Skip to main content

တစ္စိမ္းတစ္ရံစာ

ညက အိပ္မက္ထဲမွာ ဆယ္မာေဟးယက္ ေသးဆံုးသြား၏။ ထို ဆယ္မာေဟးယက္က ေဟာလီး၀ုဒ္မင္းသမီး ဆယ္မာေဟးယက္မဟုတ္။ သူ႔ဘက္က ခ်စ္စႏိုးေခၚေသာ သူမနာမည္သာ ျဖစ္သည္။ ပထမ သူမကို ကေလာဒီယာရွီဖာလို႔ ေပးရမလား။ မီး(စ္)ဒင္မင္းဒက္(စ္)လို႔ ေပးရမလား သူစဥ္းစားေသေပမယ့္၊ ေနာက္ေတာ့ သူမနာမည္ကို ဆယ္မာေဟးယက္ဟု သူအမည္ေပးလိုက္သည္။ ၿပီးေတာ့ သူမကို ခ်စ္စႏိုး ဆယ္မာဟု ေခၚသည္။ သူမကေတာ့ သူမနာမည္ ခင္ခင္ေလးဟု သူ႔ကို ေျပာဖူးပါသည္။


သူမႏွင့္သူ စေတြ႕တာလည္း ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္က ႏိုက္ကလပ္ တစ္ခုမွာျဖစ္သည္။ မွတ္မွတ္ရရ နယူးရီးယားႏိုက္က သူမကို စေတြ႕ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ နယူးရီးယားႏိုက္မွာ ဘီယာမူးမူးႏွင့္ သူမႏွင့္ တြဲကခဲ့သည္။ သူႏွင့္မွမဟုတ္ ထိုညက သူမက ေယာက္်ား အေတာ္မ်ားမ်ားႏွင့္ တြဲကခဲ့ပါသည္။ အျဖဴအနက္ကြက္ ဂါ၀န္ကို ၀တ္ဆင္ထားေသာ သူမအား ေယာက်္ားတစ္ေယာက္လက္ကေန ေနာက္တစ္ေယာက္က ဆြဲေခၚသြားသည္မွာ၊ ေဘာလံုးတစ္လံုးကို တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ ၀ိုင္းကန္ေနသည္ႏွင့္ပင္ တူေနခဲ့သည္။

ထိုညက အေယာင္ေယာင္အမွားမွား၊ သူမကို သူက ဆယ္မာေဟးယက္ဟု ေခၚခဲ့သည္။ သူမကေတာ့ သူမနာမည္ ခင္ခင္ေလးပါဟုသာဆိုသည္။ သည္လိုႏွင့္ပဲ နယူးရီးယားညဦးပိုင္းမွာပင္၊ သူလည္း ဆယ္မာေဟးယက္ႏွင့္ လမ္းခြဲခဲ့သည္။

သည့္ေနာက္ပိုင္း သူႏွင့္ ဆယ္မာေဟးယက္ ပန္းဆိုးတန္းမွာ ျပန္ဆံုၾကသည္။ ထို႔ေန႔ ေနကလည္း ျခစ္ျခစ္ေတာက္ပူေန၏။ သစ္ပင္ေတြမရွိေတာ့ေသာ ပန္းဆိုးတန္းလမ္းမႀကီးကို၊ ေနက အရည္ေပ်ာ္ျဖစ္ရန္ ႀကိဳးစားေနသည္။ သူလည္း စာအုပ္ေဟာင္းေရာင္းသည့္ သူငယ္ခ်င္းဆိုင္မွာ၊ (sputnik) အေဟာင္းေတြကို လာရွာရင္း၊ ဆယ္မာေဟးယက္ႏွင့္ ထပ္ေတြ႕ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ဆယ္မာက သူ႔ကို ခ်င္ခ်င္းမွတ္မိၿပီး၊ သူႏွင့္ စားေသာက္ဆိုင္တစ္ခုကို လိုက္္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

"အစ္ကို ပန္းဆိုးတန္းကို ဒီလိုပဲ လာတတ္သလား" ဆယ္မာက ေမးသျဖင့္၊ (sputnik) ေတြ လာရွာတာ" ဟု ေျပာသည့္အခါ၊ "အဲဒါေနာက္ဆံုးေပၚတဲ့ ကြန္ဒြန္လား" ဟု ဆိုရင္း သူ႔ကို ဟားေန၏။

ထိုအခါမွပဲ စာအုပ္အေဟာင္းဆိုင္က သူငယ္ခ်င္းေျပာလုိက္တဲ့စကားကို သူတိရသြားသည္။

"(sputnik) အေဟာင္းေတြရႏိုင္မလား" ဟု သူကေမးသည့္အခါ၊ စာအုပ္အေဟာင္းေရာင္းသည့္ သူငယ္ခ်င္းက " ဆိုဗီယက္ျပည္ေထာင္စုႀကီး ၿပိဳကြဲတာၾကာၿပီ၊ မင္းက အခုမွ (sputnik) ေတြ လိုက္ရွာေနတုန္းလား၊ မင္းဟာ ဘယ္ေတာ့ျဖစ္ျဖစ္ ေဟာင္းႏြမ္းစုပ္ျပတ္ေနတာမွ ရွာတဲ့အေကာင္" ဟု သူ႔ကိုေျပာ၏။

သည္သူငယ္ခ်င္းက အီကိုႏွင့္ဘြဲ႕ရၿပီး စာအုပ္အေဟာင္းေရာင္းသည့္ အလုပ္တစ္ခုသာ လုပ္တတ္ေသာ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သည္။ သူလည္း ဒီေကာင့္ထိပ္ကို လက္သီးႏွင့္ထုၿပီး ျပန္လွည့္ထြက္အလာ ဆယ္မာေဟးယက္ႏွင့္ ေတြ႕ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုေန႔မွာပဲ ဆယ္မာေဟးယက္ ပါးေပၚက မွဲ႔ေလးတစ္လံုးကို ဒုတိယအႀကိမ္သူျပန္ေတြ႕ခဲ့ၿပီး ဆယ္မာေဟးယက္ကို သူေၾကြခဲ့သည္။ (ေနာက္ေတာ့ ဆယ္မာေဟးယက္ ဘယ္ဘက္ေပါင္မွာ သည့္ထက္ႀကီးသည့္ မွဲ႔ႀကီးတစ္လံုး ရွိေသးသည္ကို သူသိသြားခဲ့ပါသည္။)

ထိုအခ်ိန္မွစၿပီး ဆယ္မာႏွင့္ေတြ႕ခ်င္စိတ္ေတြ ခဏခဏျဖစ္ေပၚလာသည္။ တခါတရံ ဆယ္မာရွိသည့္ဆိုင္ကို သူသြားသည့္အခါ၊ သူ႔ထက္႐ုပ္ေျဖာင့္ေသာ ငနဲတစ္ေကာင္က ဆယ္မာႏွင့္ တြဲေနျပန္သည္။ ထိုအခါမ်ဳိးမွာ သူကလည္း ဆယ္မာ့ကို မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနၿပီး ဆယ္မာကလည္း သူ႔ကို မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနခဲ့သည္။ ေနာက္ေတာ့လည္း ထိုလူဟာ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားေပါက္စတစ္ေယာက္ျဖစ္ၿပီး၊ ဆယ္မာ့ကို ၀ယ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနသူျဖစ္ေၾကာင္း သူသိသြားခဲ့သည္။ ထိုလူ႔မွာ ဇနီးႏွစ္ေယာက္ရွိမွန္းကိုလည္း ဆယ္မာ့သိသည္ဟု ဆိုပါသည္။

ဒါေပမဲ့ ဆယ္မာက ထိုလူ႔ကို အၿပီးအပိုင္မေရာင္းခဲ့ပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ထိုလူက ေငြေရးေၾကးေရး လက္ခက္ေသာေၾကာင့္ဟု ဆိုပါသည္။

