..။ အသံုးခ်ႏိုင္ၿပီလား။ မင္းရဲ႕ ကဗ်ာေတြဟာ လီဘုိင္း၊ တုဖူး၊ မင္ေဟာင္းရန္၊ ၀မ္ေ၀၊ လီရွန္က်င္းနဲ႔ တုမုတို႔ရဲ႕ကဗ်ာေတြထက္မ်ား ေကာင္းေနလို႔လား။ မင္းရဲ႕ ကဗ်ာစြမ္းရည္က အဲဒီ ကဗ်ာသူေတာ္စင္ေတြ၊ ကဗ်ာစုန္းေတြထက္ သာလြန္ေနၿပီလား။ တန္ကဗ်ာဟာ ေခတ္ေနာက္က်သြားၿပီလို႔မ်ား မင္းထင္ေနသလား´။
သူက ကၽြန္ေတာ့္ကို သီခ်င္းလည္း သင္ေပးတယ္။ သူ႔အႀကိဳက္ဆံုးသီခ်င္းက `သိုးေက်ာင္းေနတဲ့ ဆု၀ု´ ဆိုတဲ့ သီခ်င္း။ အျခားသီခ်င္းတစ္ပုဒ္တစ္ေလကို ကၽြန္ေတာ္ က်က္ၿပီဆိုတာနဲ႔ ေဒါသတစ္ႀကီးေမးခြန္းထုတ္တာ ခံရေတာ့တာပါပဲ။ `သိုးေက်ာင္းေနတဲ့ ဆု၀ု´ ကို မင္းေကာင္းေကာင္းဆိုတတ္ၿပီဆိုတဲ့ သေဘာလား။ ဒါဆို ပညာရွင္တစ္ေယာက္လို မင္းဆိုႏိုင္ၿပီလား။ အဲဒီသီခ်င္းေတြအတြက္ အမွတ္ (၁၁၀) ေလာက္ မင္းရႏိုင္မယ္ေပါ့ေလ။
ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားေလ့က်င့္ခန္းေတြကိုလည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို သင္ေပးခဲ့သဗ်။ ေရဒီယိုကလာတဲ့ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားေလ့က်င့္ခန္းအစီအစဥ္ နံပါတ္ (၁) ဆုိပါေတာ့။ အျခားနံပါတ္စဥ္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာခ်င္တယ္လို႔ေျပာမိတိုင္း အေဖက သိပ္ဆြဲေဆာင္မႈရွိၿပီး ယုတၱိက်တဲ့ ေမးခြန္းေတြ ေမးေတာ့တာပါပဲ။ `ပထမဆံုး ေလ့က်င့္ခန္းေတြကို မင္း ေသေသခ်ာခ်ာ လံုလံုေလာက္ေလာက္ ေလ့က်င့္ၿပီးၿပီလား။ မင္း ဒီထက္ပိုတိုးတက္ေအာင္၊ ပံုစံက်ေအာင္ လုပ္စရာမလိုေတာ့ဘူးလား။ မင္းလို ဂ်ပုေလးအတြက္ ဒီနံပါတ္ (၁) ေလ့က်င့္ခန္းေတြက အေကာင္းဆံုးမဟုတ္ဘူးလား။ ကဲ.. ေျပာ..။
အေဖက ကၽြန္ေတာ့္ကို ၾကက္ဥျပဳတ္ေတြ ေကၽြးပါတယ္။ ၾကက္ဥေၾကာ္တို႔၊ ၾကက္ဥျပဳတ္တို႔ေရာ ေျပာင္းစားလို႔မရဘူးလားလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေမးမိတာေပါ့။ ဒါဆို သူ ကၽြန္ေတာ့္ကိုေအာ္ၿပီး.. `ေအာ္… ၾကက္ဥျပဳတ္ကို မင္းစားစရာ မလိုေတာ့ဘူးေပါ့။ ၾကက္ဥျပဳတ္က ကယ္လိုရီ၊ ပ႐ိုတိန္း၊ ဗိုက္တာမင္ေအနဲ႔ စီတို႔ ေပးတယ္ကြ။ ၾကက္ဥကို စြန္႔လႊတ္မယ္လို႔ မင္း ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာနဲ႔……´
