Skip to main content

ပန္း



ပန္းေတြအေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္ မသာယာတတ္ဘူး။ မသာယာမိဘူး။ တခ်ဳိ႕ပန္းမ်ားဆို မုန္းေတာင္မုန္းေသးတယ္။ ပိေတာက္ပန္းလိုဟာမ်ဳိး၊ တစ္ႏွစ္မွာတစ္ရက္ေလာက္ပဲ ပြင့္တယ္။ လူေတြက တစ္ႏွစ္လံုး ရြက္စိမ္းတေ၀ေ၀နဲ႔ေနတဲ့ ပိေတာက္အပင္ႀကီးေတြကို အသိအမွတ္မျပဳၾကဘူး။ တစ္ရက္ေလာက္ပြင့္တဲ့ ပန္းေတြကိုပဲ အသိအမွတ္ျပဳတတ္ၾကတယ္။ အပင္ေတြ၊ အရြက္ေတြက ဘယ္ေလာက္ ရင္နာလိုက္ၾကမလဲ။ အသိအမွတ္ျပဳျခင္း မခံရတာလည္း ရင္နာစရာပဲ မဟုတ္ဘူးလား။ ဒီၾကားထဲ ပိေတာက္ပန္းအနံ႔က ညွီစို႔စို႔ စိမ္းေရႊေရႊရယ္။ ရင္ခြဲတုိက္ထဲမွာ နံတဲ့အနံ႔မ်ဳိး နံတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူကေျပာေလ့ရွိတယ္။ နင့္မွာ ပန္းမုန္းတီးတဲ့ေရာဂါ ရွိလိမ့္မယ္ထင္တယ္တဲ့။ မုန္းတီးတာဟာ ေရာဂါဆိုရင္ ငါ့ကိုယ္ထဲမွာ ေရာဂါေတာ္ေတာ္မ်ားေနၿပီလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ျပန္ေျပာခဲ့ဖူးတယ္။ သူက ခ်စ္တယ္ဆိုတာကိုေကာ နင္က မုန္းတီးစရာတစ္ခုလို႔ ျမင္သလားလို႔ ေမးတုန္းက ခ်စ္တာဟာ မုန္းစရာဟုတ္မဟုတ္ေတာ့ ငါမေျပာတတ္ဘူး။ အခ်စ္ခံရမွာေတာ့ ငါမမုန္းမိဘူး။ ဒါေပမဲ့ `ခ်စ္တယ္´ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ငါမႀကိဳက္ဘူး။ ခ်စ္ျခင္းဆိုတာ စကားလံုးထဲမွာ တည္ေနတာမဟုတ္ဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျဖခဲ့တယ္။ သူက ရယ္ရင္း နင့္အတြက္ တရားေသေလာကႀကီးတစ္ခု နင့္ဘာသာ တည္ေဆာက္ထားတယ္ မဟုတ္လားလို႔ သူက ေမးသလိုေျပာတယ္။ ပညာရွိေတြေျပာတဲ့ Rhetorical Question ဆိုတာမ်ဳိး။ အေျဖသိခ်င္လို႔ ေမးတဲ့အေမးမဟုတ္ဘူး။
သူကေတာ့ ပန္းႀကိဳက္တယ္။ သူ ပန္းႀကိဳက္မွန္းသိလို႔ ပိုးရင္းပန္းရင္း ပန္းလာပို႔ၾကတာေတြ မနည္းဘူး။ သူ႔ေမြးေန႔မ်ားဆိုရင္ ပန္းစည္းေတြ ပန္းျခင္းေတြတင္မကဘူး ပန္းအိုးေတြေတာင္ ေပးၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ တစ္ခါမွ မေပးဖူးဘူး။ တစ္ခါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာလိုက္မိတယ္။ နင့္ကိုလက္ေဆာင္ေပးတဲ့ပန္းေတြကို ေရႊတိဂံုဘုရားေတာင္ဘက္မုခ္က ေဒၚပန္းဆိုင္မွာ သြားသြင္းပါလား။ ရတဲ့ပိုက္ဆံနဲ႔ ငါတို႔ နမ္ဆင္းမွာ ထမင္းသြားစားရေအာင္လို႔။ အဲဒီတုန္းက သူ႔အနားမွာခ်ထားတဲ့ ၀တၳဳစာအုပ္နဲ႔ သူက လွမ္းေပါက္တယ္။ နင့္မွာ အဲသလို ေပါက္တတ္ကရအေတြးမ်ဳိးရွိတယ္လို႔လည္း ေကာက္ခ်က္ခ်တယ္။ ေနာက္သံုးရက္ေလာက္ၾကာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ျခံကို သူလာတယ္။ ေဖေဖနဲ႔ေတြ႕ေတာ့လည္း အဲသလိုပဲေျပာတယ္။ အန္ကယ့္လ္သားမွာ ေပါက္တတ္ကရေျပာစရာေတြ အမ်ားႀကီးပဲလို႔ ေျပာတယ္။ ေဖေဖကရယ္ရင္း အဲဒါ အန္ကယ့္လ္ဆီကရတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ေမာင္သုခႀကီးဆီက ရတာပဲျဖစ္မယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ေမာင္သုခဆိုတာ ေဖေဖ့ညီ၊ ဘေထြးသုခကို ေျပာတာ။