ေနာက္ပိုင္းေတာ့ သူလည္း ဆယ္မာေဟးယက္ႏွင့္ ေ၀းခဲ့ပါသည္။ ေနာက္ဆံုးေတြ႕သည့္ေန႔က ဆယ္မာ သူႏွင့္ လိုက္မည္လုပ္ၿပီးမွ အျခားတစ္ေယာက္ႏွင့္ လုိက္သြားခဲ့သျဖင့္ သူ ေဒါသျဖစ္ၿပီး က်န္ရစ္ခဲ့သည္။

ေနာက္ေန႔ ဆယ္မာ့ဆိုင္ကို သူဖုန္းဆက္သည္။ ဆယ္မာဆိုင္ကို မလာဘူးဟု ဖုန္းကိုင္သူ ေျပာသည့္အခါ၊ "ဘာျဖစ္လို႔လဲ၊ ေသသြားပလား" ဟု ဖုန္းထဲမွ သူ ေအာက္ျပစ္လိုက္သည္။ တစ္ဘက္ကလည္း၊

"ေသရင္ေကာင္းတာေပါ့၊ ေသသြားရင္ အေကာင္းဆံုးပဲ" ဟု သူ႔ကို ျပန္ေအာ္သည္။ သူလည္း ဖုန္းကို ခြပ္ကနဲ ခ်ျပစ္လိုက္သည္။ ၿပီးမွ ထိုအသံဟာ ဆယ္မာ့အသံျဖစ္ေၾကာင္း သူ တိရသြားေပမယ့္ ထိုေနရာက၊ ခ်ာကနဲ သူလွည့္ထြက္လာခဲ့ပါသည္။ ထိုေန႔မွစၿပီး ဆယ္မာ့ဆိုင္ဘက္ကို သူ ေျခဦးမလွည့္ျဖစ္ေတာ့ပါ။ ဒါေပမယ့္ နယူးရီးယားႏိုက္ ဆယ္မာႏွင့္ ေတြ႕ခဲ့စဥ္က ဖြင့္ခဲ့ေသာ (Tonight) သီခ်င္းကို ၾကားသည့္အခါတိုင္း ဆယ္မာ့ကို သူသတိရေနမိ၏။

တခါတခါ ပန္းဆိုးတန္းမွာ ႏိုင္ငံျခားသားေတြႏွင့္ ဆယ္မာ့ကို ေတြ႕သည္။ တခါတခါ အသက္ႀကီးႀကီး အဘိုးႀကီးတစ္ေယာက္ ကားေပၚမွာ ဆယ္မာ့ကိုေတြ႕သည္။ တခါတခါ သူ႔ကို အပိုင္၀ယ္ခ်င္သည့္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားေပါက္စႏွင့္ ဆယ္မာ့ကို ေတြ႕ျပန္သည္။ ဆယ္မာ့ကို ထိုသို႔ ခဏခဏေတြ႕ရသည့္အခါတိုင္း၊

"ကၽြန္မတို႔က သိပ္ဆင္းရဲခဲ့တယ္၊ အေဖက ဆင္းရဲတဲ့ေရာဂါနဲ႔ ေသတယ္။ ကၽြန္မေလ မေသခင္ အေမ့အတြက္ မာစီဒီးတစ္စီးနဲ႔ တိုက္တစ္လံုး ေဆာက္ေပးခဲ့ခ်င္တယ္" ဆိုသည့္ ဆယ္မာ့စကားကို သူၾကားေနမိျပန္၏။

ညကေတာ့ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္ထဲမွာ အတၱႀကီးသည့္ လူတစ္ေယာက္အေၾကာင္းကို ဖတ္ၿပီး သူအိပ္ေပ်ာ္သြားခဲ့သည္။ သည္လူ ဘယ္ေလာက္အတၱႀကီးသလဲဆိုရင္ အတၱက သူ႔ကိုယ္ႏွင့္မဆန္႔ေတာ့လို႔ သူကိုယ္ကထြက္ၿပီး အျပင္မွာ ေနရသည္ဟု ဆို၏။