အေဖက သိပ္အေျပာေကာင္းတာပဲ။ အခုဆို ကၽြန္ေတာ္ဟာ စာအုပ္ဆိုရင္ `တန္မင္းဆက္ကာလ ကဗ်ာသံုးရာ´ ကိုပဲ ဖတ္တယ္။ သီခ်င္းဆိုရင္ `သိုးေက်ာင္းေနတဲ့ ဆု၀ု´ကိုပဲ ဆိုတယ္။ နံပါတ္ (၁) ကိုယ္လက္လႈပ္ရွား အစီအစဥ္ကိုပဲ လုပ္ေဆာင္သလို အစားအစာ တစ္မ်ဳိးတည္းကိုပဲ စားတယ္။ ၾကက္ဥျပဳတ္ ဆိုပါေတာ့။

(ရွင္းလင္းခ်က္)
ၾကက္ဥျပဳတ္မ်ားပံုျပင္တြင္ လူတစ္ေယာက္၏ မိမိကိုယ္ကို ပိတ္ဆို႔ထားတတ္ေသာ အတားအဆီးတစ္ခုကို လွစ္ျပထားသည္ဟု ျမင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စြယ္စံုပါရမီရွင္ အေဖတစ္ေယာက္ေျပာျပတဲ့ ကဗ်ာေတြ၊ သီခ်င္းေတြ၊ ကုိယ္လက္လႈပ္ရွားေလ့က်င့္ခန္းေတြအေၾကာင္းဖတ္႐ႈရင္း သူ႔အယူအဆဟာ ဟုတ္သေယာင္ေယာင္ေတာင္ ထင္လိုက္မိႏိုင္ပါတယ္။ ဟုတ္တာပဲ သူကအေျပာေကာင္းတာကိုး။ ေနာက္ဆံုး ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ၾကက္ဥျပဳတ္ပဲ ေကၽြးတဲ့အခါက်ေတာ့မွသာ မေက်မနပ္ျဖစ္မိပါလိမ့္မည္။
ပံုျပင္၏ဆိုလိုရင္းမွာ Step-by-Step စနစ္၏ မိမိ၏တက္လမ္းကို ပိတ္ဆို႔ထားႏိုင္မႈကို ျပထားျခင္းပါ။ တစ္ေန႔တစ္လံပုဂံဘယ္ေရြ႕မလဲဆိုေသာ စကားတစ္ခြန္းရွိပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ တစ္ေန႔တစ္လံပုဂံဘက္ေရာက္မလဲဟု ျပင္ခ်င္ပါသည္။ ပုဂံသို႔သြားခ်င္ေသာ လူတစ္ေယာက္ေနျဖင့္ တစ္ေန႔တစ္လံသာလွမ္းမည္ဆိုလွ်င္ သူ႔အသက္အပိုင္းအျခားအတြင္း ပုဂံသို႔ေရာက္ႏိုင္လမ့္မည္မဟုတ္ပါ။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ေရွ႕ဆက္ရန္စိုးရြံ႕ေသာအခါမ်ဳိးတြင္ ထုိသုိ႔ေသာအယူအဆမ်ားျဖင့္ မိမိကိုယ္ကိုယ္ က်ားကန္ေလ့ရွိတတ္ၾကပါသည္။ ေရွ႕ဆက္ရန္ေၾကာက္ရြံ႕ေသာအခါ စိတ္ေျဖသာရန္အတြက္ လက္ရွိအေျခအေနကိုသာ ပိုေကာင္းေအာင္လုပ္ရန္ဟူ၍ လွလွပပဆင္ေျခေလးေတြေပးၿပီး မိမိကိုယ္ကိုယ္ ညာေလ့ရွိတတ္ၾကပါသည္။ ယခုကဲ့သို႔ အျမန္ေခတ္တြင္ ထိုအယူအဆမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဒုကၡေပးေကာင္းေပးလာႏိုင္ပါေၾကာင္း သတိျပဳမိၾကဖို႔ပါ။


က်ဳပ္လည္း မင္းလိုပဲ