§ § § § § § §

လူေတြက တစ္ႏွစ္လံုး ရြက္စိမ္းတေ၀ေ၀နဲ႔ေနတဲ့ ပိေတာက္အပင္ႀကီးေတြကို အသိအမွတ္မျပဳၾကဘူး။

တစ္ရက္ေလာက္ပြင့္တဲ့ ပန္းေတြကိုပဲ အသိအမွတ္ျပဳတတ္ၾကတယ္။ အပင္ေတြ၊ အရြက္ေတြက

ဘယ္ေလာက္ ရင္နာလိုက္ၾကမလဲ။ အသိအမွတ္ျပဳျခင္း မခံရတာလည္း ရင္နာစရာပဲ မဟုတ္ဘူးလား။

§ § § § § § §

ဘေထြးသုခကလည္း ကၽြန္ေတာ့္လိုပဲ။ ပန္းမႀကိဳက္ဘူး။ သူ႔ဆင္ေျခကေတာ့ တစ္မ်ဳိး။ ဒို႔မွာ အဖိုးအတန္ဆံုးပန္းရွိေနမွ တျခားပန္းေတြကို ႀကိဳက္ေနစရာမလိုဘူး။ အဖိုးတန္လြန္းလို႔ ေရႊနဲ႔ေတာင္ ခိုင္းႏႈိင္းတင္စားထားရတာလို႔ေတာင္ ရယ္စရာေျပာတတ္တယ္။ ငါက မင့္အေဖလို ပန္းေတြပြင့္လာေအာင္ ျပဳစုယုယရင္း ဇြဲရွိရွိနဲ႔ေစာင့္မေနႏိုင္ဘူး။ ဒီကိစၥမွာ ဇြဲရွိဖို႔အတြက္ သတၱိရွိဖို႔လည္းလိုတယ္လို႔ ေျပာေလ့ရွိတယ္။ အဲဒါေတြ ငါ့မွာ မရွိဘူးတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဘေထြးသုခေလာက္ အစြန္းမေရာက္ပါဘူး။ ပန္းေတြကို မႀကိဳက္တာပဲရွိတယ္။ ႀကိဳက္တယ္၊ မႀကိဳက္ဘူးဆိုတာလည္း ဆင္ျခင္တံုတရားရဲ႕ အျပင္ဘက္ကကိုး။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဆင္ေျခမရွိဘူး။ မႀကိဳက္တာဟာ မႀကိဳက္တာပဲေပါ့။ အဲဒါလည္း ဘေထြးသုခေျပာသလိုပဲ။ ႀကိဳက္တာရယ္၊ ခ်စ္တာရယ္၊ အတူတကြေပါင္းသင္းေနထိုင္တယ္ဆိုတာေတြဟာ ဘာအဆက္အစပ္မွ မရွိဘူးတဲ့။ ပန္းျခံထဲက ပန္းေတြလိုပဲတဲ့။ ပန္းျခံတစ္ျခံလွတယ္ဆိုတာ မတူတာေတြစုထားလို႔တဲ့။ တူတာေတြခ်ည္းစုထားရင္ ဘယ္လွေတာ့မွာလဲတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္က အဲဒီအျမင္ကို သေဘာက်တယ္။ ေဖေဖကေတာ့ မႀကိဳက္ဘူး။ ဘေထြးသုခကေတာ့ ရန္ကုန္ဆင္းလာတုိင္း ဟေကာင္၊ ကျပားမႀကီးသမီးနဲ႔မင္း မယူၾကေသးဘူးလားတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္က ရည္းစားစကားေတာင္ မေျပာရေသးဘူးလို႔ေျပာတုိင္း ဘေထြးက ဘာေျပာေနစရာလိုလဲ။ မင္းတို႔ခ်င္း သိေနၾကတာပဲ။ မင္းတို႔ႏွစ္ေယာက္က လိုက္တယ္။ တစ္ေယာက္သေဘာက်တာ၊ တစ္ေယာက္ႀကိဳက္တာကို တျခားတစ္ေယာက္က သေဘာမက်ဘူး၊ မႀကိဳက္ဘူး။ လူႏွစ္ေယာက္ အတူတကြ အၾကာႀကီး ေပါင္းသင္းေနဖို႔ဆိုတာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အႀကိဳက္ခ်င္းတူေနရင္ ပ်င္းဖို႔ေကာင္းသတဲ့။

ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္လို႔လည္း သူနဲ႔ကၽြန္ေတာ္ အၾကာႀကီးေျပာဖူးတယ္။ ျငင္းခဲ့ဖူးတယ္။ သူကေတာ့ မႀကိဳက္တာနဲ႔ ႀကိဳက္တာဟာ ဒြန္တြဲေနတဲ့ အားၿပိဳင္မႈပဲတဲ့။ အခ်ိန္မေရြးေျပာင္းလဲႏိုင္သတဲ့။ တစ္ခါတေလေတာ့ လူရဲ႕အတၱနဲ႔ဆိုင္သတဲ့။ ႀကိဳက္ေပတဲ့ အတၱကႀကီးေနေတာ့ မႀကိဳက္ဖူးလို႔ေျပာေနတာမ်ဳိးလည္း ျဖစ္တတ္ေသးတယ္ဆိုပဲ။ ဒါေပတဲ့ အတၱႀကီးမႈဟာ အတိုင္းအတာတစ္ခုထိပဲမို႔ တစ္ေန႔ေန႔မွာ စိတ္ရင္းထဲရွိတာဟာ ေပၚလာတတ္တယ္တဲ့။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က သူ႔ကို နင္ဘာလို႔ အဂၤလိပ္စာယူသလဲ၊ စိတ္ပညာတို႔ ဒႆနိကေဗဒတို႔ယူပါလားလို႔ ေျပာလိုက္ဖူးတယ္။ အဲဒါေတြယူရင္ နင့္လိုလူနဲ႔တိုးေနမွာေပါ့လို႔ သူက ျပန္ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က အေၾကာင္းအက်ဳိးဆက္ႏြယ္တယ္ဆိုတာေတြ သိပ္လက္မခံထားေတာ့ တုိးစရာရွိရင္ တိုးမွာပဲ။ နင့္ဖာသာ၊ ဘာသာသာကိုယူယူ ငါနဲ႔တိုးစရာရွိေနေတာ့ အခု တိုးရတာပဲမဟုတ္လားလို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ ဒါ၀င္ရဲ႕တိုက္ဆိုင္မႈႀကီးကို နင္မၾကားဖူးဘူးလားလို႔ေမးေတာ့ သူက ရယ္တယ္။ မတိုက္ဆိုင္အပ္တာေတြ တိုက္ဆိုင္ေနတယ္ဆိုတာကုိ နင္ေမးေနသလားလို႔ ျပန္ေမးတယ္။

ေဖေဖက ႏွင္းဆီပန္းေတြကို တန္ဖိုးထားၿပီး စိုက္တယ္။ တခ်ဳိ႕ႏွင္းဆီေတြကို ႏိုင္ငံျခားက တကူးတကန္႔ မွာစိုက္တယ္။ `သည္ေဒါက္တာ´ဆိုတဲ့ ႏွင္းဆီပန္းက သင္းသင္းကေလး ေမႊးတယ္။ ပန္းေရာင္ခပ္ရင့္ရင့္။ ၁၉၃၆ ခုေလာက္ကမွေပၚလာတာတဲ့။ အဲဒီႏွင္းဆီပြင့္လာတိုင္း ဘယ္ေတာ့မွ မခူးဘူး။ တျခားႏွင္းဆီေတြပြင့္ရင္ ခူးၿပီး လက္ေဆာင္ေပးေလ့ရွိတယ္။ `သည္ေဒါက္တာ´ပြင့္တဲ့အခါတိုင္း တၾကည့္ၾကည့္လုပ္ေနတတ္တယ္။ အဲဒီႏွင္းဆီေတြပြင့္တဲ့တစ္ေန႔၊ အေဖတို႔ညီအစ္ကိုႏွစ္ေယာက္သား သစ္ပင္ေအာက္မွာထိုင္စကားေျပာရင္း လက္ဖက္ရည္ေသာက္ေနၾကတုန္း ကၽြန္ေတာ္ေရာက္သြားတယ္။ ညဘက္ ကၽြန္ေတာ္ အိမ္အျပန္ မိုးခ်ဳပ္မယ့္အေၾကာင္းသြားေျပာတာ။ ေဖေဖက ဒီညေန ေကာင္မေလးေတြအိမ္ မင္းသြားဦးမလားလို႔ ေမးတယ္။ ခဏပဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္ကေျဖေတာ့ `သည္ေဒါက္တာ´ေတြ ပြင့္ေနတယ္၊ ခူးသြားပါလားလို႔ ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က အံ့ၾသမိတယ္။ သူ႔အေမႀကီး ဘုရားပန္းထိုးဖို႔လားလို႔ ျပန္ေမးလိုက္မိတယ္။ ဘေထြးက ရယ္ပါေလေရာ။ ဘေထြးရယ္ေတာ့ ေဖေဖလည္းရယ္တယ္။ ရယ္ရင္း ေတာက္ေခါက္ၿပီး ေခါင္းခါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာလိုက္မိတဲ့အထဲမွာ ဘာရယ္စရာပါသြားမွန္းေတာင္ မသိလိုက္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ရယ္စရာေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ သူ႔အေမႀကီးက အိမ္မွာ ဘုရားစင္အႀကီးႀကီး ထားတာ။ ေန႔စဥ္ ဘုရားပန္းဖိုး ရွစ္ဆယ္တစ္ရာ အကုန္ခံတာ။ အဲဒီတုန္းက ဂ်စ္ကားတစ္စီးမွ ခုနစ္ေထာင္ေလာက္ေပးရတာ။ ေဖေဖကပဲ မင္းသြားစရာရွိတာ သြားပါလို႔ ေျပာတာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ထြက္လာခဲ့တယ္။ ေနာက္ဖက္မွာေတာ့ ေဖေဖနဲ႔ဘေထြးႏွစ္ေယာက္သား ရယ္ရင္း က်န္ရစ္ခဲ့တယ္။ သူနဲ႔ေတြ႕လို႔ အဲဒီအေၾကာင္းေျပာျပေတာ့ သူကလည္း ရယ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ နင္ဟာ lack of sense making လို႔ ေျပာတယ္။ ဟုတ္ေလာက္တယ္။ ျပက္လံုးဆိုတာက လူတိုင္းရယ္ဖို႔မွ မဟုတ္ဘဲ။ ရယ္တတ္တဲ့လူေတြရယ္ဖို႔ မဟုတ္ဘူးလား။