"ေနာင္သကၠရာဇ္ ႏွစ္ေထာင္မွာဆိုရင္ လူေတြက တစ္ကိုယ္ထဲမဟုတ္ဘဲ ႏွစ္ကိုယ္ ျဖစ္လာေတာ့မယ္ကြ၊ တစ္ကိုယ္က ဒီေကာင္၊ တစ္ကိုယ္က ဒီေကာင္ရဲ႕ အတၱ၊ ဒီဘယ္ရာစုမွာ လူေတြရဲ႕အတၱက ေသးတယ္၊ သကၠရာဇ္ႏွစ္ေထာင္မွာေတာ့ လူေတြ႕ရဲ႕အတၱက တျဖည္းျဖည္း ႀကီးလာၿပီ။ အတၱကအားႀကီးလာတဲ့ခါ၊ လူ႔ကိုယ္မွာေနမရေတာ့ဘဲ အျပင္ကို ထြက္လာေတာ့မယ္။ အဲဒီအခါ အတၱခိုင္းရာကိုပဲ လူေတြက လုပ္ရေတာ့မယ္။ အခု ငါဟာ ပထမဆံုး မင္းကိုယ္က စ ထြက္လာတဲ့ အတၱပဲ"

ထိုလူရဲ႕ အတၱက ထိုလူကို ေျပာသည္ဟု ဆို၏။ သည္လိုႏွင့္ပဲ အိပ္ေပ်ာ္သြားလိုက္တာ၊ အိပ္မက္ထဲမွာ ဆယ္မာေဟးယက္ ေသဆံုးသည္ႏွင့္ ဆံုခဲ့သည္။

ဟုတ္သည္။ အိပ္မက္ထဲမွာ ဆယ္မာေဟးယက္ ေအအိုင္ဒီအက္(စ္)ႏွင့္ ဆံုး၏။ သူမဆံုးေတာ့ သူမအသုဘကို သူအပါအ၀င္ သူမကို ၀ိုင္းကန္ခဲ့ၾကေသာ ေဘာလံုးသမားမ်ား အားလံုးပါ လိုက္ပို႔ၾကသည္။

သည္လူေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာဟာ ဆယ္မာေဟးယက္ေသဆံုးသည္ကို ၀မ္းနည္းသည္ထက္၊ သူတို႔ကိုယ္မွာ အိပ္ခ်္အိုင္ဗီြပိုးေတြထားခဲ့သည့္ ဆယ္မာေဟးယက္ကို ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္စြာ လိုက္လံႏႈတ္ဆက္ေနၾကသည္ႏွင့္ တူေန၏။ အေခါင္းကိုဖြင့္ေတာ့ ဆယ္မာေဟးယက္က သူတို႔အားလံုးကို ေအာင္ႏိုင္သည့္ အျပံဳးႏွင့္ ျပံဳးျပေနသည္။

အျပန္မွာေတာ့ သူေကာ ထိုလူေတြပါ ၀မ္းနည္းျခင္းအထိမ္းအမွတ္ျဖင့္၊ (၃၈) လမ္းက မႏၱေလးဘီယာစင္တာမွာ ဘီယာ၀င္ေသာက္ၾကသည္။ သည္ထဲမွာ ဆယ္မာ့ကို အၿပီးအပိုင္၀ယ္ခ်င္ေသာ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားေပါက္စက ဇြန္းခက္ရင္းတစ္စံံုႏွင့္ လႊတစ္ေခ်ာင္းကိုေတာင္းသည္။

ၿပီးေတာ့ သူ႔ဦးေခါင္းခြံကို လႊႏွင့္ျဖတ္ၿပီး ဦးေႏွာက္ေတြကို ဘီယာႏွင့္ျမည္းျပစ္ေနသည္။ ေဘးကလူေတြက "ေဟ့လူ ဦးေႏွာက္ေတြကုန္ရင္ ခင္ဗ်ား ဘာလုပ္စားလို႔ရေတာ့မွာလဲ၊ နည္းနည္း ခ်န္ထားဦး" ဟု ေျပာသည့္အခါ၊

