Skip to main content

ဘာသာေရးႏွင့္အစိုးရ

ကိုယ္က်င့္တရားကို ဘာသာေရးက အဓိကအေထာက္အကူျပဳေသာ နည္းလမ္းႏွစ္ခုသည္ ဒ႑ာရီႏွင့္ ပညတ္ခ်က္ျဖစ္သည္။ ဒ႑ာရီက သဘာ၀လြန္ယံုၾကည္မႈကိုဖန္တီးသည္။ လူမႈေရးအရ (သို႔မဟုတ္ နတ္ဆရာမ်ားက) လက္ခံႏိုင္ေသာ လူ႔အျပဳအမူအေျပာအဆို အေနအထိုင္ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးသည္ ယင္းသဘာ၀လြန္ယံုၾကည္မႈမွတစ္ဆင့္ အထက္မိုးေကာင္းကင္၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ကို ရယူသည္။ အရွင္သခင္မ်ားႏွင့္ မ်ဳိးႏြယ္စုမ်ားက လူသားမ်ားအေပၚခ်မွတ္ထားေသာ အထိန္းအကြပ္အခ်ဳပ္အခ်ယ္မ်ားႏွင့္ လိုက္ေလ်ာ္ညီေထြေနတတ္ေစရန္ အထက္မိုးေကာင္းကင္က ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႏွင့္ ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္မႈမ်ားအားျဖင့္ လူသားမ်ားအား ေစ့ေဆာ္ေပးသည္။ လူသားသည္ သဘာ၀အားျဖင့္ က်ဳိးႏြံသူ၊ သိမ္ေမြ႕သူ သို႔မဟုတ္ ဖိုမသဘာ၀တြင္သိကၡာရွိသူမဟုတ္ေပ။ အဆံုးတစ္ေန႔တြင္ လူသားတြင္ အဆိုးအေကာင္းခြဲျခားတတ္ေသာ အသိစိတ္ျဖစ္ေပၚေအာင္ အတင္းအက်ပ္လုပ္ခဲ့ေသာ ဤေရွးက်သည့္ေစ့ေဆာ္မႈၿပီးလွ်င္ ဒုတိယအားအေကာင္းဆံုးအရာသည္ နတ္ဘုရားမ်ားကိုေၾကာက္သည့္ အေၾကာက္တရားျဖစ္သည္။ ပစၥည္းဥစၥာပိုင္ဆိုင္မႈဓေလ့ႏွင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳသည့္ဓေလ့မ်ားသည္ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ဘာသာေရးခြင့္ျပဳခ်က္ေပၚ တည္မီရာ ဘာသာေရးယံုၾကည္မႈမရွိခဲ့သည့္ေခတ္မ်ားတြင္ရွိခဲ့ေသာ ယင္းဓေလ့၏ တက္ၾကြေသာအားမာန္ (Vigor) မ်ား ဆံုးရႈံးသြားသည္။ သဘာ၀မက်ဆံုးျဖစ္ေသာ္လည္း လူမႈဆက္ဆံေရးယႏၱရားမ်ားအရ လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္လာေသာ အစိုးရကိုယ္ႏႈိက္ကပင္လွ်င္ ဘာသာေရးရိုေသကိုင္းရႈိင္းမႈႏွင့္ နတ္ဆရာမ်ား၏ အကူအပံ့ရဖို႔ လိုအပ္ေလ့ရွိသည္။ နပိုလီယံႏွင့္ မူဆိုလီနီတို႔ကဲ့သို႔ လိမၼာပါးနပ္ေသာ တိတၳိ (Heretic) မ်ားကပင္ ဤအေၾကာင္းကို အေစာႀကီးကတည္းကပင္ ေဖာ္ထုတ္ေတြ႕ရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ နတ္ဆရာအစိုးရစနစ္ (Theocracy) သို႔သြားလိုမႈသည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတုိင္းလိုလိုမွာပင္ ျဖစ္တတ္သည့္သေဘာရွိသည္။ ေရွးဦးလူ႔အဖြဲ႕အစည္းမႈ အႀကီးအကဲ၏ၾသဇာအာဏာသည္ ေမွာ္အတတ္ (Sorcery) ၏ အကူအညီျဖင့္ တိုးတက္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏အစိုးရပင္လွ်င္ မြန္ျမတ္မႈ (Sanctity) တစ္စံုတစ္ရာရရွိေရးအတြက္ ပီးလ္ဂရင္မ္ ( (Pilgrim) သည္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္ (၁၆၂၀) ျပည့္ႏွစ္က ပလင္းမသ္ ကိုလိုနီ (Plymouth Colony) ကို ထည္ေထာင္ခဲ့ေသာ အဂၤလိပ္ျပဴ၀ါရီတန္ (Puritan) ဂိုဏ္း၀င္မ်ားကို ေခၚသည္။) တို႔၏ ဘုရားသခင္ထံမႈ အသိအမွတ္ျပဳမႈကို ႏွစ္စဥ္ခံယူရသည္။

(လူ႔ယဥ္ေက်းမႈသမိုင္း အေရွ႕တိုင္းကရေသာအေမြစာအုပ္မွ အခန္းအခ်ဳိ႕ကို ထုတ္ႏႈတ္ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဤစာအုပ္ကို ငွားရမ္းဖတ္ရႈခြင့္ေပးေသာ ကိုေနေစးကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေဖာ္ျပလိုပါသည္။)

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