ဒီႏွစ္ ႏွစ္ဦးပိုင္းမွာ သူ႔အေမႀကီးဆံုးသြားတယ္။ သူ႔အစ္မႀကီးက ဒီမွာမဟုတ္ေတာ့ ျပန္မလာႏိုင္ဘူး။ ေဖေဖတုိ႔ကပဲ ေတာ္ေတာ္ႀကီးၾကပ္ လုပ္ကိုင္ေပးလိုက္ၾကရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေန႔တိုင္းလို သူ႔အိမ္မွာပဲ ေနေနရတယ္။ အဓိကကေတာ့ သူ႔အစ္ကုိ၀မ္းကြဲတစ္ေယာက္က ေဖေဖ့ကိုေျပာလို႔ပဲ။ သူ အားငယ္ေနတုန္း ကၽြန္ေတာ့္ကို သူ႔အနားမွာ ရွိေစခ်င္တယ္တဲ့။ သူ႔အေမႀကီးရွိတုန္းကလည္း ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ သေဘာတူေနခဲ့တာဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကိုဆိုရင္ သူတို႔တစ္မ်ဳိးလံုးက စိတ္ခ်သတဲ့။ ဒါနဲ႔ပဲ သူ႔အိမ္မွာ ေန႔စဥ္းသြားေနေပးရတာ။ ညဘက္ေတာ့ အိမ္မွာ ျပန္အိပ္တယ္။ မင္း ဘာလို႔ ဟိုမွာမအိပ္သလဲလို႔ ေဖေဖတို႔ဘေထြးတို႔က ေမးတယ္။ အစေတာ့ ေတာေျဖေတာင္ေျဖလုပ္တာပဲ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အမွန္ကိုပဲ ေျပာလိုက္ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က သရဲေၾကာက္တယ္။ လူမေၾကာက္ဘူး။ လူက ျမင္ရတယ္။ ဒီေတာ့ ကာကြယ္ႏိုင္ရင္ကာကြယ္၊ မကာကြယ္ႏိုင္ဘူးထင္ရင္ေျပး၊ ဒါပဲ။ သရဲက ဘယ္လိုဟာမွန္းမသိဘူး။ ဘယ္ကလာမယ္မွန္း မသိဘူး။ မေတာ္ သူ႔အေမႀကီးသရဲျဖစ္ေနရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ ဒီေတာ့ လန္႔တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ညဘက္ သူနဲ႔အတူေနဖို႔ ႏွမ၀မ္းကြဲတစ္ေယာက္ကို ေခၚထားေပးလိုက္တယ္။ သူတို႔အိမ္မွာ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခါမွ ညမအိပ္ဖူးဘူး။

§ § § § § § §

 `ခ်စ္တယ္´ ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ငါမႀကိဳက္ဘူး။ မသံုးဘူး။ ဒီစကားလံုးမရွိဘဲနဲ႔

တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ နားလည္မႈရွိႏိုင္တယ္လို႔ ငါထင္တယ္။ ခ်စ္တယ္လို႔ေျပာမွ ခ်စ္တာပဲလို႔

ငါမယံုၾကည္ဘူး။ ခ်စ္တယ္ဆိုတာဟာ ဘာသာစကားနဲ႔ မဆိုင္ဘူး။ လူနဲ႔ပဲဆိုင္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္က