"က်ဳပ္ ဦးေႏွာက္မသံုးဘဲလုပ္ခဲ့တာ ၾကာၿပီဗ်။ လူတစ္ေယာက္မွာ ဦးေႏွာက္ဟာ အပိုျဖစ္ေနခဲ့ရင္ ဒီဦးေႏွာက္ကို ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးအျဖစ္ထားဖို႔ မလိုေတာ့ဘူး၊ ဦးေခါင္းတစ္လံုးဟာ၊ ဦးေႏွာက္ေတြနဲ႔ ၀န္ပိမေနသင့္ဘူး၊ ခင္ဗ်ားတို႔လည္း ဘာထူးလို႔လဲ၊ ဆယ္မာေဟးယက္နဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ဘယ္သူမွ ဦးေႏွာက္သံုးတဲ့လူေတြ မဟုတ္ဘူး" ဟု ဒီလူက ဆို၏။

ၿပီးေတာ့မွ "က်ဳပ္ေမ့ေနတယ္၊ က်ဳပ္ အလုပ္လုပ္တိုင္း ေငြကိုပဲသံုးခဲ့ေတာ့၊ ဦးေႏွာက္နဲ႔ ႏွလံုးသားကို သံုးဖို႔ေတာင္ ေမ့ေနတာၾကာၿပီ၊ ဒီေတာ့ ဦးေႏွာက္အျပင္ ႏွလံုးသားကိုပါ ဘီယာနဲ႔ ျမည္းလို႔ရၿပီ" ဟု ဆိုကာ သူ႔ႏွလံုးသားကို ဆြဲထုတ္ၿပီး ဘီယာႏွင့္ ျမည္းေနျပန္သည္။

က်န္လူေတြကလည္း မင္းသား၏စကားကို လက္ခံသြားၿပီး၊ သူတို႔ ဦးေခါင္းခြံေတြကို လႊႏွင့္ျဖတ္၊ ဦးေႏွာက္ေတြကို ဘီယာႏွင့္ျမည္းၾကသည္။ ၾကာေတာ့ ေခါင္းထဲမွာ ဦးေႏွာက္ေတြ ကုန္သြားသည္။ ဘီယာေတြလည္း တစ္ခြက္ၿပီးတစ္ခြက္ ခံုေပၚမွာ ပံုေနသည္။ ေနာက္ဆံုး ပိုက္ဆံရွင္းဖို႔ လုပ္သည့္အခါ တခ်ဳိ႕လူေတြက သူတို႔ပိုက္ဆံေတြကို ဦးေခါင္းခြံထဲ ထည့္ၿပီး ဖြက္ထားၾကျပန္သည္။ ေနာက္က်ေတာ့မွ သူ႔ဘက္ကို လွည့္လာၿပီး၊

"ေဟ့လူ ခင္ဗ်ားမွာ ဦးေႏွာက္ေကာ ႏွလံုးသားပါရွိေနေတာ့ က်တဲ့ဘီယာဖိုးေတြကို ခင္ဗ်ားရွင္း၊ ဒီလိုမွ မရွင္းခ်င္ရင္ ခင္ဗ်ားေခါင္းကို လႊနဲ႔တိုက္" ဟု သူ႔ကိုေျပာေနသည္။

သူလည္း သူ႔ပိုက္ဆံအိတ္ကို ဖြင့္ၾကည့္လိုက္သည့္အခါ၊ သူ႔ပိုက္ဆံအိတ္ထဲမွာ ငါးရာတန္တစ္ရြက္သာ က်န္ေတာ့သည္။ ဒီငါးရာတန္က ေနာက္ထပ္စာမူခတစ္ခု မရမခ်င္း၊ ဒါမွမဟုတ္ အိမ္ကပိုက္ဆံလွမ္းမပို႔မခ်င္း သံုးဖို႔ ခ်န္ထားေသာပိုက္ဆံျဖစ္သျဖင့္ ထုတ္ေပးရမွာ ၀န္ေလးေန၏။