တစ္ညေနမွာ ႏိုက္တင္ေဂးငွက္တစ္ေကာင္က ေတးသီေနတယ္။ ေျမြတစ္ေကာင္က ငွက္ၾကားေအာင္ အက္ေဆးတစ္ပုဒ္ကို တမင္ေအာ္ဖတ္ေနတယ္။ အက္ေဆးက ေျမြဟာလည္း ႏိုက္တင္ေဂးနဲ႔မ်ဳိးရိုးတူေၾကာင္း ေရးထားတာ။ ဒီအက္ေဆးအလိုရ ေျမြဥေတြကို တစ္ခ်ိန္က ႏိုက္တင္ေဂးဥေတြနဲ႔ ေရာစီထားသတဲ့။ ဒီေတာ့ သူတို႔က မ်ဳိးရိုးဇာတိတူတာ ေသခ်ာတယ္ေပါ့။ ဒါ့အျပင္ ဒီဥေတြမေပါက္ခင္ အလင္းနဲ႔အပူေပးတဲ့ ေနမင္းႀကိီးကလည္း အတူတူပဲေလ။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ဟာ တူညီတဲ့မ်ဳိးရိုးတစ္ခုရဲ႕ အဖြဲ႕၀င္ေတြပါပဲ။ တတိယအခ်က္က သူတို႔ႏွစ္ေယာက္စလံုး ညဆို ေတးဆိုတယ္။ ေျမြရဲ႕ယူဆခ်က္အရဆိုရင္ သူတို႔သီဆိုတဲ့ သီခ်င္းက ေတာ္ေတာ္ကို ဆင္တူတယ္။
စတုတၳအခ်က္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္စလံုး ပန္းဥယာဥ္ထဲမွာ က်င္လည္ရတာကို ႀကိဳက္တယ္။ ပဥၥမအခ်က္အေနနဲ႔ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ စလံုးဟာ ႏွင္းနဲ႔ေဆာင္းေအးတာကို မႏွစ္သက္ဘူး။ ဆဌမအခ်က္က သူတို႔ႏွစ္ေယာက္စလံုး ႏွင္းဆီေတြကို သေဘာက်တယ္။ သူတို႔ရဲ႕ စိတ္၀င္စားမႈ တူတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာပဲ။ ၿပီးေတာ့ သတၱမအခ်က္…..
ႏိုက္တင္ေဂးက စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ၿပီး ေျပာတယ္။ ခင္ဗ်ားရဲ႕အက္ေဆးမွာ အလြန္ခိုင္လံုတဲ့ သံမဏိအေထာက္အထားေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ရွိေနပါေစဦး၊ ခင္ဗ်ားဟာ ေျမြမဟုတ္ဘဲ ႏိုက္တင္ေဂးျဖစ္ပါတယ္လို႔ေတာ့ က်ဳပ္ မေျပာႏိုင္ေပါင္။
အဲဒီေနာက္ ေျမြက သူဟာ ေျမြမဟုတ္ေၾကာင္း ေရးသားသက္ေသျပထားတဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကို ထုတ္ျပန္တယ္။ သူဟာ အျခားေျမြေတြနဲ႔ အမ်ဳိးမတူဘူးဆိုပဲ။ သူ႔ရဲ႕ ပထမဆံုးအေထာက္အထားက သူ႔အေရာင္ပဲ။ သူ႔အေရာင္ဟာ အျခားေျမြအေရာင္နဲ႔ မတူပါဘူးတဲ့။ ဒုတိယအခ်က္အေနနဲ႔ သူ႔အရြယ္အစားဟာ တျခားေျမြေတြနဲ႔ ကြာျခားသတဲ့။ တတိယအခ်က္က သူ႔ခႏၵာတည္ေဆာက္ပံုဟာ တျခားေျမြေတြလို မဟုတ္ပါတဲ့။ စတုတၳအခ်က္က သူ႔ရဲ႕ စြဲလမ္းမႈဟာ တျခားေျမြေတြနဲ႔ မတူေၾကာင္း …
