ေၾကာက္ရြံ႕မႈ
လူခရီးရွပ္စ္ (Lucretius) က ေၾကာက္ရြံ႕မႈသည္ နတ္ဘုရားမ်ား၏ ပထမဆံုး မိခင္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုခဲ့သည္။ အေၾကာက္တကာတြင္ အေၾကာက္ဆံုးကား ေသရမွာေၾကာက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေရွးဦးလူသား၏ဘ၀ကို ေဘးအႏၱရာယ္ေပါင္း ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာက ပတ္ခ်ာ၀ိုင္း (Beset) ေနရာ အရြယ္လြန္ၿပီး အမွည့္ေၾကြေၾကြျခင္း (Natural Decay) မ်ဳိး ရွားသည္။ ဇရာမတိုင္မီ ေစာစီးစြာကပင္ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈ သို႔မဟုတ္ ဆန္းျပားသည့္ေရာဂါတစ္ခုခုက လူသားအမ်ားစုကို ဇီ၀ိန္ေျခြၿပီးျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ေရွးဦးလူသားက ေသျခင္းတရားသည္ သဘာ၀တရားပဲဆိုသည္ကို မယံုၾကည္ေပ။ သူက ေသျခင္းတရားသည္ သဘာ၀လြန္စြမ္းအားစု တစ္ခုခု၏လက္ခ်က္ဟု ခံယူသည္။ နယူးၿဗိတိန္မွ ေဒသခံမ်ား၏ ဒ႑ာရီအရ လူသားမ်ားထံ ေသျခင္းတရားေရာက္လာမႈသည္ နတ္မ်ား၏ မွားယြင္းမႈေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ နတ္ေကာင္းကမ္ဗီနာနာ (Kambinana) က သူ႔ညီ နတ္ဆိုး ေကာ္ဗူဗာ (Korvouva) ကို လူသားေတြဆီမင္းဆင္းသြားၿပီး သူတို႔ အေရခြံေတြလဲၾကလို႔ သြားေျပာေခ်။ ဒါမွသာ ေသျခင္းတရားကို သူတို႔ ေရွာင္လႊဲႏိုင္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ေျမြေတြကိုေတာ့ ေသရမွာပဲလို႔ေျပာခဲ့ ဟု ခုိင္းလိုက္သည္။ သို႔ရာတြင္ ေကာ္ဗူဗာက ေျပာရမည့္သတင္းစားခ်င္းေရာေထြးသြားသည္။ သူက မေသေဆး၏လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ကို ေျမြမ်ားဆီသြားေျပာၿပီး လူသားမ်ားကိုေတာ့ ေသျခင္းတရား၏ ၾကမၼာဆိုးကို ေပးခဲ့သည္။ မ်ဳိးႏြယ္စုအေျမာက္အျမားက ေသျခင္းတရားသည္ အေရခြံရႈံ႕တြသြားမႈေၾကာင့္ျဖစ္ၿပီး အကယ္၍ အေရခြံသာလဲႏိုင္လွ်င္ လူသားသည္ မေသႏိုင္ဟု ယံုၾကည္ၾကသည္။
အံအားတသင့္ျဖစ္မႈႏွင့္အိပ္မက္မ်ား