ေျပာလိုက္မိတယ္။

§ § § § § § §


သူ႔ေမြးေန႔က ေဆာင္းတြင္းႀကီးမွာ။ သူ႔အေမႀကီးဆံုးၿပီး ရွစ္လကိုးလေလာက္မွာ။ ဘြဲ႕ရၿပီး သူက်ဳတာလုပ္ေနတုန္းမွာ ဆံုးသြားတာ။ သူ႔အေမႀကီးဆံုးၿပီးကတည္းက ပိုးတဲ့ပန္းတဲ့လူေတြ ပိုမ်ားလာသလားပဲ။ လာစပ္တဲ့လူေတြ မ်ားလာတယ္။ သူကေတာ့ ေမေမရွိကတည္းက သေဘာတူထားတာရွိလို႔ပါလို႔ ဆင္ေျခေပးတယ္။ ဒီေတာ့ ဟိုလိုလို၊ ဒီလိုလိုနဲ႔ ျမားဦးက ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ လွည့္လာေနတယ္။ ေဖေဖ့ကိုေတာင္ လာစံုစမ္းၾကတယ္။ ေဖေဖကေတာ့ သူတို႔ဘာသာ ရပ္တည္ေနႏိုင္ၾကၿပီပဲ။ သူတို႔ခ်င္းႀကိဳက္ရင္ ယူေပါ့လို႔ ေျပာထားတယ္လို႔ ေျဖေလ့ရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုလည္း သြယ္၀ိုက္ၿပီး ေမးတတ္ၾကတယ္။ သူ႔ေမြးေန႔မတိုင္ခင္ႏွစ္ပတ္ေလာက္မွာ သူနဲ႔ကၽြန္ေတာ္ အေတာ္ကေလးၾကာေအာင္ ထုိင္ၿပီး စကားေျပာျဖစ္တယ္။ သူတို႔အိမ္ေရွ႕ အုတ္ခံုကေလးေပၚမွာ။ တျခားလူေတြအေၾကာင္းေျပာရင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔အေၾကာင္းကုိ ေရာက္လာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က တည့္တည့္ပဲေမးလိုက္တယ္။ တို႔ႏွစ္ေယာက္ ဒီလိုေနသြားလို႔ေတာ့ မျဖစ္ေသးဘူး။ နင္ငါ့ကို ယူမွာလားလို႔ေမးေတာ့ သူက အံ့အားသင့္တဲ့မ်က္ႏွာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ၾကည့္ေနတယ္။ ခ်က္ခ်င္း ဘာမွျပန္မေျပာဘူး။ အေတာ္ကေလးၾကာမွ ဟဲ့၊ နင္ ငါ့ကို ခ်စ္တယ္လို႔မေျပာဘဲနဲ႔ေတာ့လည္း ငါမယူခ်င္ဘူးလို႔ ေျပာတယ္။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ရွင္းျပရတယ္။ နင္လည္း သိပါတယ္။ `ခ်စ္တယ္´ ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ငါမႀကိဳက္ဘူး။ မသံုးဘူး။ ဒီစကားလံုးမရွိဘဲနဲ႔ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ နားလည္မႈရွိႏိုင္တယ္လို႔ ငါထင္တယ္။ ခ်စ္တယ္လို႔ေျပာမွ ခ်စ္တာပဲလို႔ ငါမယံုၾကည္ဘူး။ ခ်စ္တယ္ဆိုတာဟာ ဘာသာစကားနဲ႔ မဆိုင္ဘူး။ လူနဲ႔ပဲဆိုင္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာလိုက္မိတယ္။