ႏိုက္တင္ေဂးခမ်ာ ေျမြဖတ္ျပတာနားေထာင္ရင္း ႏွင္းဆီဖူးေပၚ အိပ္ေပ်ာ္သြားတယ္။ ဒီအခါ ေျမြက ပါးစပ္ဟၿပီး ႏိုက္တင္ေဂးအနား ကပ္သြားတယ္။
(ရွင္းလင္းခ်က္)
ဒီပံုျပင္ကေတာ့ စိတ္ပညာသေဘာတရားတစ္ခုလိုပါပဲ…။ "ေျမြဟာ ေျမြမဟုတ္ေၾကာင္း ေရးသားသက္ေသျပထားတဲ့ ေဆာင္းပါတစ္ပုဒ္" ဆိုရာမွာ မဟုတ္မမွန္တာကို သက္ေသသကၠာယနဲ႔ ယုတၱိက်က် လိမ္ညာဖ်ားေယာင္းႏိုင္တဲ့ စိတ္ပညာသေဘာတရား တစ္ခုကိုေတြ႕ရပါတယ္။ (အဂၤလိပ္အေခၚ ကၽြန္ေတာ္ေမ့ေနပါတယ္) ဒီသေဘာတရားကို ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား စင္ျမင့္ထက္မွာ ျပည္သူေတြကိုမဲဆြယ္ရာမွာ သံုးတတ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ဆိုလိုရင္းတစ္ခုကို ေျမာက္မ်ားစြာေသာ ဆင္ေျခ (Reason) ေတြနဲ႔ ေဒါက္တိုင္ျပဳတဲ့နည္းပါ။ သူဘာေတြေလွ်ာက္ေျပာေနပါေစ ေနာက္ဆံုးေတာ့ သူသာ ၿပိဳင္ဘက္ထက္ ပိုေတာ္ပါတယ္၊ သူသာ သမၼတရာထူးနဲ႔ သင့္ေတာ္ပါတယ္လို႔ ဆိုလိုေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆင္ေျခတစ္ခုတည္းအေနျဖင့္ မခိုင္လံုေသာ္လည္း ဆင္ေျခေတြအမ်ားႀကီးစုေပါင္းလိုက္တဲ့ အခါ နားေထာင္သူရဲ႕ ဆင္ျခင္တံုတရားကို ကိုင္လႈပ္လိုက္ႏိုင္သလိုပါပဲ…။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ခင္ဗ်ားဟာ ေျမြမဟုတ္ဘဲ ႏိုက္တင္ေဂးပါလို႔ က်ဳပ္ မေျပာႏိုင္ေပါင္လို႔ ဆိုတဲ့ ႏႈိက္တင္ေဂးေလးလည္း မယံုၾကည္ေပမယ့္ အိပ္ေပ်ာ္သြားမိရွာပါတယ္.။

(မွတ္ခ်က္။ ဤနည္းကို လူပ်ဳိလွည့္ရာတြင္အသံုးခ်ၾကည့္လွ်င္ ေအာင္ျမင္ႏိုင္သလား ကၽြန္ေတာ္ မစမ္းသပ္ၾကည့္ဖူးပါ။ စမ္းသပ္ၾကည့္လိုသူ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ေအာင္ျမင္သြားခဲ့လွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုလည္း လက္တို႔ပါခင္ဗ်ား… ဟဲဟဲ)

Comments

  1. စိတ္ပညာဆိုတာထက္ ဒသနိကေဗသေတြ မ်ားသလားလို႔..
    ဖတ္ရတာ လည္မလိုလို မလည္မလိုလိုနဲ႔..
    ဒါေပမယ့္ စိတ္၀င္စားစရာေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”