ေသျခင္းတရားကိုေၾကာက္ရြံ႕မႈ၊ နားမလည္ႏိုင္ေသာအျဖစ္အပ်က္မ်ားအေပၚ အံ့အားတသင့္ျဖစ္မႈ၊ နတ္ေဒ၀တာမ်ား၏မႈိင္းမမႈအေပၚ ေမွ်ာ္လင့္မႈႏွင့္ ကံေကာင္းမႈအတြက္ ေက်းဇူးတင္မႈတို႔ေပါင္းရံုးၿပီး ဘာသာေရးယံုၾကည္ခ်က္မ်ား ေပါက္ဖြားလာေစသည္။ ရင္သပ္ရႈေမာအံ့ၾသမႈႏွင့္ လွ်ိဳ႕၀ွက္ဆန္းၾကယ္မႈတို႔သည္ အထူးအားျဖင့္ ဖိုမသဘာ၀ႏွင့္ အိပ္မက္မ်ားတြင္လည္းေကာင္း၊ ေကာင္းကင္ယံမႈ ၿဂိဳဟ္နတၡတ္တာရာမ်ားက ကမၻာေျမႏွင့္ လူသားအေပၚ လွ်ဳိ႕၀ွက္စြာၾသဇာသက္ေရာက္မႈတြင္လည္းေကာင္း တြယ္ကပ္ေနသည္။ ေရွးဦးလူသားသည္ သူအိပ္ေနစဥ္ျမင္ေတြ႕ရေသာ အာရံု (Phantoms) မ်ားကို အံ့ၾသသည္။ ေသသြားၿပီးေၾကာင္းသိထားသူမ်ား၏ရုပ္ပံုကို အိပ္မက္ထဲတြင္ မ်က္၀ါးထင္ထင္ေတြ႕ျမင္ရခ်ိန္တြင္ ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းျဖစ္သည္။ ေသသူမ်ားကို ေျမျမွပ္ျခင္းသည္ သူတို႔ျပန္လာမွာစိုး၍ျဖစ္သည္။ စားစရာေသာက္စရာ (Victuals) မ်ားႏွင့္ အသံုးအေဆာင္မ်ားကို ေသသူႏွင့္အတူျမွပ္ျခင္းသည္ ထိုအရာမ်ားျပန္လာၿပီး သူ႔ကို က်ိန္ဆဲမွာစိုး၍ျဖစ္သည္။ ေရွးဦးလူသားသည္ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ လူေသသည့္အိမ္ကိုစြန္႔ခြာၿပီး ေနာက္တစ္ေနရာေျပာင္းေနေလ့ရွိသည္။ အခ်ဳိ႕ေဒသမ်ားတြင္ အေလာင္းကို တံခါးမွမထုတ္ဘဲ နံရံတြင္အေပါက္ေဖာက္ထုတ္ၿပီး နံရံကို ေနာက္ထပ္သံုးေပါက္ေဖာက္သည္။ သို႔မွသာ ၀ိညာဥ္က ၀င္ေပါက္ကိုမမွတ္မိေတာ့ဘဲ အိမ္ကိုမေျခာက္ (Haunt) ႏိုင္မွာျဖစ္သည္။
၀ိညာဥ္ႏွင့္ ၀ိညာဏ၀ါဒ
အဆိုပါအေတြ႕အၾကံဳမ်ားအားျဖင့္ ေရွးဦးလူသားသည္ တည္ရွိေနေသာအရာအားလံုး၏ အတြင္းသားထဲတြင္ ၀ိညာဥ္ သို႔မဟုတ္ လွ်ဳိ႕၀ွက္အသက္ရွိၿပီး နာမက်န္းျဖစ္ခ်ိန္၊ အိပ္ေပ်ာ္ေနခ်ိန္ႏွင့္ ေသဆံုးခ်ိန္မ်ားတြင္ ခႏၵာကိုယ္မွခြဲထြက္ႏိုင္သည္ဟု ယံုၾကည္သည္။ ေရွးေဟာင္းအိႏၵိယႏိုင္ငံမွ ဥပါဒ္နိသွ်က်မ္း (Upanishad) တစ္ခုက အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာလူတစ္ေယာက္ကို ရုတ္တရက္သြားမႏိႈးပါႏွင့္။ အကယ္၍ ထိုသူ၏၀ိညာဥ္သည္ ခႏၵာကိုယ္ထဲျပန္၀င္ဖို႔လမ္းရွာမေတြ႕လွ်င္ ကုရခက္ေသာကိစၥျဖစ္လာႏိုင္သည္ ဟု ေရးထားသည္။ လူသားမ်ားမွာသာမက အရာရာတိုင္းတြင္ ၀ိညာဥ္ရွိသည္။ ျပင္ပကမၻာသည္ ခံစားခ်က္မရွိေသာ အ၀ိညာဏကမဟုတ္ဘဲ အျပည့္အ၀ရွင္သန္သည္။ ဤသို႔မဟုတ္ပါက သဘာ၀တရားႀကီးတြင္ ေန၏လႈပ္ရွားသြားလာမႈ၊ လူေသေစႏိုင္ေသာ လွ်ပ္စီးမိုးႀကိဳး၊ သို႔မဟုတ္ သစ္ပင္မ်ားမွ သစ္ရြက္ေလတိုးသံမ်ားကဲ့သို႔ေသာ ရွင္းမျပႏိုင္သည့္အျဖစ္အပ်က္မ်ား အမ်ားအျပားရွိေနမည္ဟု ေရွးဦးလူသား၏ဒႆနက ေတြးသည္။ ၀တၳဳပစၥည္းမ်ားႏွင့္အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို ပုဂလဒိဌအျဖစ္ႏွင့္ စဥ္းစားျခင္းက ပုဂလဒိဌာန္မဟုတ္ေသာ စိတၱဇအျမင္ႏွင့္ျမင္ျခင္းထက္ အလ်င္က်သည္။ ထို႔အတူ ဘာသာေရးက ဒႆနထက္အလ်င္က်သည္။ ထို႔အတူ ဘာသာေရးက ဒႆနထက္အလ်င္က်သည္။ အရာရာတြင္ ၀ိညာဥ္ရွိသည္ဟုယူဆေသာ ၀ိညာဏ၀ါဒသည္ ဘာသာေရး၏ကဗ်ာျဖစ္ၿပီး၊ ကဗ်ာ၏ဘာသာေရးလည္းျဖစ္သည္။ ဤသေဘာတရား၏ အနိမ့္ဆံုးအဆင့္ကို မိမိေရွ႕တြင္ေလတုိက္၍လြင့္ေနေသာစကၠဴကို အံ့အားတသင့္ေစာင့္ၾကည့္ေနေသာ ေခြးတစ္ေကာင္၏ ျပဴးက်ယ္ေနေသာမ်က္၀န္းထဲတြင္ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္သည္။ အတြင္းသားထဲမွ ၀ိညာဥ္က စကၠဴကိုလႈပ္ေပးေနသည္ဟု ေခြးက ထင္ေနမွာျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္လည္း အလားတူခံစားခ်က္မ်ဳိး၏ အျမင့္ဆံုးအဆင့္ကို ကဗ်ာလကၤာမ်ားထဲတြင္္ေတြ႕ႏိုင္သည္။ ေရွးဦးလူသား၏စိတ္ထဲတြင္လည္းေကာင္း သို႔မဟုတ္ ေခတ္အဆက္ဆက္ကဗ်ာဆရာမ်ား၏ စိတ္ထဲတြင္လည္းေကာင္း ေတာင္မ်ား၊ ျမစ္မ်ား၊ ေက်ာက္တံုးမ်ား၊ သစ္ပင္မ်ား၊ ၾကယ္မ်ား၊ ေန၊ လႏွင့္ မိုးေကာင္းကင္တို႔အားလံုးသည္ ျမင့္ျမတ္ေသာအရာမ်ား ျဖစ္ေနၾကသည္။ အေၾကာင္းမွာ ယင္းတို႔သည္ မျမင္ရေသာအတြင္းသား၀ိညာဥ္၏ ျမင္ရေသာ အျပင္ပန္းလကၡဏာမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ဤ၀ိညာဏ၀ါဒတြင္ အလွတရားသာမက ညဏ္အေမွ်ာ္အျမင္လည္းရွိသည္။ အရာရာတြင္အသက္ရွိသည္ဟု ယူဆျခင္းသည္ ေကာင္းေသာအေတြးအေခၚျဖစ္သည္။
(လူ႔ယဥ္ေက်းမႈသမိုင္း အေရွ႕တိုင္းကရေသာအေမြစာအုပ္မွ အခန္းအခ်ဳိ႕ကို ထုတ္ႏႈတ္ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဤစာအုပ္ကို ငွားရမ္းဖတ္ရႈခြင့္ေပးေသာ ကိုေနေစးကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေဖာ္ျပလိုပါသည္။)