သူက ျပံဳးေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္စကားဆံုးသြားေတာ့ သူကေျပာတယ္။ ငါ့အတြက္ေတာ့ နင္ငါ့ကိုခ်စ္တယ္ဆိုတာ ငါသိခ်င္တယ္။ နင္ေျပာသလို ဘာသာစကားနဲ႔ဆိုင္ဆိုင္မဆိုင္ဆိုင္၊ နင္ ငါ့ကိုခ်စ္တယ္ဆိုတာကို ငါသိရမွ… လို႔ သူကေျပာၿပီး ျပံဳးေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘာဆက္ေျပာရမွန္း မသိေတာ့ဘူး။ အေတာ္ၾကာေတာ့ သူကေျပာတယ္။ နင္ဟာ နင့္ေဖေဖငါ့ကိုေျပာျပဖူးတဲ့ ပန္းတစ္ပြင့္နဲ႔တူတယ္။ နင့္ေဖေဖက ေျပာျပဖူးတယ္။ သူ႔ႏွင္းဆီပန္းေတြပြင့္လာတိုင္း သူ သတိထားၾကည့္မိဖူးသတဲ့။ အပင္တိုင္းမွာ ေနာက္ဆံုးပြင့္လာတဲ့ပန္းတစ္ပြင့္စီ ရွိတတ္တယ္။ တျခားပန္းေတြနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္တည္းမပြင့္ဘူး။ တျခားပန္းေတြ က်သြားတဲ့အခါေလာက္မွ အားယူၿပီး ပြင့္တတ္တယ္။ အဲဒီအပြင့္က အလွဆံုးလည္းျဖစ္တတ္တယ္။ အညံ့ဆံုးလည္းျဖစ္တတ္တယ္တဲ့။ ငါ့အျမင္မွာေတာ့ နင္ဟာ အဲသလိုပန္းမ်ဳိး ျဖစ္လိမ့္မယ္ထင္တယ္လို႔ သူကေျပာၿပီး ရယ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို ပန္းနဲ႔ႏႈိင္းတာ သိပ္မႀကိဳက္ဘူး။ ဒါေပတဲ့ ဘာမွ ျပန္မေျပာလိုက္ေတာ့ဘူး။ နင့္ေမြးေန႔က်ရင္ ပါတီေတြဘာေတြ မလုပ္ဘူးဆိုရင္ နင့္ကိုငါ ထမင္းေကၽြးမယ္လို႔ေျပာေတာ့ သူက နင့္မွာ တျခားရည္းစားေတြဆီ သြားစရာမရွိလုိ႔ အခ်ိန္ရတယ္၊ အားတယ္ဆုိရင္ေပါ့လို႔ ခနဲ႔တဲ့တဲ့ေျပာတယ္။ အားေအာင္လုပ္ရမွာေပါ့၊ နင့္ေမြးေန႔ပဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။

သူ႔ေမြးေန႔မွာ နမ္ဆင္းကိုသြားၿပီး ညစာစားတယ္။ သူနဲ႔ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္ေယာက္တည္း။ အဲဒီက ၾကက္ဥေခါက္ဆြဲကို သူက သိပ္ႀကိဳက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္က အဲဒီက ၾကက္ကင္ႀကိဳကတယ္။ တျခားဟာေတြ မွာထားေပတဲ့ သိပ္မစားျဖစ္ၾကဘူး။ သူႀကိဳက္တဲ့ ႏွင္းဆီ၀ိုင္တစ္လံုး ယူသြားတယ္။ ရွစ္နာရီသာသာေလာက္ အဲဒီက ျပန္လာၾကတယ္။ သူ႔အိမ္က ေပၚတီကိုေအာက္မွာကားရပ္ေတာ့ သူက ေကာ္ဖီေလးဘာေလး ေသာက္သြားဦးေလလို႔ ေျပာတာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ကားကိုစက္သတ္ၿပီး သူ႔အိမ္ထဲ၀င္လိုက္တယ္။ သူက အေပၚထပ္ကဧည့္ခန္းကို နင္သြားႏွင့္၊ ငါ ေကာ္ဖီအိုးယူခဲ့မယ္လို႔ေျပာတာနဲ႔ အေပၚထပ္ကို ကၽြန္ေတာ္တက္ခဲ့တယ္။ သူတို႔အိမ္က အႀကီးႀကီး။ ညေနကတင္ ေဖေဖကေျပာေသးတယ္။ ေကာင္မေလးက အိမ္ႀကီးတစ္လံုးနဲ႔ တစ္ေယာက္တည္း။ မင္း အဲဒီ သြားေနခ်င္လည္းေန။ သူ႔ကို ဒီေခၚခဲ့ခ်င္လည္း ေခၚခဲ့ပါလားတဲ့။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ေဖေဖ သူနဲ႔ကၽြန္ေတာ္က ဘာမွမေတာ္ဘူး။ ေဖေဖ့ေခၽြးမ မဟုတ္ေသးဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က လာ ငါတို႔အိမ္ လာေနလွည့္ေခ်လို႔ ေျပာလို႔မျဖစ္ေသးဘူးလို႔ ေဖေဖ့ကို ျပန္ရွင္းလိုက္ေသးတယ္။ ေဖေဖကေတာ့ အဲဒါကေတာ့ မင္းကိစၥ။ ငါ ဘာမွ မတတ္ႏို္င္ဘူးလို႔ေျပာရင္း ရယ္တယ္။

