Skip to main content

ဖိုမသဘာ၀ဆိုင္ရာ ပညတ္ခ်က္မ်ား

ေရွးဦးလူသားမ်ား စိတ္ႀကိဳက္ပညတ္ေသာအရာသည္ မိန္းမျဖစ္သည္။ ေျမာက္ျမားလွစြာေသာ အယူသီးမႈမ်ားက မိန္းမကို မၾကာခဏဆိုသလိုပင္ မထိရမကိုင္ရ၊ အႏၱရာယ္၊ သို႔မဟုတ္ မသန္႔ရွင္းဟု သတ္မွတ္ေလ့ရွိသည္။ ကမၻာေက်ာ္ ဒ႑ာရီမ်ားကို ဖန္တီးထုတ္လုပ္သူမ်ားသည္ ေအာင္ျမင္မႈမရေသာ လင္ေယာက္်ားမ်ားျဖစ္ရာ သူတို႔အားလံုးက မိန္းမသည္ မေကာင္းမႈ အားလံုး၏အရင္းအျမစ္ျဖစ္သည္ဆိုေသာအခ်က္ကို ၀ိုင္းၿပီးသေဘာတူၾကသည္။ ဤအျမင္သည္ ဂ်ဴးႏွင့္ ခရစ္ယန္အစဥ္အလာမ်ားအတြက္သာမကဘဲ ရာဂဏန္းရွိေသာ တိတၳိ (Pagan) တို႔၏ ဒ႑ာရီမ်ားအတြက္လည္း အေလးအနက္ထားသည့္အျမင္ျဖစ္သည္။ ေရွးဦးလူသားမ်ား၏ ပညတ္ခ်က္မ်ားအနက္ အတင္းက်ပ္ဆံုးသည္ ဓမၼတာလာေနေသာမိန္းမမ်ားအေပၚ ခ်မွတ္ေသာပညတ္ခ်က္ျဖစ္သည္။ အဆိုပါမိန္းမမ်ားကို ထိုကာလအတြင္း ထိမိကိုင္မိေသာ မည္သည့္လင္ေယာက္်ားႏွင့္ မည္သည့္အရာ၀တၳဳမဆို ေကာင္းမႈကုသိုလ္ႏွင့္ အသံုး၀င္မႈအားလံုး ဆံုးရႈံးသည္။ ၿဗိတိသွ်ဂီယန္းနာ (British Guiana) မွ မာကူဆီ (Macusi) လူမ်ဳိးမ်ားက ေရကိုအဆိပ္သင့္မည္စိုး၍ အဆိုပါမိန္းမမ်ားကို ေရခ်ဳိးခြင့္ပင္ မျပဳေပ။ ထို႔အျပင္ ထိုကာလအတြင္းမွမိန္းမမ်ားကို ေတာအုပ္အတြင္း သြားခြင့္မျပဳဘဲ ပိတ္ပင္ထားရာ အညိွဳ႕ခံရေသာ (Enamored) ေျမြက ထိုမိန္းမကို ကိုက္မွာစိုး၍ျဖစ္သည္။ ကေလးမီးဖြားမႈသည္လည္း မသန္႔ရွင္းမႈျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မီးဖြားၿပီးေသာမိခင္သည္ ဘာသာေရးက်င့္စဥ္မ်ားကို အပင္ပန္းခံက်င့္ၿပီး မိမိကိုယ္မိမိ သန္႔စင္ေအာင္ လုပ္ရသည္။ ဖိုမဆက္ဆံမႈသည္ ဓမၼတာလာခ်ိန္တြင္သာမက ကိုယ္၀န္ေဆာင္ေနခ်ိန္ႏွင့္ ကေလးႏို႔တိုက္ခ်ိန္မ်ားမွာပင္ တားျမစ္ထားေသာ ပညတ္ခ်က္ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ ဤတားျမစ္ခ်က္သည္ မိန္းမမ်ားက သူတို႔၏အဆင္ေျပမႈအတြက္ သူတို႔ကိုယ္တိုင္တီထြင္ခဲ့ေသာ ပညတ္ခ်က္မ်ားျဖစ္ႏိုင္သည္။ သို႔ရာတြင္ စတင္ျဖစ္ေပၚလာပံုမ်ားသည္ အလြယ္တကူေမ့ေပ်ာက္သြားႏိုင္ရာ မ်ားမၾကာမီပင္ မိန္းမမ်ားသည္ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ မစင္ၾကယ္သည့္ဘ၀ႏွင့္ မသန္႔ရွင္းသည့္ဘ၀ ေရာက္သြားသည္ကို ေတြ႕ၾကရသည္။ အဆံုးတစ္ေန႔တြင္ မိန္းမမ်ားသည္ ေယာက္်ားမ်ား၏ သေဘာထားအျမင္ကို လက္ခံၾကရၿပီး ဓမၼတာလာခ်ိန္တြင္လည္းေကာင္း၊ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ခ်ိန္တြင္လည္းေကာင္း ရွက္သည့္စိတ္၀င္လာသည္။ မိန္းမတို႔အိန္ဒေရ၊ အျပစ္၀င္သည့္စိတ္၊ ဖိုမသဘာ၀ကိုမသန္႔ရွင္းဟုဆိုေသာအျမင္၊ တပသီအက်င့္ (Ascetism) နတ္ဆရာမ်ား၏ ျဗဟၼစရိယအက်င့္ (Priestly Celibacy) ႏွင့္ မိန္းမမ်ားကိုဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈမ်ားသည္ အထက္ေဖာ္ျပပါ ပညတ္ခ်က္မ်ားမွ ေပါက္ဖြားလာျခင္းျဖစ္သည္။

(လူ႔ယဥ္ေက်းမႈသမိုင္း အေရွ႕တိုင္းကရေသာအေမြစာအုပ္မွ အခန္းအခ်ဳိ႕ကို ထုတ္ႏႈတ္ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဤစာအုပ္ကို ငွားရမ္းဖတ္ရႈခြင့္ေပးေသာ ကိုေနေစးကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေဖာ္ျပလိုပါသည္။)

Comments

  1. ေတာ္ေတာ္ တစ္ဘက္စြန္းေရာက္ၿပီး မတရားတာပဲဗ်ာ...။

    ReplyDelete
  2. (စင္စစ္ ဤတားျမစ္ခ်က္သည္ မိန္းမမ်ားက သူတို႔၏အဆင္ေျပမႈအတြက္ သူတို႔ကိုယ္တိုင္တီထြင္ခဲ့ေသာ ပညတ္ခ်က္မ်ားျဖစ္ႏိုင္သည္။ သို႔ရာတြင္ စတင္ျဖစ္ေပၚလာပံုမ်ားသည္ အလြယ္တကူေမ့ေပ်ာက္သြားႏိုင္ရာ မ်ားမၾကာမီပင္ မိန္းမမ်ားသည္ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ မစင္ၾကယ္သည့္ဘ၀ႏွင့္ မသန္႔ရွင္းသည့္ဘ၀ ေရာက္သြားသည္ကို ေတြ႕ၾကရသည္။)

    အေတာ္ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတဲ့ အခ်က္။

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