လူခရီးရွပ္စ္ (Lucretius) က ေၾကာက္ရြံ႕မႈသည္ နတ္ဘုရားမ်ား၏ ပထမဆံုး မိခင္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုခဲ့သည္။ အေၾကာက္တကာတြင္ အေၾကာက္ဆံုးကား ေသရမွာေၾကာက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေရွးဦးလူသား၏ဘ၀ကို ေဘးအႏၱရာယ္ေပါင္း ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာက ပတ္ခ်ာ၀ိုင္း (Beset) ေနရာ အရြယ္လြန္ၿပီး အမွည့္ေၾကြေၾကြျခင္း (Natural Decay) မ်ဳိး ရွားသည္။ ဇရာမတိုင္မီ ေစာစီးစြာကပင္ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈ သို႔မဟုတ္ ဆန္းျပားသည့္ေရာဂါတစ္ခုခုက လူသားအမ်ားစုကို ဇီ၀ိန္ေျခြၿပီးျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ေရွးဦးလူသားက ေသျခင္းတရားသည္ သဘာ၀တရားပဲဆိုသည္ကို မယံုၾကည္ေပ။ သူက ေသျခင္းတရားသည္ သဘာ၀လြန္စြမ္းအားစု တစ္ခုခု၏လက္ခ်က္ဟု ခံယူသည္။ နယူးၿဗိတိန္မွ ေဒသခံမ်ား၏ ဒ႑ာရီအရ လူသားမ်ားထံ ေသျခင္းတရားေရာက္လာမႈသည္ နတ္မ်ား၏ မွားယြင္းမႈေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ နတ္ေကာင္းကမ္ဗီနာနာ (Kambinana) က သူ႔ညီ နတ္ဆိုး ေကာ္ဗူဗာ (Korvouva) ကို လူသားေတြဆီမင္းဆင္းသြားၿပီး သူတို႔ အေရခြံေတြလဲၾကလို႔ သြားေျပာေခ်။ ဒါမွသာ ေသျခင္းတရားကို သူတို႔ ေရွာင္လႊဲႏိုင္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ေျမြေတြကိုေတာ့ ေသရမွာပဲလို႔ေျပာခဲ့ ဟု ခုိင္းလိုက္သည္။ သို႔ရာတြင္ ေကာ္ဗူဗာက ေျပာရမည့္သတင္းစားခ်င္းေရာေထြးသြားသည္။ သူက မေသေဆး၏လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ကို ေျမြမ်ားဆီသြားေျပာၿပီး လူသားမ်ားကိုေတာ့ ေသျခင္းတရား၏ ၾကမၼာဆိုးကို ေပးခဲ့သည္။ မ်ဳိးႏြယ္စုအေျမာက္အျမားက ေသျခင္းတရားသည္ အေရခြံရႈံ႕တြသြားမႈေၾကာင့္ျဖစ္ၿပီး အကယ္၍ အေရခြံသာလဲႏိုင္လွ်င္ လူသားသည္ မေသႏိုင္ဟု ယံုၾကည္ၾကသည္။
အံအားတသင့္ျဖစ္မႈႏွင့္အိပ္မက္မ်ား