အေတာ္ကေလးၾကာေတာ့ သူက အေပၚထပ္ကို တက္လာတယ္။ ေကာ္ဖီႏွပ္ထားတဲ့ ဖန္ခ်ဳိင့္တစ္ခုနဲ႔ သစ္သီးကိတ္တစ္လံုးပါလာတယ္။ အေပၚထပ္ဧည့္ခန္းထဲမွာ ဘီ႐ိုးထဲကေန ေကာ္ဖီခြက္ေတြ ထုတ္လိုက္တယ္။ ေကာ္ဖီခြက္ေတြက ႐ြိဳင္ရယ္ေဒၚလ္တန္ေတြ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္သား စကားေျပာရင္း ေကာ္ဖီေသာက္ေနၾကမိတာ အေတာ္ကေလး ၾကာသြားတယ္။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ေျပာစရာစကားေတာင္ ကုန္စျပဳလာတယ္။ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ၾကည့္ၿပီး ျပံဳးမိတတ္ၾကတယ္။ အဲဒီတုန္းမွာပဲ ညေနက ေဖေဖေျပာတဲ့စကားကို သတိရသြားမိတယ္။ သူ႔ကို ေျပာျပလိုက္မိတယ္။ သူက ျပံဳးၿပီး နားေထာင္ရင္း နင့္ေဖေဖက လူႀကီးဆိုေတာ့ အေမွ်ာ္အျမင္ရွိတာေပါ့လို႔ ေျပာတယ္။ သူေျပာတာကို နားေထာင္ရင္း သူထိုင္ေနတဲ့ေနာက္က နံရံနဲ႔ကပ္ေနတဲ့စားပြဲေပၚက ပန္းအိုးကို ကၽြန္ေတာ္သတိထားလိုက္မိတယ္။ ပန္းအိုးက ရွည္ရွည္ေမ်ာေမ်ာကေလး။ အစိမ္းရင့္ေရာင္ ဖန္အၾကည္နဲ႔လုပ္ထားတာ။ ပန္းအိုးထဲမွာက ႐ိုးတံရွည္ရွည္နဲ႔ အျဖဴေရာင္ ေဒစီတစ္ပြင့္တည္း။ အဲဒါကိုၾကည့္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ သာယာသလိုျဖစ္လာမိတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဘာျဖစ္သြားမွန္း မသိဘူး။ သူ႔ေရွ႕မွာ ထိုင္ေနရာက ထရပ္လုိက္ၿပီး အဲဒီပန္းအိုးဆီ သြားမိတယ္။ သူကလည္း ဘာမွန္းမသိေတာ့ ထုိင္ရာက ထရပ္လိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ေဒစီပန္းကိုယူၿပီး ရိုးတံမွာကပ္ေနတဲ့ေရစက္ေတြကို လက္ကိုင္ပ၀ါနဲ႔ သုတ္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ အေၾကာင္သားၾကည့္ေနတဲ့သူ႔ကို လွမ္းေပးလိုက္တယ္။ သူက အူေၾကာင္ေၾကာင္နဲ႔ လွမ္းယူလိုက္တယ္။ ေနာက္ေတာ့မွ ျပံဳးျပၿပီး ပန္းကို တစ္ခ်က္ေမႊးၾကည့္ၿပီး ရိုးတံကို သူ႔လက္ႏွစ္ဖက္နဲ႔ကိုင္ထားရင္း သူ႔ရင္ဘတ္မွာအပ္ထားတယ္။ အေတာ္ၾကာေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ခ်င္း စကားမေျပာျဖစ္ၾကဘူး။

သူက သူ႔ဘာသာ ေခါင္းၿငိမ့္ေနတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ နင့္ေဖေဖေျပာသလို နင္တုိ႔အိမ္မွာ လိုက္ေနရင္ ဒီအိမ္က ငါ့အခန္းေလးကို လြမ္းေနမွာေပါ့လို႔ ေျပာတယ္။ ဘာလို႔လဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေမးလိုက္မိတယ္။ လာ ငါျပမယ္လို႔ေျပာၿပီး သူက အခန္းတံခါးတစ္ခုဆီ ေလွ်ာက္ထြက္သြားလို႔ သူ႔ေနာက္က ကၽြန္ေတာ္ လိုက္သြားမိတယ္။ အခန္းတံခါးဖြင့္ၿပီး သူက ၀င္သြားတယ္။ အခန္းကေလးလို႔ေျပာေပတဲ့ သူ႔အခန္းက အက်ယ္ႀကီး။ မွန္အၾကည္ေတြတပ္ထားတဲ့ ျပတင္းေပါက္ေတြနဲ႔။ သူ႔ကုတင္နားက ျပတင္းေပါက္ဆီသြားတယ္။ ငါ့ အိပ္ယာေပၚကေန အိပ္မေပ်ာ္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ လွမ္းၾကည့္ရင္ ေမွာင္ထဲမွာ ဟိုအေ၀းက မီးေရာင္တစ္လက္လက္ကို လွမ္းေတြ႕ရတယ္။ ေလယာဥ္ကြင္းက ထင္တယ္လို႔ သူကေျပာတယ္။ ျမင္ရေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေမးလိုက္မိတယ္။ ငါ အားရွိလာသလိုလိုပဲ၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တစ္ခုခု ရရွိလိုက္သလိုပဲလို႔ သူကေျဖတယ္။ သူက ျပတင္းေပါက္ေရွ႕မွာ ရပ္ၿပီး တံခါးရြက္ႏွစ္ခုကို ဖြင့္လိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္က သူ႔ေနာက္နားဆီက ရပ္ေနမိတယ္။ ေဆာင္းဦးဆိုရင္ ေလသိပ္ေကာင္းတာပဲလို႔ သူက ေျပာေနတုန္း ျပတင္းေပါက္က ေလျပင္းျပင္းတိုး၀င္လာတာကို ခံစားလိုက္ရမိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေနာက္ဖက္မွာ ၀ုန္းကနဲအသံျမည္ၿပီး သူ႔အခန္းတံခါးပိတ္သြားသံ ၾကားလိုက္ရတယ္။ သူက ေခါင္းလွည့္ၿပီး လွမ္းၾကည့္လိုက္တယ္။ သူ႔ေနာက္နားမွာကပ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ရပ္ေနလို႔ တံခါးကို သူမျမင္ရဘဲ ကၽြန္ေတာ့္ကို မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မိရက္သား ျဖစ္သြားတယ္။