သည္အခ်ိန္မွာပဲ သည္လူေတြရဲ႕ ကိုယ္ေတြထဲက အတၱေကာင္ေတြထြက္လာၿပီး သူ႔ကို ၀ိုင္းခ်ဳပ္လိုက္ၾကသည္။ ၿပီးေတာ့ သူ႔ဦးေခါင္းခြံကို လႊႏွင့္၀ိုင္းတိုက္ၿပီး ဦးေႏွာက္ေတြကို ေကာ္ထုတ္ျပစ္လိုက္သည္။

"ေဟ့လူေတြ က်ဳပ္စာေရးဆရာဗ်။ ဒါနဲ႔ပဲ က်ဳပ္လုပ္စားေနတာ၊ အဲ့ဒါေတြမလုပ္ပါနဲ႔" ဟု သူေအာ္ေနခ်ိန္မွာပဲ၊ ဦးေႏွာက္ေတြလည္း အကုန္လံုး ေကာ္ထုတ္ၿပီးျဖစ္ေနခဲ့သည္။ သူလည္း ေအာ္ရင္းဟစ္ရင္း အိပ္ယာက လန္႔ႏိုးသြားခဲ့သည္။

အိပ္ယာကႏိုးေတာ့ အခန္းတစ္ခုလံုးကို ေနေရာင္ေတြက ၀ါးမ်ဳိစားေသာက္ေန၏။ ေခါင္းေတြထိုးကိုက္ေနသျဖင့္ သူ႔ေခါင္းကို ေခါက္ၾကည့္သည့္အခါ၊ သူ႔ေခါင္းဟာ ဗူးသီးေျခာက္ တစ္လံုးလို အခြံခ်ည္းသက္သက္ျဖစ္လွ်က္ရွိေနသည္။ ထိပ္လန္႔တုန္လႈပ္စြာ ျခင္ေထာင္ထဲက အျပင္ထြက္လိုက္ခ်ိန္၊ သူ႔ စာဖတ္ကုလားထိုင္မွာ သူႏွင့္ ခၽြတ္စြပ္တူေသာ လူတစ္ေယာက္ကို ေတြ႕လိုက္ရျပန္သည္။ ထိုလူက ေအာက္ပါအတိုင္း ေျပာလိုက္သည့္အခါမွာေတာ့၊ သူ႔ကိုယ္လည္း အ႐ုပ္ႀကိဳးျပတ္ ကုတင္ေပၚသို႔ ျပန္လဲက်သြားေတာ့သည္။

"ေစာင့္လိုက္ရတာဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ားကို စကားေျပာဖို႔ ခင္ဗ်ားကိုယ္ထဲက က်ဳပ္ထြက္လာတာ သံုးနာရီေတာင္ၾကာၿပီ၊ က်ဳပ္လည္း ခင္ဗ်ားကိုယ္နဲ႔မဆန္႔လို႔ ခင္ဗ်ားကိုယ္ထဲမွာ မေနႏိုင္ေတာ့လို႔ပါ၊ ခင္ဗ်ားပဲ က်ဳပ္ကို ႀကီးေအာင္ ေမြးခဲ့တာမဟုတ္လား၊ အခုေတာ့…."

ထိုအခ်ိန္မွစၿပီး ကမၻာေပၚရွိ လူတိုင္းမွာ အိပ္ယာထတိုင္း၊ အတၱကိုယ္ပြားေတြ ေမြးလာၾကသည္ဟု ဆို၏။



ေမာင္ေက်ာ္သာ (ပဲခူး)



(၁၉၉၇ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ၊ ရနံ႔သစ္မဂၢဇင္းမွ ေတဇာ မေနႏိုင္မထိုင္ႏိုင္ေကာက္ႏႈတ္တင္ျပပါသည္။)

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”