ေသျခင္းတရားကိုေၾကာက္ရြံ႕မႈ၊ နားမလည္ႏိုင္ေသာအျဖစ္အပ်က္မ်ားအေပၚ အံ့အားတသင့္ျဖစ္မႈ၊ နတ္ေဒ၀တာမ်ား၏မႈိင္းမမႈအေပၚ ေမွ်ာ္လင့္မႈႏွင့္ ကံေကာင္းမႈအတြက္ ေက်းဇူးတင္မႈတို႔ေပါင္းရံုးၿပီး ဘာသာေရးယံုၾကည္ခ်က္မ်ား ေပါက္ဖြားလာေစသည္။ ရင္သပ္ရႈေမာအံ့ၾသမႈႏွင့္ လွ်ိဳ႕၀ွက္ဆန္းၾကယ္မႈတို႔သည္ အထူးအားျဖင့္ ဖိုမသဘာ၀ႏွင့္ အိပ္မက္မ်ားတြင္လည္းေကာင္း၊ ေကာင္းကင္ယံမႈ ၿဂိဳဟ္နတၡတ္တာရာမ်ားက ကမၻာေျမႏွင့္ လူသားအေပၚ လွ်ဳိ႕၀ွက္စြာၾသဇာသက္ေရာက္မႈတြင္လည္းေကာင္း တြယ္ကပ္ေနသည္။ ေရွးဦးလူသားသည္ သူအိပ္ေနစဥ္ျမင္ေတြ႕ရေသာ အာရံု (Phantoms) မ်ားကို အံ့ၾသသည္။ ေသသြားၿပီးေၾကာင္းသိထားသူမ်ား၏ရုပ္ပံုကို အိပ္မက္ထဲတြင္ မ်က္၀ါးထင္ထင္ေတြ႕ျမင္ရခ်ိန္တြင္ ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းျဖစ္သည္။ ေသသူမ်ားကို ေျမျမွပ္ျခင္းသည္ သူတို႔ျပန္လာမွာစိုး၍ျဖစ္သည္။ စားစရာေသာက္စရာ (Victuals) မ်ားႏွင့္ အသံုးအေဆာင္မ်ားကို ေသသူႏွင့္အတူျမွပ္ျခင္းသည္ ထိုအရာမ်ားျပန္လာၿပီး သူ႔ကို က်ိန္ဆဲမွာစိုး၍ျဖစ္သည္။ ေရွးဦးလူသားသည္ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ လူေသသည့္အိမ္ကိုစြန္႔ခြာၿပီး ေနာက္တစ္ေနရာေျပာင္းေနေလ့ရွိသည္။ အခ်ဳိ႕ေဒသမ်ားတြင္ အေလာင္းကို တံခါးမွမထုတ္ဘဲ နံရံတြင္အေပါက္ေဖာက္ထုတ္ၿပီး နံရံကို ေနာက္ထပ္သံုးေပါက္ေဖာက္သည္။ သို႔မွသာ ၀ိညာဥ္က ၀င္ေပါက္ကိုမမွတ္မိေတာ့ဘဲ အိမ္ကိုမေျခာက္ (Haunt) ႏိုင္မွာျဖစ္သည္။
၀ိညာဥ္ႏွင့္ ၀ိညာဏ၀ါဒ
အဆိုပါအေတြ႕အၾကံဳမ်ားအားျဖင့္ ေရွးဦးလူသားသည္ တည္ရွိေနေသာအရာအားလံုး၏ အတြင္းသားထဲတြင္ ၀ိညာဥ္ သို႔မဟုတ္ လွ်ဳိ႕၀ွက္အသက္ရွိၿပီး နာမက်န္းျဖစ္ခ်ိန္၊ အိပ္ေပ်ာ္ေနခ်ိန္ႏွင့္ ေသဆံုးခ်ိန္မ်ားတြင္ ခႏၵာကိုယ္မွခြဲထြက္ႏိုင္သည္ဟု ယံုၾကည္သည္။ ေရွးေဟာင္းအိႏၵိယႏိုင္ငံမွ ဥပါဒ္နိသွ်က်မ္း (Upanishad) တစ္ခုက အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာလူတစ္ေယာက္ကို ရုတ္တရက္သြားမႏိႈးပါႏွင့္။ အကယ္၍ ထိုသူ၏၀ိညာဥ္သည္ ခႏၵာကိုယ္ထဲျပန္၀င္ဖို႔လမ္းရွာမေတြ႕လွ်င္ ကုရခက္ေသာကိစၥျဖစ္လာႏိုင္သည္ ဟု ေရးထားသည္။ လူသားမ်ားမွာသာမက အရာရာတိုင္းတြင္ ၀ိညာဥ္ရွိသည္။ ျပင္ပကမၻာသည္ ခံစားခ်က္မရွိေသာ အ၀ိညာဏကမဟုတ္ဘဲ အျပည့္အ၀ရွင္သန္သည္။ ဤသို႔မဟုတ္ပါက သဘာ၀တရားႀကီးတြင္ ေန၏လႈပ္ရွားသြားလာမႈ၊ လူေသေစႏိုင္ေသာ လွ်ပ္စီးမိုးႀကိဳး၊ သို႔မဟုတ္ သစ္ပင္မ်ားမွ သစ္ရြက္ေလတိုးသံမ်ားကဲ့သို႔ေသာ ရွင္းမျပႏိုင္သည့္အျဖစ္အပ်က္မ်ား အမ်ားအျပားရွိေနမည္ဟု ေရွးဦးလူသား၏ဒႆနက ေတြးသည္။ ၀တၳဳပစၥည္းမ်ားႏွင့္အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို ပုဂလဒိဌအျဖစ္ႏွင့္ စဥ္းစားျခင္းက ပုဂလဒိဌာန္မဟုတ္ေသာ စိတၱဇအျမင္ႏွင့္ျမင္ျခင္းထက္ အလ်င္က်သည္။ ထို႔အတူ ဘာသာေရးက ဒႆနထက္အလ်င္က်သည္။ ထို႔အတူ ဘာသာေရးက ဒႆနထက္အလ်င္က်သည္။ အရာရာတြင္ ၀ိညာဥ္ရွိသည္ဟုယူဆေသာ ၀ိညာဏ၀ါဒသည္ ဘာသာေရး၏ကဗ်ာျဖစ္ၿပီး၊ ကဗ်ာ၏ဘာသာေရးလည္းျဖစ္သည္။ ဤသေဘာတရား၏ အနိမ့္ဆံုးအဆင့္ကို မိမိေရွ႕တြင္ေလတုိက္၍လြင့္ေနေသာစကၠဴကို အံ့အားတသင့္ေစာင့္ၾကည့္ေနေသာ ေခြးတစ္ေကာင္၏ ျပဴးက်ယ္ေနေသာမ်က္၀န္းထဲတြင္ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္သည္။ အတြင္းသားထဲမွ ၀ိညာဥ္က စကၠဴကိုလႈပ္ေပးေနသည္ဟု ေခြးက ထင္ေနမွာျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္လည္း အလားတူခံစားခ်က္မ်ဳိး၏ အျမင့္ဆံုးအဆင့္ကို ကဗ်ာလကၤာမ်ားထဲတြင္္ေတြ႕ႏိုင္သည္။ ေရွးဦးလူသား၏စိတ္ထဲတြင္လည္းေကာင္း သို႔မဟုတ္ ေခတ္အဆက္ဆက္ကဗ်ာဆရာမ်ား၏ စိတ္ထဲတြင္လည္းေကာင္း ေတာင္မ်ား၊ ျမစ္မ်ား၊ ေက်ာက္တံုးမ်ား၊ သစ္ပင္မ်ား၊ ၾကယ္မ်ား၊ ေန၊ လႏွင့္ မိုးေကာင္းကင္တို႔အားလံုးသည္ ျမင့္ျမတ္ေသာအရာမ်ား ျဖစ္ေနၾကသည္။ အေၾကာင္းမွာ ယင္းတို႔သည္ မျမင္ရေသာအတြင္းသား၀ိညာဥ္၏ ျမင္ရေသာ အျပင္ပန္းလကၡဏာမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ဤ၀ိညာဏ၀ါဒတြင္ အလွတရားသာမက ညဏ္အေမွ်ာ္အျမင္လည္းရွိသည္။ အရာရာတြင္အသက္ရွိသည္ဟု ယူဆျခင္းသည္ ေကာင္းေသာအေတြးအေခၚျဖစ္သည္။
(လူ႔ယဥ္ေက်းမႈသမိုင္း အေရွ႕တိုင္းကရေသာအေမြစာအုပ္မွ အခန္းအခ်ဳိ႕ကို ထုတ္ႏႈတ္ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဤစာအုပ္ကို ငွားရမ္းဖတ္ရႈခြင့္ေပးေသာ ကိုေနေစးကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေဖာ္ျပလိုပါသည္။)
Comments
Post a Comment