သူက သူ႔တစ္ကိုယ္လံုးလွည့္ၿပီး ျပတင္းေပါက္ကို ေက်ာေပးလိုက္တယ္။ ေဒစီပန္းကို ခုနအတိုင္းပဲ လက္ႏွစ္ဖက္နဲ႔ ကိုင္ထားတယ္။ နင္က ငါ့ကို ပန္းေပးတယ္ဆိုေတာ့ အ႐ႈံးေပးတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာပဲမဟုတ္လားလို႔ သူကေမးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ျပံဳးေနမိတယ္။ အဲဒီလိုအျပံဳးမ်ဳိးအရင္က ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ၊ တစ္ခါမွ မျပံဳးဖူးဘူးထင္တယ္။ သူက ကၽြန္ေတာ့္အနား ပိုၿပီး ထပ္တုိးလာရင္း နင္ မနက္ျဖန္ အားသလားလို႔ေမးတယ္။ အားတယ္၊ နင္ဘာလုပ္ခ်င္လို႔လဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ျပန္ေမးလိုက္တယ္။ တို႔၊ ႐ံုးသြားၿပီး လက္ထပ္ၾကရေအာင္လို႔ သူကေျပာတယ္။ ေကာင္းသားပဲလို႔ကၽြန္ေတာ္ကေျဖလိုက္ေတာ့ သူက ၿပီးရင္ နင္ ဒီကိုေျပာင္းလာေပါ့လို႔ သူက ေျပာတယ္။ အဲဒါလည္းေကာင္းတာပဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာလိုက္တယ္။ သူက ကၽြန္ေတာ့္မ်က္ႏွာကိုၾကည့္ေနတုန္း သူ႔လက္ထဲကပန္းကို သူ႔အိပ္ယာနံေဘးက စားပြဲအပုကေလးေပၚ လွမ္းတင္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ သူ႔ေခါင္းမွာ ပိုနီေတးစည္းထားတဲ့ ဖဲႀကိဳးအစိမ္းကေလးကို သူ႔လက္ႏွစ္ဖက္နဲ႔ ဆြဲၿပီး ျဖဳတ္ခ်လိုက္ေတာ့ ဆံပင္ေတြ၀ဲၿပီး သူ႔ပခံုးေက်ာ္ေက်ာ္ဆီ ေျပက်သြားတယ္။ သူက ျပံဳးေနတယ္။ အဲဒီလိုသူျပံဳးပံုမ်ဳိး ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခါမွမေတြ႕ဖူးဘူး။

အခန္းက ျပတင္းေပါက္ကို မပိတ္လိုက္မိေတာ့ဘူး။ အျပင္ဘက္ဆီက တစ္ခ်က္တေလတိုး၀င္လာတဲ့ ေဆာင္းဦးေလေတြဟာ အခန္းထဲမွာ မုန္တိုင္းအျဖစ္ ေျပာင္းသြားတယ္။ ဘေထြးသုခေျပာတာ မွန္တယ္။ ပန္းပြင့္ဖို႔ေစာင့္ရတာဟာ ဇြဲတစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘူး။ သတၱိရွိဖို႔လည္း လိုတယ္။ ဒီသတၱိမ်ဳိး ဘေထြးမွာမရွိေပတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာရွိတယ္ ထင္တယ္။

◄ ျမင့္သန္း ►

ဆရာျမင့္သန္းရဲ႕ ၀တၳဳကို ျပန္လည္တင္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

Comments

  1. က်မ ျမင့္သန္း ရဲ႔ ဒီစာကို ခ်င္းတြင္းမွာ ဖတ္ဖူးတယ္။
    ျမင့္သန္းကို ၾကိဳက္တယ္။ ထပ္ဖတ္သြားပါတယ္။ ေက်းဇူးပါ။

    ReplyDelete
  2. အသိအမွတ္ျပဳျခင္း မခံရတာလည္း ရင္နာစရာပဲ မဟုတ္ဘူးလား။


    ခ်စ္ျခင္းဆိုတာ စကားလံုးထဲမွာ တည္ေနတာမဟုတ္ဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျဖခဲ့တယ္။

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